قرص ترك سيگار champix

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

پژوهشگران بیان داشتند پزشکان می‌توانند داروی enicline که به ِ Champix™ یا ChantixTM نیز شناخته می‌شود را به صورت گسترده‌تر برای کمک به ترک سیگار تجویز کنند. Varenicline، مؤثرترین دارو برای کمک به ترک سیگار است اما گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که احتمالِ بروز حمله‌ی قلبی در افرادِ مصرف‌کننده افزایش می‌یابد.

علاوه بر این تصور می‌شد Varenicline با افسردگی، خودآزاری و خودکشی نیز ارتباط دارد.

در جدیدترین پژوهشِ انجام‌شده برای اولین بار به صورت همزمان عوارض جانبیِ بالقوه مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش شواهدی مبنی بر بروزِ اثرات منفی بر سلامت روانیِ افراد مصرف‌کننده‌‌ی enicline دیده نشد. علاوه بر این نتایج نشان داد مصرف دارو، خطر ابتلا به بیماری قلب را افزایش نمی‌دهد.

گروه پژوهشی به بررسی اطلاعات سلامتِ بیش از 15 هزار سیگاریِ گم‌ در انگلستان پرداختند.

برای این بیماران، enicline یا داروی ترک سیگارِ دیگری به بوپروپیون تجویز شده بود تا آسان‌تر ترک کنند. برخی نیز از درمانِ جایگزینِ نیکیوتین مانند چسب‌ها، آدامس یا قرص‌های مکیدنی استفاده می‌کردند.قرص ترك سيگار champix

این افراد بعد از 6 ماه به منظورِ ارزیابیِ اثراتِ درمان بر سلامتی‌شان بررسی شدند. پژوهشگران دریافتند احتمالِ بروز حمله‌ی قلبی در افرادی که enicline یا بوپروپیون مصرف می‌کنند به نسبتِ افرادی که از درمان‌های جایگزین نیکوتین استفاده می‌کنند افزایش نمی‌یابد. این امر در مورد خطر ابتلا به افسردگی یا خودآزاری نیز صدق می‌کند. این پژوهش توسط پژوهشگران دانشگاه ادینبورگ و دوسلدورف انجام شده است و نتایج آن در مجله‌ی پزشکیِ تنفسیِ لاسنت منتشر شده است.

پژوهشگرانِ دانشگاه ماستریخت، دانشگاه کالج لندن و دانشکده‌ی پزشکی هاروارد نیز در انجام این پژوهش همکاری کرده‌اند. اطلاعات مرتبط با سلامت از QResearch دریافت شدند.

پروفسور دنیل کوتز از دانشکده‌ی پزشکیِ هاینریش-هاینه در دانشگاه دوسلدورف بیان داشت: «افراد سیگاری به طور معمول هر سالی که سیگار می‌کشند سه ماه از امید به زندگیِ آنها کاسته می‌شود. نتایج پژوهش ما از مصرف enicline به عنوان دارویی مؤثر و ایمن برای کمک به ترک سیگار حمایت کرد.»

پروفسور عزیز شیخ، معاونِ مرکزِ اطلاع‌رسانیِ پزشکی در دانشگاه ادینبورگ بیان داشت: «بر اساس انجام تحلیلی گسترده ما معتقدیم احتمالِ اینکه enicline بر سلامت قلب یا روانی، عوارض جانبیِ قابل توجهی داشته باشد وجود ندارد. سازمان‌های تنظیم‌کننده‌ای مثل اداره‌ی غذا و داروی آمریکا (FDA)‌ باید هشدار ایمنی درباره‌ی enicline را دوباره بررسی کنند زیرا ممکن است به شکلی غیر ضروری دسترسی به این داروی مؤثر را محدود کرده باشند.»

اشتراک

در حال حاضر، باکتریِ مقاوم در برابر آنتی بیوتیک (MRSA) در طول سال باعث مرگ هفتصد هزار نفر می شود. دانشمندان نگران این موضوع هستند که این آمار در سال 25 به رقم هولناک ده میلیون نفر در سال برسد. در این بین دانشجویی 25 ساله از دانشگاه ملبورن ب خانم «شو لام» باور دارد که راه حل را یافته است. او توانست راهی را کشف کند که مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها در باکتری ها را از بین ببرد و اینکار را بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها انجام داده است. وی با موفقیت کامل یک مشکل بزرگ در تست های آزمایشگاهی را با استفاده از یک «پلیمرِ ستاره ای شکل» که باعث شکاف در سلولها می شود، برطرف کرده است. برای بررسی با کوی دانش همراه باشید

تصور کنید که ایمپلنتهای استخوانی آینده از ذرات ریزی از گرافن که با هم جوش خورده اند و به ماده ای جامد تبدیل شده اند، ساخته شوند! این مهم بر اساس مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه رایس انجام گرفته امکانپذیر است. برای بررسی با کوی دانش همراه باشید

تحقیق جدیدی که مسئولیت آنرا دانشمندان کینگ کالج لندن و دانشگاه بریستول برعهده داشتند مشخص کرد که رژیمهای پرچرب و پرقند در طول بارداری با بروز علائم اختلال کم توجهی (ADHD) در کودکان مرتبط است. این مطالعه در ژورنال Child Psychology and Psychiatry منتشر گردیده و اولین مطالعه در نوع خود است که بیان می کند مشکلات رفتاری کودک و همچنین اختلال کم توجهی و بیش فعالی بخاطر تاثیر مستقیم رژیم غذایی ناسالم مادر مخصوصاً در زمان بارداری است. برای بررسی با کوی دانش همراه باشید

محققان موفق شدند طی یک درمانِ آزمایشی در موشهای مبتلا به دیابت، رگهای جدیدی را تولید کنند. این درمان در نهایت می تواند به افرادی که به بیماریهای عروقی مبتلا هستند، امیدهای تازه ای بدهد. برای بررسی با کوی دانش همراه شوید

سویلنت 2 هم صبحانه است، هم نهار و هم شام، آنهم بصورت یک نوشیدنی. «سویلنت کافی اِست» برای تامین کافئین و داشتن طعم شکلات، در خودش کمی قهوه دارد. 2 درصد از آنرا ماکروناترینت تشکیل شده تا مواد مغذی روزانه شما را تامین کند. همچنین با اضافه کردن روغنهای موجود در برگه هلو، عصاره های سویا و آمینو اسیدهای موجود در چای سبز در نهایت معجونی برای صبحانه شما آماده می کند که با انرژی فوق العاده صبح خود را آغاز کنید.

دانشمندان مؤسسه Salk و آکادمی علوم چین علت اصلی اختلال پیری زودرس سندرم وِرِنر (Werner Syndrome) را تشخیص داده و حتی یک راه احتمالی برای برگرداندن روند پیری یافته اند.

نمونه اولیه نبولایزری که درRMIT توسعه داده شده است برای آسان تر کردن تنفس جهت بیماران مبتلا به آسم، سرطان ریه و دیابت مفید بوده و بالقوه می تواند جایگزین افشانه ها و تزریق ها برای بسیاری از معالجات دارویی تجویزی باشد نبولایزرها در عرصه پزشکی ابزار جدیدی محسوب نمی شوند، به عنوان مثال شخص نگارنده 25 سال پیش که سه سال داشتم برای راحت تر تنفس کردن هنگام دست دادن حملات آسم از نمونه ای از نبولایزرهای بزرگ و سنگین وزن برقی استفاده می کردم.

مطالعه ای جدید نشان می دهد که استفاده از تست بویایی در سربازان می تواند به تشخیص آسیب مغزی احتمالی وارد به آنها کمک کند.

متخصصان قلب از گوگل گلس استفاده کرده اند تا آنان را در باز کردن شریان قلب در بیمار مذکر 49 ساله ای یاری نماید. متخصصان قلب با استفاده از گوگل گلس اقدام به باز کردن شریان کرونر در مرد 49 ساله ای نموده اند. بازسازی های سه بعدی شریان روی اپلیکیشنی سفارشی بارگذاری و از طریق هدست واقعیت افزوده طی روند جراحی نمایش داده شد تا به این ترتیب پزشکان بهتر بتوانند کاتتر را به منطقه دارای لختگی هدایت کنند.

یک مدل جدید نشان می دهد که منبع نیروی میدان مغناطیسی زمین ممکن است فلز منیزیمی باشد که قاهرانه از زمان تولدِ زمین، درون هسته اش زندانی شده است! منیزیم چهارمین ماده معمول (از نظر فراوانی) در لایه های بیرونی زمین است. می دانیم که هسته زمین از آهن تشکیل شده است و همچنین آهن و منیزیم براحتی ترکیب نمی شوند. بنابراین تا پیش از این در تصور دانشمندان جایی برای وجود منیزیم در هسته زمین وجود نداشت. اما اکنون این تصور تغییر کرده است. برای بررسی این موضوع با کوی دانش همراه شوید

عضویت در خبر ه کویآخرین اخبار علمی دنیا را در خود دریافت کنید


:


:

برداشت ، بازنشر و استفاده از مطالب سایت بصورت کامل و یا صرفا بخشی از یک مطلب صرفا باقرار دادن لینک آن مطلب (Hyperlink) مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *