قرص برای جذب بیشتر غذا

خواص دارویی و گیاهی

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن (کورتاژ) بافت سرطانی و خشکاندن الکتريکی (الکترودسیکیشن) تنها چیزی است که مورد نیاز است. عمل جراحی موس یک گزینه جانبی برای کاهش اثر زخم است. درمان ملانوما نیز شامل جراحی است. بسته به مرحله سرطان، ممکن است درمان ‌های دیگر مانند ایمنی درمانی، درمان هدفمند، شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی مورد نیاز باشد. در این مقاله از بخش

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر در دوران بارداری به سر می برید یا این دوران را گذرانده اید، با این قرص مولتی ویتامین آشنایی دارید. آیا غیر از دوران بارداری هم میتوان این دارو را مصرف کرد؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص پریناتال خواهیم پرداخت و در مورد فواید این مولتی ویتامین برای جنین و مادر

قرص برای جذب غذا

یافته‌ های جدید در مورد نقش ویتامین A در میانجی گری رابطه بین باکتری ‌های روده و سیستم ایمنی ممکن است برای ابداع درمان ‌های جدید بیماری های

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست

حمله قلبی چیست؟ حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از عروق معمولا بوسیله لخته خون بسته شود. علائم هشدار دهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است:

آسنترا (ASENTRA) چیست؟ در مورد این دارو چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید این دارو برای درمان بیماری های افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد؟ سوال اکثر افراد

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

مشاهده نسخه کامل
: چه داروهاي به هضم بهتر و سريعتر غذا كمك ميكنن




خانه

موبایل

 

 

قرص برای جذب غذا

برخلاف رژیم افراد چاق، رژیم هایی که برای افزایش وزن افراد لاغر تجویز می شود، معمولا زمان بر هستند و شاید حتی از یک ماه تا ۳ ماه زمان لازم باشد تا وزن فرد لاغر زیاد شود. به یاد داشته باشید برای حل مشکل لاغری باید صبور باشید.

 

«داشت چیپس و پنیرش را با یک لیوان بزرگ دلستر با چنان ولعی می خورد که نگو! بعدش هم یک میلک شیک گُنده سفارش داد که من حتی با فکر کردن به آن هم ۲ کیلو چاق می شوم! چه برسد به خوردنش! اما او یک پَر چربی هم نداشت

 

با حسرت نگاهش می کردم و قهوه تلخم را مضمضه می کردم. من از ترس چاق شدن، هر بارکه با دوستانم به کافی شاپ و رستوران می روم، کم کالری ترین خوراکی ها را انتخاب می کنم و بسیار کم می خورم که نکند همه زحمات یک سال رژیم لاغری ام بر باد برود اما دوستم همیشه همین قدر لاغر بوده و همین قدر غذا می خورده ولی دریغ از اینکه یک گرم به وزنش اضافه شود! تازه وقتی می گوید «هرچی غذا می خورم که کمی چاق شوم اما نمی شوم» فکر می کنم می خواهد دل من را بسوزاند! مگر می شود کسی دلش بخواهد چاق شود؟!» شما هم فکر می کنید هیچ کس دوست ندارد چاق شود؟ شاید در این دوره و زمانه که اطرافیان ما به دنبال راهی برای رفع اضافه وزنشان می گردند، دیدن کسی که دوست داشته باشد چاق شود، کمی عجیب باشد اما چه بخواهید و چه نخواهید، تعداد افراد لاغر که دوست دارند کمی چاق شوند، اصلا کم نیست و تا به حال تعداد بسیار زیادی از آنها به دفتر سیب سبز ه و فرستاده اند و درخواست رژیمی برای چاق شدن کرده اند، به همین خاطر ما هم سراغ دکتر رضا راست منش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی رفتیم تا علل لاغری و چاق نشدن برخی افراد را بررسی کنیم و همچنین با راه حل هایی برای رفع لاغری آشنا شویم.

 

● علت را پیدا کنید !از بچگی لاغر بوده اید؟لاغری می تواند ریشه در دوران مختلف زندگی داشته باشد، از زندگی جنینی گرفته تا لاغری دوران خردسالی، لاغری دوران قبل از بلوغ، لاغری دوران بلوغ و لاغری دوران میانسالی و کهنسالی. بدترین و مقاوم ترین نوع لاغری، لاغری های دوران جنینی و دوران قبل از بلوغ است چراکه بنیان بدن در این ۲ دوره شکل می گیرد. از جمله عوامل متعددی که می تواند در لاغری دخیل باشد می توان به علل روانی (نگرانی های شدید، اضطراب، افسردگی، حسادت، رقابت)، علل غذایی (کم غذایی، بدغذایی، مشکلات سوء جذب غذایی، بی اشتهایی، بد اشتهایی)، علل پزشکی و هورمونی (پرکاری تیروئید، کمی هورمون رشد، پاسخ ناکافی بدن به هورمون رشد، جذب اندک، سوء جذب) و علل دارویی (مانند مصرف موادی که باعث افزایش سوخت و ساز شده یا جذب را کاهش می دهند، همچنین مصرف موادی که باعث افزایش تخریب چربی و عضله و کاهش توان بدن برای ساخت اندام می شوند) اشاره کرد که از مهم ترین علل لاغری هستند، البته لاغری هایی با علل ژنتیک و کمیاب هم وجود دارند.

 

 بخوانید: چگونه چاق شویم؟

 

● هرچه می خورید، چاق نمی شوید؟باید شرایط چاقی را داشته باشیدبا توجه به علل مختلف لاغری که گفته شد، درمان و چاق شدن به شرطی امکان پذیر است که با پزشک متخصص مشورت و شرح حال دقیق فرد لاغر بررسی شود. شاید این جمله را از زبان برخی افراد لاغر شنیده باشید که «چرا با اینکه من خوب غذا می خورم، اما باز هم لاغر هستم؟» ولی وقتی عادات غذا خوردن و سبک زندگی آنها توسط پزشک بررسی می شود، مشخص می شود نه تنها غذایی که می خورند، کافی و مناسب نیست، بلکه شرایط لازم بدنی برای افزایش وزن را هم ندارند و تمام این موارد در کنار هم برای چاق شدن لازم هستند. مصرف هرکدام از مواد غذایی آن هم در یک نسبت بهینه و به موقع، البته در شرایطی مناسب، برای افزایش وزن لازم هستند که در این میان بستر مناسب هورمونی هم یکی دیگر از موارد مهم زمینه ساز چاقی به شمار می رود.

لاغری دوران قبل از بلوغ، لاغری دوران بلوغ و لاغری دوران میانسالی و کهنسالی. بدترین و مقاوم ترین نوع لاغری، لاغری های دوران جنینی و دوران قبل از بلوغ است.

 

● فکر می کنید ضعیف هستید؟همه لاغرها بیمار نیستند !واقعیت این است که تعداد کمی از افراد دچار لاغری مفرط هستند که این لاغری مفرط به نوعی باعث کاهش اعتماد به نفس و بدشکلی بدن می شود و شاید شنیده باشید که برخی از این افراد به هیچ وجه خود را زیبا نمی دانند و با عباراتی مثل «عین چوب خشک شده ام!» یا «لباس در تنم زار می زند!» و خودشان را توصیف می کنند! معمولا سیستم ایمنی این افراد ضعیف است و در مقابل کوچک ترین عوامل بیماری زا تحریک می شود.

 

● بی اشتها هستید؟ریشه اش را پیدا کنیدکم اشتهایی با اینکه می تواند علت لاغری باشد، اما در موارد نشانه ای از یک مشکل مهم دیگر در بدن است و اینکه بخواهیم به زور قرص و شربت اشتها آور و هزار راه دیگر فقط اشتها را برگردانیم، می تواند بسیار خطرناک باشد و باعث اتلاف وقت طلایی در رسیدن به هدف شود. گاهی ممکن است کودک شما هیچ گونه کمبود غذایی نداشته باشد، با وزنی مناسب به دنیا بیاید، دارویی مصرف نکرده باشد، مشکل پزشکی نداشته باشد، فعالیت بدنی زیادی که منجر به لاغری شود نیز نداشته باشد اما صرفا به دلیل استرس شب های امتحان و رقابت شدید و مداوم با همکلاسی ها، میزان هورمون کورتیزول (هورمون استرس) در او بسیار از سایر کودکان باشد که حضور سطح بالای هورمون کورتیزول، ساخت پروتئین و چربی را در بدن مختل کرده و مشکل لاغری شدید را در کودک ایجاد می کند اما مشخص شدن این مشکل، جز با انجام آزمایش هورمونی توسط پزشک، امکان پذیر نیست!

 

● خود درمانی نکنیدشاید شما فقط به این فکر کنید که فرزندتان بی اشتهاست و تنها راه حل تان هم شربت اشتها آور باشد! همین امر می تواند فرصت رشد بهتر و حتی قد بلند شدن فرزندتان را از او بگیرد! یا مثلا فکر کنید مصرف هرچه پروتئین و مکمل های پروتئینی برای چاق شدن شما کافی است اما یادتان باشد مصرف پروتئین مازاد بر نیاز، خود از طریق افزایش اثر دییک پروتئینی، باعث کاهش وزن می شود! پس لطفا خوددرمانی را فراموش کنید و هرچه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا معضل لاغری تان، همیشگی و با راه های سالم درمان شود.

 

رهایی افراد بزرگسال از لاغری شرایط خاص خود را دارد و تجربیات متعدد و موفق روزمره نشان می دهد پیروی از بره غذایی واقعا نجات بخش است.

به خاطر داشته باشید تنها زیاد خوردن باعث خلاصی از لاغری نمی شود. بعضی از میوه ها، آبمیوه ها، عرقیات و عادت های غذایی و عادات زندگی خود باعث لاغری می شوند، بنابراین هیچ نسخه یکسانی برای همه افراد لاغر وجود ندارد که بتوان آن را به همه توصیه کرد. شرایط هر فرد باید توسط متخصص بررسی شود تا با توجه به شرایط اختصاصی او، رژیم تجویز شود و به این ترتیب است که می توانید از شر لاغری خلاص شوید!

 

برخلاف رژیم افراد چاق، رژیم هایی که برای افزایش وزن افراد لاغر تجویز می شود، معمولا زمان بر هستند و شاید حتی از یک ماه تا ۳ ماه زمان لازم باشد تا وزن فرد لاغر زیاد شود. عوض و بدل کردن کارشناس تغذیه با این تصور که رژیم غذایی این کارشناس موثر نبوده یا ترک عجولانه رژیم با این تصور که «جواب نمی دهد!» از اشتباهات رایج هستند. به یاد داشته باشید برای حل مشکل لاغری باید صبور باشید.منبع:مجله سیب سبز


تغذیه و تناسب اندام

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

طراحی سایت در تهران

سرور مجازی

بررسی سئو

هاست

ثبت شرکت

قرص برای جذب غذا


 تعداد کل بازدیدها :
165655934

ــــ

۱۹ دی ۱۳۹۶
۰

هلند ، کشوری کوچک، با ١٧ میلیون جمعیت به دومین صادرکننده محصولات غذایی جهان تبدیل

۱۰ دی ۱۳۹۶
۰

۱۷ آذر ۱۳۹۶
۰

قرص برای جذب غذا

۱۴ آذر ۱۳۹۶
۰

۱۴ آذر ۱۳۹۶
۰

۲۵ شهریور ۱۳۹۶
۱

در بی تی سایت به کمک جدیدترین تحقیقات، مواد غذایی مضربرای ورزشکاران را به شما معرفی می

۱۷ شهریور ۱۳۹۶
۰

۱۷ شهریور ۱۳۹۶
۰

۱۴ آبان ۱۳۹۶
۰

کاریزما چیست؟ کاریزما مقوله بحث برانگیزی است. شاید خیلی افراد تا به حال آشنایی با

۲۶ مهر ۱۳۹۶
۰

۱۹ مهر ۱۳۹۶
۰


۱۹ دی ۱۳۹۶


۱۰ دی ۱۳۹۶


۱۷ آذر ۱۳۹۶


۱۴ آذر ۱۳۹۶


۱۴ آذر ۱۳۹۶


۱۳ آذر ۱۳۹۶

۰۳ اسفند ۱۳۹۶
۰

دوره دو جلسه ای آموزش گره‌ چینی: جمعه ها در اهواز برگزار می شود مکان:

۱۶ آذر ۱۳۹۶
۰

۱۲ آذر ۱۳۹۶
۰

۰۹ آذر ۱۳۹۶
۰

۰۷ آذر ۱۳۹۶
۰

۲۸ مهر ۱۳۹۶
۰

در این بخش از بی تی سایت روغن های مفید برای پخت و پز را به شما معرفی

۱۰ مرداد ۱۳۹۶
۰

۰۴ مرداد ۱۳۹۶
۰

۰۲ شهریور ۱۳۹۳
۰

۱۴ آبان ۱۳۹۶
۰

کاریزما چیست؟ کاریزما مقوله بحث برانگیزی است. شاید خیلی افراد تا به حال آشنایی با

۲۶ مهر ۱۳۹۶
۰

۱۹ مهر ۱۳۹۶
۰

۱۸ مهر ۱۳۹۶
۰

۱۵ مهر ۱۳۹۶
دیدگاه‌ها برای زندگی خانوادگی: مهارت های زندگی موفق بسته هستند

۰۳ اسفند ۱۳۹۶
۰

دوره دو جلسه ای آموزش گره‌ چینی: جمعه ها در اهواز برگزار می شود مکان:

قرص برای جذب غذا

۱۶ آذر ۱۳۹۶
۰

۱۲ آذر ۱۳۹۶
۰

۰۹ آذر ۱۳۹۶
۰

۰۷ آذر ۱۳۹۶
۰

۱۷ آذر ۱۳۹۶
۰

⬅️غذای نگهداری شده فقط به مقدار مصرف یک و عده کاملا داغ گردد و پس

۲۲ مهر ۱۳۹۶
۰

۲۲ مهر ۱۳۹۶
۰

۱۷ مهر ۱۳۹۶
۰

۰۸ مهر ۱۳۹۶
۰

۰۳ اسفند ۱۳۹۶
۰

دوره دو جلسه ای آموزش گره‌ چینی: جمعه ها در اهواز برگزار می شود مکان: اهواز، کیانپارس، بین ۷ و ۸ شرقی، آموزشگاه نگارین زمان برگزاری کارگاه: یازده و هجده اسفند ۹۶ از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و نیم  هزینه کارگاه: ۱۰۰ هزار تومان    

۱۹ دی ۱۳۹۶
۰

هلند ، کشوری کوچک، با ١٧ میلیون جمعیت به دومین صادرکننده محصولات غذایی جهان تبدیل شده است. این کشور تقریباً از تمامی منابعی که برای کشاورزی در مقیاس بزرگ لازم است محروم است؛ هلند دومین صادرکننده محصولات کشاورزی غذایی بعد از آمریکایی است که ٢٧۰ برابر زمین کشاورزی دارد.

۱۰ دی ۱۳۹۶
۰

بدن برای محافظت سلول های در برابر استرس اکسیداتیو و کمک به تولید هورمون تیروئید نیاز به سلنیوم دارد. ?سلنیوم در بسیاری از میوه ها و سبزیجات و همچنین محصولات حیوانی یافت می شود. ضعف عضلانی یا دردهای عضلانی، بی رنگی موها یا پوست و سفید شدن ناخن‌ها از علائم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *