درمان موخوره و شکستگی مو

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

موخوره به دوشاخه و شکننده شدن انتهای مو گفته می‌شود‎

 

اگر موهای بلندی دارید به احتمال زیاد در دوره‌های مختلف با مشکل موخوره مواجه شده‌اید. موخوره به دوشاخه و شکننده شدن انتهای مو گفته می‌شود. دلیل ایجاد موخوره مراقبت ضعیف از موها، استفاده زیاد از حرارت برای صاف کردن یا حالت دادن مو، استفاده زیاد از مواد شیمیایی و همچنین رفتارهای نادرست با مو است. به طور کلی اصلی‌ترین دلیل ایجاد موخوره خشکی مو است. استفاده از محصولات آرایشی و انواع رنگ مو‌ها و اکسیدان‌ها، استفاده از شامپوی ناسب و حتی شانه کردن زیاد مو با برس‌های سفت از دلایل ایجاد موخوره است.

 

موخوره ظاهر ناسبی به موها می‌دهد و باعث می‌شود مو کوتاه و بلند دیده شود و زیبایی مو را از بین می‌برد. ضمن اینکه وجود موخوره ممکن است شما را وسوسه کند تا با دست آنها را از بین ببرید و دچار عادت کندن موها شوید.

  

موخوره در موهای سر دیده می‌شود، ولی در ابروها و نواحی دیگر بدن هم ممکن است موخوره ایجاد شود. رنگ کردن ابروها از عواملی است که می‌تواند در این ناحیه موخوره ایجاد کند.

 

ساییده شدن دو قسمت پوست روی یکدیگر، مثل بازو به پوست تنه یا ساییدگی پوست با پارچه و لباس و همچنین خشک کردن خشن بدن با حوله بعد از استحمام نیز ممکن است باعث بروز این مشکل شود. اگر فکر می‌کنید رشد موهایتان خیلی کند شده است، ممکن است موخوره دلیل اصلی آن باشد.

 

کوتاه کردن مو درست‌ترین راه برای خلاص شدن از شر موخوره

هیچ درمان قطعی و صد درصدی برای از بین بردن موخوره‌ها وجود ندارد مگر اینکه موها را تا جایی که دچار موخوره شده است کوتاه کنید. این درست‌ترین و بهترین راه برای از بین بردن موخوره است. در این‌صورت به موها این فرصت را می‌دهید تا هم زیبایی طبیعی خود را پیدا کنند و هم رشد مناسبی را آغاز کنند. برای این کار لازم است حداقل به مدت یک سال موها را هر دوماه یک بار کوتاه کنید. اگر احساس می‌کنید این فاصله کوتاه است و در عین حال می‌خواهید موهایتان بلند شود بهتر است از هر شش ماه یک بار موها را اصلاح کنید، تا زمانی که وضعیت موهایتان تغییر نکرده لازم است مو را اصلاح کنید.

  

پیشگیری از ایجاد موخوره

اگرچه موهایی که دچار موخوره شد‌ه اند را نمی‌توان کاملاً بازیابی کرد اما شما می‌توانید با تغییر روش و رفتار با موهایتان از ایجاد موخوره سر پیشگیری کنید.

  

استفاده از روغن‌ها برای پیشگیری

اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو است. خشکی مو با از بین رفتن چربی طبیعی مو ایجاد می‌شود برای کنترل چربی مو بهتر است از روغن‌هایی مثل روغن زیتون و روغن بادام تلخ استفاده کنید. کف دست‌ها را با روغن چرب کنید و به انتهای موهاتون بمالید به طوری که کمی چرب بشه. این کار می‌تواند از ایجاد موخوره جلوگیری کند.

 

اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو است‎

 

ماسک موی گیاهی تهیه کنید

دو قاشق روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و یک آووکادوی رسیده پوره شده را به آن اضافه کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید روغن‌ها را کمی ولرم کنید و سپس با پوره آووکادو مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه این ماسک را از قسمت میانی تا انتهای مو قرار بدهید. این ماسک نباید با ریشه موها برخورد کند. بعد از ۳۰ دقیقه مو را با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.

  

شامپوی مناسب

از شامپوهایی که حاوی الکل هستند استفاده نکنید چون این شامپوها مو را خشک و شکننده می‌کنند. از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات طبیعی است.همچنین شستن بیش از حد مو با شامپوهای لایم انتهای موهایتان را خشک می‌کند. بهتر است مو را بیشتراز سه بار در هفته نشویید.

  

بگذارید موهایتان به حالت طبیعی خشک شود

تا جایی که ممکن است از گرما دوری کنید. گرما بدترین دشمن برای موها است. البته کنار گذاشتن سشوار و اتوی مو به طور کامل نیز مشکل است. بنابراین بهتر است قبل از گرما دادن به مو، از یک سرم مقاوم‌کننده در برابر گرما به موهایتان استفاده کنید. قبل از حرارت دادن مو را با حوله خشک کنید این راهی است که ضرر گرما روی موی مرطوب را به حداقل می‌رساند. در هر صورت باید کمتر از ابزارهای گرمایشی برای موها استفاده

کنید.

 

از ماسک تخم مرغ استفاده کنید

زرده تخم مرغ را با ۳ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون و یک قاشق سوپ‌خوری عسل مخلوط کنید. این ماسک را با ملایمت روی مو ماساژ دهید به طوری که کل مو را با آن بپوشانید. پس از یک ربع آن را با شامپو ملایمی بشویید.مو را به حالت طبیعی خشک کنید.

 

نکته‌های بیشتر 

موخوره را جدی بگیرید. اگر انتهای موخوره دار موهای خود را از بین نبرید، این آسیب ادامه یافته و موخوره مسیر خود را از انتهای مو به سمت بالا ادامه می‌دهد و سبب شکستگی بیشتری در مو می‌شود که دیگر قابل‌ درمان نیست.

 

مصرف محصولات حالت‌دهنده به مو را کم کنید.

از برس‌های پلاستیکی با منافذ خالی استفاده نکنید. برای موهای خشک فقط از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های آن از مواد کاملاً طبیعی ساخته‌ شده باشند.

 

کمتر شامپو مصرف کنید تا از خشک‌تر شدن موها پیشگیری کنید.

در روزهایی که مو را نمی‌شویید اما می‌خواهید آن را حالت بدهید روی موها نرم‌کننده بزنید.

از یک نرم‌کننده بسیار قوی برای مراقبت از موها استفاده کنید. به طور منظم از یک نرم‌کننده قوی استفاده کنید. اینکه هر چند وقت یک‌بار از آن استفاده کنید و نوع نرم‌کننده‌ شما چه باید باشد بستگی به شرایط و نیاز موی خودتان دارد. برای انتخاب درست با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

  

منبع: سلامت نیوز

 


رازهای زیبایی

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

  پرده ها در به اندازه مبلمان اهمیت دارند و تی جز مهمترین موارد می باشند. پرده های خود را باید متناسب با دیوارها، سقف و فرش

مصرف چه مقدار پروتئین مناسب است؟ مصرف این ماده مغذی به صورت روزانه چقدر لازم است؟ آیا به اندازه کافی از  این ماده ضروری استفاده می کنید؟ چه

دغدغه های این روز های خانواده ها راجع به رفت و آمد از قبل شده و دردسر های پهن کردن سفره های مهمونی خیلی ها رو از

امروزه مصرف داروهای گیاهی و استفاده از گیاهان دارویی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.با وجود اینکه به نظر می رسد این گیاهان بی ضرر هستند ولی در

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مبتلا به درد پشت هستند؟ آیا به دنبال بهترین راه برای جلوگیری و از بین بردن این مشکل می گردید؟

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به


موخوره (trichoptilosis) وقتی ایجاد می شود که لایه محافظ در انتهای فیبرهای مویی نوک مو از بین برود و سر مو چند شاخه شود.






هر تار یا رشته مو به ساقه یا شفت مو شناخته می‌شود. اگرچه هر تار مو از سلول‌های مرده تشکیل شده است، اما در سطح خود لایه بسیار ظریف محافظت‌کننده‌ای از رطوبت و چربی دارد.

 

این لایه محافظت کننده، از یک‌سو در مقابل عوامل فیزیکی و شیمیایی محیط یا صدمات وارده از مو محافظت می‌کند و از طرفی دیگر موجب لطافت و انعطاف آن می‌شود.

 

این رطوبت و چربی معمولا از غدد چربی موجود در پوست سر به غدد سباسه تامین می‌شود. بنابراین میزان این ماده محافظت کننده در ریشه مو کمتر از سر آن خواهد بود.

 

موخوره (trichoptilosis) وقتی ایجاد می شود که لایه محافظ در انتهای فیبرهای مویی نوک مو از بین برود و سر مو چند شاخه شود. موهای بلند، خشک، تحت فشار و کشش در معرض موخوره هستند.

 

این بیماری در خانم ها شایع تر است. در آقایانی که موی بلند دارند نیز این مشکل دیده می شود.

 

عوامل ایجاد موخوره

– استفاده‌ بیش‌ از حد از سشوار، بیگودی‌، بابلیس و

– نور آفتاب، سایش‌ و مالش‌ مداوم‌ موها و تماس‌ زیاد با گرد و غبار

– خشکی‌ و شکنندگی‌ مو

– گره‌های‌ برجسته‌ مو‌ در اثر ضربه‌ های‌ مکانیکی‌ که‌ در حین‌ برس ‌زدن‌های‌ شدید به‌ ساقه‌ مو وارد می‌ شود

– استفاده از رنگ موهای گوناگون در یک دوره کوتاه زمانی

– استفاده از حالت دهنده‌ها

– کوتاه نکردن موها و مراقبت نکردن از آنها

– استفاده از شامپوهای رغوب


درمان موخوره


برای درمان اولیه آن باید موخوره ها تا جای ممکن کوتاه شوند.

در موارد شدید، بطور کل باید مو کوتاه شود، زیرا وقتی تارهای مو شکسته و تخریب شده باشند، به درستی اکسیژن از داخل آنها عبور نکرده و باعث لاغر شدن پیاز مو و ریزش شدید مو می شود.

 

درمان طبیعی

1- یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوش ریخته و به مدت 1 دقیقه می گذارید تا بجوشد. پس از سرد شدن آن را صاف نمایید. این مایع را به سر موهای خود بمالید. این عمل را هر روز تکرار نمایید تا موخوره شما بهبودی حاصل نماید.

 

2- ریشه کنجد را در آب جوش خیس نموده و بگذارید تا 15 دقیقه بماند. سپس آن را حدود 3 دقیقه دیگر جوشانده و دم کنید. سپس این مخلوط را صاف کرده و به سر خود بمالید. این عمل را هر روز تکرار کنید.

 

3- برای رفع موخوره، باید حداقل ماهی یک بار آن را با جوشانده گل بابونه یا گل ختمی شست و شو دهید.

 

4- خیس کردن مو در آب جوشانده تخم پیاز نیز برای رفع موخوره بسیار مفید می باشد.

 

5- در یک طشت آب، 2 تا 3 قطره آمونیاک ریخته و موهای سر را با آن می شویید.

 

6- قهوه خام (یک قسمت)، نخود خام (یک قسمت)، دانه خشخاش (یک قسمت)، روناس ساییده (یک قسمت) و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و به صورت خمیری در آورید و شب آنها را به سر خود ببندید. صبح با آب گرم سر را بشویید و بعد از آن که موها خشک شدند، موها را با روغن زیتون چرب کنید.

 

7- گل ریواس، شاتره، سدر را به یک نسبت در آب، خیس نموده و پس از گذشت 24 ساعت آن را صاف کرده و به سر خود بمالید.


8- مخلوط نیم کیلو آرد نخود خام، 2 گرم برگ مورد و نیم کیلو حنا را پنج قسمت کرده، 5 شب متوالی آن را با سه عدد زرده تخم مرغ به سر گذاشته و صبح سر را با گل سرشوی بشویید.


 

9- روغن بنفشه یا روغن بادام را به سر بمالید و مالش دهید.

 

1- از لعاب کتیرا نیز می توانید برای درمان موخوره استفاده کنید.

 

پیشگیری

ـ برس و شانه های فلزی باعث صدمه دیدن مو می شوند و موخوره ایجاد می کنند. از برس ها و شانه های از جنس طبیعی (چوب و ) استفاده کنید.

– از برس زدن های خشن و ممتد خودداری کنید.

ـ استفاده از گیره و سنجاق سر و کش های محکم چون باعث کشیدن موها می شوند، در ایجاد موخوره موثر می باشند.

– سشوار و اتوی حالت دهنده مو، چون چربی طبیعی مو را از بین می برند و سبب موخوره می شوند.

ـ از برس کشیدن موهای خیس خودداری کنید، چون سبب کشیدگی موها و آسیب به آنها می شود.

ـ موی خود را مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

ـ ترکیبات حاوی الکل نیز سبب موخوره می شوند.

ـ کم آبی بدن از دیگر علت های ایجاد موخوره است.

ـ هر چند وقت یک بار موهای خود را کمی کوتاه کنید.

ـ هنگام شستشوی موها از آب خیلی داغ استفاده نکنید.

ـ گاهی موهایتان را ببافید.

ـ اگر موهای شما بسیار خشک است، روغن های گیاهی مثل روغن بادام و روغن زیتون را به نوک موها بمالید.

فرآوری: مریم سجادپور

بخش سلامت تبیان



عطاری شفا

جام جم – دکتر سید ناصر عمادی ، متخصص پوست و مو

سایت پزشکان بدون مرز

 

مطالب مرتبط:

موها نشان‌دهنده سلامتی بدن‌اند؟

استفاده زیاد از شامپو موجب موخوره می شود

مطالب کامل و متنوع درباره سلامت و مشکلات مو

شکنندگی مو ها نه تنها زیبایی مو ها را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه می تواند نشانه نوعی بیماری باشد. در زیر ابتدا به عواملی که موجب پیدایش این عارضه می شوند را بیان می کنیم و سپس به برخی از روش های درمان شگستگی مو که می توانند در این زمینه کمک کننده باشند ، اشاره خواهد شد.

درمان شکستگی مو

قبل از بیان مواردی که در درمان خشکی و شکنندگی مو موثر می باشند ، به جا است که گفته شود توجه به علل خشکی و اقدام برای رفع آن ها خود درمانی موثر است. برای مثال از آن جا که حرارت به مو ها آسیب می رساند باید حتی الامکان از این نوع وسایل استفاده نکرد.

برخی دیگر از راه های موثر :

درمان شکستگی مو

در زیر برخی از ماسک های گیاهی و خانگی مناسب بیان می شوند که برای نرمی مو به کار می روند.





7
 − 

  
شش

.hide-if-no-js {
display: none !important
}

_TAPSELL_ZONEID ‘5a25361dc93ee1769951’
_TAPSELL_KEY ‘thnodtmtneaikmrjdnohipsnankprqkharjbkspksrofsbfdsggjaqmqclbjtpjhalokeh’
_TAPSELL_TYPE 1

کلیه حقوق برای سایت مجله زیبایی محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده از مطالب، کپی رایت را رعایت کنید.

همه شما جودی ابوت را با موهای خشک و وزوزی در کارتون بابا لنگ دراز به خوبی می شناسید.او و بابا لنگ دراز با هم ازدواج کرده بودند تا زمانی که جودی عیب موهای خود را با کلاه و روسریمی پوشانید مشکلی بین آنها نبود ولی پس از ازدواج -بابا لنگ دراز از مدل موهای جودی و زبری آن اصلا خوشش نمی آمداو در مجالس و میهمانیها زنان دیگر را با موهای صاف و ابریشمی می دید در حالی که موهای همسرش اینگونه نبود- جودی ابوت هم آنقدر درگیر گرفتاریهاری های زندگی بود که توجهی به رسیدگی موهایش نمی کرد بابا لنگ دراز هم جودی ابوت را برای همیشه ترک کرد.

بشکند این دست که نمک ندارد.

جودی در آینه نگاهی به موهایش کرد که بسیار خشک و پر از موخوره بود او مصمم و استوار درمان موهای خود را آغاز کرد.

 راههای درمان موخوره به روش ساده و خانگی

موخوره چیست ؟ موخوره یعنی دو یا چند شاخه شدن انتهای موها .  موخوره در واقع نوعی شکستگی ساقه مو می باشد که در اثر دستکاری زیاد موها ایجاد می شود. ،. موخوره وقتی که ایجاد شد چاره ای برای ترمیم دوباره آن وجود ندارد. در واقع نوک موها را که چند رشته شده اند نمی توان مجددا به هم چسباند . هر چند بعضی از حالت دهنده های حاوی پروتئین های هیدرولیزه ممکن است به طور موقت تا حدودی آنرا ترمیم کند. اما پس از چند ساعت و یا بعد از شستن موها دوباره اثر آنها برطرف می شود . بنابراین تنها راه درمان موخوره آن است که موها را از بالای آن قسمتی که دچار موخوره شده است کوتاه کنیم .  این بیماری در خانم ها و آقایانی که موی بلند دارند  دیده می شود.

عوامل ایجاد موخوره

-استفاده‌ بیش‌ از حد از سشوار،اتوی مو- بیگودی‌، بابلیس – دکلره کردن- فرکردن یا صاف کردن موها-استفاده بیش از حد از رنگ مو

– نور آفتاب، سایش‌ و مالش‌ مداوم‌ موها و تماس‌ زیاد با گرد و غبار-

– خشکی و شکنندگی‌ مو

– گره‌های‌ برجسته‌ مو‌ در اثر ضربه‌ های‌ی‌ که‌ در حین‌ برس ‌زدن‌های‌ شدید به‌ ساقه‌ مو وارد می‌ شود

– استفاده از حالت دهنده‌ها

– کوتاه نکردن موها و مراقبت نکردن از آنها

– استفاده از شامپوهای رغوب

راههای درمان خشکی مو و جلوگیری از موخوره

شاید اشخاصی فکر می کنند چون موی انسان یک بافت مرده است باید فراموشش کردنخیر حتی مردگان هم شبهای جمعه نیاز به یادآوری و فاتحه دارند چه برسد به موهای شما که همیشه نیاز به تغذیه دارند.همیشه از شامپوهای ملایم مانندشامپو بچهاستفاده کنید.موهای خشک و آسیب دیده را زیاد نشوئید و شانه نکنید.پس از حمام بگذارید موهایتان به حالت طبیعی خشک شوند نه با چنگ زدن و کشتی گرفتنبرس و شانه های فلزی باعث صدمه دیدن مو می شوند و موخوره ایجاد می کنند. از برس ها و شانه های از جنس طبیعی (چوب و ) استفاده کنید. کم آبی بدناز دیگر علت های ایجاد موخوره است.روزی 6 الی 8 لیوان آب بنوشید. اگر جنس موهای شما بسیار خشک است، روغن های گیاهی مثل روغن بادام و روغن زیتون را به نوک موها بمالید.یا اینکه موهایتان را یا در حمام یا پس از حمام -ویتامینه کنید.

انواع ماسک برای جلوگیری و درمان موخوره و برطرف کردن خشکی مو

ماسک زرده تخم مرغ و عسل – این مخلوط را به مدت 15 دقیقه در حمام روی سر خود مالیده و سپس آبکشی کنید.

ماساژ پوست سر با روغن زیتون یا روغن نارگیل یا روغن بادام تلخ  به مدت 15 دقیقه و سپس شستن موها

ماسک عسل

عسل را با آب گرم مخلوط کرده و روی سر به مدت 15 دقیقه بگذارید بماند و سپس بشوئید . این ماسک بهترین نرم کننده خانگی است.

نرم کننده دیگر سس مایونز است که علاوه بر افزودن سایز شکم -موها را بسیار نرم و لطیف می کند.

**********

ه جودی ابوت به بابا لنگ دراز

بابا لنگ دراز عزیزم عشق من من دیگر آن دختر سابق با موهای خشک و خشن نیستم حالا فهمیدم که باید موهایم را دوست داشته باشم تا آنها بر اثر کمبود محبت خشک و خشن نشوند.بابا لنگ دراز عزیزم دلم برایت خیلی تنگ شده است خیلی دوستت دارمبه نزد من بازگرد قول میدهم دیگر با نوازش موهای لطیف و ابریشمی من  مانند گذشته آزرده نخواهی شد.

امضاء:جودی ابوت

 

پی نوشت: موهای خود را دوست داشته باشید و با آنان مهربان باشید.اگر زنی خود را دوست داشته باشد هرگز مورد بی توجهی و خیانت همسرش قرار نخواهد گرفت.شاعر به زیبائی می فرماید:

بر گیسویت ای جان – کمتر زن شانه

چون در چین و شکنش دارد دل من کاشانه

شاید منظور شاعر طفلکی این بوده که شانه زدن زیاد موجب موخوره موهایت شده است9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *