قرص برای عضله سازی

خواص دارویی و گیاهی

به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.

به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.

دریافت مشاوره پزشکی به صورت مستقیم از پزشک.

شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، ابتدای خیابان قبا، پلاک ۶، طبقه پنجم.

هدف از عضله سازی می تواند زیبایی، سلامت و ورزشکار شدن باشد. برخی فقط عضله سازی را محدود به باشگاه بدنسازی و ورزش های سنگین می دانند. اما در کنار آن تغذیه سالم و استراحت کافی نیز از ملزومات عضله سازی می باشد. امروزه مصرف برخی از انواع قرص حجم دهنده عضلات مانند انواع پروتئین بدنسازی ، آمینو اسید ها و مکمل های حجم دهنده نیز در کنار تغذیه، نقش مهمی را در افزایش حجم عضلات ایفا می کنند.

وینس ترول تجاری قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول می باشد که در گروه استروئیدی های آنابولیک طبقه بندی می شود. این دارو میل بیشتری به رشد عضلات دارد در صورتی که میل آن به فعالیت آندروژنی کمتر است.

این نوع از قرص حجم دهنده عضلات مقدمات رشد کیفی عضلات را فرآهم می کند. در واقع خواص آنابولیک این ماده در مقایسه با بسیاری از ترکیبات قوی تر، بسیار ملایم و ضعیف است اما باز هم می توان در زمینه تقویت عضلات به آن اعتماد کرد. البته خواص آنابولیک این دارو با دیانابول برابری می کند اما تمایل به جذب یا عدم دفع آب در هر دوی آنها متفاوت است.

قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول نیز مثل دیانابول حاوی همان ساختمان متیلی ۱۷ کربنی است اما با تغییر کوچکی که در آن ایجاد شده است، امکان مصرف به صورت خوراکی هم وجود دارد. علی رغم این طراحی، انواع تزریقی این دارو نیز تولید شده است.

ساختمان استانوزولول طوری نیست که بتواند به استروژن تبدیل شود. بنابراین زمانی که از این استروئید استفاده می کنید، دیگر نیازی به مصرف آنتی استروژن ندارید. در این صورت حتی افراد حساس هم نباید نگران مشکل بزرگ شدن سینه باشند.

اگرچه استروژن مقصر اصلی در بروز مشکل جذب آب است اما استانوزولول ظاهر کیفی بسیار خوبی را در عضلات ایجاد و چربی را از آنها دور می کند. در نتیجه دیگر نیازی نیست که نگران جذب زیاد مایعات زیرپوستی باشید. به همین دلیل استروئید بسیار خوبی است که ورزشکار طی دوره تقویت کات عضلات می تواند از آن استفاده کند یعنی همان زمانی که جذب آب و چربی به نگرانی بزرگ ورزشکاران تبدیل می شود.

وینس ترول یا همان قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول به دو شکل قرص خوراکی و محلول تزریقی آماده می شود. اگر چه ساختمان شیمیایی هر دو شکل مثل هم است اما نوع تزریقی به مصرف کننده امکان می دهد تا دوز استروئید را مصرف کند. علت هم این است که داروی تزریقی از اثرات بیشتری برخوردار است و به همین دلیل به نوع خوراکی ترجیه داده می شود.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هر دو نوع استانوزولول می تواند نسبت کلسترول HDL به LDL را تغییر داده و آن را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که درمان با استروئید انابولیک را شروع می کنید بروز این عارضه جانبی بسیار معمول و متداول است و زمانی که دوز مصرف دارو یا زمان مصرف آن از حد نرمال شود، مسلما باید نگران سلامتی خود باشید.

قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول خوراکی در مقایسه با نوع تزریقی تاثیرات بیشتری روی مقدار کلسترول باقی می گذارد که این عمل به نوع مصرف دارو مربوط می شود. همچنین مصرف نوع خوراکی استانوزولول تاثیر عمیقی روی مقدار SHBG (گلوبولین وابسته به هورمون جنسی) باقی می گذارد.

آنچه گفته  از خصوصیات بارز همه استروئیدهای آنابولیکی/آندروژنی می باشد اما آنچه باعث می شود استانوزولول از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار شود، توانایی و نوع مصرف آن است. از آنجا که پروتئین های وابسته به پلاسما مثل SHBG طوری عمل می کنند که هورمن های استروئیدی را به فعالیت مجبور کنند چنین تاثیری موجب می شود درصد هورمون های استروئید در بدن بالا برود. این مسئله موجب ایجاد مکانیسم جالب  مثری می شود که در نتیجه آن استانوزولول قابلیت و توان استروئید مصرف شده را افزایش می دهد.

برای این منطور می توانید پرووبرون را به دوره مصرف خویش بیفزایید؛ زیرا میل ترکیبی شدیدی در مقابل SHBG از خود نشان می دهد.

این میل ترکیبی سبب می شود پروویرون جانشین سوبستراهای ضعیف تر SHBG (مثل تستوسترون) شود و مکانیسم دیگری را بوجود آورد که در آن امکان افزایش مدار هورمن های آزاد وجود دارد. بنابراین بهتر است استانوزولول و پرووپرون را به دوره بعدی تستوسترون اضافه کرده و از اثرات مفیدش برخوردار شوید. زیرا تحت چنین شرایطی است که اندروژن تقویت عضلات در موقعیت آزاد قرار گرفته و عضلات را به خوبی تقویت می کند.

در حال حاضر به نظر می رسد محصولات استانوزول که در مکزیک تولید می شوند از جمله معروف ترین محصولات موجود در بازار سیاه باشند. این محصولات عبارتند از: استانول -V که محصولات ت توکیو است، استانوسوس که محصول شرکت ژوراکس می باشد و استانازولیک که محصول شرکت ایلیوم می باشد. در حال حاضر جدید آنابولیک -ST جایگزین استانوسوس شد و برچسب گروه تجاری تاراسکو (توزیع کننده محصولات ژوراکس استرالیا) روی آن به چشم می خورد. شاید علت تغییر برچسب این باشد که گفته می شود درصد زیادی از استروئیدهای تولید شده در استرالیا به مکزیک صادر می شوند ( از آنجا نیز به بازار سیاه امریکا راه پیدا می کنند). البته هر دو محصول در بازار فروش یافت می شوند بنابراین نیازی نیست نگرانی به خود راه دهید. خط تولید محصولات ت توکیو موفق به تولید و بازاریابی خوب استانوزولول مکزیکی شده است بطوری که آمپول تزریقی ۱۰۰ میلی گرمی/میلی لیتری استانوزولول و همچنین قرص ۱۰ میلی گرمی توسط این شرکت تولید شده است.

اگر چه عده ای از مشکل تزریق این آمپول و دردسرهای همراه با آن شکایت می کنند (شاید جهت تزریق آن به سوزن ۲۱ نیاز پیدا کنید) اما اکثرا معتقدند دوز ۱۰۰ میلی گرمی آنقدر بالاست که به راحتی نمی تواند وارد بدن شود. بنابراین عده زیادی مایلند به قرص ۱۰ میلی گرمی دسترسی پیدا کنند. بویژه این مطلب در مورد کسانی صدق می کند که از دوز پایین قرص ۲ میلی گرمی خسته شده اند. وقتی به دوز بالا و تقاضای زیاد مصرف کنندگان این دارو نگاه می کنیم دیگر تعجبی ندارد چرا دو نوع استانازولیک تولیدی ایلیوم llium این قدر مورد استقبال بازار قرار گرفته است.

نوع جدید استانوزولول که به شکل تزریقی است در شیشه ۱۰ میلی لیتری عرضه شده و مثل محصولات ت توکیو حاوی ۱۰۰ میلی گرم/میلی لیتر می باشد. حال اگر به کیفیت بالای نوع ۵۰ میلی گرمی توجه کنیم، در می یابیم چرا مورد توجه زیادی قرار دارد. نوع دوم کپسول استانوزولول ۶ میلی گرمی است که در شیشه های ۳۰۰ تایی عرضه می شود. اگر چه با دوز ۱۰ میلی گرمی ت توکیو برابری نمی کند اما غلظت  قدرت ان سه برابر قرص معمولی وینس ترول است  تنها محصول دیگری است که به کل ۵ میلی گرمی تولید می شود. علی رغم اینکه امریکا محصولات مکزیکی را زیاد وارد می کند اما زامبود اسپانیایی هم راهی بازارهای آمریکا می شود. زامبون به شکل قرص ۲ میلی گرمی و آمپول ۵۰ میلی گرمی و مخلوط با اب تولید می شود.

وینس ترول به صورت قرص خوراکی یا تزریقی از جمله استروئیدهایی است که همواره مورد توجه تولیدکندگان داروهای تقلبی قرار دارد. از آنجا که استانوزولول مجاز و قانونی در سطح بالا تولید نمی شود، همواره به علایم ظاهری وینس ترول خریداری شده جه کنید. بهترین توصیه ای که در این میان وجود دارد این است که هرگز درصدد خرید قرص یا آمپولی نباشید که فقط ژنریک استانوزولول روی آن به چشم می خورد. البته محصولات ژن فارم کشور یونان تحت این قانون قرار نمی گیرند. همه محصولاتی که به صورت قانونی تولید می شوند، حتما حاوی برچسبی هستند که معرف تجاری آنها است.

دوز معمول مصرف این قرص حجم دهنده عضلات بسته به نوع دارو از ۱۵ تا ۲۵ میلی گرم در روز متغیر است. ورزشکار با توجه به نتایج دلخواه می تواند مصرف وینس ترول را با سایر استروئیدها ترکیب کند. اگر قصد دارید با افزایش حجم عضلات مواجه شوید بهتر است از آندروژن قوی تری مثل تستوسترون، دیانابول یا آنادرول ۵۰ استفاده کرده  آن را به دوز مصرفی وینس ترول بیفزایید. در اینجا وینس ترول جهت حفظ تعادل دوره مصرفی عمل می کند بطوری که اثرات آنابولیک خوبی را ایجاد کرده و فعالیت عممی استروژنی را کاهش می دهد. در صورتی که چنین استروئیدهایی به تنهایی مصرف شوند نمی توانیم شاهد چنین پیشرفت هایی باشیم. نتیجه حاصل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات افزایش قابل توجه حجم عضلات است و به علاوه آب و چربی در سطحی حفظ می شود که برای بدن ناراحتی ایجاد نکند.

اگر قصد دارید در مرحله رژیم غذایی و حضور در مسابقه از این قرص حجم دهنده عضلات استفاده کنید می توانید وینترول را به طور متناوب یا یک آندروژن آروماتیز نشده مثل ترن بولون یا هالوتستین ترکیب کنید. چنین ترکیبی به عضلات کمک می کند تا هم سفت شده و هم از ظاهر متراکم و زیبایی برخوردار شوند؛ یعنی همان چیزی که ورزشکاران پرورش اندام درصدد دست یابی به آن هستند. ورزشکار مسن تر یا حساس تر می تواند ترکیباتی مثل پریمویولان یا اکوپی پویز با دکادورابولین را به دوره مصرف وینس ترول بیفزاید. در نتیجه شاهد بروز عوارض جانبی کمتر و نتایج خوبی خواهد بود .

خانم ها بهتر است دوز مصرفی روزانه خود را در سطح ۵ تا ۱۰ میلی گرم یا سطح ۲/۵ تا ۵ قرص ۲ میلی گرمی حفظ کنند. بدن خانم های ورزشکار به خوبی می تواند استانوزولول را تحمل کند اما مصرف نوع تزریقی را اصلا توصیه نمی کنیم زیرا امپول ۵۰ میلی گرمی دوز بالایی به شمار رفته و خطر افزایش خواص آندروژنی را به همراه دارد. بهتر است آنها قرص را به آمپول ترجیح دهند. در این صورت به راحتی می توانند قرص را شکسته و تقسیم بندی کنند اما نمی توانند آمپول یک سی سی را تقسیم کرده و در چند نوبت مختلف تزریق کنند.

اگر یکی از موارد زیر شامل حال شما می شود قبل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات حتماً با پزشک مشورت کنید :

• سرطان پروستات
• سرطان سینه یا
• سطح بالای کلسیم خون (هیپر کلسمی)
• بیماری های قلب و عروق
• سابقه ی سکته ی قلبی
• سطح کلسترول بالا در خون
• اختلالات خون ریزی دهنده و انعقادی
• دیابت
• مصرف دارو های ضد انعقادی (رقیق کننده ی خون )
• مشکلات کبدی
• مشکلات کلیوی

مصرف استانوزولول در دوران بارداری می تواند باعث آسیب به جنین شود ؛ بنابراین چنانچه باردار هستید و یا در دوران مصرف دارو قصد باردار شدن دارید به هیچ وجه از این دارو استفاده نکنید.

هنوز مشخص نشده است که آیا استانوزولول قادر به انتقال از طریق شیر هست یا خیر بنابراین اگر شیر می دهید قبل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات با پزشک مشورت کنید.

این قرص حجم دهنده عضلات  را مطابق با دستور پزشک خود مصرف کنید.
استانوزولول را همراه با یک لیوان کامل آب مصرف کنید.
استانوزولول را می توان همراه با غذا و یا بدون آن مصرف کرد.

پزشک شما ممکن است برای بررسی میزان بهبودی و عوارض جانبی دارو، انجام یک سری آزمایش های خون یا دیگر تست های پزشکی را در طول درمان با استنوزولول درخواست کند. قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول را در دمای اتاق و به دور از رطوبت، گرما و نور مستقیم نگه داری کنید.

اگر پس از مصرف قرص حجم دهنده عضلات هرگونه عوارض جانبی جدی و خطرناک زیر را دارید، بلافاصله با پزشک خود مشورت کرده یا به پزشک اورژانس مراجعه کنید:

• یک واکنش آلرژیک (دشواری در تنفس ، بسته شدن گلو و احساس خفگی ، تورم لب ها، زبان یا صورت ، کهیر)
• تورم دست ها یا پاها (به خصوص مچ پا)
• نعوظ مکرر یا مداوم، حساسیت به لمس یا بزرگ شدن پستان ها (در بیماران مرد)
• تغییرات صدا (بم شدن صدا)، ریزش مو، رویش مو های زائد در صورت، بزرگ شدن اندام تناسلی خارجی(کلیتوریس) یا بی نظمی قاعدگی (در بیماران خانم).

عوارض جانبی دیگری به جز لیست نیز می توانند در اثر مصرف این قرص حجم دهنده عضلات به وجود آیند . درصورتی که این عوارض آزاردهنده هستند به پزشک مراجعه کنید.

پست قبلی

پست بعدی

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

کچلی ریش نوعی بیماری قارچی پوست است که باعث ریزش قسمتی ار موهای صورت می شود.این عفونت به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است رخ دهد،در این مقاله دکتر سلام شما را روش درمان گچلی ریش آشنا می کند.

در مورد آرتریت روماتوئید چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که به این بیماری دچار می شوند، شاهد عوارض این بیماری بر روی مفاصل خود می باشند؟

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک می تواند به شما

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که احساس کنید، سقف دهان شما متورم شده باشد و احساس درد کنید؟ آیا می دانید به چه دلایلی ممکن

در مورد آرتروز شانه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید با کمک چه تمریناتی می توانید علائم این عارضه را کاهش دهید؟ آرتروز بر روی هر مفصلی از

آیا تاکنون توده ای خمیری در زیر پوستتان که به راحتی حرکت می‌کند را مشاهده کرده ‌اید؟ اگر پاسخ شما بلی است، باید بدانید که احتمالاً به لیپوم

در مورد پره اکلامپسی چه می دانید؟ هر زن بارداری، در دوران حاملگی خود مراقبت های زیادی را باید انجام دهد تا فشار خونش

در مورد اضافه وزن در بارداری چه می دانید؟ آیا تا به حال به این مشکل مواجه شده اید؟ چاقی و اضافه وزن در

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به




خانه

موبایل

 

 

 

 

اکثر مردان لاغراندام برای اینکه عضله‌ سازی کنند، وزنه‌های کافی بلند نمی‌کنند. این یکی از دلایلی است که وجود مربی‌ خصوصی یا یک حریف‌ تمرینی را الزامی می‌کند

 

اگر از کودکی لاغر بوده‌اید، شاید نتوانید در عرصه پرورش‌اندام موفق شوید اما مطمئناً می‌توانید عضله‌سازی کنید. یک مزیت اندام شما این است که درصد چربی پایینی دارید و وقتی می‌خواهید عضله‌سازی کنید، بدنی کاملاً تفکیک شده و خط‌دار خواهید ساخت که مردان حجیم‌تر معمولاً حسرت آن را می‌خورند.

 

در زیر به 7 نکته‌ای که می‌تواند برای عضله‌سازی به شما کمک کند اشاره می‌کنیم:

 

1 – مکمل‌های غذایی و تمرینی

 

شما می‌توانید به طور طبیعی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از مواد غذایی تامین کنید. اما اگر بخواهید کمی به حجم بدن خود اضافه کنید و به‌ اندازه‌ای ورزش می‌کنید که از سوخت بدنتان استفاده می‌کند، نیاز به کمک گرفتن از مکمل‌‌های غذایی دارید.

 

برای بالا بردن مقدار کالری‌ها و پروتئین‌های مصرفی خود، مصرف پودر پروتئین اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر می‌خواهید دچار ناراحتی معده‌ای که معمولاً در اثر خوردن پودرهای پروتئین ایجاد می‌شود نشوید، هر پودر پروتئینی که به دستتان رسید را مصرف نکنید. سعی کنید نوعی را انتخاب کنید که فاقد سویا و ذرت اضافه، شیرین‌کننده مصنوعی و مواد کمکی گوارش مثل آنزیم‌های گوارشی و پروبیوتیک‌ها باشد.

 

سایر مکمل‌هایی که می‌تواند به افراد لاغراندام برای بالا بردن حجم عضلات کمک کند، عبارتند از:

 

کراتین : .3 گرم به ازای هر کیلوگرم به مدت 7-5 روز مصرف 5 گرم در روز

کارنیتین : 75 میلی‌گرم، 2 میلی‌گرم در روز، در دو دوز

سیترولین : 8-6 گرم، 6-3 دقیقه قبل از تمرین

بتا آلانین : 5-2 گرم، 6-3 دقیقه قبل از تمرین

 

هیچیک از این مکمل‌ها جایگزین تمرین سنگین و منظم نیست اما می‌تواند به بالا بردن نتیجه شما کمک کند.

 

2 – تغذیه منظم

 

بدنسازی ورزشی بسیار گلیکولیتیک است و این یعنی مقدار زیادی کربوهیدرات می‌سوزاند. به همین دلیل، نباید بدون خوردن حداقل 6-3 کالری غذای حاوی کربوهیدرات دو تا سه ساعت قبل از تمرین، هیچگونه تمرین عضله‌سازی انجام دهید. این غذاها شامل سیب‌زمینی، برنج، نان و سایر منابع سالم کربوهیدرات می‌باشد. اگر بعد از تمرین نیز یک غذای مشابه بخورید، می‌توانید زودتر سایزتان را افزایش دهید زیرا عضلاتتان بعد از تمرین به سرعت قندها را جذب می‌کنند.

 

علاوه‌ بر این، زمانبندی پروتئین مصرفیتان با چندین وعده سبک 25-2 گرمی در طول روز برای عضله‌سازی بسیار موثرتر است تا مصرف یک وعده پودر پروتئین در ابتدا و انتهای روز.

 

آخر اینکه مردان لاغر اندامی که سعی در عضله‌سازی دارند حتماً باید یک وعده قبل از تمرین، یک وعده بعد از تمرین و حداقل چهار تا پنج وعده دیگر غذایی در طول روز داشته باشند. ممکن است تصور کنید با این وضعیت غذای مصرفیتان خیلی زیاد خواهد شد اما اگر لاغر هستید، برای عضله‌‌ سازی لازم است.

 

3 – مصرف آمینواسیدها

 

یک راز بزرگ درمیان بدنسازان مکملی به ” آمینواسیدهای زنجیره‌ای شاخه‌دار ” ( BCAA ) می‌باشد. اینها نوعی اجزای سازنده پروتئین هستند که طی تمرین به سرعت توسط عضلات جذب می‌شوند. این مکمل ارزان و به راحتی قابل‌تهیه است و مصرف آن هیچگونه ناراحتی برای معده ایجاد نمی‌کند، چه قبل و چه بعد از تمرین و به طرز قابل‌توجهی عضله‌سازی را تقویت می‌کنند.

 

بدون وجود آمینو اسید در جریان خونتان، نباید برای افزایش حجم تمرین کنید و از آنجاکه هضم استیک طی تمرینات سخت دشوار است، BCAA‌ ها جایگزین بسیار خوبی به شمار می‌روند. برای افزایش سریع حجم عضله، باید 2 – 1 گرم BCAA قبل از تمرین و بعد هر 9 – 6 دقیقه طی تمرین مصرف شود.

 

4 – مصرف گوشت

 

این توصیه شاید چندان مطلوب حال مردان لاغر اندامی که گیاهخوار هستند نباشد اما گوشت فیبر عضلات است و سرشار از چربی، پروتئین و مواد متشکل هورمونی است که به شما برای افزایش سریع حجم کمک می‌کند. با اینکه شاید بتوانید پروتئین کافی از گیاهان به بدن خود برسانید اما رژیم‌های گیاهخواری برای بدنسازی بسیار دشوار است و حجم موادغذایی که باید بخورید تا میزان موردنیاز بدنتان را تامین کنید کمی برای معده‌تان سنگین خواهد بود.

 

برای حفظ عضلات بدن باید یک گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدن مصرف کنید و اگر بخواهید عضله‌سازی کنید، این میزان باید به یک و نیم گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن برسد. علاوه‌ بر این، باید 1-5 کالری اضافه‌تر هم در روز بالاتر از متابولیسم پایه بدنتان مصرف کنید. این حجم بالای موادغذایی و پروتئین باید شامل موادغذایی باشد که به طور طبیعی تستوسترون را در بدنتان افزایش می‌دهد؛ مثل گوشت گوساله، تخم‌مرغ و غذاهای دریایی (سایر موادغذایی کم کالری برای افزایش سطح تستوسترون بدن سیر و کلم‌بروکلی هستند).

 

5 – ترکیب کردن تمرین

 

توصیه ترکیب کردن نباید سوء تعبیر شود. منظور این نیست که باید هر روز تمرینتان را تغییر دهید ( که برای چربی‌سوزی خیلی خوب است اما برای عضله‌سازی چندان مناسب نیست ). درعوض، باید هر هفته به مدت 3 تا 5 هفته یک تمرین مشخص را دنبال کنید اما باید از انواع استراتژی‌های مختلف طی ست‌های خود استفاده کنید تا تمرینتان را کمی دچار چالش کنید.

 

6 – استفاده از وزنه‌های سنگین

 

اکثر مردان لاغراندام برای اینکه عضله‌ سازی کنند، وزنه‌های کافی بلند نمی‌کنند. این یکی از دلایلی است که وجود مربی‌ خصوصی یا یک حریف‌ تمرینی را الزامی می‌کند؛ این افراد به شما کمک می‌کنند بتوانید وزنه‌های سنگین‌تری را با ایمنی بیشتری بلند کنید.

 

با اینکه ست‌های ( مثل 6 – 4 ) و تکرارهای بالاتر ( 12 – 1 ) کمک می‌کند سریعتر از زمانی که از ست‌ها و تکرارهای کمتر استفاده می‌کنید (که برای افزایش قدرت بهتر هستند)، عضله‌سازی کنید، اما باز هم نیاز است که از وزنه‌هایی استفاده کنید که عضلاتتان را در انتهای ست، به طور کامل خسته کنند. بعنوان مثال، اگر قرار است 5 ست 1 تکرار از اسکات هالتر انجام دهید، باید وزنه‌ای را انتخاب کنید که 3 تکرار آخر را به دشواری انجام دهید.

 

7 – تمرین منظم

 

وقتی حجمتان را افزایش دادید، حفظ عضلات بسیار راحت‌تر از حفظ قدرت و استقامت است. یک دونده طی سه روز استراحت بعد از تمرین شروع به از دست دادن ظرفیت اکسیژن خود می‌کند. اما برای حفظ عضله یک روز تمرین در هفته هم کافی است. اما، به دست آوردن عضله در ابتدای کار بسیار دشوار است و برای مردان لاغراندام به 6-4 تمرین برای هر گروه‌عضلانی برای عضله‌سازی نیاز است (اگر تمرین روی هر گروه‌عضلانی دوبار در هفته باشد، نتیجه‌گیری سریعتر اتفاق خواهد افتاد).

 

برای تمرین منظم، یک بره متداول و موثر این است که روز اول روی سینه و زیربغل و پشت، روز دوم روی سرشانه، جلو بازو و پشت‌ بازو و روز سوم روی پایین‌ تنه و میان‌ تنه کار کنید. بعد یک روز استراحت کرده و دوباره بره را تکرار کنید.

منبع : mardoman.net

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

مصرف زیاد گوشت تنها راه رشد حجم عضلات نیست و روش های متعدد دیگری برای جذب مواد مغذی لازم برای افزایش عضلات به شیوه ای سالم و با استفاده از گیاهان وجود دارد. اگر به دنبال گیاهانی برای عضله سازی هستید می توانید از سبزیجات اشاره شده در این مطلب استفاده کنید.

گیاهان عضله ساز

 

رژیم غذایی ورزشکاران همیشه حاوی میزان زیادی گوشت قرمز است چون این ماده غذایی حاوی میزان زیادی پروتئین است و این ماده مغذی در بین دیگر مواد، کمک بیشتری به افزایش حجم عضلانی می کند. اما اگر کسی اهل ورزش باشد و نخواهد به هر دلیل گوشت قرمز زیادی مصرف کند تکلیف چه می شود؟ باید گفت که مصرف زیاد گوشت تنها راه رشد حجم عضلات نیست و روش های متعدد دیگری برای جذب مواد مغذی لازم برای افزایش عضلات به شیوه ای سالم و با استفاده از گیاهان وجود دارد. اگر به دنبال گیاهانی برای عضله سازی هستید می توانید از سبزیجات اشاره شده در این مطلب استفاده کنید.

   چغندر و برگ های چغندربدون شک خواص چغندر و برگ های آن را می شناسید. اما احتمالاً آنچه نمی دانید این است که این ماده ی غذایی سرشار از نیترات و آنتی اکسیدان ها است. این مواد مغذی نقش مهم و ویژه ای در مواقعی دارند که بدن با اکسیژن رسانی پایینی (درست مانند زمانی که فرد ورزش های سنگین انجام می دهد) دارد. نیترات های غذایی در بدن ما به اکسیدنیتریک تبدیل می شوند که برای بهبود عملکرد قلب مفید است و شرایط را برای ورزش های سنگین تر و طولانی تر آماده می کند. مصرف چغندر و برگ های آن روشی مطمئن برای تقویت سالم بافت های عضلانی است. برای این که چغندر و برگ های آن را وارد بره ی غذایی تان کنید می توانید چغندر را رنده و برگ های آن را خرد کرده و به سالادها، اسموتی ها و دیگر غذاهایتان اضافه کنید.

  مصرف چغندر و برگ های آن روشی مطمئن برای تقویت سالم بافت های عضلانی است

   جلبک اسپرولینااحتمالاً در خصوص پودر اسپرولینا با آن رنگ سبز جیغ آن که در داروخانه ها و عطاری ها وجود دارد زیاد شنیده اید. اسپرولینا نوعی جلبک سبزآبی و حاوی اسیدآمینه های مفید برای متابولیسم است. این جلبک همچنین منبع خوب ویتامین B6 محسوب می شود. اسیدآمینه ها به همراه این ویتامین کمک زیادی به تجزیه ی کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها کرده و آن ها را به منبع انرژی مورد نیاز بدن تبدیل می کنند. این مسئله در روند عضله سازی مهم است چون هرچه بدن بتواند سریع تر چربی ها و کربوهیدرات ها و پروتئین ها را به انرژی تبدیل کند شما می توانید عضلات بیشتری داشته باشید. برای وارد کردن این جلبک به بره ی غذایی تان توصیه می کنیم که پودر آن را به اسموتی ها اضافه و یا اینکه از مکمل های آن استفاده کنید. 

اسپرولینا منبع خوب ویتامین B6 می باشد و مصرف آن در روند عضله سازی مهم است

 

جوانه هاجوانه ها سرشار از مواد مغذی ضدالتهاب هستند که به بدن در جذب اسیدآمینه های پروتئین ها کمک می کنند. گلوکورافانین و سولفورفان به احیای عضلانی کمک می کند. به این ترتیب نیز بعد از جلسات ورزشی کمترین میزان درد عضلانی ایجاد می شود. در نتیجه می توانید با فاصله ی زمانی کمتری دوباره به سالن ورزشی مراجعه کنید و در سلامت کامل به پرورش عضلاتتان بپردازید. گنجاندن جوانه ها در بره ی غذایی بسیار ساده است. می توانید از آن ها داخل سالادها، ساندویچ یا اسموتی ها استفاده کنید.

جوانه ها سرشار از مواد مغذی ضدالتهاب هستند و برای تقویت عضلات مفید می باشند

سبزه ی گندم و جواگر تا به حال سبزه گندم را امتحان نکرده اید هم اکنون زمان آن رسیده است که به سراغش بروید. این سبزی ها سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم، آهن و منیزیم و همچنین کاروتنوئیدهای قوی هستند. این آنتی اکسیدان های قوی برای حفظ سلامت و قدرت سلول ها مفید هستند.

مواد معدنی موجود در سبزه ی گندم و جو باعث بالا بردن عملکرد عضلانی و افزایش قدرت خون در انتقال اکسیژن به عضلات فعال می شود. این کار به حفظ مقاومت بدن در حین ورزش و بالا بردن مدت زمان فعالیت بدنی کمک می کند. برای بهره مندی از این خواص کافی است آب این سبزه ها را گرفته یا پودر آن ها را به اسموتی اضافه و مصرف کنید.  

مواد معدنی موجود در سبزه ی گندم و جو باعث بالا بردن عملکرد عضلانی می شود

   اسفناجدرست است که در کارتون ملوان زبل کمی اغراق شده بود. اما اسفناج به تقویت قدرت عضلانی کمک می کند. چون سرشار از آرژنین است. این اسیدآمینه باعث تحریک ترشح هورمون رشد می شود. به مدت طولانی هورمون های رشد در بین ورزشکارانی که از آن ها برای بهبود عملکرد بدنی خود استفاده می کنند به موضوع بحث و جدل تبدیل شده است. این هورمون باعث تحریک رشد سلولی، باز تولید و احیای سلولی می شود. اما مصرف مکمل هورمون های رشد باعث ایجاد عوارض جانبی زیادی در بین ورزشکاران می شود. توصیه ما این است که اجازه دهید بدن کار طبیعی خود را انجام دهد و شما با مصرف اسفناج که سرشار از مواد مغذی است به ترشح آن کمک کنید.     

اسفناج سرشار از آرژنین است و به تقویت قدرت عضلانی کمک می کند

 

نخودفرنگیاحتمالاً نخودفرنگی اصلاً به چشمتان نمی آید. اما این نخودهای تازه و سبز به طور مؤثری در افزایش حجم عضلانی نقش دارد چون حاوی پروتئین های گیاهی زودهضم است. نخود فرنگی همچنین سرشار از اسیدآمینه ها و گلوتامین است که به احیای عضلانی بدن از ورزش کمک می کنند. مصرف نخود فرنگی علاوه بر کمک به رشد عضلانی به احیای زودهنگام آن ها نیز کمک می کند. می توانید از این نخودهای تازه در غذاهایتان استفاده کنید یا اینکه مکمل پودر پروتئین نخود را در اسموتی هایتان ریخته مصرف کنید. یادتان باشد که سوپ ها و خورش ها بهترین غذاها برای افزودن نخودفرنگی هستند.    

  نخود فرنگی سرشار از اسیدآمینه ها است که به احیای عضلانی بدن از ورزش کمک می کنند

 

جعفری، تره فرنگی و پیازچهسبزی های معطر مانند جعفری و تره فرنگی طعم فوق العاده ای به غذاها می دهند. این سبزی ها از ارزش غذایی خوبی نیز برخوردار هستند. باید بدانید که جعفری و رفقایش منبع لیزین هستند. این اسیدآمینه به رشد و احیای بافت های رابط لیگامنت ها و غضروف ها کمک می کند. این بدین معنی است که لیزین فواید مثبتی روی مفاصل ما دارد و اثرات خسته کننده ی ورزش در این بخش ها را کاهش می دهند. جذب لیزین کار ساده ای است. تا می توانید جعفری، تره فرنگی و پیازچه مصرف کنید. سبزی خوردن، سوپ ها، خورش ها و سالاد بهترین گزینه ها برای مصرف این سبزی ها محسوب می شوند.      

سبزی های معطر مانند جعفری منبع لیزین هستند و به رشد غضروف ها کمک می کند

 

 منبع:tebyan.net

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *