قرص جوشان ویتامین سی برای زن باردار

خواص دارویی و گیاهی

مجله آنلاین فارسیلو – مجله‌ای آنلاین برای فارسی زبانان

نگهداری و مراقبت از کودک همیشه بد به تولد نیست، مهم ترین زمان برای مراقبت از سلامتی نوزاد، در دوران حاملگی است. زنان باردار باید از تاثیر ویتامین c در بارداری و جنین آگاه باشند. قبلا در مورد | فواید ویتامین ث در سلامتی بدن | صحبت کردیم، حال از تاثیرات ویتامین سی در دوران بارداری و جنین با خبر شوید.

از جمله ویتامین هایی که برای توسعه و رشد جنین در دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است، ویتامین نوع c میباشد. مصرف ویتامین c در بارداری روزانه 85 میلی گرم توصیه شده است. ولی در مصرف از این مقدار حتما با پزشک خود مشورت کنید، و در صورت آگاهی از سلامتی خود و جنین مصرف کنید.

• به دلیل خواص آنتی اکسیدانی در این ویتامین از سلول های متعدد بدن در طول بارداری محافظت می کند.

• ویتامین نوع ث در دوران بارداری میتواند از مادر و کودک متولد نشده از هر نوع آسیب حیاتی جلوگیری کند.

قرص جوشان ویتامین سی برای زن باردار

• اسید اسکوربیک به ترمیم بافت ها و بهبود زخم های مختلف بدن کمک میکند و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.

• پزشکان دوز ویتامین C را برای درمان بیماری مانند سرد و حفظ پوست توصیه کرده اند.

• ویتامین ث یا اسید اسکوربیک در دوران بارداری برای تولید کلاژن بسیار موثر است، کلاژن میتواند به رشد غضروف ها، استخوان ها، بافت ها و تاندون ها کمک کند.

در مورد کلاژن بدانید؛ | کلاژن چیست؟ انواع کلاژن ها کدامند؟ |

در صورتی که بدن ما قادر به دریافت ویتامین ث کافی در دوران بارداری نباشد، میتواند به خطرات زیر منجر شود؛

• کمبود ویتامین سی موجب آسیب رگهای مویرگی و در نتیجه باعث خونریزی لثه میشود.

• در مواردی دیده شده، کمبود ویتامین C باعث بروز مشکلاتی در مغز جنین شده است.

• کمبود ویتامین اسکوربوت باعث زایمان زودرس میشود.

• شفای آهسته زخم، خشک شدن پوست، شکنندگی موها، در کمبود ویتامین سی شناسایی شده است.

تاثیر ویتامین c در بارداری و جنین به مراتب از یک انسال معمولی است، به گونه ای که بیشترین اثرات مخرب بر جنین را دارد.

در هنگام مصرف قرص جوشان حتما نگاهی به نوشته های روی برچسب آن بندازید، روی بعضی از آنها نوشته «مصارف زیاد برای زنان باردارتوصیه نمیشود» درج شده است.

درکل قرص جوشان برای زنان باردار مضر نیست. ولی در این زمینه سعی کنید به دستور پزشک مصرف کنید. با این حال دیده شده عده ای از دستورات پزشک که برای دیگران تجویز شده است، استفاده کردند. اشتباه نکنید! تاثیر ویتامین c در هر فردی مختلف است.

پیشنهاد ما مصرف میوه هایی است که بیشترین ویتامین c را در خود دارند.

حتما بخوانید: | برترین میوه ها از نظر دارا بودن ویتامین c |

فواید ویتامین c در بدن

تداخلات ویتامین c با داروها

ویتامین C | ال-آسکوربات یا اسکوربیک اسید چیست؟

نقش ویتامین c در سرماخوردگی چگونه است؟

نقش ویتامین c در پیشگیری از سرطان

نقش ویتامین c در ورزش و بدنسازی

مجله سلامت


کلاژن چیست؟ انواع کلاژن ها کدامند

1 گام موثر جهت مراقبت چشم و افزایش بینایی

با روغن کنجد موهایی نرم و درخشان داشته باشید


خواص روغن کنجد برای ابرو و مژه


کاهش فشار خون با روغن کنجد


5 خواص مریم گلی برای زنان

قرص جوشان ویتامین سی برای زن باردار

عواقب غیر قابل جبران تنبلی چشم در کودکان


3 راه حل پیشگیری از تیره شدن پوست


5 ترفند برای روشن کردن پوست


ماستیت چیست؟ علایم ماستیت + درمان


4 روش ساده برای حفظ تمیزی و رطوبت پوست


36 خواص مریم گلی + مضرات مریم گلی


خواص بی‌شمار مریم گلی – مرور کلی


با روغن کنجد ضد شوره شوید


جلوگیری از سفیدی مو با روغن کنجد


پیشگیری و درمان ریزش مو با روغن کنجد


محافظت مو با روغن کنجد


رشد سریع مو با روغن کنجد


حفظ رطوبت موها با روغن کنجد


پنج طرز فکر اشتباه درمورد چربی ها!

بیشترین بازدیدهای یک ماه اخیر چه بود؟

طرز تهیه آبگوشت کرمانی

طرز تهیه آبگوشت سبزی

طرز تهیه آبگوشت ساده

طرز تهیه آبگوشت ماش، ماش و قمری

طرز تهیه آبگوشت گوجه سبز

تاریخچه آبگوشت

آخرین خبرهای مهم چه بودند؟


حمله خرس به مرد مرودشتی

موافقت روحانی با پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان


شرایط جدید معافیت سربازی


تصادف مرگبار در محور ازنا- اراک

اکران فیلم سپید و سیاه پس از 1 سال مجوز گرفت

تبدیل کربن دی‌اکسید به منبع انرژی «مسابقه ناسا»


درآمد کلان ترکیه از گردشگری ادامه دارد

شبکه افق با «ایرانیش» به سراغ کالای داخلی می رود

تدوین فیلم سینمایی یک آمپول ناقابل به نیمه رسید


سریال سه شنبه شب کلید خورد

آموزش آشپزی

طرز تهیه آبگوشت سنتی

طرز تهیه آبگوشت روستایی

طرز تهیه آبگوشت رژیمی

طرز تهیه آبگوشت بزباش

طرز تهیه آبگوشت گوشت کوبیده


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مرکز همکار کاکرین ایران می باشد.

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

قرص جوشان ویتامین سی برای زن باردار

© 218 All Rights Reserved | Cochrane Iran Associate Centre

چگونه شب ها راحت بخوابم

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده و موثر را به شما ارائه می کنیم. بله، درست حدس زدید! این راه حل ساده، ورزش است. با انجام این 1 حرکت عالی، شما می توانید سینه های خود را به شکل و فرم اولیه خود تبدیل کنید و هر بار که سینه بند می پوشید، سینه ها کاملا عالی و بزرگ به نظر برسند. در این مقاله از بخش

پرده بکارت بافت نازکی در دهانه واژن می باشد که ار فردی به فرد دیگر فرق می کند. بعضی از زنان با پرده گوشتی بسیار کوچکی متولد می شوند. برخی دیگر از انواع پرده بکارت وجود دارند که حتی تمام دهانه واژن را می پوشانند. آیا می دانید علائم پارگی این پرده چیست؟ چگونه می توانید بررسی کنید که آیا پرده سالمی دارید یا نه؟ در این مقاله از بخش جنسی دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و چند باور غلط در مور

تغذیه کودک از اهمیت زیادی برخوردار است. بخصوص زمانی که دادن غذای کمکی به شیرخوار شروع می شود و شما باید در کنار تغذیه با شیر، غذاهای کمکی را نیز شروع کنید. آیا احساس می کنید نیاز به ایده و نمونه بره هفتگی برای تغذیه کودک تان دارید؟ از این بره های غذائی نمونه برای نوزادان 6-12 استفاده کنید تا تغذیه ای مفید برای آنها فراهم کنید. در این مقاله از بخش تغذیه و سلامت کودک دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. تغذیه

آشالازی بیماری نادری است که منجر به سختی در بلع می ‌شود. لوله ای که انتهای گلو را به معده وصل می‌کند، مری دارد. در آشالازی ، عضلاتی که منجر به انقباض مری و حرکت رو به پایین غذا می‌ شوند، به درستی کار نمی ‌کنند. در این وضعیت انقباضات عضلانی ضعیف و بی نظم می‌ شوند و انتهای مری منقبض باقی می ‌ماند. در برخی موارد آشالازی می ‌تواند بخاطر سوابق خانوادگی ایجاد شود. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام

قرص جوشان ویتامین سی برای زن باردار

سایش شیمیایی دندان شامل از بین رفتن تدریجی و برگشت ناپذیر لایه سخت دندان است. در اکثر موارد، سایش شیمیایی دندان توسط یک فرایند شیمیایی به وجود می آید و باکتری ها نقشی در این فرسایش ندارند. سایش شیمیایی دندان نه تنها بر زیبایی دندان ها تاثیر می گذارد، بلکه موجب بروز عوارضی مانند حساسیت شدید دندان و سایش شیمیایی تدریجی دندان ها می شود. در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام به بررسی این موضوع می پردازیم و علائم و علل آن را

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده و موثر را به

ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن مرد قادر به انجام و حفظ حالت نعوظ erection برای برقراری یک رابطه جنسی موفق نیست. اگر گاه و بیگاه این

کبد به هضم غذا کمک می‌ کند و در رساندن انرژی، ویتامین ‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ ها و فیبرها به بدن نقش مهمی ایفا کرده و ضایعات ناشی

پرده بکارت بافت نازکی در دهانه واژن می باشد که ار فردی به فرد دیگر فرق می کند. بعضی از زنان با پرده گوشتی بسیار کوچکی متولد می

مراقب باشید، مصرف بعضی از غذاها ممکن است استخوان ‌های شما را ضعیف کند. پوکی استخوان یک بیماری است که بسیاری از ما به آن مبتلا هستیم اما

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آمینو اسیدهای زنجیره ای (BCAAs) به تازگی به عنوان یک مکمل ورزشی که می تواند ساختار عضلانی را افزایش دهد و بهبود سریع تر

خواندن این مطلب برای افرادی که برای خواب راحت شبانه دچار مشکلاتی هستند توصیه می‌شود. در این مطلب 16 روش و توصیه برای داشتن خواب راحت شبانه بیان شده است. با مطالعه و توجه به این نکات می‌توانید خواب راحتی در شب داشته باشید. در ادامه با زوم لایف همراه باشید.

شب از نیمه گذشته و هنوز کاملاً بیدارید. از وقتی که به رختخواب رفته‌اید، 3 ساعت می‌گذرد، ولی هنوز تلاش می‌کنید تا بخوابید. متاسفانه به هیچ طریقی نمی‌توانید بخوابید. فکر شما هزار جا می‌رود. اما ساعت کوکی کنار رختخواب شما در حالیکه تیک تیک می‌کند یک دقیقه را یک ساعت می‌گذراند. شما هم مثل خیلی از مردم برای این که شب خوب بخوابید همه کار می‌کنید.

هشدار پزشکیاگر خیلی وقت است که نمی‌توانید بخوابید به پزشک مراجعه کنید.به قول متخصصان گاهی بی‌خوابی‌های نگران کننده، موجب بی‌خوابی مزمن می‌شود. که عواملی چون اختلالات روانی، مشکلات تنفسی یا لگد پرانی‌های بی‌دلیل در خواب می‌توانند علل اصلی بروز آن باشند. متخصصان می‌گویند اگر به راحتی نمی‌توانید بخوابید و حدود یک ماه، تمام شب را بیدار مانده‌اید و نتوانستید بخوابید، حتماً مشکل خود را با یک پزشک در میان بگذارید.طبق توصیه انجمن اختلالات خواب آمریکا، شما در وهله اول باید مشکلات خود را در این زمینه به پزشک خود بگویید. اگر او قادر به حل مشکل شما نبود از او بخواهید تا یک متخصص اختلالات خواب را به شما معرفی کند.

پژوهشگران و پزشکان هر سال معلومات بیشتری در رابطه با مشکلات خواب، پیدا می‌کنند. در واقع عقل سلیم حکم می‌کند که برای حل یک مشکل، راه‌های متععدی وجود دارد. شاید فقط با یک یا دو روش درمانی، این مشکل رفع گردد. در هر صورت برای موفقیت، حتماً باید نحوه تسلط بر رفتار خود را بیاموزیم.

در ادامه با 16 روش برای خواب راحت شبانه در خدمت شما هستیم :

حتماً باید در 24 ساعت زمانی را برای خواب در نظر گرفت. ما از مردم می‌خواهیم که خود را عادت بدهند سر زمان‌های مقرری بخوابند و از خواب بیدار شوند. چاره کار این است که خوب بخوابید و در طول روز احساس خستگی نکنید.

برای این منظور هر شب در ساعت مقرری به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مقرری از خواب بلند شوید. با این عادت منظم می‌توانید چرخه شبانه‌روزی یا اصطلاحاً ساعت زیستی بدن خود را تنظیم کنید. که در نتیجه عملکرداعضای داخلی بدن شما تنظیم می‌شود.

مثلاً هر شب از ساعت یک بامداد تا شش صبح بخوابید. اگر در این مدت زمان خوب خوابیدید، هر هفته 15 دقیقه زمان خواب خود را کنید تا زمانی که نیمه شب بیدار شوید. تا این مشکل را از بین نبرده‌اید 15 دقیقه بعدی را اضافه نکنید. در نهایت وقتی به اندازه لازم می‌خوابید زمان بیدار شدن خود را متوجه خواهید شد. پس سر حال از خواب بلند می‌شوید و روز را با انرژی و شادابی شروع می‌کنید.

هر چه سن شما می‌شود، نیاز شما به خواب کمتر می‌شود. نوزادات تا 18 ساعت در روز می‌خوابند. اما این مدت زمان خواب تا 1 سالگی به نصف می‌رسد و هیچ یک از متخصصان مدت زمان خاصی را برای خواب افراد بالغ، توصیه نمی‌کند. مقدار متوسط خواب 7 یا 8 ساعت در شبانه روز است که برخی با حداقل 5 ساعت خواب هم راضی هستند. برخی افراد هم تا 1 ساعت باید بخوابند. اصل مطلب به قول متخصصان، خواب مفید است.

فقط وقتی به رختخواب بروید که واقعاً می‌خواهید بخوابید. اگر در عرض 15 دقیقه نتوانستید بخوابید، بلند شوید و کار خسته کننده‌ای را با علاقه انجام دهید. مقاله‌ای از یک مجله بخوانید، کتاب را توصیه نمی‌کنیم چون شما را به خود مجذوب می‌کند، لباس بافتنی ببافید، تلویزیون نگاه کنید یا وضعیت حساب‌های دسته چک خود را مرتب کنید.

سراغ بازی‌های کامپیوتری که موجب برانگیختن احساسات شما می‌شود یا کارهایی مثل شستشو و کار منزل که انجام چیزی را باید به پایان برسانید، نروید. وقتی احساس خواب آلودگی کردید، به رختخواب برگردید. اگر باز هم نتوانستید بخوابید، آنقدر کارهای فوق را تکرار کنید تا بتوانید بخوابید. اما فراموش نکنید که هر روز صبح سر ساعت مقرر بیدار شوید.

برخی از افراد آ« قدر مشغله دارند که وقتی در رختخواب دراز می‌کشند برای نخستین بار در روز فرصت کردن درباره کارهایی که انجام داده‌اند را پیدا می‌کنند. یک یا دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب دست کم 1 دقیقه بنشیدنید و به کارهای روز فکر کنید و سعی کنید آن‌ها را به نحوی توجیه کنید.

استرس‌ها، فشارها و هم چنین مشکلات خود را مرور کنید. به راه حل‌ها فکر کنید و فعالیت‌های فرداری خود را بره ریزی کنید. این تمرین، ذهن شما را از ناراحتی‌ها و مشکلاتی که هنگام کشیدن ملافه یا پتو نمی‌گذارد بخوابید، پاک می‌کند. با ذهنی آماده می‌توانید تصورات و افکار خوشایندی را طرح ریزی کنید و در همین حال بخوابید.

چنانچه به دلایلی مطلب نا امید کننده‌ای در ضمیر ناخودآگاه شما رسوغ کرد. آن را با گفتن «اوه»، من همین تازگی با آ« سر و کار داشته‌ام و می‌دانم با آن چه کنم!» از ذهن خود بیرون کنید.

قرص جوشان ویتامین سی برای زن باردار

اگر می‌خواهید به رختخواب بروید باید آماده خوابیدن باشید.

اگر قصد انجام کار دیگری دارید، نمی‌توانید حواس خود را متمرکز خوابیدن کنید. در بستر تلویزیون نگان نکنید. غذا نخورید یا کارهای عادی انجام ندهید. از اتاق خواب فقط برای خواب و آمیزش جنسی استفاده کنید.

قهوه، انواع نوشابه‌های گازدار غیرالکلی و حتی شکلات دارای کافئین می‌باشند. کافئین، یکی از مواد محرک قوی است که می‌تواند شما را بیدار نگه دارد.

از مصرف الکل هنگام شام یا غروب بپرهیزید و پس از خواب به خیال این که مشروب مایه آرامش شما شود، آن را مصرف نکنید. الکل علاوه بر ایجاد اختلال در دستگاه عصبی مرکزی، مانع خواب راحت شما می‌شود. اثرات مشروب معمولاً در عرض چند ساعت، یعنی حدود نیمه‌های شب کاملاً کاهش پیدا می‌کند و بدن شما به حالت سابق باز می‌گردد و بیدار می‌شوید.

برخی از داروها مثل استفاده از اسپری‌های مربوط به آسم می‌توانند باعث بی‌خوابی شوند. اگر شما به صورت مرتب تحت درمان هستید. در رابطه با اثرات جانبی داروی خود را از پزشک سوال کنید. اگر او نسبت به تداخل اثرات دارو با خواب شما شک داشته باشد، می‌تواند دارویی دیگر یا زمان دیگری برای مصرف همین دارو را به شما توصیه کند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند افرادی که در شیفت چرخشی یعنی یک هفته شب و یک هفته روز کار می‌کنند، برای خوابیدن مشکل دارند. فشار ناشی از بره زمانی متغیر می‌تواند همیشه شخص را مثل مسافران خسته نشان دهد و خواب مساله ساز شود.برای برطرف کردن این مشکل سعی کنید شیف کاری ثابتی داشته باشید. هر چند ممکن است این شیفت فقط شب‌ها باشد، ولی چندان مهم نیست.

یک یا دو ساعت قبل از خواب نان و میوه بخورید که تاثیر خوبی دارد. البته یک لیوان شیر گرم نیز مفید می‌باشد. از مصرف غذاهای شیرین که ممکن است بدن را تحریک کند یا غذاهای سنگین که می‌تواند به بدن فشار بیاورد، پرهیز کنید.

هشدار پزشکیاگر سن و سالی از شما گذشته است، قبل از خواب مایعات زیاد مصرف نکنید. چرا که وسط خواب ممکن است برای رفتن به دستشویی بیدار شوید.

بی‌خوابی اغلب در اثر استرس ایجاد می‌شود. وقتی با عصبانیت و اضطراب وارد رختخواب می‌شوید، قدرت خوابیدن از شما سلب می‌شود. چند لحظه بعد، اتاق خواب در ذهن شما مفهوم بی خوابی پیدا می‌کند و اینجاست که نوعی هراس در برابر این وضعیت در شما به وجود می‌آید.

برای این که وضعیت را تغییر دهید، می‌توانید اتاق خواب خود را تا حد ممکن به مکان راحتی تبدیل کنید. با این رنگ‌های دلخواه خود، آن را عوض کنید. اتاق را ضد صوت کنید و با آویختن پرده‌های تیره، مانع ورود نور به داخل اتاق شوید. تختخواب راحتی تهیه کنید. ولی مهم نیست جنش تشک آن فنری یا غیر فنری یا اصلاً یک تشک معمولی بر کف اتاق باشد.

آنچه اهمیت دارد احساس راحتی شماست. هنگام خواب از لباس خواب گشاد استفاده کنید. مطئمن شوید که دما اتاق متناسب بوده و خیلی سرد و یا گرم نیست که در طول شب آرامش شما را بر هم بزند.

با تمرکز بر روی یک چیز آرامش بخش، رویای خود را از تکرار نگرانی‌های روز که استرس بسیاری برای شما به همراه داشت، راحت کنید. هنگامی که می‌خواهید بخوابید به یک موسیقی ملایم و آرامش بخش یا صداهای ضبط شده محیط، مثل صدای آبشار، امواجی که به ساحل می‌خورند یا صدای باران در جنگل گوش کنید. فقط این اصل را رعایت کنید: موسیقی نباید تمرکز شما را بر هم بزند.

با استفاده از گوشی می‌توانید از شنیدن صداهای مزاحم راحت شوید. به ویژه اگر در یک خیابان شلوغ یا نزدیک فرودگاه زندگی می‌کنید. همان طور که کلاه‌های آفتابگیر مانع از تابش نور شدید به چشمان شما می‌شوند، اگر هم سرمایی هستید می‌توانید از یک تشکچه برقی برای گرم کردن خود استفاده کنید.

اگر هرچه تلاش کنید تا به خواب روید، بر عکس نه تنها نمی‌توانید بخوابید، بلکه کوشش بیهوده‌ای کرده‌اید. به همین خاطر است که در رختخواب باید آرامش داشت. دکتر استیونسون می‌گوید: یکی از مشکلات بی‌خوابی این است که شخص معمولاً روی خوابیدن تمرکز می‌کند و خود را زیاد تحت فشار قرار می‌دهد.

برای این که خوب بخوابید تمرکز روی خواب را کم کنید و بر رفتار خود مسط باشید. تمرین‌هایی که بر اساس واکنش بدن نسبت به محیط زیست صورت می‌دهد مثل تنفس عمیق، کشش‌های عضلانی یا یوگا می‌تواند در این رابطه مفید واقع شود.

از نوارهای شنیداری خاصی که نحوه رسیدن به آرامیش تدریجی عضلات شما را آموزش می‌دهند، استفاده کنید. این کار در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد. اما به قول دکتر نوبور: این کار مثل رژیم گرفتن است و تمام وقت خو درا باید صرف آن کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب زمان لازم است. اما اگر پشتکار به خرج بدهید، موفق خواهید شد.

دو روش موفقیت آمیز که پزشکان توصیه کرده‌اند عبارتند از :

اول غروب یا سرشب کمی ورزش کنید که لزوماً توان فرسا نباشد. اطراف آپارتمان خود قدم بزنید. زیرا نه تنها عضلات خود را خسته نمی‌کنید، بلکه دمای بدن شما نیز بالا رفته و برای شما مفید خواهد بود.

وقتی این حرارت شروغ به کاهش می‌کند، می‌تواند موجب خواب شخص شود. هم‌چنین ورزش می‌تواند خواب عمیق و کاملی را که بدن به آن نیاز دارد، تامین کند.

بسیاری از مردم قبل از این‌که بخوابند، مشغول فعالیت جنسی می‌شوند و از نظر فکری و جسمی لذت می‎برند و آسوده خاطر می‌گردند. البته بعضی از پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که مکانیسم‌های هورمونی که در هنگام انجام فعالیت جنسی فعال می‌گردد، باعث سرعت در خوابیدن می‌شود.

اگر انجام عمل جنسی اضطراب و مشکلات به همراه داشته باشد، راهکار فوق مناسب نیست. اما اگر از این عمل لذت می‌برید، برای شما بسیار مفید می‌باشد.

طبق نظریه پزشکان متخصص خواب، تنظیم دمای طبیعی بدن حکم تنظیم چرخه شبانه‌روزی بدن را دارد. دمای کلی بدن در هنگام خواب پایین و در طول روز در حد خود است. با توجه به این مطلب تصور می‌شود که با پایین آمدن دمای بدن، فرد احساس خواب آلودگی کند.

بنابراین یک حمام چهار یا پنج ساعت قبل از خواب، دمای بدن را بالا برده و همین که دمای بدن رو به کاهش می‌رود، شما احساس خستگی کرده و این موضوع باعث می‌شود که راحت‌تر بخوابید.

آیا مطلب 16 روش برای خواب راحت شبانه برای شما مفید بود ؟

شکلات تلخ شاید خوشمزه نباشد اما فواید فوق العاده ای برای سلامت بدن دارد. اگر علاقه ای به مصرف این []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان پذیر است.

مشکل بی خوابی در شب یکی از مشکلاتی است که افراد با آن درگیر هستند. اگر می خواهید شب ها راحت تر بخوابید با ما همراه شوید.

بهایی که بابت کمبود خوابتان می پردازید بسیار فراتر از کاهش بازدهی در روز است، چرا که سلامتی تان نیز ممکن است به خطر بیفتد. پس بهتر است چشمان تان را باز کنید، وقت آن رسیده است که در مورد این مقوله بدانید. 

گفته می شود ناپلئون تنها 5 – 4 ساعت و توماس ادیسون فقط 4 ساعت در شب می خوابیده است. اما اگر این افراد می خوابیدند احتمالا چیرگی بر دنیا و اختراع لامپ تنها بخش کوچکی از موفقیت های آنها می بود! دانشمندان و متخصصان خواب پیش بینی کرده اند که 1 درصد از سلول های بدن بزرگسالان به گونه ای طراحی شده اند که به خواب کمتری ( یا بیشتری ) از آنچه توصیه می شود ( 7-8 ساعت ) نیاز دارند. شما با فرار کردن از خواب مناسب و با آسیب رساندن به مغزتان تمام زندگی تان را تحت تاثیر قرار می دهید.

_ کسانی که از خواب مناسب بی بهره اند نمی دانند با این شیوه زندگی، خود را به مردگان متحرک تبدیل می کنند. محققان دانشگاه پنسلوانیا پس از آن که بر روی 48 نفر داوطلب، بره های مختلف خواب (8،6،4 ساعت خواب در شب) را اعمال کردند، دریافتند که پس از گذشت 2 هفته، عملکرد گروهی که 6 ساعت خواب در شب را تجربه می کرد در اندازه گیری میزان هشیاری و حافظه همانند عملکرد گروه بدون خواب شبانه، پس از گذشت 24 ساعت بود. ولی گروهی که 6 ساعت خواب شبانه داشت حتی زمانی که بدترین عملکرد را از خود نشان می داد، باز هم احساس خواب آلودگی نمی کرد. انباشته شدن کمبود خواب همچنین می تواند به حملات خواب کوتاه مدت (Microsleep) بیانجامد. در این زمان مغز شما ثبات نداشته و به مدت نیم ثانیه به خواب می رود. هر چه میزان کمبود خواب شما باشد، این لغزش ها نیز شدید تر می شوند.

اگر در هفته گذشته موفق نشده اید 7-8 ساعت در شب بخوابید، آخر هفته همانند بره زمانی روزهای دیگرتان بخوابید ولی این بار هشدار و زنگ ساعت خود را فعال نکنید.آیا شما در روزهای تعطیل همان زمانی از خواب بیدار می شوید که در روز های دیگر هفته از خواب بر می خیزید؟ اگر این چنین است، پس احتمالا شما یکی از آن افراد نادر هستید که می توانید با داشتن خواب کم، سالم بمانید. ولی بقیه کسانی که اینچنین نیستند باید این کمبود خوابشان را ابتدا با خواب 1 ساعته در آخر هفته ها و سپس با افزایش خواب شبانه شان در طول هفته به 7-8 ساعت، جبران کنند. زمانی که شما دچار کمبود خواب می شوید مغز شما نیز از همین استراتژی و راهکار استفاده می کند.

_ اگر هنگام شب یک بار به دستشویی می روید، احتمالا به دلیل نوشیدنی است که قبل از خواب نوشیده اید. ولی اگر این کار دو بار در شب تکرار شود، می تواند به معنی یک مشکل باشد. اگر شما عادت دارید که در شب دو بار یا به دستشویی بروید، احتمالا دچار وقفه انسدادی تنفسی (Obstructive Sleep Apnoea) هستید. وقفه انسدادی تنفسی به این شکل است که بافت های نرم انتهای گلو مسیر هوای بالایی را مسدود می کند. این اتفاق ممکن است صد ها بار در طول شب اتفاق افتد و شما را از داشتن یک خواب مناسب و نیرو بخش باز دارد. این مساله همچنین باعث کاهش اکسیژنی می شود که به اندام ها می رسد. بنابراین تعجبی ندارد بدانیم وقفه انسدادی تنفسی با بیماری های قلبی، فشار خون و اختلالات خلقی و رفتاری مرتبط است. حال سوال این است که چرا این مشکل باعث می شود که شما در نیمه شب برای دستشویی رفتن از خواب بیدار شوید؟ به این دلیل که کمبود اکسیژن باعث کاهش اکسیژن در حال گردش می شود، بنابراین قلب خون را با شدت بیشتری پمپاژ می کند و فشار خون را بالا می برد. به دلیل آن که فشار مایع در رگ ها شده است، سیستم بدن دستور به کاهش فشار و خارج کردن ادرار می دهد و باعث می شود که شما برای دستشویی رفتن از خواب بیدار شوید. بزرگی پروستات و سطح بالای قند خون نیز می توانند موجب دستشویی های شبانه شوند. در نتیجه با داشتن این مشکلات، شما در طول شبانه روز بارها نیاز به دستشویی رفتن خواهید داشت.

انتهای بالش زیر سر خود را چند سانتی متر بالا آورده و به این شکل از گرفته شدن مسیر هوا توسط بافت نرم گلو جلو گیری کنید. خر و پف کردن نیز ممکن است باعث شود شما در طول شب بیدار شوید که یکی از دلایل مهم آن بسته شدن مسیر بینی می باشد. یک چهارم قاشق چای خوری نمک در دو فنجان آب گرم حل کرده و با استفاده از یک سرنگ پزشکی یا معمولی، بینی خود را با آن بشویید تا مخاط و عوامل محرک موجود در بینی را از بین ببرید. محققان ژاپنی در دانشگاه سلامت محیطی و شغلی (Occupational and Environmental Health) دریافتند کسانی که از مشکل وقفه انسدادی تنفسی رنج می برند در روز دو برابر خستگی بیشتری نسبت به کسانی که خواب مناسبی دارند، تجربه می کند. اگر مشکل دستشویی رفتن در شب همچنان وجود دارد، بهتر است برای چک کردن سطح قند خون و پروستات خود نزد پزشک خود بروید.

_ بسیاری از مردم اروپای شمالی غذاهای پر از کربوهیدرات برای ناهار صرف کرده و سپس از ساعت 1 تا 4 بعد از ظهر می خوابند. اگر احساس می کنید پس از خوردن غذای سنگین دچار خواب آلودگی می شوید، به احتمال زیاد صبح کربوهیدارت زیادی خورده اید. خواب آلودگی پس از ناهار همانند چرت زدن در جلسات، سینما و محیط هایی این چنینی، نشانه ای از خواب ناسب است. اگر مطمئن نیستید که این خواب آلودگی یک مساله جزئی است یا اینکه واقعا خواب آلودگی شدید است، کافی است چند دقیقه وقت گذاشته و درجه بندی خواب آلودگی Epworth را امتحان کنید. این درجه بندی در واقع یک پرسشه آنلاین است که پزشکان برای بیماران جدید خود استفاده می کنند.

در کنار بهتر کردن الگوی خواب شبانه، سه وعده کم حجم با فاصله 2 ساعت از یکدیگر در صبح بخورید. مثلا یک نوشیدنی پروتئینی در ساعت 7 صبح و دو عدد تخم مرغ و یک فنجان جو دو سر در ساعت 9 صبح میل کنید و سپس یک عدد سیب و چند عدد آلو در ساعت 11 بخورید. به این طریق شما کربوهیدرات کمتری مصرف کرده و به احتمال زیاد به هنگام ناهار بیش از حد غذا نمیخورید. در واقع خوردن یک سالاد به هماره مرغ سوخاری و آوکادو باید برای متمرکز نگه داشتن شما برای انجام کارتان در تمام بعد از ظهر کافی باشد.

_ شما و بسیاری از افراد دیگر دچار بی خوابی هستید. ناتوانی در خوابیدن یا خواب پیوسته. افرادی که دچار بی خوابی هستند با کوچک ترین عامل مزاحم از خواب بیدار شده و صبح هنگام کاملا احساس خستگی می کنند. خواب کم کیفیت در شب موجب عملکرد نا مناسب بدن و ایجاد مشکلات سلامتی می شود. در مطالعه ای که در مجله “Journal of Psychosomatic Research انجام شد، محققان در یافتند که افرادی که دچار بی خوابی هستند بیش از دو برابر افرادی که خواب مناسب دارند دچار بیماری می شوند.

فرض می کنیم که شما قبلا مصرف کافئین را کنار گذاشته اید. حالا کاری که باید بکنید این است که خوابتان را موثرتر و پر بازده تر کنید. خواب کم کیفیت همانند قفسه کتابی که جای خالی چند جلد کتاب در آن به چشم می خورد، دارای شکاف ها و فواصل است. یک یا دو ساعت دیر تر خوابیدن معمولا باعث می شود که تعداد و طول آن شکاف ها کمتر شود. در نتیجه شما دیگر صبح بسیار زود از خواب بیدار نمی شوید.

_ انجام ورزش به طور مرتب، یکی از راه های شناخته شده برای بهبود کیفیت خواب است ولی انجام ورزش در شب ممکن است باعث شود شما دچار بی خوابی شوید. هنگامی که دمای بدن تان به سرعت افت می کند، خوابیدن بسیار راحت تر می شود. پس از انجام ورزش، فرآیند سرد شدن بدن حدود 4-6 ساعت به طول می انجامد. بهتر است پیش از خوابیدن دوش آب گرم بگیرید. هر چیزی که باعث شود دمای بدن تان کاهش یابد، برای خواب بهتر موثر است. گرفتن دوش آب گرم باعث می شود فرآیند خنک سازی بدن به دو ساعت کاهش یابد.

ورزش کردن اشکالی ندارد ولی بهتر است که این کار را در ابتدای روز، یعنی صبح انجام دهید تا در طول روز پر انرژی بوده و شب به راحتی بخوابید. مطالعات نشان می دهند که ورزش به اندازه مصرف قرص های خواب آور بنزودیازپین موثر است.

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

داشتن یک خواب آرام حق همه است اما گاهی خوابیدن بدون دردسر به بزرگترین کابوس ما تبدیل شده و باید هرچه سریعتر راهکاری برای رفع آن بیابیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از دیجی رو؛ اکثر افراد ترجیح می‌دهند که خوابی آرام و سنگین داشته باشند. اما بسیاری از ما هستیم که در خوابیدن مشکل داریم و به همین دلیل در طی روز احساس خستگی و کلافگی می‌کنیم. به هم ریختگی ساعت خواب باعث اختلال در زندگی روزانه می‌شود و به فعالیت‌های ما لطمه وارد می‌کنید، زیرا احساس خواب آلودگی باعث کاهش عملکرد بدن و مغز انسان می‌شود.

اما در صورتی که در خوابیدن به مشکل برخورد کرده‌اید چطور می‌توانید به حالت عادی برگردید؟ آیا راهی وجود دارد که بتوان ساعت خواب را تنظیم کرد؟ با دیجی رو در این تاپ 1 همراه باشید تا با ده راهکار خوب که به شما در خوابیدن کمک زیادی می‌کنند آشنا شوید.

ریشه اصلی کم خوابی بسیاری از افراد در شب‌ها، نظم بودن ساعت خواب آنهاست. هر کسی باید ساعت مشخصی را به عنوان ساعت خواب انتخاب کرده و به جز در مواقع اضطراری همیشه در همان ساعت به رختخواب برود. به این ترتیب ساعت بدن افراد به گونه‌ای تنظیم می‌شود که شب‌ها احساس خستگی داشته باشد و در ساعات مشخصی به خواب رود.

برای داشتن یک خواب خوب باید حتما از یک تشک و رختخواب راحت استفاده کنید. تخت خواب‌ها اثر مستقیمی بر راحتی و کیفیت خواب دارند. یک رختخواب مناسب به بدن افراد این امکان را می‌دهد تا در هنگام خواب راحت باشند و به آسانی در سر جای خود تکان بخورند. حتما به این نکته توجه داشته باشید که رختخواب شما فضای کافی برای غلت زدن و تکان خوردن بدن در هنگام خواب را فراهم کند.

غذایی که به عنوان شام میل می‌کنید نه تنها تاثیر زیادی در سوخت و ساز بدن در شب دارد، بلکه کیفیت خواب را نیز تنظیم می‌کند. در صورتی که شب‌ها برای خوابیدن به مشکل بر خورده‌اید پیشنهاد می‌کنیم تا از خوردن غذاهای سنگین و نا همگون در شب اجتناب کنید. استفاده از برخی سبزیجات مثل بروکلی، برگ کلم پیچ یا مارچوبه نیز به بهتر خوابیدن افراد کمک خواهد کرد. خوردن نان جو و شیر در آخر شب نیز باعث راحتی خواب شما خواهد شد.

چرت زدن کوتاه بعد از نهار به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا برای ادامه فعالیت‌های روزمره خود سرحال تر و آماده تر باشند. اما در صورتی که این چرت کوتاه به یک خواب طولانی یکی دو ساعته تبدیل شود باعث به هم ریختن خواب شب خواهد شد. مخصوصا افرادی که از بی خوابی (اینسومنیا) رنج می‌برند به هیچ عنوان نباید در طول روز چرت بزنند. پیشنهاد می‌کنیم تا مدت زمان خواب روزانه خود را حداکثر بین ده تا سی دقیقه تنظیم کنید. البته در صورتی که شیفت کاری شما شبهاست باید ساعات خواب خود را برعکس این حالت تنظیم کنید.

فعالیت بدنی یا ورزش کردن باعث کاهش استرس شده و به ماهیچه‌ها و عضلات کمک می‌کند تا آماده‌تر و ریلکس تر باشند و همچنین بدن را آماده می‌کند تا بعد از دراز کشیدن در رخت خواب به آسانی به خواب رود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا پیش از خواب حتما فعالیت بدنی داشته باشید و به صورت منظم ورزش کنید.

شاید مهمترین عامل بی خوابی یا کم خوابی استرس باشد. در صورتی که در محل کار یا تحصیل خود استرس و فشار زیادی را متحمل می‌شوید اعصاب شما دائما درگیر می‌شوند و به همین دلیل در هنگام خواب و استراحت به زمان بیشتری نیاز دارند تا تنش‌های خود را تخلیه کنند. روش‌های زیادی برای کاهش استرس وجود دارد اما یکی از ساده ترین و پرکاربردترین آنها کشیدن نفس‌های عمیق منظم و رساندن میزان زیادی اکسیژن به مغز است. برای اینکار به آرامی نفس‌های عمیق بکشید و هوا را با همان سرعت کم از بدن خود خارج کنید. این کار را چندین بار در طول روز انجام دهید تا میزان استرس شما کاهش پیدا کند. یوگا و مراقبه (مدیتیشن) نیز به کاهش استرس کمک فراوانی می‌کنند.

کافئین حتی تا دوازده ساعت پس از مصرف نیز می‌تواند بر خواب شما تاثرگذار باشد. نیکوتین نیز می‌تواند تاثیر مشابهی داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا مصرف چایی و قهوه و دخانیات خود را تا جای ممکن کاهش دهید.

برخی از عادات پیش از خواب هستند که کمک شایانی به کیفیت خواب خواهند کرد. خواندن کتاب‌های آرامش بخش، استفاده از لامپ‌های کم نور در کنار تخت خواب، گوش دادن به موسیقی ملایم و انجام حرکات آسان یوگا باعث افزایش کیفیت خواب افراد می‌شوند.

با اینکه خیلی اوقات نمی‌توان تغییرات زیادی در اتاق خواب به وجود آورد، اما پیشنهاد می‌کنیم که تا جای ممکن از عناصر آرامش بخش در اتاق استفاده کنید تا راحت تر به خواب بروید. اتاق خواب باید در نقطه‌ی ساکت تر خانه و در معرض هوای تازه قرار داشته باشد و در هنگام شب تاریک و کمی خنک باشد.

حداقل تا یک ساعت پیش از خواب پیام دهی به دوستان، دیدن ویدئو و انجام بازیهای کامپیوتری یا موبایلی را متوقف کنید. همچنین از دیدن فیلم‌های هیجان انگیز نیز خود داری کنید تا خواب راحت تری داشته باشید. یکی از مهمترین دلایلی که امروزه باعث بی‌خوابی افراد است استفاده بیش از حد از گوشی در رختخواب است.

چگونه شب‌ها بهتر بخوابیم؟بسیاری از ما شب هنگام بسیار با خود کلنجار می‌رویم تا بتوانیم چشم بر روی هم گذاشته و اندکی استراحت کنیم و به خواب برویم، در این مقاله که نتیجه جمع‌بندی مطالب متخصصان خوابشناسی و انبوهی از تحقیقات علمی است به بررسی علل این پدیده و راه‌حل‌های آن می‌پردازیم و مطالبی هم چون کیفیت و کمیت خواب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در اینجا لازم می دانیم که اندکی در مورد تأثیرات مخرب بی‌خوابی بر روی بدن انسان که بر هیچ کس پوشیده نیست بگوییم، مثلاً بیخوابی بر روی حافظه، سیستم ایمنی بدن ، افزایش خطر ابتلا به دیابت ، و بروز افسردگی تأثیر دارد و در مواردی حتی از این قضیه به عنوان شکنجه نیز استفاده می‌شود! البته قابل‌ذکر است که خواب بیش از حد نیز می‌تواند مانند بیخوابی مضر باشد و آسیب‌هایی به انسان وارد نماید.

ما به سختی در مکان‌های جدید خوابمان می‌گیردهمان‌طور که میدانید بسیاری از انسان‌ها در صورت تغییر  در مکان خوابشان و انتقال آن به جاهای جدید دچار بیخوابی می‌شوند که دلیل آن به مسایل روانی و پیش‌زمینه‌ها برمی‌گردد که البته این مورد با گذر زمان حل می‌شود و به وضعیت عادی بازخواهد گشت و جای نگرانی ندارد البته در این بین مفید است که اندکی نیز در مورد کمیت خواب اطلاعات داشته باشیم مثلاً چه اندازه خواب کافی است؟

 که بایستی گفت که میزان خواب برای هر شخص با توجه به ویژگی‌های او متفاوت است البته به طور کلی ۸ ساعت به طور متوسط پیشنهاد می‌شود اما این یک قانون کلی نیست و هر فردی متناسب با شرابط روحی و جسمی خود روزانه به میزان میعنی خواب احتیاج دارد. بایستی یادآور شد که کیفیت خواب بسیار مهم‌تر از کمیت آن است که بعداً به آن می‌رسیم.

چرا خواب خوب و باکیفیت مهم‌تر از خواب است؟

تحقیقات زیادی در زمینه مشکلات کم خوابی و بیخوابی انجام‌شده ولی در زمینه پرخوابی این‌طور نبوده البته در چند سال گذشته تحقیقاتی نیز در زمینه پر خوابی انجام‌شده که همگی به این نتیجه واحد رسیده‌اند که پر خوابی نیز برای انسان مضر است که بایستی همیشه اعتدال را در این مورد رعایت کنیم.

محققان ثابت کرده‌اند که خواب بی‌کیفیت فایده‌ای ندارد و وقتی که هر شخص در رخت خواب به چرخ خوردن می‌گذراند بایستی به خوابیدن بگذراند زیرا مثلاً ۹ ساعت در رخت خواب بودن ولی صرفاً ۵ ساعت خوابیدن منجر به بروز مشکلاتی برای شخص می‌شود لذا برای حل این مشکل نیز راهکارهایی مثل بره زمانی موثر داشتن توصیه می‌شود به گونه‌ای که اگر شما با زمان خوابیدنتان مشکل دارید به گونه‌ای که در آن ساعت به خصوص خوابتان نمی‌برد بهتر است ساعت خواب خود را به اصطلاح شیفت(منتقل) دهید و یا طول ساعت خوابتان را کنید که زمان مفید خوابتان افزایش یابد.

 بهبود وضعیت خواب هر شخص به صورت موثری به سه مورد وابسته است که با کنترل و بهبود آن سه مورد به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. آسایش ، محیط ، زمان‌بندی کلیدهای حل مشکل بیخوابی هر شخصی است.

آماده‌سازیاولین قدم در راه رسیدن به خواب مطلوب آمایش قبل از خواب است به گونه‌ای که ما بایستی تمام عادات لازم قبل خواب خود را به صورت موثر اصلاح کنیم برای مثال:به صورت منظم ورزش کنید: تحقیقات نشان می‌دهد که انجام ورزش‌های منظم به بهبود وضعیت خواب هر شخص بسیار کمک می‌کند و مشکلات بیخوابی را تا حد موثری برطرف می‌سازد البته بایستی به این موضوع نیز توجه شایانی داشت که نبایستی دقیقاً قبل از خواب ورزش کرد زیرا این امر موجب بیخوابی می‌شود و مشکلات شما را خواهد کرد.

یک آلارم ملایم و لطیف برای صبح تنظیم کنید: سعی کنید به جای آلارمهای خشن و با صدای بلند از آلارمهای ملایم و لطیف استفاده کنید مثلاً از موسیقی‌های مورد علاقه‌تان و یا از سیستم آلارمی استفاده کنید که به صورت پله‌ای صدای آن افزایش می‌یابد.

مصرف الکل، کافیین و سیگار را متوقف کنید: مصرف الکل می‌تواند منجر به آرامش شما شود و باعث راحت‌تر خوابیدنیان شود ولی نکته‌ای که جالب است این است که در صورت عدم مصرف الکل بدن به صورت خودکار در برابر خوابیدن مقاومت می‌کند زیرا برای ریلکسیشن نیاز به عامل بیرونی دارد که نتیجه آن بیخوابی خواهد بود پس توصیه می‌شود مصرف الکل را متوقف کنید، کافیین برعکس الکل عمل می‌کند و مصرف آن موجب می‌شود که مغز انسان زمان مورد نیاز برای ریکاوری را متوقف سازد و به ادامه فعالیت روزانه خود به صورت یکپارچه ادامه دهد که این مورد نیز به خودی خود منجر به بیخوابی می‌شود، و البته  سیگار نیز به دلیل داشتن نیکوتین باعث ایجاد نوعی اثر موضعی بر روی مغز انسان می‌شود که نتیجه آن بیخوابی خواهد بود.

۲ساعت قبل از خواب از وسایل مانیتوردار استفاده نکنید: محققان ثابت کرده‌اند که استفاده از تبلت و لپ تاب و تلویزیون و دیگر وسایل ساطع کننده نور باعث می‌شود که مغز انسان دچار اشتباه شود و در شب هنگام مثلاً حدود ساعت ۲ بامداد فکر کند که ساعت ۲ بعدازظهر است در نتیجه در صورت خوابیدن نیز انسان دچار خواب عمیق نشود و این قضیه به کیفیت خواب تأثیر بسزایی دارد.

استفاده از تفکر عمیق قبل از خواب!: سعی کنید قبل از خواب به رویاهای خوب خود فکر کنید و با استفاده از قوه خیال خود به آن رویاها پرو بال دهید! و یا اگر نصف شب از خواب پریدید سعی کنید که به ادامه خواب خود فکر کنید تا سریع‌تر به خواب فروروید.

روتین‌های عصر خود را اصلاح کنید: بسیاری از افرادی که دچار بیخوابی هستند بایستی در نظر داشته باشند که ریشه مشکلات آن‌ها ممکن است به عاداتشان در عصر برگردد، مثلاً اگر عادت دارید شب شام سنگین بخورید و یا آب زیاد مصرف کنید همه آن‌ها منجر به این قضیه می‌شود که دچار مشکلات بیخوابی شوید لذا اصلاح عادات غذایی خصوصاً و عادات زندگی عموماً بسیار موثر است.

محیطدومین قدم برای خواب راحت محیط است که با اصلاح و کنترل آن بسیار در راستای خواب راحت کمک می‌کنید.برای مثال:از راحتی تخت خواب خود اطمینان حاصل کنید: به راستی که یکی از عوامل مهم محیط زیستی  بدون تردید تخت خواب شخص است و بایستی هر فرد برای خود تخت خواب مناسبی را فراهم کند از هیچ هزینه‌ای برای راحتی تخت خواب خود فروگذاری نکنید زیرا هر شخص به صورت میانگین یک سوم عمر خود را در تخت خواب می‌گذراند لذا این مورد شایسته سرمایه‌گذاری مناسبی است.

دمای محیط را مناسب کنید: یکی دیگر از عوامل محیطی مناسب برای خواب راحت دمای محیط است که بایستی به صورت سلیقه‌ای تنظیم شود در کل برای بزرگ‌سالان چیزی در حدود ۶۰ تا ۶۸ درجه فارنهایت است که بایستی محیط را با این دماها منطبق کرد.نور اضافی اتاق را خاموش کنید: بسیاری از مواقع نورهای خیلی کم نیز می‌تواند عذاب‌آور باشد و ایجاد اختلال در روند خواب هر شخص بکند لذا توصیه می‌شود که تمام نور اضافی اتاق را قطع کنید حتی نور حالت استندبای رایانه نیز می‌تواند آزار دهنده باشد، گاهی ممکن است که نتوان تمام نورها را قطع کرد بنابراین می‌شود بجای آن از پوشش‌های چشم برای خواب استفاده کرد که آن‌ها هم بسیار موثر هستند.

عوامل صوتی مزاحم را از کار بیندازید: بسیاری از مواقع عواملی که منجر به بد خوابی شما می‌شوند عبارت‌اند از سروصداهای نابجا و غیریکنواخت که می‌شود با استفاده از تولید صداهای هماهنگ (هارمونیک) پیوسته اثر آن‌ها را تا حد زیادی کاهش داد و یا منابع تولید آن‌ها را قطع کرد مثلاً بایستی قبل از خواب موبایل خود را روی حالت بی‌صدا بگذارید و یا اگر نزدیک خیابان زندگی می‌کنید می‌توانید با استفاده از صدای موسیقی آرام اثر صدای ورودی به اتاق را خنثی کنید.

 سومین عامل برای خواب راحت مسئله زمان‌بندی است که با استفاده صحیح از آن می‌توان خواب راحت را برای خود به ارمغان آورد به عنوان مثال با کمک زمان‌بندی مناسب برای خواب خود می‌توانید مشکل بیخوابی خود را حل کنید به گونه‌ای که اگر سعی کنید در ساعات خاصی از شبانه‌روز بخوابید و بیدار شوید بدن شما به آن ساعات خاص عادت می‌کند در نتیجه رأس ساعت خاصی احساس خواب می‌کنید و در رأس ساعت خاصی از خواب بیدار می‌شوید.

از یک متخصص برای مشکل خود کمک بخواهیددر آخر بایستی بیان شود که اگر با کمک راهنمایی‌های گفته‌شده نتوانستید مشکل خود را حل کنید بایستی حتماً با یک پزشک متخصص در این زمینه صحبت کنید زیرا ممکن است مشکل شما حادتر از آن چیزی باشد که فکرش را کنید که نتیجه آن آسیب‌های به بدن شما است.

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

چگونه شب ها راحت بخوابم

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه




خانه

موبایل

 

 

قرص جوشان ویتامین سی برای زن باردار

 

استفاده از ويتامين C خطر زايمان زودرس در زنان بادرار را کاهش مي دهد بهره‌گيري از ويتامين C در رژيم غذايي خطر زايمان زودرس را در زنان كاهش مي‌دهد.

 

 

پژوهشگران اعلام كردند: زناني كه در دوران بارداري از مكمل‌هاي حاوي ويتامين C استفاده مي‌كنند كمتر از سايرين به پارگي كيسه آب و زايمان زودرس دچار مي‌شوند. اين محققان با بررسي 52 زن از ماه پنجم بارداري تاثير تجويز روزانه 1 ميلي‌گرم ويتامين C را بر ميزان موارد بروز زايمان زودرس را ارزيابي كرده‌اند.

 

 

نتايج اين بررسي كه حاكي است ويتامين C با تقويت ساختمان كلاژني غشاي كيسه آب نقش بسزايي در پيشگيري از بروز زايمان زودرس در زنان باردار دارد به طوري كه در اين بررسي تنها 5 درصد زناني كه ويتامين C دريافت كرده بودند به زايمان زودرس دچار شدند.

 


بارداری و زایمان راحت با

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

سلام عزیزم. خوردنش لزومی نداره . 

نه ، چند بار خوردنش هم ضرر خاصی نداره  . 


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

قرص جوشان ویتامین سی برای زن باردار

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *