فواید مصرف چایی

نوشیدن چای فواید شگفت انگیز برای سلامت بدن دارد. نوشیدن چای به تسکین سرطان، پیری زودرس، اختلالات آدامس، خستگی، تب، رفع افسردگی کمک می کند. بدون شک چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. پیشنهاد می کنیم در ادامه با مطالعه مقاله فواید شگفت انگیز نوشیدن چای برای سلامتی همراه زوم لایف باشید.

باور این است که چینی ها نخستین کسانی بودند که ارزش پزشکی چای را دریافتند و از آن به عنوان یک نوشیدنی استفاده می کردند. آن ها چای را یک ماده مقوی در نظر می گرفتند که می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و جوانی و حیات را گسترش دهد و عمر طولانی را تضمین کند که فرزندان نجیب زاده اجازه نوشیدن آن را داشتند و این نوشیدنی برای مدت طولانی محرمانه نگه داشته می شد. پس از آن که معرفی شد، عینا جهان را متحول کرد.

چای از نظر علمی کاملیا سینینس (Camellia Sinensis) دارد و بر اساس طعم و عطر آن درجه بندی می شود که عموما از آلکالوئیدی به تانن بدست می آید. چای همچنین بر اساس اندازه برگ، برش، دانه آن و چند فاکتور دیگر در فروشگاه ها درجه بندی می شود. بیایید فواید نوشیدن چای برای سلامتی را بدانیم.

برخی از فواید نوشیدن چای:

فواید مصرف چایی

قبل از اینکه به معرفی کامل فواید نوشیدن چای بپردازیم لازم است چند نکته برای احتیاط گفته شود:

چای اعتیاد آور است و شما را به یک محرک خارجی عادت می دهد. بنابراین، در نبود آن شما ممکن است احساس ضعف کنید و انرژی تان از حد طبیعی افت کند و در نهایت ممکن است چای بیشتری بخواهید.آلکالوئید تانن و کافئین در چای می تواند اثرات مضر در دراز مدت داشته باشد و حتی اگر بیش از حد مصرف شود، می تواند به کبد و ریه آسیب برساند. این اثر مضر را می توان با اضافه کردن آب لیمو / لیمو یا شیر در چای به حداقل رساند.نوشیدن چای همچنین اشت ها را کم می کند. اگر بیش از حد یا قبل از خواب مصرف شود، می تواند باعث بی خوابی شدید و سردرد شود.

بیایید بدانیم که چای برای چه بیماری هایی مفید است. فواید چای برای سلامتی عبارت اند از:

بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که چای غنی از پلی فنل ها مانند کاتچین ها و برخی از انواع کاتچین ها است که در فلاونوئیدها وجود دارد و به عطر و طعم غنی آن کمک می کند و خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد. این مواد در جلوگیری از رشد تومورها و سرطان ها، به ویژه کبد، روده، پروستات، کلیه ها، سینه ها و ریه ها موثر اند. آلکالوئیدها مانند تانن و کافئین که در چای موجود است، به مهار رشد سلول های سرطانی کمک می کنند.

همان طور که مدت هاست در چین باور شده و در ده های اخیر ثابت شده است، انتی اکسیدان های موجود در چای به طور قابل ملاحضه ای می تواند سرعت پیر شدن را کم کند که آن را از طریق جلوگیری از رادیکال های آزاد (اکسیدان ها) که از آسیب دیدن متابولیک، گردش خون، تنفس و سیستم عصبی ایجاد می شوند. این آنتی اکسیدان ها در خنثی کردن رادیکال های آزاد موثر اند. چای سبز و سفید اگر با لیمو همراه باشند، تاثیر بیشتری خواهند داشت. همچنین می تواند ضعیفی چشم را، دژنراسیون ماکولا، سست شدن عضلات و دیگر شرایط در پیر را کاهش دهد.

چای یک داروی ضد افسردگی و انرژی دهنده عالی است. در واقع، آلکالوئید ها، تانن و کافئین موجود در آن، محرک های طبیعی بسیار سریع و کارآمدی هستند. نوشیدن چای باعث کاهش خستگی، تحریک مغز و افزایش خلق و خو می شود. همچنین در فصل سرما احساس سردی را کاهش می دهد. این امر در رفع خواب آلودگی بسیار موثر است. بهترین قسمت این است که اثرات آن تقریبا فوری است. یک اسید آمینه به (L-Theanine) که در چای وجود دارد، باعث افزایش هوشیاری مغز می شود.

آلکالوئیدها مانند تانن و کافئین موجود در چای، ضد عفونی کننده های قوی و دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و میکروبی هستند. این به دلیل این است که همه آلکالوئیدها (تانن، کافئین، نیکوتین، سنگاپور، و غیره) برای هسته های زنده سمی، خفیف یا خشن هستند. اگر در یک فرم متمرکز یا در دوزهای بالا مصرف شود، می تواند برای انسان ها کشنده باشد.

با این حال، هنگامی که مصرف می شود در دوزهای بسیار پایین مصرف می شود، تنها میکروب ها را می کشند. به همین دلیل چای به کاهش تب و جلوگیری از عفونت کمک می کند. همچنین آنتی اکسیدان ها در چای سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. اگزالات (Oxalates) و پلی فنل (Polyphenol) مانند کاتچین و اپی گالوکتشین گالات(Epigallocatechin gallate)، که در چای وجود دارد، در بررسی رشد ویروس HIV موثر هستند.

تانن در چای یک آلکالوئید است و خواص قوی مرطوب کنندگی دارد. چای اگر بدون شکر مصرف شود، اسیدهای موجود در دهان را خنثی می کند و همچنین میکروب ها را از بین می برد. رطوبت آن لثه ها را به دقت بر روی دندان ها می چسبانند و مانع از افتادن دندان ها می شود. تانن همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند و در صورت استفاده، ریشه های مو تقویت می شوند. به همین دلیل، بسیاری از مردم موهای خود را با چای سیاه می شورند.

چای متابولیسم را تحریک می کند، که منجر به مصرف سریع تر (شکستن) قند و کاهش سطح آن در خون می شود. به این ترتیب، انرژی آن را آزاد می کند و در افراد مبتلا به بیماری دیابت، سطح قند خون خود را کنترل می کند.

مصرف چای روشی برای مراقبت از پوست است. رطوبت چای می تواند پوست را تمیز کند و چهره ی جوان تری به شما بدهد.

چای تسکین دهنده استرس و اختلالات عصبی  موقت است و احساس خوب و سالم در بدن ایجاد می کند.

1 خواص شگفت انگیز چای سفید

با 12 خواص شگفت‌انگیز کیوی آشنا شوید!

25 نکته برای از بین بردن چربی شکم

آیا مطلب ” فواید شگفت انگیز نوشیدن چای برای سلامتی ” برای شما مفید بود؟

در گذشته از زردچوبه به عنوان یک ماده‌ی آرایشی استفاده می‌شده است. به همین دلیل، []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

خواص چای سیاه در سلامتی شامل تاثیر آن بر کلسترول بالا، اسهال، پوسیدگی دندان، تمرکز پایین، مشکلات گوارشی، گردش خون پایین، فشار خون بالا و آسم می باشد. چای سیاه یکی از چای های مورد علاقه مردان است و شهرت آن به خاطر خواص دارویی و تاثیرات آن بر سلامتی می باشد. در ادامه با معرفی 6 خواص شگفت انگیز چای سیاه همراه زوم لایف باشید.

تحقیقات پزشکی اخیر توصیه می کنند که ترکیبات موجود در چای سیاه، به تئوفلاوین علاوه بر طعم و رنگ منحصر به فرد، بسیار برای سلامتی مفید هستند. بنابراین، بشتابید. از فنجان چای سیاه گرم و تازه لذت ببرید و در تمام زندگی خود سالم بمانید.

این مطلب توسط انجمن قلب آمریکا (American Heart Association) و همچنین دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون (Boston University School of Medicine) منتشر شده است که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید.

فواید چای سیاه به طور گسترده در جهان پذیرفته شده است. چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. چای از گیاهی به کاملیا بدست می آید. کشور ها چای سبز را ترجیح می دهند. تفاوت بین چای سبز و چای سیاه و چای سفید فقط در نحوه تولید آن ها است.

در طول فرایند تولید، چای سیاه تخمیر و اکسید می شود که به آن رنگ و عطر و طعم منحصر به فرد و فواید سلامتی می دهد که به طور گسترده شناخته شده است. اما چای سبز و چای سفید تخمیر نمی شوند.

فواید مصرف چایی

اگر طعم و عطر چای سیاه را دوست دارید، می توانید آن را به روش متنوعی مصرف کنید. چینی ها هنگام دم کردن چای به آن عوامل شیرین کننده، ادویه، شکلات و حتی گیاهان نادر اضافه می کنند. در هند معمولا شیر و شکر به آن اضافه می شود. هم چنین برخی مردم به آن داروهای گیاهی مختلف شامل زنجبیل، دارچین، هل خوک، چمن لیمو، مولت (Mulethi) یا ریسل مقدس اضافه می کنند.

چای سیاه ساده دارای آنتی اکسیدان هایی است که به عنوان پلی فنل ها شناخته می شوند و همچنین دارای مقادیر کمی از سدیم، پروتئین و کربوهیدرات است. طبق گفته مدرسه پزشکی بوستون، چای عملکرد غیر طبیعی عروق خون را اصلاح می کند که از سکته مغزی و دیگر بیماری های مربوط به عروق قلبی جلوگیری می نماید.

چای سیاه به خاطر خواص درمانی آن بسیار شناخته شده است که به برخی از آن ها در زیر اشاره شده است.

مصرف منظم چای سیاه می تواند به درمان اختلالات شریان در بسیاری از بیماری های قلبی کمک کند. بنابراین کسانی که چای سیاه می نوشیند شانس کمتری برای ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی عروقی دارند.

چای سیاه تاثیر بسیاری در اختلالات روده ای که به فشار به تانن ها منجر می شود، دارد. توصیه می شود بیماران مبتلا به اسهال، جرعه جرعه چای سیاه بنوشند تا از مزایای حداکثری آن برخوردار شوند.

نوشیدنی های داغ و دم کرده به طور کلی شرایط آسم را تسکین می دهند. در واقع این چیز عجیبی نیست که چای سیاه به درمان آسم بسیار زیاد کمک می کند. چای به عبور هوا کمک می کند و این امکان را به بیماران می دهد تا آسان تر تنفس کنند.

چای سیاه دارای تانن ها و دیگر مواد شیمیایی است که دارای اثر مثبت و آرام کننده بر روی سیستم هضم بدن انسان است. اثر ضد التهاب چای سیاه برای درمان اختلالات گوارشی نیز مفید است.

بر طبق مطالعات انجام شده از سوی انجمن قلب آمریکا در نیواورلان، افرادی که چای سیاه مصرف می کنند می توانند سطح کلسترول بد را کاهش دهد که عامل سکته قلبی و حملات مرگبار قلبی است. همچنین نشان داده شده است که کسانی که روزی 3 تا 4 استکان چای می نوشند نسبت به کسانی که کمتر می نوشند یا اصلا از چای استفاده نمی کنند، شانس کمتری برای ابتلا به مشکلات قلبی دارند.

نوشیدن چای حتی چای سبز یا چای سفید به زنان در جلوگیری از گسترش سرطان در سینه، به خصوص زنان در مرحله قبل یائستگی کمک می کند. چای به افزایش سطح هورمون های گلوبولین در طول دوره سیکل قاعدگی زنان کمک می کند. وجود تئوفلاوین ها در چای سیاه سلول های غیر طبیعی را در بدن قبل از آن که هر گونه مشکل یا تغییر به سلول های سرطانی، نابود می کند.

بدین ترتیب مشاهده می کنید که نوشیدن این نوع از چای درست به اندازه نوشیدن چای سبز برای سلامتی مفید است. تقریبا 8 درصد مردم چای سیاه مصرف می کنند. به راحتی قابل دسترس است و شما می توانید بین صد ها طعم و عطر موجود یکی را در سوپرمارکت انتخاب کنید. اگر به هر جایی از جهان بروید، مطمئن باشید چای را به عنوان یک نوشیدنی با طراوات می یابید.

احتیاط:بسیاری از مردم عادت دارند روزی 3 تا 5 بار چای سیاه بنوشند. آنها بسیار به آن معتاد می شوند که اگر آن یک روز چای ننوشند، ممکن است روز بعد دچار سردرد شوند.

8 خواص شگفت انگیز چای نعناع

11 خواص شگفت انگیز چای سبز

1 خواص شگفت انگیز چای سفید

آیا مطلب ” 6 خواص شگفت انگیز چای سیاه ” برای شما مفید بود؟

میخواستم از دکتر بپرسم چای برای قلب خوب نیست یا این حرفی بوده که از بچگی بهمون گفتن که چای کم رنگ بخورید برای قلب خوب نیست چای اگه پرنگ باشه

در گذشته از زردچوبه به عنوان یک ماده‌ی آرایشی استفاده می‌شده است. به همین دلیل، []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

فواید مصرف چایی

فنگ شویی برای جذب ثروت امکان پذیر است؟ فنگ شویی برای جذب ثروت چه راهکارهایی را توصیه می کند؟ راه های جذب انرژی ثروت با به کارگیری فنگ

فنگ شویی ثروت چیست؟ راه‌ های زیادی وجود دارند که شما می ‌توانید از فنگ شویی برای جذب ثروت، کامیابی و فراوانی استفاده کنید. یک روش ساده این

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد.

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *