قرص برای پرپشت شدن ریش

خواص دارویی و گیاهی

قرص برای پرپشت شدن ریش

امام علی علیه السلام: سرکه، خوب خورشتی است. زرداب را می شکند، صفرا را فرو می نشاند و قلب را زنده می کند.


 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، به طور کلی علل طاسی ریش در آقایان به دو دسته کلی تقسیم میشود:


 


علل اکتسابی کم پشتی موی صورت آقایان

قرص برای پرپشت شدن ریش

در اینگونه موارد موهای ریش و سبیل از ابتدا وجود دارد اما بعدا دچار ریزش میشوند. بیماریهای مختلفی و عوامل محیطی ممکن است باعث ریزش موی ناحیه ریش و سبیل شود.


 

شامل آسیبهای فیزیکی مانند سوختگی ، سوانح ، بیماریهای قارچی ، ریزش موی سکه ای ، کندن موها توسط خود شخص ( تریکوتیلومانیا ) و بیماریهای رماتیسمی . بیماریهایی که پس از بلوغ دچار کاهش سطح هورمونهای بدن شوند دچار ریزش موهای ریش و سبیل نمیشوند . تنها سرعت رشد موها کاهش خواهد یافت.


 


علل اولیه کم پشتی موی صورت آقایان

در این موارد موها از ابتدا دچار رویش مو نمیشوند این علل شامل عدم تشکیل فولیکولهای مو به صورت مادرزادی . بیماریهای هورمونی قبل از بروز بلوغ و عدم وجود رسپتورهای گیرنده های هورمونی است .


 

در بعضی خانواده ها شروع رشد موها در ناحیه صورت با تاخیر صورت میگیرد. به این معنی که بیماری پوستی وجود ندارد. فولیکولهای مو در دوران جنینی تشکیل شده اند اما رشد موها همزمان با بلوغ رشد نمیکند . اکثر این افراد سابقه تاخیر در رشد موهای صورت را در بستگان نزدیک خود دارند.


 


روش پرپشت کردن ریش و سبیل آقایان

در اکثریت موارد با گرفتن شرح حال و معاینه بالینی میتوان به علت کم پشتی موی صورت آقایان پی برد.


 

در مواردی ممکن است نیاز به بررسیهای تکمیلی مانند آزمایشات هورمونی ، ژنتیکی و یا نمونه برداری از پوست باشد. لازم به ذکر است در صورتیکه سایر صفات ثانویه جنسی مردانه ظاهر شده باشد الزاما نیازی به آزمایشات هورمونی نیست.


 

اگرچه رشد و توزیع فولیکول های مو در بدن افراد علاوه بر وضعیت هورمونی به متغیرهای ژنتیکی هم خیلی وابسته است ولی در مجموع برای بررسی تاثیر اختلالات هورمونی بر رشد ریش و سبیل، اول باید یک سری اقدامات تشخیصی را پشت سر بگذارید.


 

هورمون تستوسترون و ال اچ شما اندازه گیری شود و حتی ممکن است انجام کاریوتایپ لازم باشد. به هرحال برای پرپشت شدن ریش و سبیل خود سرخود دارو مصرف نکنید. از داروهای گیاهی موضعی هم توقع معجزه نداشته باشید. به یک متخصص غدد مراجعه کنید.


 


تقویت ریش و سبیل

کلا افراد باهم متفاوتند چون ژنتیکهای افراد با هم متفاوت است بعضی ها پرمواند و به قول عوام مثل خرس می مانند بدین نحو که روی سینه اشان پر مو است روی بازوهایشان پرمو هست و همینطور روی کمر و پاهایشان و صورتشان هم بسیار پرمو است به حدی که تا روی گردنشان مو و ریش دارند.


 

برخی هم کم مواند و سینه اشان مو ندارد ریش و سبیلشان نیز کم پشت و کمرنگ است اکثر این افراد فاصله فولیکویلهای ریششان خیلی زیاد است یعنی ریش هم که بلند میکنند ریششان کل کل خواهد بود.


 

و اما چه کنیم که هم ریش و سیبیلمان بسیار تو پر و پرپشت شود هم اینکه ریشمان گرچه شود گرچه یعنی ریشی که تا نزدیک چشم رشد میکند و هم اینکه سرعت رشد ریش و سبیلمان شود و یا اینکه سینه امان پرمو شود. چند راه وجود دارد:


 

استفاده از داروهای مالیدنی برای پرپشت شدن ریش و سبیل مثل روغن هفت گیاه یا روغن تقویتی مو که اکثر عطاری ها مخصوصا عطاریهای قدیمی و سنتی دارند.


 

خوردن داروها یا تقویت کننده ها یا غذاهای گرم برای پرپشت شدن ریش و سبیل مثلا خوردن سبزی شنبلیله چون دارای هورمون است و برای پرپشت شدن ریش و سبیل بسیار مفید است یا مصرف قرص جینسنگ که داروخانه ها اکثرا دارند یا قرص اسید فولیک که خونساز هم هست یا خوردن غذاهایی مثل حلوایی که با روغن اصل کرمونشاهی درست شده یا خوردن تقویت کنندهایی مثل ارده و شیره کلا چیزهایی که طبع گرم داشته باشند و خونساز باشند و هورمون داشته باشند.


 

رشد ریش و سبیل آقایان موهای صورت یک پدیده ژنتیکی است که با هورمونهای جنسی ، باروری و سلامت جنسی فرد ارتباط دارد.


 

در افرادی که رشد مو های صورت با تأخیر انجام می شود یا اصلآ رشد نمی کند ، نمی توان با دارو باعث رشد مو شد ، البته سن نیز تاثیر گذار است و معمولآ با افزایش سن این مو ها رشد خواهند کرد.


 

  نکته‌ای که به اشتباه برای سالیان متوالی بصورت یک باور عمومی در آمده بود، پرپشت شدن ریش و سبیل و ضخیم شدن موها پس از تراشیدن است.


 

قرص برای پرپشت شدن ریش

کما این‌که اخیرا نیز در گزارشی علمی در نشریه پزشکی بریتانیا آمده است، باور به اینکه تراشیدن موی پا به سریع‌تر شدن رویش آن و رشد موهایی تیره تر و ضخیمتر منجر می‌شود، تنها توهم و خطای دید است.


 

به گفته او نوک موهای تازه رشد کرده به دلیل تراشیده شدن، برشی خشن دارد که به ضخیم‌تر و تیره‌تر دیده شدن آن کمک می‌کند.


 


سلامانه/ 214

متاسفانه افراد زیادی به دلایل مختلف ریش آنها کم پشت بوده یا به اصطلاح کوسه ای میباشد . البته ریش کامل نداشتن مشکل زیاد مهمی نیست یعنی از نظر پزشکی مشکلی ندارد اما بسیاری از افراد دوست دارند ریش پر پشت و کاملی داشته باشند . خوشبختانه راههای زیادی برای حل کردن این مشکل وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید . روش ها و راه کارهای گفته شده برای نشان دادن تاثیر خود نیاز به زمان دارند بنابراین عجول نباشید .

ریش چگونه و تا چند سالگی رشد میکند ؟

۱۱-۱۵ سالگی : اولین نشانه های ریش درآوردن در گوشه های بالای لب میباشد .

۱۶-۱۷ سالگی : سیبیل شروع به شکل گرفتن در بالای لب میشود .

۱۶-۱۸ سالگی : ریش در قسمت فوقانی گونه و زیر لب شروع به رشد میکند .

قرص برای پرپشت شدن ریش

۱۷-۲۱ سالگی : تمامی قسمت های صورت به طور کامل ریش در می آورد .

صورت خود را تمیز و مرطوب نگه دارید . چربی ، کثیفی و سلول های مرده پوست مانع عبور راحت موی صورت میشوند . ریش در صورت تمیز کردن مرتب صورت سریعتر رشد میکند .

صورت خود را ۲ بار در روز صبح و شب با پاک کننده معمولی و آب گرم شستشو دهید .

در هر زمانیکه احساس کثیفی ، چربی و عرق روی صورت خود کردید آن را بشورید .

اگر صورت شروع به خارش کرد یعنی ریش در حال رشد است با شستشو بوسیله شامپوی ضد شوره خارش به صورت ۲ الی ۳ بار مصرف در هفته آن را برطرف کنید .

از لایه بردار صورت استفاده کنید و بعد از شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید .

اصلاح کردن را کنار بگذارید . به حرف مردم گوش ندهید اصلاح کردن هیچ تاثیری در رشد سریع ریش و کلفت شدن آن ندارد . یکی از بهترین کارها برای افزایش رشد ریش آزاد گذاشتن آن برای رشد کردن بدون مزاحمت است .

بعد از اصلاح ریش صورت سرعت رشد ریش میشود اما در ادامه سرعت آن کاهش میابد .

کلفت تر نشان دادن ریش بعد از اصلاح نیز موقتی است .

ریشه مو را با ماساژ تحریک کنید . ماساژ ملایم صورت باعث رشد سریعتر و کلفت تر شدن ریش خواهد شد .

با حرکات چرخشی و با فشار ملایم به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مناطقی را که میخواهید ریش در بیاورد یا کلفت تر شود را ماساژ دهید .

آرامش داشته باشید . استرس داشتن تاثیر منفی در رشد ریش دارد بنابراین آرامش خود را حفظ کنید . هم استرس روحی و هم استرس فیزیکی باعث ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن و محدود کردن رشد ریش و سیبیل خواهند شد .

مقدار زیادی بخوابید . استراحت کافی یکی از عوامل تاثیر گذار در عملکرد بدن است که رشد ریش نیز یکی از آنها میباشد . حداقل ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید .

منظم ورزش کنید . مانند استراحت ، ورزش نیز تاثیر زیادی در عملکرد درست بدن دارد . از ورزش هایی که گردش خون را بهتر میکنند مانند ایروبیک ، پیاده روی سریع ، دویدن و غیره استفاده کنید .

سیگار نکشید . سیگار سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند و همین باعث رشد ناسب ریش نیز میشود . نیکوتین سیگار باعث کاهش جذب مواد مغذی توسط بدن ( که موها نیز به آن احتیاج دارند ) ، کاهش گردش خون میشود .

مقدار زیادی پروتئین و چربی های اشباع شده مصرف کنید . پروتئین و چربی نقش اساسی در بالا بردن سلامت و رشد سریع مو دارد که ریش نیز جزء آن است .

لوبیا و ماهی منابع سالمی از پروتئین هستند که میتوانند به رشد ریش کمک کنند .

تخم مرغ و چربی حیوانی میتواند موثر باشد . البته مصرف اینگونه چربی ها را محدود کنید تا مشکلاتی در  گردش خون ایجاد نشود .

شیرینی نخورید . قند میتواند باعث ضعیف شدن مو بشود . مصرف زیاد مواد غذایی حاوی قند میتواند باعث سخت کردن رشد مو بشود .

قند موجود در میوه جات و لبنیات ضرر کمتری نسبت به شکلات و نوشابه دارد .

ویتامین های B بدن را تامین کنید . ویتامین B7 یکی از مهمترین ویتامین ها برای داشتن ریش میباشد . ویتامین های B3 ، B9 و B5 نیز خیلی مهم هستند .

بیوتین : آجیل ، زرده تخم مرغ و مکمل بیوتین .

ویتامین B3 و B5 باعث گردش خون بهتر میشوند و در مواد غذایی مانند : گوشت مرغ ، گوشت گوساله ، ماهی ، تخم مرغ ، آووکادو ، شیر و بسیاری از غلات کامل ( سبوس دار ) یافت میشوند .

ویتامین B9 و اسید فولیک باعث کلفت شدن ریش میشود و در غلات صبحانه ، آجیل و سبزیجات سبز برگدار یافت میشود .

قرص برای پرپشت شدن ریش

ویتامین A ، E و C مصرف کنید . مصرف این ویتامین ها با یکدیگر باعث ایجاد شرایط مناسب برای رشد موی صورت میشود .

ویتامین A : باعث کمک به ریشه مو و غدد چربی میشود و در : هویج ، کلم بروکلی و سبزیجات سبز برگدار پیدا میشود .

ویتامین C : باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود که در سیب زمینی ، مرکبات ، فلفل سبز ، گوجه و سبزیجات سبز تیره برگدار یافت میشود .

ویتامین E : باعث تقویت گردش خون میشود و در لوبیا ، آجیل و سبزیجات برگدار یافت میشود .

مقدار زیادی آب بنوشید . روزانه ۸ لیوان آب بنوشید . سعی کنید همیشه بدن را پر آب نگه دارید .

اکالیپتوس را امتحان کنید . اکالیپتوس ممکن است به رشد ریش کمک کند اما نباید عصاره اکالیپتوس را مستقیما روی پوست استفاده کرد . باید اکالیپتوس را با آب مخلوط کرد یا از محصولات حاوی اکالیپتوس استفاده کرد .

طرز استفاده : یک قسمت عصاره اکالیپتوس را با ۴ قسمت آب مخلوط کنید و بوسیله یک گوله پنبه آن را به صورت خود بزنید . اگر پوست صورت تحریک شد استفاده از آن را کنار بگذارید .

از پاک کننده ها و مرطوب کننده های حاوی اکالیپتوس استفاده کنید .

از مخلوط روغن آمله و برگ خردل استفاده کنید . روغن آمله یکی از بهترین و موثرترین درمان های طبیعی برای پر پشت کردن ریش میباشد .

طرز تهیه و استفاده : ¼ استکان ( ۶۰ میلی لیتر ) روغن آمله را به همراه ۳ قاشق غذاخوری ( ۴۵ میلی لیتر ) برگ خردل داخل مخلوط کن ریخته و آنقدر مخلوط کنید تا خمیری مانند شود . خمیر را روی صورت بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید بماند سپس آبکشی نمایید .

باقی مانده مخلوط داخل یخچال ۲ الی ۳ روز ماندگاری دارد .

روغن های دیگری مثل روغن جوجوبا و روغن هسته انگور نیز برای کمک به رشد ریش وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید .

از دارچین و آبلیمو اسیتفاده کنید . این ترکیب میتواند باعث تحریک کردن ریشه مو برای رشد سریعتر بشود .

طرز تهیه و استفاده : ۱ قاشق غذاخوری ( ۱۵ میلی لیتر ) پودر دارچین را با ۲ قاشق غذاخوری ( ۳۰ میلی لیتر ) آبلیمو حاوی ویتامین C زیاد را مخلوط کرده و روی صورت بمالید سپس ۲۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس آبکشی نمایید .

اگر پوست صورت تحریک شد ماسک را پاک کنید و خوب آبکشی نمایید و دیگر از این روش استفاده نکنید .

مقدار کمی ماینوکسیدیل استفاده کنید . این ماده به برای رشد موی سر به کار میرود اما میتواند برای ریش نیز کاربرد داشته باشد .

قبل از مصرف ماینوکسیدیل با پزشک خود مشورت کنید .

فیناستراید زیر نظر پزشک مصرف کنید . مصرف فیناستراید همزمان با ماینوکسیدیل نشان داده شده است که میتواند در رشد ریش تاثیر گذار باشد . این دارو میتواند تستوسترون را ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش دهد که در نتیجه موی صورت و بدن خواهد شد .

درباره درمان با تستوسترون با پزشک مشورت کنید . افرادی که به دلیل کمبود تستوسترون ریش آنها کم است میتوانند از این روش استفاده کنند . نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

اصولا نوع موضعی و تزریقی استفاده می شود اما نوع خوراکی نیز وجود دارد که پیشنهاد نمیشود زیرا ممکن است به کبد آسیب وارد کند .

پزشک مرتبا تستوسترون خون را چک میکند زیرا زیاد بودن آن میتواند باعث مهار رشد مو بشود .

این روش سریع نبوده و به یک سال زمان نیاز دارد تا تاثیر خود را کامل نشان دهد .

با متخصص جراحی پلاستیک صحبت کنید . اگر روش های دیگر شکست خورد جراح پلاستیک میتواند مقداری مو ، روی صورت شما بکارد که از بقیه بدن برداشته میشود . این روش نسبتا راحت بوده و به سادگی قابل انجام است . اما باید مد نظر داشته باشید که ریش ارزش این کار را دارد یا خیر ؟

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

خوش‌شانسی خیلی فراتر از استفاده از نمادها ، نشانه‌ها ، علامت‌ها و غیره است ، اما استفاده ا

اگر مواد غذایی نچسب را انتخاب کنید یا برای افزایش وزن کوشش کنید ،

ریزش مو می‌تواند به دلیل ژنتیک ، مشکلات پزشکی یا آسیب به مو باشد

انتخاب و مراقبت از کبوتر ۱ – تصمیم بگیرید که چقدر میخواهید هزینه کنید

نقاشی خرگوش یکی از محبوب ترین نقاشی ها برای کودکان میباشد ، به همین

جوش‌های سرسفید نوع خفیف آکنه هستند که ظاهری کوچک با سری سفید دارند .

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *