فواید مصرف قرص امگا 3 در بارداری

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های اسید چرب اُمگا 3 در دوران بارداری، می‌تواند از ابتلای کودکان به بیماری آسم جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، با توجه به آمار به دست آمده از کلینیک مایو، آسم در کودکان علت عمده مراجعه به اورژانس کودکان و بستری شدن در بیمارستان بوده و متاسفانه هیچ درمانی برای این بیماری وجود نداشته و می‌تواند تا بزرگسالی به طول انجامد.

این تحقیق توسط محققان دانشگاه واترلو کانادا انجام شد و محققان برای شروع این پژوهش، در طول سه ماهه سوم بارداری، در مجموع به 736 زن دانمارکی روزانه دوزهایی از مکمل اُمگا 3 که از روغن ماهی گرفته شده و روغن زیتون دادند.

نمونه خون در هفته 24 بارداری و یک هفته پس از زایمان تایید کرد که سطح اُمگا 3 در این افراد افزایش یافته است.

پس از متولد شدن نوزادان، سلامت 695 نفر از آنها برای یک دوره پنج ساله تحت نظارت قرار گرفتند.

فواید مصرف قرص امگا 3 در بارداری

در نتیجه مشخص شد کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری از مکمل اُمگا 3 استفاده می‌کردند، ​​3.7 درصد کمتر به آسم مبتلا بودند.

تحقیقات جدید نشان داده‌اند که این اسیدهای چرب اشباع نشده نقش کلیدی در تنظیم پاسخ ایمنی بدن انسان بازی می‌کنند.

مقاله این پژوهش اخیرا در New England Journal of Medicine به چاپ رسیده است.

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

مصرف مکمل امگا 3 در دوران بارداری سوخت و ساز آهن را در جنین افزایش می دهد و از کمبود آهن در نوزاد جلوگیری می کند.برای اولین بار، تحقیقات ثابت کرده است که مصرف مکمل اسید docosahexaenoic (DHA)  که یک اسید چرب غیر اشباع ضروری امگا 3 است توسط مادر متابولیسم آهن را در جنین افزایش می دهد و به عبارت دیگر ژن های کلیدی تنظیم کننده ی انتقال آهن از طریق جفت را افزایش می دهد. مکمل DHA  علاوه بر کمک به رشد اولیه ی مغز، به متابولیسم آهن در نوزادان تازه متولد شده نیز کمک می کند. علاوه بر این، به بهبود ذخایر آهن قبل از تولد و بعد از تولد کمک می کند تا از کمبود آینده و آسیببی که می تواند به رشد شناختی کودک زده شود جلوگیری  شود.به منظور انجام این بررسی، محققان 11 زنان باردار سالم که در ماه ششم بارداری بودند را به 2 گروه تقسیم کردند. در گروه کنترل 54 زن که یک رژیم غذایی متعادل به همراه ماهی و 2 لیوان نوشیدنی لبنی کنترل شده مصرف می کردند و گروه مداخله که شامل 56 زن بود و و یک رژیم غذایی متعادل را به همراه ماهی و 2 لیوان نوشیدنی لبنی که با 4 میلی گرم روغن ماهی غنی شده بود مصرف می کردند. محققان نمونه جفت را بعد از کار، برای بررسی بیان ژن و پروتئین مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.نتایج اثرات مفید از مصرف مکمل های DHA توسط مادربر هموستاز آهن از طریق (syncytiotrophoblast) نشان داد که باعث افزایش انتقال آهن مادر به جنین و بهبود ذخایر آهن جنینی می شود.“بنابراین، این مکمل DHA  به عنوان یک استراتژی های تغذیه ای نه تنها به رشد شناختی و بصری کودک کمک می کند، همچنین می تواند در جلوگیری از خطر دچار کم خونی کمک کند. در این راستا، این مکمل مادری می تواند از آنمی مرتبط با عوارض پری ناتال مانند وزن کم هنگام تولد و رشد شناختی ثانویه جلوگیری کند.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

Math Captcha 2 + 8



باید پاسخ داد که مصرف خودسرانه مکمل امگا3 در دوران بارداری توصیه نمیشود و بهتر است شما اسیدهای چرب امگا3 را از طریق غذای روزانه تان تامین کنید که در ادامه این بخش از دلگرم منابع غذایی را معرفی کرده ایم. مگر در شرایط خاص و مورد نیاز و با تجویز پزشم معالج این مکمل در دوران بارداری مصرف شود.


فواید مصرف قرص امگا 3 در بارداری





اسیدهای چرب امگا 3 یک خانواده از چربی های اشباع نشده است که ما باید از رژیم غذایی دریافت کنیم آنها همچنین N – 3و یا اسیدهای چرب ω – 3 دارد.آنها اسیدهای چرب ضروری یده می شوند زیرا آنها برای سلامت مورد نیاز هستند اما بدن خود نمی تواند آنها را مانند سایر چربی ها تولید کند. اسیدهای چرب چند اشباع نشده بدان معنی است که اسیدهای چرب چند پیوند دوگانه در ساختار شیمیایی خود دارند اسیدهای چرب امگا6 نوع دیگری از چربیهای چند اشباع نشده می باشد.

“امگا ” گذاری قراردادی با قرار دادن پیوند دوگانه بر روی مولکول اسید چرب است امگا 3S که اولین پیوند دوگانه بر روی اتم کربن 3 به دور از انتهای امگا قرار داده شده است.





همچنین بخوانید:


فواید امگا3 برای مغز


8 نکته درباره امگا3


کپسول کادلیور(کپسول روغن ماهی)



تری گلیسیرید خون

مکمل امگا 3 می تواند تری گلیسیرید خون را به طور قابل توجهی کاهش دهد.


سرطان

مصرف غذاهای با امگا 3 بالا به کاهش خطر سرطان روده بزرگ، پروستات و سرطان سینه مرتبط است. با این حال، تمام مطالعات موافق نیستند.


کبد چرب

مصرف مکمل های اسید چرب امگا 3 می تواند به خلاص شدن از چربی اضافی در کبد کمک کند.


افسردگی و اضطراب

مصرف مکمل امگا 3، مانند روغن ماهی، می تواند به کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک کند.
التهاب و درد: امگا 3S می تواند علائم التهاب و نشانه های بیماریهای مختلف اتوایمیون، مانند آرتریت روماتوئید را کاهش دهد. آنها همچنین در کاهش درد قاعدگی بسیار موثر است.
ADHD

در کودکان مبتلا به ADHD، مکمل امگا 3 می تواند به طور قابل توجهی نشانه های مختلف بیماری را بهبود بخشد.
آسم

امگا 3S ممکن است به پیشگیری آسم در کودکان و بزرگسالان جوان کمک کند.


رشد نوزاد

خوردن DHA در طول دوران بارداری و شیردهی می توانید سلامت هوش و چشم کودک را بهبود بخشد.


زوال عقل

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که مصرف بالاتر امگا 3 به کاهش خطر بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط است. یک رژیم غذایی1 ٪ تضمین شده سبب ذوب شدن 12 – 32 پوند از چربی در 21 روز می شود.متاسفانه، با وجود بهبود عوامل خطر متعددی برای بیماری های قلبی، نشان داده نشده است که اسیدهای چرب امگا 3 برای جلوگیری از حملات قلبی یا سکته موثر باشند. بزرگترین مطالعات در بدن شواهدی از هیچ فایده ای پیدا نکرده اند.








فواید مصرف قرص امگا 3 در بارداری



ایمنی و عوارض جانبی مکمل های امگا 3


در واقع گرفتن مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 از غذاهای کامل سخت نیست.

چند غذایی که امگا 3 بسیار بالا دارند عبارتند از:


دیگر غذاهای سرشار از EPA و DHA شامل انواع بسیاری از ماهی های چرب، گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی از حیوانات علف خوار می باشد.
چندین غذای گیاهی نیز دارای اسید چرب امگا 3 ALA بالا هستند این شامل سویا، دانه شاهدانه و گردو می باشد برخی از سبزیجات از جمله اسفناج و کلم بروکسل همچنین حاوی مقادیر کمی هستند.





سوالات متداول در زمینه مکمل امگا 3

در اینجا پاسخ سریع به چند سوال رایج که اغلب در مورد اسیدهای چرب امگا3 و روغن ماهی پرسیده می شود آورده می شود.

1. بهترین شکل روغن ماهی چیست؟
اکثر روغن های ماهی به شکل اتیل استر می باشد.
با این حال، توصیه می کنیم روغن ماهی در اشکال تری گلیسرید و اسید چرب آزاد را بخرید زیرا آنها خیلی بهتر جذب می شود.
2. با مصرف امگا 3 S اضافی در بدن اتفاقی می افتد؟
آنها به سادگی به عنوان یک منبع کالری، مانند سایر چربی ها استفاده می شود.
3. آیا می توانیم با امگا 3 طبخ انجام دهیم؟
طبخ با آنها توصیه نمی شود چرا که آنها از چربی های اشباع نشده هستند که به راحتی می توانند در حرارت بالا صدمه ببینند.
به همین دلیل، شما همچنین باید آنها را در یک محل تاریک و خنک ذخیره نمایید و به صورت فله خریداری نکنید زیرا آنها می توانند نابود شوند.

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *