قرص برای شب ادراری بزرگسالان

خواص دارویی و گیاهی

بیماری های عصبی، استرس، عفونت ادراری و بزرگی پروستات در مردان از علل شب ادراری در بزرگسالان هستند.

شب‌ادراری وقتی اتفاق می‌افتد که فردی شب‌ها هنگام خواب، قادر به کنترل ادرار خود نباشد. شب‌ادراری 2 نوع عمده (اولیه و ثانویه) دارد. نوع اولیه یعنی از ابتدا وجود داشته و ادامه یافته ولی در نوع ثانویه، فرد بعدها دچار شب‌ادراری می‌شود. شب‌ادراری مبحث گسترده‌ای است و تشخیص آن به بررسی‌های تکمیلی نیاز دارد. در این مطلب با نکته‌های مهمی درباره این مشکل دستگاه ادراری آشنا خواهید شد.

شب‌ادراری در کودکان به دلیل تکامل نیافتن مرکز تخلیه کنترل ادرار در مغز است ولی این وضعیت باید تا 6 سالگی در پسران و تا 7 سالگی در دختران تمام شود. تا 1 سالگی 95 درصد از کودکان شب‌ادراری ندارند و تداوم شب‌ادراری بعد از این سن شبهه ایجاد می‌کند اما اوقات ناشی از تاخیر در تکامل قسمت کنترل‌کننده ادرار در مغز و ژنتیک است. اگر پدر یا مادری در کودکی به شب‌ادراری مبتلا بوده باشند، شانس ابتلای کودکانشان به شب‌ادراری 44 درصد خواهد بود و در صورتی که هر دو والد در کودکی شب‌ادراری داشته باشند، شانس ابتلای کودک به 77 درصد می‌رسد. شیوع شب‌ادراری در بزرگسالان بعد از بلوغ بین نیم تا 2/3 درصد است.

12 علت شب‌ادراری

1. بیماری‌های عصبی: بیماری‌هایی مانند اسپینابیفیدا (بیماری مادرزادی نخاعی در کودک)، مننگوسل و مننگومیلوسل در کودکان می‌تواند علت بروز شب‌ادراری در دوره بزرگسالی باشد.قرص برای شب ادراری بزرگسالان

2. کمبود ترشح هورمون ضدادرار: کاهش این هورمون در بدن مانع برگشت مجدد مقادیری از آب به خون و دفع شدن بیش از حد آب از کلیه‌ها می‌شود و بیمار دچار شب‌ادراری خواهد شد. در بیماری دیابت بی‌مزه نیز چنین روندی را مشاهده می‌کنیم.

3. عقب‌ماندگی ذهنی: 3 تا 4 درصد افراد مبتلا به عقب‌ماندگی ذهنی دچار شب‌ادراری هستند.

4. مثانه بیش ‌فعال: این بیماران همیشه احساس می‌کنند دچار لرزش مثانه هستند. عضلات مثانه انقباض‌های مهارنشده دارد که باعث می‌شود شب‌ادراری طول کشیده در بزرگسالان ایجاد شود. شب‌ادراری در مبتلایان به مثانه بیش‌فعال 3 برابر از جمعیت عادی است.

5. مثانه عصبی: در این بیماری مثانه کوچک و کم حجم است ولی دیواره ضخیمی دارد و مانند مثانه طبیعی خاصیت کشسانی و نگهداری ادرار را ندارد.

6. اختلال‌های روانی: وقتی فردی به‌طور ناگهانی دچار شوک روانی می‌شود، ممکن است استرس‌های ناشی از آن باعث شب‌ادراری او شود.

7. استرس‌های محیطی: گاهی تنش‌ها و فشارهای روانی مداوم نیز باعث شروع شب‌ادراری می‌شود.

8. بیماری‌های زمینه‌ای: بعضی بیماری‌ها مانند بیماری‌های نخاعی یا تومور در مغز ممکن است باعث شب‌ادراری شود.

9. عفونت‌های ادراری: وجود عفونت در مجاری ادرار باعث بی‌اختیاری ادرار و شب‌ادراری می‌شود.

1. اختلال مادرزادی: یکی از دلایل شب‌ادراری مردان در دوران بزرگسالی می‌تواند وجود دریچه‌ای مادرزادی در پشت مجرای ادرار باشد که باعث تداوم شب‌ادراری می‌شود.

11. بزرگی پروستات در مردان: اگر بزرگی خوش‌خیم پروستات درمان نشود، فرد قادر به خالی کردن مثانه نخواهد بود و شب هنگام مثانه از ادرار لبریز می‌شود و شب‌ادراری رخ می‌دهد.

12. مصرف بعضی از مواد خوراکی: مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا مشروبات الکلی، یبوست و عواملی از این قبیل در بروز شب‌ادراری نقش مهمی دارند.

آزمایش‌های تشخیصی پزشکان برای یافتن علت بی‌اختیاری ادرار

برای تشخیص علت شب‌ادراری اولین آزمایش، آزمایش کشت ادرار است تا احتمال وجود عفونت در ادرار رد شود.

معاینه فیزیکی در ناحیه نخاع برای یافتن ضایعه‌ای در ستون فقرات که با گرفتن عکس تکمیل می‌شود و سونوگرافی از کلیه‌ها و آزمایش خون برای بررسی عملکرد کلیه‌ها نیز اطلاعات خوبی به پزشک می‌دهد اما مهم‌ترین وسیله تشخیصی برای شب‌ادراری در بزرگسالان، تست اورودییک یا نوار مثانه است. نوار مثانه می‌تواند حس مثانه، حجم آن، خاصیت کشسانی، وجود بیماری‌های عصبی مثانه، مثانه‌های بیش‌فعال و پرکار و وجود هر نوع انسداد در مسیر مجرا را دقیقا نشان دهد. این وسیله برای تشخیص شب‌ادراری وسیله‌ای طلایی است./ آفتاب

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

صفحه درخواستی شما وجود ندارد!

در سایت دکتر همه تلاش می شود تا با فراهم نمودن اطلاعات به روز، صحیح و کارشناسانه در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماریها و برطرف کردن تصورات نادرست به بالا بردن سطح سلامت کشور کمک کنیم.

تمامی حقوق این وب سایت برای دکترهمه مرجع بهداشت درمان، سلامت و تغذیه محفوظ است.

Powered and Protected by FIP-CO

قرص برای شب ادراری بزرگسالان

کاربری ندارید! ثبت کنید

در مورد فتق ناف پس از بارداری و زایمان چه می دانید؟ آیا با این جمله موافقید که گفته می شود در حالی که بارداری زمانی برای تغییرات و پدیدار شدن عوارض سلامتی است، اما اگر به آغوش گرفتن فرزندتان فکر کنید، تمام مشکلات ناپدید می شوند. خوب، بله و نه! چون گاهی اوقات عوارض پس از زایمان مثل فتق ناف می ‌تواند زندگی شما را مشکل کند. فتق ناف پس از بارداری چیست؟ چگونه این مشکل بره روزمره شما را دچار مشکل می‌ کند؟

فهمیدن این که باردار هستید می ‌تواند یک لحظه فوق العاده برای زوج ‌هایی باشد که منتظر پدر و مادر شدن هستند. در حالی که گرفتن تست بارداری از داروخانه آسان ‌ترین راه برای فهمیدن این موضوع است، اما چند گزینه دیگر نیز وجود دارند که می ‌توانید برای تست بارداری خود  امتحان کنید. یکی از این گزینه ها، خمیردندان است. اگر نمی‌ توانید به فروشگاه بروید، از خمیردندان می توانید استفاده کنید و گذشته از این، دارای یک جنبه سرگرم کننده نیز برای این

عبارت “شما چیزی هستید که می خورید اندکی درست است. حقیقت نهایی آن چیزی است که شما هضم می کنید بنابراین، آیا آنزیم های گوارشی برای هضم بهتر و جذب مواد مغذی ضروری هستند؟ به نظر شگفت انگیز می رسد، البته تا زمانی که نحوه عملکرد دستگاه گوارش، کمتر شناخته شده بود. طبق یک مطالعه که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، امروزه میزان بروز بیماری ها افزایش یافته که به دلیل کمبود آنزیم های گوارشی مرتبط با مواد مغذی هستند.  در این مقاله

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی قرص برای شب ادراری بزرگسالان

در مورد نقش مصرف روی بر باروری چه می دانید؟ برخلاف عقیده عمومی، افراد زیادی وجود دارند که از مزایای مصرف روی بر باروری آگاه هستند. توجه به

در مورد فتق ناف پس از بارداری و زایمان چه می دانید؟ آیا با این جمله موافقید که گفته می شود در حالی که بارداری زمانی برای تغییرات

قرص کافئین می ‌توانند سطح انرژی دانشجویان و اساتید را در بازه امتحانات افزایش دهند. این قرص می ‌توانند به اندازه یک لیوان قهوه محتوی کافئین باشد. قرص

فهمیدن این که باردار هستید می ‌تواند یک لحظه فوق العاده برای زوج ‌هایی باشد که منتظر پدر و مادر شدن هستند. در حالی که گرفتن تست بارداری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *