قرص تقویت حافظه کوتاه مدت

خواص دارویی و گیاهی

قرص تقویت حافظه جینکو قرص تقویت حافظه کوتاه مدت قرص تقویت حافظه ریتالین قرص تقویت حافظه در مورد تقویت حافظه می توان از مواد افزایش دهنده حافظه می توان کولین ( ماده ای که به طور طبیعی در بسیاری از غذاهای چرب وجود دارد ) برد که موجب افزایش حافظه می شود


 


 


 

قرص تقویت حافظه کوتاه مدت


مصارف درمانی قرص گیاهی ممورکس:


 

ممورکس در تقویت قوای ادراکی، حافظه، یادگیری و عملکرد مغزی بسیار موثر است

ممورکس موثر جهت پیشگیری از بیماری آلزایمر می باشد

ممورکس در درمان ناتوانی جنسی در آقایان موثر است


موثر جهت درمان افسردگی


ممورکس دارای خاصیت آنتی‌‎اکسیدانی

و همچنین ممورکس در درمان سرگیجه و اختلالات شنوایی موثر می باشد


 


مقدار و روش مصرف قرص گیاهی ممورکس:

برای درمان کاهش خونرسانی به بافت مغز: روزی 3 بار، هر بار 2-1 قرص گیاهی ممورکس، به مدت 3 هفته.

برای درمان اختلالات شریان های محیطی و قلبی: روزی 3 بار، هر بار 1 قرص گیاهی ممورکس، به مدت 3 هفته.

برای درمان سرگیجه و سردرد ناشی از اختلالات عروق: روزی 3 بار، هر بار 1 قرص گیاهی ممورکس، به مدت 6 هفته.


 


 


قرص تقویت حافظه ستیل L- کارنیتین چیست؟


 

استیل L- کارنیتین یک مکمل طبیعی مشتق شده است که از اسید آمینه ال-کارنیتین است که یک مکمل های ورزشی محبوب ساخته شده است. استیل L- کارنیتین، همچنین به عنوان شناخته شده ALCAR، در آزمایش های بالینی نشان داده شده که مزایای قابل توجهی به سلامت مغز. این می تواند کمک بهبود سطح انرژی روانی، در حالی که همچنین کاهش زوال شناختی وابسته به سن. این مکمل قادر به نفوذ در سد خونی مغزی، که اجازه می دهد تا آن را به ارائه مواد مغذی مفید به طور مستقیم به مغز است.


 

برخی از مزایای کلیدی استیل L- کارنیتین عبارتند از:


 


بهبود سطح انرژی روانی


را کاهش می دهد زوال شناختی مرتبط با سن


مانع از آسیب سلول


باعث بهبود هوشیاری


جلوگیری از خستگی روانی


افزایش تولید انرژی میتوکندری


بهبود تمرکز


فراهم می کند حفاظت از آنتی اکسیدان


ممکن است کمک به بهبود گردش


 


 


 

قرص تقویت حافظه کوتاه مدت

کولین یک ریز مغذی ها مشترک است که به طور طبیعی در برخی مواد غذایی که حاوی چربی های خاصی یافت می شود. کولین است به لحاظ ساختاری و کارکردی مشابه ویتامین های ب، و آن را ارائه می دهد بسیاری از مزایای مشابه است. در درجه اول، کولین برای رشد مغز مهم است، حمایت از عملکرد مغز، و تنظیم سوخت و ساز انرژی. کولین یکی از بهترین مکمل برای قدرت مغز است.


 


قرص تقویت حافظه ریتالین


 

متیل فنیدیت” با تجاری “ریتالین” توسط کمپانی داروسازی “نوارتین” در سال 1954 به بازار دارویی دنیا عرضه شد. در ابتدا قرار بود این دارو برای درمان افسردگی، خواب آلودگی در طول روز و سندرم خستگی مزمن استفاده شود اما به تدریج با پیشرفت علم و تجربه های گوناگون مشخص شد می توان از این دارو در درمان کودکانی که دچار اختلال بیش فعالی و کم توجهی هستند (ADHD) نیز استفاده کرد. قرص “ریتالین” خواصی شبیه آمفتامین (قرص مشهور اکستازی) دارد و دانشجویان کالجهای آمریکا و استرالیا به دلیل تأثیر آن در درمان خواب آلودگی در طول روز، برای درس خواندن و یا مهمانی های شبانه شان چند عدد از این قرصها را مصرف می کردند.


 

در سالهای اخیر مصرف خودسرانه این دارو در کشورها رو به افزایش گذاشت و گزارشهای متعددی وجود دارد که برخی از افراد برای بیدار ماندن در شبهای امتحان از قرص های ریتالین استفاده می کنند تا بتوانند چندین ساعت متوالی بیدار مانده و به شکل غیر معمولی تمرکز خود را در مدت طولانی حفظ کنند. مصرف کنندگان تصور می کنند ریتالین بی خطر است در حالی که عوارض مصرف خودسرانه این قرص ها می تواند در حد مواد دیگر نظیر کوکایین و آمفتامین باشد و پزشکان و روانپزشکان با صراحت اعلام می کنند ترک کردن داروهای محرک آمفتامینی نظیر ریتالین و اکستازی، بسیار سخت تر و پیچیده تر از سایر مواد مخدر است.


 


 


اثرات قرص تقویت حافظه جینکو


 

مصرف عصاره‌ی جینکو به عنوان کاهش استرس و دلهره موثر بوده است.


 


در افزایش حافظه موثر است.


 

تحریک گردش خون عمومی به خصوص در افراد مبتلا به آسم را باعث می‌شود.


 

خاصیت آنتی اکسیدان و محافظت از اعصاب را دارا است.


 

تاثیر درمانی مثبتی در حالات جنون (حالاتی شبیه به آلزایمر) دارد.


 

در تحقیقات اخیر بسیاری از دلایل اثرات بالا به اثبات رسیده است از جمله این که عصاره‌ی جینکو در سلول‌ها، بهره‌وری گلوکز و اکسیژن را زیاد می‌کند و در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد نقش مهمی دارد. هم چنین از نظر بالا بردن استقامت جدار سلول‌ها دارای اثرات مثبت است.


 

افزون بر این ثابت شده که میزان اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی اعصاب از دیگر اعضای بدن بیش‌تر بوده و به همین دلیل نیز در معرض تخریب به وسیله‌ی رادیکال‌های آزاد قرار می‌گیرند؛ لذا علت محافظت عصبی جینکو به دلیل اثرات خنثی کننده‌ی رادیکال‌های آزاد، روشن می‌شود. از اثرات دیگر جینکو ضد تجمع پلاکت‌هاست که به علت اثر مستقیم بر روی جدار سلول‌ها و اثر آنتی‌اکسیدانی آن است. هم چنین در این ارتباط باعث افزایش سنتزپروستاسیکلین و سنتز ماده ی 2PAF می‌شود.


 


 


اثرات قرص تقویت حافظه جینکو


 

آزمایش های آزمایشگاه نشان داده اند چگونه جینسنگ شش ساله  برای اختلال حافظه موثر است. در میان موش های آزمایشی داده شده دوز عصاره جین سنگ، پیشرفت های قابل توجه در انجام وظایف پیچ و خم آب به نمایش گذاشته شد و جینسنگ برای فعال فعالیت انتقال دهنده عصبی است که ترویج تقویت حافظه نشان داده شدو اثرات آن توسط وزارت بهداشت آمریکا FDA اثبات شده است. جینسینگ در بین گیاهان دارویی بیشترین نقش را در تقویت حافظه ایفا می کند .


 


 


 


 

قرص تقویت حافظه جینسینگ,قرص تقویت حافظه چیست,قرص تقویت حافظه برای کودکان

قرص تقویت حافظه جینسینگ,قرص تقویت حافظه چیست,قرص تقویت حافظه برای کودکان

قرص تقویت حافظه جینسینگ,قرص تقویت حافظه چیست,قرص تقویت حافظه برای کودکان

قرص تقویت حافظه جینسینگ,قرص تقویت حافظه چیست,قرص تقویت حافظه برای کودکان


 


 


 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

 

دریافت فایل صوتی

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قرص تقویت حافظه کوتاه مدت

طراحی و توسعه : آروسافت

 

 تکنیک های توسعه فردی و مطالعه را زودتر از دیگران یاد بگیرید

مرتا| آنچه در مدرسه نیاموختیم

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی وایرد (wired)، اکنون افرادی که حافظه خود را از دست داده اند با این کشف پزشکان مبنی بر اینکه متیلین بلو سبب تقویت بخش هایی از مغز می شود که مسئول ذخیره و پردازش حافظه است، یک گام به درمان نزدیک می شوند.براساس این تحقیق، مصرف فقط یک دوز متیلین بلو، سبب افزایش واکنشی بر اساس ام.آر.ای در مناطقی از مغز می شود که حافظه کوتاه مدت و توجه را کنترل می کند.ازمتیلین بلو برای درمان متهموگلوبینمی استفاده می شود؛ متهموگلوبینمی یک اختلال خونی است که در آن اکسیژن بطور موثری در بافت آزاد نمی شود.مطالعات بر روی حیوانات نشان داده اند که مصرف یک دوز متیلین بلو موجب تقویت حافظه زمینه ای طولانی مدت می شود.تیموتی دوانگ از دانشگاه تگزاس و نویسنده این مطالعه گفت: با وجود اینکه تاثیرات متیلین بلو بر تقویت حافظه دهه 197 در جوندگان مشخص شد، اما تغییران اساسی عصبی در مغز که مسئول تقویت حافظه هستند و تاثیرات متیلین بلو برحافظه کوتاه مدت و وظایف مرتبط با توجه مورد بررسی قرار نگرفته بود.وی افزود: گروه محققان ما در دانشگاه تگزاس تصمیم گرفتند که اولین مطالعه در رابطه با اثرات متیلین بلو بر روی انسان ها را انجام دهند.محققان این مطالعه را با بررسی 26 داوطلب سالم 22 و 62 ساله آغاز کردند؛ محققان این افراد را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه یک دوز کم متیلین بلو و به گروه دیگر دارونما دادند.محققان سپس این افراد را یک ساعت بعد از مصرف این دارو تحت تصویربرداری ام.آر.آی کاربردی قرار دادند.نتایج این مطالعه نشان داد که متیلین بلو باعث افزایش واکنش منطقه ای از مغز شد که به قشر منزوی دو طرفه معروف است. این منطقه در قسمت عمیق مغز قرار دارد و با واکنش های احساسی در ارتباط است.علاوه بر این، متیلن بلو با افزایش 7 درصدی در پاسخ های صحیح در طول بازیابی حافظه در ارتباط بود.این یافته ها نشان می دهد که میتیلن بلو می تواند برخی شبکه های مغزی مرتبط با توجه مستمر و حافظه کوتاه مدت را تنظیم کند. به گفته محققان، این مطالعه قطعا پایه ای برای آزمایش های آتی متیلن بلو در سالخوردگی سالم، اختلال شناختی، زوال عقل و دیگر وضعیت هایی خواهد بود که ممکن است از تقویت حافظه حاصله از مصرف دارو منفعت ببرند.نتایج این مطالعه در مجله Radiology منتشر شده است.علمی**238**144

علمی آموزشی

متیلین بلو

مغز

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

قرص تقویت حافظه کوتاه مدت

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

اگر وارد یک اتاق می شوید و بعد یادتان نمی آید که چرا در آنجا هستید؟! از خانه بیرون می آیید و یادتان نمی آید لامپ را خاموش کرده اید یا نه!؟ اگر بعد از خروج از منزل به یاد نمی آورید که درب را قفل نموده اید یا که نه؟! به احتمال قوی حافظه کوتاه مدت شما دارد از بین می رود. برای تقویت حافظه کوتاه مدت راهکارهای ما در این مقاله را مطالعه کنید.

حافظه کوتاه مدت همانند یک رم است و فضای مورد نیاز برای انجام یک سری محاسبات سریع را به ما می دهد چون اطلاعات تصویری فرار به سرعت به حافظه کوتاه مدت منتقل می شوند. برای آشنایی با حافظه کوتاه مدت و عملکرد آن, همچنین تقویت حافظه کوتاه مدت به مطالعه این مقاله بپردازید.

حافظه کوتاه مدت مکانی است که مقادیر کم اطلاعاتی برای پانزده تا سی ثانیه در آن محل ذخیره می شوند که می توان به آن چرک نویس گفت. حافظه کوتاه مدت  یک فرایند ذهنی است و جای کاملا معلومی در ذهن ندارد. حافظه کوتاه مدت یک نوع فیلتر است که اطلاعات را بر اساس ارزش آنها دسته بندی می کند و مهمترین ها را به حافظه بلند مدت انتقال می دهد.

قرص تقویت حافظه کوتاه مدت

یک حافظه کوتاه مدت به طور معمول و طبیعی تنها قادر است چهار تکه اطلاعات درون خودش ذخیره کند.

از دست دادن حافظه کوتاه مدت که اغلب آن را یک مشکل موقتی می دانند, اولین نشانه ورود به آلزایمر می باشد.

در دهه 196 بعد از پیدایش کامپیوتر و تطبیق آن با مغز انسان نوع دیگری حافظه به حافظه فعال, معرفی شد که آن را هم تراز با حافظه کوتاه مدت می دانند با این تفاوت که حافظه فعال اطلاعات را دست کاری و دسته بندی می کند. امروزه روانشناسان بر این باورند که نظریه حافظه فعال که درباره دست کاری اطلاعات حرف می زند از نظریه حافظه کوتاه مدت دقیق تر می باشد.

در پیدا کردن بیماری های نهفته در بدن که گاها فقط حس می شوند و ما آنها را نمی بینیم و  در درمان آنها بی توجه هستیم, بپردازید. همچنین در مصرف داروهای بیش از اندازه و سر خود خودداری بفرمایید تا به مشکل از دست دادن حافظه کوتاه مدت دچار نشوید, مخصوصا در خوردن قرص های کاهش کلسترول و قرص های خواب آور و آرام بخش که از بدترین تاثیر را بر روی حافظه می گذارند.

منبع : آرگا



آشنایی با بهترین جزایر تایلند



آشنایی با لگو لند دبی یک پارک تفریحی متفاوت



با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید






نشانی شما منتشر نخواهد شد.





 تقویت حافظه کوتاه مدت به روش های مختلفی امکانپدیر است که در اینجا چند غذای موثر برای تقویت حافظه کوتاه مدت معرفی می کنیم.

کاهش سطح حافظه کوتاه مدت حتی می تواند هنگام انجام کارهای روزانه ایجاد خطر کند. با این حال گام های طبیعی برای بهبود سطح این نوع حافظه وجد دارد:

یكی از بهترین سوخت‌ها برای مغز، نوشیدن یک فنجان قهوه تازه دم است. تحقیقات نشان می دهد كافئین موجود در قهوه می تواند فرآیند پیری مغز را كاهش داده و سبب تقویت حافظه كوتاه‌مدت گردد. محققان انگلیسی دریافتند نوشیدن تنها یک فنجان قهوه می تواند سبب بهبود تمركز و مهارت‌ های ذهنی مغز شود.

آنتی اكسیدان موجود در توت، مغز را در برابر حملات رادیكالهای آزاد محافظت كرده و خطر ابتلا به بیماری های پاركینسون و آلزایمر را كاهش می دهد. آنتی اكسیدان‌ همچنین می تواند فرآیندهای فكری و ذهنی مغز را تقویت كند.

تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل می تواند از کاهش حافظه کوتاه مدت و زوال عقل پیشگیری کند. مطالعات در مورد زنان سالمند حاکی از آن است که مکمل های زنجبیل منجر به بهبود سطح حافظه کوتاه مدت می شوند.

قرص تقویت حافظه کوتاه مدت

دلایل اثبات شده ای وجود دارند که نشان می دهند خواب یکی از مهمترین عناصر برای تقویت حافظه است. از آنجایی که بیشترین مقدار تثبیت حافظه در خواب صورت می گیرد، مشخص می شود که مغز ما بدون داشتن خواب کافی به دردسر می افتد. حتی یک چرت کوتاه می تواند بازیابی شما را بهبود ببخشد.

محققان می گویند شکر می تواند حافظه کوتاه مدت را خراب کند. شکر با افزایش سطح قند خون منجر به کاهش سطح تمرکز و خلق و خوی می شود. شکر تقریبا در تمام غذاهای فراوری شده وجود دارد بنابراین مصرف آنها را به حداقل برسانید.

تحقیقاتی که در دانشگاه تکنولوژی سوینبرن در ملبورن استرالیا انجام شد، نشان داد که مصرف کورکومین موجود در زردچوبه پس از یک ساعت اثرات خود را روی حافظه می ‌گذارد. کورکومین در خلق و خو، خون و مهارت ‌های شناختی اثرات سریع و بلندمدتی می ‌گذارد. بیماران آلزایمری با علائم شدید از جمله زوال عقل، تحریک‌ پذیری، بی‌ قراری، اضطراب با مصرف مکمل کورکومین می توانند به بهبودهای قابل توجهی دست یابند.

شکلات تیره نه تنها سرکوب کننده اشتها است بلکه باعث بهبود حافظه می شود. ترکیبات شکلات تیره منجر به بهبود جریان خون در مغز می شود. همچنین خوردن این ماده مغذی ضد افسردگی است و باعث کاهش اختلالات ذهنی در افراد مسن می ‌شود.

اگر می خواهید بدانید : خوراکی های موثر برای تقویت حافظه

اگر می خواهید بدانید : ورزش و تقویت حافظه

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ seemorgh.com/healthمنبع: avayesalamati.com

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *