فواید مصرف ال گلوتامین

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– گلوتامین نقش اصلی در سنتز پروتئین دارد و مطالعات نشان داده اند که مصرف این مکمل می تواند به کاهش از کار افتادگی عضلات و بهبود متابولیسم پروتئین کمک کند.

در طول تمرین شدید، سطح گلوتامین بدن به میزان زیادی کاهش می یابد که باعث کاهش قدرت، استقامت و بهبودی می شود. بازگشت سطح این مکمل به حالت طبیعی می تواند تا ۶ روز طول بکشد.

فواید مصرف ال گلوتامین

دو نوع مکمل وجود دارد:

ال گلوتامین “فرم آزاد است و با سایر اسیدهای آمینه مرتبط نیست. متقاضیان، پپتیدهای گلوتامین را ترجیح می دهند که به سایر اسید آمینه مرتبط و پایدارتر هستند و توسط بدن بهتر جذب می شوند. با این حال، اغلب مطالعات نشان می دهد مزایای این مکمل در مکمل های ال گلوتامین است نه پپتیدها.

مصرف این مکمل بدنسازی ، نقش کلیدی در متابولیسم پروتئین، حجم سلولی و ضد کاتابولیسم دارد. توانایی ضد کاتابولیسم گلوتامین مانع از کار افتادن ماهیچه های شما می شود.

به ویژه در تابستان، زمانی که سعی می کنید چربی های بدن را بدون از دست دادن عضلات آب کنید، این مکمل برایتان مفید بوده و برای عملکرد مطلوب برای بدنتان ضروری است.

روده کوچک و سیستم ایمنی بدن نیاز به این مکمل دارند. به دلیل اینکه سطح این مکمل در طی تمرین و ورزش کاهش می یابد، بدنسازان نسبت به سایرین، به آن نیاز دارند.

به همین دلیل مصرف مکمل های ال گلوتامین برای ورزشکاران مهم است؛ نه لزوما برای به دست آوردن عضلات، برای اثرات مراقبتی و سلامتی گلوتامین.

مکمل ال گلوتامین باعث ایجاد تعادل مثبت نیتروژن و مانع از دست دادن عضله می شود. بدنسازان باید روزانه ۱۰ تا ۱۵ گرم از این مکمل را مصرف کنند.

مصرف مکمل آن ۲ تا ۳ بار در روز و هر بار حدود ۵ گرم است. شما همچنین باید بدانید که ممکن است L-گلوتامین، را از مکمل های دیگری که مصرف می کنید هم دریافت کنید.

در حال حاضر بسیاری از مکمل های پروتئینی مقداری این مکمل را در ترکیبات خود دارند. بنابراین برچسب مکمل ها را قبل از مصرف، به طور کامل مطالعه کنید. بهترین زمان مصرف پودر ال گلوتامین، صبح، بعد از تمرین و شب قبل از خواب است.

نگران عوارض این مکمل نباشید، مطالعات نشان داده است که گلوتامین عوارض جانبی مضری ندارد. با این حال، مانند تمام مکمل ها، مصرف بیش از حد آن برای سلامتی مضر است.

مصرف مقادیر بیش از حد این مکمل موجب ناراحتی معده می شود، بنابراین باید همواره دوز توصیه شده را استفاده کنید.

این مکمل یک اهدا کننده کربن و نیتروژن است و به ترمیم گلیکوژن که موجب بازیابی انرژی می شود کمک می کند. این مکمل مهم ترین مولکول پروتئینی عضلانی است و به بهبود و ساخت عضله کمک می کند.

گلوتامین با سنتز پروتئین مرتبط است. موجب جلوگیری از خوردگی عضلات می شود تا این مکمل را برای سایر سلول های بدن فراهم کند.

این مکمل ممکن است برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما مفید باشد. برای بدنسازان، این موضوع بسیار مهم است، زیرا تمرینات شدید باعث کاهش سطح گلوتامین می شود. (این مکمل یک منبع انرژی اولیه برای سیستم ایمنی بدن شما است.)

این مکمل یکی از مهمترین مواد مغذی برای روده شما است. محققان معتقدند که این مکمل مهم ترین اسید آمینه برای بدنسازان است. این مکمل یک ترکیبی در متابولیسم عضلانی و پشتیبانی سلولی به وجود می آورد که توسط هیچ یک از اسید آمینه های دیگر تامین نمی شود.

گرچه ال گلوتامین ترکیب مهمی از مکمل های بدنسازان را تشکیل می دهد، اما ضرورت مصرف آن فقط برای بدنسازان نیست. این مکمل برای حفظ عملکرد روده و کمک به پاسخ ایمنی بدن ضروری است.

پس از اینکه این مکمل در عضلات اسکلتی تولید می شود، به جریان خون منتقل شده و به کلیه، کبد و روده کوچک و سلول های سیستم ایمنی منتقل می شود که در آن ها نقش حیاتی دیگری هم ایفا می کند.

این مکمل توسط گلبول های سفید استفاده می شود و موجب  تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

افراد مبتلا به بیماری های عضلانی و سیستم ایمنی بدن (مانند سرطان یا ایدز) که ممکن است در تولید این مکمل ناتوان باشند، بهتر است از این مکمل ها همراه با سایر اسید آمینه ها استفاده کنند. از دست دادن توده عضلانی بدون چربی، علائم بالقوه کمبود گلوتامین است.

تیم ترجمه نبض ما

منبع:

www.bodybuilding.com

تمام نکات مهم در رابطه با “قرص آلوپورینول

قرص مجسترول برای چه بیماری هایی است؟

نکاتی درباره ماینوکسیدیل داروی ریزش مو

قرص زغال برای چه استفاده می شود؟

11 نکته مهم که درباره شربت و قرص زادیتن باید بدانید

تداخلات دارویی با قرص آهن چیست؟

فواید مصرف ال گلوتامین

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

جشنواره 37/ معرفی فیلم قصر شیرین به کارگردانی سید رضا

جشنواره 37/ معرفی فیلم سمفونی نهم اثر محمدرضا هنرمند

جشنواره 37/ معرفی فیلم سال دوم دانشکده من به کارگردانی رسول

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

در این مطلب از سایت تاپ ناز مدل های گردنبند فانتزی دخترانه شیک را در

فواید مصرف ال گلوتامین

طبق تحقیقات جدید این موضوع ثابت شده است که اگر کودک به یکی از والدین،

قصه کودکانه برای خواب کودک قصه یک سرگرمی خوب برای کودک است که می تواند

بازگردانی سیم کارت سلب امتیاز شده با این روش چنانچه سیم کارت شما 9 روز

ثواب و فضیلت نماز شب و همچین سحرخیز شدن از نظر قرآن مجید چیست؟ خواندن

گلوتامین یک اسید آمینه غیر ضروری است که توسط بدن ساخته می شود و بیشترین اسید آمینه ای است که در پلاسما و عضلات اسکلتی یافت می شود. غلظت گلوتامین خون در یک فرد سالم  ۳ تا ۴ برابر سایر اسیدهای آمینه می باشد. حدوداً ۶۰%  اسید آمینه درون سلولی را تشکیل می دهد و تقریباً از عضلات به مقدار ۹ گرم در روز به داخل خون ترشح می شود.

تحقیقات انجام شده در مورد گلوتامین به وضوح نشان داده است این اسید آمینه به راحتی قادر است تا عضلات را از گزند تجزیه شدن پروتئین در امان نگه داشته و پدیده مخرب آتروفی عضلات را به خوبی مهار کند. این اسید آمینه نقش کلیدی در متابولیسم پروتئین، حجم سلولی و ضد کاتابولیسم دارد.

این اسید آمینه که به شکل مکمل نیز تهیه و عرضه می شود در افزایش حجم سلول ها و در تشدید سنتز پروتئین در عضلات نقش مهمی را ایفا کرده و خواص آنتی کاتابولیکی بسیار قدرتمندی نیز دارد.

گفته می شود که گلوتامین تاثیر قدرتمندی در افزایش میزان ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن نیز داشته است.  لازم به توضیح نیست که تاثیر هورمون رشد در افزایش حجم و قدرت عضلانی و در تشدید فرایند چربی سوزی بر همگان روشن و ثابت شده است.

چرا بدن به گلوتامین نیاز دارد؟

فواید مصرف ال گلوتامین

بدن انسان برای انتقال آمونیاک و نیتروژن در سراسر بدن از طریق رگ‌های خونی نیازمند استفاده از گلوتامین می‌باشد. به همین دلیل بدن همیشه سعی‌ می‌کند جریان گلوتامین موجود درون رگ‌های خونی را همیشه ثابت نگه دارد. دستگاه ایمنی و دستگاه گوارش هر دو نیازمند گلوتامین هستند. دستگاه گوارش در بعضی‌ موارد که فرد از رژیم با پروتئین بالا استفاده می‌کند به دلیل کمبود گلوتامین میتواند دچار مشکلاتی شود.

هنگامی که ورزشکار به صورت منظم و دائمی به تمرینات سنگین فیزیکی‌ مشغل می‌شود، نیازمند مقادیر بیشتری گلوتامین نسبت به آن چیزی است که بدن به طور طبیعی آن را تولید می‌کند. اگر بدن نتواند گلوتامین مورد نیاز خود را از طریق رگ‌های خونی دریافت کند، مجبور می‌شود سراغ عضلات برود. در این حالت گلوتامین موجود درون ماهیچه‌ها شکسته شده و به درون جریان خون وارد می‌شود.

از جمله فواید ذکر شده برای گلوتامین می توان به تقویت حافظه، افزایش حجم و آب عضلات و مفاصل، جلوگیری از تخریب بافت عضلانی و ترمیم بافت عضلانی، انتقال نیتروژن بین ارگان ها، حفظ تعادل اسید و باز، افزایش ترشح هورمون رشد، منبع انرژی سلول های مخاطی روده، منبع انرژی سلول های سیستم ایمنی و تنظیم سنتز و تجزیه پروتئین اشاره کرد. ANTONIO 1999  بیان کرد که حفظ سطوح درون سلولی گلوتامین در جلوگیری از تجزیه پروتئین عضله اسکلتی موثر است.

کسانی که با تمرینات سنگین آشنایی دارند از این حقیقت مسلم آگاهی کامل دارند که پرداختن مداوم به تمرینات شدید بدنی خواه و ناخواه با پدیده تجزیه شدن پروتئین در عضلات همراه می شود. ورزشکاران این پدیده مخرب را به پدیده کاتابولیسم می شناسند.

گفته می شود که مصرف مقادیر کافی از این اسید آمینه امکان و احتمال بروز این پدیده در بدن ورزشکاران رشته های قدرتی را به حداقل ممکن می رساند. این اسید آمینه مخصوصا برای کسانی که در دوره های کات به سر برده و یا به قصد کم کردن از میزان چربی زاید در بدن خود تمرین کرده و یا در رژیم های چربی سوزی به سر می برند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زمانی که ورزشکاران قصد کم کردن از وزن خود را داشته و در عین حال نیز نگران از دست رفتن حجم عضلانی باشند این اسید آمینه برای آنان حکم طلا و کیمیا را پیدا می کند.

توصیه های صورت گرفته به مصرف گلوتامین در دوره های ریکاوری پس از تمرینات شدید اشاره شده است. معمولاً مصرف گلوتامین پس از یک هفته نتیجه خود را آشکار می کند. شما از نظر جسمی احساس بهتری داشته، هنگام ورزش از انرژی بیشتری برخوردار بوده و کمتر دچار خستگی و درد عضلانی می شوید.

اگرچه تا کنون عوارض جانبی برای گلوتامین گزارش نشده است ولی باید به یاد داشته باشید که گلوتامین یک نوع آمینو اسید است و وقتی بیش از حد مورد نیاز بدن مصرف شود، نیتروژن اضافه باید دفع گردد. وقتی گلوتامین تجزیه می‌شود، آمونیاک را تولید می‌کند، اگرچه این ماده در بدن جمع نمی‌شود. پس نباید بیش از حد مصرف شود.

آنچه که در گذشته مطرح شده است؛ شما نباید کراتین و گلوتامین را با هم مصرف کنید زیرا این دو مکمل به حامل‌ها و ناقل‌های یکسانی در بدن وابسته هستند. زمانی‌ که این دو مکمل با هم مصرف شوند برای وصل شدن با حامل‌ها به رقابت می‌پردازند و یکی برنده شده و دیگری بازنده می‌شوند. اما

تحقیقات معتبری در خصوص تداخل مصرف کراتین و گلوتامین وجود ندارد و در این خصوص نظرات متفاوتی وجود دارد. بنابراین نمی‌توان به صورت علمی تداخلی برای این دو در نظر گرفت.

پیشنهاد مطالعه: مصرف همزمان کدام مکمل های ورزشی باهم ممنوع است؟

بدنسازان و کسانی که به ورزش های قدرتی می پردازند برای بهره مند شدن از خواص مطلوب این اسید آمینه در بدن باید روزانه ۵ الی ۱۵ گرم از این اسید آمینه را مصرف کنند. این مقدار را می توان در ۲ الی ۳ سروینگ مصرف نمود. به این مهم نیز توجه داشته باشید که در کنار مصرف مکمل های حاوی این ماده طبیعی می توان از طریق رژیم روزانه غذایی نیز مقادیر زیادی از این ماده را وارد بدن نمود.

این مکمل را می توان در ۳ وعده بیدار شدن از خواب یا قبل از تمرین؛ بعد از تمرین و قبل از خواب به میزان هر بار ۵ گرم استفاده شود. شایان ذکر است تحقیقات بی شمار نشان می دهد که مصرف ۵ گرم آن دقیقا قبل از خواب بطور قابل توجهی باعث افزایش هورمون رشد می شود. در روزهای غیر تمرین نیز یک وعده قبل از خواب مصرف شود.

نکته:

مجله علم ورزش هیچ نظری در خصوص انواع برندهای این مکمل ندارد و در این خصوص نیز مشاوره نمی دهد. این مطلب در خرداد ماه ۱۳۹۷ بروزرسانی شد.

تهیه و تدوین: elmezesh.com

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

سلام خسته نباشید.من میخوام که تازه شروع کنم بدنسازی رو.وزنم۷۵،قدم۱۷۹وسنم۲۲هست.و تیپ بدنیمم نه لاغرم و نه چاق،متعادل. به نظر شما از چه مکمل هایی استفاده کنم.باتشکر.

سلام، شما فقط روی تغذیه خوب تمرکز کن دوست عزیز، الان نیازی به مکمل ندارید

سلام
من هفته‌ای پنج روز تمرین میکنم و هر گروه از عضلات دوبار در هفته
روزی پنج وعده غذا هم میخورم
حالا مکمل گینر و کراتین گرفتم ایا گلوتامین هم نیازه؟
وزن ۷۰ قد ۱۸۰

سلام؛ نه نیازی نیست، ولی به نظرم اگر پروتئین وی و کراتین می گرفتید بهتر بود

سلام
من میخام یه دوره کراتین و گلوتامین بخورم، اگه ممکنه طریقه خوردن این دوتا مکمل رو بطور کامل بگید.ممنون از سایت خوبتون

سلام، برای گلوتامین در همین مطلب گفتیم، برای کراتین هم لینک زیر ببینید
https://www.elmezesh.com/when-is-the-best-time-to-take-creatine/

سلام خسته نباشید
من الان حدود. دو سال میشه تمرین میکنم وتو این مدت بره های خودم رو کار. کردم و از. مربی بدنسازی کمک نگرفتم بنظر شما بره ی تمرینی هر چن وقت باید. تغییر. کنه؟؟؟؟؟

سلام، مطلب زیر رو بخونید
تغییر بره تمرین را هر چند وقت یک بار انجام دهیم؟

پودر‌های مکمل پروتئین برای افزایش حجم عضله، ریکاوری سریع، تأمین منابع از دست رفته ریز مغذی‌ها و التیام آسیب‌ها بعد از تمرین برای هر ورزشکار حرفه‌ایی و آماتور مفید و مؤثر است. اما قیمت این مکمل‌ها و از همه مهمتر تنوع زیاد در شرکت‌های تولید کننده و محتویات آن

زمانی‌که در مورد مصرف استروئید ورزشکاران حرفه‌ای خبرهایی به گوش می‌رسد، سوالاتی مثل عوارض جانبی، استفاده بیش از حد، عوارض مغزی، زمان حفظ اثرات مصرف و غیره در ذهن همه ما ایجاد می‌شود. بنابراین در این مطلب مجله علم ورزش به بررسی این سوالات در مورد دیانابول می‌پردازد. دیانابول

یکی از سوالاتی که برخی از ورزشکاران و حتی اشخاص عادی به دنبال پاسخ آن هستند، بهترین مکمل افزایش وزن است. مجله علم ورزش نیز بنا به درخواست کاربران، این مطلب را تهیه و تدارک دیده است. در این مطلب ۱۰ مکمل پروتئینی برتر سال ۲۰۱۶ که توسط وب

مکمل‌ های زیادی با اهداف متفاوت توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند پیشرفت خود و بدون اطلاع از نحوه مصرف و ترکیب آن ها به مصرف این مکمل‌ها روی می‌آورند. در این مطلب سعی شده است اطلاعات جامع و

برای افزایش توده عضلانی طبیعتاً باید ورزش‌های مقاومتی مانند بدنسازی رو انجام بدید. اما همانطور که بارها این نکته رو تکرار کرده‌ایم، ورزش به تنهایی قادر به رشد عضلات شما نخواهد بود، بلکه باید مواد غذایی مناسب نیز استفاده کنید تا به هدف‌تان برسید بنابراین شناخت منابع پروتئین برای

استفاده از نوشیدنی‌ ورزشی خانگی یک راه عامه‌پسند برای تأمین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن بخصوص الکترولیت و آب بدن در روزهای تمرین و استراحت است. همه ورزشکاران می‌دانند استفاده از مایعات حاوی شکر و مواد رنگ دهنده مصنوعی روش سالمی برای پر کردن ذخایر بدن نیست،

فواید مصرف ال گلوتامین

سندرم درد پاتلوفمورال اصطلاحی است که برای توصیف درد در جلو زانو و اطراف کاسه زانو یا کشکک زانو به کار می‌رود. گاهی اوقات “زانوی دونده یا “زانوی جهنده نیز خوانده می‌شود، زیرا در افرادی که ورزش می‌کنند-  به ویژه زنان و بزرگسالان- مشاهده می‌شود.  اما سندرم درد پاتلوفمورال

اسکولیوز عبارت است از انحراف طرفی ستون مهره‌ها، به نحوی که زاویه شوکی مهره‌ها به سمت تعقر و بدنه مهره‌ها به سمت تحدب چرخش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر هنگامی که از روبرو به ستون مهره‌ها نگاه می‌کنیم ستون مهره مستقیم و در امتداد یک خط عمودی صاف است. هر

پریدن حرکتی است که بزرگسالان انجامش نمی‌دهند اما بچه‌ها به طور طبیعی و با لبخندی که روی صورت دارد پریدن را مدام تمرین می‌کنند. واقعا جای تاسف دارد که ما با بزرگ و بالغ شدن، میل به پریدن و به این طرف و آن طرف جهیدن را از

سال های سال است که موضوع ثبت شرکت اهمیت بیشتری پیدا کرده است و هر روز شاهد رشد و توسعه و در نهایت ساده تر شدن فرآیند ثبت شرکت در ایران هستیم. آنقدر این موضوع اهمیت پیدا کرده که بسیاری از شرکت ها به ثبت داخلی شرکت خود بسنده

با عضویت در خبره مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به شما ارسال می‌شود. 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *