قرص جینسینگ برای رشد ریش

خواص دارویی و گیاهی

قرص جینسینگ برای رشد ریش
قرص جینسینگ برای رشد ریش

جینسینگ گنج پنهان طبیعت(راز جوانی)

هزاران سال است که گیاهان برای کسب انرژی ، دور کردن ارواح خبیثه و تقویت ارگان های خاصی از بدن به کار رفته اند ، امروزه نیروبخش های رایج در شرق چون جینسینگ و دانگ گویی (Dang gui) از نیروبخش های غربی چون رزماری و مریم گلی رایج تر و محبوب تر هستند. گیاهان نیروبخش می توانند به روش های متفاوتی طبقه بندی شوند. به عنوان افزایش دهنده انرژی یا کی (Qi) تغذیه کننده خون یا مایعات بدنی ، تنظیم بین اخلاط در پزشکی ایورودایی و منبع انرژی تولید مثل و زاد و ولد می باشد.

خوردن جينسينگ باعث تقويت ريش مى شود .

قرص جینسینگ برای رشد ریش

در شرق خوردن جينسينگ و در غرب خوردن رزمارى براى تقويت ريش توصيه مى شود .

در خاورميانه هم خوردن سياه دانه با عسل براى تقويت ريش توصيه مى شود .

هزاران نفر در سراسر دنیا از خستگی مدام رنج می برند که با خوابیدن و استراحت کردن بر طرف نمی شود، این علامت اصلی و اولیه، ضعف یا نارسایی غدد آدرنالین(فوق کلیوی) می باشد.

غدد آدرنالین(فوق کلیوی) 2 غده گرد به اندازه 3 الی 4 اینچ که هر کدام بالای هر کلیه قرار گرفته اند. این غدد برای ادامه بقاء حیاتی هستند، آن ها هورمون های مختلفی از جمله آدرنالین، کورتیزون، آلدوسترون، استروژن، تستسترون، پروژسترون ،DHEA و…. تولید کرده که نقش های مختلفی در بدن ایفا می کنند. بعضی از وظایف هورمون های تولید شده توسط این غدد عبارتند از: فعال کردن سیستم فرار و گریز(سیستم مقابله با استرس)، تولید انرژی، افزایش قند خون، تنظیم قوای جنسی، تنظیم سوخت و ساز بدن و چندین نقش مهم و حیاتی دیگر، هر گاه شما در حالت استرس قرار می گیرید غدد آدرنالین با تولید هورمون های مختلف به بدنتان کمک می کند تا از حالت فشار و استرس رهایی یابید به همین دلیل ممکن است بارها هنگام فشار های روحی و استرس دردی در بالای کلیه ها احساس کرده باشید.

علامت های معمول ضعف غدد آدرنالین شامل ضعف، خستگی و معمولاً همراه با افسردگی، تمایل بیش از حد به خوردن مواد قندی و شیرینی جات(به دلیل اینکه هورمون های مولد انرژی در بدن به اندازه کافی تولید نمی شوند و فرد برای کسب انرژی تمایل به خوردن مواد قندی خواهد داشت)، کاهش فشار خون، قند خون و دمای بدن به خاطر کمبود هورمون کورتیزول و علامت های ثانویه ضعف غدد آدرنالین شامل: اختلال در هضم غذا، عدم توانایی در کنترل استرس، تحریک پذیری، آلرژی به خوردن برخی از غذاها، درد و ضعف عضلات، ابتلای مکرر به انواع عفونت ها، ریزش مو، تغییر در رنگ پوست و ضعف قوای جنسی می باشد.

توجه : جينسينگ باعث تقويت غدد فوق كليوى مى شود .

مصرف بعضی از داروها می‌توانند موجب هایپرترکیوزیس ( پر مويى ) غیر ژنتیکی شود . 

بعضی از این داروها عبارتند از فنی‌توئین، ماینوکسیدیل، سایکلوسپورین، دیازوکساید، کورتیکواستروئید، استرپتومایسین، پنی‌سیلامین و …

مطالعات جدید نشان می‌دهد مردانی که مو و ریش زیادی در صورت‌هایشان دارند نسبت به کسانی که رویش موی کمتری دارند درک و احساس بیشتری دارند.

انار ، انگور ، انجير ، سير و زيتون در قرآن از آنها ياد شده

پس از خوردن آنها غافل نشويد

رسول خدا(ص)  مى فرمايند : مداومت در مصرف سیر باعث ریختن موی سفید و روییدن موی سیاه می شود.

یک متخصص پوست و مو گفت: خارش و خشکی پوست، ریزش مو و شکنندگی آن، حالت زردرنگ افراد، گرمی پوست و تعریق زیاد بدن در بیماری‌های کم‌کاری و پرکاری تیروئید مشاهده می‌شود که با درمان عوامل زمینه‌ای، رفع خواهند شد.

یعقوبی گفت: موی سر و صورت افرادى كه تيروئيد كم كار دارند خشک و شکننده است همچنین بیمارانی که مبتلا به کم‌ کاری تیروئید هستند، معمولا ریزش یک‌ دوم موی خارجی ابرو دارند و زمانی که به ابروهای آن‌ها نگاه می‌کنیم مشاهده می‌شود که دنباله ابرو آن‌ها ریخته است و ابروی کوتاهی دارند.

وی اظهار کرد: همچنین بیمارانی که مبتلا به پرکاری تیروئید هستند موى سر و صورت شان بيش از حد نرم شده و ميريزد .

یعقوبی درباره دلایل کم‌کاری و پرکاری تیروئید گفت: زمانی که متابولیسم بدن به علت تغییرات هورمونی تغییر می‌کند و از آن‌جا که یکی از عوامل مؤثر در متابولیسم بدن، هورمون‌های تیرویید است با مشکلات پوست و مو روبه‌رو می‌شویم. اختلال در هورمون‌های تیرویید، منجر به ایجاد اختلال در متابولیسم فولیکول مو می‌شود که نتیجه آن ریزش مو است. پس اگر بخواهیم رشد موی نرمالی داشته باشیم باید ترشح هورمون‌های بدن به اندازه کافی و در حد نرمال باشد.

وی ادامه داد: کم‌کاری یا پرکاری غده تیروئید منجر به اختلال در ترشح هورمون‌ها می‌شود و موجب می‌شود که هورمون‌ها به اندازه کافی ترشح نشوند که این امر بر روی سوخت و ساز و رشد ریشه فولکول مو اثر می‌گذارد و در نهایت می‌تواند منجر به ریزش مو ‌شود. بیماری‌های غده تیروئید می‌تواند به اشکال گوناگونی از جمله کم‌کاری و پرکاری تظاهر کنند و بیمارانی که مبتلا به این مشکلات هستند، دچار ریزش منطقه‌ای یا سکه‌ای مو یا ریزش تمام موی سر یا موی بدن می‌شوند.

طبق فرمايش ايشان اگر ١٥ شب ناف خود را با روغن زيتون چرب كنيد باعث نرم شدن موى سر و صورت مى شود حكيم روازاده همچنين براى تقويت موهاى صورت ماليدن روغن سير ، سياه دانه و فندق و خوردن عرق زنيان و تونيك مورد را توصيه مى كنند .

درمان : بابونه را جوشانده صاف كنيد و با روغن كنجد دوباره بجوشانيد تا آب تمام شود و روغن بماند

محاسن را تراشيده و شبها صورت را با روغن مالش دهيد

يا

بادام تلخ و قيصوم ( بومادران ) را بسوزانيد و خاكستر آن را در روغن زيتون غير خوراكى حل كرده و به صورت بماليد .

قرص جینسینگ برای رشد ریش

براى تقويت محاسن كندر را سائيده در روغن كنجد يا كرچك ريخته حل كنيد سپس روغن را گرم كرده و به صورت بماليد

ميل كردن دمكرده سبوس برنج + ليمو عمانى نيز باعث از بين رفتن كلسترول و چربى دور پياز مو و ريش شده و مانع ريزش مو و ريش مى شود .

اگر بيمار داراى طبع گرم و خشك باشد ( عصبى و نگران )

درمان : سر و صورت را با سركه گرم و صابون گوگردى بشويد و خنكى جات همچون كاهو و كاسنى ميل كند.

اگر بيمار داراى طبع سرد و خشك باشد ( افسرده باشد )

عسل بخورد و روغن زيتون كهنه به سر و صورت بمالد.

توجه : برخى مواقع علت ريزش مو و ريش كم خونى مى باشد

درمان : بيمار اسفناج بخورد اسفناج هم خون ساز است هم غده تيروئيد را بالانس ميكند ، ورزش هم بكند.

گروهی از محققان ژاپنی کشف کردند که ویتامین D3، شکل فوق العاده فعال ویتامین D، توانایی سلول های بنیادی را به منظور القاء رشد مو افزایش می دهند.

به گزارش بنیان به نقل از PRWeb ، این مطالعه جدید که در STEM CELLS Translational Medicine منتشر شده است، بر مطالعات قبلی که نشان داده بودند چگونه سلول های پاپیلای درمی (DPCs) سبب تحریک سلول های بنیادی اپی تلیالی به مو می شوند، پایه گذاری شده است .

دکتر Kotaro Yoshimura گفت: ما در حال حاضر کشف کردیم که چگونه ویتامین D3 تبدیل فاکتور رشد TGF- ß2 و فعالیت آلکالین فسفاتاز را که دو ویژگی اساسی القا DPCs های مو هستند، افزایش می دهد. این بار ما بر قدرت و ارزش درمانی ویتامین D3 برای بازسازی مو متمرکزشدیم. این نتایج نشان می دهد که ویتامین D3 ممکن است برای تکثیرDPCs انسانی با کیفیت خوب و کمک به پیوند DPC برای رشد مو، مفید باشند.

دکترYoshimura  و Noriyuki AOI از دانشکده پزشکی دانشگاه توکیو (UT) ، رهبراین تحقیقات هستند. پس از انجام آزمایشات بیشتر درمورد تاثیر ویتامین D3 بر بیان ژن یکی دیگر از عناصر حیاتی رشد مو به نام Wnt10b ، آنها DPCs را از داوطلبانی که تحت جراحی کشیدن پوست چهره بودند، جمع آوری کردند. DPCs با ویتامین D3 انکوبه شد و سپس بر روی نمونه های پوستی بدون مو گرفته شده از موش پیوند زده شد.

دکتر AOI گفت: ما دریافتیم که درمان سلول های پاپیلای درمی با ویتامین D3 به طور قابل توجهی سبب افزایش رشد موهای جدید نسبت به گروه کنترل می شود، همچنین بلوغ فولیکول ها بهترشده، موها ضخیم تربوده و به مدت طولانی تری رشد داشتند. او افزود: این مطالعه ممکن است به توسعه درمان مبتنی بر سلول برای بازسازی مو کمک کند. این تیم تحقیقاتی تاثیر بالقوه ویتامین D را بر افزایش ظرفیت سلول های خاصی در پوست برای تشکیل مو نشان دادند.

1) جای آرامی پیدا کنید.در حالی که چشمان خود را بسته اید روی زمین بنشینید.سعی کنید ستون فقرات شما کاملاً صاف باشد.تنفس خود تمرکز کنید و دم و بازدم های عمیق انجام دهید.کف دو دست خود را آنقدر به هم بمالید تا گرم شود و سپس آن را روی چشمان خود بگذارید.این کار را چند بار تکرار کنید.این عمل باعث آرامش اعصاب چشمی،پلک و نواحی اطراف چشم می شود.

2) انگشت دوم و سوم هر دو دست خود را روی ناحیه پیشانی قرار دهید و از ناحیه ابرو تا گیجگاه را به صورت دایره وار و بسیار آرام ماساژ دهید.این نواحی معمولاً قسمت هایی است که در اثر استرس روزمره دچار درد می شود.بعد از آن،ماساژ را از ناحیه گیجگاه به سمت عضلات فک و سپس به سمت گونه ادامه دهید. این حرکات  را چند بار تکرار کنید.

3) تا جایی که می توانید دهان خود را باز کنید و لبخند بزنید،طوری که کشش را در عضلات صورت، گونه،چانه و گردن خود احساس کنید.سپس عضلات خود را رها کرده و این روند را تکرار کنید. این کار سبب رفع خستگی عضلات صورت می شود.

4) یک دم عمیق بکشید.سپس نفس خود را با قدرت بیرون دهید. خود را تا جایی که می توانید بیرون آورید و صدای “اَ” را بلند ادا کنید.این کار را سه بار تکرار کنید.این عمل جریان خون را در صورت تقویت می کند.

5) سعی کنید گونه ها و ناحیه مرکزی صورت خود را جمع کنید و سپس آن را رها کنید.این کار به تقویت جریان خون در صورت کمک می کند.

يوگاى صورت باعث باز شدن منافذ پوست و چاكرا صورت و همچنين باعث تقويت جريان خون در صورت مى شود به همين دليل يوگا صورت باعث تقويت پوست و موهاى صورت مى شود .

زدن آب سرد به صورت باعث تقويت پوست و موهاى صورت مى شود و خم شدن در ركوع و سجده باعث تقويت جريان خون در سر و صورت مى شود بنابراين نماز باعث تقويت پياز موهاى سر و صورت مى شود .

هرزگاهى مو و محاسن خود را روغن مالى كنيد

تدهين  ( روغن مالى ) بايد شب انجام شود

پيش از تدهين موهاى سر و صورت را شونه كنيد

توجه : چنانچه روغن گرم مصرف شود نتيجه اش بيشتر خواهد بود براى اين كار مقدارى روغن تقويت مو را درون ظرفى ريخته و آن را در ماكروويو گرم كنيد .

توجه : قابل ذکر است که اکثر روغنهای که در بازار حتی در داروخانه ها به فروش میرسند پارافینی بوده و تقلبی میباشد لذا روغن هاى اصل را از عطارى هاى معتبر تهيه كنيد .

بر اساس بعضی مطالعات احتمالا استفاده از روغن آویشن به همراه روغن رزماری و سدر می تواند در کاهش ریزش مو موثر باشد.

بهترین ها برای تقویت،رشد و پرپشت شدن مو

ريزش ريش به چه علت است ؟ بد كار كردن تيروئيد ، كبد چرب ، استرس ، عفونت ريشه دندان و افسردگى

توو اين عكس اين پسر بچه داره ميگه ولم كنيد من نميخوام صورتم پرمو بسه !

http://axgig.com/images/51303521926671272353.jpg

دارن به زور ميبرنش به صورتش روغن تقويت ريش و سبيل بمالند .

از آنجائيکه اين اثر توسط دگزامتازون مهــار ميشود ( با اثر بر روی هيپوفيز و هيپوتالاموس ترشح ACTH را مهار می کند )، ميـتوان نتيجه گـرفت که جين سينوزيدها بطور عمده ای روی هيپوتالاموس يا هيپوفيز اثر کرده و ترشح ACTH در ابتدا غلظت cAMP را در غدد فوق کليوی افزايش داده وسپس سنتز کورتيکورستروئيد را تشديد می کند. بطور کلی ميـتوان نتيجه گرفت که اثر ضد استرس جين سينگ از طريق محور هيپوتالاموس هييپوفيز غدد فوق کليوی انجام ميشود. 

جينسينگ باعث تقويت غدد فوق كليوى شده و ترشح زياد هورمون فوق كليوى باعث سريع بلند شدن ريش مى شود .

توجه : فقط صابون زيتون كليابى صابون زيتون اصل مى باشد .

اين هم تصويرش :

http://tebesonati135.persiangig.com/image/saboon%20zeytoon.JPG

سلام میکنم به همه دوستان خوب و مهمانان عزیز این خونه مجازی

مدتی بود که میخواستم در رابطه با بهداشت و نگهداری مو و حل مشکل ریزش مو مطالبی بنویسم. علتش سوالاتی بود که دوستان در کامنتهای مربوط به این پست  پرسیده بودند. در اونجا من تاکید کرده بودم که برای تقویت مو و کم کردن ریزش اون، استفاده از روغن زیتون بر روی پوست سر میتونه موثر باشه که این درمان برای هرکسی که بهش توصیه کرده ام و از جمله خودم تا به حال جواب داده. اما مشکل مو فقط با یک روش درمانی حل نمیشه. مساله موهای ما مرتبط به وضع عمومی کل بدن ما و تغذیه ما هست.قبلا در جاهایی از همین وبلاگ گفته ام که کسانی که غلبه سردی و تری (بلغم) دارند، انتظار داشتن موهای خوب رو نداشته باشند. اونها اول باید طبع خودشون رو اصلاح کنند و سرد و ترها رو نخورند. یا کسانی که غلبه شدید گرمی بر سر دارند هم با اینکه موهای ضخیمی دارند اما با غلبه شدید گرمی بر سر ممکنه موهای خودشون رو از دست بدهند. برای این دسته از افراد ممکنه پزشک سنتی حجامت از سر رو تجویز کنه که خوب جواب میده. اما همینکه شما شنیدید فلانی سرش رو حجامت کرد و ریزش موهاش خوب شد نباید بدوید برید این کار رو انجام بدید. اول ببینید شما طبعتون چطوریه. اگر طبع سرد دارید به هیچ عنوان نباید از سر حجامت کنید. این کار مشکل شما رو بدتر میکنه.اصولا مو جزو مواد زائدی هست که از بدن دفع میشه. حاصل سوخت و ساز بدن هست. هرچه طبع گرمتر باشه و سوخت و ساز بدن بیشتر باشه تعداد، قطر و سرعت رشد موها بیشتر میشه. برای همین هست که افرادی که طبع سرد دارند موی خوبی ندارند. علتش پایین بودن سوخت و ساز بدنشونه. پس این نکته رو فراموش نکنید که اگر طبع سردی دارید اول باید سردیجات رو کنار بگذارید و رو به گرمیجات بیارید تا وضعیت موهاتون رو به بهبود بره.

ادامه مطلب در http://tebesonati135.blogfa.com/post/56

یکی از مواردی که در زیبایی خانم ها بسیار موثر بوده داشتن موهایی زیبا و بلند می باشد این بدین منظور نیست که شما مدام در کلینیک های زیبایی باشید زیرا این عمل امکان دارد برای شما مقرون به صرفه نباشد اما نگران نباشید شما می توانید با رعایت چند نکته موهایی زیبا داشته باشید.

جینسینگ خواص فوق العاده برای موهای سر دارد. کمتر شدن ریزش موها و پیشگیری از سرطان از جمله عواملی است که مصرف جینسینگ برای آن فوق العاده است. عده ای بر این باورند که ریشه این گیاه می تواند پوست سر را شاداب کند و به رشد موها کمک کند. تحقیقات نشان داده که این گیاه استرس را از بین می برد. از آنجایی که استرس یکی از عوامل ریزش مو است با این روش باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.اما جینسینگ برای بدن و پوست انسان خواص فوق العاده ای دارد این خواص هم می تواند بر روی ریزش موها تاثیر بگذارد.

استفاده از جینسینگ در حین شست و شوی موهای سر باعث می شود که موهای شما پر پشت تر شوند. معمولا در برخی از شامپو ها از جینسینگ نیز به مقداری استفاده می شود.

در یک تحقیق دیگر یافته شد که کسانی که از جینسینگ برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرده اند استعداد کمتری در سرطان دارند. شیمی درمانی که در بیماران سرطانی استفاده می شود باعث ریزش مو در افراد می شود. استفاده از جینسینگ نه تنها به این افراد در مبارزه به سرطان کمک می کند بلکه باعث می شود تا موهای ریخته شده آنها نیز سریع تر رشد کنند یا حداقل کمتر دچار ریزش مو ها می شوند. جینسنگ نامی عمومی برای هر یک از ۱۱ گونه گیاهان همیشه سبز از سرده پاناکس از خانواده آرالیاسیه می‌باشد. ویژگی تمام این گیاهان آن است که حاوی نوعی گلیکوزید استروئیدی به نام جینسنوزاید هستند. جینسینوزاید با نام علمی Saponins Tri pterpenoid و در برخی مواقع نیز با نام panaxoside در ریشه جینسینگ شناخته می‌شود.

ریشه‌های جینسینگ فقط در فصل پاییز جمع‌آوری می‌شوند چرا که فقط دراین حالت است که می‌توانند حالت گوشتی و ظاهر مناسب و مطبوع خود را حتی پس از خشک شدن نیز حفظ کنند. بهترین مواد مغذی برای رشد موقرص جینسینگ برای رشد ریش

 

 

 

محدوده رنگی در بین ریشه این گیاه از زرد بسیار کم رنگ مایل به سفید تا خرمایی و قهوه‌ای در انواع آمریکایی آن است. این گیاه دارای ساقه‌ای بر افراشته با ارتفاعی که می‌تواند به یک فوت نیز برسد و برگ‌های سبز رنگ با کناره‌های مضرس، میوه‌ای مشابه به تمشک یا شاتوت با تجمع خوشه‌ای مشابه، به رنگ قرمز روشن در لابلای برگ‌های نسبتاً پهن و زیبای آن خود نمایی می‌کند. ماسک های خانگی برای افزایش رشد مو

 

 گشایش ذهن  ذهن خود را آرام کنید

 افزایش قدرت جسمانی

 بهبود فعالیت حافظه

 افزایش شادابی و نشاط (به عنوان محرک)

  افزایش قدرت تحمل و پایداری

  از بین بردن استرس‌ها

  مقابله با پیری و فرسودگی (عوارض ناشی از افزایش سن)

   بالا بردن قدرت دفاعی بدن در برابر بیماری‌ها (امراض)

  تقویت سیستم ایمنی بدن

  تنظیم سوخت و ساز و متابولیسم بدن

  جلوگیری از سردرد

  درمان بیخوابی و بد خوابی

 کاهش اثرات منفی ناشی از یائسگی (تأثیرات تعدیل کننده بر عوارض ناشی از یائسگی در خانم‌ها)

  بر طرف ساختن یا بهبود مشکلات جنسی در هر دو جنس

  رفع خستگی، ضعف و بی حالی

  افزایش قدرت و توان سیستم قلبی و عروقی

  تنظیم فشار خون (کاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

  تنظیم سطح قند خون بدن (مشابه بالا)

  رشد و تقویت مو و در از بین رفتن مو خوره نیز موثر بوده

 

ریشه خشک شده این گیاه سال هاست که مورد استفاده خوراکی افراد قرار می‌گیرد. این ریشه خشک شده می‌تواند به تنهایی به صورت دم کرده (جوشانده و چای) یا به عنوان بخشی از یک نوشیدنی دم شده گیاهی همراه با سایر گیاهان و یا حتی به صورت افزودنی به سوپ یا به شکل قرص مورد مصرف قرار بگیرد. اما رایج ترین شکل استفاده از آن در شستشو مو می باشد.

 

 

ریش و سبیل پرپشت و ضخیم از مهم ترین معیارهای جذابیت در میان مردان می باشد، به همین دلیل بسیاری از مردان جوان به دنبال راه های طبیعی یا دارویی برای رشد سریع ریش و سبیل می باشند.

از عوامل عمده ای که در سرعت رشد موهای صورت موثر است عوامل ژنتیکی می باشد که قابل تغییر نخواهند بود اما سایر عوامل از جمله کمبود ویتامین، سطح تستوسترون، تغذیه یا سبک زندگی نیز در رشد سریع موهای بدن از جمله ریش و سبیل نقش دارد.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که از کم پشت بودن ریش و سبیل رنج می برید با پرشین استار همراه باشید تا با نکات مهم و روش های خانگی و دارویی رشد سریع ریش و سبیل آشنا شویم.

ماساژ صورت با ترکیب روغن نارگیل و رزماری یکی از راه های افزایش رشد سریع ریش و سبیل است. روغن نارگیل و رزماری را با نسبت 10 به 1 با هم مخلوط کرده و با توپ پنبه روی صورت بمالید و ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

برای تاثیر بهتر، سه بار در هفته از این روش استفاده کنید.قرص جینسینگ برای رشد ریش

روغن آملا رشد موهای صورت را تحریک کرده و به پرپشت شدن ریش و سبیل کمک می کند.

کافیست مقداری روغن آملا روی پوست صورت ماساژ داده و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

همچنین می توانید 3 قاشق غذاخوری برگ خردل آسیاب شده را با 60 میلی لیتر (1/4 فنجان) روغن آملا مخلوط و روی صورت بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

1 قاشق چایخوری پوست دارچین آسیاب شده را با 2 قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

برای نتیجه بهتر دو بار در هفته از این روش استفاده کنید.

برای رشد سریع ریش و سبیل، مقداری روغن اکالیپتوس را با روغن حامل (مانند روغن زیتون یا روغن کنجد) مخلوط کرده و روی پوست صورت ماساژ دهید. بعد از حداقل 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

سعی کنید دو بار در روز (یک بار شب، یک بار صبح) صورت خود را با آب گرم و پاک کننده ملایم شستشو دهید.

شستن صورت باعث مرطوب و تمیز شدن پوست شده و روغن اضافی، آلودگی و سلول های مرده را که مانع تولید فولیکول های مو می شود را از پوست پاک می کند. این کار به افزایش رشد موهای صورت و ریش و سبیل کمک می کند.

توصیه می شود از پاک کننده ای غیر از صابون استفاده کنید زیرا صابون ممکن است باعث بروز سوزش پوستی شود.

کیفیت خواب بسیار مهم است زیرا خواب کافی باعث ترمیم سلول های آسیب دیده پوست شده، رشد مو در دوره های خواب افزایش می یابد و به پرپشت شدن ریش و سبیل را کمک می کند.

اگر شب ها کمتر از شش ساعت می خوابید انتظار داشتن ریش و سبیل پرپشت و ضخیم نداشته باشید!

آرامش از عوامل اصلی برای رشد سریع مو و ریش و سبیل در مردان است. بسیاری از متخصصان زیبایی و سلامت معتقدند وضعیت موهای بدن نشانه میزان استرس بدن می باشد.

اگرچه از بین بردن کامل استرس تقریبا غیرممکن است اما سعی کنید به روش های مختلف از جمله مراقبه و یوگا استرس را کنترل کرده و کاهش دهید.

اگر می خواهید ریش و سبیل پرپشت داشته باشید از اصلاح بیش از حد خودداری کنید، توصیه می شود در دوران درمان هر شش هفته برای اصلاح ریش به آرایشگاه بروید.

ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در پوست صورت شده و به تحریک رشد موهای صورت کمک می کند.

برای پرپشت و ضخیم شدن ریش و سبیل، دو بار در روز به مدت 10 تا 15 دقیقه با حرکات دایره ای کوچک صورت خود را به آرامی و با کمی فشار ماساژ دهید.

ورزش منظم مخصوصا ورزش های هوازی به گردش خون بدن کمک کرده و باعث تغذیه بهتر فولیکول های مو می شود. برای پرپشت شدن ریش و سبیل هر روز 20 دقیقه ورزش کنید یا حداقل 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید.

طبق یک باور قدیمی، تراشیدن موهای صورت با تیغ باعث رشد سریع و ضخیم شدن ریش می شود اما این باور فقط یک افسانه است. اگرچه بلافاصله بعد از اصلاح صورت، رشد مو سریع تر می شود اما پس از مدتی رشد آن کاهش می یابد.

بهترین کار این است که بگذارید ریش و سبیل به طور طبیعی رشد کند و اخلالی در آن ایجاد نکنید.

سیگار باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و روی رشد موهای صورت و بدن تاثیر منفی می گذارد زیرا نیکوتین موجود در سیگار جذب مواد مغذی را کاهش داده و از تغذیه مناسب فولیکول های مو جلوگیری می کند.

نیکوتین همچنین رگ های خونی را منقبض می کند و خونرسانی به اندام های مختلف بدن را مختل می کند.

توصیه می شود از اسکراب یا لایه بردار پوست ویژه مردان استفاده کرده و با از بین بردن سلول های مرده پوست امکان رشد موهای جدید را فراهم کنید.

اگر دچار خشکی پوست هستید حتما از مرطوب کننده های پوست استفاده کنید زیرا پوست مرطوب بستری عالی برای افزایش رشد ریش و سبیل فراهم خواهد کرد.

ویتامین ها و مواد معدنی در رشد سریع ریش و سبیل و موهای صورت تاثیر عالی دارند. ویتامین های A، B، C و E به حفظ فولیکول های مو و چربی مورد نیاز بدن کمک کرده و گردش خون را افزایش می دهند.

این ویتامین ها در مواد غذایی همچون هویج، کلم بروکلی،سیب زمینی، مرکبات، فلفل سبز، گوجه فرنگی، سبزیجات سبز برگ، لوبیا و آجیل وجود دارد.

انواع ویتامین B از جمله بیوتین و ویتامین های B3، B5 و B9 نیز برای رشد سریع موهای بدن حیاتی می باشند.

بیوتین در مواد غذایی همچون آجیل یافت می شود، مصرف روزانه 2.5 میلی گرم ویتامین بیوتین باعث افزایش رشد ریش و سبیل می شود.

ویتامین B3 و B5 در مواد مختلف از جمله غلات کامل و آووکادو یافت می شود.

ویتامین B9 یا اسید فولیک نیز باعث ضخیم شدن ریش و سبیل شده و در غلات، آجیل و سبزیجات برگ سبز به وفور یافت می شود.

این دو ماده از مواد مغذی حیاتی برای رشد سریع موها از جمله افزایش رشد ریش و سبیل می باشند.

مصرف قند و شکر و شیرینی جات باعث کاهش رشد موها شده و ریشه موها را ضعیف می کند. لازم به ذکر است قند طبیعی موجود در میوه ها کمتر از افزودنی ها می باشد.

هیدراتاسیون بدن در رشد سریع موها از جمله موهای صورت تاثیر عالی دارد. توصیه می شود هر روز 8 لیوان (250 میلی لیتر) آب بنوشید.

موارد زیر فقط با مشورت پزشک متخصص انجام شود.

داروی موضعی مینوکسیدیل معمولا برای رشد موهای سر استفاده می شود اما برخی یافته ها نشان می دهد برای افزایش رشد ریش و سبیل نیز مفید است.

توصیه می شود دو بار در روز 1 میلی لیتر از محلول مینوکسیدیل را در نواحی مورد نظر مالیده و ماساژ دهید.قرص جینسینگ برای رشد ریش

توجه: قبل از مصرف مینوکسیدیل با پزشک مشورت کرده و طبق دستورالعمل های روی برچسب عمل کنید.

این داروی خوراکی نیز معمولا برای افزایش رشد مو استفاده می شود اما برای پرپشت شدن ریش و سبیل نیز موثر است.

فیناستراید تستوسترون بدن مردان را 10 تا 20 درصد افزایش داده و حجم موهای بدن را زیاد می کند. معمولا یک بار در روز و در یک ساعت مصرف می شود و تنها با نسخه قابل خریداری است.

پایین بودن سطح تستوسترون از عوامل موثر در کاهش رشد موی صورت در مردان می باشد. روش های تزریقی، موضعی و خوراکی برای افزایش سطح تستوسترون وجود دارد که روش های خوراکی به دلیل آسیب احتمالی به کبد توصیه نمی شود.

پزشک پس از تشخیص کمبود تستوسترون در فرد، با توجه به شرایط اقدام به درمان می کند، اگرچه این روش، چندان سریع نیست و ممکن است تا یک سال به طول بکشد.

 قرص LD (ال دی) برای رشد سریع ریش

باور قدیمی درباره تاثیر قرص ال دی در افزایش رشد ریش و سبیل وجود دارد اما تحقیقات ثابت کرده این قرص تاثیر چندانی در این مورد ندارد.

اگر از راه حل های طبیعی نتیجه نگرفته اید در نهایت می توانید به متخصص زیبایی مراجعه کرده و پزشک با پیوند فولیکول های مو از سایر قسمت های بدن به صورت، مشکل را درمان خواهد کرد.

این روش درمانی ساده است، معمولا سرپایی انجام شده و ممکن است واکنش های حساسیتی جزئی ایجاد شود.

با این حال این روش نیز مانند روش قبل، سریع نیست و گاهی دو سال طول می کشد تا رشد ریش و سبیل به اندازه طبیعی برسد.

منبع: indiatimes – wikihow – onlymyhealth

کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

استفاده از مطالب سایت پرشین استار در سایت های خبرخوان، آی فریم و لینک باکس ها اکیدا ممنوع است.

آیا قصد انتخاب محصول دیگری دارید؟

شما 0 محصول در سبد خریدتان دارید. مشاهده محصولات انتخابی 0

© 2014 Magento Demo Store. All Rights Reserved.

© 2016 تمامی حقوق متعلق به فروشگاه بزک هست

قرص جینسینگ برای رشد ریش

اگر شما فردی هستید که برای درمان های طبیعی مو تمرکز دارید حتما در مورد گیاه جنسینگ تحقیق کرده اید. مطالعات بالینی اخیر برای اثر جینسنگ در درمان آلوپسی بررسی شده است و محققان واقعا ثابت کردند که جینسنگ برای رشد مو موثر هست.

ارتباط بین جینسنگ و رشد مو

جینسنگ باعث رشد مو و کاهش ریزش مو می شود. جینسنگ همچنین با افزایش تعداد سلول های پاپیلای پوستی در پوست سر و با جلوگیری از مرگ سلولی باعث پرپشتی و کاهش ریزش مو می شود. جینسنگ پوست سر را تحریک و تشویق به رشد مو می کند. مطالعات نشان می دهد که جینسنگ همچنین باعث کاهش استرس در هنگام بلع می شود. کاهش استرس می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. جینسنگ نیز در شامپوها و سایر محصولات مو، مزایای تحریک کننده خود را دارد و باعث تقویت موهای ریز و کاهش ریزش مو می شود.

مطالعات پژوهشی در مورد جینسنگ و رشد مو

بر اساس یک مطالعه بالینی در مورد جینسنگ و رشد مو، جنسینگ باعث رویش مجدد مو در افراد مبتلا به آلوپسی شده هست. پروفسور سانگ-ووک در کالج کره، خواص جنسینگ را در ۱۳۱ نفر با ریزش آلوپسی امتحان کرد و در مدت ۱۲ هفته رویش مجدد مو را مشاهده کردند.

مقایسه جینسنگ و ماینوکسیدیل

جنسینگ بسیار شبیه به ماینوکسیدیل هست. جینسنگ مانند ماینوکسیدیل به کاهش فشار خون شناخته شده هست و این احتمال شباهت را بین جنسینگ و ماینوکسیدل برای رشد مو را زیاد می کند. با این حال، تفاوت بزرگی که بین جنسینگ و ماینوکسیدل این هست که جنسینگ باعث تغذیه عمقی ریشه مو شده و باعث رویش مجدد و کاهش ریزش مو می شود و بعد قطع مصرف موهای رویش کرده ریزش پیدا نمیکند ولی بعد قطع محلول ماینوکسیدل موهای تقویت شده دوباره سست شده و ریزش می کنند.

در زیر چند نوع محصول جینسینگ برای مو توصیه می شود:

برای مشاهده محصولات تقویت کنننده مو اینجا کلیک نمایید

برچسب: افزایش رشد مو با جنسینگ, تاثیرات جنسینگ, تشخیص جنسینگ اصل, جنسینگ برای ریزش مو, جنسینگ خرید, جنسینگ کره ای, جینسینگ, جینسینگ چیست, جینسینگ خواص, درمان ریزش مو با جنسینگ, رویش مجدد مو با جنسینک, ریشه جینسینگ, شامپوی جنسینگ, صابون جنسینگ والنسی

نام (الزامي)

ايميل (نشان داده نمي شود) (الزامي)

شماره تلفن برای مشاوره

نظر شما

با سلام درمورد جلوگیری ازریزش مو و خشک کردن موی چرب و همچنین ضخیم کردن تارموها شامپو دارین

سلام بله میتونید شامپو گیاهی استفاده کنید. برای مشاهده شامپو گیاهی اینجا کلیک نمایید

09308665973 @bazaakir @M_bazaakir

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه زیبایی بزک هست

طراحی و برنامه نویسی امیر اکرمی

جهت مشاوره رایگان

روی برنامه مورد نظر کلیک نمایید

جینسینگ این اسم اغلب روی بسته‌بندی داروهای هومیوپاتی به چشم می‌خورد. این گیاه فواید زیادی برای سلامتی دارد و بسیار محبوب است، اما تعداد کمی از ما در مورد فواید آن آگاهی داریم. جینسینگ نامی عمومی برای هر یک از ۱۱ گونه گیاه همیشه سبز از خانواده‌ی عشقه‌ایان است. این گیاه دارویی ریشه‌های گوشتی دارد و در سیبری، شمال چین و کره رشد می‌کند. در این نوشتار با مهم ترین خواص جینسینگ این گیاه شگفت انگیز آشنا خواهید شد.

جینسینگ گرمسیری که متعلق به گونه پاناکس ویتنامنسیس است، در ویتنام یافت می‌شود. جینسنگ سیبری (Eleutherococcus senticosus) متعلق به همان خانواده است، اما به همان سرده‌ی جینسینگ واقعی تعلق ندارد. این نوع جینسینگ هم یک گیاه دارویی انطباق‌پذیر است که ترکیبات فعال آن الوتروسید در برابر جینسنوسیدها در جینسینگ واقعی هستند. این گیاه به جای یک ریشه‌ی گوشتی، ریشه‌ای خشک‌ و چوبی دارد.

جینسینگ یک ماده پرفایده برای سلامتی است که به مدت هزاران سال است در طب سنتی چینی استفاده می‌شود. و در حال حاضر به دلیل خواص دارویی آن در بسیاری از کشورهای غربی به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته‌است. در حقیقت، زمانی که پای نوشیدنی‌های مفید و سالم به میان می‌آید، دمنوش جینسینگ یکی از جدیدترین و بهترین موارد است. این گیاه دارویی به صورت کپسول، عصاره‌ی ریشه و ریشه‌ی عسلی نیز در فروشگاه‌های دارویی موجود است. با این حال، اعتقاد بر این است که دمنوش جینسینگ ، موثرتر است چرا  که کمک می‌کند که جینسنگ سریع‌تر به جریان خون منتقل شود، و در عین حال توسط پوشش معده جذب شود. این گیاه می‌تواند سلامت و زیبایی شما را به شیوه‌ها و طرق مختلفی تحت تاثیر قرار دهد.

مطلب مرتبط: ۹ روش خانگی درمان بوی بد پا که آسان و موثر استقرص جینسینگ برای رشد ریش

به طور کلی، سه نوع جینسینگ بر اساس منطقه‌ای که این گیاه در آن می‌روید، وجود دارد.

۱. جینسنگ آمریکایی:  این نوع جینسنگ بومی جنوب اونتاریو است و از آن‌جا به جورجیا و ویسکانسین نیز راه یافته‌است. جینسینگ‌آمریکایی در چین نیز کشت می‌شود. این گیاه به دلیل اثر آرام‌بخشی که دارد به کاهش استرس کمک می‌کند.

۲. جینسنگ آسیایی: جینسنگ آسیایی یا پاناکس ریشه در کره‌ی شمالی و چین دارد. این گیاه به رنگ قرمز است و توسط پردازش و بخار دادن جینسنگ سفید پاناکس و خشک کردن آن آماده می‌شود. این نوع از جینسنگ بیش‌تر در تهیه‌ی دمنوش استفاده می‌شود و به صورت برش‌خورده یا کپسول نیز در دسترس است و به دلیل تأثیر گرم‌کننده‌ای که بر بدن دارد بسیار معروف و شناخته‌شده است.

۳. جینسنگ سیبری: این نوع جینسنگ، واقعی نیست، اما متعلق به خانواده‌ای مشابه با انواع دیگر جینسینگ است. این گیاه بومی روسیه و ژاپن است. ریشه‌ی آن عاری از جینسنوسیدهایی است که در سایر انواع جینسنگ یافت می‌شوند. در عوض این نوع جینسینگ الوتروسید دارد که به عنوان یک جینسنگ بدلی در نظر گرفته می‌شود.

این گیاه دارویی به غیر از خواص متفاوتی که برای سلامتی دارد، تاثیر مثبتی هم روی پوست شما دارد. امروزه جینسنگ یا عصاره‌ی جینسینگ به طور گسترده‌ای در ساخت محصولات زیبایی و سلامتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه به شیوه‌های زیر روی پوست شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت:

جینسنگ به عنوان یک داروی ضد پیری شناخته شده‌است. این گیاه حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی است که می‌توانند متابولیسم پوست را تحریک و فعال کنند. جینسنگ کمک می‌کند که پوست شما از شر رادیکال‌های آزاد که وقتی در معرض نور آفتاب و آلودگی محیط زیست قرار دارید جمع می‌شوند،‌ خلاص شود. این گیاه دارویی همچنین حاوی ترکیبات خاصی است که می‌توانند تولید کلاژن را در لایه‌ی میانی پوست به نام درم افزایش دهند و پوست شما را سفت‌تر کنند. این کلاژن سبب می‌شود که پوست‌تان انعطاف‌پذیرتر و روشن‌تر شود، در نتیجه چین و چروک و خطوط نازک روی صورت و سایر قسمت‌های بدن کاهش می‌یابد.

مطلب مرتبط: گاستروانتریت: ۲۵ درمان خانگی التهاب معده و روده

ریشه و برگ جینسینگ غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای سلامتی کلی پوست مفید هستند. آن‌ها سلولهای پوست را متابولیزه می‌کنند و از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست را برای تولید پوست جدید و سالم تسهیل می‌کنند. دمنوش جینسنگ به ویژه برای پاکسازی و آبرسانی پوست شما بسیار عالی است. این دمنوش با افزایش اکسیژن‌رسانی، سلول‌های پوست را بازسازی می‌کند. جینسنگ همچنین گردش خون را بهبود می‌بخشد و یک ماده‌ی ضدعفونی‌کننده‌ی خون است. همه‌ی این عوامل به داشتن پوستی سالم‌تر و بهتر و بهبود رنگ پوست کمک می‌کنند. استفاده‌ی موضعی از برگ‌های جینسنگ می‌تواند پوست شما سالم و درخشان نگه دارد.

جینسنگ همچنین یک تونر و طراوت‌بخش عالی برای پوست صورت است. این گیاه دارویی نه تنها تشکیل کلاژن را بهبود می‌بخشد بلکه باعث کاهش لکه‌های تیره در صورت نیز می‌شود. شما می‌توانید ماسک صورت خودتان را با مخلوط کردن روغن جینسنگ با مواد دیگری، مانند روغن آفتابگردان، عسل یا آب آماده کنید. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، باید دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

متابولیسم ناقص پوست در بروز مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما و زبر شدن پوست نقش دارد. جینسنگ در این زمینه موثر است زیرا به سرعت جذب پوست می‌شود و گردش خون عروق زیر جلدی را بهبود می‌بخشد. مصرف منظم جینسنگ می‌تواند به شما در از بین بردن و درمان این مشکلات کمک کند، و در عین حال پوستتان را روشن و شاداب کند.

یکی دیگر از خواص قابل توجه و مهم جینسنگ این است که به کاهش پف دور چشم کمک می‌کند و سبب روشن شدن حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم می‌شود. برای این منظور می‌توانید از ماسک جینسینگ استفاده کنید.

مطلب مرتبط: تاول خونی: ۱۰ درمان خانگی تاول خونی که واقعا موثر است

موهای سالم نشان‌دهنده‌ی یک بدن سالم هستند. دریافت مواد مغذی مناسب برای تحریک رشد موهای سالم ضروری است و این مواد مغذی را توسط جینسینگ می‌توانید به بدن‌تان برسانید. مصرف منظم جینسنگ می‌تواند خواص زیر را برای پوست داشته باشد:

جین سنگ Panax یک ضد آپوپتوز است به این معنی که باعث افزایش تکثیر سلول‌های پاپیلای پوستی می‌شود. از این رو، استفاده‌ی موضعی از آن، توانایی بازسازی مو را بهبود می‌بخشد. این گیاه دارویی توسط تحریک جریان خون به پوست سر باعث تقویت رشد مو می‌شود. جینسنگ همچنین باعث بهبود سلامت فولیکول‌ها و سلول‌های مو می‌شود و به این ترتیب از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

ریزش مو اغلب با سیستم ایمنی ضعیف مرتبط است. یک سیستم ایمنی سالم شما را برای مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها توانمند می‌کند. اما هنگامی‌که بدن شما مشغول ترمیم خود باشد، قادر به انجام کارهای دیگر مانند رشد مو نیست و به همین دلیل شما دچار مشکل ریزش مو خواهید شد. جینسنگ گردش خون مناسب و همچنین جذب اکسیژن کافی توسط خون را تسهیل می‌کند. این گیاه دارویی با بهبود سلامت ارگان‌های داخلی بدن، به طور خودکار با مشکل ریزش مو مبارزه می‌کند.

جینسینگ به عنوان یک داروی مقوی و تقویت‌کننده‌ی قوه‌ی جنسی طبیعی شناخته شده‌است. این گیاه دارویی بخش مهمی از طب چینی بوده‌است. برخی از خواص این گیاه برای سلامتی عبارتند از:

برخی از مواد موجود در جینسینگ دارای خواص ضد سرطانی هستند. تحقیقات انجام شده توسط مجله‌ی پزشکی چین نشان می‌دهد که جینسنوسیدها دارای اثرات ضد توموری هستند و می‌توانند به سلول‌های سرطانی پروستات، سلول‌های سرطانی تخمدان، سلول‌های نوروبلاستوما و سلول‌های آدنوکارسینوم ریه آسیب برسانند. این گیاه دارویی همچنین می‌تواند پیشرفت چرخه‌ی سلولی را مهار کند، و به این ترتیب رشد سلول‌های سرطانی را کند می‌کند. مطالعات انجام شده توسط محققان Vanderbilt-Ingram Cancer نشان می‌دهند که مصرف جینسنگ پس از ابتلا به سرطان پستان، شانس زنده ماندن و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

جینسینگ می‌تواند سلامت جسمی و روانی افرادی را که اغلب احساس ضعف و خستگی می‌کنند، بهبود ببخشد. این گیاه یک داروی مقوی فوق‌العاده است که می‌تواند سطح استقامت و انرژی شما را افزایش دهد. جینسنگ موجب تقویت هوشیاری روحی می‌شود و با از بین بردن خستگی، خلق و خوی فرد را تغییر می‌دهد. استرس بیش از حد باعث می‌شود که هورمون‌های غدد فوق کلیوی مانند کورتیزول، آدرنالین و نورآدرنالین به درستی آزاد نشوند و همین منجر به بروز مشکلات عمده‌ای در سلامتی فرد می‌شود. جینسنگ به تنظیم تعادل سطح آدرنالین در بدن کمک می‌کند. دمنوش جینسنگ یک محرک عالی برای سلول‌های مغز محسوب می‌شود و توانایی تمرکز و تفکر را بهبود میبخشد.

مصرف جینسنگ می‌تواند به کاهش شدید قند خون منجر شود. مطالعات نشان داده‌اند که جینسینگ آمریکایی می‌تواند قند خون خود را در حالت ناشتا و همچنین پس از صرف قند غذا کاهش دهد. حتی اگر داروهای دیابت مصرف می‌کنید، می‌توانید جینسنگ را همراه با آن‌ها مصرف کنید. با این حال، ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید چرا که ترکیب داروهای دیابت و جینسنگ می‌تواند سطح قند خون خود را بیش از اندازه پایین بیاورد.

خواص آنتی‌اکسیدانی جینسنگ پاناکس قرمز به ویژه برای بیماران قلبی بسیار مفید است چرا که اکسید شدن کلسترول LDL را کاهش می‌دهد. این گیاه به سلامت سیستم قلبی عروقی کمک می‌کند و جریان خون را بهبود می‌دهد. با این حال، جینسنگ همچنین می‌تواند فشار خون را افزایش دهد و کسانی که فشار خون بالا دارند باید از مصرف آن پرهیز کنند.

برخی مطالعات نشان داده‌اند که جینسینگ سطح کلسترول LDL را در بدن کاهش می‌دهد. این خاصیت را می‌توان به حضور جینسنوسیدها در جینسینگ نسبت داد.

جینسنگ در طب گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود. این گیاه مقوی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به ویژه برای بیماران مبتلا به برونشیت مزمن مفید است زمانی که همراه با آنتی‌بیوتیک‌ها مصرف شود. خواص آداپتوژنیک آن می‌تواند شما را جوان نگه دارد و در عین حال سلول‌های آسیب‌دیده را در افراد مسن‌تر بازیابی کند. این گیاه دارویی همچنین تاثیر واکسن آنفلوآنزا را افزایش می‌دهد.

جینسنگ یک داروی تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی است و می‌تواند اختلالات مرتبط با رابطه‌ی جنسی از جمله اختلال نعوظ را در مردان درمان کند. جینسینگ قرمز پاناکس به دلیل تاثیر مثبتی که روی نعوظ، میل و رضایت جنسی دارد، در طب گیاهی چینی برای درمان اختلالات جنسی استفاده شده‌است. جینسینگ قرمز کره‌ای نیز برای تقویت عملکرد جنسی زن استفاده شده‌است.

مصرف دمنوش جینسینگ آمریکایی اغلب به زنان جوان توصیه می‌شود چرا که می‌تواند گرفتگی‌های قاعدگی را کاهش دهد. این گیاه دارویی در کاهش درد ناشی از قاعدگی مؤثر است. جینسنگ اغلب برای زنانی که در دوره‌ی قبل از یائسگی به سر می‌برند توصیه می‌شود زیرا می‌تواند تولید استروژن را در بدن بهبود دهد. این تحریک استروژن در تخمدان‌ها باعث افزایش میل جنسی در زنان می‌شود.

جینسینگ از هفت نوع جینسنوسید تشکیل شده که دارای اثرات ایمنیِ سرکوب‌کننده هستند. خواص ضد التهابی این گیاه می‌تواند به اثرات ترکیبی جینسنوسیدها نسبت داده شود، که سطوح مختلف فعالیت ایمنی را در بدن هدف قرار می‌دهند.

دمنوش جنسینگ یک سرکوب‌کننده‌ی اشتها است و به همین دلیل به کنترل وزن کمک می‌کند. عصاره‌ی جینسنگ می‌تواند به مبارزه با چاقی کمک کند و کنترل وزن را تسهیل کند.

جینسینگ به ویژه برای افراد ورزشکار بسیار مفید است چرا که به آن‌ها کمک می‌کند که اکسیژن را به صورت کارآمدتری استفاده کنند و همین‌طور به تنظیم متابولیسم بدن کمک می‌کند و در نتیجه سبب می‌شود که انرژی بیش‌تری داشته باشند. این گیاه دارویی به دلیل قدرتی که برای بهبود استقامت بدن دارد، یک تونیک محرک بسیار محبوب در میان ورزشکاران است. ورزشکاران به مقاومت بالا نیاز دارند تا بتوانند در حین تمرین پایداری داشته باشند و جینسنگ به خوبی می‌تواند ورزشکاران را به این هدف برساند.

شواهد نشان می‌دهند که مصرف روزانه‌ی ریشه‌ی جینسینگ برای مدت ۱۲ هفته ممکن است عملکرد ذهنی را در کسانی که از بیماری آلزایمر رنج می‌برند بهبود ببخشند. مطابق مطالعه‌ای که «دپارتمان نورولوژی» «موسسه‌ی تحقیقات بالینی» که در کره‌ی جنوبی واقع شده است، شرکت کنندگانی که از درمان جینسینگ استفاده کرده بودند نشان داد که بهبودهایی اتفاق افتاد و روند افزایشی به مدت ۱۲ هفته ادامه پیدا کرد. بعد از متوقف کردن استفاده از درمان جینسینگ، بهبود سطح عملکرد ذهنی گروه کنترل کاهش پیدا کرد.

مطابق مطالعه‌ای در «ژورنال دایجسشن»، جینسینگ قرمز در پیشگیری از بوی بد دهان که ناشی از باکتری‌های هلیکوباکتر پیلوری است مفید عمل می‌کند. در واقع، بعد از استفاده‌ی مکمل‌های جینسینگ برای مدت ۱۰ هفته، علائم بوی بد دهان به طور کامل کاهش پیدا می‌کند.

در «ژورنال علم لبنیات»، مطالعه‌ای انجام شد که به بررسی امکان افزودن جینسینگ آمریکایی به غذا می‌پردازد. پژوهشگران نشان می‌دهند جینسینگ با سطحی کافی از این گیاه شیر را تقویت می‌کند تا عملکرد شناختی را بهبود ببخشد.قرص جینسینگ برای رشد ریش

سه بار در هفته صبح‌ها یک کپسول جینسینگ بخورید. کم کم متوجه بهبود عملکرد ذهنی خواهید شد.

برای درمان افسردگی، باید عسل و پودر جینسینگ مصرف کنید.

در شیکاگو، مطالعه‌ای انجام شد که اثرات ضد چاقی و ضد دیابتی استفاده از عصاره‌ی جینسینگ در بزرگسالان را مورد بررسی قرار داده بود. در این آزمایش به موش‌های یک کیلوگرمی برای مدت ۱۲ روز ۱۵۰ میلی گرم عصاره‌ی جینسینگ تزریق کردند. بعد از پنج روز، موش‌هایی که این عصاره را دریافت کرده بودند سطح گلوکز خون‌شان به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده بود. بعد از ۱۲ روز، تحمل گلوکز در این موش‌ها افزایش پیدا کرد در حالیکه سطح گلوکز خونشان تا ۵۳٪ کاهش پیدا کرده بود. موش‌های درمان شده همچنین با کاهش وزن روبرو شدند، به نحوی که درمان را با ۵۱ گرم شروع کردند و به ۴۵ گرم ختم کردند.

برای کاهش وزن با استفاده از جینسینگ، ۱ قاشق چایخوری جینسینگ کره‌ای یا آمریکایی خرد شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. بعد بگذارید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه خیس بخورد. سپس، آن را صاف و کمی عسل یا آبلیمو به آن اضافه کنید. حالا روزی ۱ تا ۲ بار از این محلول بنوشید.

خیلی ساده است، کافی است ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم عصاره‌ی جینسینگ سیبریایی مصرف کنید. باید این فرایند را دو بار در روز (یک بار قبل از صبحانه و یک بار قبل از ناهار) تکرار کنید. با وجود این، یادتان باشد که قبل از مصرف مکمل جینسینگ به یک پزشک مراجعه کنید.

مطابق مطالعه‌ای که در «ژورنال پژوهش‌های آلرژي، آسم، و ایمونولوژی» در ۲۰۱۲، استفاده از جینسینگ قرمز تخمیر شده به کاهش علائم آلرژی از طریق کاستن از التهاب کمک می‌کند. اثرات ضد التهابی آن از طریق فراهم آوردن شش قرص ۲۵۰ میلی گرمی جینسینگ قرمز تخمیر شده برای شرکت کنندگان در آزمایش به صورت روزانه تعیین شد. دریافتند که این ماده علائم آلرژی را بر طرف می‌کند و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

برای درمان فشار خون پایین، فقط به ریشه‌ی جینسینگ سیبریایی، آب جوش یا داغ، و یک ماهیتابه‌ی تمیز نیاز دارید.

می‌توانید برای درمان ورم غدد لنفاوی از کپسول‌های جینسینگ استفاده کنید. دوز پیشنهادی ۴۰۰ میلی‌گرم در روز است. اما، یادتان باشد با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید برنامه‌ی درمانی درستی را در پیش گرفته‌اید.

مصرف جینسینگ برای کسانی که مشکل کلیه دارند مفید است چون می‌تواند بسیاری از علائم ناراحتی کلیه، مانند کم خونی، خستگی مفرط، و فشار خون بالا را برطرف کند. می‌توانید از کپسول‌های جینسینگ، چای، یا تنتور آن برای رفع این ناراحتی البته بعد از مشورت با پزشک استفاده کنید.

ابتدا، ۶ یا ۷ تکه‌ی نازک از ریشه‌ی جینسینگ را به ۳ فنجان آب داغ اضافه کنید. بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت کم بجوشد. حالا، بگذارید سرد شود، آن را صاف کنید و عسل خام به آن اضافه کنید. نهایتا، روزی ۲ بار و به مدت چند ماه از این چای بنوشید.

جینسینگ به شما کمک می‌کند اشتیاق و میل به سیگار کشیدن را در خود کاهش دهید چراکه از انتقال عصبی دوپامین جلوگیری می‌کند. فقط کافی است یک قاشق چایخوری پودر جینسینگ بخورید یا آن را به شیک‌ها یا غلات اضافه و میل کنید.

اگرچه جینسنگ می‌تواند برای پوست، مو و سلامتی شما سودمند باشد و به شیوه‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد، اما باید در مصرف آن بسیار دقت کنید چرا که عوارض جانبی زیادی در ارتباط با مصرف این گیاه دارویی وجود دارد. در واقع، این گیاه برای همه مناسب نیست. هرچند معروف است که جینسنگ خستگی  را در بعضی افراد کاهش می‌دهد، اما ممکن است حالت تهوع، سرگیجه و سردرد میگرنی را در برخی دیگر افزایش دهد. اگر چه، جینسنگ یک گیاهی دارویی محسوب می‌شود، اما برخی از افراد ممکن است پس از استفاده از جینسینگ سفید و قرمز واکنش‌های آلرژیک را تجربه کنند.

افراد دیابتی که انسولین یا داروهای مشابه مصرف می‌کنند، پس از استفاده از جینسنگ آمریکایی، می‌توانند واکنش هیپوگلیسمی را تجربه کند. ثابت شده‌است که این گیاه فشار خون و ضربان قلب را افزایش می‌دهد. از این رو، کسانی که فشار خون بالای کنترل نشده دارند باید از مصرف این گیاه دارویی پرهیز کنند.

مصرف جینسینگ برای زنان باردار و مادران شیرده توصیه نمی‌شود. این گیاه می‌تواند روی واکنش‌های داروهایی مانند آسپرین، وارفارین، هپارین و سایر دیورتیک‌ها تاثیر بگذارد.

برای به حداکثر رساندن مزایای جینسینگ ، بهتر است با پزشک خود در مورد دوز مناسب برای خودتان مشورت کنید. بعضی از محققان معتقدند این گیاه اگر به  مدت طولانی مصرف شود، می‌تواند هورمون‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین نباید بیش از سه ماه آن را مصرف کنید. جینسنگ را عاقلانه مصرف کنید تا از عوارض جانبی آن دور بمانید و زندگی سالم‌تری را سپری کنید.

منبع: stylecraze و effectiveremedies

برچسب ها stylecrazeجینسینگخواص جینسینگخواص خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هاسارا فیضیفایده جینسینگ

باسلام.خواستم بدونم مصرف جینسینک با ژله رویال تداخلی نداره.چون من برای تقویت مو، و تقویت قوای جتسی مدام از رویال ژل استفاده میکنم.با توجه به اثرات مهم جینسینگ ایا ترکیب این ۲ باهم تداخلی نداره؟ ممنون از شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت


امام علی علیه السلام: سرکه، خوب خورشتی است. زرداب را می شکند، صفرا را فرو می نشاند و قلب را زنده می کند.


 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، به طور کلی علل طاسی ریش در آقایان به دو دسته کلی تقسیم میشود:


 


علل اکتسابی کم پشتی موی صورت آقایان

قرص جینسینگ برای رشد ریش

در اینگونه موارد موهای ریش و سبیل از ابتدا وجود دارد اما بعدا دچار ریزش میشوند. بیماریهای مختلفی و عوامل محیطی ممکن است باعث ریزش موی ناحیه ریش و سبیل شود.


 

شامل آسیبهای فیزیکی مانند سوختگی ، سوانح ، بیماریهای قارچی ، ریزش موی سکه ای ، کندن موها توسط خود شخص ( تریکوتیلومانیا ) و بیماریهای رماتیسمی . بیماریهایی که پس از بلوغ دچار کاهش سطح هورمونهای بدن شوند دچار ریزش موهای ریش و سبیل نمیشوند . تنها سرعت رشد موها کاهش خواهد یافت.


 


علل اولیه کم پشتی موی صورت آقایان

در این موارد موها از ابتدا دچار رویش مو نمیشوند این علل شامل عدم تشکیل فولیکولهای مو به صورت مادرزادی . بیماریهای هورمونی قبل از بروز بلوغ و عدم وجود رسپتورهای گیرنده های هورمونی است .


 

در بعضی خانواده ها شروع رشد موها در ناحیه صورت با تاخیر صورت میگیرد. به این معنی که بیماری پوستی وجود ندارد. فولیکولهای مو در دوران جنینی تشکیل شده اند اما رشد موها همزمان با بلوغ رشد نمیکند . اکثر این افراد سابقه تاخیر در رشد موهای صورت را در بستگان نزدیک خود دارند.


 


روش پرپشت کردن ریش و سبیل آقایان

در اکثریت موارد با گرفتن شرح حال و معاینه بالینی میتوان به علت کم پشتی موی صورت آقایان پی برد.


 

در مواردی ممکن است نیاز به بررسیهای تکمیلی مانند آزمایشات هورمونی ، ژنتیکی و یا نمونه برداری از پوست باشد. لازم به ذکر است در صورتیکه سایر صفات ثانویه جنسی مردانه ظاهر شده باشد الزاما نیازی به آزمایشات هورمونی نیست.


 

اگرچه رشد و توزیع فولیکول های مو در بدن افراد علاوه بر وضعیت هورمونی به متغیرهای ژنتیکی هم خیلی وابسته است ولی در مجموع برای بررسی تاثیر اختلالات هورمونی بر رشد ریش و سبیل، اول باید یک سری اقدامات تشخیصی را پشت سر بگذارید.


 

هورمون تستوسترون و ال اچ شما اندازه گیری شود و حتی ممکن است انجام کاریوتایپ لازم باشد. به هرحال برای پرپشت شدن ریش و سبیل خود سرخود دارو مصرف نکنید. از داروهای گیاهی موضعی هم توقع معجزه نداشته باشید. به یک متخصص غدد مراجعه کنید.


 


تقویت ریش و سبیل

کلا افراد باهم متفاوتند چون ژنتیکهای افراد با هم متفاوت است بعضی ها پرمواند و به قول عوام مثل خرس می مانند بدین نحو که روی سینه اشان پر مو است روی بازوهایشان پرمو هست و همینطور روی کمر و پاهایشان و صورتشان هم بسیار پرمو است به حدی که تا روی گردنشان مو و ریش دارند.


 

برخی هم کم مواند و سینه اشان مو ندارد ریش و سبیلشان نیز کم پشت و کمرنگ است اکثر این افراد فاصله فولیکویلهای ریششان خیلی زیاد است یعنی ریش هم که بلند میکنند ریششان کل کل خواهد بود.


 

و اما چه کنیم که هم ریش و سیبیلمان بسیار تو پر و پرپشت شود هم اینکه ریشمان گرچه شود گرچه یعنی ریشی که تا نزدیک چشم رشد میکند و هم اینکه سرعت رشد ریش و سبیلمان بیشتر شود و یا اینکه سینه امان پرمو شود. چند راه وجود دارد:


 

استفاده از داروهای مالیدنی برای پرپشت شدن ریش و سبیل مثل روغن هفت گیاه یا روغن تقویتی مو که اکثر عطاری ها مخصوصا عطاریهای قدیمی و سنتی دارند.


 

خوردن داروها یا تقویت کننده ها یا غذاهای گرم برای پرپشت شدن ریش و سبیل مثلا خوردن سبزی شنبلیله چون دارای هورمون است و برای پرپشت شدن ریش و سبیل بسیار مفید است یا مصرف قرص جینسنگ که داروخانه ها اکثرا دارند یا قرص اسید فولیک که خونساز هم هست یا خوردن غذاهایی مثل حلوایی که با روغن اصل کرمونشاهی درست شده یا خوردن تقویت کنندهایی مثل ارده و شیره کلا چیزهایی که طبع گرم داشته باشند و خونساز باشند و هورمون داشته باشند.


 

رشد ریش و سبیل آقایان موهای صورت یک پدیده ژنتیکی است که با هورمونهای جنسی ، باروری و سلامت جنسی فرد ارتباط دارد.


 

در افرادی که رشد مو های صورت با تأخیر انجام می شود یا اصلآ رشد نمی کند ، نمی توان با دارو باعث رشد مو شد ، البته سن نیز تاثیر گذار است و معمولآ با افزایش سن این مو ها رشد خواهند کرد.


 

  نکته‌ای که به اشتباه برای سالیان متوالی بصورت یک باور عمومی در آمده بود، پرپشت شدن ریش و سبیل و ضخیم شدن موها پس از تراشیدن است.


 

قرص جینسینگ برای رشد ریش

کما این‌که اخیرا نیز در گزارشی علمی در نشریه پزشکی بریتانیا آمده است، باور به اینکه تراشیدن موی پا به سریع‌تر شدن رویش آن و رشد موهایی تیره تر و ضخیمتر منجر می‌شود، تنها توهم و خطای دید است.


 

به گفته او نوک موهای تازه رشد کرده به دلیل تراشیده شدن، برشی خشن دارد که به ضخیم‌تر و تیره‌تر دیده شدن آن کمک می‌کند.


 


سلامانه/ 2014

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.



نام‌کاربری*

رمز عبور*

تأیید رمز عبور*

قرص جینسینگ برای رشد ریش

کد امنیتی* برای به روز رسانی تصویر امنیتی بر روی تصویر کلیک کنید

فراموشی رمز عبور

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

۲۷ ساله، یکمی ارثا کم مو هستیم

شما باید وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید پاسخ ارسال کنید

 پرسش قبلی

پرسش بعدی 

قرص جینسینگ برای رشد ریش
قرص جینسینگ برای رشد ریش
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *