فواید و مضرات خوردن هویج خام

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

فواید و مضرات خوردن هویج خام

عفونت انگلی در کودکان چیست؟ وقتی، جانی شش ساله از درد شکم خود ناله می کرد، امیلی در این اندیشه بود که او برای نرفتن به مدرسه بهانه

بودایی ها از یک سری اشکال دستی روحانی و سبک مانند به مودراس (Mudras) در تمریناتشان استفاده می کنند. هر کدام از این اشکال معانی و دلایل

فصل سرما بهترین دوست پوست شما نمی تواند باشد. در یک نگاه ساده، صورتی پوسته پوسته  نشانه از این امر است. چه می گویید اگر که به شما

در مورد آبسه دندان چه اطلاعاتی دارید؟ چگونه میتوان آبسه دندان را درمان کرد؟ آبسه دندان یکی از مشکلات سلامتی رایج دهان در کودکان است که به توجه

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه



در سلامت ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ۰ 13,88 بازدید

فواید و مضرات مصرف زیاد آب هویج را ذکر نمایید و آیا برای درمان یبوست مفید است یا خیر؟

 

پاسخ: مصرف زیاد هر ماده غذایی بیش از حد مضر است. هویج حاوی بتا کاروتن است که به ویتامین آ تبدیل میشود و ویتامین آ محلول در چربی است و در بدن ذخیره می شود و میزان زیاد آن مسمومیت ایجاد میکند. در ضمن یک لیوان آب هویج از ۴-۵ عدد هویج درست شده که حاوی قند زیادی هست و برای افراد دیابتی اصلا مجاز نیست. مصرف بیش از حد آب میوه هم میتواند چاق کننده باشد.

فواید و مضرات خوردن هویج خام

آب هویج، آب گوجه فرنگی و آب سایر سبزی ها یا میوه های حاوی ویتامین A ، رنگ زرد در پوست ایجاد می نماید. برخی از افراد تصور می کنند که مصرف این مواد موجب اختلالات کبدی، مسمومیت و بروز یرقان در شخص می شود. این تصور صحیح نیست و مصرف منابع گیاهی ویتامین A به طور معمول هیچ گونه عارضه ای در کبد ایجاد نمی کند و مسمومیت ایجاد نمی کند و رنگ زرد حاصله، ارتباطی با یرقان ندارد، بلکه این زردی در پوست به علت تجمع کاروتن (که زرد رنگ است) می باشد. در این حالت، مخاط پوست زرد نمی شود، در حالی که در یرقان رنگ زرد مخاط ها علامت مشخصی است.

خوب است بدانید که یک لیوان آب هویج (۲۴۰سی سی)، بیش از ۸ برابر نیاز روزانه ی افراد به ویتامین A را تامین می‏کند.

ویتامین A برای رشد اندام‏ها به‏ خصوص استخوان‏ها لازم و ضروری است. همچنین برای حفظ قدرت بینایی خیلی مهم است.

اینکه از قدیم گفته می‏شد خوردن هویج باعث می‏شود بهتر ببینید، صحیح است، زیرا کمبود ویتامین A باعث بروز مشکلات بینایی مثل شب کوری می‏شود.

 

اسفناج نیز دارای مقدار زیادی ویتامین A است. مخلوط آب هویج و آب اسفناج، نوشیدنی را به وجود می‏آورد که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است.

 

ویتامین A همچنین برای ماداران باردار و جنین خیلی مهم است. (البته خانم‏های باردار درمورد مصرف آب هویج باید با پزشک خود مشورت کنند، زیرا دریافت اضافی ویتامین A ممکن است باعث بروز ناهنجاری های جنینی شود.)

 

هر چند که ویتامین A برای حفظ سلامت بدن خیلی ضروری است، ولی باید در حد متعادل مصرف شود، زیرا مصرف مقادیر زیاد ویتامین A باعث مسمومیت کبدی و سایر مشکلات سلامتی می‏شود.

 

آب هویج، برای رفع یبوست خوب است. آب هویج و عصاره آن را با هم مخلوط کنید و درون ۱ لیوان بریزید. سپس، یک قطره روغن زیتون در لیوان بریزید و با مقداری عسل مخلوط کنید. ۸۰ میلی لیتر از مخلوط حاصل را در صبح و شب بنوشید.

هویج دارای ۸۷% آب ، ۱/۵ مواد ازته ، ۰/۰۲ % چربی ، ۸% مواد گلوسیدی ، حدود ۱/۵% سلولز و مقدری ماده رنگی کاروتن (ویتامین A ) و دیاستازهای مختلف و ویتامین های A,B,C,D,E می باشد .

۸ بهمن ۱۳۹۷

۸ بهمن ۱۳۹۷

۴ بهمن ۱۳۹۷

آدرس شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاه.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “9c152a34564f5f4c59da8f6479b” ).getElementById(“17174e75”).setAttribute( “id”, “comment” )

*

*

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 219, All Rights Reserved. | Powered by saten

خواص هویج و تاثیرات مثبت آن بر بدن بسیار زیاد است به همین دلیل سعی کنید آن را در رژیم غذایی خود جای دهید. خوردن خام، پخته و یا خرد شده این سبزی شیر فرقی نمی‌کند، با جیمیتو همراه باشید تا با خواص هویج آشنا شوید.

 

هویج از جمله مواد خوراکی است که ریشه گیاهی محسوب می‌شود و دارای خواص سلامتی زیادی برای بدن است. هویج تازه، ترد، خوشمزه و مغذی است. همچنین هویج دارای منابع غنی از بتاکاروتن، فیبر، ویتامین K، پتاسیم و آنتی اکسیدان های مختلف است. هویج دارای مزایای سلامتی فراوانی است که می‌توان به مهم‌ترین آن‌ها از جمله کاهش وزن، کاهش کلسترول مضر خون و افزایش سلامت چشم اشاره کرد. در این مقاله شما با خواص آشنا خواهید شد؛ اما قبل از آن باید بدانیم ارزش غذایی هویج و دلیل فواید بسیار آن چیست.

حجم هویج را آب تشکیل می‌دهد، بر اساس برآوردها ۸۶ تا ۹۵ درصد وزن هویج، آب است. قسمت خوراکی هویج دارای ۱۰ درصد کربوهیدرات نیز هست. هویج به مقدار کمی چربی و پروتئین نیز دارد. یک هویج متوسط وزنی در حدود ۶۱ گرم دارد که حاوی ۲۵ کالری انرژی و ۴ گرم کربوهیدرات قابل هضم است. در ۱۰۰ گرم هویج شاهد درصد وجود مواد مغذی به شرح زیر هستید:

فواید و مضرات خوردن هویج خام

 

رنگ نارنجی هویج وابسته به بتاکاروتن است، آنتی اکسیدانی که در بدن باعث تولید ویتامین A می‌شود. البته می‌توان به طور کلی گفت در سبزی‌های سبز، زرد، سفید، نارنجی و قرمز مقادیر کافی بتاکاروتن وجود دارد. بتاکاروتن و ویتامین A هر دو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند و از بروز سرطان‌های خاص به شکل مختلف می‌توانند جلوگیری کنند.

 

تقویت بینایی یکی از مهمترین خواص هویج به حساب می‌آید. اما نکته جالب توجه در مورد آن این است که افرادی که به صورت منظم این سبزی را میل می‌کنند خطر ابتلا به آب مروارید را در چشم کاهش می‌دهد.

 

خوردن منظم این سبزی باعث کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان مانند سینه، روده و ریه می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد، موش‌هایی که هویج، خورده بودند تا یک سوم کمتر به سرطان مبتلا شدند.

مقدار بالای بتاکاروتن موجود در هویج، در برابر تخریب سلولی ناشی از متابولیسم طبیعی بدن مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و روند پیری سلول‌ها را آهسته‌تر می‌کند.

 

گیاه شناسان بر این عقیده هستند که هویج، از ایجاد عفونت پیشگیری می‌کند. از این گیاه می‌توان به روش‌های مختلف مانند له شده، جوشانده یا خام بر روی انواع زخم‌ها استفاده کرد.

طی یک بررسی که در دانشگاه هاروارد صورت گرفت مشخص شد افرادی که بیش از ۶ هویج در هفته می‌خورند نسبت به آن‌هایی که در ماه تنها یک هویج، یا کمتر می‌خورند، کمتر با سکته مواجه می شوند.

 

این سبزی ترد همه نوع خاصیتی دارد! هویج‌ها دهان و دندان را تمیز می‌کنند. آن‌ها مانند مسواک و یا خلال دندان مواد باقی ماده غذا را از لای دندان‌ها خارج می‌کنند. هویج با تحریک لثه باعث ترشح زیاد بزاق شده که ایجاد اسید و باکتری سازنده کرم خوردگی دندان را متوازن می‌کند.

 

کمبود پتاسیم می‌تواند منجر به خشکی پوست شود. هویج، غنی از پتاسیم است. از این رو، نوشیدن آب هویج می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند و پوست شما را هیدراته کند.

هویج منبع خوبی از فیبر است که به تنظیم حرکات روده کمک می‌کند و فرآیند هضم را بهبود می‌دهد. همچنین برای رفع اختلالاتی مانند یبوست و ریفلاکس اسید مفید است. علاوه بر این، این فیبر به آب کردن شکم و پهلو و جلوگیری از افزایش قند خون کمک می‌کند.

 

هویـج عمدتاً از آب و کربوهیدرات تشکیل شده است. کربوهیدرات‌ها موجود در هویـج شامل نشاسته و قند به مانند ساکاروز و گلوکز هست. همچنین در یک هویـج متوسط که ۶۱ گرمی ۲ گرم فیبر وجود دارد. از این رو خوردن هویـج به همراه غذا می‌تواند برای افراد دیابتی مناسب باشد. شاخص گلایسمی هویـج بسیار پایین است از این رو افرادی که دچار دیابت هستند می‌توانند هویـج را به عنوان کاهش دهنده سرعت جذب سایر کربوهیدرات‌ها استفاده کنند. هویـج رنج شاخص گلایسمی ۱۶ تا ۶۰ دارد که کم‌ترین آن مربوط به هویـج خام، شاخص متوسط به هویـج پخته شده و بیشترین شاخص گلایسمی برای پوره هویـج است.

 

پکتین، شکل محلول فیبر در هویـج است. پکتین می‌تواند دریافت قند و نشاسته را در بدن که موجب افزایش ناگهانی سطح قند خون می‌شود را کاهش می‌دهد. همچنین به واسطه محلول بودن سلامت باکتری‌های موجود در داخل روده را تضمین می‌کند. از طرفی سلامتی باکتری‌ها، می‌تواند موجب جذب مواد مغذی و افزایش سلامتی روده و سیستم گوارشی شود. هویـج آغازگر زنجیره سلامتی سیستم گوارشی است. همچنین به واسطه داشتن الیاف محلول، جذب کلسترول از طریق روده کاهش پیدا کرده و بدن چربی مضر کمتری در خود خواهد داشت. الیاف حلول در هویـج نیز خاصیت مهمی دارند که از جمله آن‌ها کمک به جریان مواد غذایی داخل روده، کاهش یبوست و همچنین دفع صفرا و کاهش چربی مضر در رگ‌های بدن است.

 

هویـج منبع خوبی برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی است به خصوص ویتامین A، بیوتن، ویتامین K، پتاسیم و ویتامین B6.

 

هویـج ترکیبات گیاهی متعددی دیگری نیز دارد که کاروتنوئید مهم‌ترین آن‌ها است. کاروتنوئید ها مواد فعال آنتی اکسیدانی هستند که عملکرد سیستم ایمنی بدن را به واسطه کاهش احتمال بروز سرطان و التهاب به میزان زیادی بهبود می‌بخشند. همچنین از دیگر خواص کاروتنوئید ها کاهش درصد رشد مشکلات پیری به مانند دژنراسیون ماکولا در کهن‌سالی است. بتاکاروتن نیز از دسته کاروتنوئید ها است. البته خوردن هویـج به روش‌های مختلف می‌تواند جذب مواد مغذی را تحت تأثیر قرار دهد از جمله خوردن هویـج با روغن جذب بتاکاروتن را افزایش می‌دهد. از دیگر مواد مغذی هویـج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با وجود اینکه تا اینجا از خواص و مزایای هویج گفته‌ایم اما باید بدانید که هویج در برخی موارد دارای عوارض جانبی نیز هست. عوارض جانبی هویج عبارت است از:

نکته ۱: در مصرف هویج توسط نوزادان کم سن باید احتیاط لازم را داشت چرا که گزارش‌هایی مبنی بر عوارض جانبی هویج وجود دارد.

نکته ۲: هویج آلرژی زا است. از جمله نشانه‌های آلرژی به هویج خارش پوست، اسهال، تورم و تنگی نفس است. افرادی که آلرژی به توت‌فرنگی، سیب‌زمینی، آجیل و خردل دارند نباید از هویج هم استفاده کنند.

نکته ۳: هویج قند فراوانی دارد لذا خوردن بی‌رویه آن برای افراد دیابتی توصیه نمی‌شود. برای این افراد توصیه شده که هویج را به صورت بخار پرمصرف کنند.

نکته ۴: هویج می‌تواند محرک باشد لذا در خوردن روزانه هویـج بروز نشانه‌هایی به مانند بی‌خوابی، بی‌قراری و عصبانیت می‌تواند طبیعی باشد.

نکته ۵: خوردن هویـج به زنان شیرده توصیه نشده است. مطالعات نشان می‌دهد که هویـج روی شیر مادران تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به طبع آن نوزاد را درگیر کند.

نکته ۶: افرادی که مشکلات دیابت و هورمونی دارند، می‌بایست از پزشک خود در مورد مصرف هویـج به صورت روزانه سؤال کنند.

نکته ۷: تغییر رنگ پوست از عوارض هویـج است که به مرور زمان برگشت‌پذیری دارد. دلیل تغییر رنگ پوست به واسطه وجود بتاکاروتن زیاد در هویـج است. معمولاً تغییر رنگ در دست، پا و صورت دیده می‌شود.

نکته ۸: هویـج دارای کربوهیدرات و فیبر است. اگر روده شما قادر نباشد این مواد را هضم کند شما دچار نفخ، درد در معده و مشکل دفع خواهید شد.

فواید و مضرات خوردن هویج خام

 

بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

فقط آب هویج و بستنی

لایک

آب هویج زیاد منجر به سنگ کلیه میشه

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *