درمان چربی خون بالا فوری

چربی خون واژه ای است که برای تمام مواد چرب موجود در خون استفاده می شود، از جمله کلسترول و تری گلیسیرید. برخی افراد کلسترول (چربی) زیادی دارند و این باعث افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی و بسیاری امراض دیگر می شود.

در ایجا چند مورد که برای کاهش سریع چربی خون و کلسترول موثر هستند را اشاره می کنیم.

چربی های لبنی برای سلامت عمومی مفید هستند و سلول های سالم می سازند، به سالم ماندن مغز نیز کمک می کنند، هورمون تولید می کنند و به بدن کمک می کنند تا ویتامین ها را به بهترین نحو ممکن جذب کنند.

اما تمام چربی ها یکسان نیستند. چربی های ترانس و اشباع باید محدود و کنترل شوند.

درمان چربی خون بالا فوری

به گزارش سازمان قلب آمریکا کمتر از 7 درصد مواد غذایی کالریکی که شما دریافت می کنید می توانند چربی اشباع باشند و کمتر از 1 درصد آن می تواند چربی ترانس باشد.

به جای آن شما باید 25 تا 35 درصد کالری روزانه خود را به چربی های مفید مانند آووکادو، آجیل و روغن زیتون اختصاص دهید.

مواد غذایی غنی از فیبر می توانند هم LDL و سطح کلی کلسترول را کاهش دهند. گفته می شود این به این صورت رخ می دهد که فیبر های محلول با دانه های کلسترول در سیستم گوارشی مخلوط می شوند و آن ها را از بدن شما خارج می کنند قبل از این که به بدن شما آسیبی وارد کنند.

میوه هایی مانند آلو، گلابی و سیب با پوست، لوبیا و عدس، دانه ها و مغز ها، غلات کامل و سبزیجات دارای فیبر بالا مانند بروکلی، اسفناج، سیب زمینی با پوست و هویج را امتحان کنید.

از مواد غذایی مانند گوشت قرمز به غذاهای حاوی پروتئین گیاهی روی بیاورید. پروتئین های حیوانی می توانند  در کلسترول و چربی مخصوصا چربی اشباع بسیار بالا باشند.

لوبیا، عدس، غلاتن کامل، مغز ها و دانه ها همگی منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند.

اگر اضافه وزن دارید یا دچار چاقی هستید، شما در معرض کلسترول بالا هستید.

سیگار کشیدن می تواند آسیبی که کلسترول بالا به بدن شما وارد می کند را تشدید کند. تحقیقات همچنین نشان می دهند  که سیگار کشیدن کلسترول خوب بدن را کاهش می دهد.

بنا به گزارش مایو کلینیک در طول 2 دقیقه ترک سیگار ، فشار خون و  ضربان قلب کاهش می یابد. در طول یک سال ریسک بیماری های قلبی شما نسبت به یک فرد سیگاری نصف می شود.

در حقیقت، محققان بهبود چشمگیر در سطح کلسترول و انعطاف رگ های خونی را تنها 4 ساعت بعد از مصرف گردو یا روغن گردو مشاهده کردند. آن ها  خوردن مغز ها و روغن آن ها را تا 4 روز در هفته توصیه می کنند.

استفاده از قرص های چربی خون می تواند سایز ذرات کلسترول را کاهش دهد.

یک مطالعه در سال 213 نشان داد که افرادی که 8 ساعت در شب خواب مناسب دارند دارای کلسترول پایین تری نسبت به افرادی هستند که 6 ساعت یا کمتر در شب می خوابند.

مطالعه بیش از 27 نفر در چین نشان می دهد چرت زدن بیش از 3 دقیقه می تواند کلسترول، فشار خون و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که کمک به هضم غذا و جذب مواد مغذی و حتی تجزیه دارو ها می کنند.

تصور می شود که پروبیوتیک ها کلسترول را کاهش می دهند به این دلیل که این باکتری در روده کوچک با کلسترول مخلوط می شود و از جذب آن توسط جریان خوب جلوگیری می کند.

اگر شما مکمل های پریبیوتیک مصرف می کنید سعی کنید برخی مواد غذایی غنی از پریببیوتیک را به رژیم خود اضافه کنید. موز ، سیر، پیاز و مارچوبه مصرف کنید.

اگر شما نگران سطح کلسترول خود هستید، یک کاسه بزرگ از جو دوسر می تواند بهترین مورد برای شروع روز شما باشد.

برخر شواهد نشان می دهد که غذاهای غنی از فیبر برای درمان چربی خون و کلسترول  خون بسیار عالی هستند.

چای سبز می تواند تاثیر قابل توجهی در میزان کلسترول داشته باشد، با کاهش کلسترول LDL (نوع بد) و عدم تاثیر بر سطح HDL، نشان می دهد که چقدر تاثیر آن مثبت است.

کاکائو نشان داده است که می تواند HDL را افزایش و LDL  را در افرادی که چربی خون و کلسترول بالا دارند کاهش دهد. طبق گفته دانشمندان دانشگاه ایالتی سن دیگو، همان فواید را می توان با خوردن شکلات تیره با سطوح بالای کاکائو به دست آورد.

شکلات تلخ با حداقل 7٪ کاکائو مصرف کنید.           

 

به جای طعم دادن به غذا با نمک (که برای سلامت قلب مفید نیست)، وعده های غذایی خود را با گیاهان و ادویه جات طعم دار کنید، که آنها از خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی سرشار هستند.

بعدی

قبلی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *