فواید مصرف چای سفید

چای سفید نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگ‌های تازه گیاه چای به دست می‌آید. برای جلوگیری از اکسایش ،این گلبرگ‌های تازه را در نور طبیعی آفتاب خشک کرده و سپس مراحل بعدی تهیه چای را طی می کنند.

گذاری چای سفید ناشی از پرزهای سفید نقره‌ای جوانه‌های نشکفته گیاه چای است که به آن ظاهری سفید می‌دهد، هر چند دم کرده آن به رنگ زرد کم رنگ است.

برای چیزی که “چای سفید” یده می‌شود، مدارک مختلفی وجود دارد. اساسا، چای که بعد از خشک شدن به هیچ وجه پردازش نشده، اغلب به چای سفید یده می‌شود. “چای سفید” نیز به چای داده شده است که از جوانه های نابالغ یا جوان ساخته شده است، که منجر به طعم ملایم چای بعد از دم کردن می‌شود.

در هر صورت چای سفید برگ گیاه کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) می‌باشد که یکی از محبوب‌ترین انواع چای در جهان است.

برخی از خواص چای سفید عبارتند از:

فواید مصرف چای سفید

چای سفید دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد پیری است و مصرف آن به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. مصرف چای سفید می‌تواند از پوست بدن در مقابل اشعه UV  محافظت کند و با خواص ضد باکتریایی، بدن را از عفونت‌های مختلفی که باعث ایجاد باکتری می شود، محافظت می کند.

امروزه انواع مختلفی از چای در بازار وجود دارد :

چای سفید حاوی مواد مغذی و خواص ضد میکروبی است که بدن را در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می کند. حاوی تانن‌ها، فلوراید و فلاونوئیدها مانند کاتچین‌ها و پلی فنل‌ها است. اینها مسئولیت مزایای بهداشتی مختلفی را که چای سفید ارائه می دهد، مسئول می‌داند.

برخی از خواص و مزایای چای سفید عبارتند از:

وجود رادیکال‌های آزاد در بدن باعث آسیب به اندام‌های مختلف بدن می شود. چای سفید حاوی پلی فنل است که در خنثی سازی این رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که چای سفید ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی ارگان‌ها و همچنین پلاسما را افزایش دهد.

مطالعه دیگری به منظور بررسی اثرات عصبی حفاظت از عصاره چای سفید بر روی سمیت پراکسید هیدروژن انجام شد. نتایج این مطالعه نشان داد که خواص آنتی اکسیدانی عصاره چای سفید از عصب سلولی محافظت می‌کند.

چای سفید خواص ضد پیری دارد! حضور رادیکال‌های آزاد به شدت به روند پیری زودرس منجر می‌شود. چای سفید با داشتن املاح آنتی اکسیدانی خطر ابتلا به پیری زودرس را کاهش می‌دهد.

مصرف چای سفید می‌تواند به حفظ سلامت پوست و جوان ماندن پوست کمک کند. برای بهبود پوست آسیب دیده، استفاده استفاده از این چای به دلیل خواص آنتی اکسیدانی توصیه شده است. همچنین چای سفید در محافظت از پوست در برابر اثرات نور ماوراء بنفش مفید است.

چای سفید به بهبود سلامتی دهان کمک می‌کند. وجود پلی فنل‌ها، فلاونوئیدها و تانن‌ها در مهار رشد باکتری‌های مختلف کمک می‌کند. فلوراید موجود در چای سفید، در کاهش خطر پوسیدگی دندان یا پوسیدگی حفره دندان نیز مؤثر باشد.

درست مانند چای سبز، چای سفید ممکن است در جلوگیری از سرطان مانند سرطان ریه مفید باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که این چای یک ماده ضد سرطانی و عامل شیمی درمانی است و عصاره آن ممکن است باعث آپوپتوز یا مرگ سلولی شود.

مصرف چای سفید می تواند از رشد سلول‌های جدید در سرطان ریه جلوگیری کند. این چای خواص ضد عفونی نیز دارد. تحقیقات بیشتری برای شناسایی و تایید خواص ضد سرطانی چای سفید برای انواع دیگر سرطان در حال انجام است.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که مصرف چای سفید می‌تواند به مبتلایان بیماری دیابت کمک کند. چای سفید می‌تواند به کاهش تشنگی بیش از حد (polydipsia)، کاهش سطح گلوکز و افزایش ترشح انسولین بیماران دیابتی کمک کند.

فلاونوئیدها موجود در محصولات غذایی مختلف مانند چای سفید، میوه‌ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به اختلال قلب و عروق همراه است. فلاونوئیدها باعث کاهش فشار خون می‌شوند.

همچنین در بهبود دیس‌لیپیدمی یا چربی‌پریشی(Dyslipidemia)، عملکرد اندوتلیال و مهار اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی کم کمک می‌کند. مصرف این چای غنی از فلاونوئیدها ممکن است خطر ابتلا به اختلالات قلب و عروق را کاهش دهد.

بیماری‌ها و شرایط پزشکی به طور عمده توسط پاتوژن‌ها ایجاد می‌شود که به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کنند و بدن را تحت عملکردهای طبیعی قرار می‌دهد. این چای دارای خواص ضد باکتری است که می‌تواند پوست ما را از باکتری‌ها و دیگر میکروب‌ها محافظت کند.

محصولاتی مانند صابون دستی با استفاده از این چای به عنوان یک عنصر کلیدی ساخته می‌شوند. مصرف چای سفید بدن ما را از عفونت ناشی از باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها محافظت می‌کند.

چای سفید یک درمان خوب برای بیماری‌های شایع است. مصرف چای سفید برای کسانی که از آنفولانزا و سرماخوردگی رنج می‌برند، بسیار مفید است.

بره غذایی ناسب و انتخاب غلط غذا به راحتی می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. کاهش وزن همیشه آسان نیست، به خصوص اگر زمان برای ورزش بدنی وجود نداشته باشید. زندگی با یک بره رژیم غذایی سالم یکی از راه‌های خروج از این نوع وضعیت است.

بعضی از این رژیم‌های غذایی ممکن است سرگرم کننده نباشند تا بر خلاف مصرف چای سفید که مشابه مصرف هر نوع نوشیدنی دیگری است انتخاب شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف چای سفید ممکن است از آیدیوژنز(Adipogenesis) جلوگیری کند، که روند تشکیل سلول های چربی است و می‌تواند چرخه زندگی این سلول‌های چربی را به عنوان آدیپوسیت‌ها کنترل کند.

این ویژگی همچنین در انواع دیگر چای‌ها نیز تأیید شده است.

 

برای مصرف چای سفید، بهتر است بجای خرید چای کیسه‌ای، برگ‌های چای را خریداری کنید زیرا این برگ‌ها حاوی مواد مغذی هستند. برای دم کردن چای سفید، باید آب باید به اندازه کافی گرم کنید و در قوری بریزید، آب نباید به نقطه جوش نرسد زیرا ممکن است اجزای حساس را از بین ببرد.

مواد لازم:

1. آب را به اندازه‌ای حرارت دهید که به دمای 75 تا 85 درجه‌ی سانتی‌گراد (یا 17 تا 186 درجه‌ی فارنهایت) برسد.

2. پیش از افزودن برگ‌های چای، آب را از روی حرارت بردارید و چند دقیقه‌ای صبر کنید.

3. برگ‌های چای‌سفید در مقایسه با دیگر انواع چای آن‌چنان فشرده و متراکم نیستند. از این رو، برای درست کردن یک فنجان چای باید دو قاشق چای‌خوری از برگ‌های چای سفید را در آب بریزید.

4. اجازه دهید چای حدود 5 تا 8 دقیق (و حتی بیش‌تر، بسته به غلظت دلخواه‌تان) به همان حالت بماند و دم بکشد.

5. چای را صاف کنید و در فنجان بریزید.

6. در صورت تمایل می‌توانید انواع شیرین‌کننده‌های دلخواه‌تان را به چای بیفزایید. چای سفیدتان حاضر است!مصرف حدود 2 تا 4 فنجان چای سفید مزایای زیادی برای سلامتی دارد. خستگی و استفاده از عطر و طعم خاص چای سفید، ممکن است دلسرد کننده باشد. اما با افزایش مصرف چای سفید، به سلامت خود کمک خواهید کرد.

بله، مصرف چای سفید برای شما بسیار مفید است، در چای سفید سه برابر آنتی اکسیدان نسبت به سایر چای‌‌ها مخصوصاً چای سبز وجود دارد. همانند انواع دیگر چای، چای سفید شامل ترکیبات ارگانیک و مواد ضد پیری است که می‌تواند به کاهش استرس و جلوگیری از برخی بیماری های مزمن کمک کند.

همچنین می‌تواند از پوست شما در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و حتی به افزایش قدرت سیستم ایمنی کمک کند.

در 22 گرم چای سفید تنها 28 میلیگرم کافئین وجود دارد. یک فنجان چای سفید، که نسبت به سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه یا چای سبز نسبتاً کافئین کمتری دارد. به عنوان مثال، یک فنجان قهوه در حدود 95 میلی گرم کافئین دارد که بیش از 3 برابر میزان چای سفید است.

چای سفید را از کجا خریداری کنیم؟ انواع مختلف چای در سراسر جهان به مقدار زیادی مصرف می‌شود و در حالی که چای سفید کمتر از انواع دیگر تولید می‌شود، هنوز هم به طور گسترده‌ای در دسترس است. برای خرید چای سفید، می‌توانید به فروشگاه‌های مواد غذایی و برای خرید برگ چای سفید به عطاری‌ها مراجعه کنید.فواید مصرف چای سفید

همچنین برای خرید چای سفید و یا برگ چای سفید می‌توانید از طریق آنلاین نیز سفارش دهید، در بعضی فروشگاه‌های اینترنتی امکان خرید آنلاین چای سفید وجود دارد.

8 مواد غذایی که در پیشگیری از سرطان مؤثر است

5 تفاوت اصلی دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2

8 دلیل برای خوردن روزانه آناناس

آیا مطلب ” 1 خواص شگفت انگیز چای سفید ” برای شما مفید بود؟

در گذشته از زردچوبه به عنوان یک ماده‌ی آرایشی استفاده می‌شده است. به همین دلیل، []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

چای سفید و خواص آن

چای سفید شبیه چای سبز می باشد. فرایند تولید و تخمیر چای سفید کمتر از چای سبز می باشد، اما تغییر مزه هر دو تقریبا یکی است. چای سبز مزه علف و چمن می دهد، ولی چای سفید فاقد این طعم می باشد. طعم چای سفید کم و مقداری شیرین می باشد.

فواید مصرف چای سفید

انواع مختلف چای سفید

– گل صد تومانی سفید ( white peony)

– ماه طلایی (golden moon)

– سوزن نقره ای (silver needle)

– ابر سفید (white cloud)

تفاوت انواع چای

آیا یک برگ چای وقتی در فنجان ریخته می شود، رنگش تغییر می کند و به سیاه، سبز و یا رنگ های دیگر در می آید؟ یا رنگ چای، بر اساس تغییراتی است که قبل از چیدن برگ ها به وجود می آید؟

چای سیاه، رنگش تیره و دارای طعم زیادی می باشد. چای سیاه محصول فرایند تخمیر پیچیده ای می باشد.

برگ های چای سبز اصلا تخمیر نمی شوند. آن ها در هوای گرم، خشک می شوند و بعد به سرعت آن ها را بخار می دهند.

چای اولانگ (Oolong tea) را کمی تخمیر می کنند تا به رنگ قرمز درآید و طعم گل بدهد.

چای سفید، از برگ های چای رسیده به دست می آید. وقتی غنچه چای هنوز باز نشده است، آن را می چینند و قبل از این که برگ های چای خشک شوند، آنها را بخار می دهند. به این دلیل سفید را بر آن گذاشته اند که غنچه های چای، کرک هایی دارد و هنگامی که چای خشک می شود، این کرک ها به رنگ سفید در می آیند.

غنچه ها انواع مختلف چای سفید را می سازند. به عنوان مثال چای گل صد تومانی، شامل یک غنچه در هر دو برگ چای است.

 

فواید چای سفید

چای سفید دارای طعم خوبی است و این خود دلیلی است برای نوشیدن هر روزه آن.

چای سفید فواید زیادی برای پوست، قلب، کلیه، گردش خون و مغز دارد.

از جمله فواید آن عبارتند از : کاهش قند خون و مشکلات قلبی و سکته، افزایش دهنده انرژی و کاهش دهنده استرس، از بین برنده سرطان معده ، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات.

چای سفید دارای مقدار زیادی کاتشین (پلی فنول) است. کاتشین باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها ، سکته ها، دیابت و خطرات حاصل از اشعه ماورای بنفش بر پوست می گردد.

برقراری تعادل مایعات بدن

تحقیقات اخیر حاکی از آن است که، کافئین به عنوان یک ادرارآور عمل می کند و موجب کاهش فشار خون می گردد. کافئین موجود در چای سفید، کمتر از انواع دیگر چای است. پس می تواند، تعادل مایعات بدن را برقرار کند. کافئین موجود در چای سفید، 15 میلی گرم در هر واحد است، ولی چای سیاه دارای 4 میلی گرم کافئین در هر واحد و چای سبز دارای 2 میلی گرم کافئین در هر واحد است.

ضد سرطان

چای سفید دارای مقدار زیادی پلی فنول (آنتی اکسیدان قوی) می باشد. به همین خاطر این نوع چای، از چای های دیگر خاصیت ضد سرطانی دارد.

ضد ویروس، باکتری و قارچ

چای سفید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. با ویروس ها و عفونت های باکتریایی می جنگد. همچنین دارای خاصیت ضد قارچ می باشد. نوشیدن چای سفید در زمستان، ایمنی بدن را بالا برده و از سرماخوردگی ها و عفونت ها جلوگیری می کند.

سلامت پوست

چای سفید از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. عملکرد سلول های پوست را بالا برده و از تخریب پوست در مقابل نور ماورای بنفش محاظت می کند. همچنین، پوست را جوان می سازد. چای سفید دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. آنتی اکسیدان ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد، از بدن محافظت می کنند. رادیکال های آزاد موجب پیر شدن و تخریب سلول های پوستی می شوند.

سلامت دهان و دندان

چای سفید دارای فلوراید زیادی می باشد و جلوی خرابی های دندان و از همه مهمتر جلوی رشد پلاک های دندانی را نیز می گیرد. دهان را خوشبو می کند. 

سلامت استخوان

کسانی که چای سفید می نوشند، تراکم استخوانی بالاتری دارند. یکی دیگر از فواید چای سفید، جلوگیری از شکستگی های استخوانی و درمان آرتریت (ورم مفاصل) می باشد.

کاهش وزن

چای سفید فاقد کالری می باشد. چای سفید، جلوی رشد سلول های جدید چربی را در بدن می گیرد و موجب تحریک آنزیم تجزیه کننده چربی (لیپولیز) می گردد. لیپویز باعث شکستن چربی های ذخیره ای در بدن و فرستادن آن ها به جریان خون می شود. اگر آنزیم لیپولیز نباشد، چربی تبدیل به کتون می گردد که محتوی مقدار زیادی انرژی می باشد.

کاهش کلسترول

چای سفید به خاطر دارا بودن کاتشین، باعث کاهش کلسترول می شود. این چای کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه 2 فنجان یا چای سفید می نوشند، 5 درصد کمتر به بیماری های قلبی دچار می شوند.فواید مصرف چای سفید

ضد استرس

چای سفید، استرس را کم کرده و فرد را آرام می کند.

 

چای سفید را چگونه باید دم کرد؟

آب را بجوشانید و در قوری بریزید. سپس صبر کنید تا آب جوشیده، خنک شود (مدت 3 ثانیه تا یک دقیقه). سپس به ازای هر یک نفر، یک قاشق چایخوری چای سفید را در قوری بریزید. حدود 5 دقیقه بگذارید صبر کنید تا چای در قوری بماند و دم بکشد. سپس چای را نوش جان کنید.

هر چه زمان ماندن چای در آب جوشیده طولانی تر شود، بهتر دم می کشد.

مریم سجادپور – کارشناس تغذیه

بخش تغذیه و سلامت تبیان

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن بهداشت و سلامت سایت، اینجا را کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط :

آن چه از چای نمی‌ دانستید

طرز تشخیص چای سالم و خوب

فواید چای

نکات مهم هنگام مصرف چای 

فواید چای سبز برای سلامتی (1) و (2)

اثر شگفت انگیز لیمو بر چای سبز

خاصیت ضد افسردگی چای سبز

مصرف لیموترش به همراه چای مفید است

چای خطر سرطان و بیماری قلبی را کاهش می دهد

چای بنوشید تا دندان هایتان سالم بماند

چای آری؛ چای قند پهلو نه!

تاثیر چای در کاهش جذب آهن غذا

نوشیدن چای داغ سرطان زاست

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این فواید مصرف چای سفید

فنگ شویی برای جذب ثروت امکان پذیر است؟ فنگ شویی برای جذب ثروت چه راهکارهایی را توصیه می کند؟ راه های جذب انرژی ثروت با به کارگیری فنگ

فنگ شویی ثروت چیست؟ راه‌ های زیادی وجود دارند که شما می ‌توانید از فنگ شویی برای جذب ثروت، کامیابی و فراوانی استفاده کنید. یک روش ساده این

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد.

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

چای سفید از گیاه Camellia sinensis تهیه می‌شود. قبل از اینکه این گیاه به رشد کامل برسد و زمانی‌که برگ‌ها و جوانه‌های آن به‌رنگِ سفید هستند،‌ از ساقه‌ی گیاه چیده می‌شوند. ازجمله خواص چای سفید می‌توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، مقابله با پیری پوست (جوان ماندن پوست) و کاهش وزن اشاره کرد. همراه ما باشید، در این نوشته به بررسی خواص چای سفید و فواید آن برای بهبود و حفظ سلامتی بدن می‌پردازیم.فواید مصرف چای سفید

چای سبز و چای سیاه نیز همانند چای سفید از گیاه Camellia sinensis تهیه می‌شوند؛ اما روش‌های مختلف فراوری این گیاه باعث می‌شود که طعم و خواص آن‌ها متفاوت باشد. در روند آماده‌سازی چای سفید، کمترین میزان فراوری و دست‌کاری انسانی صورت می‌گیرد و به‌همین‌دلیل نیز آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی در این نوع چای وجود دارد.

چای سفید سرشار از نوعی پلی‌فنول (Polyphenols) به‌ کاتچین (catechins) است. پلی فنول‌ها درواقع مولکول‌هایی با منشأ گیاهی هستند که در بدن به‌عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر ترکیب‌هایی به‌ رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

آسیب بیش‌ازاندازه‌ی رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها می‌تواند مضراتی را برای بدن به همراه داشته باشد که از جمله‌ی آنها می‌توان به بروز علائم افزایش سن، التهاب مزمن، تضعیف سیستم ایمنی و انواع مختلفی از بیماری‌ها اشاره کرد. مقابله با رادیکال‌های آزاد یکی از بهترین خواص چای سفید به‌شمار می‌رود. مطالعات نشان داده‌اند که چای سفید و چای سبز دارای خواص آنتی‌اکسیدان مشابهی هستند.

تحقیقات آزمایشگاهی پیرامون خواص چای سفید نشان داده است که عصاره‌ی این چای می‌تواند از سلول‌های عصبی حیوانات در برابر نوعی رادیکال آزاد به‌ هیدروژن پراکسید محافظت کند. مطالعات آزمایشگاهی دیگر همچنین نشان می‌دهند که پودر چای سفید در کاهش التهاب سلول‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد بسیار مؤثر است. بااین‌حال، برای اثبات خواص آنتی‌اکسیدان چای سفید باید تحقیقات انسانی بیشتری انجام شود و نمی‌توان به بررسی‌های آزمایشگاهی اکتفا کرد.

بیماری‌ قلبی یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ‌ومیر به‌شمار می‌رود. این بیماری کاملا با التهاب مزمن در ارتباط است که خود به‌تنهایی به عوامل متفاوتی ازجمله رژیم غذایی، ورزش و عادت‌های رفتاری مثل سیگارکشیدن بستگی دارد.

پلی‌فنول‌های موجود در چای سفید می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را از چند روش مختلف کاهش دهند. برای مثال، نتایج بررسی‌های مختلف نشان داده است که پلی فنول‌ها می‌توانند به رگ‌های خونی کمک کنند و ایمنی را افزایش دهند. نتایج بررسی‌های نشان داد که پلی فنول‌ها می‌توانند از اکسیدشدن کلسترول مضر LDL جلوگیری کنند؛ این نوع کلسترول از دیگر عوامل مؤثر در ایجاد بیماری‌ قلبی به‌شمار می‌رود.

دانشمندان با بررسی‌های متوجه شدند افرادی که روزانه بیش از سه فنجان چای می‌نوشند،‌ در حقیقت، این کارشان، خطر ابتلا به بیماری قلبی را به میزان ۲۱ درصد کاهش می‌دهد. با وجود نتایج امیدبخشی که پیرامون خواص چای سفید به‌دست آمده، بهتر است موارد دیگری مثل خوردن میوه و سبزیجات، ورزش منظم و استراحت و خواب کافی را در بره‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید تا از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کنید.

چای سبز یکی از مؤثرترین نوشیدنی های چربی سوز محسوب می‌شود؛ اما باید بدانید که چای سفید نیز می‌تواند به‌همان‌اندازه در چربی سوزی مؤثر باشد.

میزان کافئین و اپی گالوکاتچین گالات (نوعی کاتچین) در هر دو چای به یک میزان است. وجود این ترکیب در چای سبز به سوزاندن چربی کمک می‌کند. تعامل و برهم‌کنش این دو ترکیب باعث می‌شود که تأثیر آنها افزایش یابد.

مطالعات آزمایشگاهی نشان دادند که عصاره‌ی چای سفید می‌تواند فرایند شکستن چربی را تحریک کند و از شکل‌گیری سلول‌های چربی جدید جلوگیری کند؛ این حالت به‌دلیلِ وجود اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) ایجاد می‌شود. بررسی‌های دیگر نشان می‌دهند که چای سفید می‌تواند در افزایش سوخت و ساز بدن به‌میزان ۴ تا ۵ درصد مؤثر باشد؛ این میزان برابر است با سوختن ۷۰ تا ۱۰۰ کالری در روز.

ازآنجایی‌که چای سفید محبوبیت زیادی ندارد، مطالعات بیشتری درباره‌ی تأثیر آن بر کاهش وزن انجام نشده است. بنابراین برای اثبات این خاصیت چای سفید باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

چای سفید یکی از بهترین منابع فلوراید، کاتچین‌ها و تانن‌ها به‌شمار می‌رود. ترکیب این مولکول‌ها می‌تواند با مقابله در برابر قند و باکتری‌ها، به تقویت دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند.

فلوراید با افزایش مقاومت سطوح دندان در برابر حمله‌های اسیدی باکتری‌ها و قندها می‌تواند از ایجاد حفره‌های دندانی جلوگیری کند.

چای سفید سرشار از کاتچین‌ها (نوعی آنتی‌اکسیدان گیاهی) است. تحقیقات نشان داده‌اند که این آنتی‌اکسیدان می‌تواند رشد پلاک‌های باکتریایی را مهار کند (از بین بردن پلاک دندان).

تانن‌ها نوع دیگری از پلی فنول‌ها هستند که در چای سفید وجود دارند. ترکیب تانن‌ها و فلوراید نیز همانند کاتچین‌ها می‌تواند از میزان رشد پلاک‌های باکتری جلوگیری کند.

چای سفید دارای ترکیباتی است که می‌تواند در جریان مقابله‌ با سرطان مؤثر باشد.

سرطان دومین عامل مرگ و میر در بسیاری از کشورهاست. خوشبختانه بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که چای سفید می‌تواند خاصیت ضدسرطانی داشته باشد. در یکی از این مطالعات مشخص شد که عصاره‌ی چای سفید می‌تواند در ازبین‌بردن سلول سرطانی در چند نوع از سرطان ریه مؤثر باشد.

بررسی‌های نشان داد که عصاره‌ی این چای می‌تواند رشد سلول‌های مربوط به سرطان روده‌ بزرگ را سرکوب و از گسترش آنها جلوگیری کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عصاره‌ی چای سفید همچنین مانع از آسیب مولکول‌های مضر به سلول‌های سالم می‌شوند.

البته برای اثبات خاصیت ضدسرطانی چای سفید باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

انسولین یکی از مهم‌ترین هورمون‌های بدن است. این هورمون در انتقال مواد مغذی از جریان خون به سلول‌ها نقش دارد. مصرف بیش‌ازاندازه‌ی قند و برخی عوامل دیگر باعث می‌شود که بدن نسبت به انسولین واکنشی نشان ندهد و اصطلاحا نسبت به انسولین مقاوم باشد.

مقاومت در برابر انسولین بسیار رایج است و با بسیاری از بیماری‌های مزمن ازجمله دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و سندروم متابولیک ارتباط دارد. خوشبختانه نتایج بررسی‌های مختلف نشان می‌دهند که پلی‌فنول‌های موجود در چای سفید می‌توانند خطر اثر مقاومت در برابر انسولین را کاهش دهند.

مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که اپی گالوکاتچین گالات و سایر پلی‌فنول‌هایی که در چای سفید وجود دارند می‌توانند تأثیر انسولین را افزایش دهند و از افزایش سطح قند خون جلوگیری کنند.

دانشمندان با تجزیه‌وتحلیل ۱۷ مطالعه‌ی مختلف که با حضور ۱۱۰۰ نفر انجام شده است، به این نتیجه رسیدند که مولکول‌های موجود در چای‌ها مثل پلی‌فنول‌ها می‌توانند قند خون و سطح انسولین را به‌میزانِ چشمگیری کاهش دهند. با‌این‌حال باید مطالعات انسانی بیشتری انجام شود تا این خاصیت چای سفید نیز با درصد خطای کمتری به اثبات برسد.

یکی دیگر از خواص چای سفید این است که می‌تواند در مقابله با پوکی استخوان مؤثر باشد. این بیماری که اکثرا افراد مسن را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، می‌تواند به آسیب و کاهش کیفیت زندگی افراد منجر شود.

مطالعات نشان داده‌اند که رادیکال‌های آزاد و التهاب مزمن می‌توانند خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهند. این عوامل می‌توانند سلول‌های مؤثر در رشد استخوان‌ها را سرکوب و درعوض، سلول‌های تضعیف‌کننده‌ی استخوان را تقویت کنند. اما کاتچین‌های موجود در چای سفید با سرکوب سلول‌های تضعیف‌کننده، با این عوامل مخرب مقابله می‌کنند. میزان کاتچین‌ها در چای سفید، از چای سبز و سیاه است.

چین و چروک پوست و نیز افتادگی پوست به‌مرور زمان و با افزایش سن شکل می‌گیرد. پیری پوست معمولا در دو حالت ایجاد می‌شود: پیری درونی و پیری بیرونی.

پیری بیرونی زمانی شکل می‌گیرد که عوامل محیطی باعث آسیب به پوست و افزایش روند پیری می‌شوند؛ مثل اشعه‌ی فرابنفش خورشید که به‌مرورِ زمان و ایجاد التهاب، به سطح پوست آسیب می‌رساند.

اما پیری درونی که به‌عنوان روند پیری طبیعی نیز شناخته می‌شود، به‌دلیلِ آسیب عوامل مختلف در بدن، مثل رادیکال‌های آزاد و برخی آنزیم‌های خاص شکل می‌گیرد. آنزیم‌هایی مثل الاستاز و کلاژناز می‌توانند به شبکه‌ی فیبری پوست آسیب برسانند؛‌ این شبکه به استحکام پوست کمک می‌کند.

خوشبختانه ترکیبات موجود در چای سفید می‌توانند از پوست شما در برابر هر دو نوع پیری درونی و بیرونی محافظت کنند. نتایج یکی از تحقیقات نشان می‌دهند که قرار دادن عصاره‌ی چای سبز روی سطح پوست می‌تواند در مقابله با اثر زیان‌بار اشعه‌ی فرابنفش مؤثر باشد.

بررسی‌های دیگر ثابت کرده‌اند که پلی‌فنول‌های موجود در چای سفید می‌توانند چندین ترکیب سلولی را که به شبکه‌ی فیبری پوست آسیب می‌رسانند، سرکوب و به حفظ استحکام پوست کمک کنند.

پلی‌فنول‌هایی مثل اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) که در چای سفید به‌فراوانی یافت می‌شوند، می‌توانند خطر ابتلا و گسترش بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر را کاهش دهند.فواید مصرف چای سفید

دانشمندان درنتیجه‌ی مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی دریافتند که اپی گالوکاتچین گالات می‌تواند رادیکال‌های آزاد را سرکوب کند و التهاب را کاهش دهد. این پلی‌فنول در مجموع، تأثیر عوامل مخرب دیگری را که در بروز این بیماری‌ها مؤثر هستند کاهش می‌دهد. برای مثال، مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که اپی گالوکاتچین گالات می‌تواند مانع از توده و انبوه شدن پروتئین‌ها شود. پیچیدن و توده شدن پروتئین‌ها یکی از عوامل ابتلا به پارکینسون و آلزایمر به شمار می‌رود؛ چراکه این حالت به افزایش التهاب و آسیب سلول‌های مغزی منجر می‌شود.

مطالعات انسانی زیادی انجام شده که تأثیر نوشیدن چای سفید بر کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را اثبات می‌کند. برای مثال، دانشمندان با بررسی هشت مطالعه‌ی مختلف که با حضور ۵۶۰۰ نفر انجام شده، به این نتیجه رسیدند که خطر ابتلا به پارکینسون در افرادی که چای می‌نوشند، ۱۵ درصد کمتر از افرادی است که به نوشیدن چای عادت ندارند.

بررسی ۲۶ مطالعه‌ و ۵۲۵۰۰ نفر نشان می‌دهد که نوشیدن چای به‌صورت روزانه می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات مغزی مثل آلزایمر را تا ۳۵ درصد کاهش دهد.

روند آماده‌کردن چای سفید بسیار آسان است. تنها کافی‌ است کمی آب داغ را به چای سفید اضافه کنید و پس از پنج تا هشت دقیقه، آن را از صافی رد کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. دمای آب ترجیحا باید بین ۷۵ تا ۸۵ درجه سانتی‌گراد باشد. از ریختن آب جوش (۱۰۰ درجه) خودداری کنید، چراکه می‌تواند طعم لطیف چای سفید را خراب کند.

طعم چای سفید بسیار خوشایند است و تأثیری طراوت‌بخش دارد. می‌توانید این چای را به‌صورت گرم یا خنک بنوشید. با اضافه کردن چای می‌توانید نوشیدنی غلیظ‌تری داشته باشید. احتمالا با چند بار دم کردن چای سفید، طعم دل‌خواه خود را پیدا می‌کنید.

چای سفید غنی از آنتی‌اکسیدان است که آن را به یک نوشیدنی بسیار سالم تبدیل می‌کند. چای سفید و ترکیبات موجود در آن، از بدن در برابر بسیاری از خطرات ازجمله سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند و حتی در کاهش وزن مؤثر است.

متأسفانه تحقیقات زیادی درباره‌ی خواص چای سفید انجام نشده است. برای شفاف‌سازی درباره‌ی مزایای سلامتی و خواص چای سفید به مطالعات انسانی بیشتری نیاز داریم. باوجودِاین، گنجاندن چای سفید در رژیم غذایی خالی از لطف نخواهد بود. دم‌کردن آسان و طعم دل‌پذیر این چای می‌تواند جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های دیگر باشد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

جوش صورت نوزاد؛ عوامل، راه‌های تشخیص و درمان

مطالب سخنرانی‌مان را با چه ترتیبی ارائه دهیم؟

علائم کبد چرب؛‌ هر مرحله از کبد چرب چه نشانه‌هایی دارد؟

فروش آنلاین لباس با ۱۹ توصیه که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه


ایمن ترین خودروها در دنیا را بشناسید

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما – چای سفید، از برگ های چای رسیده به دست می آید. در فصل بهار وقتی غنچه چای هنوز باز نشده است، آن را می چینند و قبل از این که برگ های چای خشک شوند، آنها را بخار می دهند. به این دلیل سفید را بر آن گذاشته اند که غنچه های چای، کرک هایی دارد و هنگامی که چای خشک می شود، این کرک ها به رنگ سفید در می آیند. چای سفید مقدار کافئین بسیار پایینی دارد. طعم این چای کم و مقداری شیرین است.

فرایند تولید و تخمیر چای سفید کمتر از چای سبز است، اما تغییر مزه هر دو تقریبا یکی ست. چای سبز مزه علف و چمن می دهد، ولی چای سفید فاقد این طعم است.  چای سفید نسبت به سایر چای های سنتی کمیاب تر و گران تر است.

فواید مصرف چای سفید

چای سفید غنی از آنتی اکسیدان ها است. بدن انسان دائماً در معرض شرایطی است که اکسیداسیون یده می شود و کاملاً طبیعی است که ما نیز در معرض آن ها قرار بگیریم.

با این وجود این فرایندها هنگامی که ما مواد غذایی ناسالم می خوریم و یا هنگامی که هوای آلوده ای را نفس می کشیم و یا زمانی که آب آلوده ای را می نوشیم، تسریع می شوند. در نتیجه ی فرایند اکسیداسیون، رادیکال های آزادی در بدن تولید می شود که به بدن ما در سطح سلولی آسیب هایی را وارد می کند.

چای سفید آنتی اکسیدان هایی را برای شما فراهم می کند که با این رادیکال های آزاد ترکیب شده و قبل از آن که فرصت کنند فعالیت تخریبی خودشان را انجام دهند، آن ها را به طور امنی از بدن خارج می کند.

یکی دیگر از فواید چای سفید این است که به طور موثری به افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه به سوزاندن کالری های اضافه در طول روز کمک می کند. اخیرا در یکی از تحقیقات انجام شده در آلمان مشخص شد که چای سفید به کاهش وزن از طریق کاهش چربی ها کمک می کند.

در این تحقیق مشخص شد که عصاره ی چای سفید موجب مهار تولید سلول های چربی جدید در افرادی که آن را مصرف کرده بودند شد. از طرفی در تحقیق دیگری نشان داده شد که عصاره ی این چای موجب تحریک انتقال چربی ها از سلول های چربی شده است.

یکی از مشکلات رایج این روزها در بین مردم، پُرفشاری خون است و خیلی از مردم یا فشار خون بالای کنترل نشده دارند و یا این که تحت درمان هستند، ولی با این حال خیلی خوب کنترل نمی شود. این چای به طور طبیعی فشار خون تان را پایین می آورد و به شما کمک می کند تا در برابر عوارض جانبی داروهای کاهنده ی فشار خون، که همان دِهیدراته شدن می باشد، در امان باشید.

چای سفید همچنین به شما کمک می کند که فشار خون تان را به وسیله ی کاهش وزن تان به طور طبیعی نیز کاهش دهید؛ همان طور که در بالا توضیح داده شد. فواید بی شمار دیگری از نوشیدن مرتب و منظم این چای نصیب شما خواهد شد که می توان به اثرات آنتی باکتریایی و آنتی ویروسی آن اشاره کرد.

چای سفید از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند. عملکرد سلول‌های پوست را بالا برده و از تخریب پوست در مقابل نور ماورای بنفش محاظت می‌کند. همچنین به جوانسازی پوست کمک می کند. این چای دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است.

آنتی اکسیدان‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد، از بدن محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد موجب پیر شدن و تخریب سلول‌های پوستی می‌شوند. دیگر این که چای سفید بسیاری از اهداف آرایشی مانند کمک به پاک سازی و سلامت پوست را برآورده می سازد.

برای تهیه این چای نباید به شیوه چای معمولی یا دیگر دمنوش‌ها اقدام کنید. تهیه این چای آداب ویژه‌ای دارد و بی‌دقتی در تهیه این چای تمام خواص آن را از بین می‌برد و اثربخشی آن را کم می‌کند.

برای تهیه دمنوش چای سفید به شیوه درمانگران طب سنتی ایران کافی است یک قاشق غذاخوری سرپر از این چای  را با یک لیوان آب که دمای آن از دمای آب جوش کمتر باشد به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

برای این منظور باید آب را جوش بیاورید و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا از دمای ۱۰۰ درجه کمتر شود. این شیوه بهترین شیوه دم کردن و آماده کردن این چای است. اما ژاپنی‌ها به شیوه دیگری چای سفید دم می‌کنند.

آنها چای سفید را درون قوری که دمای آبش زیر جوش است، می‌ریزند و قوری را روی میز می‌گذارند و آن را با پارچه‌ای می‌پوشانند. بعد از ۱۰ دقیقه چای سفید آنها آماده است.

برگ‌های این چای  تمامی خواص برگ‌های چای سبز را دارد با این تفاوت که تاثیرگذاری و خاصیت این چای در مقایسه با چای سبز چند برابر است.

در حقیقت چای سبز و چای سفید هر دو برای درمان و کنترل قند و چربی خون، کلسترول و فشار خون توصیه می‌شوند با این تفاوت که خواص چای سفید در مقایسه با چای سبز چند برابر است چون این چای از غنچه‌های نورس و بازنشده برگ‌های چای تهیه می‌شود.

به بیان دیگر همین مسئله موجب شده تا چای سفید این روزها در بسیاری از کشورهای مشرق زمین به ویژه چین، ایران و هند در گروه پرفروش‌ترین و البته گران‌ترین چای‌ها و دمنوش‌های طبیعی شناخته می‌شود.

طبع چای سفید گرم است بنابراین این چای برای افرادی که مزاج شان گرم هست یا قلب گرمی دارند مصرفش باعث تپش قلب شان می‌شود.

این چای برای افرادی که دارای مزاج سرد هستند خوب است اگر کسی که دارای مزاج گرم است بخواهد از این چای استفاده کند، باید طبق تدبیر پزشک و راهنمای ایشان با گیاهی که طبیعت خنک دارد مخلوط شود مثل آب‌لیمو  مصرف شود تا به قلب آسیب نزند.

نبض ما– گردآوری

منابع:

تبیان، همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران

 

آیا بذر کتان باعث نازایی می شود؟

آیا بادکش درمانی برای لاغری مفید است؟

ملاحظات مصرف آویشن در دوران بارداری

آیا نمک درمانی واقعا موثر است؟

راهکارهایی برای درمان گیاهی سینوزیت

خواص دانه کرچک و مضرات آن

فواید مصرف چای سفید

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

THANKYOUVERYMUCHFORTEAWHITE

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

جشنواره 37/ معرفی فیلم قصر شیرین به کارگردانی سید رضا

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *