قرص افزایش رشد موی صورتدارو برای ذخیره تخمدان

خواص دارویی و گیاهی

چه راه هایی برای افزایش ذخیرۀ تخمدان وجود دارد؟


پاسخ مشاور:

به طور طبیعی با افزایش سن یک خانم، توانایی باردار شدن در او کاهش می یابد. کیفیت تخمک خانم­ ها در سال های آخر زندگی تولید مثلی، کاهش می­ یابد و در نتیجه، احتمال بارداری کاهش پیدا می­ کند و احتمال سقط، زیاد می ­شود. سن دقیق پایان دورۀ باروری، فرد به فرد متفاوت است. به آزمایش ­هایی که برای تعیین قابلیت باروری زنان وجود دارد، “آزمایش­ های ذخیرۀ تخمدان” می­گویند.
افزایش سن، بیماری ­های جسمی و جراحی ­ها اثرات منفی بر میزان ذخیرۀ تخمدان و کیفیت تخمک دارند.

بسیاری از عوامل هستند که ممکن است بر روی سلامت تخمدان و تخمک ها تاثیر داشته باشند، از جمله: عوامل محیطی، هورمون های موجود در رژیم غذایی، و استرس و .

علاوه بر این، داشتن باروری سالم موثراز بسیاری از عوامل دیگر میباشد از جمله :
· گردش خون مناسب
• سیکل باروری سالم
• هورمون های متوازن
• و تخمک های سالم

قرص افزایش رشد موی صورتدارو برای ذخیره تخمدان


چگونه طی 9 روز سلامت تخمک ها را افزایش دهیم؟
در گذشته باور رایج چنین بود که “سن” تنها عامل تعیین کننده سلامت تخمدان و تخمک هاست. بر اساس مطالعات جدید، ما در حال حاضر می دانیم که ممکن است این موضوع درست نباشد.
بسیاری از عوامل هستند که ممکن است بر روی سلامت تخمدان و تخمک ها تاثیر داشته باشند، از جمله: عوامل محیطی، هورمون های موجود در رژیم غذایی، و استرس و .
علاوه بر این، داشتن باروری سالم موثراز بسیاری از عوامل دیگر میباشد از جمله :

· گردش خون مناسب
• سیکل باروری سالم
• هورمون های متوازن
• و تخمک های سالم

چرا سلامت تخمک مهم است؟
داشتن تخمک سالم یکی از اصول باروری سالم است.سلامت تخمک هاهمان اندازه که می تواند روی زنده ماندن بارداری تاثیر بگذارد روی وقوع یا عدم وقوع لقاح و لانه گزینی نیز موثر است. در گذشته تصور می شد که ما با تمام ذخیره سلول های تخمک برای تمام زندگی بدنیا می آییم، لذا سن می تواند تاثیرمهمی بر سلامت تخمک ها داشته باشد. تحقیقات اخیر برخی از های جدید و امیدوار کننده را در تولید تخمک به ارمغان آورده است. در واقع ممکن است زنان در طول سال های باروری خود تخمک تولید کنند. دانشمندان، تعدادی سلول های بنیادی را در تخمدان پیداکرده­اند که سلول های تخمک تولید می کنند.
صرف نظر ازنتایج مطالعه یاد شده، “سن” هنوز عامل تاثیرگذار مهم بر روی سلامت تخمکهای جدید محسوب میشود، براین اساس افزایش سن تخمدانها، محیط نگهداری تخمک ها را طلوب می سازد. این موضوع اهمیت آنچه را که ما قصد داریم در این مقاله پوشش دهیم نشان می دهد .

9 روز: چرخه یک تخمک
به بسیاری از زنان که مشکل باردار شدن دارند گفته میشود که تخمک آنها سالم نیست، یا این که تخمک ها “پیر” شده اند. راه حلهای پیشنهادی به این زنان معمولا عبارتند از: استفاده از تخمک اهدا شده ، IVF، و یا فرزندخواندگی . اما چیزی که بسیاری از زنان نمی دانند، این است که کارهایی وجود دارد که شما می توانید برای کمک به سلامت تخمدان و تخمک ها انجام دهید، اما برای موثر بودن باید آن را حداقل به مدت 9 روز ادامه دهید. در طول چرخه سفریک تخمک به سمت تخمک گذاری، فرصت هایی وجود دارد که عوامل خاصی می توانند سلامت تخمک در حال آماده سازی را تحت تاثیر قراردهند. در طول این دوره 9 روزه قبل ازتخمک گذاری، تخمک در حال تغییر و آماده شدن برای تخمک گذاری است. در این زمان آنها می توانند تحت تاثیر هردو نوع عوامل مثبت یا منفی سلامتی قرارگیرند. تخمک ها میتوانند تحت تاثیر عوامل زیر قرار گیرند:

• جریان خون
• اکسیژن رسانی مناسب
• تعادل هورمونی
• دریافت های تغذیه­ای
• استرس

جریان خون و اکسیژن رسانی مناسب
جریان خون غنی از اکسیژن به تخمدان،برای سلامت تخمک ها ضروری است. جریان خون می تواند تحت تاثیر ورزش نکردن، کم آبی بدن و خون غلیظ، کاهش یابد. برای افزایش جریان خون به تخمدان ها چند پیشنهاد داریم:
روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید؛ دهیدراسیون سبب تغلیظ خون و کاهش گردش خون در بدن و بسیاری از مسائل دیگر می گردد، اطمینان حاصل کنید که آب خالص می نوشید و از مصرف آب موجود در بطریهای پلاستیکی خودداری کنید.
یک راه آسان برای شروع روزانه ، قرار دادن یک ظرف آب در کنار تخت خواب می باشد، شما می توانید هر زمان که بیدار شدید آب بنوشید.
     ورزش
فعالیت بدنی مورد علاقه تان را پیدا کنید، مانند: تنیس، پیاده روی، دویدن، رقص، و یا یوگای باروری . ورزش جریان خون را در بدن افزایش می دهد وخون تازه را برای تمام سلول ها به ارمغان می آورد و کمک می کند تا خون سرشار ازاکسیژن شود.
  ماساژ شکم یاماساژ باروری
یکی از بهترین درمان ها برای افزایش جریان خون به دستگاه تناسلی، ماساژ رحم و تخمدان هاست.
ماساژ به رساندن خون اکسیژن دارتازه به تخمدانها و حذف خون قدیمی راکد کمک میکند. شما می توانید از یک ماساژتراپیست و یا یک درمانگر متخصص درماساژ باروری کمک بگیرید؛همچنین می توانید نحوه انجام “ماساژ باروری” را یادگرفته و آن را به راحتی در خانه انجام دهید. بهتر است که پس از اتمام خونریزی پریود ماساژ شروع شود و در طول ماه حداقل 4 بار در هفته ادامه یابد. اگر شما در حال حاضر برای باردار شدن تلاش میکنید، تکنیک های ماساژ از روز پس ازاتمام پریود آغاز و فقط تا زمان تخمک گذاری ادامه دهید.

1- تعادل هورمونی
تعادل هورمونی است برای اماده سازی تخمک سالم ضروری می باشد. با توجه به عوامل محیطی، استرس و رژیم های غذایی مدرن، زنان بیش از پیش دچار عدم تعادل هورمونی میشوند. اگر تعادل هورمونی خاموش شود تخمک ها پاسخ نمیدهند وچرخه ی باروری از تعادل خارج میشودو تخمک گذاری رخ نمیدهد؛ اما متعادل کردن هورمونها امکان پذیر است. در اینجا برخی از راه حلهای ممکن برای کمک به حفظ تعادل هورمون ها و تغذیه سیستم غدد درون ریز ارائه میگردد:

2- پاکسازی سیستم از هورمون های اضافی
3- استفاده از مکمل های تقویت باروری
4- کاهش قرار گرفتن در معرض هورمونهای خارجی
5- اگر سطح FSHخون شما بالا باشد،گیاه پنج انگشت (Vitex) برای رسیدن به سطوح نرمال هورمون کمک کننده است.
1- تغذیه
نوع تغذیه می تواند سلامت تخمدان و تخمکها را به صورت مثبت یا منفی تحت تاثیر قرار دهد و این به شما بستگی دارد. در اینجا چند پیشنهاد غذایی برای حمایت از سلامت تخمک وجود دارد:

× غذاهای برتربرای سلامتی تخمک
• ژل رویال
• UltraGreens برگ سبز تیره
• کلم بروکلی
• توت
• نوعی ماهی پهن بزرگ (Halibut)
• ماهی قزل آلا
• تخمه کدو
• دانه کنجد
• زردچوبه
• زنجبیل
غذاهای مضر برای سلامت تخمک
• سیگار
• کافئین
• الکل
• قند و شکر
• سودا
• رژیم غذایی کم چربی
• غذاهای فراوری شده
• چربی ترانس
• غذاهای GMO (اصلاح ژنتیکی)

مكمل ها
مولتی ویتامین مصرف کنید
کلید اصلی برای حمایت از سلامت تخمک و فراهم نمودن پوشش رحم ، مصرف مولتی ویتامین دردوران بارداری است. بهتر است مصرف مولتی ویتامین دوران بارداری را در زمانی که تصمیم به بارداری میگیرید شروع کنید تا حتی در زمانی که بارداری شناسایی نشده است، مواد مغذی مورد نیازبرای جنین فراهم باشد.
.Antioxidants آنتی اکسیدان ها
آنتی اکسیدان ها یکی از اجزای مهم برای داشتن باروری سالم است زیرا تخمک و اسپرم را از صدمات ناشی از رادیکالهای آزاد محافظت می کنند.
L-آرژینین
L-آرژنین یک نوع اسید آمینه است که در مطالعات نشان داده شده است که سبب افزایش پاسخ تخمدان ها، پذیرش اندومتر و میزان حاملگی در بیماران IVFشده که دوز های بالایی از L-آرژنین مکمل دریافت می کنند، می گردد.

2- استرس (Stress)
زنانی که به طور مداوم تحت فشار و استرس هستند ، پرولاکتین، کورتیزول و هورمون های دیگری تولید می کنند که می تواند در تخمکگذاری دخالت و یا حتی مانع از تخمک گذاری منظم گردد.بنابراین، اگر شما در حال تلاش برای ارتقاء سلامت تخمک هایتان هستید، بر روی کاهش سطح استرس خود باید تمرکزکنید . چگونه می توانید این توان را به دست آورید؟ در قدم اول نیازاست که این موضوع را در اولویت قراردهید. در بره روزانه تان زمانی را برای آرامش و سکوت درنظربگیرید، در این زمانها شما میتوانید بر روی کاهش سطح استرس خود تمرکز کنید ؛ سایر موارد کمک کننده عبارتند از:

پیاده روی کنید
• حمام حباب بگیرید
• برای استراحت یک کتاب خوب دست بگیرید
• از ماساژ حرفه ای و یا رفلکسولوژی درمانی سود برید
• برخی از چای های آرامش بخش گیاهی مانند بابونه، کاوا کاوا یا نعناع بنوشید
• تمرین مراقبه کنید
• برای درمان اقدام کنید

حمایت از سلامت تخمک برای هر زنی که در حال آماده شدن برای بارداری است مهم است، به خصوص هر چه سن بالاتر می رود. کارهای بسیاری هستند که شما می توانید برای حمایت و حفاظت از سلامت تخمک خود انجام دهید ، اما همواره باید به صورت روزانه وبه مدت حداقل 9 روز پیگیری شوند تا بهترین اثر را داشته باشند آنچه برای حمایت و حفاظت از سلامت تخمک نیاز است که انجام شود.

1- افزایش گردش خون دستگاه تناسلی با ماساژ، ورزش و آب آشامیدنی.
2- تلاش برای حفظ تعادل هورمونی.
3- داشتن یک رژیم غذایی مقوی و استفاده از مکمل های غذایی مانند آنتی اکسیدان، مولتی ویتامین، L آرژنین و غذاهای افزایش دهنده قدرت باروری.
4- ایجاد یک “سیستم پشتیبانی استرس” که به شما کمک میکند استرس را کاهش دهید و پاسخ صحیح و سالم به شرایط استرس زا داشته باشید. این سیستم شامل یک یا دو کاری است که شما روزانه یا معمولا انجام می دهید و به عادت تبدیل می شوند، مثلا تمرین مراقبه روزانه، تکنیکهای تنفسی، طب سوزنی هفتگی، تمرینات یوگا، تنفس عمیق و .              

“لطفاً نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید”

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

سایز فولیکول من 27 بود، برای درمان باید چکار کرد؟ ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

قرص افزایش رشد موی صورتدارو برای ذخیره تخمدان

بیمار خواهد بود. کودکان مقدار حمله ای در حملات حاد:در کودکانی که تا 16 سال سن دارند و اخیراَ تحت درمان با فرآورده های حاوی تئوفیلین نبوده اند، معادل mg/kg 6 – 5 تئوفیلین مصرف می شود. در کودکانی که اخیراَ فرآورده های حاوی تئوفیلین مصرف کرده اند، در صورت امکان، باید بلافاصله غلظت سرمی تئوفیلین تعیین شود. مقدار حمله ای دارو بر این اساس تعیین می شود که هر .5 میلی گرم تئوفیلین به

سوال مخاطب نی نی بان: 22سالمه و 5 ماهه که عروسی کردم. فقط یک ماهه اول جلوگیری کردم، اونم با نصف بسته قرص ال دی و بعدش طبیعی جلوگیری کرده ام. 4 ماهه که قصد بارداری دارم ولی نتیجه ای نگرفتم . امروز 26 پریودیمه و پریودام 32روزه ست . این ماه خیلی کمر درد دارم و ترشح هم نسبتا دارم. می خواستم بگین احتمال بارداری هست؟ پریودام هم منظمه. پاسخ از دکتر مژگان السادات دادگر، جراح و متخصص زنان و

سوال مخاطب نی نی بان: 24 ساله هستم و چهارم تیر ماه آبله مرغان گرفتم و 2 و 22 تیر اقدام به بارداری کردم. عادت ماهیانه ام نیز 28 روزه است. آیا مصرف ژل cicactive hydrocolloid (ترمیم جای آبله مرغان) که پزشک تجویز کرده است، در دوران بارداری مضر است؟ پاسخ دکتر محمد شیزرپور، متخصص پوست: جای آبله بعد از مدتی خود به خود بهبود پیدا می کند و به هیچ درمان جنبی دیگر نیازی ندارد. در مورد

سوال مخاطب نی نی بان: 29 ساله هستم و پنج سال است که ازدواج کرده ام. هفت ماه است که برای بارداری اقدام کرده ام و در عکس من مقداری چسبندگی و پولیپ تشخیص داده شده است. دکتر زنان گفت حتما باید لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی شوم تا دقیق تر نظر دهند. اسپرم شوهرم کم تحرکی دارد و زیر نظر متخصص ارولوژ دارو مصرف می کند. دوباره به فلوشیپ نازایی مراجعه کردم که نظرش با پزشک قبلی من متفاوت بود و گفت باید IUI شوی و

سوال مخاطب نی نی بان: فردا آخرین روز عادت ماهیانه ام است. در رابطه ای که با همسرم داشتم دخول صورت نگرفت، ولی احساس می کنم منی وارد واژنم رسید. آیا احتمال حاملگی وجود دارد؟ باید قرص اورژانسی بخورم؟ پاسخ دکتر شیرین کاویان پور، متخصص زنان و زایمان: بستگی به طول قاعدگی شان دارد. خانم هایی که طول سیکل عادت ماهیانه شان کوتاه باشد و انتهای پریودشان نزدیکی حساب محافظت نشده داشته

را تزریق کنم. آیا اشتباه متوجه شده ام یا باید روز هشتم تزریق کنم و سیزدهم سونوگرافی بدهم؟ پاسخ دکتر فاطمه عصری، متخصص زنان و زایمان: ببینید آمپول هاش سی جی بین روزهای 13 تا 15 عادت ماهیانه و اگر هاش ام جی باشد، بین روزهای هشتم تا 12 قاعدگی تزریق می شود. برای تعیین روز تخمک گذاری نیز معمولا حوالی روزهای 14 تا 15 عادت ماهیانه سونوگرافی انجام می شود. در این سونوگرافی وضعیت

درمان این نوزادان در سال های آتی افزایش وشاخص مرگ و میر کاهش می یابد همچنین سرعت رشد و سلامت کودکان دو چندان خواهد شد. مادران شیرده شانس ابتلا به سرطان را در خود کاهش می دهند فریمان با اشاره به سرطان های شایع در زنان اشاره کرد: مادرانی که تغذیه انحصاری با شیر مادر را داشته باشند 28 درصد کمتر دچار سرطان سینه، 21 درصد کمتر درگیر سرطان تخمدان و بیماری های دیگری نظیر پوگی استخوان

پژوهش های تحقیقاتی نشان می دهند که تقریبا 4 تا 5 درصد زنان باردار از ریزش مو در بارداری رنج می برند و خبر خوب این است که این امر موقتی می باشد. آیا ریزش مو در بارداری نرمال می باشد؟ ریزش مو در بارداری کاملا نرمال می باشد. چون هورمون پروژسترون به مقدار زیادی در طول بارداری رهاسازی می شود، موها ممکن است خشک تر شود. خشک شدن مو ممکن است باعث ریزش مو شود. ممکن است به دلایل

به سرطان روده ی بزرگ را افزایش دهد. مصرف خوراکی آلوئه ورا همچنین ممکن است قند خون را کاهش دهد. کسانی که تحت درمان دیابت هستند، باید قبل از مصرف آلوئه ورا با پزشک مشورت کنند. مطابق برخی گزارشات، استفاده ی طولانی مدت از آلوئه ورا ممکن است باعث ایجاد هپاتیت شود. افراد مبتلا به اختلالات تیروئید نیز باید از مصرف آلوئه ورا خودداری کنند. مصرف مکرر آلوئه ورا ممکن است باعث دفع آب بدن و

خونرسانی را مختل و باعث خستگی شما می شود). – در طول روز و در هر وضعیتی که قرار دارید مچ پاهایتان را بچرخانید و انگشتان پا را باز و بسته کنید. – مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین و نوشابه ها را محدود کنید و به جای آنها آب فراوان بنوشید. – از مصرف بیش از حد مواد چرب و شیرین پرهیز کنید. – کفش های طبی و لژدار با ارتفاع 5-3 سانتی متر با سایز مناسب بپوشید.

باشم و می خواهم کمکم کنید آزمایش اسپرم بدهم وهر چی آزمایش دارد انجام بدهم، اگر ایراد داشته باشم همسرم را طلاق بدهم. پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست عزیز اولا این مساله لزوما روی اسپرم شما اثر نداشته است. ثانیا این قدر مطلق به موضوع نگاه نکنید. از هر 5 زوج یک زوج ممکن است با تاخیر باروری مواجه شوند و نیاز به درمان داشته باشند و این مساله عجیب و نادر و بدون راه حل نیست. به نظر می رسد که بهتر باشد یک مشاوره روان شناسی هم داشته باشید تا در این زمینه استرس تان کم شده و برای آزمایش اسپرم به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

تکرار این وضعیت باید با بررسی متخصص علت آن مشخص و کنترل شود. در صورتیکه با درمان دارویی میزان پرولاکتین و تیروئید را تحت کنترل باشد، تاثیری روی چرخه قاعدگی شما ایجاد نمی کند. اگر می خواهید درباره این موضوع آگاهی داشته باشید، به اینجا و اینجا و اینجا بروید.

سوال مخاطب نی نی بان: 24 ساله هستم و سوالم در مورد قرص ال دی است. یک عدد قرص ال دی، از بسته ای که مصرف کرده ام مانده است و اگر نزدیکی داشته باشم، بعد از مصرف امکان حاملگی وجود دارد؟ پاسخ دکتر محمد آثاری، متخصص زنان و زایمان: در صورتی که مصرف قرص ها را از چهار – پنج ماه پیش شروع کرده باشید، احتمال وقوع بارداری در شما ضعیف است. البته همیشه این طور نیست و ما مواردی داشتیم که

در ایران است، افزود: طبق آمار وزارت بهداشت، قرص آسپرین با فروش تقریبی یک میلیارد و 33 میلیون عدد در سال 1394 پر مصرف ترین داروی ایران بود. کنفرانس علمی نقش آسپرین در درمان سقط مکرر 25 بهمن ماه در مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر پژوهشگاه ابن سینا برگزار می شود. در این رویداد علمی، متخصصان زنان و زایمان، پزشکان عمومی، مامایی، بهداشت مادر و کودک، بهداشت باروری، پرستاری، بیهوشی، ایمنی شناسی و بیولوژی تولید مثل حضور خواهند داشت. منبع: ایرنا

ماه قبل که پریود شدم 5 روز طول کشید. آیا احتمال بارداری وجود دارد؟ چرا لکه می آید؟ به خاطر مصرف قرص است؟ کسی است که با این روش باردار شده باشد؟ پاسخ دکتر فیروزه جلوه، متخصص زنان و زایمان: زمانی که عادت ماهیانه خانمی حالت عادی ندارد و در زمان خودش انجام نشد یا لکه بینی و درد داشت، اما باز هم عادت ماهیانه اتفاق نیفتاد، باید به باردار بودن شک کرد. در چنین حالتی اولین کاری که باید انجام دهد دادن تست بتا سی جی است. شما دو عدد قرص ال دی خورده اید، در حالی که باید چهار تا مصرف می کردید. لکه بینی تان هم به خاطر مصرف قرص است. بهتر است یک تست بتا سی جی بدهید.

، متخصص زنان، زایمان و نازایی: عواملی مانند اختلالات تیروئیدی، اختلالات تخمدان و افزایش ضخامت دهانه رحم می تواند باعث به هم خوردن نظم قاعدگی شود و نیاز به بررسی توسط متخصص دارد. اختلال پریود باعث قطع عملیات تخمک گذاری نمی شود اما نظم آن را مختل می کند. به این ترتیب با وجود احتمال باروری، محاسبه تاریخ تخمک گذاری جهت تنظیم زمان نزدیکی به راحتی امکان پذیر نیست. در صورتیکه قصد بارداری

سوال مخاطب نی نی بان: به خاطر عفونت معده قرص میترونیدازول مصرف می کنم و هم زمان می خواهم از تست آزاد شدن تخمک استفاده کنم. مشکل این جاست که با مصرف این قرص، ادرارم پر رنگ شده و در این شرایط، تست بارداری ام صحیح خواهد بود؟ ماه گذشته در روز 22 پریود شدم و این ماه 25. چه زمانی از تست آزاد شدن تخمدان استفاده کنم؟ پاسخ دکتر افسر طباطبایی بافقی، متخصص زنان و زایمان: مصرف قرص

بدن شما برخی مواد مغذی را از دست می دهد، صورت شما شاید اولین جایی باشد که در مورد این کمبودها به شما هشدار می دهد: کمبود ویتامین ب 12: کمبود این ویتامین در میان گیاه خواران بسیار رایج است. کمبود ویتامین ب 12 اغلب باعث تغییر رنگ پوست و رنگ پریدگی می شود. سایر نشانه ها عبارتند از خستگی، از دست دادن اشتها، تنگی نفس و اسهال. اگر می خواهید فقر ویتامین ب 12 را درمان کنید، به دنبال مصرف

سوال مخاطب نی نی بان: 23ساله هستم و همسرم 28 سال دارد. همه آزمایش های مان نرمال بود به جز تیروئید که تحت درمان هستم. از مهر سال گذشته نیز اقدام به بارداری کرده ام. پاسخ دکتر نسرین نصیرزاده، متخصص زنان و زایمان: درصورتی که تیروئید پرکار یا کم کار باشد، ممکن است روی عادت ماهیانه تاثیر گذاشته و باعث نازایی در شما شود. به همین دلیل حتما تیروئیدتان را درمان کنید. پاسخ

سوال مخاطب نی نی بان: بدلیل خونریزی زیاد در پریود و کم خونی دکترزنان مصرف قرص ترانسید و مفیک اسید را در دوران پریود تجویز کرده. آیا این داروها برای ماه های آتی که قصد بارداری دارم مشکل ساز خواهد بود؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست عزیز این داروها تاثیری روی بارداری شما در آینده نخواهد داشت و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

سوال مخاطب نی نی بان: شهریور ماه قصد بارداری دارم و هر شب اسید فولیک، ویتامین ای دو روز یک بار و ویتامین دی هم ماهی یک عدد مصرف می کنم. آیا می توانم ویتامین ب 6 هم بخورم؟ پاسخ دکتر نسرین نصیرزاده، متخصص زنان و زایمان: در حال حاضر تنها چیزی که مصرف آن مهم است، مصرف اسید فولیک پنج میلیگرم است که یک ماه قبل از بارداری باید آن را مصرف کنید تا از بروز اختلالات عصبی و قلبی در جنین

نفخ شکم با چه عوامل تغذیه ای پدید می آید؟چگونه می توانیم مانع شدت یافتن آن شویم؟ درد شکم و دل پیچه می تواند ناشی از نفخ باشد؟ تند تند غذا خوردن ، مصرف غذاهای چرب، آپاندسیت یا سنگ کیسه صفرا و تغییر سطح هورمون های بدن و افزایش احتباس آب و نمک می توانند باعث بروز نفخ شکم شوند برای مقابله با نفخ از چه روش های تغذیه ای می توانیم کمک بگیریم راه حل های خوراکی مفیدی در این زمینه برایتان داریم .

به گزارش بهداشت نیوز، نور الدین کریمی عضو هیئت علمی گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی عنوان کرد: فرهنگ سلامت، آموزش و پیشگیری باید توسط بیمه ها پیگیری شود و در این عرصه باید بیمه گران از نظرات تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی بهره مند شوند. وی افزود: در کشورهای پیشرفته وقتی عارضه ای مانند آسیب های گردنی در جامعه می شود و مردم به کلینیک های درمانی مراجعه می کنند و تحت پوشش

درصدد تضعیف حجاب امام جمعه فرمهین افزود: دشمنان درصد تضعیف مسئله حجاب در بین مسلمانان هستند،با تحت شعاع قرار دادن حجاب زن مسلمان و ایجاد شبهه در این مسئله قصد ضربه زدن را دارند. وی افزود: در اسلام به حجاب و پوشش مناسب زنان تاکید شده است. رعایت حجاب در جامعه سب صیانت است. فیض کرمیان گفت: حجاب فقط مختص زنان نیست و مردان هم باید حدود عفاف را رعایت کنند. هرکس وارد

و زن به یک میزان موجب بروز مشکل می شود. هورمون در خانم ها باعث پرمویی، رویش موهای زائد، جوش و کیست تخمدان و در آقایان باعث آکنه های شدید پوستی و نارسایی در هورمون های جنسی می شود. در کودکان هم بر روند رشد تاثیر طلوب گذاشته و موجب افزایش وزن می شود. اما موضوع مهم تر آنکه از نظر علمی ثابت شده است داروهای آنتی بیوتیکی، فلزات سنگین، سموم و آفت کش هایی که به همراه دانه های جو و

این زمینه باشد. امام جمعه میاندورود همه مردم را برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد و گفت: هر روز دشمنی آمریکا می شود و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن باعث قدرت نظام و افزایش نفوذ سیاسی ایران در جهان و امنیت کشور می شود و این حضور شما است که دشمن جرات تجاوز به خاک کشور را ندارد. سمنان استان سمنان این هفته نیز شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی

به این ویتامین های مکمل احتیاج دارند، مانند ورزشکاران یا زنان جوان که اسیدفولیک را به منظور جلوگیری از تولد نوزادانی با نقص سیستم عصبی استفاده می کنند اما هیچ بررسی و تحقیقی تا کنون نشان نداده است که استفاده از ویتامین ها به صورت دارو می تواند باعث افزایش سلامتی شود. مصرف بیش از حد مولتی ویتامین ها باعث ایجاد عادات ناسالم غذایی می شود به طوری که بنا به تحقیقات، در ایالت ماساچوست آمریکا، مردم از میوه، سبزی و دانه های گیاهی استقبال چندانی نمی کنند و فکر می کنند این وضعیت را می توان با خوردن مولتی ویتامین ها اصلاح کرد. * منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تلاش برای ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام را دارد گفت: هجمه های دشمن علیه دستاوردهای نظام و انقلاب به ویژه در فضای مجازی بسیار زیاد است و جوانانی که انقلاب را ندیده و سختی های آن را نچشیده اند ممکن است تحت تاثیر این تبلیغات سوء قرار گیرند. نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه امام خمینی(ره) در میدان مبارزه به سه اصل همه توجه داشت گفت: امام در همه میدان ها زمان شناس، دشمن شناس و

جوشش نور از خون شهیدان مان به این مملکت نصیب کرده است. امام جمه موقت تهران با یادآوری شرایط کشور قبل از انقلاب ادامه داد: این ایران کمتر از 35 میلیون جمعیت داشت و در روز 6 میلیون بشکه نفت بدون انکه جنگ و شورش داخلی باشد صادر می کرد؛ اما چون مدیریت، مدیریت فاسدی بود ببینید همین تهران و جنوب شهرش چه وضعی داشت. ما ارتش داشتیم اما با وجود ارتش بحرین که یکی از استان های کشور ما بود بدون مصرف

آمریکا گفت اشتباه بزرگ ما این بود که به دیکتاتورها امتیاز دادیم و این امتیازها باعث قدرتمندی آنها شد و مردم از جمله مردم ایران از آمریکا متنفر شدند . شاه چندین مرتبه تقاضای ملاقات با کِنِدی کرد ولی کندی اجازه ملاقات نداد. بالاخره با وساطت علی امینی، این ملاقات انجام شد. شاه در صحبتی که با کِندی داشته است قریب به این مضمون گفته ما از شما دموکرات تر هستیم و بیش تر به فکر دموکراسی هستیم ایران دیگر ایران دیروز نیست و ایران فردا است . من اعتقاد دارم از همان زمان کِندی، بنیان شاه متزلزل شد.

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

قرص افزایش رشد موی صورتدارو برای ذخیره تخمدان

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در مجله ونوس موجود نیست، البته ممکن است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب مجله جستجو کنید.

مشاهده جدیدترین مطالب

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *