قرص سیتریزین 10 میلی گرم

خواص دارویی و گیاهی

قرص سیتریزین 10 میلی گرم
قرص سیتریزین 10 میلی گرم

ستیریزین هگزال دارویی است جهت درمان علایم حساسیت در بیماری های آلرژیک مانند:1) راش مزمن ستاره ای(کهیر) با شکایاتی مانند خارش، ایجاد کهیر و قرمزی پوست،2) رینیت مزمن آلرژیک، 3) تب یونجه با شکایاتی شامل عطسه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، قرمزی و خارش چشم ها همچنین آبریزش چشم، 4)حالات شبه آسم با منشاء آلرژیک بطوریکه نیازمند اقدام های درمانی جهت برطرف کردن باشد.

• گروه دارویی- درمانی: آنتاگونیست انتخابی گیرنده H1، آنتی هیستامین
• مصرف در حاملگی: B
• موارد مصرف( بر حسب اندیکاسیون):
رینیت آلرژیک فصلی، رینیت آلرژیک پایدار، کهیر مزمن

• مکانیسم اثر:
اعمال اثر آنتی هیستامین از طریق مهار انتخابی گیرنده های H1 محیطی.

• عوارض جانبی:
– شایع ترین: خواب آلودگی، سردرد
– مهم ترین: برونکواسپاسم
– سایر عوارض: خستگی، سرگیجه، فارنژیت، خون دماغ، خشکی دهان، درد شکم، تهوع، استفراغ، اسهال، سرفه

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

• موارد منع مصرف:
در حساسیت مفرط به دارو یا هیدروکسی زین

• آموزش بیمار- خانواده:
1)عدم دسترسی به اطلاعات کافی در مورد امکان سوء استفاده یا بروز وابستگی با مصرف دارو. 2) قطع دارو 4 روز قبل از انجام آزمون های تشخیصی پوست به علت امکان تغییر جواب مثبت آزمون های پوست. 3) عدم دسترسی به اطلاعات کافی در مورد استفاده مطمئن و موثر از دارو در کودکان پائین تر از 6 سال. 4) پرهیز از انجام فعالیت هایی که نیاز به هوشیاری دارند. 5) امکان کاهش خواب آلودگی با مصرف چای یا قهوه.

شرکت داروسازی بهستان تولید که در حال حاضر یکی از شرکتهای زیرمجموعه هولدینگ بهفار می باشد ، در اردیبهشت ماه 1384 ثبت و فعالیت خود را از 1386 آغاز نمود و ماموریت تولید تحت لیسانس کمپانی های داروسازی معتبر جهان را در هولدینگ عهده دار است .

توسعه توسط: شرکت تحلیل داده

فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

با تغییر فصل‌ها حساسیت‌های مختلف خود را نشان می‌دهند. برخی افراد لاجرم هر ساله با این مشکل رو به رو شده و مجبورند برای کاهش علایم حساسیت که بیشتر شامل عطسه و قرمزی چشم‌هاست به انواع آنتی‌هیستامین‌ها پناه ببرند. قرص سیتریزین یکی از این داروهاست.

سیتریزین ( cetirizine ) نوعی آنتی هیستامین است که میتواند هیستامین بدن را کاهش دهد. افزایش هیستامین در بدن میتواند باعث ایجاد علائمی مانند عطسه، خارش چشم ها، قرمز شدن چشم ها، آبریزش از چشم ها و بینی و … شود. با استفاده از سیتریزین این علائم بهبود میابد. قرص سیتریزین یک داروی ضدآلرژی و ضد حساسیت می‌باشد که کاربرد اصلی آن درمان حساسیت و خارش است. این دارو همچنین برای درمان تب یونجه، کهیر و خارش‌های پوستی ناشی از حساسیت‌ها و آلرژی‌ها استفاده می‌شود. از قرص سیتریزین برای درمان آبریزش بینی، خارش و قرمزی چشم، عطسه و خارش بینی و گلو و پوست (در صورتی که این علائم ناشی از آلرژی و حساسیت باشد) نیز استفاده می‌شود. قرص و کپسول سیتریزین برای افراد بزرگسال و کودکان بیش از شش سال مناسب می‌باشد در حالی‌که مایع خوراکی آن برای بچه‌های کوچک‌تر نیز در دسترس می‌باشد. سیتریزین مانند سایر داروهای ضدآلرژی و حساسیت، میتواند باعث خواب آلودگی و کاهش تمرکز شما شود. بعد از مصرف این دارو، از رانندگی و سایر فعالیت هایی که به تمرکز بالا نیاز دارد خودداری کنید. همچنین مصرف الکل میتواند عوارض جانبی سیتریزین را افزایش دهد. در صورتی که از سایر داروهای آلرژی و یا سرماخوردگی، قرص های خواب آور، آرام بخش ها، شل کننده های عضلات و داروهای افسردگی استفاده میکنید، قبل از مصرف به پزشک خود اطلاع دهید.

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

شربت سیتریزین (Cetirizine) یک داروی ضد آلرژی و ضد حساسیت می باشد. از این دارو می توان برای درمان علائم سرماخوردگی یا آلرژی مانند عطسه،خارش، ترشح اشک یا آبریزش بینی استفاده کرد. قرص و کپسول این دارو برای بزرگسالان و فرم شربت آن برای کودکان مناسب می باشد. البته مصرف این دارو در کودکان کمتر از دو سال مناسب نیست و توصیه نمی شود.

مکانیسم اثر شربت سیتریزین به این صورت است که اثرات آنتی هیستامین سیتریزین به علت رقابت با هیستامین در اتصال به گیرندهH1 است . کاربر د آن در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک ممکن است به دلیل جلوگیری از اثرات انقباضی هیستامین در برونش ها در این بیماران باشد .

اثر فارماکوکینتیک شربت سیتریزین آن به این شکل است که حداکثر اثر دارو یک ساعت بعد از مصرف ظاهر میشود.در صورت مصرف با غذا سرعت جذب دارو کاهش می یابد. موارد منع مصرف هشدارها عوارض جانبی تداخل دارویی نکات قابل توصیه این دارو ممکن است باعث منگی شود.

پیشنهاد می‌شود میزان دقیق این دارو طبق نظر پزشک تعیین گردد اما به طور معمول می‌توان از الگوی مصرف زیر برای این دارو پیروی کرد:

توجه: اگر استفاده از یک دوز آن را فراموش کردید، نگران نباشید، فقط دوز بعدی را زمانی که احساس کردید به آن نیاز دارید مصرف کنید، هرگز برای جبران دوز فراموش شده در یک زمان دو قرص را مصرف نکنید.

این دارو در رده B قرار دارد، در هر صورت قبل از مصرف دارو، باردار بودن خود را به پزشک اطلاع دهید .

حتما بخوانید: مصرف داروی ضد حساسیت در دوران بارداری

این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل میشود و حتما قبل از مصرف دارو باید با پزشک مشورت نمایید .

این دارو نیز مانند سایر داروها میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. شما ممکن است یک یا چند مورد از این عوارض را تجربه کنید و یا هیچ کدام از عوارض در شما مشاهده نشود.

رایج ترین عوارض احتمالی مصرف مصرف سیتریزین عبارتند از :

سکته مغزی، خستگی شدید، خشکی دهان و گلو، سردرد، شکم درد، بیش فعالی و بی حوصلگی، کمر درد، درد قفسه سینه، آرتریت، پوکی استخوان، ضعیف شدن عضلات، خارش، عرق کردن زیاد، آلوپسی، درماتیت، جوش، اگزما، کم شدن ادرار، عفونت ادرار، بی اختیاری ادرار، درد پستان در زنان، خون ریزی زودهنگام قاعدگی، واژینیت، تپش قلب، تاکی کاردی، نارسایی قلبی، افزایش فشار خون، افزایش وزن و چاقی.

به صورت شایع (14.3 درصد ) سکته مغزی، سردرد (14 درصد)، سرگیجه (1 تا 10 درصد)، کاهش حس چشایی، پارستزی (حس سوزن سوزن شدن)، لرزش، میگرن، تیک های عصبی، اختلالات گوارشی، اختلال حافظه، دیازژیا، دیسکینزی، دیستونی، انسنکوپ، آمنیزی

خشک شدن دهان و گلو، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم، یبوست، نفخ، افزایش بزاق، پوسیدگی دندان، هموروئید، تغییر رنگ زبان، بزرگ شدن شکم

سرفه، اختلال در تنفس، تنگی نفس، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، برونشیت، افزایش خلط، سینوزیت

سردرگمی، اختلال حافظه، کاهش میل جنسی، اضطراب، بیش فعالی، اختلال خواب، افسردگی، توهم، تیک عصبی، افزایش احتمال خودکشی

در صورتی که مصرف یک وعده داروی خود را فراموش کردید، به محض یاداوری، قرص خود را مصرف کنید. در صورتی که به زمان مصرف بعدی نزدیک میشوید، دوز فراموش شده را رها کنید.

در صورتی که به اشتباه و یا با هدف خودکشی با سیتریزین، بیش از حد دارو مصرف کرده اید، با اورژانس تماس بگیرید.

قبل از تجویز این دارو توسط پزشک، در صورتی که داروی دیگری مصرف میکنید به پزشک خود اطلاع دهید. سیتریزین ممکن است با سایر داروهای آنتی هیستامین و یا داروهای سرماخوردگی، مسکن، فشارخون، ضد افسردگی، ضد اضطراب، داروهای خواب آور و … تداخل داشته باشد.

دیفن هیدرامین، داروهای ضد تشنج، کاربامازپین، آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم، کدئین، آمی تریپتیلین، ریتالین، کلرپرومازین، ترازودون، متادون، ترامادول، آسپرین، استامینوفن، کاپتوپریل و …

هر دارویی را باید به میزانی که دکتر تجویز کرده است مصرف کنید. مقادیر موجود در این متن فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست .

برای درمان آلرژی در کودک معمولا با دوز اولیه 2.5 میلی گرم در روز آغاز شده و در صورت نیاز به 5 میلی گرم به صورت دو وعده 2.5 میلیگرمی سیتریزین در روز افزایش میبابد. اگر از داروی مایع سیتریزین برای کودک خود استفاده می کنید، از دوزهای نوشته روی بطری به دقت پیروی کنید تا بتوانید دوز مصرفی دقیق را به کودک خود بدهید.

در صورت مصرف بدون نسخه این دارو برای خود درمانی، قبل از مصرف تمام نکات روی بسته بندی محصول را بخوانید. اگر سوالی دارید، با مسئول داروخانه مشورت کنید. اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، آن را طبق دستور معمولا به صورت روزانه مصرف کنید. اگر از قرص های جویدنی استفاده می کنید، هر قرص را خوب بجوید و سپس قورت دهید. اگر از قرص هایی که به سرعت حل میشوند استفاده می کنید، اجازه دهید قرص روی زبان حل شود و سپس آن را، با آب و یا بدون آب ببلعید. اگر از شکل مایع این دارو استفاده می کنید، دوز آن را با دقت با استفاده از وسیله اندازه گیری قاشق خاص اندازه گیری  کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز مناسب را دریافت نکنید. دوز بر اساس سن، وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان تعیین میشود. دوز خود را افزایش ندهید و یا این دارو را بیشتر از دستورالعمل مصرف نکنید. اگر علائم آلرژی شما بهبود نیافتند، اگر زخمهای تان پس از ۳ روز درمان بهبود نیافتند یا اگر بیش از ۶ هفته وجود کهیرها طول کشیدند، به پزشک اطلاع دهید. در صورتی که وضعیت شما بدتر شود یا اگر فکر می کنید مشکل جدی پزشکی دارید (مانند واکنش آلرژیک بسیار جدی آنافیلاکسی)، فورا به پزشک مراجعه کنید.

اگر در حال مصرف بدون نسخه این دارو هستید، تمام اطلاعات دارویی را قبل از مصرف مطالعه کنید. اگر سوالی درباره دارو داشتید، از پزشک داروخانه بپرسید. اگر پزشک این دارو را تجویز کرده، درست طبق دستور پزشک آن را مصرف کنید که معمولا یک بار در روز استفاده می شود.

اگر قرص جویدنی سیتریزین را مصرف می کنید، هر قرص را به طور کامل جویده و سپس ببلعید. اگر از قرص زود حل شونده سیتریزین استفاده می کنید، ابتدا اجازه دهید قرص به خوبی روی زبان تان حل شود و سپس آن را با آب یا بدون آب قورت دهید.اگر از شکل مایع این دارو مصرف می کنید، میزان دارو را به دقت اندازه بگیرید.

میزان دارو متناسب با سن، شرایط بیماری و واکنش بدن نسبت به دارو تعیین می شود.میزان مصرف دارو را افزایش ندهید یا بیشتر از حد توصیه شده از آن مصرف نکنید.   اگر علائم حساسیت بهبود پیدا نمی کند، اگر کهیرهای بروز کرده 3 روز پس از درمان بهبود پیدا نکردند، یا اگر کهیرها بیشتر از هفته طول کشیدند، به پزشک مراجعه کنید. اگر شرایط بیماری بدتر شد و یا اگر فکر می کنید دچار مشکل جدی شده اید (مانند واکنش های شدید حساسیتی مثل آنافیلاکسی) بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. 

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.استفاده از مطالب سایر منابع با ذکر منبع به آنان صورت می‌پذیرد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

توجه: استفاده از مطالب ترجمه شده تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به صفحه مقاله بلامانع است.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

با تغییر فصل‌ها حساسیت‌های مختلف خود را نشان می‌دهند. برخی افراد لاجرم هر ساله با این مشکل رو به رو شده و مجبورند برای کاهش علایم حساسیت که بیشتر شامل عطسه و قرمزی چشم‌هاست به انواع آنتی‌هیستامین‌ها پناه ببرند. قرص سیتریزین یکی از این داروهاست.

سیتریزین ( cetirizine ) نوعی آنتی هیستامین است که میتواند هیستامین بدن را کاهش دهد. افزایش هیستامین در بدن میتواند باعث ایجاد علائمی مانند عطسه، خارش چشم ها، قرمز شدن چشم ها، آبریزش از چشم ها و بینی و … شود. با استفاده از سیتریزین این علائم بهبود میابد. قرص سیتریزین یک داروی ضدآلرژی و ضد حساسیت می‌باشد که کاربرد اصلی آن درمان حساسیت و خارش است. این دارو همچنین برای درمان تب یونجه، کهیر و خارش‌های پوستی ناشی از حساسیت‌ها و آلرژی‌ها استفاده می‌شود. از قرص سیتریزین برای درمان آبریزش بینی، خارش و قرمزی چشم، عطسه و خارش بینی و گلو و پوست (در صورتی که این علائم ناشی از آلرژی و حساسیت باشد) نیز استفاده می‌شود. قرص و کپسول سیتریزین برای افراد بزرگسال و کودکان بیش از شش سال مناسب می‌باشد در حالی‌که مایع خوراکی آن برای بچه‌های کوچک‌تر نیز در دسترس می‌باشد. سیتریزین مانند سایر داروهای ضدآلرژی و حساسیت، میتواند باعث خواب آلودگی و کاهش تمرکز شما شود. بعد از مصرف این دارو، از رانندگی و سایر فعالیت هایی که به تمرکز بالا نیاز دارد خودداری کنید. همچنین مصرف الکل میتواند عوارض جانبی سیتریزین را افزایش دهد. در صورتی که از سایر داروهای آلرژی و یا سرماخوردگی، قرص های خواب آور، آرام بخش ها، شل کننده های عضلات و داروهای افسردگی استفاده میکنید، قبل از مصرف به پزشک خود اطلاع دهید.

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

شربت سیتریزین (Cetirizine) یک داروی ضد آلرژی و ضد حساسیت می باشد. از این دارو می توان برای درمان علائم سرماخوردگی یا آلرژی مانند عطسه،خارش، ترشح اشک یا آبریزش بینی استفاده کرد. قرص و کپسول این دارو برای بزرگسالان و فرم شربت آن برای کودکان مناسب می باشد. البته مصرف این دارو در کودکان کمتر از دو سال مناسب نیست و توصیه نمی شود.

مکانیسم اثر شربت سیتریزین به این صورت است که اثرات آنتی هیستامین سیتریزین به علت رقابت با هیستامین در اتصال به گیرندهH1 است . کاربر د آن در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک ممکن است به دلیل جلوگیری از اثرات انقباضی هیستامین در برونش ها در این بیماران باشد .

اثر فارماکوکینتیک شربت سیتریزین آن به این شکل است که حداکثر اثر دارو یک ساعت بعد از مصرف ظاهر میشود.در صورت مصرف با غذا سرعت جذب دارو کاهش می یابد. موارد منع مصرف هشدارها عوارض جانبی تداخل دارویی نکات قابل توصیه این دارو ممکن است باعث منگی شود.

پیشنهاد می‌شود میزان دقیق این دارو طبق نظر پزشک تعیین گردد اما به طور معمول می‌توان از الگوی مصرف زیر برای این دارو پیروی کرد:

توجه: اگر استفاده از یک دوز آن را فراموش کردید، نگران نباشید، فقط دوز بعدی را زمانی که احساس کردید به آن نیاز دارید مصرف کنید، هرگز برای جبران دوز فراموش شده در یک زمان دو قرص را مصرف نکنید.

این دارو در رده B قرار دارد، در هر صورت قبل از مصرف دارو، باردار بودن خود را به پزشک اطلاع دهید .

حتما بخوانید: مصرف داروی ضد حساسیت در دوران بارداری

این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل میشود و حتما قبل از مصرف دارو باید با پزشک مشورت نمایید .

این دارو نیز مانند سایر داروها میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. شما ممکن است یک یا چند مورد از این عوارض را تجربه کنید و یا هیچ کدام از عوارض در شما مشاهده نشود.

رایج ترین عوارض احتمالی مصرف مصرف سیتریزین عبارتند از :

سکته مغزی، خستگی شدید، خشکی دهان و گلو، سردرد، شکم درد، بیش فعالی و بی حوصلگی، کمر درد، درد قفسه سینه، آرتریت، پوکی استخوان، ضعیف شدن عضلات، خارش، عرق کردن زیاد، آلوپسی، درماتیت، جوش، اگزما، کم شدن ادرار، عفونت ادرار، بی اختیاری ادرار، درد پستان در زنان، خون ریزی زودهنگام قاعدگی، واژینیت، تپش قلب، تاکی کاردی، نارسایی قلبی، افزایش فشار خون، افزایش وزن و چاقی.

به صورت شایع (14.3 درصد ) سکته مغزی، سردرد (14 درصد)، سرگیجه (1 تا 10 درصد)، کاهش حس چشایی، پارستزی (حس سوزن سوزن شدن)، لرزش، میگرن، تیک های عصبی، اختلالات گوارشی، اختلال حافظه، دیازژیا، دیسکینزی، دیستونی، انسنکوپ، آمنیزی

خشک شدن دهان و گلو، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم، یبوست، نفخ، افزایش بزاق، پوسیدگی دندان، هموروئید، تغییر رنگ زبان، بزرگ شدن شکم

سرفه، اختلال در تنفس، تنگی نفس، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، برونشیت، افزایش خلط، سینوزیت

سردرگمی، اختلال حافظه، کاهش میل جنسی، اضطراب، بیش فعالی، اختلال خواب، افسردگی، توهم، تیک عصبی، افزایش احتمال خودکشی

در صورتی که مصرف یک وعده داروی خود را فراموش کردید، به محض یاداوری، قرص خود را مصرف کنید. در صورتی که به زمان مصرف بعدی نزدیک میشوید، دوز فراموش شده را رها کنید.

در صورتی که به اشتباه و یا با هدف خودکشی با سیتریزین، بیش از حد دارو مصرف کرده اید، با اورژانس تماس بگیرید.

قبل از تجویز این دارو توسط پزشک، در صورتی که داروی دیگری مصرف میکنید به پزشک خود اطلاع دهید. سیتریزین ممکن است با سایر داروهای آنتی هیستامین و یا داروهای سرماخوردگی، مسکن، فشارخون، ضد افسردگی، ضد اضطراب، داروهای خواب آور و … تداخل داشته باشد.

دیفن هیدرامین، داروهای ضد تشنج، کاربامازپین، آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم، کدئین، آمی تریپتیلین، ریتالین، کلرپرومازین، ترازودون، متادون، ترامادول، آسپرین، استامینوفن، کاپتوپریل و …

هر دارویی را باید به میزانی که دکتر تجویز کرده است مصرف کنید. مقادیر موجود در این متن فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست .

برای درمان آلرژی در کودک معمولا با دوز اولیه 2.5 میلی گرم در روز آغاز شده و در صورت نیاز به 5 میلی گرم به صورت دو وعده 2.5 میلیگرمی سیتریزین در روز افزایش میبابد. اگر از داروی مایع سیتریزین برای کودک خود استفاده می کنید، از دوزهای نوشته روی بطری به دقت پیروی کنید تا بتوانید دوز مصرفی دقیق را به کودک خود بدهید.

در صورت مصرف بدون نسخه این دارو برای خود درمانی، قبل از مصرف تمام نکات روی بسته بندی محصول را بخوانید. اگر سوالی دارید، با مسئول داروخانه مشورت کنید. اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، آن را طبق دستور معمولا به صورت روزانه مصرف کنید. اگر از قرص های جویدنی استفاده می کنید، هر قرص را خوب بجوید و سپس قورت دهید. اگر از قرص هایی که به سرعت حل میشوند استفاده می کنید، اجازه دهید قرص روی زبان حل شود و سپس آن را، با آب و یا بدون آب ببلعید. اگر از شکل مایع این دارو استفاده می کنید، دوز آن را با دقت با استفاده از وسیله اندازه گیری قاشق خاص اندازه گیری  کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز مناسب را دریافت نکنید. دوز بر اساس سن، وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان تعیین میشود. دوز خود را افزایش ندهید و یا این دارو را بیشتر از دستورالعمل مصرف نکنید. اگر علائم آلرژی شما بهبود نیافتند، اگر زخمهای تان پس از ۳ روز درمان بهبود نیافتند یا اگر بیش از ۶ هفته وجود کهیرها طول کشیدند، به پزشک اطلاع دهید. در صورتی که وضعیت شما بدتر شود یا اگر فکر می کنید مشکل جدی پزشکی دارید (مانند واکنش آلرژیک بسیار جدی آنافیلاکسی)، فورا به پزشک مراجعه کنید.

اگر در حال مصرف بدون نسخه این دارو هستید، تمام اطلاعات دارویی را قبل از مصرف مطالعه کنید. اگر سوالی درباره دارو داشتید، از پزشک داروخانه بپرسید. اگر پزشک این دارو را تجویز کرده، درست طبق دستور پزشک آن را مصرف کنید که معمولا یک بار در روز استفاده می شود.

اگر قرص جویدنی سیتریزین را مصرف می کنید، هر قرص را به طور کامل جویده و سپس ببلعید. اگر از قرص زود حل شونده سیتریزین استفاده می کنید، ابتدا اجازه دهید قرص به خوبی روی زبان تان حل شود و سپس آن را با آب یا بدون آب قورت دهید.اگر از شکل مایع این دارو مصرف می کنید، میزان دارو را به دقت اندازه بگیرید.

میزان دارو متناسب با سن، شرایط بیماری و واکنش بدن نسبت به دارو تعیین می شود.میزان مصرف دارو را افزایش ندهید یا بیشتر از حد توصیه شده از آن مصرف نکنید.   اگر علائم حساسیت بهبود پیدا نمی کند، اگر کهیرهای بروز کرده 3 روز پس از درمان بهبود پیدا نکردند، یا اگر کهیرها بیشتر از هفته طول کشیدند، به پزشک مراجعه کنید. اگر شرایط بیماری بدتر شد و یا اگر فکر می کنید دچار مشکل جدی شده اید (مانند واکنش های شدید حساسیتی مثل آنافیلاکسی) بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. 

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.استفاده از مطالب سایر منابع با ذکر منبع به آنان صورت می‌پذیرد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

توجه: استفاده از مطالب ترجمه شده تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به صفحه مقاله بلامانع است.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

با تغییر فصل‌ها حساسیت‌های مختلف خود را نشان می‌دهند. برخی افراد لاجرم هر ساله با این مشکل رو به رو شده و مجبورند برای کاهش علایم حساسیت که بیشتر شامل عطسه و قرمزی چشم‌هاست به انواع آنتی‌هیستامین‌ها پناه ببرند. قرص سیتریزین یکی از این داروهاست.

سیتریزین ( cetirizine ) نوعی آنتی هیستامین است که میتواند هیستامین بدن را کاهش دهد. افزایش هیستامین در بدن میتواند باعث ایجاد علائمی مانند عطسه، خارش چشم ها، قرمز شدن چشم ها، آبریزش از چشم ها و بینی و … شود. با استفاده از سیتریزین این علائم بهبود میابد. قرص سیتریزین یک داروی ضدآلرژی و ضد حساسیت می‌باشد که کاربرد اصلی آن درمان حساسیت و خارش است. این دارو همچنین برای درمان تب یونجه، کهیر و خارش‌های پوستی ناشی از حساسیت‌ها و آلرژی‌ها استفاده می‌شود. از قرص سیتریزین برای درمان آبریزش بینی، خارش و قرمزی چشم، عطسه و خارش بینی و گلو و پوست (در صورتی که این علائم ناشی از آلرژی و حساسیت باشد) نیز استفاده می‌شود. قرص و کپسول سیتریزین برای افراد بزرگسال و کودکان بیش از شش سال مناسب می‌باشد در حالی‌که مایع خوراکی آن برای بچه‌های کوچک‌تر نیز در دسترس می‌باشد. سیتریزین مانند سایر داروهای ضدآلرژی و حساسیت، میتواند باعث خواب آلودگی و کاهش تمرکز شما شود. بعد از مصرف این دارو، از رانندگی و سایر فعالیت هایی که به تمرکز بالا نیاز دارد خودداری کنید. همچنین مصرف الکل میتواند عوارض جانبی سیتریزین را افزایش دهد. در صورتی که از سایر داروهای آلرژی و یا سرماخوردگی، قرص های خواب آور، آرام بخش ها، شل کننده های عضلات و داروهای افسردگی استفاده میکنید، قبل از مصرف به پزشک خود اطلاع دهید.

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

شربت سیتریزین (Cetirizine) یک داروی ضد آلرژی و ضد حساسیت می باشد. از این دارو می توان برای درمان علائم سرماخوردگی یا آلرژی مانند عطسه،خارش، ترشح اشک یا آبریزش بینی استفاده کرد. قرص و کپسول این دارو برای بزرگسالان و فرم شربت آن برای کودکان مناسب می باشد. البته مصرف این دارو در کودکان کمتر از دو سال مناسب نیست و توصیه نمی شود.

مکانیسم اثر شربت سیتریزین به این صورت است که اثرات آنتی هیستامین سیتریزین به علت رقابت با هیستامین در اتصال به گیرندهH1 است . کاربر د آن در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک ممکن است به دلیل جلوگیری از اثرات انقباضی هیستامین در برونش ها در این بیماران باشد .

اثر فارماکوکینتیک شربت سیتریزین آن به این شکل است که حداکثر اثر دارو یک ساعت بعد از مصرف ظاهر میشود.در صورت مصرف با غذا سرعت جذب دارو کاهش می یابد. موارد منع مصرف هشدارها عوارض جانبی تداخل دارویی نکات قابل توصیه این دارو ممکن است باعث منگی شود.

پیشنهاد می‌شود میزان دقیق این دارو طبق نظر پزشک تعیین گردد اما به طور معمول می‌توان از الگوی مصرف زیر برای این دارو پیروی کرد:

توجه: اگر استفاده از یک دوز آن را فراموش کردید، نگران نباشید، فقط دوز بعدی را زمانی که احساس کردید به آن نیاز دارید مصرف کنید، هرگز برای جبران دوز فراموش شده در یک زمان دو قرص را مصرف نکنید.

این دارو در رده B قرار دارد، در هر صورت قبل از مصرف دارو، باردار بودن خود را به پزشک اطلاع دهید .

حتما بخوانید: مصرف داروی ضد حساسیت در دوران بارداری

این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل میشود و حتما قبل از مصرف دارو باید با پزشک مشورت نمایید .

این دارو نیز مانند سایر داروها میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. شما ممکن است یک یا چند مورد از این عوارض را تجربه کنید و یا هیچ کدام از عوارض در شما مشاهده نشود.

رایج ترین عوارض احتمالی مصرف مصرف سیتریزین عبارتند از :

سکته مغزی، خستگی شدید، خشکی دهان و گلو، سردرد، شکم درد، بیش فعالی و بی حوصلگی، کمر درد، درد قفسه سینه، آرتریت، پوکی استخوان، ضعیف شدن عضلات، خارش، عرق کردن زیاد، آلوپسی، درماتیت، جوش، اگزما، کم شدن ادرار، عفونت ادرار، بی اختیاری ادرار، درد پستان در زنان، خون ریزی زودهنگام قاعدگی، واژینیت، تپش قلب، تاکی کاردی، نارسایی قلبی، افزایش فشار خون، افزایش وزن و چاقی.

به صورت شایع (14.3 درصد ) سکته مغزی، سردرد (14 درصد)، سرگیجه (1 تا 10 درصد)، کاهش حس چشایی، پارستزی (حس سوزن سوزن شدن)، لرزش، میگرن، تیک های عصبی، اختلالات گوارشی، اختلال حافظه، دیازژیا، دیسکینزی، دیستونی، انسنکوپ، آمنیزی

خشک شدن دهان و گلو، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم، یبوست، نفخ، افزایش بزاق، پوسیدگی دندان، هموروئید، تغییر رنگ زبان، بزرگ شدن شکم

سرفه، اختلال در تنفس، تنگی نفس، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، برونشیت، افزایش خلط، سینوزیت

سردرگمی، اختلال حافظه، کاهش میل جنسی، اضطراب، بیش فعالی، اختلال خواب، افسردگی، توهم، تیک عصبی، افزایش احتمال خودکشی

در صورتی که مصرف یک وعده داروی خود را فراموش کردید، به محض یاداوری، قرص خود را مصرف کنید. در صورتی که به زمان مصرف بعدی نزدیک میشوید، دوز فراموش شده را رها کنید.

در صورتی که به اشتباه و یا با هدف خودکشی با سیتریزین، بیش از حد دارو مصرف کرده اید، با اورژانس تماس بگیرید.

قبل از تجویز این دارو توسط پزشک، در صورتی که داروی دیگری مصرف میکنید به پزشک خود اطلاع دهید. سیتریزین ممکن است با سایر داروهای آنتی هیستامین و یا داروهای سرماخوردگی، مسکن، فشارخون، ضد افسردگی، ضد اضطراب، داروهای خواب آور و … تداخل داشته باشد.

دیفن هیدرامین، داروهای ضد تشنج، کاربامازپین، آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم، کدئین، آمی تریپتیلین، ریتالین، کلرپرومازین، ترازودون، متادون، ترامادول، آسپرین، استامینوفن، کاپتوپریل و …

هر دارویی را باید به میزانی که دکتر تجویز کرده است مصرف کنید. مقادیر موجود در این متن فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست .

برای درمان آلرژی در کودک معمولا با دوز اولیه 2.5 میلی گرم در روز آغاز شده و در صورت نیاز به 5 میلی گرم به صورت دو وعده 2.5 میلیگرمی سیتریزین در روز افزایش میبابد. اگر از داروی مایع سیتریزین برای کودک خود استفاده می کنید، از دوزهای نوشته روی بطری به دقت پیروی کنید تا بتوانید دوز مصرفی دقیق را به کودک خود بدهید.

در صورت مصرف بدون نسخه این دارو برای خود درمانی، قبل از مصرف تمام نکات روی بسته بندی محصول را بخوانید. اگر سوالی دارید، با مسئول داروخانه مشورت کنید. اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، آن را طبق دستور معمولا به صورت روزانه مصرف کنید. اگر از قرص های جویدنی استفاده می کنید، هر قرص را خوب بجوید و سپس قورت دهید. اگر از قرص هایی که به سرعت حل میشوند استفاده می کنید، اجازه دهید قرص روی زبان حل شود و سپس آن را، با آب و یا بدون آب ببلعید. اگر از شکل مایع این دارو استفاده می کنید، دوز آن را با دقت با استفاده از وسیله اندازه گیری قاشق خاص اندازه گیری  کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز مناسب را دریافت نکنید. دوز بر اساس سن، وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان تعیین میشود. دوز خود را افزایش ندهید و یا این دارو را بیشتر از دستورالعمل مصرف نکنید. اگر علائم آلرژی شما بهبود نیافتند، اگر زخمهای تان پس از ۳ روز درمان بهبود نیافتند یا اگر بیش از ۶ هفته وجود کهیرها طول کشیدند، به پزشک اطلاع دهید. در صورتی که وضعیت شما بدتر شود یا اگر فکر می کنید مشکل جدی پزشکی دارید (مانند واکنش آلرژیک بسیار جدی آنافیلاکسی)، فورا به پزشک مراجعه کنید.

اگر در حال مصرف بدون نسخه این دارو هستید، تمام اطلاعات دارویی را قبل از مصرف مطالعه کنید. اگر سوالی درباره دارو داشتید، از پزشک داروخانه بپرسید. اگر پزشک این دارو را تجویز کرده، درست طبق دستور پزشک آن را مصرف کنید که معمولا یک بار در روز استفاده می شود.

اگر قرص جویدنی سیتریزین را مصرف می کنید، هر قرص را به طور کامل جویده و سپس ببلعید. اگر از قرص زود حل شونده سیتریزین استفاده می کنید، ابتدا اجازه دهید قرص به خوبی روی زبان تان حل شود و سپس آن را با آب یا بدون آب قورت دهید.اگر از شکل مایع این دارو مصرف می کنید، میزان دارو را به دقت اندازه بگیرید.

میزان دارو متناسب با سن، شرایط بیماری و واکنش بدن نسبت به دارو تعیین می شود.میزان مصرف دارو را افزایش ندهید یا بیشتر از حد توصیه شده از آن مصرف نکنید.   اگر علائم حساسیت بهبود پیدا نمی کند، اگر کهیرهای بروز کرده 3 روز پس از درمان بهبود پیدا نکردند، یا اگر کهیرها بیشتر از هفته طول کشیدند، به پزشک مراجعه کنید. اگر شرایط بیماری بدتر شد و یا اگر فکر می کنید دچار مشکل جدی شده اید (مانند واکنش های شدید حساسیتی مثل آنافیلاکسی) بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. 

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.استفاده از مطالب سایر منابع با ذکر منبع به آنان صورت می‌پذیرد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

توجه: استفاده از مطالب ترجمه شده تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به صفحه مقاله بلامانع است.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

با تغییر فصل‌ها حساسیت‌های مختلف خود را نشان می‌دهند. برخی افراد لاجرم هر ساله با این مشکل رو به رو شده و مجبورند برای کاهش علایم حساسیت که بیشتر شامل عطسه و قرمزی چشم‌هاست به انواع آنتی‌هیستامین‌ها پناه ببرند. قرص سیتریزین یکی از این داروهاست.

سیتریزین ( cetirizine ) نوعی آنتی هیستامین است که میتواند هیستامین بدن را کاهش دهد. افزایش هیستامین در بدن میتواند باعث ایجاد علائمی مانند عطسه، خارش چشم ها، قرمز شدن چشم ها، آبریزش از چشم ها و بینی و … شود. با استفاده از سیتریزین این علائم بهبود میابد. قرص سیتریزین یک داروی ضدآلرژی و ضد حساسیت می‌باشد که کاربرد اصلی آن درمان حساسیت و خارش است. این دارو همچنین برای درمان تب یونجه، کهیر و خارش‌های پوستی ناشی از حساسیت‌ها و آلرژی‌ها استفاده می‌شود. از قرص سیتریزین برای درمان آبریزش بینی، خارش و قرمزی چشم، عطسه و خارش بینی و گلو و پوست (در صورتی که این علائم ناشی از آلرژی و حساسیت باشد) نیز استفاده می‌شود. قرص و کپسول سیتریزین برای افراد بزرگسال و کودکان بیش از شش سال مناسب می‌باشد در حالی‌که مایع خوراکی آن برای بچه‌های کوچک‌تر نیز در دسترس می‌باشد. سیتریزین مانند سایر داروهای ضدآلرژی و حساسیت، میتواند باعث خواب آلودگی و کاهش تمرکز شما شود. بعد از مصرف این دارو، از رانندگی و سایر فعالیت هایی که به تمرکز بالا نیاز دارد خودداری کنید. همچنین مصرف الکل میتواند عوارض جانبی سیتریزین را افزایش دهد. در صورتی که از سایر داروهای آلرژی و یا سرماخوردگی، قرص های خواب آور، آرام بخش ها، شل کننده های عضلات و داروهای افسردگی استفاده میکنید، قبل از مصرف به پزشک خود اطلاع دهید.

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

شربت سیتریزین (Cetirizine) یک داروی ضد آلرژی و ضد حساسیت می باشد. از این دارو می توان برای درمان علائم سرماخوردگی یا آلرژی مانند عطسه،خارش، ترشح اشک یا آبریزش بینی استفاده کرد. قرص و کپسول این دارو برای بزرگسالان و فرم شربت آن برای کودکان مناسب می باشد. البته مصرف این دارو در کودکان کمتر از دو سال مناسب نیست و توصیه نمی شود.

مکانیسم اثر شربت سیتریزین به این صورت است که اثرات آنتی هیستامین سیتریزین به علت رقابت با هیستامین در اتصال به گیرندهH1 است . کاربر د آن در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک ممکن است به دلیل جلوگیری از اثرات انقباضی هیستامین در برونش ها در این بیماران باشد .

اثر فارماکوکینتیک شربت سیتریزین آن به این شکل است که حداکثر اثر دارو یک ساعت بعد از مصرف ظاهر میشود.در صورت مصرف با غذا سرعت جذب دارو کاهش می یابد. موارد منع مصرف هشدارها عوارض جانبی تداخل دارویی نکات قابل توصیه این دارو ممکن است باعث منگی شود.

پیشنهاد می‌شود میزان دقیق این دارو طبق نظر پزشک تعیین گردد اما به طور معمول می‌توان از الگوی مصرف زیر برای این دارو پیروی کرد:

توجه: اگر استفاده از یک دوز آن را فراموش کردید، نگران نباشید، فقط دوز بعدی را زمانی که احساس کردید به آن نیاز دارید مصرف کنید، هرگز برای جبران دوز فراموش شده در یک زمان دو قرص را مصرف نکنید.

این دارو در رده B قرار دارد، در هر صورت قبل از مصرف دارو، باردار بودن خود را به پزشک اطلاع دهید .

حتما بخوانید: مصرف داروی ضد حساسیت در دوران بارداری

این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل میشود و حتما قبل از مصرف دارو باید با پزشک مشورت نمایید .

این دارو نیز مانند سایر داروها میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. شما ممکن است یک یا چند مورد از این عوارض را تجربه کنید و یا هیچ کدام از عوارض در شما مشاهده نشود.

رایج ترین عوارض احتمالی مصرف مصرف سیتریزین عبارتند از :

سکته مغزی، خستگی شدید، خشکی دهان و گلو، سردرد، شکم درد، بیش فعالی و بی حوصلگی، کمر درد، درد قفسه سینه، آرتریت، پوکی استخوان، ضعیف شدن عضلات، خارش، عرق کردن زیاد، آلوپسی، درماتیت، جوش، اگزما، کم شدن ادرار، عفونت ادرار، بی اختیاری ادرار، درد پستان در زنان، خون ریزی زودهنگام قاعدگی، واژینیت، تپش قلب، تاکی کاردی، نارسایی قلبی، افزایش فشار خون، افزایش وزن و چاقی.

به صورت شایع (14.3 درصد ) سکته مغزی، سردرد (14 درصد)، سرگیجه (1 تا 10 درصد)، کاهش حس چشایی، پارستزی (حس سوزن سوزن شدن)، لرزش، میگرن، تیک های عصبی، اختلالات گوارشی، اختلال حافظه، دیازژیا، دیسکینزی، دیستونی، انسنکوپ، آمنیزی

خشک شدن دهان و گلو، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم، یبوست، نفخ، افزایش بزاق، پوسیدگی دندان، هموروئید، تغییر رنگ زبان، بزرگ شدن شکم

سرفه، اختلال در تنفس، تنگی نفس، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، برونشیت، افزایش خلط، سینوزیت

سردرگمی، اختلال حافظه، کاهش میل جنسی، اضطراب، بیش فعالی، اختلال خواب، افسردگی، توهم، تیک عصبی، افزایش احتمال خودکشی

در صورتی که مصرف یک وعده داروی خود را فراموش کردید، به محض یاداوری، قرص خود را مصرف کنید. در صورتی که به زمان مصرف بعدی نزدیک میشوید، دوز فراموش شده را رها کنید.

در صورتی که به اشتباه و یا با هدف خودکشی با سیتریزین، بیش از حد دارو مصرف کرده اید، با اورژانس تماس بگیرید.

قبل از تجویز این دارو توسط پزشک، در صورتی که داروی دیگری مصرف میکنید به پزشک خود اطلاع دهید. سیتریزین ممکن است با سایر داروهای آنتی هیستامین و یا داروهای سرماخوردگی، مسکن، فشارخون، ضد افسردگی، ضد اضطراب، داروهای خواب آور و … تداخل داشته باشد.

دیفن هیدرامین، داروهای ضد تشنج، کاربامازپین، آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم، کدئین، آمی تریپتیلین، ریتالین، کلرپرومازین، ترازودون، متادون، ترامادول، آسپرین، استامینوفن، کاپتوپریل و …

هر دارویی را باید به میزانی که دکتر تجویز کرده است مصرف کنید. مقادیر موجود در این متن فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست .

برای درمان آلرژی در کودک معمولا با دوز اولیه 2.5 میلی گرم در روز آغاز شده و در صورت نیاز به 5 میلی گرم به صورت دو وعده 2.5 میلیگرمی سیتریزین در روز افزایش میبابد. اگر از داروی مایع سیتریزین برای کودک خود استفاده می کنید، از دوزهای نوشته روی بطری به دقت پیروی کنید تا بتوانید دوز مصرفی دقیق را به کودک خود بدهید.

در صورت مصرف بدون نسخه این دارو برای خود درمانی، قبل از مصرف تمام نکات روی بسته بندی محصول را بخوانید. اگر سوالی دارید، با مسئول داروخانه مشورت کنید. اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، آن را طبق دستور معمولا به صورت روزانه مصرف کنید. اگر از قرص های جویدنی استفاده می کنید، هر قرص را خوب بجوید و سپس قورت دهید. اگر از قرص هایی که به سرعت حل میشوند استفاده می کنید، اجازه دهید قرص روی زبان حل شود و سپس آن را، با آب و یا بدون آب ببلعید. اگر از شکل مایع این دارو استفاده می کنید، دوز آن را با دقت با استفاده از وسیله اندازه گیری قاشق خاص اندازه گیری  کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز مناسب را دریافت نکنید. دوز بر اساس سن، وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان تعیین میشود. دوز خود را افزایش ندهید و یا این دارو را بیشتر از دستورالعمل مصرف نکنید. اگر علائم آلرژی شما بهبود نیافتند، اگر زخمهای تان پس از ۳ روز درمان بهبود نیافتند یا اگر بیش از ۶ هفته وجود کهیرها طول کشیدند، به پزشک اطلاع دهید. در صورتی که وضعیت شما بدتر شود یا اگر فکر می کنید مشکل جدی پزشکی دارید (مانند واکنش آلرژیک بسیار جدی آنافیلاکسی)، فورا به پزشک مراجعه کنید.

اگر در حال مصرف بدون نسخه این دارو هستید، تمام اطلاعات دارویی را قبل از مصرف مطالعه کنید. اگر سوالی درباره دارو داشتید، از پزشک داروخانه بپرسید. اگر پزشک این دارو را تجویز کرده، درست طبق دستور پزشک آن را مصرف کنید که معمولا یک بار در روز استفاده می شود.

اگر قرص جویدنی سیتریزین را مصرف می کنید، هر قرص را به طور کامل جویده و سپس ببلعید. اگر از قرص زود حل شونده سیتریزین استفاده می کنید، ابتدا اجازه دهید قرص به خوبی روی زبان تان حل شود و سپس آن را با آب یا بدون آب قورت دهید.اگر از شکل مایع این دارو مصرف می کنید، میزان دارو را به دقت اندازه بگیرید.

میزان دارو متناسب با سن، شرایط بیماری و واکنش بدن نسبت به دارو تعیین می شود.میزان مصرف دارو را افزایش ندهید یا بیشتر از حد توصیه شده از آن مصرف نکنید.   اگر علائم حساسیت بهبود پیدا نمی کند، اگر کهیرهای بروز کرده 3 روز پس از درمان بهبود پیدا نکردند، یا اگر کهیرها بیشتر از هفته طول کشیدند، به پزشک مراجعه کنید. اگر شرایط بیماری بدتر شد و یا اگر فکر می کنید دچار مشکل جدی شده اید (مانند واکنش های شدید حساسیتی مثل آنافیلاکسی) بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. 

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.استفاده از مطالب سایر منابع با ذکر منبع به آنان صورت می‌پذیرد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

توجه: استفاده از مطالب ترجمه شده تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به صفحه مقاله بلامانع است.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

  

قرص

جعبه 100 عددی

ضد حساسیت و آلرژی تنفسی

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

آنتی هیستامین

 

تمامی حقوق سایت متعلق به شرکت داروسازی تولید دارو می باشد. © 2019

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

چنانچه در خصوص “قرص ستریزین شفا 10 میلی گرم (سیتریزین)” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

سیتریزین  

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

سیتریزین به دسته داروهای ضد حساسیت (آنتی هیستامین)تعلق دارد. این دارو با جلوگیری از اثر هیستامین که به طور طبیعی در واکنش به مواد حساسیت زا در سلول های بدن تولید و آزاد می شود، علائم حساسیت (عطسه، خارش، آبریزش چشم و بینی، کهیر و…)را تسکین می‌دهد.
سیتریزین از دسته ی داروهایی است که می‌توان آن را بدون نسخه از داروخانه تهیه نمود.
-قرص و کپسول این دارو برای بزرگسالان و فرم شربت آن برای کودکان مناسب می باشد. البته مصرف این دارو در کودکان کمتر از دو سال مناسب نیست و توصیه نمی شود.
پیش از مصرف سیتریزین
-در صورت بارداری، تصمیم بارداری یا شیردهی حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید.
-در صورت ابتلا به هرگونه نقص کلیوی حتماً پزشک خود را مطلع نمایید زیرا ممکن است با توجه به شرایط کلیوی، نیاز به تغییر مقدار مصرف دارو داشته باشید.
-در صورت سابقه یا ابتلا به صرع و بیماری خونی پورفیری، پزشک خود را مطلع نمایید.
-لیست کاملی از سایر داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید تا در صورت نیاز به تنظیم مجدد داروها، اقدامات لازم صورت بگیرد.
-در صورت سابقه ی حساسیت به سیتریزین و یا هر یک از داروهای ضد حساسیت، به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.
نحوه صحیح مصرف سیتریزین
-مقدار مصرف پیشنهادی سیتریزین به صورت معمول برای بزرگسالان و افراد بالای ۱۲ سال ۱۰ میلی گرم یک بار در روز ، برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال ۵ میلی گرم دو بار در روز و برای کودکان ۲ تا ۵ ساله٢/۵ میلی گرم دو بار در روز می باشد.
-به دلیل اینکه کودکان به عوارض آرام بخشی و خواب آوری این دارو حساسیت بیشتری دارند، در صورتی که از فرم شربت این دارو برای کودک استفاده می نمایید، لازم است مقدار مصرف را به صورت دقیق در هر نوبت با توجه به سن کودک اندازه گیری نمایید.
-مصرف این دارو با غذا تداخلی ندارد و می توانید آن را قبل یا پس از غذا همراه با یک لیوان آب مصرف نمایید.
-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو جای نگرانی نیست و می‌توانید نوبت بعدی را در صورت نیاز مصرف نمایید اما از دو برابر نمودن مقدار مصرف در یک نوبت خودداری نمایید.
توصیه ها
-مصرف داروهای ضد حساسیت مانند سیتریزین معمولاً کوتاه مدت است و نیاز به ادامه مصرف دارو پس از کنترل علایم حساسیت نمی باشد.
-با وجود اینکه سیتریزین از نسل جدید داروهای ضد حساسیت می باشد و اثر خواب آوری کمتری نسبت به داروهای قدیمی تر دارد، اما همچنان در برخی افراد ایجاد گیجی و خواب آلودگی می نماید لذا در صورتی که شما جزء این دسته از افراد هستید، در مدت مصرف این دارو از رانندگی و کار با ابزاری که نیاز به احتیاط بیشتری دارند، خودداری نمایید.
-مصرف همزمان فرآورده‌های الکلی با این دارو می‌تواند عوارض خواب آوری و گیجی آن را تشدید نماید که در بعضی افراد می تواند خطرناک باشد.
-در صورتی که انجام قصد عمل جراحی یا هرگونه پروسه درمانی یا آزمایش (خصوصاً تست آلرژی )را دارید درمانگر خود را در جریان مصرف این دارو قرار دهید تا در صورت نیاز، مصرف این دارو در زمان مناسب قطع گردد.
-در هنگام خرید هرگونه دارو یا فرآورده مکمل از داروخانه، داروساز خود را در جریان مصرف این دارو قرار دهید.همچنین در صورتی که این دارو را به عنوان داروی بدون نسخه از داروخانه تهیه می نمایید، حتماً با داروساز مشورت نمایید تا از مناسب بودن آن برای شرایط خود اطمینان حاصل کنید.
عوارض ناخواسته دارویی سیتریزین 
-احساس خستگی، خواب آلودگی و گیجی از عوارض شایع داروهای ضد حساسیت می باشد. در صورت بروز این علائم از رانندگی و کار با ابزار خطرناک بپرهیزید و از فراورده های الکلی استفاده نکنید.
-در صورت بروز خشکی دهان از آدامس یا آب نبات های فاقد قند استفاده نمایید.
-سردرد می تواند از عوارض مصرف این دارو باشد. در صورت بروز این عارضه مایعات مقدار کافی مصرف نمایید و ازداروسازتان جهت معرفی داروی ضد درد مناسب شرایط خود کمک بگیرید.
-در صورتی که سردرد ادامه دار یا شدید شد به پزشک مراجعه نمایید.
-در صورت احساس تهوع یا دل درد، از وعده های غذایی سبک استفاده کنید و از مصرف غذاهای پرچرب پر ادویه بپرهیزید.
-بروز اسهال خفیف به ویژه در کودکان می‌تواند از عوارض مصرف این دارو باشد که معمولاً خود به خود رفع می گردد. با این حال لازم است که آب و مایعات به مقدار کافی مصرف نمایید.
-در صورت احساس گلودرد، حساسیت بینی و هرگونه تشدید علائم سرماخوردگی در کودکان با پزشک صحبت نمایید.
سایر داروهای هم خانواده ستریزین
لوراتادین – دسلوراتادین – کتوتیفن – فکسوفنادین و لووسیتریزین

چنانچه در خصوص “ستیریزین” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!

برگرفته از : دارونما

لیست کامل

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

© Porseshkadeh.com

یکی از آنتی هیستامین ها و داروهای ضد حساسیت قرص سیتروزین می باشد که مصرف آن توسط خانم های باردار، شیرده و کودکان زیر دو سال اکیدا ممنوع شده است. در این مطلب اطلاعات دارویی این قرص و کپسول سیتریزین را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سیتریزین علایم حساسیتی را کاهش می دهد. این دارو یک آنتی هیستامین برای رفع خستگی و کسلی می باشد، هر چند ممکن است در افراد کمی خواب آلودگی ایجاد نماید. قبل از استفاده از وسایل یا ماشین آلات و رانندگی کردن مطمئن شوید که واکنش های شما به این دارو طبیعی می باشد. در این مطلب اطلاعات جامع و کامل دارویی قرص سیتریزین را برای شما آورده ایم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

سیتریزین هیدروکلرید ماده فعال قرص های سیتریزین می باشد. این دارو یک داروی ضد حساسیت می باشد. این دارو اغلب به افراد بزرگسال و کودکان بیش از شش سال تجویز می شود. در این مقاله کاربرد و عوارض احتمالی جانبی قرص سیتریزین را آورده ایم. قبل از مصرف هر گونه دارو بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و سپس از دستورات پزشک و برگه اطلاعات آن دارو پیروی کنید تا خطر عوارض جانبی برای شما کاهش یابد.

    

این دارو یک نوع آنتی هیستامین می باشد که برای حساسیت هایی مثل زکام و یا حساسیت های پوستی مور استفاده قرار می گیرد. قرص سیتریزین ممکن است توسط پزشک و یا دندانپزشک برای شما تجویز گردد و همچنین می توانید این دارو را بدون نسخه پزشک از داروخانه ها تهیه کنید. قرص و کپسول سیتریزین برای افراد بزرگسال و کودکان بیش از شش سال مناسب می باشد در حالیکه مایع خوراکی آن برای بچه های کوچکتر نیز در دسترس می باشد. این دارو برای کودکان زیر دو سال مناسب نمی باشد.

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

از قرص های سیتریزین استفاده نکنید اگر:

قبل از مصرف هر گونه دارو در دوران حاملگی و شیر دهی حتما با پزشک خود مشورت کنید. همانند دیگر داروها از مصرف این قرص در دوران حاملگی باید خودداری شود. استفاده تصادفی این دارو توسط زن حامله هیچ گونه تاثیر مضری برای چنین ندارد. با این وجود مصرف این دارو باید قطع گردد. در طول دوران شیردهی نباید از این قرص استفاده کنید زیرا ماده سیتریزین وارد جریان شیر مادر می شود.

قبل از شروع درمان، بروشور اطلاعات دارویی قرص که توسط شرکت دارویی متشر شده است را بخوانید. بروشور شرکت دارویی در مورد سیتریزین اطلاعات بیشتری به شما می دهد و لیستی از عوارض جانبی این دارو را به شما خواهد داد. دوزهای معمول ستیریزن به صورت زیر می باشد:

عوارض جانبی اغلب پس از اینکه بدن به مصرف داروی جدید عادت کرد بهبود می یابد، اما اگر هر یک از علایم عوارض قرص سیتریزین که در ادامه عنوان شده است ادامه یافت یا برای شما مشکلاتی ایجاد کرد بهتر است پزشک و یا متخصص خود را در جریان قرار دهید.

اگر هر یک از علایم دیگر که احساس می کنید در اثر مصرف این قرص ایجاد شده است را تجربه کردید با پزشک و متخصص خود مشورت کنید.

این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما در رابطه با این دارو جمع آوری و ترجمه شده است. قبل از مصرف هر گونه دارو حتما با پزشک و متخصص خود مشورت نمایید و از دستورات او پیروی کنید. در صورت تمایل کسب اطلاعات در رابطه با دیگر دارو ها می توانید به بخش اطلاعات دارویی مراجعه کنید.

منبع : آرگا



موهاتو ابریشمی کن !



چطور ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟



انواع مدل جلوی مو جذاب برای زیر شال و روسری


مردان زیبا چه ویژگی هایی دارند؟ (معیارهای زیبایی از دید خانم ها)



نحوه درست کردن اسموتی هندوانه با 4 طعم معرکه


ایده های دوست داشتنی برای تزیین منزل با وسایل دور ریز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پاموه – پاموه » سایتی جامع برای مطالب علمی ، آموزشی ، پزشکی ، خانواده ، موارد مصرف و عوارض جانبی داروها

سیتریزین : اطلاعات جامع درباره این دارو و روش مصرف  آن

نام تجاری :  Zyrtec

فهرست

سیتریزین ( cetirizine ) نوعی آنتی هیستامین است که میتواند هیستامین بدن را کاهش دهد . افزایش هیستامین در بدن میتواند باعث ایجاد علائمی مانند عطسه ، خارش چشم ها ، قرمز شدن چشم ها ، آبریزش از چشم ها و بینی و … شود . با استفاده از cetirizine این علائم بهبود میابد .

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

سیتریزین ( cetirizine ) مانند سایر داروهای ضدآلرژی و حساسیت ، میتواند باعث خواب آلودگی و کاهش تمرکز شما شود . بعد از مصرف این دارو ، از رانندگی و سایر فعالیت هایی که به تمرکز بالا نیاز دارد خودداری کنید . همچنین مصرف الکل میتواند عوارض جانبی “سیتریزین” ( cetirizine ) را افزایش دهد . در صورتی که از سایر داروهای آلرژی و یا سرماخوردگی ، قرص های خواب آور ،آرام بخش ها ، شل کننده های عضلات و داروهای افسردگی استفاده میکنید ، قبل از مصرف ( cetirizine ) به پزشک خود اطلاع دهید .

این دارو در رده B قرار دارد ، در هر صورت قبل از مصرف دارو ، باردار بودن خود را به پزشک اطلاع دهید .

این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل میشود و حتما قبل از مصرف دارو باید با پزشک مشورت نمایید .

این دارو نیز مانند سایر داروها میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد . شما ممکن است یک یا چند مورد از این عوارض را تجربه کنید و یا هیچ کدام از عوارض در شما مشاهده نشود.

عوارض عمومی : سکته مغزی ، خستگی شدید ، خشکی دهان و گلو ، سردرد ، شکم درد ، بیش فعالی و بی حوصلگی

به صورت شایع (14.3 درصد ) سکته مغزی ، سردرد (14 درصد)، سرگیجه (1 تا 10 درصد) ، کاهش حس چشایی ، پارستزی (حس سوزن سوزن شدن) ، لرزش ، میگرن ، تیک های عصبی ، اختلالات گوارشی ، اختلال حافظه ، دیازژیا، دیسکینزی، دیستونی، انسنکوپ، آمنیزی

در صورتی که مصرف یک وعده داروی خود را فراموش کردید ، به محض یاداوری ، قرص خود را مصرف کنید . در صورتی که به زمان مصرف بعدی نزدیک میشوید ، دوز فراموش شده را رها کنید .

در صورتی که به اشتباه و یا با هدف خودکشی با سیتریزین ، بیش از حد دارو مصرف کرده اید ، با اورژانس تماس بگیرید

قبل از تجویز این دارو توسط پزشک ، در صورتی که داروی دیگری مصرف میکنید به پزشک خود اطلاع دهید . سیتریزین ممکن است با سایر داروهای آنتی هیستامین و یا داروهای سرماخوردگی ، مسکن ، فشارخون ، ضد افسردگی ، ضد اضطراب ، داروهای خواب آور و … تداخل داشته باشد .

دیفن هیدرامین / داروهای ضد تشنج / کاربامازپین / آلپرازولام / دیازپام / زولپیدم/ کدئین / آمی تریپتیلین / ریتالین / کلرپرومازین / ترازودون / متادون / ترامادول / آسپرین / استامینوفن / کاپتوپریل و …

 

 

سوالات

هر دارویی را باید به میزانی که دکتر تجویز کرده است مصرف کنید . مقادیر موجود در این متن فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست .

5 تا 10 میلی گرم یکبار در روز

حداکثر دوز 10 میلی گرم در روز (در افراد بالای 65 سال بهتر است بیش از 5 میلی گرم در روز نباشد )

برای درمان آلرژی در کوک معمولا با دوز اولیه 2.5 میلی گرم در روز آغاز شده و در صورت نیاز به 5 میلی گرم به صورت دو وعده 2.5 میلیگرمی سیتریزین در روز افزایش میبابد .

تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com

مهدی حسینی هستم . سعی می کنم به صورت روزانه ، مطالب مربوط به سلامت و پزشکی رو از بهترین سایت های پزشکی جهان ترجمه کنم و در این سایت قرار بدم .

درمان فشار خون بالا – لیست داروهای کاهش فشار خون

لیست عوارض جانبی آسپرین + جایگزین های گیاهی و خانگی

لیست عوارض جانبی مسکن های ضد التهاب غیر استروئیدی

مدروکسی پروژسترون – عوارض + تداخل Medroxyprogesterone

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود و محرمانه است.در صورتیکه ایمیل معتبر و بدون www وارد کنید دیگران میتوانند به شما پاسخ دهند و این پاسخ برای شما ایمیل خواهد شد.

این نام و آدرس ایمیل را برای نظرهای بعدی من ذخیره کن.

سلام، من صبح یه سیتریزین 10 خوردم برای آبزی اثر نداشت الان 2 تا باهم خوردم، خیلی خطر داره؟

با سلام و وقت بخیر
منظور از آبزی رو متوجه نشدم .
این تعداد مصرف خطرجانبی مستقیم نداره ولی باعث اختلال در تمرکز میشه . باید از کارهایی که به تمرکز حواس بالا نیاز داره خودداری کنید.

ایا مصرف سیتریزین موجب افزایش درد های ارتروزی میش؟

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

آیا سیتریزین با فلوکستین تداخل دارویی دارد؟

ازاین همه عوارض منفی که برای قرص سیتریزین ذکر شده آدم وحشت میکند/ آخه این چه قرصیه با اين همه مضرات که تولید میشود؟؟ بنده ر حال مصرف اين قرصم كه با دىدن اين همه عواقب تصميم به ترك أن دارم

نوشتید 14.3درصد درافراد موجب سکته مغزی میشه دراین صورت قرص پرخطریه وخیلی کم باید تجویز شه درحالی که قرص سیتریزین عموما زیاد تجویز میشه برا حساسیت های پوستی مثل خارش سر تورم دست وآلرژی های فصلی.عوارضی مثل خواب الودگی و بی حالی و عدم تمرکز شایع است….

چن تا بخورم سنکوب میکنم؟لطفا جواب بدید خیلی لازم دارم تو هیچ سایتی ننوشته

چن تا بخورم سنکوب میکنم؟لطفا جواب بدید خیلی لازم دارم تو هیچ سایتی ننوشته

با سلام و وقت بخیر .
خودکشی با این دارو روش مناسبی نیست . دلایل زیادی وجود داره که می تونه باعث خودکشی ناموفق شما بشه و عوارض جانبی اون می تونه براتون وحشتناک باشه به طوری که قابل تحمل نباشه . خودکشی با دارو از روش های نامطمئن خودکشی هست و درصد شکست اون 95 درصد هست . خوردن تعداد زیادی از این دارو هم دلیل این نیست که صد درصد کشنده باشه .. ممکنه داروها در معده شما به هم بچسبن و گلوله گلوله بشن . که در این صورت فقط عوارض جانبیش شامل حالتون میشه و باعث مرگ نمی شه . یا ممکنه بیهوش بشید و در حالت بیهوشی دچار استفراغ بشید و اثر دارو کم بشه .
احتمال اینکه با خوردن دارو ناقص بشید خیلی بیشتر از اونه که بمیرید !!
روش های خیلی زیاد و مطمئن تر دیگه ای برای خودکشی وجود داره . این روش رو بیخیال بشید لطفا
قبل از اقدام ، حسابی روی این موضوعات فکر کنید .

باباتودیگه کی هستی خدا میدونه چندبار خودکشی کردی

ایول به شما:) عااالی بود

سلام تنها داروی انتی هیستامین که خواب آور نیست فکسوفنادين هست ،سوال تخصص سه سال پیش تو امتحانمون اومد .

در مورد موارد زیر هم توضیح بدید

شربت سیتریزین برای کودکان قرص سیتریزین در بارداری, عوارض شربت سیتریزین برای کودکان

مصرف قرص سیتریزین در دوران شیردهی و بارداری مجاز هست ؟ کلا مصرف آنتی هیستامین در دوران بارداری ضرر داره یا نه ؟

ایا سیتریزین در بارداری ضرر دارد ؟

آیا قرص سیتریزین چاق کننده است؟ یه قرص و داروی ضدحساسیت و آلرژی که خواب آور نباشد معرفی کنید .

آیا شربت سیتریزین خواب آور است ؟ تفاوت لوراتادین با سیتریزین چیه ؟ مصرف طولانی مدت سیتریزین چه عوارضی داره ؟

سیتریزین حاوی کورتون است ؟

آیا قرص سیتریزین چاق کننده است؟ من بعد از مصرف این قرص افزایش وزن زیادی داشتم

مطالب پیشنهادی


درمان یبوست – لیست روش های خانگی و گیاهی

چطور “کیک تولد” خامه ای درست کنم؟ + طرز تهیه کیک…

12 روش خانگی برای درمان “پسوریازیس پوست سر”


10 روش خانگی و گیاهی درمان سکسکه

شوره سر و روش هایی برای جلوگیری از آن در زمستان

خواص آب نارگیل – 11 فایده خوردن آب نارگیل و عوارض…

قونین و مقررات

حریم شخصی

منابع پزشکی
هیچ محصولی برای فروش نداریم .سوالات خود را در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید.
موبایل : 09144029928 ایمیل : آدرس اینفوی سایت

در صورتی هرگونه مشکل پزشکی فوری و اورژانسی دارید این سایت هیچ کمکی به شما نمی کند.

آدرس بیمارستان های تهران و شماره هایی که ممکن است نیاز داشته باشید.(کلیک)

 

سلامت نظری بدهید 497 بازدید

قرص آپو سیتریزین (apo-cetirizine) چیست؟ قیمت عوارض و موارد مصرف آن چیست این دارو حاوی آنتی هیستامین است. به طور معمول، آن را برای خارش یا برای رینیت آلرژیک استفاده می شود. همچنین ممکن است برای درمان زنجبیل استفاده شود. اثرات آن را می توان در عرض ۱ ساعت احساس کرد.

Cetirizine متعلق به کلاس داروهایی است که به نام آنتی هیستامین های نسل دوم شناخته می شود، به ویژه کلاس آنتاگونیست های گیرنده هیستامین شناخته شده است. برای بزرگسالان و کودکان ۲ سال و بالاتر، آن را برای تسکین علائم مرتبط با آلرژی فصلی از جمله عطسه استفاده می شود؛ خارش بینی و گلو؛ گرفتگی و آبریزش بینی؛ و پاره شدن، چشم قرمز یا خارش. همچنین برای تسکین علائم مرتبط با بیماری های پوستی آلرژیک (مثلا کشاله ران ایدوپاتیک مزمن) مانند پوست خارش دار و کندو استفاده می شود. برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال، آن را نیز برای تسکین علائم مرتبط با آلرژی های سالم و کندو استفاده می شود.

این دارو معمولا فقط یک بار در روز استفاده می شود. با این وجود، پزشک یا داروساز ممکن است برنامه دیگری را برای شما مناسب تر نشان دهد. به طور کلی، آن را فقط به عنوان مورد نیاز استفاده می شود.

مهم: دستورالعمل های برچسب را دنبال کنید. بیشتر از این محصول استفاده نکنید و یا بیشتر از نسخه تجویز شده. این دارو ممکن است با غذا یا بدون آن مصرف شود.

قرص سیتریزین 10 میلی گرم

مصرف الکل ممکن است اثر این محصول را افزایش دهد؛ بنابراین توصیه می شود در هنگام مصرف این دارو از مصرف الکل یا مواد حاوی الکل جلوگیری کنید.

علاوه بر اقدام مورد نظر، این دارو ممکن است برخی عوارض جانبی ایجاد کند، به ویژه:

هر فرد ممکن است به درمان متفاوت واکنش نشان دهد. اگر فکر می کنید این دارو ممکن است باعث عوارض جانبی (از جمله آنهایی که در اینجا توضیح داده شود یا دیگران)، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. او می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا دارو منبع مشکل است یا خیر.

همانند بسیاری از داروها، قرص آپو سیتریزین (apo-cetirizine) باید در دمای اتاق ذخیره شود. آن را در یک محل امن نگهداری کنید تا در معرض گرما، رطوبت و نور مستقیم مستقیم قرار نگیرد. آن را از دست ندهید. اطمینان حاصل کنید که هر بخش باقی مانده از ایمن است.

 

Tags تفاوت سیتریزین و آپو سیتریزین درباره قرص ستیریزین 10 قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم چیست قیمت آپو سیتریزین قیمت قرص apo-cetirizine قیمت قرص سیتریزین خارجی

1 روز پیش

1 هفته پیش

2 هفته پیش

2 هفته پیش

۱۳۹۸-۰۳-۰۵

۱۳۹۸-۰۲-۱۱

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

قرص سیتریزین 10 میلی گرم
قرص سیتریزین 10 میلی گرم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *