قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست

خواص دارویی و گیاهی

قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست
قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست

سلامت نظری بدهید 505 بازدید

قرص آپو سیتریزین (apo-cetirizine) چیست؟ قیمت عوارض و موارد مصرف آن چیست این دارو حاوی آنتی هیستامین است. به طور معمول، آن را برای خارش یا برای رینیت آلرژیک استفاده می شود. همچنین ممکن است برای درمان زنجبیل استفاده شود. اثرات آن را می توان در عرض ۱ ساعت احساس کرد.

Cetirizine متعلق به کلاس داروهایی است که به نام آنتی هیستامین های نسل دوم شناخته می شود، به ویژه کلاس آنتاگونیست های گیرنده هیستامین شناخته شده است. برای بزرگسالان و کودکان ۲ سال و بالاتر، آن را برای تسکین علائم مرتبط با آلرژی فصلی از جمله عطسه استفاده می شود؛ خارش بینی و گلو؛ گرفتگی و آبریزش بینی؛ و پاره شدن، چشم قرمز یا خارش. همچنین برای تسکین علائم مرتبط با بیماری های پوستی آلرژیک (مثلا کشاله ران ایدوپاتیک مزمن) مانند پوست خارش دار و کندو استفاده می شود. برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال، آن را نیز برای تسکین علائم مرتبط با آلرژی های سالم و کندو استفاده می شود.

این دارو معمولا فقط یک بار در روز استفاده می شود. با این وجود، پزشک یا داروساز ممکن است برنامه دیگری را برای شما مناسب تر نشان دهد. به طور کلی، آن را فقط به عنوان مورد نیاز استفاده می شود.

مهم: دستورالعمل های برچسب را دنبال کنید. بیشتر از این محصول استفاده نکنید و یا بیشتر از نسخه تجویز شده. این دارو ممکن است با غذا یا بدون آن مصرف شود.قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست

مصرف الکل ممکن است اثر این محصول را افزایش دهد؛ بنابراین توصیه می شود در هنگام مصرف این دارو از مصرف الکل یا مواد حاوی الکل جلوگیری کنید.

علاوه بر اقدام مورد نظر، این دارو ممکن است برخی عوارض جانبی ایجاد کند، به ویژه:

هر فرد ممکن است به درمان متفاوت واکنش نشان دهد. اگر فکر می کنید این دارو ممکن است باعث عوارض جانبی (از جمله آنهایی که در اینجا توضیح داده شود یا دیگران)، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. او می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا دارو منبع مشکل است یا خیر.

همانند بسیاری از داروها، قرص آپو سیتریزین (apo-cetirizine) باید در دمای اتاق ذخیره شود. آن را در یک محل امن نگهداری کنید تا در معرض گرما، رطوبت و نور مستقیم مستقیم قرار نگیرد. آن را از دست ندهید. اطمینان حاصل کنید که هر بخش باقی مانده از ایمن است.

 

Tags تفاوت سیتریزین و آپو سیتریزین درباره قرص ستیریزین 10 قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم چیست قیمت آپو سیتریزین قیمت قرص apo-cetirizine قیمت قرص سیتریزین خارجی

2 روز پیش

1 هفته پیش

2 هفته پیش

2 هفته پیش

۱۳۹۸-۰۳-۰۵

۱۳۹۸-۰۲-۱۱

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

طبقه بندی مارتیندل : آنتی هیستامین ها
طبقه بندی درمانی : داروهای آنتی هیستامین > نسل دوم آنتی هیستامین ها

اثرات اصلی این نوع آنتی هیستامین از طریق مهار گیرنده های اختصاصی محیطی H1 اعمال می شود. آپو- سیتریزین مشتقی از پی پرازین و متابولیت هیدروکسی زین است که به عنوان یک آنتی هیستامین غیر آرامبخش معرفی شده است. این دارو دارای تاثیر طولانی مدت بوده و باعث تثبیت فعالیت تعدادی از سلول های ماست – سل می گردد. آپو- سیتریزین بطور معمول فعالیت آنتی موسکارینی ندارد.

آپو- سیتریزین برای درمان علایم آلرژی فصلی، رینیت آلرژیک، خارش و کهیر مزمن به کار می رود.

آپو- سیتریزین پس از مصرف خوراکی به سرعت از طریق دستگاه گوارش جذب شده و حداکثر غلظت پلاسمایی آن یک ساعت پس از مصرف خوراکی حاصل می شود. این دارو به مقدار زیادی به پروتئین های پلاسما متصل می شود و نیمه عمر دفعی آن حدود 10 ساعت است. قسمت عمده آپو- سیتریزین به صورت تغییر نیافته از راه ادرار دفع می گردد. این دارو از سد خونی ـ مغزی عبور نمی کند و در دوزهای معمول قدرت خواب آوری کمی دارد.قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست



با مصرف آپو- سیتریزین سردرد، گلو درد، خستگی، خشکی دهان و دردهای شکمی در کودکان گزارش شده است.

مصرف آپو- سیتریزین در بیماران مبتلا به صرع و ناراحتی های کلیوی و کبدی باید با احتیاط صورت گیرد.

آپو- سیتریزین در بیمارانی که دارای حساسیت شدید به این دارو و یا هیدروکسی زین هستند نباید مصرف شود.

در مورد تاثیر آپو- سیتریزین درزنان باردار مطالعه ای صورت نگرفته است. با این وجود بررسهای انجام شده در حیوانات گزارشی دال بر نقص جنینی نشان نداده است. مقدار بسیار کمی از آپو- سیتریزین در شیر ترشح می گردد، لذا مصرف آن در خانمهای شیرده باید زیر نظر متخصص اطفال صورت گیرد.

تداخلات دارویی با آپو- سیتریزین در مقایسه با سایر آنتی هیستامینهای غیر آرامبخش مثل آستمیزول و ترفنادین، بندرت دیده می شود. به نظر می رسد که این دارو متابولیسم کبدی اندکی دارد و قدرت آریتموژنیکی آن بسیار کم است. اما مصرف همزمان آپو- سیتریزین با ریتوناویر غلظت دارو افزایش می یابد.



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

چنانچه در خصوص “قرص آپو سیتریزین 10 میلی گرم” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!

برگرفته از : دارونما

لیست کامل

قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست

© Porseshkadeh.com

فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

با تغییر فصل‌ها حساسیت‌های مختلف خود را نشان می‌دهند. برخی افراد لاجرم هر ساله با این مشکل رو به رو شده و مجبورند برای کاهش علایم حساسیت که بیشتر شامل عطسه و قرمزی چشم‌هاست به انواع آنتی‌هیستامین‌ها پناه ببرند. قرص سیتریزین یکی از این داروهاست.

سیتریزین ( cetirizine ) نوعی آنتی هیستامین است که میتواند هیستامین بدن را کاهش دهد. افزایش هیستامین در بدن میتواند باعث ایجاد علائمی مانند عطسه، خارش چشم ها، قرمز شدن چشم ها، آبریزش از چشم ها و بینی و … شود. با استفاده از سیتریزین این علائم بهبود میابد. قرص سیتریزین یک داروی ضدآلرژی و ضد حساسیت می‌باشد که کاربرد اصلی آن درمان حساسیت و خارش است. این دارو همچنین برای درمان تب یونجه، کهیر و خارش‌های پوستی ناشی از حساسیت‌ها و آلرژی‌ها استفاده می‌شود. از قرص سیتریزین برای درمان آبریزش بینی، خارش و قرمزی چشم، عطسه و خارش بینی و گلو و پوست (در صورتی که این علائم ناشی از آلرژی و حساسیت باشد) نیز استفاده می‌شود. قرص و کپسول سیتریزین برای افراد بزرگسال و کودکان بیش از شش سال مناسب می‌باشد در حالی‌که مایع خوراکی آن برای بچه‌های کوچک‌تر نیز در دسترس می‌باشد. سیتریزین مانند سایر داروهای ضدآلرژی و حساسیت، میتواند باعث خواب آلودگی و کاهش تمرکز شما شود. بعد از مصرف این دارو، از رانندگی و سایر فعالیت هایی که به تمرکز بالا نیاز دارد خودداری کنید. همچنین مصرف الکل میتواند عوارض جانبی سیتریزین را افزایش دهد. در صورتی که از سایر داروهای آلرژی و یا سرماخوردگی، قرص های خواب آور، آرام بخش ها، شل کننده های عضلات و داروهای افسردگی استفاده میکنید، قبل از مصرف به پزشک خود اطلاع دهید.

قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست

شربت سیتریزین (Cetirizine) یک داروی ضد آلرژی و ضد حساسیت می باشد. از این دارو می توان برای درمان علائم سرماخوردگی یا آلرژی مانند عطسه،خارش، ترشح اشک یا آبریزش بینی استفاده کرد. قرص و کپسول این دارو برای بزرگسالان و فرم شربت آن برای کودکان مناسب می باشد. البته مصرف این دارو در کودکان کمتر از دو سال مناسب نیست و توصیه نمی شود.

مکانیسم اثر شربت سیتریزین به این صورت است که اثرات آنتی هیستامین سیتریزین به علت رقابت با هیستامین در اتصال به گیرندهH1 است . کاربر د آن در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک ممکن است به دلیل جلوگیری از اثرات انقباضی هیستامین در برونش ها در این بیماران باشد .

اثر فارماکوکینتیک شربت سیتریزین آن به این شکل است که حداکثر اثر دارو یک ساعت بعد از مصرف ظاهر میشود.در صورت مصرف با غذا سرعت جذب دارو کاهش می یابد. موارد منع مصرف هشدارها عوارض جانبی تداخل دارویی نکات قابل توصیه این دارو ممکن است باعث منگی شود.

پیشنهاد می‌شود میزان دقیق این دارو طبق نظر پزشک تعیین گردد اما به طور معمول می‌توان از الگوی مصرف زیر برای این دارو پیروی کرد:

توجه: اگر استفاده از یک دوز آن را فراموش کردید، نگران نباشید، فقط دوز بعدی را زمانی که احساس کردید به آن نیاز دارید مصرف کنید، هرگز برای جبران دوز فراموش شده در یک زمان دو قرص را مصرف نکنید.

این دارو در رده B قرار دارد، در هر صورت قبل از مصرف دارو، باردار بودن خود را به پزشک اطلاع دهید .

حتما بخوانید: مصرف داروی ضد حساسیت در دوران بارداری

این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل میشود و حتما قبل از مصرف دارو باید با پزشک مشورت نمایید .

این دارو نیز مانند سایر داروها میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. شما ممکن است یک یا چند مورد از این عوارض را تجربه کنید و یا هیچ کدام از عوارض در شما مشاهده نشود.

رایج ترین عوارض احتمالی مصرف مصرف سیتریزین عبارتند از :

سکته مغزی، خستگی شدید، خشکی دهان و گلو، سردرد، شکم درد، بیش فعالی و بی حوصلگی، کمر درد، درد قفسه سینه، آرتریت، پوکی استخوان، ضعیف شدن عضلات، خارش، عرق کردن زیاد، آلوپسی، درماتیت، جوش، اگزما، کم شدن ادرار، عفونت ادرار، بی اختیاری ادرار، درد پستان در زنان، خون ریزی زودهنگام قاعدگی، واژینیت، تپش قلب، تاکی کاردی، نارسایی قلبی، افزایش فشار خون، افزایش وزن و چاقی.

به صورت شایع (14.3 درصد ) سکته مغزی، سردرد (14 درصد)، سرگیجه (1 تا 10 درصد)، کاهش حس چشایی، پارستزی (حس سوزن سوزن شدن)، لرزش، میگرن، تیک های عصبی، اختلالات گوارشی، اختلال حافظه، دیازژیا، دیسکینزی، دیستونی، انسنکوپ، آمنیزی

خشک شدن دهان و گلو، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم، یبوست، نفخ، افزایش بزاق، پوسیدگی دندان، هموروئید، تغییر رنگ زبان، بزرگ شدن شکم

سرفه، اختلال در تنفس، تنگی نفس، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، برونشیت، افزایش خلط، سینوزیت

سردرگمی، اختلال حافظه، کاهش میل جنسی، اضطراب، بیش فعالی، اختلال خواب، افسردگی، توهم، تیک عصبی، افزایش احتمال خودکشی

در صورتی که مصرف یک وعده داروی خود را فراموش کردید، به محض یاداوری، قرص خود را مصرف کنید. در صورتی که به زمان مصرف بعدی نزدیک میشوید، دوز فراموش شده را رها کنید.

در صورتی که به اشتباه و یا با هدف خودکشی با سیتریزین، بیش از حد دارو مصرف کرده اید، با اورژانس تماس بگیرید.

قبل از تجویز این دارو توسط پزشک، در صورتی که داروی دیگری مصرف میکنید به پزشک خود اطلاع دهید. سیتریزین ممکن است با سایر داروهای آنتی هیستامین و یا داروهای سرماخوردگی، مسکن، فشارخون، ضد افسردگی، ضد اضطراب، داروهای خواب آور و … تداخل داشته باشد.

دیفن هیدرامین، داروهای ضد تشنج، کاربامازپین، آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم، کدئین، آمی تریپتیلین، ریتالین، کلرپرومازین، ترازودون، متادون، ترامادول، آسپرین، استامینوفن، کاپتوپریل و …

هر دارویی را باید به میزانی که دکتر تجویز کرده است مصرف کنید. مقادیر موجود در این متن فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست .

برای درمان آلرژی در کودک معمولا با دوز اولیه 2.5 میلی گرم در روز آغاز شده و در صورت نیاز به 5 میلی گرم به صورت دو وعده 2.5 میلیگرمی سیتریزین در روز افزایش میبابد. اگر از داروی مایع سیتریزین برای کودک خود استفاده می کنید، از دوزهای نوشته روی بطری به دقت پیروی کنید تا بتوانید دوز مصرفی دقیق را به کودک خود بدهید.

در صورت مصرف بدون نسخه این دارو برای خود درمانی، قبل از مصرف تمام نکات روی بسته بندی محصول را بخوانید. اگر سوالی دارید، با مسئول داروخانه مشورت کنید. اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، آن را طبق دستور معمولا به صورت روزانه مصرف کنید. اگر از قرص های جویدنی استفاده می کنید، هر قرص را خوب بجوید و سپس قورت دهید. اگر از قرص هایی که به سرعت حل میشوند استفاده می کنید، اجازه دهید قرص روی زبان حل شود و سپس آن را، با آب و یا بدون آب ببلعید. اگر از شکل مایع این دارو استفاده می کنید، دوز آن را با دقت با استفاده از وسیله اندازه گیری قاشق خاص اندازه گیری  کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز مناسب را دریافت نکنید. دوز بر اساس سن، وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان تعیین میشود. دوز خود را افزایش ندهید و یا این دارو را بیشتر از دستورالعمل مصرف نکنید. اگر علائم آلرژی شما بهبود نیافتند، اگر زخمهای تان پس از ۳ روز درمان بهبود نیافتند یا اگر بیش از ۶ هفته وجود کهیرها طول کشیدند، به پزشک اطلاع دهید. در صورتی که وضعیت شما بدتر شود یا اگر فکر می کنید مشکل جدی پزشکی دارید (مانند واکنش آلرژیک بسیار جدی آنافیلاکسی)، فورا به پزشک مراجعه کنید.

اگر در حال مصرف بدون نسخه این دارو هستید، تمام اطلاعات دارویی را قبل از مصرف مطالعه کنید. اگر سوالی درباره دارو داشتید، از پزشک داروخانه بپرسید. اگر پزشک این دارو را تجویز کرده، درست طبق دستور پزشک آن را مصرف کنید که معمولا یک بار در روز استفاده می شود.

اگر قرص جویدنی سیتریزین را مصرف می کنید، هر قرص را به طور کامل جویده و سپس ببلعید. اگر از قرص زود حل شونده سیتریزین استفاده می کنید، ابتدا اجازه دهید قرص به خوبی روی زبان تان حل شود و سپس آن را با آب یا بدون آب قورت دهید.اگر از شکل مایع این دارو مصرف می کنید، میزان دارو را به دقت اندازه بگیرید.

میزان دارو متناسب با سن، شرایط بیماری و واکنش بدن نسبت به دارو تعیین می شود.میزان مصرف دارو را افزایش ندهید یا بیشتر از حد توصیه شده از آن مصرف نکنید.   اگر علائم حساسیت بهبود پیدا نمی کند، اگر کهیرهای بروز کرده 3 روز پس از درمان بهبود پیدا نکردند، یا اگر کهیرها بیشتر از هفته طول کشیدند، به پزشک مراجعه کنید. اگر شرایط بیماری بدتر شد و یا اگر فکر می کنید دچار مشکل جدی شده اید (مانند واکنش های شدید حساسیتی مثل آنافیلاکسی) بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. 

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.استفاده از مطالب سایر منابع با ذکر منبع به آنان صورت می‌پذیرد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست

توجه: استفاده از مطالب ترجمه شده تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به صفحه مقاله بلامانع است.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

پاموه – پاموه » سایتی جامع برای مطالب علمی ، آموزشی ، پزشکی ، خانواده ، موارد مصرف و عوارض جانبی داروها

سیتریزین : اطلاعات جامع درباره این دارو و روش مصرف  آن

نام تجاری :  Zyrtec

فهرست

سیتریزین ( cetirizine ) نوعی آنتی هیستامین است که میتواند هیستامین بدن را کاهش دهد . افزایش هیستامین در بدن میتواند باعث ایجاد علائمی مانند عطسه ، خارش چشم ها ، قرمز شدن چشم ها ، آبریزش از چشم ها و بینی و … شود . با استفاده از cetirizine این علائم بهبود میابد .قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست

سیتریزین ( cetirizine ) مانند سایر داروهای ضدآلرژی و حساسیت ، میتواند باعث خواب آلودگی و کاهش تمرکز شما شود . بعد از مصرف این دارو ، از رانندگی و سایر فعالیت هایی که به تمرکز بالا نیاز دارد خودداری کنید . همچنین مصرف الکل میتواند عوارض جانبی “سیتریزین” ( cetirizine ) را افزایش دهد . در صورتی که از سایر داروهای آلرژی و یا سرماخوردگی ، قرص های خواب آور ،آرام بخش ها ، شل کننده های عضلات و داروهای افسردگی استفاده میکنید ، قبل از مصرف ( cetirizine ) به پزشک خود اطلاع دهید .

این دارو در رده B قرار دارد ، در هر صورت قبل از مصرف دارو ، باردار بودن خود را به پزشک اطلاع دهید .

این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل میشود و حتما قبل از مصرف دارو باید با پزشک مشورت نمایید .

این دارو نیز مانند سایر داروها میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد . شما ممکن است یک یا چند مورد از این عوارض را تجربه کنید و یا هیچ کدام از عوارض در شما مشاهده نشود.

عوارض عمومی : سکته مغزی ، خستگی شدید ، خشکی دهان و گلو ، سردرد ، شکم درد ، بیش فعالی و بی حوصلگی

به صورت شایع (14.3 درصد ) سکته مغزی ، سردرد (14 درصد)، سرگیجه (1 تا 10 درصد) ، کاهش حس چشایی ، پارستزی (حس سوزن سوزن شدن) ، لرزش ، میگرن ، تیک های عصبی ، اختلالات گوارشی ، اختلال حافظه ، دیازژیا، دیسکینزی، دیستونی، انسنکوپ، آمنیزی

در صورتی که مصرف یک وعده داروی خود را فراموش کردید ، به محض یاداوری ، قرص خود را مصرف کنید . در صورتی که به زمان مصرف بعدی نزدیک میشوید ، دوز فراموش شده را رها کنید .

در صورتی که به اشتباه و یا با هدف خودکشی با سیتریزین ، بیش از حد دارو مصرف کرده اید ، با اورژانس تماس بگیرید

قبل از تجویز این دارو توسط پزشک ، در صورتی که داروی دیگری مصرف میکنید به پزشک خود اطلاع دهید . سیتریزین ممکن است با سایر داروهای آنتی هیستامین و یا داروهای سرماخوردگی ، مسکن ، فشارخون ، ضد افسردگی ، ضد اضطراب ، داروهای خواب آور و … تداخل داشته باشد .

دیفن هیدرامین / داروهای ضد تشنج / کاربامازپین / آلپرازولام / دیازپام / زولپیدم/ کدئین / آمی تریپتیلین / ریتالین / کلرپرومازین / ترازودون / متادون / ترامادول / آسپرین / استامینوفن / کاپتوپریل و …

 

 

سوالات

هر دارویی را باید به میزانی که دکتر تجویز کرده است مصرف کنید . مقادیر موجود در این متن فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست .

5 تا 10 میلی گرم یکبار در روز

حداکثر دوز 10 میلی گرم در روز (در افراد بالای 65 سال بهتر است بیش از 5 میلی گرم در روز نباشد )

برای درمان آلرژی در کوک معمولا با دوز اولیه 2.5 میلی گرم در روز آغاز شده و در صورت نیاز به 5 میلی گرم به صورت دو وعده 2.5 میلیگرمی سیتریزین در روز افزایش میبابد .

تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com

مهدی حسینی هستم . سعی می کنم به صورت روزانه ، مطالب مربوط به سلامت و پزشکی رو از بهترین سایت های پزشکی جهان ترجمه کنم و در این سایت قرار بدم .

درمان فشار خون بالا – لیست داروهای کاهش فشار خون

لیست عوارض جانبی آسپرین + جایگزین های گیاهی و خانگی

لیست عوارض جانبی مسکن های ضد التهاب غیر استروئیدی

مدروکسی پروژسترون – عوارض + تداخل Medroxyprogesterone

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود و محرمانه است.در صورتیکه ایمیل معتبر و بدون www وارد کنید دیگران میتوانند به شما پاسخ دهند و این پاسخ برای شما ایمیل خواهد شد.

این نام و آدرس ایمیل را برای نظرهای بعدی من ذخیره کن.

سلام، من صبح یه سیتریزین 10 خوردم برای آبزی اثر نداشت الان 2 تا باهم خوردم، خیلی خطر داره؟

با سلام و وقت بخیر
منظور از آبزی رو متوجه نشدم .
این تعداد مصرف خطرجانبی مستقیم نداره ولی باعث اختلال در تمرکز میشه . باید از کارهایی که به تمرکز حواس بالا نیاز داره خودداری کنید.

ایا مصرف سیتریزین موجب افزایش درد های ارتروزی میش؟قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست

آیا سیتریزین با فلوکستین تداخل دارویی دارد؟

ازاین همه عوارض منفی که برای قرص سیتریزین ذکر شده آدم وحشت میکند/ آخه این چه قرصیه با اين همه مضرات که تولید میشود؟؟ بنده ر حال مصرف اين قرصم كه با دىدن اين همه عواقب تصميم به ترك أن دارم

نوشتید 14.3درصد درافراد موجب سکته مغزی میشه دراین صورت قرص پرخطریه وخیلی کم باید تجویز شه درحالی که قرص سیتریزین عموما زیاد تجویز میشه برا حساسیت های پوستی مثل خارش سر تورم دست وآلرژی های فصلی.عوارضی مثل خواب الودگی و بی حالی و عدم تمرکز شایع است….

چن تا بخورم سنکوب میکنم؟لطفا جواب بدید خیلی لازم دارم تو هیچ سایتی ننوشته

چن تا بخورم سنکوب میکنم؟لطفا جواب بدید خیلی لازم دارم تو هیچ سایتی ننوشته

با سلام و وقت بخیر .
خودکشی با این دارو روش مناسبی نیست . دلایل زیادی وجود داره که می تونه باعث خودکشی ناموفق شما بشه و عوارض جانبی اون می تونه براتون وحشتناک باشه به طوری که قابل تحمل نباشه . خودکشی با دارو از روش های نامطمئن خودکشی هست و درصد شکست اون 95 درصد هست . خوردن تعداد زیادی از این دارو هم دلیل این نیست که صد درصد کشنده باشه .. ممکنه داروها در معده شما به هم بچسبن و گلوله گلوله بشن . که در این صورت فقط عوارض جانبیش شامل حالتون میشه و باعث مرگ نمی شه . یا ممکنه بیهوش بشید و در حالت بیهوشی دچار استفراغ بشید و اثر دارو کم بشه .
احتمال اینکه با خوردن دارو ناقص بشید خیلی بیشتر از اونه که بمیرید !!
روش های خیلی زیاد و مطمئن تر دیگه ای برای خودکشی وجود داره . این روش رو بیخیال بشید لطفا
قبل از اقدام ، حسابی روی این موضوعات فکر کنید .

باباتودیگه کی هستی خدا میدونه چندبار خودکشی کردی

ایول به شما:) عااالی بود

سلام تنها داروی انتی هیستامین که خواب آور نیست فکسوفنادين هست ،سوال تخصص سه سال پیش تو امتحانمون اومد .

در مورد موارد زیر هم توضیح بدید

شربت سیتریزین برای کودکان قرص سیتریزین در بارداری, عوارض شربت سیتریزین برای کودکان

مصرف قرص سیتریزین در دوران شیردهی و بارداری مجاز هست ؟ کلا مصرف آنتی هیستامین در دوران بارداری ضرر داره یا نه ؟

ایا سیتریزین در بارداری ضرر دارد ؟

آیا قرص سیتریزین چاق کننده است؟ یه قرص و داروی ضدحساسیت و آلرژی که خواب آور نباشد معرفی کنید .

آیا شربت سیتریزین خواب آور است ؟ تفاوت لوراتادین با سیتریزین چیه ؟ مصرف طولانی مدت سیتریزین چه عوارضی داره ؟

سیتریزین حاوی کورتون است ؟

آیا قرص سیتریزین چاق کننده است؟ من بعد از مصرف این قرص افزایش وزن زیادی داشتم

مطالب پیشنهادی

طرز تهیه کره فندق خانگی + خواص فندق + 2 روش تهیه “کره…

قطع داروهای ضد افسردگی و اعصاب چه عوارض جانبی دارد ؟

قرص آدرال – عوارض جانبی و موارد مصرف قرص Adderall

فواید غذایی و دارویی عناب + جدول ارزش غذایی

درمان عفونت گلو و دهان با 16 روش خانگی و گیاهی

11 دلیل برای تاخیر پریود – تاخیر در قاعدگی – فواید…

قونین و مقررات

حریم شخصی

منابع پزشکی
هیچ محصولی برای فروش نداریم .سوالات خود را در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید.
موبایل : 09144029928 ایمیل : آدرس اینفوی سایت

در صورتی هرگونه مشکل پزشکی فوری و اورژانسی دارید این سایت هیچ کمکی به شما نمی کند.

آدرس بیمارستان های تهران و شماره هایی که ممکن است نیاز داشته باشید.(کلیک)

 

“),t.close()},t.write(‘

آپو سیتریزین (apo-cetirizine) از داروهای ضد حساسیت است که برای درمان علائم آلرژی فصلی مثل عطسه و خارش مصرف می شود. گیجی و خواب آلودگی از عوارض مصرف این داروست. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست

0

سایر خبرها

شکنندگی بازار نفت می باشد که این بازار بسیار غیر قابل پیش بینی است. وزیر نفت تاکید کرد: در این اوضاع نمی توان گفت که در این بازار می توان به اندازه کافی نفت تولید شود یا برخی کشورها و شرکت ها هم به آمریکا برای مصرف نفت ایران فشار می آورند. باز هم تاکید می کنم که خواب آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نمی شود آمریکا و هم پیمانانش با سیاسی کردن نفت و استفاده از آن به عنوان …

نکا خوردنی ها و نوشیدنی ها را دیگر اصل مهم توصیف و اذعان کرد: تغذیه ما امروز سالم نیست تا جایی که بسیاری از بیماری ها بنابر استفاده از فست فودها و مواد غذایی دیگر که سرطان زا هستند وابسته به تغذیه شده درحالی که اعتقاد داریم انسان اشرف مخلوقات است پس باید اشرف غذا را مصرف نماید. این مسئول اضافه کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته بیش از 160 آیه در قرآن مستقیم درمورد تغذیه هستند از گوشت و شیر …

به گزارش پایگاه خبری ربیع ، به نقل از ایرنا / در دنیای امروز که شاهد رشد روزافزون بیماری های غیر واگیر هستیم می توان با سرلوحه قرار دادن اصل خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی به افزایش طول عمر همراه با سلامتی در بین شهروندان امیدوار بود. هر روز در خبرها از اطرافیان می شنویم که فلان جوان، شب هنگام که خوابیده دیگر از خواب بیدار نشده، همسر فلانی در جاده حین رانندگی خود به خود سکته کرده و جان باخته …

باید توجه داشت که ایران هنوز دست خود را به طور کامل باز نکرده است. این تحلیلگر بازار نفت با اشاره به نزدیک بودن ایران به تنگه هرمز و نفوذ تهران در برخی کشورهای منطقه، احتمال مقابله سیاسی و نظامی ایران در پاسخ به فشارهای واشنگتن را مطرح می کند. در این میان وزیر نفت کشورمان بر این باور است که نفت ایران قابل حذف شدن نیست. بیژن زنگنه در این خصوص روز گذشته در جمع نمایندگان مجلس گفت: قطعا خواب به صفر …

روی چشم ها وارد می کند بلکه می تواند چرخه خواب انسان را به هم بزند. اگر از مشکل بی خوابی رنج می برید، احتمالا خیره شدن به نمایشگر یکی از دلایل مهم آن باشد. سیستم عامل اندروید به شما اجازه می دهد که نور نمایشگر را تا میزان مشخصی کم کنید. اما شاید برای کار با گوشی در تاریکی، پایین ترین درجه روشنایی هم چشمان تان را آزار بدهد. خوشبختانه اپلیکیشنی هست که اجازه می دهد روشنایی نمایشگر را از حد …

خستگی و تغذیه اگر فعالیت جسمی و خواب به مبارزه در مقابل خستگی کمک کنند، تغذیه نیز در میان نقش مهمی دارد. اگر بدن مواد غذایی را که نیاز دارد به میزان مناسب دریافت نکند، عملکردش دچار اختلال می شود و این اختلال، قوای فرد را تحلیل می برد. این پدیده ناگزیر به شکل خستگی بروز پیدا می کند. قند کمتری مصرف کنید بدن به قند نیاز دارد، اما نه بیش از حد؛ و بهتر است که این قندها، شاخص قند …

به امریکا برای مصرف نفت ایران فشار می آورند. باز هم تأکید می کنم که خواب امریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نمی شود. امریکا و هم پیمانانش با سیاسی کردن نفت و استفاده از آن به عنوان سلاح، اشتباه بزرگی مرتکب شدند که با توجه به وضعیت بازار دودش به چشمان خیلی ها می رود. زنگنه افزود: در شرایط فعلی همه باید با همراهی و همدلی وقت زیادی برای عبور از شرایط خطیر بگذاریم و برای گذار از آن همفکری داشته باشیم که قطعاً به نفع ملت خواهد بود. …

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، گاهی اوقات افرادی که به فصل بهار آلرژی دارند صبح ها بین 5 تا 20 عطسه پشت سر هم دارند و این یک کابوس اعصاب خرد کن است. این عطسه ها که ناگهان رخ می دهند برای اغلب افراد کلافه کننده محسوب می شوند و نمی دانند برابر این مشکل چه باید کرد.اما واقعا چه باید کرد؟ _از نگهداری گل های تازه در اتاق که در آن استراحت می کنید یا می خوابید خودداری کنید. …

ها برای دفع از طریق کلیه ها کمک می کند. سیر و قرص های روغن جعفری (با هم در یک کپسول ژلی ترکیب شده اند) نیز می توانند ادم را کاهش دهند. 3 قرص در ماه در هنگام خواب مصرف کنید. کاهش مصرف قند می تواند شما را ار احتباس آب دور نگه دارد. به خاطر داشته باشید که قند در تمام غذاهای کربوهیدراتی (برنج، پاستا، نان،غلات و دسر) و نیز میوه ها وجود دارد. و میوه های گرمسیری قند بیشتری در بین سایر میوه …

…> وزیر نفت تاکید کرد: در این اوضاع نمی توان گفت که در این بازار می توان به اندازه کافی نفت تولید شود یا برخی کشورها و شرکت ها هم به آمریکا برای مصرف نفت ایران فشار می آورند. باز هم تاکید می کنم که خواب آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نمی شود آمریکا و هم پیمانانش با سیاسی کردن نفت و استفاده از آن به عنوان سلاح اشتباه بزرگی مرتکب شدند که با توجه به وضعیت بازار دودش به چشمان خیلی ها می …

احساس راحتی کنید. تشک راحت باعث می شود فورا به خواب بروید و صبح با نشاط و انرژی از خواب بیدار شوید. دارو مصرف می کنید برای فشار خون تان داروی مدر مصرف می کنید؟ اگر چنین است پس این دارو می تواند سبب شود در طول شب از خواب بیدار شوید و به دستشویی بروید. اگر داروی ضد افسردگی مصرف می کنید این دارو نیز می تواند سطح انرژی تان را بالا ببرد و در زمان خواب، ساعت ها بیدار نگه تان دارد. از …

همراه داشته باشد اگر پزشک اطفال کودک را معاینه کند و نتایج مثبت باشد کودک باید با آنتی بیوتیک درمان شود. آلرژی آلرژی شیر واکنشی به پروتیین در شیر است و می تواند دل درد را که اغلب همراه با استفراغ، اسهال و خارش پوست همراه است ایجاد کند. ناراحتی عصبی و عاطفی ناراحتی عاطفی در کودکان زیر سن مدرسه گاهی باعث دل درد متناوب می شود که هیچ دلیل مشخصی ندارد. اگر چه این درد به ندرت قبل …

به گزارش پایگاه خبری ربیع ، به نقل از باشگاه خبرنگاران / شوره سر یکی از عارضه های آزار دهنده است که موجب خارش و پوسته پوسته شدن وریزش مو می شود. علل اصلی شوره سر پوست خشک، درماتیت سبورئیک، حساسیت به محصولات مو و رشد نوع خاصی از قارچ است که در پوست زندگی می کند. در حالی که بسیاری از محصولات برای درمان شوره سر تولید شده اند و در بازار یافت می شوند اما داروهای طبیعی می توانند بسیار موثر …

قرار دهید. شما همچنین می توانید سدر را به شکل دمنوش دو بار در روز استفاده کنید. این درمان به شما کمک می کند که از احساس سوزش و خارش رها شوید. 30. هلیله ی سیاه برای درمان عفونت واژن این گیاه را می توان به شکل دمنوش مصرف کرد. برای تهیه این دمنوش، 1 قاشق چایخوری پودر هلیله ی سیاه را با یک لیوان آب داغ مخلوط کنید. ترکیب حاصل را هر روز قبل از رفتن به رختخواب بخورید. هلیله ی سیاه را بیش …

مصرف کرد -شکلات -ادویه جات (دارچین، سیر، زردچوبه، فلفل قرمز) -مرکبات و آبمیوه آنها، مانند پرتقال، لیمو، لیمو ترش و گریپ فروت -توت فرنگی -کیوی -آناناس -سبزیجات باد آور (پیاز، کلم، سیر، گل کلم، کلم بروکلی، خیار و فلفل) -میوه های ملین، مانند گیلاس و آلو -روزانه یک فنجان یا دو فنجان قهوه خوب است، اما کافئین بیش از حد می تواند برای خواب نوزاد شما …

، نیز میتوانید از دانه های گل آفتابگردان مصرف کنید. افزایش کالری بعد از سزارین: روند بهبودی بعد از یک سزارین ، به انرژی نیاز دارد که بدین معنی است که شما به کالری های غنی از مواد مغذی نیز نیاز دارید، تا انرژی خود را بالا نگهدارید. که اگر این کار را نکنید ، باعث احساس خستگی زود هنگام شما میشود.و میتواند خطر ابتلا به عفونت را در شما بالا ببرد ، مادران جدید نیز در صورت تغذیه با شیر مادر …

خیلی حساس نباشید. از حرکات ناگهانی اجتناب کنید، تغییر وضعیت از حالت ایستاده یا نشسته باید به آرامی انجام شود چرا که حرکات سریع درد و کشش ایجاد می کنند. 9- برای رفع درد کشاله ران در بارداری مفصل ران را منقبض کنید قبل از سرفه، عطسه یا خندیدن، برای جلوگیری از کشیده شدن رباط ها، مفصل ران را منقبض کنید. 10- برای رفع درد کشاله ران در بارداری از سینه بند تنگ استفاده نکنید …

دستگاه تهویه منزل شما را بررسی کند. حمام را خشک نگه دارید اگر در خانه تان قارچ وجود داشته باشد، اسپور های کوچک آن به بینی و حتی ریه هایتان وارد می شوند. این امر به بروز علایم آلرژی مانند سرفه، عطسه یا سایر مشکلات تنفسی منجر می شود. قارچ نواحی مرطوب را دوست دارد، بنابراین حمام را خشک نگه دارید. فن را روشن کنید یا یک پنجره را باز نگه دارید تا بعد از اتمام حمام هوا به گردش دربیاید. حوله …

دمانس قرار دارند. کارشناسان به افراد برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر توصیه می کنند سبک زندگی خود را بهبود ببخشند، مصرف مواد خوراکی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات، مصرف مواد پروتئینی دریایی، انجام ورزش منظم، داشتن خواب کافی، استحمام به میزان مناسب، کنترل فشارخون و مرطوب نگه داشتن پوست می تواند در پیشگیری از آلزایمر راه گشا باشد. …

گشا آمده است: تیمور با دویست وپنجاه هزارنفر از لشکریان خود در دشت مغان فرود آمد که لشکریان استراحت کنند واسبها فربه شوند،در این دشت دژ بزرگی به نام اولتان وجود داشت،این دژ به قدری وسعت داشت که طویله وآخور برای اسبان وجایگاه خواب واستراحت برای لشکریان آماده بود وتمام قشون در آن به استراحت می پرداختند.یک روز تیمور برای شکار به دشت رفت،شیری پیش آمد،تیمور با تیری او را برافکند وآن محل به اصلاندوز …

بدانید که با این کار دارید از عمر گوشی تان می کاهید. شما می توانید نور صفحه تان را روی تنظیمات اتوماتیک بگذارید تا خودش با توجه به محیط، نور صفحه را تنظیم کند. اگر هم نمی خواهید این کار را انجام دهید، خودتان آن را تا حد ممکن پایین بیاورید. با این کار گوشی تان باتری کمتری را مصرف خواهد کرد که به تبع روی افزایش عمر گوشی تان تاثیر زیادی خواهد داشت. گوشی تان را در معرض سرما و گرمای شدید قرار …

مینای ناخن دربردارنده کراتین و پروتئین است؛ بنابراین مصرف پروتئین در برنامه های غذایی بسیار مهم است. غذاهایی، چون لوبیا، تخم مرغ، گوشت و عدس را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید. با مصرف این غذا ها هم معده خوشحال می شود و هم ناخن ها. اگر غذا های مغذی بخورید ناخن ها همیشه سالم می مانند. رشد سریع ناخن با استفاده از دستکش مایع ظرفشویی و مواد شوینده مینای ناخن را از بین می برند و …

های غنی از پروتئین وزن شما را کنترل کرده و هورمون گرلین را که مرتبط با احساس سیری است، فعال نگه می دارد. محرومیت از خواب: کمبود خواب و افزایش وزن، ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از نظر علمی تایید شده است که ساعات کمتر خواب با افزایش سایز کمر در ارتباط است. محرومیت از خواب میل به مصرف غذا های پرکالری و پردازش شده را افزایش می دهد و سوخت و ساز بدن را کم می کند. اجتناب از نوشیدن …

استفاده کنید. اگر مصرف چای و قهوه را کنار بگذارم چه اتفاقی می افتد؟ اگر طرفدار قهوه یا چای هستید، ترک مصرف کافئین آن کار ساده ای نخواهد بود. برای چند روز اول ممکن است شما علائم زیر را داشته باشید: – سردرد – خستگی – ضعف – خواب آلودگی – دشواری تمرکز برای کاهش این عوارض جانبی، به تدریج و روزانه تقریبا نیمی از لیوان را کاهش دهید. چای های …

نوزادان خود نیز هستند. مفاصل متورم و احساس خشکی مفاصل بعد از بیدار شدن از خواب در صبح از علائم آرتریت روماتوئید هستند. همچنین ممکن است خستگی، تب و یا کاهش وزن بی دلیل نیز مشاهده شود. البته نمی توان همه دلایل درد مفاصل را به طور کامل رفع کرد، اما همه آن ها را می توان درمان نمود. برخی از آن ها با مصرف یک دوره آنتی بیوتیک و سایر دارو های تجویزی درمان خواهند شد و برخی دیگر به مرور زمان خود به خود رفع …

تاثیر زیادی بر بهبود سلامت و کیفیت خواب شما داشته باشد. شیرازی با اشاره به اینکه مصرف به موقع وعده شام نیز می تواند تاثیر مثبت بر کاهش خروپف داشته باشد، بیان کرد: در برخی از افراد استفاده از قرص های آرام بخش و خواب آور باعث افزایش خروپف می شود، همچنین نحوه خواب تاثیر زیادی بر ایجاد خروپف دارد؛ برای مثال کسانی که به صورت طاق باز می خوابند نسبت به سایر افراد بیشتر با این اختلال درگیر می …

بافت چربی می شود . پس اگر هدف شما کاهش وزن است، سعی کنید قبل از تمرین، موادی با شاخص گلایسمی بالا مصرف نکنید . گلوکاگون با کاهش قند خون، گلوکاگون از پانکراس ترشح و موجب آزادسازی اسیدهای چرب آزاد (FFA) از بافت چربی و افزایش سطح گلوکز خون می شود، با این کار انرژی مورد نیاز فعالیت های طولانی مدت تامین می شود. زمانی که مقدار گلیکوژن عضلات کاهش یابد، گلوکاگون گلیکوژن اضافه ذخیره شده در …

به نام کاندیدا آلبیکانس در محیط واژن به وجود میاید. این رشد بی رویه موجب ایجاد خارش، التهاب، بوی واژن و ترشحات چسبنده می شود. بیشتر خانم ها در طول زندگی شان یک بار به عفونت قارچی مبتلا می شوند. اگر شما برای اولین بار است که به این مشکل دچار شده اید، بهتر است پیش از شروع درمان خانگی برفک واژن به یک پزشک زنان مراجعه کنید تا مطمئن شوید مشکل شما تنها عفونت قارچی است و مشکل بزرگ تری شما را تهدید …

…، قوس دادن کمر، نخوابیدن، و تف کردن بیش از حد اشاره کرد. در صورتی که به درمان بیماری رفلاکس نوزاد نپردازید ممکن است تا ماه ها این نشانه ها نوزاد شما را آزار بدهد. در صورتی که برای درمان این مشکل در نوزادان به متخصص مراجعه کنید با مصرف مقدار مناسبی از دارو نوزاد به سرعت بهبود می یابد. 2- نوزاد بغلی نمی شود اگر او را مرتب در آغوش بگیرید ، نهراسید! همه مادران در این …

وجود دارد. تغذیه با شیر مادر در زمان کوتاهتر با توجه به بررسی سازمان جهانی بهداشت هرچه زودتر تغذیه با شیر مادر انجام شود احتمال اینکه نوزاد بین یک تا چهار ماهگی منحصرا شیرمادر مصرف کند، افزایش پیدا میکند. با توجه به مزایای استفاده از شیر مادر سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند که شیردهی در اسرع وقت پس از تولد شروع شود. کاهش خطرات در زایمانهای بعدی بررسیهای مختلف نشان داده است که …

“),t.close()},t.write(‘

قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست
قرص آپو-سیتریزین 10 میلی گرم برای چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *