قرص برای دل درد شدید

خواص دارویی و گیاهی

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن (کورتاژ) بافت سرطانی و خشکاندن الکتريکی (الکترودسیکیشن) تنها چیزی است که مورد نیاز است. عمل جراحی موس یک گزینه جانبی برای کاهش اثر زخم است. درمان ملانوما نیز شامل جراحی است. بسته به مرحله سرطان، ممکن است درمان ‌های دیگر مانند ایمنی درمانی، درمان هدفمند، شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی مورد نیاز باشد. در این مقاله از بخش

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر در دوران بارداری به سر می برید یا این دوران را گذرانده اید، با این قرص مولتی ویتامین آشنایی دارید. آیا غیر از دوران بارداری هم میتوان این دارو را مصرف کرد؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص پریناتال خواهیم پرداخت و در مورد فواید این مولتی ویتامین برای جنین و مادر

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود. در مواجهه با چنین مشکلات جدی ای، بهترین راه مراجعه به یک متخصص یا پزشک برای تشخیص و درمان است. به علاوه تحقیقات انجام شده نشان می دهد تغییر در نحوه زندگی، رژیم غذایی و درمان های طبیعی تاثیر بسزایی در تقویت حافظه دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام به

در روزهای اول بارداری زمانی که شما به پزشک خود مراجعه می کنید، لیستی از آزمایشات به شما داده می شود که باید در مراحل مختلف و قبل از زایمان انجام دهید. این آزمایش ها اطلاعات ضروری در مورد سلامتی شما و نوزادتان که هنوز به دنیا نیامده به پزشکان می دهد. این آزمایشات به شناسایی هر گونه مسائلی مانند اختلالات ژنتیکی و نقص های مادر زادی کمک می کند و به شما در بره‌ریزی نیازهای بهداشت و درمانی کمک می کند. اغلب آزمایش خون، قرص برای دل درد شدید

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی

آیا تا به حال در حین خرید بلیط هواپیما ارزان، از خود پرسیده‌اید که چرا رنگ هواپیماها سفید است؟ این کار به دلایل مختلفی انجام می‌شود که

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

درمان دل درد معمولا با روش های زیادی امکان پذیر است.معمولا علائم دل درد موقتی است، در مواقع دل درد از شرایطی مانند گرفتگی عضلات، سوء هاضمه و ماشین زدگی یا دریا زدگی ایجاد می شود. با وجود بی ضرر بودن آن، دل درد می تواند باعث گیجی، و ناراحتی شدیدی در شما بشود که در پی آن نتوانید بعضی از فعالیت های روزانه خود را انجام دهید. خوشبختانه روش های زیادی برای درمان درد شکم وجود دارد که شامل ورزش کردن، آشامیدن نوشیدنی های پر انرژی که در خانه تهیه می شود، و تغییر در رژیم ها هستند. اگر هیچکدام از موارد ذکر شده مفید واقع نشدند، در این صورت ممکن است که شما یک بیماری جدی مانند آپاندیس داشته باشید. چنانچه درد شکم شدید و طولانی مدت شد، سریعا به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

روش اول
تلاش های همیشگی و سریع و ساده

۱ سری به توالت بزنید.

اغلب افرادی که حالت تهوع و یا دل درد دارند نیاز به کار کردن مزاج دارند. قبل از این که کار خاصی انجام دهید ابتدابرای چند دقیقه به توالت بروید وآرام تکیه دهید و زانو های خود را کشیده به طرف سینه خود قرار دهید. این حالت به درون فشار آوردن، به دفع کمک می کند.

۲ یک حوله گرم روی معده خود قرار دهید.

قرص برای دل درد شدید

گرم کردن معده و اطراف آن می تواند عضلات معده را ریلکس کند و در نتیجه از گرفتگی و پیچش آن کاسته می شود. یک بطری آب گرم، حوله های ویژه گرم شونده در مایکروویو و یا از پتو های حرارتی الکتریکی استفاده کنید و آن را روی معده خود برای چند دقیقه قرار دهید.

۳ بایستید و به انگشتان پایتان دست بزنید.

داشتن کمی سوءهاضمه معمولا با خارج شدن گاز کمی که در معده و روده انباشته شده است، درست می شود. شما می توانید با دست زدن به انگشتان پا و سایر تمرین های ساده به بدن خود کمک کنید.

۴ به خود اجازه دهید که بالا بیاورید.

اگر شما حالت تهوع داشته باشید احتمالا بدن به شما نشان می دهد که نیاز به بالا آوردن (استفراغ) دارد. ممکن است این عمل ناشایسته،  به نظر بدتر شدن اوضاع را نشان دهد، اما این روش بدن شماست تا باکتری ها،  ویروسها و یا غذاهایی که باعث ایجاد ناراحتی می شود را از معده خارج کند. اگر بالا آوردن تا چند روز ادامه داشت حتما به دکتر مراجعه کنید که ممکن است زمینه یک بیماری جدی باشد.

۵ یک حمام آب گرم بگیرید.

قرار گرفتن در داخل آب گرم باعث افزایش گردش خون و ریلکس شدن عضلات بدن می شود. این کار می تواند باعث کاهش درد شکم شود و همچنین باعث ایجاد آرامش و از بین رفتن استرس شود. حد اقل به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در حمام بمانید و یکی دو فنجان نمک اصل فرنگی(سولفات دو منیزی) به وان آب گرم اضافه کنید تا به بیرون آمدن التهاب کمک کند.

۶ معده خود را ماساژ دهید.

درد معده ممکن است از گرفتگی عضلات شکم  ناشی باشد. برای ماساژی آرام می توانید به این مطلب توجه کنید: فشار آرامی در جاهای مختلف معده و کمر وارد کنید. توجه خود را در قست هایی که درد وجود دارد متمرکز کنید ولی بیش از حد آن را فشار و یا مالش ندهید.

۷ از داروهای بی نسخه استفاده کنید.

داروهای  بی نسخه مختلفی برای حالت تهوع عادی، سوءهاضمه، و گرفتگی عضلات و دل درد وجود دارند. شاید شما نمی خواهید به این داروها خیلی اعتماد کنید اما مصرف متوسط و معمول آن بی خطر و مؤثر است. موارد استفاده آن را با دقت بخوانید و از مسؤل دارو خانه برای راهنمایی های که ممکن است شما را به سمت دارویی که لازم دارید بکشد، کمک بخواهید.

روش دوم
انجام درمان های خانگی

۱ مصرف آلو یا دیگر غذاهای با فیبر بالا.

یکی از علل شایع دل درد یبوست است: بدن احتیاج دارد که درون روده را حرکت دهد، اما چیزی جلوی راهش را سد و یا مانع حرکت آن می شود. شما می توانید یبوست را با خوردن یا آشامیدن مواد غنی از فیبر مثل آلو، سبوس و یا کلم بروکلی تسکین دهید. آلو خواص ویژه مناسبی دارد از آنجا که حاوی سربیتول (الکل بی بو و سفید و بلورین) طبیعی ضد یبوست است و مملو از فیبر است.

۲ چای نعناع، بابونه و یا زنجبیل بنوشید.

محققان نشان داده اند که این سه گیاه به تسکین دادن حالت تهوع و ناراحتی های معمول شکمی مؤثر است. زنجبیل گوارش را تنظیم می کند، در صورتی که نعناع و بابونه تسکین دهنده گرفتگی عضلات هستند .

۳  جوش شیرین قابل حل را با آب مخلوط کنید.

در داروهای بی نسخه آنتی اسید (antacids) جوش شیرین از مواد اصلی آنها است. برای همین دفعه بعد سری به مغازه ها بزنید و در خانه آنتی اسید خودتان را تهیه کنید. بدین صورت که یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب گرم حل کنید و بعد محلول را به آرامی بنوشید.

۴ شربت سرکه سیب بنوشید.

برخلاف معمول سرکه سفید، شربت سرکه سیب با استفاده از جذب مواد مغذی ناخواسته در معده حالت تهوع را کم می کند. دو سه قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب ولرم بریزید. اگر از طعم آن خوشتان نمی آید، می توانید هر چند ساعت جرعه ای از آن را بنوشید تا حالت تهوع شما از بین برود.

۵ جرعه ای از آب آلو ورا بنوشید.

آب آلو ورا برای تسکین دل پیچه و دل درد مناسب است. همچنین به رابطه یبوست با سوءهاضمه هم کمک می کند. آن را می توان در فروشگاه هایی که مواد غذایی ویژه ای برای سلامتی دارند، یافت کرد. البته به دلیل اینکه در این چند سال اخیر بسیار عامه پسند شده در حال حاظر به صورت گسترده تری موجود می باشد.

روش سوم
درمان سوء هاضمه مزمن یا سوزش دل(معده و یا ترش کردن)           

۱ ببینید چه چیز می خورید.

اگر شما به طور مکرر دچار سوء هاضمه و یا سوزش دل می شوید، باید علت سوء هاضمه را درمان کنید که از علائم بیماری مهمتر است. این پروسه را با نظارت بر مصرف خوراکی ها و غذاهایی که همیشه مصرف می کنید می توانید شروع کنید. عادت های به ظاهر کوچک مثل سریع خوردن، لقمه بزرگ بر داشتن،  پر خوری کردن می تواند باعث بدتر شدن سوء هاضمه شود.

۲ بعد از وعده های غذایی آب بنوشید.

یک ساعت بعد از صرف غذا نوشیدن متوسط می تواند به هضم غذا کمک کند. در حالیکه بر خلاف شواهد، نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی می تواند اسید های گوارشی معده را رقیق کرده و باعث شود که تأثیر کمی بگذارد.قرص برای دل درد شدید

۳ از غذا های روغنی و تند بپرهیزید.

سوء هاضمه به طور معمول از مصرف غذاهای سخت هضم حاصل می شود که باعث تشدید دل درد و افزایش تولید اسید است. یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از سوء هاضمه، این است که متوجه بشویم که کدام غذاها باعث پیدایش علائم بد گوارشی در شما می شود، آنها را از رژم غذایی خود بر دارید.

۴ لباس هایی بپوشید که قسمت کمر آن گشاد باشند.

ممکن است این مطلب کوچکی بنظر بیاید، اما در واقع لباس ها می توانند فشار زیاد بر روی دل و برگشت اسید داشته باشند. دور کمر خیلی تنگ در شلوارها و دامنها می تواند شکم شما را فرو ببرد و به قسمت پایین دریچه مری فشار وارد کند و مانع هضم منظم شود که به سبب آن اسیدهای معده از مری بالا می روند.

۵ برای هضم بهتر از مکملها استفاده کنید.

سه تا از مکمل هایی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از مکمل آنزیم های گوارشی، مکمل های اسید هیدروکلریک، قرص روغن نعناع برای روده که به رفع سوء هاضمه کمک می کنند.

برای مثال، مصرف کپسول های روغن نعناع برای رود نشان داده است بیش از ۷۵% از افراد مشکل سوء هاضمه اشان کمتر و یا درمان شده است.

۶ به رژیم خود پروبیوتیک بیافزایید.

پروبیوتیک ها باکتری های مناسبی هستند که در معده شما رشد کرده و به گوارش کمک می کنند. محققان نشان داده اند که مصرف پروبیوتیک ها باعث بهبود بخشیدن به مشکلات اساس مزمن در گوارش مانند بیماری سندرم روده و عفونت اسهال می شوند. خوردن ماست و دیگر فراورده های شیر در روز مقدار پروبیوتیک را افزایش می دهند. اما قبل از خرید از محتوای برچسب آن اطمینان حاصل کنید که ارگانیک باشند.

۷ عصاره برگ آرتیشوک را سه بار در روز مصرف کنید.

آرتیشوک سوخت و ساز بدن را افزایش داده و صفرا (زرداب) را در معده به جریان می اندازد، و حرکت غذا در طول گوارش را افزایش می دهد. تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف عصاره آرتیشوک می تواند برای کاهش علائم سوء هاضمه مانند نفخ شکم (باد شکم) و احساس زودپر شدن معده بسیار مفید باشد.

۸ مصرف نیترات ها و داروهای غیر التهابی خود را در داروخانه ها چک کنید.

خیلی از داروهای تجویزی و مصرف زیاد آنها می تواند باعث بروز علایم بد گوارشی و یا سوزش معده شود، برای همین قفسه قرصهای خود را چک کنید که موردی نباشد که در مشکل معده شما تأثیر بگذارد. گرچه به راحتی مصرف دارو های مهم خود را قطع نکنید. از دکتر خود بپرسید که آیا می توانید مصرف دارو را قطع کنید و برای جایگزین کردن آن چه باید بکنید.

۹ بعد از وعده غذایی استراحت کنید.

بعد از خوردن یک وعده غذایی باید به بدن خود جای تنفس دهید تا غذای شما هضم شود. اگر بعد از صرف غذا سریعا ورزش کنید بدن شما عمل گوارش را قطع می کند در نتیجه می تواند برای ریه و عضلات خون و انرژی تولید کند. این انقطاع عمل هضم را تأخیر می دهد و باعث دل درد می شود. بعد از صرف غذا بیش از یک ساعت به صورت عمودی بنشینید و یا لم دهید.

۱۰ برای تجویز دارو به دکتر خود مراجعه کنید.

تعداد زیادی داروهای بی نسخه در داروخانه ها موجود است که شما برای درمان سوء هاضمه خود می توانید از آنها بهره مند شوید، ولی خیلی از آنها در مدت مصرف طولانی عوارض جانبی ناخوشایندی را بدنبال دارند. اگر باوجود مکمل ها و رژیم غذایی همچنان سوء هاضمه شما ادامه داشت، با دکتر خود صحبت کنید و ببینید که آیا دارویی هست که بتوانید برای مشکل خود مصرف کنید.

روش چهارم
پیشگیری از درد معده

۱ استرس خود را با انجام حرکات کششی و مدیتیشن کاهش دهید.

معمول است افرادی که استرس زیادی دارند دچار حالت تهوع و سوء هاضمه می شوند. برای کاهش استرس خود، به آرامی اندام های خود را کش دهید و مدیتیشن انجام دهید. این اعمال می توانند بدن شما را ریلکس کرده و ذهن را آرام کند در حالی که احتمال دردهای شکم را نیز کاهش می دهد.

۲ به طور منظم ورزش کنید.

ورزش کردن به طور منظم باعث افزایش متابولیسم شده و از یبوست جلوگیری می کند. در طی یک دوره زمانی طولانی، ورزشهای شما حتی می تواند باعث تقویت سیستم گوارشی، کارآمدتر شدن آن و سازگارتر شدن در تمیز کردن ضایعات روده شود.

۳ یک دفتر یادداشت غذایی داشته باشید.

یادداشت کردن تمام غذاهایی که میل می کنید در طول روز می تواند به شما کمک کند تا غذاهایی که باعث سوء هاضمه در شما می شود را شناسایی کرده و در آینده از آنها پرهیز کنید. لازم نیست شما همیشه این کار را انجام دهید، اما حداقل به مدت یک هفته تمام غذاهایی که مصرف می کنید و اندازه آن و همچنین چه زمانی دل درد گرفتید و چه نوع درد هایی را سبب شده است را یادداشت کنید.

۴ مراقب وزن خود باشید.

محققان نشان داده اند که حتی داشتن کمی اضافه وزن می تواند باعث بروز سوزش شدید دل شود. در حالی که دلایل آن دقیقا مشخص نشده، دکترها احتمال داده اند این از آنجایی ناشی می شود که چربی های دور شکم بر روی معده فشار وارد می کنند. این فشار اضافی باعث می شود که یک مایع اسیدی ار مری بالا برود که در نهایت باعث سوزش معده می گدد.

۵ روزانه ۲.۲ لیتر آب بنوشید.

بدن شما آب زیادی برای تأثیر در هضم و حرکات روده احتیاج دارد. بدون مصرف آب کافی، روده شما نمی تواند مواد زائد را دفع کند و باعث ایجاد یبوست شدید، پولیپ، و بواسیر می شود.

۶ به اندازه کافی استراحت کنید.

اگر شما با ویروس معده دست و پنجه نرم می کنید، بدن شما نیاز به استراحت برای حفظ تواناییش در مبارزه با ویروس را دارد. اگر شما از برگشت اسید رنج می برید، کم بود خواب می تواند سبب بدتر شدن این مشکل شود بدین صورت که تعداد دفعاتی که در مری، اسید پدیدار می شود افزایش می یابد.

بسیار مطالب عالی و اموزش های مفیدی داشتید ممنون از اطلاع رسانی خوبتون

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

عفونت ژیاردیا، یکی از علل شایع بیماری هایی می باشد که از طریق آب ایجاد می شود. عفونت ژیاردیا از

تماس اتفاقی با اجسام و مواد داغ مانند برداشتن یک ظرف از روی اجاق گاز یا ریختن آب جوش بر

زمانی که یک خانم در سن باروری نمی تواند دچار قاعدگی شود، آمنوره ایجاد می گردد. یک خانم به طور

عفونت ادراری مردان، ممکن است به صورت فوقانی یا تحتانی ایجاد شود. عفونت ادراری بخش هایی از بدن شامل کلیه1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *