قرص درمان عفونت باکتریایی واژن

خواص دارویی و گیاهی


چه زمانی افزایش ترشح واژن طبیعی نیست؟

اگر افزایش ترشح باعث تغییر رنگ، بو، التهاب ناحیه تناسلی، خارش، سوزش بشود غیر طبیعی خواهد بود به ویژه اینکه اگر بیمار در زمان عادت ماهیانه نباشد ولیکن ترشح خونی داشته باشد، حتماً باید به پزشک مراجعه کند.


چه چیز باعث این تغییرات می شود؟

هر عاملی که تغییر در محیط طبیعی واژن بدهد، و به عبارتی PH آن را تغییر بدهد، سبب افزایش ترشح غیر طبیعی از واژن می شود مانند: استفاده از بعضی صابونها، آنتی بیوتیکها، بیماری قند، حاملگی، عفونتها، و یا حتی پاک کردن مجرای تناسلی توسط اسپری های مخصوص ناحیه تناسلی و یا Vaginal douchمی توانند این مشکل را سبب شوند.


چگونه Vaginal Douching سبب عفونت می شود؟

قرص درمان عفونت باکتریایی واژن

بسیاری از بانوان فکر می کنند این روش بسیار خوبی برای پاکیزه نگهداشتن واژن است. اگر چنانچه احساس بو در ناحیه تناسلی می کنید این بو اکثراً از قسمت خارجی دستگاه تناسلی است و شما می توانید با آب و صابون قسمت خارجی دستگاه تناسلی را تمیز نگاه دارید و همان حمام روزانه برای این پاکیزگی کافی است.

در حالیکه با گرفتن دوش واژینال و استفاده از مواد شیمیائی محیط طبیعی واژن را به هم می ریزید که این خود سبب عفونت می شود. از طرفی دیگر توسط Vaginal Douching (شستشوی واژن) باکتریهای موجود در واژن را به قسمت دهانه رحم خود و خود رحم روانه می کنید که این خود سبب عفونت در این نواحی خواهد شد.

مترونیدازول یک آنتی بیوتیک پر مصرف می باشد که در درمان و پیشگیری عفونت های متنوعی که عامل بیماری زای آنها یک باکتری بی هوازی یا پروتوزوآ باشد تجویز میشود.
این باکتری ها معمولاًدر فضای داخلی و بسته ی بدن که اکسیژن وجود ندارد (مانند لثه،حفره لگنی و شکمی مانند روده ها) ایجاد عفونت میکند.


  

مترونیدازول معمولاً جهت درمان عفونت های تناسلی (واژینال) بانوان که ناشی از باکتری باشد تجویز می شود اما این بدین معنی که هر نوع عفونت در واژن با مترونیدازول قابل درمان میباشد نیست.
همچنین به عنوان پیشگیری از عفونت ،پیش از جراحی های تناسلی و شکمی تجویز میشود.
از مزایای مترونیدازول مناسب بودن آن برای افرادی است که به پنی سیلین ها حساسیت دارند.
آموکسی سیلین یکی از داروهای رژیم درمانی عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری در دستگاه گوارش که در افراد با زخم های گوارشی دیده می شود نیز می باشد.
این دارو در ایران به صورت قرص خوراکی و سوسپانسیون، ژل و شیاف واژینال،ویال تزریقی و کیسه آماده ی تزریق و ژل موضعی موجود می باشد.
این داروی ارزان قیمت و پر کاربرد می تواند همراه با آموکسی سیلین در درمان و پیشگیری از عفونت های دهانی تجویز شود.

پیش از مصرف مترونیدازول
_در صورت بارداری یا قصد باردار شدن و شیردهی، مشکلات کبدی، خونی و سابقه ی حساسیت دارویی حتما پزشک خودرا مطلع کنید.
_مصرف الکل در مدت درمان با این دارو ممنوع می باشد.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.

نحوه ی مصرف مترونیدازول
-آنتی بیوتیک ها را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف کنید و دوره ی درمان را حتی اگر احساس بهبودی میکنید و علائمتان برطرف شده است کامل کنید زیرا در این زمان ممکن است هنوز باکتری بصورت کامل ریشه کن نشده باشد و این کار احتمال بروز مقاومت ميكروبی را افزایش می دهد.

مقاومت میکروبی یکی از مشکلات جهانی می باشد که با سرعت زیادی رو به افزایش است ودر صورتی که مصرف بی رویه و ناسب آنتی بیوتیک ها در دنیا ادامه یابد با مشکلات تهدید کننده ی حیات مواجه خواهیم شد.زماني كه اين داروها بدون تجويزپزشك ،با مقدار ناسب يا طول درمان ناسب مصرف شوند،نه تنها اثرات مطلوب براي خود فرد ندارند بلكه منجر به عدم ريشه كن شدن باكتري هاي موجود در بدن آن فرد مي شوند و علاوه بر اين،باكتري هايي كه در معرض دارو قرار گرفته اند اما از بين نرفته اند، نسبت به اين دارو مقاومت پيدا مي كنند.اين مسأله منجر به ايجاد نسل جديد و مقاومي از ميكروب ها مي شود كه ديگر به سادگي به داروهاي آنتي بيوتيكي موجود ،پاسخ نمي دهند.
از آنجا كه عموماً عفونت ها مسری می باشند مصرف بي رويه ی آنتی بیوتیک ها نه تنها براي خود فرد بيمار بلكه براي ساير افراد جامعه نیز مشکل آفرین می باشد.

-در صورتی که فرم سوسپانسیون خوراکی برای شما یا کودکتان تجویز شده است، به شرایط نگهداری و مصرف نوشته شده در برشور دارو توجه فرمایید.همچنین مقدار داروی مصرفی در هر نوبت را دقیقا اندازه گیری کنید.(با سرنگ یا پیمانه ی مخصوص)

_در صورت تجویز فرم خوراکی این دارو بصورت 2 تا 3 نوبت در روز تجویز می شود،مقدار دارو در هر نوبت برای اطفال با توجه به سن و وزن آنها توسط پزشک محاسبه می شود.لذا مصرف دارو را دقیقا مطابق مقدار و تعداد نوبتی که پزشک تجویز می کند تا انتهای دوره ی درمانی (معمولا دوره ی درمان با مترونیدازول بسته به عفونت حداکثر تا 14 روز می باشد و در برخی عفونت ها نیاز به مصرف مقدار زیادی از دارو تنها در یک نوبت میباشد) ادامه دهید.
_هر نوبت از دارو را همراه با میان وعده یا پس از غذا میل کنید .قرص را به صورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از خرد کردن یا جویدن آن خودداری کنید.

-در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو، به محض یادآوری دارو را مصرف نمایید مگر اینکه تا زمان مصرف بعدی کمتر از 4 ساعت باقی مانده باشد.از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت خودداری نمایید.
_در صورتی که شیاف واژینال مترونیدازول برای شما تجویز شده،شیاف را از پوشش آن خارج نمایید و به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم نمایید با انگشت با کمی فشار داخل واژن قرار دهیدو چند دقیقه در همین وضعیت بمانید تا دارو کاملا در محل مناسب قرار بگیرد.

توصیه ها ی مترونیدازول
_از مصرف الکل در مدت درمان با مترونیدازول و حداقل تا 48 ساعت پس از اتمام دوره ی درمان با آن خودداری کنید زیرا مصرف الکل با مترونیدازول عوارض بسیار بدی نظیر تپش قلب شدید ،گرگرفتگی و سردرد شدید به همراه دارد.
در مدت درمان با این دارو رنگ ادرار شما به قرمز یا آجری تیره تغییر می یابد که طبیعی می باشد و با پایان درمان برطرف میگردد.
در صورتی که مترونیدازول به مدت طولانی برای شما تجویز شده است، آزمایشات و بررسی های لازم توسط پزشک را انجام دهید.

عوارض شایع مترونیدازول
احساس خستگی،تهوع و استفراغ از عوارض شایع دارو می باشد که با مصرف غذاهای ساده و سبک و مصرف دارو همراه میان وعده ی سبک یا پس از غذا کمتر می شود.
این دارو باعث احساس تغییر مزه ها در دهان،تیره شدن زبان و احساس طعم فلزی در دهان و زخم دهانی می شود که با اتمام دوره ی درمان دارو برطرف می شوند.با این حال می توانید از دهان شویه های غیر الکلی برای کاهش این علائم استفاده نمایید.
کاهش اشتها نیز یکی از علائم این دارو می باشد.

آیا مترونیدازول در طی بارداری قابل تجویز است؟
داده های انسانی نشان میدهند که مترونیدازول جز گروه کم خطر در بارداری محسوب میشود.
اگرچه برخی گزارشات موجود، نتایج متناقضی را در مورد ایمنی مترونیدازول در بارداری اعلام کردند ولی شواهد موجود توصیه میکنند که خطرات معنادار و نقص جنینی با مصرف مترونیدازول مشاهده نمیشود.

مترونیدازول از جفت عبور می کند و شکاف لب با یا بدون شکاف کام در سه ماه اول گزارش شده است ولی مطالعات، انومالیهای مادرزادی و نقایص جنینی را نشان ندادند.


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید!

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.


      

 

قرص درمان عفونت باکتریایی واژن

همه مطالب در این شاخه &gt&gt&gt

 

عفونت باکتریایی بر اثر عدم توازن تعداد باکتری ها در واژن زنان رخ می دهد. این حالت معمولا در بین زنان زیر 4 سال دیده می شود.

عفونت واژن معمولا از روی نشانه هایی که دیده می شود و یا آزمایش ادرار و کشت میکروبی در آزمایشگاه، تشخیص داده می شود.

درمان این بیماری بستگی به نوع و شدت عفونت دارد پزشک ممکن است پماد یا قرص برای مصرف خارجی و یا آنتی بیوتیک به صورت قرص خوراکی یا به صورت تزریقی، تجویز کند.

عفونت های باکتریایی واژینوسیس و تریکومونیاسیس با مراقبت در منزل، درمان نمی شود و نیاز به درمان دارویی پزشک دارد. برای کنترل این عفونت ها بایستی آنتی بیوتیک مصرف شود.

اگر یک بار عفونت گرفتید و بعد از درمان مجددا عفونت برگشت، شک نکنید که عفونت شما، قارچی است و نیاز به داروهایی مثل مایکونازول دارید.

بسیاری از زنان بدون تجویز پزشک، خود درمانی می کنند، دو سوم داروهایی که بدین منظور از داروخانه خریداری می شود به علت عفونت های قارچی است و واقعیت این است که آن ها  نیاز به این داروها نداشتند، پس در نتیجه خود درمانی، عامل عفونت مقاوم تر شده و درمان سخت تر و طولانی تر خواهد شد.

اگر تشخیص صحیح عفونت باکتریایی داده شد می توانید روش های زیر را برای کنترل این بیماری به کار ببرید.

زنانی که عفونت باکتریایی می گیرند، ترشح خاکستری یا سفید آبکی و رقیق با بویی شبیه ماهی دارند. معمولا این ترشحات درست بعد از مقاربت جنسی، در مقدار زیاد و بوی شدید ظاهر می شود.

اگر هر یک از علایم بالا را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید. عفونت باکتریایی معمولا ماندنی و مزمن نیست، اگر این عفونت مزمن شد، باید از لحاظ برخی بیماری ها مثل ایدز بررسی شوید. بیماری های مقاربتی مثل ویروس تب خال، کلامیدیا، سوزاک و عمل جراحی خارج کردن رحم و یا سقط جنین، خطر ابتلا به عفونت باکتریایی را افزایش می دهد.

با تجویز پزشک، آنتی بیوتیک مترونیدازول یا کلیندامایسین مصرف کنید. مترونیدازول در هر دو شکل قرص یا ژل تجویز می شود.

قرص های پروبیوتیک ال.اسیدوفیلوس یا لاکتوباسیلوس به دفع این عفونت کمک می کند. قرص های پروبیوتیک محتوی باکتری های تولید کننده اسید لاکتیک است که سطح باکتری های واژن را متوازن می کند. این قرص ها معمولا مصرف خوراکی دارند ولی به شکل مصرف خارجی در واژن نیز وجود دارد. قبل از خواب یک قرص در واژن قرار می دهند و دقت کنید که بیش از یک قرص قرار ندهید و از خاراندن محل نیز خودداری کنید. بعد از مصرف یک عدد قرص واژینال به صورت خارجی، بایستی بوی بد از بین رود. ولی این عمل را برای 6 تا 12 شب تکرار کنید تا عفونت به طور کامل از بین رود. بعد از این مدت اگر علایم عفونت برطرف نشد، به پزشک مراجعه کنید.

به یاد بسپارید که علایم عفونت باکتریایی، حتی بعد از درمان دوباره تکرار می شود. بیش از نیمی از افرادی که این عفونت را تجربه کرده اند، در ظرف یک سال دوباره علایم بیماری را مشاهده کرده اند.

در طی دوره درمان عفونت باکتریایی، فعالیت جنسی خود را محدود کنید.

از دوش گرفتن زیاد و شستن مکرر مهبل با فشار آب خودداری کنید.

قرص های پروبیوتیک مصرف کنید. از پزشک بخواهید تا نوع و مقدار مصرف این قرص ها را برایتان مشخص کند. به خصوص مصرف لاکتوباسیلوس ها برای پیشگیری از رشد باکتریایی توصیه می شود.

زنان باردار مواظب باشند که در معرض ابتلا به عفونت باکتریایی قرار نگیرند. عفونت باکتریایی سبب تولد نوزاد کم وزن تر از 3.5 کیلوگرم می شود، حتی ممکن است بدون هیچ علامتی سبب زایمان زودرس شود.

همسرتان دست های خود را قبل از مقاربت بشوید.

توالت آلوده، تختخواب کثیف و استخرهای شنا خطر ابتلا به عفونت باکتریایی را افزایش می دهد.

دوره درمان مصرف آنتی بیوتیک را کامل کنید وگرنه ممکن است بیماری مجددا برگشت کند.

ترجمه و تحقیق: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

 


قرص درمان عفونت باکتریایی واژن

 

 

 


سلام ممنون از مطالب به روز و مفیدتون
میخواستم بدونم من بعد از رابطه جنسی با همسرم دچار درد شدیدی در ناحیه زیرشکمم شدم ک دردش غیرقابل تحمل بود

قبلا هم هنیشه ترشحاتم سفید رنگ و زیاد بوده .

در دوران مجردی هم دچار کیست شده بودم ک برطرف شد.
میخواستم بدونم این درد برای چی بوده و چی باید مصرف کنم ؟
ایا امکان داره کیست داشته باشم ؟

من بعد از رابطه جنسی با همسرم دچار درد شدیدی در ناحیه زیرشکمم شدم ک دردش غیرقابل تحمل بودقبلا هم هنیشه ترشحاتم سفید رنگ و زیاد بوده .در دوران مجردی هم دچار کیست شده بودم ک برطرف شد.
میخواستم بدونم این درد برای چی بوده و چی باید مصرف کنم ؟
ایا امکان داره کیست داشته باشم ؟

با سلام
به احتمال زیاد درد بعد از رابطه جنسی مربوط به عفونت واژن است حتما به پزشک زنان مراجعه فرمایید تا با مصرف دارو، این مشکل حل شود و تبدیل به عفونت مزمن و کهنه نشود

باسلام.من حدود چند سالی هست که ترشحاتم سبز رنگ هست وبویی شبیه بوی سرکه داره.سوزش وخارش هم ندارم.ترشحاتم هم زیاده .مترونیدازول مصرف کردم جواب نداد.کشت دادم جوابش شد باکتری کلبسیلاو قرص سیپروفلوکساسین5مصرف کردم مقدارترشحات ورنگش تا زمانی که قرصه مصرف میکردم بهتر شد ولی بعد از اتمام دارو دوباره به حالت قبلی برگشت وبی تاثیر بود.ترشحاتم موقع رابطه با همسرم هم میشه.توروخدا بگید باید چیکار کنم؟؟؟؟

سلام ببخشید من سه ماهه که زایمان کردم و از همون موقع زایمان ترشحات دارم .که رقیقه و خاکستری نزدیک به سبز.با بوی خیلی بد.چه کارباید انجام بدم.مصرف سیفیکسیم در دوران شیردهی برای دخترم ضرر نداره؟ لطفا پاسخ بدید

با سلام 26سال دارم باکره .با زدم رابطه بدون دخول داشتم طی ازمایشات و سونو گفتن که ازمایش باکتری دارد و به علت معده درد و دل درد تهوع و اسهال شدید سونو گرفتم گفتن باید چک شوم چه چیزی میتونسته باشه?چون سوال پرسیدن که رابطه داشتم یانه .درمانش چیه چی استفاده کنم ممنونم

با سلام مدت یک ساله ازدواج کردم. دو ماه پیش ترشحات زرد و سبز به شکل عفونت بینی داشتم ۳۰ عدد قرص مترونیدازول مصرف کردم که از روز سوم کاملا قطع شد.بعد از یک ماه مجدد شروع شد دوباره مترونیدازول مصرف کردم کم شد ولی قطع نشد.خارش ندارم ولی میخوان یه درماتی قطعی داشته باشم.بعد از نزدیکی تا نیم ساعت درد دارم

سلام من حدوده دو ساله ک ترشحات سبز دارم هنگام پریودم خارش دارم ولی بعدش خوب میشم دکتر رفتم گفت زخم داری مترونیدازول مصرف کردم جواب نگرفتم پاپ اسمیر دادم مشکلی نداشت میشه راهنمایی کنین ک چیکار کنم؟

سلام من به دکتر مراجعه کردم و گفتن عفونت باکتریایی دارم اما قرص فلو کونازول که مال قارچی هست و بم دادن الان 2 بار از قرص استفاده کردم میخوام ببینم چیکار کنم درمانو همینجوری قطع کنم و مترونیدازول مصرف کنم؟


پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

*  

*


تصویر امنیتی
*


تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام


بسته های تبلیغاتی ارزان قیمت

Useful Websites Directory

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما :
&lt!–
name &quotcontact&quot domain &quotyadbegir.com&quot.write(&#39‘).write(name + ‘@’ + domain + ”)// –&gt
| تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.
Powerd by: WP

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *