قرص اهن یبوست میاره

خواص دارویی و گیاهی



با این معجون خانگی سیستم ایمنی بدن را تقویت کردهف سموم بدن را از بین برده، دستگاه گوارش را تنظیم نموده و به بهبود وضعیت بهداشت دهان و دندان کمک کنید.

قسمت هایی از پوست هستند که در برابر اشعه های خورشید ضعیف ترند و زودتر آسیب می بینند

شوره سر به دلیل پوسته پوسته شدن سلول های خارجی روی سطح پوست سر ایجاد می شود که ممکن است به علت خشکی پوست باشد

شاید یکی از دلایل بروز تب‌خال‌ ناحیه‌ تناسلی‌ هم در مردان هم در زنان، رعایت نکردن بهداشت فردی باشد که گاهی در ممکن است در روابط زناشویی هم مشکلاتی را به وجود آورد.

 افزایش رشد فوق العاده موها نیاز به خرید شامپوهای گران قیمت ندارد و می توانید در خانه با استفاده از جوش شیرین به این هدف برسید.

اگر کبد این عضو حساس و مهم بدن در کارکردش دچار اختلال شده است کاسنی بهترین گیاه دارویی برای درمان آن می باشد البته باید میزان مصرف آن مناسب باشد

خواسته اکثر خانم ها و آقایان آب کردن سریع شکم می باشد بنابراین هر راه حلی را امتحان می کنند اما باید توجه داشته باشند که انتخاب یک روش ناسب می تواند آسیب های جدی به آن ها وارد کند

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گرو های سنی خاصی توصیه نمی شود زیرا احتمال خطر زا بودن آن وجود دارد این واکسن در افرادی که سابقه آلرژی نیز دارند خطرناک می باشد

برای درمان دندان درد طاقت فرسا زمانی که نمی توانیم به پزشک مراجعه کنیم بی شمار هستند اما کدام را با کمترین عوارض همراه هستند و درد دندان ما را تسکین می دهند را باید جستجو کنیم

© کلیه حقوق متعلق به سایت نیک صالحی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

مرداد۶۱۳۹۰

پريسا ترابي ، مدير اداره بهبود تغذيه ي وزارت بهداشت گفت: نياز زنان به آهن در دوران بارداري تا دو برابر نسبت به قبل از بارداري افزايش پيدا مي‌كند. اين افزايش نياز به آهن براي رشد جفت و جنين به حدي است كه به هيچ وجه از طريق مصرف مواد غذايي تامين نمي‌شود.

مصرف قرص آهن در زنان باردار براي پيشگيري از كم‌خوني فقر آهن و اثرات مضر آن بر رشد و تكامل جنين و سلامت مادر از جمله مرگ و مير مادران، زايمان زودرس، رشد ناكافي جنين و افزايش خطر مرگ و مير جنين ضروري است.

بهترين زمان براي مصرف مكمل آهن، شب قبل از خواب است. مصرف قرص آهن ممكن است عوارضي مانند تهوع، درد معده، اسهال و يبوست را در پي داشته باشد. به همين دليل توصيه مي‌شود قرص آهن بعد از غذا مصرف شود [البته توصيه به مصرف قرص آهن قبل از خواب و بعد از غذا، براي تمامي افراد صادق است و فقط مختص خانم هاي باردار نيست].

زنان باردار نبايد مصرف قرص آهن را به دليل بروز عوارض آن قطع كنند، زيرا بعد از گذشت چند روز معمولا اين عوارض قابل تحمل شده و يا كلا برطرف خواهد شد.

از مصرف همزمان شير و ساير فرآورده‌هاي لبني با قرص آهن بايد خودداري كرد، زيرا كلسيم موجود در لبنيات با جذب آهن در بدن تداخل مي‌كند [يعني باعث كاهش جذب آهن در بدن مي شود].

نياز به اسيد فوليك نيز در دوران بارداري افزايش مي‌يابد. به دليل نقش اسيد فوليك در پيشگيري از بروز نقص مادرزادي لوله عصبي در نوزاد (اسپينا بيفيدا)، بهتر است مصرف مكمل اسيد فوليك از سه ماه يا حداقل يك ماه قبل از بارداري شروع شود و تا آخر بارداري ادامه يابد .

نكته :
براي مصرف هر نوع مكمل دارويي هر چند كه مفيد است با يك پزشك مشورت كنيد حتي براي خوردن قرص‌هاي مكمل آهن، چرا كه مصرف اين قرص بدون مشورت با فرد متخصص صحيح نيست. اين قرص‌ها در دو نوع فروس و فريك ارائه مي ‌شوند. جذب فروس در بدن بهتر صورت مي‌ گيرد، اما اثرات جانبي مانند تهوع، استفراغ و اسهال در پي دارد با اين حال اين اثرات جانبي را مي‌ توان با كمك برخي اقدامات كاهش داد، از جمله اينكه ابتدا با نيمي از دوز تجويز شده شروع كرد و به تدريج آن را به دوز كامل رساند.

مدیر و صاحب امتیاز سایت زنان توانمند، هیپنوتیزور،دکترای تخصصی روانشناسی ،مدرس دانشگاه ،عضو انجمن علمی هیپنوتیزم آمریکا ،دارای مدرک مسترینگ اریکسونی و عضوانجمن روانشناسی سلامت وعضو انجمن روانشناسی اجتماعی ،عضو انجمن روانشناسی ایران ، نویسنده ی کتاب تاثیر شادمانی و آرمیدگی در اختلالات جنسی ،محقق در زمینه ی شادمانی درونی هشیاری حضور،معنویت درمانی ویوگادرمانی،مربی یوگاو مربی یوگای خنده ودارای چندین سال سابقه ی مدیریت گروه درمانی و توانمند کردن زنان

سلام.
من برای مشاوره پیش از بارداری به پزشک زنان مراجعه کردم و اول بهم گفتند روزی یک قرص اسید فولیک مصرف کنم. بعد جواب آزمایش خونم بهم گفتند که به جای اون فروفورت دئودنال مصرف کنم که حاوی اسید فولیک هم هست. میخواستم ببینم مصرف این قرص کافیه یا جداگانه اسید فولیک هم مصرف کنم؟

سلام .فرو فورت گاین حاوی اسید فولیک هست .اما بهتره همراه با فرو فورت دئودنال اسید فولیک هم مصرف کنید.

من هفته دیگه عمل دارم دکتر گفته روز سه تا ففول بخور من از یبوست میترسم

سلام ، می تونید ففول رو همراه با میوه های ملین و حاوی ویتامین ث مانند کیوی ، پرتقال ، آلو بخارا ، برگه زردآلو ، گوجه فرنگی و اسفناج وسایر سبزیجات و مصرف کنید .البته من برای شما کپسول آهن سیدرال فورت رو پیشنهاد میکنم که یبوست و عوارض گوارشیش حدا قل ممکن هست .

سلام خانم دکتر ، سوالم اینه ک ایا مصرف قرص اهن باعث زدن جوش میشه ؟؟ من کم خونی اهن دازم و فروفورت مصرف میکنم ، میخام بدونم مصرف این قرص با زدن جوش ارتباطی داره؟

، خیر برای شما که کمخونی دارید به هیچ وجه باعث جوش زدن نمیشه .حتما دوره مصرف فرو فورت رو کامل کنید .

واقعا مرسی از سایت خوبتون و اینکه کامل پاسخمون رو میدین????????

خواهش میکنم .اگه دچار آکنه هم هستید ، علاوه بر‌ رعایت بهداشت پوست و استفاده از درمانهای موضعی می تونید موقتا از مکملهای روی‌ مثل کپسول زینک پلاس با حداقل دوساعت فاصله از قرص آهن سود ببرید .همچنین علاوه بر مصرف مکمل آهن؛ گوشت بیشتری هم بخورید که حاوی ترکیب متناسبی از روی و آهنه .کافی بودن روی در بدن در‌سلامت پوست موثره .
از سایر فاکتورهای دخیل در آکنه ، استرس و مشکلات هورمونی هستند . برای بدست آوردن تعادل هورمونی از استرسهای روحی اجتناب کنید .امبدوارم همیشه تندرست و شاداب باشید .

مرررررسییی خیلی راهنمایی خوبی بود واقعاااا ممننونممممم حتما به توضیه هاتون عمل میکنم??????

سلام، ممنون از وقتی که میگذارید.
من ۳۴ سالمه و از روز سوم یا چهارم هر دوره قاعدگیم، احساس ضعف و سردرد یا سنگینی شدید سرم رو دارم، به طوری که واقعا هر ماه از نزدیک شدن به زمان پریود می ترسم، ولی در بقیه زمان ها این احساس رو ندارم و معمولی هستم. اگه برای این فقط دوران قرص فرفولیک مصرف کنم این عوارض ناشی از پریود کاهش پیدا میکنه؟ در ضمن نمیخوام همیشه از قرص فرفولیک استفاده کنم چون دچار عوارض یبوست میشم.

، میتونید قرص فرفولیک رو با میوه های ملینی مانند کیوی ، پرتقال ، آلو ، گوجه فرنگی و مصرف کنید که حاوی ویتامین ث هم هستند و جذب آهن رو بالا میبرند و مانع یبوست میشن .از انواع دیگری از مکملهای آهن مثل آهنهای لیپوزومال یا سیدرال استفاده کنید مانند کپسول سیدرال فورت یا ساشه سیدرال فولیکو و که یبوست ایجاد نمیکنن .فعلا شما مکمل آهن مصرف کنید .ولی اینم بدونید که خانمهایی که روحیه حساس دارند و‌مبتلا به سردرد میگرنی هستند بعلت تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی دچار میگرن میشن و یا سردردشون تشدید میشه .در این موارد هم یوگا و مدیتیشن و سایر راههایی که به تعادل هورمونی کمک میکنند ، معمو لا تاثیر مثبت دارند .

شمن تشکر از خانم دکتر که باعث شدندهمه ى ما از دانش و خرد فراوانشان حداکثر استفاده را بکنیم در این مورد علاوه بر فقر آهن و تغییرات هورمونى کمى هم اختلال سوماتوفرم یا اختلال سایکو سوماتیک یا روانى هم دیده میشه که صوت خالى شدن ذهن و آرامش درون هم کمک کننده است و تغذیه که نمک و چاى غلیظ هم نخورین

سلام واقعا ممنون از راهنمایی هاتون. به امید موفقیت های همیشگی تون

سلام هفته ۳۴ بارداری و چند روز هستم کم خونی داشتم ب مدت ی ماه شبی دوتا قرص اهن فروس خوردم الان دوباره ازمایش دادم ولی تغییری نکرده هموگلوبینم ۹٫۶ بود الان ۹٫۸ شده شبی سه تا فروس بخورم ضرر نداره؟؟

سلام‌ دوست عزیز ، بعلت افزایش حجم پلاسمای خون از سه ماهه دوم بارداری به بعد همه خانمهای باردار دچار کمخونی فیزیولوژیک میشن .یعنی در این ایام تا یه حدی کمخونی طبیعیه و باتوجه به اینکه هموگلوبین شما افت نکرده و افزایش مختصری هم داشته پس داروتون موثر بوده ،
اما این که میخواید دارو رو افزایش بدید بسته به اینه که برای ما مشخص باشه شما سایر انواع کمخونی مثل کمخونیهای ارثی و .. نداشتید .اگه آزمایشاتتون نشون میده فقر آهن دارید .بله می تونید قرص اهن رو مصرف کنید ؛ ویادتون باشه حداقل تا سه ماه بعد از زایمان ادامه بدین .

ممنون از توجهتون. ببخشید ی سوال دیگه داشتم اینکه برای زایمان سزارین بیهوشی بهتره یا بی حسی از کمر؟؟ اخه شنیدم بی حسی از کمر عوارض سر درد و کمر درد شدید داره!! بیهوشی میترسم بهوش نیام?

با سلام ، بطور کلی و در شرایط نرمال ، زایمان طبیعی بهتر از سزارینه و در مواقعی‌ که سزارین اجباری باشه ، در کل بی حسی کمری ( نوع اپیدورال ) بهتر از بیهوشیه ولی شرایط پزشکی هر کسی با افراد دیگه متفاوته . مثبت اندیش باشید و با توکل بخدا و با اعتماد به پزشک و متخصص بیهوشی ماهری که انتخاب می کنید ، اجازه بدید اونا بهترین تصمیم رو برای شرایط شما بگیرند . روی عوارض تمرکز نکنید ، بسیاری از افراد دچار عارضه نمیشن و راهکارهایی هم برای پیشگیری و درمان‌ سردرد و کمردرد احتمالی وجود داره .

سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم برای سزارین عوارض بی حسی از کمر بیشتره یا بیهوشی؟؟

سلام ، روی هم رفته برای سزارین بیهوشی کمری بهتره .

در سزارین عوارض بی حسی کمری کمتره .

سلام
من برای ریزش مو میخوام فروس سولفات بخورم
البته خودم خریدم جویز نشده برام!
به نظرتون خوبه؟
و اینکه کی بخورم بهتره و تا کی ادامه بدم؟

سلام ، ریزش مو علل مختلفی داره ، پس اول علت ریزش مو باید مشخص بشه.البته فروس سولفات برای خانمهای زیر ۵۰ سال مجازه و بهترین زمان مصرف شب هنگام خوابه .اما طول درمان بستگی به نتایج آزمایشات همو گلوبین ، ذخایر آهن و .داره .

سلام خسته نباشید من ۱۶ ساله هستم قرص های ایرانی آهن که تو مدرسه میدن رو مصرف نمی کنم مصرف قرص خارجی اشکالی ایجاد می کنه؟و این که بهترین شرایط مصرف چیه؟

سلام ، با توجه به احتمال کم خونی در دخترخانمای‌ نوجوان ایرانی ، تعداد قرصی‌ که در مدارس توزیع میشه برای پیشگیری از کم خونیه و مصرفش توصیه میشه . اگه قرص خارجی در دسترس شماست .مصرف کنید .اشکالی ایجاد نمی کنه .ولی برای جمعیت عمومی و کل کشور قرص خارجی مقرون به صرفه نیست و لزومی هم نداره چون قرصهای ایرانی هم همون اثربخشی رو دارن .
بهترین زمان مصرف یکساعت قبل از غذا یا دوساعت بعد از غذاست .

سلام ، خانم دکتر ، فریتین خونم بعد از سه ماه مصرف از ٨ اومده به ٢٣. میخام بدونم بازم باید مصزف کنم ، فریتینم هنوز پایینه؟

سلام ، خدا رو شکر پاسخ مناسبی به درمان داشتید و بهبود پیدا کردید ، اما حداقل چند ماه دیگه ادامه بدید تا ذخایر آهن کاملا پر بشه .

سلام. من قرص فروس سولفات۵۰ میلی گرم میخام مصرف کنم میخام بدونم روزانه چندتا قرص بخورم؟ و اینکه قرص آهن پزشک برای ریزش مو برام نوشت اون قرصی که نوشت را پیدا نکردم بجاش فروس سولفات ۵۰ میلی گرفتم آیا خوردنش عوارض نداره؟

سلام .فعلا ازشبی یکعدد شروع کنید . انشالله که برای شما عارضه ای ایجاد نمیکنه ، ولی اگه به دستگاه گوارشتون سازگار نبود .از سایر انواعی که در این سایت معرفی شده مثل کپسول سیدرال فورت ، ففول ‌یا قرص گلوبیفر و می تونید استفاده کنید .میزان مصرف دارو همون مقداری باشه که پزشک خودتون تجویز کردن .

سلام خدمت شما ، یه سوال داشتم از حضورتون
من قصد بارداری دارم و طبق آزمایشی که انجام دادم و نظر دکترم کمخونی دارم و قرص ferrodin میخورم ولی الان خونریزی پیدا کردم . میشه بگید علتش چیه ؟

سلام ، به تجویز پزشکتون فرودین رو مصرف کنید .قرص آهن‌ باعث ایجاد خونریزی نمیشه .

سلام وقتتون بخیر
من کلا خیلی احساس ضعف سردرد و بی حالی دارم،تا اینکه امروز حالم بد شد و به دکتر مراجعه کردم ایشون روزی دو عدد قرص آهن تجویز کردن برام(تو دوره عادت ماهانه هستم) ،میخواستم بدونم این دوز طبیعیه؟مشکلی نداره مصرف روزانه دو عدد قرص آهن؟!

سلام ، دردوره عادت ماهیانه ، مصرف قرص آهن برای همه خانمها مفیده .با توجه به ضعف و بیحالی که داشته اید برای شما دوز بالاتری تجویز شده .اگه بخواید از دوز دقیق اهن مورد نیازتون مطمئن بشید ، بهتره ازمایشات هموگلوبین و ذخایر آهن رو انجام بدین .چون اگه کمخونی قطعی داشته باشید ، دوز درمانی روزی سه قرص آهنه .در سایر موارد مقادیر کمتر برای پیشگیری توصیه میشه .

سلام خسته نباشید من ۲۶سالمه دوهفته ای میشه هر قرص و دارویی میخورم حرارت بدنم بیش از اندازه میره بالا عرق سرد میکنم و رگ های گردنم میگیره و قفسه سینم سوزش پیدا میکنه ب دکترم گفتم گفت اشکالی نداره بخور عادت میکنی الان تقریبا یک ساعتی میشه شربت فروس سولفات خوردم باز بدنم داغ کرده و گلوم درد میکنه عرق میکنم و رگ گردنم درد میکنه سینم میسوزه خیلی میترسم احساس میکنم میمیرم توروخدا ب من جواب بدین

، نگفتید به چه علت و چه نوع داروهایی در این دوهفته مصرف کردید ؟ شربت فروس سولفات معمولا چنین عوارضی‌ که ذکر کردید نداره .با ارامش کامل ، مجددا به پرشکتون مراجعه کنید و از ایشون‌سوال کنید که بنظرشون‌ علایمی که گفتید به بیماری جسمی مثلا مشکل گلودرد عفونی یا مشکل تیروئید میتونه مربوط بشه یا صرفا مربوط به اضطراب و‌ نگرانی شدید شماست؟ انشالله مورد مهمی نیست ‌و با راهنمایی پزشک خودتون هر چی زودتر خوب می شید .

سلام.ممنون از وقتی گه می گذارید.من ۳ماهه زایمان سزارین کردم و از زمان بارداریم قرص فرو فورت مصرف میکنم و تقریبا از ۱۵ روز بعد از زایمانم مشکل شقاق پیدا کردم.دکتر هم رفتم و پماد زکتول مصرف کردم ولی مشکلم برطرف نشده.فقط در دوره عادت ماهیانه مسافرت رفته بودم که قرص رو قطع کردم.و ۳ ابی ۴ روز دردم برطرف شده بود.اما مجددا قرص رو شروع کردم و حالا که برگشتم تهران دوباره دردای شدیدم شروع شده.به نظرتون بخاطر قرص فروفورت میتونه باشه؟

سلام ، احتمالا درد شدید به فرو فورت مربوط نمیشه مگر اینکه بعلت مصرف دارو یبوست شدید پیدا کرده باشید درحال حاضر میوه و غذاها ی ملین و‌ پماد آنتی فیشر ، لگن‌ بتادین و استفاده کنید ؛ اما درصورت عدم بهبودی بهتره به پزشک متخصص جراحی عمومی برای معاینه و توصیه درمان مناسب مراجعه کنید .چون معمولا درد شقاق آزار دهنده است .

قرص اهن مدفوع را چه رنگی میکند

سلام ، معمولا تیره رنگ یا سیاه

سلام آهن خون من پارسال ۱۰۶وامسال ۴۸شده اما دکتر گفت نیازی به قرص آهن نداری و من خودم روزی یکی قرص ایزی آیرون میخورم چون احساس ضعف و خستگی دارم. مصرف قرص درسته؟

سلام ،ذخایر آهن شما طبیعیه و لازم نیست که مکمل آهن استفاده کنید در حال حاضر اگه تغذیه سالم و طبیعی حاوی مواد‌آهن دار مثل گوشت قرمز ، تخم مرغ و میوه های غنی‌از آهن و داشته باشید ، کافیه .خودتون دنبال سایر علل ضعف و خستگی در بره های روزانه زندگبتون بگردید .بعنوان مثال عرض میکنم شایعترین علت کمبود انرژی افسردگیه .اگه‌ براتون علت نا مشخصه حتما از مشاورین یا متخصصین کمک بگیرید .

هرخانم بطور معمول هرچند وقت یکبار باید قرص آهن بخورد؟ و چه قرصی؟ فروس سولفات؟

سلام ،افراد سالم که کمخونی ندارند با تغذیه طبیعی می تونن نیازهای بدنشون رو تامین کنند .اما در دوران‌بارداری و شیردهی بعلت افزایش نیاز مکمل آهن تجویز‌میشه .خانمهایی هم که در سنی هستند که با عادت ماهیانه مقداری از ذخایر اهن بدنشون رو از دست میدهند ، مجازند هفته ای دو عدد قرص اهن مثلا فروس سولفات یا سایر مکملهای آهن‌ مجاز در داروخانه ها که‌ باهاشون ساز گاری داشته باشه مصرف کنند .

سلام خانم دکتر من ۲۴ سالمه و در یک خانواده متولد شدم که همه سفیدن و خودم هم بچه بودم خیلی سفید بودم ولی وقتی بزرگتر شدم رنگ بدنم زرد شد به جز صورتم بقیه بدنم زرد شده نه سبزه ام نه سفید فقط زرد شدم و موهای بدنم به شدت زیاد شدن ازمایش کبد و کلیه و تیرویید رو دادم دکتر داخلی وزنان گفتن چیزیت نیست وکم خونی هم گفتن ندارم اهن بدنم هم گفتن به مقدار کافیه ولی وقتی پریود میشم عصبی میشم و دلدرد و ضعف شدید میگیرم میخوام بدونم علت. زردی پوستم به خاطر چیه و به چه دکتری مراجعه کنم

سلام، اگه متخصص داخلی و زنان و آزمایشات نشون دادن شما سالم هستین .پس جای نگرانی نیست .اما اگه حرفشون رو باور نمی کنید .به یه متخصص حاذق پوست هم مراجعه کنید تا ایشون نظر‌بده آیا این رنگ پوست طبیعی هست یا اینکه نیاز به بررسی داره ؟
تغییرات خلق و خو و درد و احساس ضعف در حوالی پرید ماهیانه شایع هستند و نباید اینقدر شما رو نگران کنن. غذاهای مقوی و آرامش اعصاب براتون مفید ن‌ .
ازجوونی ،سلامتی‌ و شادابی که دارید ؛ لذت ببرید و با حساسیت بیش از حد و دنبال بیماری گشتن ، زمان‌ ارزشمندتون رو از دست ندید .

باسلام و نهایت تشکر از سایت ارزشمندتون
سوالی که داشتم این بود که اوخر ماه اول بارداری هستم و دکتر با توجه به ازمایشاتی که دادم برام irovit و قرص پریناتال تجویز کرده اند و از قبل از بارداری نیز یودو فولیک مصرف میکنم ایا تلفیق دوز بالای فولیک اسید مسمومیت ایجاد نمیکند ؟
با تشکر

با سلام ، قرص یدو فولیک از قبل ازبارداری تا هفته ۱۶ بارداری به همه خانمهای باردار توصیه میشه و بعد قطع میشه و مکملهای حاوی اهن‌ مثل آیرو ویت و پریناتال در ماههای اول تنها در خانمهایی تجویز میشه که در آزمایشات فقر آهن داشته باشند و در سایر خانمهایی که سن بارداری کمتر از ۱۶ هفته دارند تجویز نمیشه .
اما نگران مسمومیت با اسید فولیک نباشید ، چون مسمومیت با اسید فولیک خیلی نادره و به میزانی که برای شما تجویز شده که چندان دوز بالایی هم نیست ؛ عوارضی نخواهد داشت .

ممنون خانم دکتر از راهنماییتون
موفق باشین .

خواهش می کنم .امیدوارم شما هم همیشه سلامت و شاد باشید .

سلام .بنده مرد هستم و مجرد و زندگی مجردی دارم و ۲۷ سالمه و چون احساس میکنم شاید تغدیه کاملی نداسته باشم از قرص های مکمل میتونم استفاده کنم؟برای مثال قرص آهن ۶۰ رو روزی چندتا باید بخورم ؟چون نیاز مردان رو نوشته بودن ۸ میلی گرم در روز.از طرفی احساس ریزش مو و خستگی هم دارم.و اینکه تا کی باید ادامه بدم‌؟بعضیا میگن یه دوره ی یه ماهه یا دوماهه.اخه مگه بعد دوماه بدن من نیاز نداره؟ممنون

سلام ، معمولا‌ آقایان در سن شما نیاز به مصرف مکمل آهن‌ برای تامین نیازهای روزانه شون ندارن و مصرف اضافی آهن هم عوارض داره .خستگی میتونه بعلل مختلفی ایجاد بشه که شایعترینش علل روحی و روانی هستن و ریزش مو هم در آقایان جوان معمولا علل ارثی و هورمونی داره و کمتر به کمبود آهن مربوط میشه .برای اطمینان از اینکه نیاز به مصرف مکملها منجمله آهن و روی دارید یا نه ، پیشنهاد می کنم آزمایش خون که شامل غلظت خون و ذخایر آهن و روی باشه رو انجام بدین .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 + 
5
  

.hide-if-no-js {
display: none !important
}

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *