فواید خوردن پروتئین در بدنسازی

پروتئین وی یکی‌ از با کیفیت‌ترین منابع پروتئین است و یک انتخاب ایده‌آل برای مردان و زنان در هر سنی‌ محسوب می‌شود. پروتئین وی نه تنها باعث فراهم کردن آمینو اسیدهای شاخه دار ضروری برای ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود،بلکه این ماده به بهبود و بازسازی بافت‌های ماهیچه‌ای نیز کمک می‌کند.
پروتئین وی محصول جانبی تولیدات پنیر است. وی در واقع مایعی است که پس از دلمه بستن شیر باقی می‌ماند. جالب است بدانید این مایع را قبلاً دور می‌ریختند. بعدها مشخص شد که وی حاوی پروتئین‌هایی کاملی است که به سنتز پروتئین و عضله سازی کمک می‌کند و بدین ترتیب بود که مکمل وی خلق شد.
پروتئین وی همچنین منبع غنی آمینواسیدهای شاخه دار ال- لوسین ،ال- ایزولوسین و ال- والین می‌باشد.این منبع با کیفیت پروتئین به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود،اما به طور معمول این پروتئین به صورت مکمل غذایی به بازار عرضه و مصرف می‌شود.پروتئین وی به سرعت به خاطر طول کم آمینو اسیدهای شاخه دار آن جذب بدن می‌شود که خود باعث ریکاوری مطلوب و رشد در عضلات می‌شود.پروتئین وی دارای ویژگی‌های مطلوب فراوانی‌ است که کنترل وزن،سلامت قلب و عروق و سلامت استخوانها تعداد کمی‌ از این ویژگی‌ها هستند.

پروتئین وی یکی از دو نوع پروتئینی می‌باشد که از شیر ساخته می‌شوند (مورد دیگر کازئین می‌باشد که سرعت هضم و جذب کمتری داشته و کیفیت بالایی ندارد). پروتئین وی محصول فرعی فرایند تبدیل شیر به پنیر می‌باشد. وی شامل پروتئین، پپتیدها (بخش‌های پروتئین)، لاکتوز (قند موجود در شیر)، چربی، نمک و آب می‌باشد. کیفیت یک پروتئین از طریق چندین روش محاسبه می‌شود که یکی از روش‌های رایج ارزش بیولوژیکی یا BV می‌باشد. ارزش بیولوژیکی معیاری برای سودمندی پروتئین و چگونگی جذب و استفاده آن توسط بدن می‌باشد و هر چه مقدار آن بالاتر باشد بهتر است. از نظر BV، پروتئین تخم مرغ تا زمانی که پروتئین وی در دهه 9 معرفی شد BV را داشته و معادل 1 در نظر گرفته می‌شد. ارزش بیولوژیکی پروتئین وی از 17 می‌باشد و این امر منجر به محبوبیت آن در بازار گردیده است. زمانی که این پروتئین برای اولین بار در دهه 9 معرفی شد، بالا بودن میزان ارزش بیولوژیک عاملی بود که منجر به جایگزینی آن با سفیده تخم مرغ 1% گردید. دیری نپایید که وی به یکی از محبوب‌ترین پروتئین های بازار تبدیل شد و امروزه نیز برترین پروتئین محسوب می‌شود.

پروتئین وی دارای آمینو اسیدهای مهمی از جمله لوسین است. لوسین آمینو اسید مهمی است که نقش اساسی در سنتز پروتئین را بازی می‌کند. مکمل وی بعد از تمرین به سرعت هضم می‌شود و لوسین زیادی را در خون آزاد می‌کند که همین موضوع سبب موثر بودن آن می‌شود. محققان ثابت کرده‌اند که هر چقدر پروتئین زودتر جذب شود و لوسین بالاتری هم داشته باشد رشد عضلانی بیشتری هم خواهید داشت. به همین دلیل مکمل وی بهترین مکمل بعد از جلسه تمرینی است.


فواید خوردن پروتئین در بدنسازی

در واقع تمام مکمل های وی مثل هم نیستند، و اگر شما یک سری به بازار بزنید انواع و اقسام مکمل وی را خواهید دید.

نکته : هر چه محصول خالص‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود و بدین دلیل پروتئین وی ایزوله گران‌ترین نوع پروتئین وی می‌باشد. نوع ایزوله دارای چربی صفر، کربوهیدرات صفر و لاکتوز صفر می‌باشد. این پروتئین در میان انواع پروتئین های وی از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد اما قیمت آن نیز بسیار گران است.

پروتئین وی ایزوله یک محصول با کیفیت و غنی از آمینواسید می‌باشد ولی به طور کامل ایزوله نشده است. این بدین معناست که شما پروتئین های قابل استفاده و قابل جذب کمتری را به ازای هر پیمانه دریافت می‌کنید که دارای کالری بیشتری بوده و چربی کم و 2 گرم کربوهیدرات دارد. این میزان برای کسی که می‌خواهد افزایش حجم داشته باشد مهم نمی‌باشد اما برای فردی که قصد کاهش وزن دارد اهمیت دارد. با این حال، اندکی تغییر در رژیم غذایی می‌تواند این موارد را برطرف کند.


این نوع از وی خیلی طبیعی است، برای طرفداران محصولاتی که کمتر فراوری شده اند، خیلی مناسب است، اما کمتر فراوری شده به معنی بهتر نیست! در واقع کمتر فراوری شده به معنی محصول ناخالص است.
مکمل های وی تغلیظ شده، شامل چربی و لاکتوز بیشتری هستند و در مجموع پروتئین کمتری دارند و شامل ۷۰ تا ۸۰ % پروتئین هستند.


پروتئین وی هیدرولیزات (یا وی هیدرولیز شده) یکی از پروتئین های وی ایزوله با کیفیت می‌باشد که از پیش هضم شده یا هیدرولیز شده می‌باشد و این بدین معناست که برخی از آمینو اسیدهای آن به زنجیره‌های کوچکتر تجزیه شده‌اند. این امر منجر به جذب سریع آن گشته و آن را انتخاب مناسبی برای بعد از ورزش و صبح می‌سازد. این نوع از پروتئین دارای مزه تندی می‌باشد و هر چه میزان هیدرولیز آن بالا باشد تندی آن می‌گردد بنابراین در میان افراد از محبوبیت کمی برخوردار است. امروزه بسیاری از محصولات به دلیل هزینه و طعم فقط در حدود 2% هیدرولیز شده‌اند.

ترکیبات پروتئین وی ترکیبی از پروتئین وی های مختلف می‌باشند. این چیزی است که منجر به ترکیب کیفیت و همچنین کاهش قیمت می‌گردد. با این حال، ترکیبی از پروتئین ها وی بهتر از ترکیب پروتئین های دیگر نظیر کازئین، سویا و می‌باشد. ترکیبات اغلب رایج بوده و نتایج خوبی دارند.


در حالی که ادعا می‌شود مکمل‌های وی ایزوله و هیدرولیز شده بهترین نوع در بازار هستند اما مدرک علمی در این زمینه در دسترس نیست که اگر شما مکمل کنسانتره پروتئین پنیر را با یک رژیم غذایی خوب ترکیب کنید نمی‌توانید به اهداف تناسب اندامی خود برسید.با این وجود انتخاب ارزان‌ترین مکمل وی نمی‌تواند فکر خوبی باشد. یک کنسانتره پروتئین پنیر باکیفیت حدود ۸۰٪ پروتئین دارد اما انواع تقلبی تا ۳۰٪ پروتئین ندارد و عموماً مالتودکرستین و آرد را به عنوان 7% باقی به مکمل‌ها اضافه می‌کنند!
یک دلیل دیگر انتخاب مکمل وی ایزوله این است که لاکتوز در آن به حداقل و گاهی به صفر رسیده است که برای افراد حساس خبر خوبی است.

به یاد داشته باشید که مکمل قرار است تکمیل کننده رژیم غذایی شما باشد نه منبع اصلی!
یک مطالعه علمی خیلی مهم وجود دارد که می‌گوید شما باید بعد از تمرین ۲۰ گرم پروتئین مصرف نکنید چرا که از آن تاثیری روی رشد عضلانی ندارد!
بله این ادعا خیلی سرراست می‌گوید ۲۰ گرم و نه بیشتر! اما همان طور که حدس می‌زنید همه چیز به این سادگی نیست. سوخت و ساز پروتئین و نیاز شما تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله موارد زیر است:
میزان عضلات شما
هر چقدر عضله داشته باشید بدن شما برای اینکه همچنان عضلانی باقی بماند نیازمند پروتئین بیشتری است.
میزان فعالیت فیزیکی شما
هر چقدر ورزش بکنید پروتئین بیشتری هم نیاز دارید.
سن شما
بدن که پیرتر می‌شود نیاز ما به پروتئین برای حفظ عضلات کنونی هم می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند که یک بدنساز میانسال که ۳۵-۴۰ گرم پروتئین بعد از جلسه تمرینی مصرف می‌کند سنتز پروتئینی بیشتری نسبت به فردی دارد که فقط ۲۰ گرم پروتئین مصرف کرده است.
سابقه هورمونی شما
هورمون‌های عضله سازی مثل: تستوسترون و هورمون رشد می‌توانند سنتز پروتئین را تقویت کنند. اگر بدن شما سطح بالایی از این هورمون‌ها را دارد قادر خواهید بود تا از مقادیر بالای پروتئین در بدن استفاده کنید.
از طرف دیگر سطح بالای کورتیزول باعث کاهش سطح سنتز پروتئین می‌شود و باعث شکسته شدن و تبدیل آمینو اسیدها به گلوکز می‌شود (گلوکونوژنز). بعضی افراد به صورت طبیعی سطح کورتیزول بالایی دارند.
بنابراین شاید ۲۰ گرم برای سنتز پروتئین کافی باشد اما برای همه صادق نیست. دوز مصرف متداول روزانه مکمل وی ۲۰-۳۰ گرم است. البته این مقدار با توجه به مصرف روزانه پروتئین شما تعیین می‌شود.این را هم در نظر داشته باشید که شما به ازای وزن بدن به کیلوگرم، ماکزیمم ۲ گرم پروتئین در طی روز نیاز ندارید.
در ضمن اسکوپ‌هایی که داخل بسته مکمل وجود دارد از برندی به برند دیگر اندازه مختلفی دارد و میزان پروتئین وی در هر کدام از این مکمل‌ها به ازای یک اسکوپ فرق می‌کند بنابراین نوشته‌های روی بسته را به دقت بخوانید.


مکمل وی شما را دچار بیماری‌های کلیوی و پوکی استخوان نمی‌کند، حتی تحقیقات نشان می‌دهند که در برابر بیماری پوکی استخوان شما را محافظت هم می‌کند!! و روی کلیه اثر منفی نمی‌گذارد.
اما اگر در حال حاضر بیمار کلیوی یا کبدی هستید بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

در چند تحقیق و آزمایش به عمل آمده در خصوص پروتئین وی معلوم گردید که این پروتئین یک پروتئین مستعد برای کاهش نرخ سرطان، مبارزه با HIV ، افزایش قدرت ایمنی بدن، کاهش استرس و پائین آورنده کلسترول، افزایش سطح سرتونین در داخل مغز، ارتقاء عملکرد کبد در گروهی که به نوعی از بیماری هپاتیت رنج می برند، کاهش فشار خون و افزایش عملکرد فیزیکی بدن به عنوان نمونه می توان اشاره کرد.
یکی از تأثیرات بارز پروتئین وی توانائی افزایش Glutathione GSH آن می باشد. GSH به طور قطع مهمترین آنتی اکسیدان محلول در آب می باشد که در بدن یافت می شود.
GSH تری پپتیدی است که از آمینواسیدهای ال – سیستین، ال- گلوتامین و گلیسین تشکیل شده است. از آنجائی که GSH به عنوان یک ماده شناخته شده ضروری بر ایمنی بدن، اکسیدکننده استرس و حفظ سلامتی بدن می باشد کاهش آن با یک لیست بلند از بیماری ها مرتبط است. پروتئین وی جایگاه خاصی در بره غذائی افراد دارد. یکی از علائم دیگر کاهش GSH در ورزشکاران بروز سندرم تمرین زدگی می باشد. بنابراین این احتمال وجود دارد که استفاده از پروتئین وی در جلوگیری از تمرین زدگی و یا حداقل تخفیف آن موثر باشد.

بعضی از فواید این پروتئین شامل موارد زیر است:

۱- افزایش توده عضلانی بدن (به راحتی جذب بدن می شود)
۲- کاهش وزن بدن به خصوص چربی های بدن
۳- افزایش قدرت ایمنی بدن توسط افزایش مقدار گلوتاتیون
۴- پیشگیری از سرطان
۵- کمک به فعالیت سلول های لنفوسیت T که نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدن دارند و در نتیجه کاهش تحلیل بافت های بدن در طی بیماری و افزایش سطح سلامتی و تسریع بهبودی بدن بعد از بیماری.
6- همچنین مطالعات جدید نشان می دهد این پروتئین از سرطان سینه نیز جلوگیری می کند.
توجه کنید که این فرآورده برای افزایش مقدار عضلات در بدنسازان حرفه ای مفید است، نه برای افزایش وزن در بدنسازان تازه کار و افراد عادی.



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

همه‌ی پروتئین‌ها مثل هم نیستند. بعضی از پروتئین‌ها مثل «پروتئین وِی» از بقیه بهتر است. پروتئین وی شامل آمینو اسیدهای مختلفی است که به‌سرعت جذب می‌شوند. مطالعات زیادی نشان می‌دهند که این پروتئین باعث افزایش قدرت، رشد عضلانی و از دست دادن چربی زیادی می‌شود. این پروتئین حاوی مواد مغذی دیگری نیز هست. مشخص شده که این پروتئین باعث کاهش افسردگی، کاهش فشار خون، کاهش قند خون می‌شود و حتی به بهبود نشانه‌های بیماری‌های سرطان و اچ آی وی (علائم اولیه ایدز) نیز کمک می‌کند. این مکمل یکی از بهترین مکمل های غذایی بازار است. همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی فواید پروتئین وی، مضرات و طریقه مصرف آن با شما صحبت کنیم.

فواید خوردن پروتئین در بدنسازی

پروتئین وی ترکیبی از پروتئین‌های ایزوله‌شده از وِی است. وی بخش مایع شیر است که در طول فرایند تولید پنیر ایجاد می‌شود. شیر حاوی دو پروتئین وی (۲۰ درصد) و کازئین (۸۰ درصد) است. پروتئین وی در بخش مایع شیر قرار دارد. وقتی پنیر تولید می‌شود، قسمت چرب شیر دلمه می‌زند و وی از آن به‌عنوان محصول جانبی جدا می‌شود.

اگر بسته‌بندی مقداری ماست را باز کرده باشید، مایعی که روی آن قرار دارد همان پروتئین وی است. پنیرسازها در گذشته این بخش را دور می‌انداختند. بعد از اینکه این پروتئین را جدا کردند، فرایندهایی روی آن صورت می‌گیرد و به پروتئین وی تبدیل می‌شود؛ پودری که می‌توانید آن را همراه با آب یا غذا مصرف کنید.

این پروتئین مزه‌ی خوبی ندارد، به همین دلیل آن را طعم‌دار می‌کنند. طعم‌های کاکائویی، وانیلی و توت‌فرنگی جز طعم‌های محبوب است. مهم است که برچسب روی محصولات حاوی پروتئین وی را بخوانید چراکه بعضی از آنها حاوی شکر اضافی هستند. مصرف ۲۵ تا ۵۰ گرم پروتئین وی همراه با وعده‌های غذایی خیلی مفید است.

این میزان برای بدن‌سازها، ورزشکاران و همین‌طور افرادی که قصد کاهش وزن دارند ضروری است. اغلب پروتئین‌های وی طعم‌دار، خوشمزه نیز هستند و می‌توان با آن دستور پخت‌های خوشمزه‌ای تهیه کرد. این پروتئین را به‌راحتی می‌توانید مصرف کنید؛ هر چند افرادی که نسبت به لاکتوز مقاومت دارند (عدم تحمل لاکتوز) بهتر است دقت بیشتری داشته باشند. افرادی هم وجود دارند که نسبت به این پروتئین حساسیت دارند.

هر پیمانه (۲۸ گرم) از این پروتئین شامل موارد زیر است:

مواد تشکیل‌دهنده‌ی پروتئین وی، سطح زیادی از آمینو اسیدهای شاخه‌ای را برای بدن تأمین می‌کنند. همین مواد هستند که ارزش غذایی بالایی برای این نوع پروتئین ایجاد می‌کنند. سیستین یکی از آمینو اسیدهایی است که در این پروتئین وجود دارد. سیستین از آن جهت مهم است که سطح گلوتاتیون (یک آنتی اکسیدان که باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان و بیماری‌های ناشی از استرس می‌شود) را بهبود می‌دهد.

آمینو اسید‌های شاخه‌ای موجود نیز نقش مهمی در حفظ و بهبود سلامتی دارند، چراکه باعث ترمیم بافت‌ها و جلوگیری از تحلیل عضلانی حین تمرین می‌شوند.

برای بهره‌مندی از مزایای مواد تشکیل‌دهنده‌ی پروتئین وی باید از بهترین منابع دردسترس استفاده کنید. وقتی قصد خرید این نوع پروتئین را دارید، از انواع کنسانتره که از شیر ارگانیک تهیه شده، استفاده کنید. به‌دنبال پروتئین وی طبیعی و ارگانیک بگردید که بدون هورمون، آفت‌کش‌ها، ترکیبات مصنوعی، گلوتن و باشند.

از پروتئین‌های وی فراوری‌شده مثل پروتئین وی ایزوله استفاده نکنید. بعضی پروتئین‌های ایزوله شامل پروتئین‌هایی هستند که ماهیت‌شان تغییر کرده است و مکمل را بی‌اثر می‌کنند. از طرفی انواع پروتئین‌های وی ایزوله‌ی ارزان‌قیمت حاوی شکر اضافی هستند که روی سیستم گوارشی فشار وارد می‌کنند. مکمل وی طبیعی کنسانتره حاوی مواد معدنی و ایمونوگلوبولین‌های زیادی است که برای عملکرد بدن ضروری هستند.

در تحقیقی که روی ۱۵۸ نفر صورت گرفت، افرادی که میزان بالایی پروتئین وی مصرف کرده‌ بودند، میزان بالایی چربی از دست دادند و توانستند میزان عضلات زیادی را حفظ کنند.

نتایج امیدوارکننده‌ای از مصرف پروتئین وی به‌صورت کنسانتره برای درمان سرطان به‌دست آمده است.

نتایج مصرف مکمل وی روی ۷۹ نفر مرد و زنِ دارای اضافه‌وزن به‌مدت ۱۲ هفته نشان داد که میزان کلسترول بد خون نسبت به گروه دیگری که پروتئین کازئین مصرف کرده بودند، به‌اندازه‌ی چشمگیر کاهش یافت.

پروتئین وی می‌تواند دستگاه ایمنی کودکان را در مقابل آسم تقویت کند. مطالعه‌ای روی ۱۱ کودک مشخص کرد که کودکان مبتلا به آسم که روزانه ۲ بار به‌اندازه‌ی ۱۰ گرم پروتئین وی به‌مدت ۱ ماه استفاده کرده بودند، شاهد تقویت عملکرد سیستم ایمنی بودند.

نتایج تحقیقی نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های حاوی پروتئین وی باعث کاهش چشمگیر فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا می‌شود. باعث کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و نیز کاهش ریسک ابتلا به سکته می‌شود.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که مصرف پروتئین وی روند کاهش وزن را در افراد مبتلا به اچ آی وی کاهش می‌دهد.

پروتئین‌ها ساختار اصلی بدن انسان را تشکیل می‌دهند. پروتئین ارگان‌های مهم کوچک و بزرگ زیادی را درست می‌کنند، مثل: تاندون‌ها، پوست و مولکول‌ها. همچنین باعث انقباض در عضلات می‌شوند.

پروتئین‌ها از آمینو اسید تشکیل شده‌اند. اینها مولکول‌های کوچکی هستند که مثل دانه‌های تسبیح در کنار هم قرار می‌گیرند. بعضی آمینو اسیدها توسط سلول‌های بدن ایجاد می‌شوند و بعضی دیگر را باید از طریق مصرف غذایی بدست آورد. این نوع آمینوها را آمینو اسیدهای ضروری می‌گویند. پروتئین‌هایی که تمام آمینو اسیدهای ضروری را تأمین می‌کنند بهتر هستند و پروتئین وی یکی از آنها است.

این پروتئین سرشار از آمینو اسیدهای شاخه‌ای مثل لوسین و سيستئين است. تحقیقات نشان می‌دهند که لوسین مهم‌ترین آمینو اسید برای رشد عضلات است و سيستئين به افزایش سطح آنتی اکسیدان گلوتاتیون کمک می‌کند. پروتئین وی برای رشد بدن خیلی مؤثر است. شیر انسان حاوی ۶۰ درصد پروتئین وی است؛ درحالی‌که شیر گاو فقط ۲۰ درصد از این پروتئین دارد.

یکی از شناخته‌شده‌ترین دلایل مصرف مکمل وی، افزایش حجم و قدرت عضلانی است. پروتئین وی در میان ورزش‌کاران، بدن‌سازها و مدل‌های فیتنس و افرادی که به‌دنبال بهبود عملکرد در باشگاه هستند، بسیار محبوب است. اثر اصلی مصرف پروتئین وی روی قدرت و حجم عضلانی:

مشخص شده که مصرف پروتئین وی قبل و بعد از جلسه ورزشی برای افزایش رشد عضلانی بسیار مؤثر هستند، اما سنتز پروتئین عموما درست بعد از تمرین بسیار است.

تحقیقات نشان می‌دهد که میزان مصرف پروتئین مهم‌ترین عامل در رشد عضلانی است. این تحقیق همچنین اشاره می‌کند زمان مصرف آن چندان اهمیت ندارد. وقتی با سایر پروتئین‌ها مثل پروتئین سویا مقایسه می‌شود، این پروتئین عملکرد بهتری دارد.

این پروتئین وقتی با پروتئین کازئین مقایسه می‌شود، اختلاف‌نظرها می‌شود. پروتئین وی در کوتاه‌مدت مؤثرتر است، اما کازئین در درازمدت روی رشد عضلانی اثر بهتری دارد.

به‌یاد داشته باشید اگر رژیم غذایی شما خوب نباشد مصرف پروتئین وی نمی‌تواند اثر زیادی داشته باشد. تحقیق ۱۲ هفته‌ای روی افراد سالمند که رژیم سرشار از پروتئین داشتند نشان داد بین مصرف پروتئین وی و کربوهیدرات فرق چندانی وجود ندارد.

نتایج تحقیقات درمورد مصرف پروتئین و اثر آن روی قدرت و عضلات کمی متناقض است و این نتایج بین افراد مختلف با هم تفاوت دارد. اگر در‌حال‌حاضر میزان زیادی گوشت قرمز، ماهی، تخم‌مرغ و لبنیات مصرف می‌کنید اضافه کردن پروتئین وی تأثیر خیلی کمی دارد.

مشخص شده که مصرف پروتئین به کاهش وزن کمک می‌کند. پروتئین سیرکننده‌ترین درشت‌مغذی است. پروتئین می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز شود و باعث شود روزی ۴۴۱ کالری کمتر مصرف کنید.

در تحقیقی مشخص شد مصرف ۲۵ درصد کالری روزانه از پروتئین باعث کاهش اشتها تا ۶۰ درصد و کاهش مصرف اسنک در آخر شب تا ۵۰ درصد شده است. مصرف پروتئین وی راه خیلی خوبی برای افزایش مصرف پروتئین روزانه است که برای کاهش وزن خیلی مفید است.

مطالعات نشان می‌دهند که جایگزین کردن سایر منابع کالری با این پروتئین همراه با وزنه زدن می‌تواند باعث ۸ پوند کاهش وزن و افزایش بافت عضلانی شود. بنابراین اگر قصد کاهش وزن دارید، مصرف مکمل برای کاهش وزن و حفظ عضلات ضروری است.

میزان توصیه‌شده ۱-۲ پیمانه (۲۵ تا ۵۰ گرم) در روز بعد از جلسه تمرینی است. توصیه می‌شود که به دستورالعمل روی بسته مکمل دقت کنید. دقت کنید اگر مصرف روزانه پروتئین شما بالا باشد، شاید لزومی به مصرف پروتئین وی نباشد.

ادعاهایی که درمورد آسیب پروتئین به کلیه و افزایش ریسک ابتلا به پوکی استخوان وجود دارد، صحت ندارد. حتی مشخص شده که این پروتئین به بهبود پوکی استخوان کمک می‌کند و هیچ اثری روی کلیه‌های سالم هم ندارد.

البته افرادی که از قبل مشکلات کبدی و کلیوی دارند باید در مصرف پروتئین دقت بیشتری به‌خرج بدهند یا با پزشک مشورت کنند. مصرف زیاد پروتئین وی باعث ایجاد مشکلات گوارشی مثل حالت تهوع، نفخ شکم، اسهال و درد شکم می‌شود. بعضی‌ها نیز به پروتئین وی حساسیت دارند.

افرادی که به شیر حساسیت دارند، به مکمل وی هم حساسیت خواهند داشت. درصورت مصرف مناسب هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. البته مصرف زیاد پروتئین وی می‌تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:

فواید خوردن پروتئین در بدنسازی

مصرف مقادیر بالای پروتئین وی باعث ایجاد جوش روی پوست می‌شود. از نقطه‌نظر علم تغذیه، پروتئین وی خیلی غیرمعمول است و معادلی از آن در طبیعت وجود ندارد. بعضی‌ها معتقدند که مصرف مواد غذایی فراوری‌شده مثل این نوع پروتئین می‌تواند مشکل‌ساز شود چراکه تعادل مواد مغذی در این مواد به سمت پروتئین است.

اگر نمی‌توانید مکمل وی کنسانتره را تحمل کنید، بنابراین مصرف پروتئین وی ایزوله و هیدرولیز بهتر است یا اینکه می‌توانید پروتئین را از منابع غذایی تأمین کنید، اما به‌طور کلی مصرف این پروتئین از امنیت زیادی برخوردار است و اغلب افراد می‌توانند آن را بدون هیچ مشکلی مصرف کنند.

ترافل شکلاتی همراه با پروتئین وی: این ترافل را می‌توانید با پروتئین وی با طعم وانیل، خرما، جو دوسر و شکلات تلخ درست کنید. تهیه این دسر نیازی به پخت‌وپز ندارد و می‌توانید بعد از باشگاه آن را مصرف کنید.

اسموتی: به اسموتی خودتان کمی پروتئین وی اضافه کنید و از آن لذت ببرید. می‌توانید این اسموتی را بعد از تمرین یا در میان وعده‌های غذایی مصرف کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

1

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

عاشق بدنسازی و تناسب اندام

وِی پروتئین خوبی برای زمان‌هایی است که جذب سریع پروتئین مورد نیاز است و نسبت به کِی‌سین (در فارسی کازئین) پروتئین بسیار ارزانتری باید باشد، اما به علت درخواست بسیار زیاد برای این نوع پروتئین قیمت آن به صورت کاذب بالا است. همچنین کسانی که با لاکتوز موجود در شیر مشکل دارند می‌توانند از وِی ایزوله استفاده کنند. کِی‌سین برخلاف وِی در طول زمان جذب می‌شود و از این جهت می‌تواند یک منبع پروتئینی خوب را در طول روز یا در طول شب برای بدن ایجاد نماید. برای ورزشکاران ترکیب دو پروتئین ایده آل تر می‌باشد.

ویتامین ب کمپلکس چیست؛ فواید، موارد مصرف و عوارض احتمالی آن

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

علائم کبد چرب؛‌ هر مرحله از کبد چرب چه نشانه‌هایی دارد؟

فروش آنلاین لباس با ۱۹ توصیه که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

کنترل اضطراب سخنرانی در ۶ گام مؤثر

ارائه‌ آسانسوری؛ چطور در کمتر از ۳۰ ثانیه خودمان را به دیگران معرفی کنیم؟

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

۲۴ کشور جهان با بیشترین نرخ امید به زندگی را بشناسید

مردم به مباحثی در مورد چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها علاقمندند.

و البته، همگان بر اهمیت مصرف پروتئین واقفند.

اغلب مردم پروتئین کافی مصرف می‌کنند و بالطبع دچار کمبود پروتئین نمی‌شوند، اما برخی افراد باید بیش از سایرین پروتئین مصرف و جذب نمایند.

مطالعات متعددی حاکی از آن است که پیروی از بره‌ی غذایی سرشار از پروتئین از مزایای فراوانی برای کاهش وزن و سلامت سوخت و ساز برخوردار است.

در اینجا به ۱۰ مورد از دلایل علمی برای مصرف پروتئین اشاره می‌کنیم:

فواید خوردن پروتئین در بدنسازی

سه مورد از عناصر غذایی پرمصرف( چربی‌ها۷ کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها) به طرق مختلف بر بدن تاثیر می‌گذارند.

مطالعات در این زمینه اثبات می‌کند که مصرف پروتئین به مراتب بیش از دیگر موارد موجب احساس سیری می‌گرددد. پروتئین کمک می‌کند تا با مقدار غذای کمتر حس سیری بیشتری داشته باشید.

بخشی از این دلیل به کاهش ترشح هورمون گرسنگی موسوم گرلین باز می‌گردد. بعلاوه مصرف پروتئین موجب افزایش سطح هورمون پپتید که حس اشباع‌شدگی را به وجود می‌آورد، مرتبط است.

این تاثیر می‌تواند بسیار قدرتمند عمل کند. در یکی از مطالعات نشان داده شد که افزایش مصرف پروتئین از ۱۵٪ کالری به ۳۰٪ کالری روزانه، موجب می‌شود تا مصرف کالری زنانی که از اضافه وزن رنج می‌بردند، بدون آنکه محدودیتی در مصرف غذا ایجاد نمایند، ۴۴۱ کالری کاهش یافت، یعنی روزانه به ۴۴۱ کالری کمتر نیاز پیدا می‌کردند.

چنانچه در صدد کاهش وزن یا کاهش چربی های شکمی هستید، جایگزین نمودن چربی‌ها و کربوهیدرات‌های مصرفی خود را با پروتئین در سرلوحه‌ی بره‌ی غذایی خود بگجانید. به جای آنکه سیب‌زمینی یا برنج سرو شده‌ی خود را به نصف تقلیل دهید، مقداری گوشت یا ماهی به وعده‌ی غذایی خود بیافزائید.

پروتئین ساختار عضلانی را شکل می‌دهد.

بنابراین، منطقیست که چنانچه پروتئین بیشتری بخورید ساختار عضلانی قوی‌تری خواهید داشت.

پس جای تعجبی ندارد که اغلب مطالعات در این زمینه اثبات می‌کند که مصرف پروتئین توده‌ی عضلانی را افزایش داده و قدرت بدنی را تقویت می‌کند.

چنانچه فعالیت جسمانی فراوانی دارید، وزنه‌بردار هستید یا در تلاش برای عضله‌سازی و تقویت آنها هستید، از مصرف کافی پروتئین اطمینان حاصل کنید.

جذب حداکثری پروتئین مانع از زوال عضلات در هنگام دگرگونی‌ بافت‌ها، به عنوان مثال در طی فرایند کاهش وزن، می‌شود.

شایعه‌ایی رایج درباره‌ی پروتئین مبنی بر اینکه پروتئین( اغلب پروتئین حیوانی) برای استخوان‌ها مضر است، وجود دارد.

مبنای این ایده از آنجایی نشأت می‌گیرد که مصرف پروتئین موجب افزایش حجم اسید در بدن می‌گردد و منجر به خروج کلسیم از سطح استخوان می‌شود تا این اسید را خنثی کند.

با این وجود، مطالعات متعدد و طویل‌المدت در این زمینه حاکی از آن است که پروتئین، از جمله پروتئین حیوانی، از مزایای فراوانی برای استخوان‌ها برخوردار است.

افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند در طی فرایند پیری توده‌ی استخوانی سالم‌تری دارند و احتمال خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی در آنها ضعیف‌تر است.

این امر به خصوص برای زنان، که پس از یائسگی در خطر پوکی استخوان قرار دارند، از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. مصرف فراوان پروتئین و پرتحرک بودن بهترین روش برای پیشگیری از پوکی استخوان پس از یائسگی است.

هوس غذا با گرسنگی معمول متفاوت است.

گرسنگی با ضرورت بدن به انرژی و مواد مغذی مرتبط است، حال آنکه هوس، کشش مغز به پاداش است.

به عنوان فردی که اعتیاد به مواد مخدر، الکل و سیگار را پشت سر گذاشته، به شما می‌گویم که هوس هله هوله و غذای ناسالم دقیقا مشابه ولع نسبت به مواد، الکل و نیکوتین است.

متاسفانه، مهار این هوس و ولع به طرزی باورنکردنی دشوار است. شاید بهترین روش برای غلبه و سرکوب آن پیشگیری از بروز آن از همان ابتداست.

یکی از بهترین روش‌ها، جذب حداکثری پروتئین است.

نتایج مطالعه‌ایی که بر روی مردانی که دچار اضافه وزن بودند، نشان داد چنانچه پروتئین ۲۵٪ از کالری روزانه را تشکیل دهد، هوس و میل شدید به غذا ۶۰٪ کاهش می‌یابد و تا ۵۰٪ میل به اسنک‌های نیمه شب را تقلیل می‌دهد.

پروتئین میل شدید به غذا را کم می‌کند.

نموداری که با درجه‌ی آبی نشان داده شده، گروه سرشار از پروتئین را تشکیل می‌دهند و درجه‌ی قرمز گروهی که از پروتئین متوسط برخوردارند. همچنان که مشاهده می‌کنید، افزایش جذب پروتئین منجر به کاهش ولع نسبت به غذا و اسنک‌های دیروقت می‌گردد.

مطالعات بر روی دختران نیز نشان داد که خوردن صبحانه‌های سرشار از پروتئین، میل شدید به غذا و خوردن اسنک‌های نیمه‌شب را کاهش می‌دهد. شاید این امر به طور غیر مستقیم ناشی از عملکرد بهینه‌ی دوپامین، یکی از مهم‌ترین هورمون‌های مغز که دست‌اندرکار هوس و اعتیاد است، می‌شود.

خوردن غذا موجب بالارفتن سوخت و ساز بدن برای مدت کوتاهی می‌گردد.

زیرا بدن از انرژی (کالری) استفاده می‌کند تا غذاها را هضم کرده و از مواد مغذی موجود در آنها بهره بگیرد. این امر به تاثیر حرارتی غذاها باز می‌گردد.

با این حال، همه‌ی غذا از این بابت یکسان نیستند. در واقع، پروتئین از تاثیر حرارتی بیشتری(۲۰ تا۳۵٪) نسبت به چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها(۵ تا ۱۵٪) برخوردار است.

اثبات شده است که جذب حداکثری پروتئین به طرز قابل توجهی موجب بالا رفتن سوخت و سوز بدن شده و میزان چربی‌(کالری)سوزی را افزایش می‌دهد. این میزان بالغ بر ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز است.

در یکی از مطالعات انجام شده در زمینه‌ی مصرف زیاد پروتئین، مشخص شد گروهی که پروتئین زیادی دریافت می‌نمودند روزانه ۲۶۰ کالری از گروهی که پروتئین کم دریافت می‌کردند، کالری می‌سوزاندند. این کالری سوزی معادل یک ساعت ورزش ملایم است.

فشار خون بالا(بیماری فشار خون) از عمده دلایل حملات قلبی، سکته و بیماری‌های مزمن کلیویست.

جالب توجه اینکه، در چندین مطالعه‌ مشخص شد که جذب پروتئین فراوان منجر به کاهش فشار خون می‌گردد.

در مرور ۴۰ مورد آزمایش کنترل شده مشخص شد در صورت افزایش مصرف پروتئین به طور میانگین تا ۱.۷۶میلی‌متر از میزان فشار خون انقباضی و تا ۱.۱۵ میلی‌متر از فشار خون انبساطی کاسته می‌شود.

یکی از مطالعات نشان داد که پیروی از یک بره‌ی غذایی سرشار از پروتئین علاوه بر کاهش فشار خون، موجب کاهش کلسترول بد و تری‌گلیسیرید نیز می‌گردد.

فواید خوردن پروتئین در بدنسازی

هنگامی که پای کاهش وزن در میان باشد، پروتئین پادشاه مواد مغذی محسوب می‌شود.

همچنان که در بالا ذکر شد، بره‌ی غذایی سرشار از پروتئین سوخت و ساز را بالا برده و به طور اتوماتیک منجر به کاهش جذب کالری و سرکوب میل شدید به غذا می‌گردد.

به همین علت، مشاهده‌ی افرادی که با مصرف پروتئین وزن بیشتری از دست می‌دهند و به طور اتومات کالری بیشتری می‌سوزانند، تعجب‌آور نیست.

مطالعه‌ایی که بر روی زنان مبتلا به اضافه وزن صورت پذیرفت، نشان داد که تامین ۳۰٪ از کالری روزانه با پروتئین، بدون آنکه عامدانه هیچ‌گونه ماده‌ی غذایی را محدود یا حذف نمایند، موجب می‌شود تا در ۱۲ هفته حدودا ۵ کیلو از وزنشان کاهش یابد.

همچنین هنگامی که عامدانه دریافت کالری‌ را محدود می‌کنید، مصرف پروتئین برای کاهش چربی‌ها مفید است.

در مطالعه‌ایی ۱۲ ماه بر روی ۱۳۰ نفر مبتلا به اضافه وزن که باید از بره‌ی غذایی با کالری محدود پیروی می‌کردند، اثبات شد گروهی که پروتئین فراوانی مصرف می‌کردند بیش از ۵۳٪ از چربی بدنشان را، در مقایسه با گروهی که پروتئین معمولی مصرف می‌کرد، از دست دادند.

البته، کاهش وزن قدم اول است. برای برخی افراد حفظ وزن به مراتب چالش بزرگتری نسبت به کاهش وزن محسوب می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد افزایش اندکی پروتئین به بره‌ی غذایی کمک شایانی به حفظ وزن و عدم بازگشت چربی‌های از دست رفته می‌نماید. در یکی از مطالعات مشخص شد چنانچه میزان پروتئین مصرفی خود را از ۱۵٪ از کالری روزانه به ۱۸٪ برسانید، احتمال بازگشت وزن از دست رفته تا ۵۰٪ کاهش می‌یابد.

چنانچه در صدد کاهش وزن، حفظ وزن و پیشگیری از اضافه وزن در آینده هستید، افزایش دائم جذب پروتئین را همواره مد نظر بگیرید.

بسیاری از مردم اشتباها بر این باورند که جذب پروتئین فراوان به کلیه‌ها آسیب می‌رساند.

در واقع افرادی که از بیماری‌های کلیوی رنج می‌برند باید مصرف پروتئین را محدود نمایند، زیرا پیروی از بره‌ی غذایی سرشار پروتئین برایشان مضر است. این امر را نباید دست کم گرفت زیرا مشکلات کلیوی بسیار خطرناک هستند.

گرچه، جذب پروتئین فراوان برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی بسیار خطرناک است اما این امر ابدا در مورد افرادی که کلیه‌های سالم دارند، صدق نمی‌کند.

در واقع، مطالعات فراوانی در این زمینه صورت پذیرفته و اثبات شده است که بره‌ی غذایی سرشار از پروتئین هیچ‌گونه تاثیر زیانباری بر کلیه‌های سالم ندارد.

پروتئین به بدن کمک می‌کند تا پس از آسیب‌ خود را بازیابد.

فرض بر اینکه پروتئین بتواند ساختار اصلی بافت‌های بدن و اندام‌ها را التیام بخشد، فوق‌العاده به نظر می رسد.

مطالعات متعدد در این زمینه حاکی از آن است که خوردن پروتئین فراوان پس از آسیب‌ها و جراحات، بهبود بافت‌ها و اندام‌ها را تسریع می‌نماید.

یکی از پیامدهای پیری، کاهش حجم عضلانیست.

کاهش حجم عضلات از عوارض کهولت سن است و یکی از عمده دلایل ضعف، شکستگی استخوان و تنزل کیفیت زندگی در کهنسالان است.

خوردن پروتئین فراوان در زمره بهترین روش‌های پیشگیری از کاهش حجم عضلات در پیری به شمار می‌رود.

پرتحرکی و وزنه‌برداری یا انجام منظم ورزش نیز از دیگر عوامل حیاتی در این زمینه به شمار می‌روند که تاثیر شگرفی در غلبه این عارضه دارند.

گرچه جذب پروتئین فراوان برای برخی افراد از فواید بسیاری برخوردار است اما برای همه‌ی افراد ضرورتی ندارد.

اکثر مردم ۱۵٪ از کالری روزانه‌ی خود را از پروتئین‌ها کسب می‌کنند، که برای پیشگیری از کمبود پروتئین بیش از حد کفایت است.

با این وجود، در موارد خاص افراد می‌توانند بیش از این میزان یعنی تا ۲۵ یا۳۰٪ از کالری روزانه‌ی خود را از پروتئین‌ها تامین کنند.

چنانچه در صدد کاهش وزن، بهبود سلامت سوخت و ساز یا افزایش توده‌ی عضلانی هستید، اطمینان از مصرف پروتئین کافی از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است.

شیر از دو پروتئین کازئین و وی (Whey) تشکیل شده است. پروتئین WHEY یا از کازئین در شیر جدا می شود، یا به صورت یک محصول جانبی در پنیر سازی تولید می گردد. به دلیل گستردگی مصرف این پروتئین در بین ورزشکاران و محبوبیت آن، لازم است تا اطلاعت دقیق و علمی بیشتری را در مورد آن به دست بیاوریم.

پروتئین WHEY به عنوان یک پروتئین کامل در نظر گرفته شده، و همه 9 آمینواسید ضروری را داشته و محتوای لاکتوز پایینی دارد. مردم به طور عمومی از آن به عنوان مکمل برای ورزش استقامتی، جهت کمک به بهبود سنتز پروتئین عضلات و تحریک رشد توده بافت عضلانی استفاده می کنند.


1- بتالاکتوگلوبولین


2- آلفالاکتوگلوبولین


3- آلبومین سرم گاوی

فواید خوردن پروتئین در بدنسازی


4- ایمونوگلوبولین ها

سه نوع اصلی پروتئین WHEY موجود است، که کنسانتره پروتئین وی (WPC)، پروتئین وی ایزوله (WPI)، و باقی مانده هیدرولیز پروتئین وی (WPH) دارند.

این ماده حاوی سطح کم چربی و لاکتوز است. درصد پروتئین در WPC به غلظت آن بستگی دارد. کنسانتره های ضعیف تر حاوی 3 درصد پروتئین هستند، و کنسانتره های قوی تر تا 9 درصد نیز ذخایر پروتئینی دارند.

این ماده فراوری شده و هیچ چربی و لاکتوزی ندارد. WPI معمولاً 9 درصد پروتئین دارد.

این ماده به دلیل اینکه تحت هیدرولیز سطحی یک فرایند انجام شده در بدن برای جذب پروتئین قرار گرفته است، به عنوان فرم «هضم شده» پروتئین وی شناخته می شود. علاوه بر این، از این ماده عموما در مکمل های پروتئین پزشکی و در شیر خشک استفاده می شود. .فواید مصرف مکمل وی

مفاد زیادی در ارتباط با مصرف پروتئین وی وجود دارد، اما باید در نظر داشت که طرز، مقدار و نحوه ی مصرف یک مکمل ورزشی مانند وی، نیازمند دانش تخصصی و بره ی اصولی و حرفه ای است. چرا که اندک اشتباهی در دوز استفاده از پروتئین وی، قادر است تا مشکلات متعددی را برای بدنسازان مبتدی و حرفه ای پدید آورد.

با توجه به یک مطالعه ، افرادی که نوعی پروتئین وی خاص را مصرف کردند، چربی بیشتری از دست داده و نگهداری عضلات بیشتری در مقایسه با گروه شاهد بدست آوردند. نتایج امیدوارکننده ای درمورد استفاده از WPC در درمان سرطان نیز نشان داده شد. باز هم تأکید می کنیم که این ها صرفا تحقیقات موردی هستند، و برای این که نتیجه ای مشابه دریافت کنیم راهنمایی یک کارشناس مهم ترین رکن به شمار می آید.

با توجه به یک مطالعه ، کاهش چشمگیری در سطح کلسترول تام و LDL بعد از 12 هفته مصرف پروتئین وی در مقایسه با کازئین مشاهده شد.

باز هم در یک مطالعه ی دیگر مشخص گردید، که کودکان مبتلا به آسم که به مدت یک ماه مکمل وی دریافت کردند، پاسخ ایمنی بهتری از خود نشان می دادند.

تحقیقات متعددی نشان داده اند که نوشیدنی هایی که حاوی مکمل پروتئین WHEY بودند، فشار خون بیماران را به صورت چشمگیری کاهش داد.

اما به مهم ترین بخش این مقاله می رسیم، جایی که عوارض مصرف ناصحیح و غیر اصولی پروتئین وی، مانند هر ماده ی غذایی و تمرینی دیگر که فواید آن می تواند تحت الشعاع استفاده ی غلط قرار بگیرد می پردازیم. نخست این که افراد دارای آلرژی به شیر، ممکن است به وی نیز آلرژی نشان دهند.

مصرف غیر اصولی این پروتئین عوارض زیر را به همراه خواهد داشت:

مطلب بعدی

2 روز پیش

مطلب بعدی

2 روز پیش


نوشته شده در فیت کلاب

عرق کردن یکی از عوامل کلیدی در مدیریت دمای بدن و و حفظ آب

مقدمه باید بر چیزی به جز عملکرد ورزشی تان در باشگاه تمرکز نکنید. نگران

اگرچه می توان کافئین را صرفا بخشی از آن نوشیدنی صبحگاهی در نظر گرفت,


با ما در تماس باشید : 476263 21

کلیه حقوق متعلق به شرکت شرکت فرهنگ سازان سلامت آروان می باشد.

جهت دریافت بره و مشاوره با کارشناسان به پنل کاربری خود وارد شوید.

پس از رزرو نوبت کارشناسان ما جهت تعیین وقت دقیق با شما تماس خواهند گرفت

وی، نوعی پروتئین موجود در شیر است. پودر وی از محصولات جانبی تولید صنعتی پنیر ساخته می‌شود و عموما بعنوان مکمل پروتئینی توسط بدنسازان و دیگر ورزشکاران مصرف می‌شود. پودر وی، آسان هضم می‌شود و حاوی تمام آمینو اسیدهایی است که بدنتان قادر به تولیدشان نیست، و باید از منابع غذایی تامین شوند. مزایای بالقوه‌ی دیگری هم در مصرف پروتئین وی موجودند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

وی، منبع کاملی از پروتئین است. یعنی شامل تمام آمینو اسیدهای ضروری است که بدنتان برای ساخت ترکیبات پروتئینی مانند بافت عضلانی، پوست، ناخنها، مو و انواع آنزیمها، به آنها نیاز دارد. میزان پروتئین روزانه‌ی مورد نیاز شما، به اندازه‌ی بدنتان، جنسیت و سطح فعالیتتان بستگی دارد. هرچند که آن نیاز احتمالا چیزی بین ۴۶ تا ۵۶ گرم است. اما نیاز ورزشکاران حرفه‌ای به پروتئین، روزانه بالای ۱۰۰ گرم است، که تامین این مقدار فقط با غذا خوردن مشکل خواهد بود.

مصرف مکمل وی، روشی راحت و مقرون به صرفه در تامین نیازهای پروتئینی است، مخصوصا اگر بخواهید عضله سازی کنید. پودر وی، سرشار از آمینو اسیدهایی مانند لوسین، ایزولوسین و والین است که بجای اینکه نخست در کبد تجزیه گردند، مستقیما در عضلاتتان سوخت و ساز می‌شوند!

فواید مکمل پروتئین وی

پودر وی، به آسانی به آمینو اسیدها تجزیه شده و در روده‌ی کوچک راحت‌تر از منابع غنی پروتئینی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی یا سویا جذب می‌شود. جذب این پودر آنقدر خوب و راحت صورت می‌گیرد که با میزان جذب ۹۵٪ در جایگاه دوم پس از تخم مرغ با مقدارجذب ۱۰۰٪ قرار دارد.

فواید خوردن پروتئین در بدنسازی

از آنجا که پودر وی سریع جذب می‌شود، مکملی مؤثر برای مصرف بلافاصله پس از انجام تمرینات است، یعنی زمانی که که بدنتان در نیاز به آمینواسیدها برای رشد و ترمیم قرار دارد. مکمل های پروتئینی دیگر مانند پودر سویا، جذبشان طول می‌کشد، ازینرو باید چند ساعت قبل از تمرین مصرف شوند.

پودر وی، با تجه به مارکش، بدون چربی یا با حداقل چربی است، و کلسترول کمی دارد. اگر شما مراقب وزنتان هستید، این پودر برایتان مفید است چرا که در سایر منابع پروتئین حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ یا تخم مرغ، میزان چربی اشباع و کلسترول، بالاست. رژیم های غذایی پر چرب و کلسترول، با خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی مانند تصلب شرائین و نارسایی‌های قلب، ارتباط مستقیم دارند.

پروتئین وی، مانند دیگر محصولات گرفته شده از شیر، منبع بسیار خوبی از کلسیم، ماده‌ی معدنی مورد نیاز برای داشتن استخوان بندی محکم و انقباض عضلانی است. هرچند برخلاف اکثر محصولات لبنی، پودر وی حاوی قند لاکتوز بسیار ناچیزی است.

این مسئله، برای افرادی سودمند است که بدلیل نداشتن مقدار کافی آنزیم لاکتاز، قادر به تحمل لاکتوز نیستند. نبود لاکتوز، علت کم بودن طعم شیرینی پودر وی و کالری نسبتا پایین آن را هم توضیح می‌دهد. آیا تا بحال از پودرهای وی استفاده کرده‌اید؟ لطفاً و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

با فیتنس پلاس حرفه ای تمرین کنید!

بره تمرینی + رژیم لاغری


توسط کارشناسان فیتنس مگزین

پشتیبانی آنلاین + تخفیف ویژه

سلام خواهش می کنم به سوال من جواب بدید چون خیلی برام مهمه من دو تاو رزش میرم نینجوتسو با بدنسازی من ۱۶ سالم می خواستم بدون کراتین یا پروتین برای بدنم ضرر داره یا نه

ن هیچ ضرری نداره اما پروتیین حجم نمیده

تا حدی که من میدونم ضرری نداره ولی باید برای مربی خوب و دارای چند تا مدرک بدن سازی بگی که یه بزه غذای برات بنویسه و با همین بره برات بگه روزانه چند وعده باید پروتئین و کراتین بزنی

سلام من 72 کیلو وزن دارم نسبت به قدم متعادل حدود 3 ماه میرم باشگاه الان پودر وی پروتئین گرفتم برای عضله سازی و بزرگ شدن آن لطفا بگین چه موقع مصرف کنم آیا مکمل دیگری هم باید استفاده کنم همراهش یا نه؟

سلام من 72 کیلو وزن دارم نسبت به قدم متعادل هستم الان پودر وی پروتئین گرفتم برای عضله سازی و بزرگ شدن آن لطفا بگین چه موقع مصرف کنم آیا مکمل دیگری هم باید استفاده کنم همراهش یا نه؟

سلام.
من تعداد بالا میخرم بسته یک و ۲ کیلویی ساندیسی میکنم .برا فروش دارم. تهران هرکی بخواد تحویل در محل بهش میدم. ۰۹۳۶۶۰۹۹۹۱۳

پروتئین وی واسه کسایی و وزن ایده آل رو دارن و میخوان حجم خشک بگیرن واسه کسایی ک کاهش وزن دارن گینر ب همراه کراتین خوبه گینر هم باید چهار کیلو به بالا باشه چون اون دو کیلو یا دو کیلو خورده زود تموم میشه و نتیجه ای هم نمی گیرید علاوه بر اینا باید تغذیه مناسب هم داشته باشید روزی حداقل شیش وعده سبک .اگه تغذیتون خوب نیست مکمل بی فایدس

سلام قبلا گینر مصرف میکردم دوساله میرم باشگاه بیست کیلو اضاف کردم اگر وی مصرف کنم بدنم عضله سازی میکنه از وزنم کم نمیشه اضاف وزن میده با تشکر

سلام این پودرwhey واسه کسانی که کبد. چرب دارند مضر هست ؟

سلام و امیدوارم روز خوبی داشته باشید من یک سوال دارم من ورزش میکنم و چندین سال اصلا پروتین استفاده نمی کردم الان دارم هر روزی که میرم باشگاه پروتین وی یک اسکوپ بعد از تمینم می خورم سوالم اینهدکه ایا پروتین وی باعث زدن جوش در صورت میشه ممنون از پاسخگویتون

خیر به هیچ وجه .چون حاوی چربی نیست

اصلن اون طوری نیست طرز فکر غلطیده.

اگر کبدت چرب نباشه جوش نمیزنی اگر جوش زدی عرق کاسنی بگیر روزی یک لیوان بخور کلا باشگاه هم نمیری بخور دیگه جوش نمیزنی

یه سوال داشتم مصرف مکمل و رژیم غزایی برای کاهش وزن ، این ٢ برای همیشه باید باشه؟ یعنی هم مکمل هم رژیم غذایی رو اگه قطع کرد بدن برمیگرده به حالت اول

سلام.ببخشید خواستم بدونم چند روز بعد از شروع تمرین میتونیم مکمل مصرف کنیم؟؟؟

با سلام خدمت مدیریت محترم این سایت عالی الطف کنید یکم از وقتتونو به سوال بنده اختصاص بدین ممنون. سوالم اینه من مدت زیادی میشه بدن سازی کار میکنم و تمریم تقریبا سنگینه ینی اکثرن سوپر میرم منتها از هیچ نوع مکملی استفاده نمیکنم ولی بنظر شما اگه توصیه میکنید میتونم برای عظله سازی از پروتئین وی استاده کنم چون غداهای دارای پروتئین زیادیم مصرف نمیکنم مثه تخم مرغ یا ولی قسمت مهمش اینه خاهشا بگین ایا مصرف روی سلامت قسمتای دیگه ی بدن اثر نمیذاره یعنی عوارضی نداره ؟؟؟؟؟؟ بعد از اتمام مکمل و ادامه ی مستمر تمری چطور در اون صورتم عوارض روی سلامتی پوست مو و غیره نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهشا ج.ابه منم بدین . سپاس گذارم از سایت خوبتون

باسلام.من امیر هستم ۳۶سال سن چند سالی هست میرم باشگاه از هیچ گونه پودر بدنسازی استفاده نکردم ولی الان میخوام استفاده کنم از چه پودری برای افزایش عضلات استفاده کنم.در ضمن هفته ای سه جلسه هم میرم.لطف کنید بفرمایید نحوه مصرف و تعداد چگونه باید باشد

سلام..ببخشیدپودرهoxywheyهم توایران هست..من توتبلیغای یه مدله خارجی دیدم ولی اینجااسمی ازش نیست..یاehplabs..برای تهیشون بایدچیکارکرد..؟

جواب نمیدید؟؟؟؟؟؟

من خیلی لاغرم یه پروتئین بهم بگید که سریعا چاق کننده باشه ممنون میشم ازتون

کربوهیدرات یا گینر ولی مراقب خوردنت نباشی بازگشت داره بعد اینکه اضافه کردی همراهش حسابی بخور تا قطع کردی چیزی ازش برات بمونه

احسان جان من خودم از بس لاغر بودم مسخره ام میکردن اما رفتم باشگاه و سخت تمرین کردم و کراتین و پروتئین مصرف کردم و الان من اونا رو مسخره میکنم لازم به زکره ۸ ماهه میرم باشگاهنابرده رنج گنج میسر نمیشود

۸ ماه ؟
نابرده رنج!!!!!!!!!!!!
لازم به ذکره خیلی زود شروع کردی به مصرف اینطور که معلومه ورزشتم دوام نمیاره و بزودی مجبور میشی بخاطر سلامتیت کنارش بذاری.

سلام. من ۳۶ سالمه و ۱۷۲ سانتیمتر قد و ۵۴ کیلو وزن دارم. مطمئنان کمبود وزن در حدود ۱۵ کیلو دارم. شگه بخوام وزنمو افزایش بدم چکار باید بکنم و چه نوع پودر یا مکملی مصرف کنم .ا توصیه شما در این مورد چیه؟

سلام ببخشید من بنا کار هستم و کارم سنگینه .مشکلی نداره از پروتئین وی استفاده کنم؟باعث افزایش نیرو میشه؟

با سلام.ببخشید کسی که کار سنگین انجام میده و باشگاه نمیره میتونه پروتئین وی مصرف کنه؟باعث افزایش نیرو میشه؟

سلام.خسته نباشید
من دوازده ساله کیک بوکسینگ کار میکنم.
قد ۱۷۰ وزن۴۸.و اینک ۱۹ سالمه ولی خیلی لاغرم.دکتر تغذیه گفته وی مصرف کن.
۱.میخام حجم بگیرم
۲.وزنم افزایش پیدا کنه.
۳.اینکه.اگ بعد از رسیدن ب نتیجه بدنسازی رو قطع کنم.و فقط کیک بوکسینگ و ادامه بدم حجمم افت میکنه؟
میخام بعد از نتیجه ثابت بمونم.

فواید خوردن پروتئین در بدنسازی

دوست گرامی پروئین وی یک مکمل غذایی است و به این معناست که در کنار یک بره غذایی خوب باید مصرف بشه تا نتیجه بگیرید. اگر شما یک بره غذایی و یک بره ورزشی خوب داشته باشید میتونید به نتیجه ی مطلوبتون برسید

سلام من من قدم ۱۷۸وزنم ۵۲هست من دو ساله که ورزش میکنم ولی هیچ نوع مکمل ودارویی مصرف نمیکنم و بدنم بسیار لاغر شده برای جبران این اشتباه چه پودر هایی توسیه میشود..

سلام من من قدم ۱۷۸وزنم ۵۲هست من دو ساله که ورزش میکنم ولی هیچ نوع مکمل ودارویی مصرف نمیکنم و بدنم بسیار لاغر شده برای جبران این اشتباه چه پودر هایی توسیه میشود

برای عضله سازیو چربی سوزی مصرف وی و کراتین و cla چطوره؟

سلام ببخشید من حدود ۵ ماه هست که باشگاه میرم و چیزی هم مصرف نمیکنم و فعلا رشد عضله ها خوب بوده تا اینجا . چندتا سوال داشتم و خوشحال میشم که جوابم رو بدین
۱- من شنیدم که پروتئین وی علاوه بر حجم باعث چربی سوزی هم میشه چون که پروتئین داره و با مصرفش تقربیا ادمو سیر میکنه میخواستم ببینم این حرف درسته یا نه ؟
۲- اگر که خودم یه ماه پروتئین وی مصرف کنم و بعد ولش کنم ولی بدنسازی رو ادامه بدم باعث نمیشه که اون حجمی که با پروتئین وی گرفتم برگرده به حالت قبل از مصرف ؟

خیلی ممنون از سایت خوبتون منتظر جوابها هستم . باتشکر

اینم اضافه کنم پروتیین گلد استاندارد هست و از داروخانه تهیه کردم

اقا من از تاریخ انقضای پروتیین ویم یک ساله دیگه مونده ولی بعد از یک ماه مصرف با اینکه تو یخچال هم بوده مزش تلخ ترشده نصبت به اول و بوهم که میکنم بوی بدی میده و توی اب کامل حل نمیشه و تیکه های خمیری به وجود میاد البته خیلی کم حالا به نظرتون فاسد شده یا مصرفش کنم ؟؟
خیلی ممنون که جوابمو میدین

تقلبی یت انداختن

سلام ميخواستم بدونم آيا مصرف پروتئين وي ممکنه براي بدن عارضه اي هم داشته باشه مثلا براي کبد يا کليه مشکل ايجاد کنه؟
من تي آر ايکس کار ميکنم و نميخوام چاق بشم يا حجم خيلي زيادي بيارم فقط ميخوام عضله سازي بشه و نه با حجم بالا. توصيه ميکنيد از وي استفاده کنم يا نه؟
ممنون

اونجوری که فکر میکنی حجم نمیده پروتیین مثل غذا میمونه فقط کیفیت عضله میده

سلام
امیر رضا هستم 15سالمه وزنه برداری کار میکنم 6ماهی هست که کار میکنم الان پودر پی از نوع massive استفاده میکنم وزنم هم پنجاه و دو کیلو هست خواستم بپرسم روزی چقد مصرف کنم تو چه زمانی قبلا هم یه زمانی کراتین مصرف میکردم بعدش هم میخواستم بدونم واسه من که وزنه برداری کار میکنم کراتین بهتره یا وی؟مرسی

سلام امیر عزیز،
کراتین باعث افزایش قوای جسمانی شما شده، و کمک می‌کند تا سخت‌تر تمرین کنید، و نهایتا عضلاتتان حجیم‌تر شود. اما پروتئین، ماده‌ی مورد نیاز بدن برای ترمیم و بازسازی آسیب‌هایی است که بدن شما در طول تمرین خواهد دید. شما حداقل به ۲ برابر وزن بدنتان به گرم، پروتئین احتیاج دارید. بنابراین، تامین پروتئین در اولویت بالاتری نسبت به کراتین قرار دارد.

با سلام
اگر همراه با تمرینات بدنسازی همراه با دمبل و مصرف پروتیین وی اندامها از جمله رانها و ساق پا سفتر میشود بدون اینکه وزن اضافه شود یا باعث حجیم شدن بشود و در اینصورت چه مقدار باید پروتیین وی باید مصرف شود و بطور متوسط برای سفت شدن اندام تقریبا چقدر طول میکشد؟

سلام
این پودر باعث چاقی صورت نمیشه؟
تو رو خدا جواب بدید

سلام.من یه سوال دارم.من میخوام برای افزایش حجم عضلاتم توی باشگاه همزمان از کراتین و پروتئین وی استفاده کنم.می‌خواستم بدونم مصرف این دو با هم مشکلی ایجاد نمیکنه?

با سلام شما فقط جواب آقایون را میدهید و جواب خانمها را نمی دهید؟

سلام مژگان عزیز،
ما هیچوقت چنین جسارتی نمی‌کنیم. متاسفانه بدلیل ازدیاد سوالات در مقالات مختلف، گاهی پاسخگویی به برخی از سوالات سهوا از دست در می‌رود. عذر ما را بپذیرید.
در مورد سوالتان، توجه داشته باشید که پودرهای پروتئینی، صرفا به فرایند ساخت عضلاتی که آنها را با تمرین با وزنه تمرین داده‌اید، کمک می‌کنند. بنابراین این نظریه صحیح نیست که مصرف مکملی همچون پروتئین و یا کراتین، می‌تواند به پر شدن صورت شما کمک کند. صرفا در صورتی که وزن شما بدلیل بره‌ی غذایی‌تان افزایش پیدا کند، مقداری چربی در صورت ذخیره شده و پرتر می‌شود.
بنابراین، اگر تمایل ندارید که وزنتان افزوده شود، پیشنهاد می‌کنیم که به یک متخصص پوست و مو مراجعه نموده و از وی کمک بگیرید. و مجددا عذر ما را بابت تاخیر در پاسخ بپذیرید 🙂

سلام. من میخوام باشگاه رفتن رو شروع کنم. بدنم مدل اکتومورف هستش و نیاز به افزایش حجم دارم. لطفا بفرمایید از چه مکملهایی و در چه زمانهایی استفاده کنم. و اینکه آیا از روز اول تمرین میتونم شروع کنم مکمل رو یا نه؟
متشکرم

سلام امیرمحمد عزیز،
برای افزایش حجم، باید حدود ۱.۵ تا ۲ برابر وزن بدنتان به گرم در روز پروتئین مصرف کنید. اگر نمی‌توانید این مقدار را از منابع غذایی تامین کنید، می‌تونید به ازاش از پودرهای پروتئینی کمک بگیرید.
همچنین کراتین و BCAA هم بهتون کمک میکنه. می‌تونید از روز اول تمرینتون شروع به مصرف مکمل‌ها کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم یکی دو ماهی رو بدون مکمل سپری کنید تا هم بدنتون با شرایط تمرین آشنا و سازگار بشه هم اینکه اول نیازهاتون رو پیدا کنید و بعد بر اساس اونها مکمل انتخاب کنید. 🙂

من همیشه ورزش می کنم الان مدت یک سال است که شدت ورزشم را بالا بردم و وزنم را پایین آوردم از اندامم راضی هستم فقط پوست صورتم افت کرده است و با توجه به اینکه من خانم هستم فقط میخواهم پوست صورتم خوب بشود نمیخواهم بدنم وزن بگیرد یا حتی عضلاتم حجم بگیرد که مثلا 56 کیلو هستم بعد از مصرف پودر وی 7 کیلو نشان بدهم فقط برای پوست صورتم آیا می توانم از پودر وی نتیجه مورد نظر را بگیرم یا خیر؟ و کدام نوع؟ و از کجا تهیه کنم که تقلبی نباشد؟

سلام میگم من وقت نمیکنم برم باشگاه ولی خیلی دلم میخواد بازو و هیکل خوشکل و درشتی داشته باشم به نظرتون چه پودری بخورم ؟بدون رفتن به باشگاه میشه این کارو کرد؟ممنون

سلام علیرضای عزیز، متاسفانه خیر، امکانش نیست. برای اینکه عضلات رشد کنند، باید با وزنه تمرین نمایید.

سلام.من چند ماهه بدنسازی میرم و در حد 13 کیلو وزن کم کردم.اما هنوز یکم چربی دارم .خواستم بدونم با استفاده از پروتئین وی که باعث حجم عضلاتم میشه.میتونه باعث کمتر شدن چربیهای دیگه هم بشه؟یعنی باعث افزایش متابولیسم بشه؟

سلام حسین عزیز، خیر.
می‌توانید در بره‌های تمرینی و غذایی‌تان تغییرات عمده‌ای ایجاد کنید تا به بدنتان اصطلاحا شوک وارد شود. برای چربی سوزی موارد مشخصی را باید رعایت کنید، مثلا در روز، با توجه به کالری مصرفی و میزان کالری که می‌سوزانید، حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ کالری، کسری کالری داشته باشید. یا اینکه در کنار تمرینات بدنسازی، حتما تمرینات هوازی انجام دهید. خواب شبانه‌ی کافی داشته باشید و می‌توانید جزئیات مربوط به چربی سوزی را در مقالات مختلفی که در مجله ما تهیه شده مطالعه نمایید 🙂

با سلام.من از وقتی بدنسازی رو شروع کردن تقریبا روزی نیست که به سایت و کانال شما سر نزنم و خیلی خوشحالم که شمارو در کنار خودن دارم.
بنده 2 سالمه(سه ماه کم)قد188_19 و وزن 9(قبل شروع باشگاه و مصرف کراتین 84بودم).دوماهه با بره خود باشگاه تمرین میکنم و تو این دوماه کراتین حرفه ای و گلوتامین مصرف میکردم.الان به میشنهاد یکی از دوستان که 8سالی میشه تمرین داره قراره یه دوره مصرف پروتیین وی.امینو اسید 9الیمپ و چربی سوز الیمپ تری اسپید رو شروع کنم.تو این دوماه رشد قابل قبولی داشتم و هدفم افزایش زیاد حجم نیست فقط تناسب اندام و یک هیکل رو فرم با تیکه های بیرون زده متوسط.با این مکمل ها به این هدفم میرسم یا خیر مثلا تداخلی در چربی سوزی و عضله سازی وجود داره.با اینکه 8 ساله تمرین میکنه ولی بازم به شما اعتماد بیشتری دارم.با تشکر فراوان

سلام رضای عزیز،
از اینکه دوستی مثل شما داریم خیلی خوشحالیم. امیدواریم آنطور که باید مفید باشیم 🙂
برای اینکه بدنی عضلانی و تفکیک شده داشته باشید، ابتدا باید عضلات بدنتان حجیم شده، سپس درصد چربی بدنتان را کاهش دهید. بدین منظور، اگر هنوز احساس می‌کنید که باید حجم بیشتری بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که صرفا روی حجم تمرکز کنید. در این صورت، باید روزانه تقریبا ۲ برابر وزن بدنتان به گرم، پروتئین مصرف نمایید. اولویت، با تامین این مقدار از طریق مواد غذایی است. اما اگر فکر می‌کند که تامین این مقدار از طریق مواد غذایی برایتان سخت است، یا اینکه بعد تمرین فرصتش را ندارید که یک وعده‌ی پر پروتئین میل نمایید، می‌توانید مصرف مکمل‌های پروتئینی را شروع کنید.
همچنین، پیشنهاد می‌کنیم بجای مصرف آمینو، BCAA مصرف نمایید، که صرفا شامل آمینو اسیدهای ضروری هستند. در کنارش، کراتین را ادامه دهید، و مصرف پروتئینتان را هم زیاد کنید. پس از اینکه به حجم مورد نظرتان رسیدید، آنگاه نوبت به اصلاح رژیم غذایی برای بوجود آوردن کسری کالری، و اعمال تغییر در مکمل‌های مصرفی و همچنین تغییر سیستم تمرینی است، تا بدون از دست دادن مقدار قابل توجهی توده عضلانی، درصد چربی بدنتان را کم کنید.
البته، پیشنهادات ما دلیل بر اشتباه بودن نظرات دیگران نیست. 🙂

سلام، من يك هفتس
تویین لب سوپر گینر فیول® 12 پوند پودر وانیلی
ميخورم يبوست گرفتم با دل درد خفيف، طبيعيه يا ادامه ندم؟عوارض نداره؟

سلام هادی عزیز،
گینرها سرشار از کربوهیدرات، پروتئین و آمینو اسیدها هستند. برخی افراد به پروتئین‌ها حساسیت نشان می‌دهند و دچار درد معده می‌شوند. بهرحال، هر مکملی که باعث اختلال در عملکرد طبیعی بدن شما شود، توصیه نمی‌شود. اگر اطمینان دارید که مشکل یبوست بوجود آمده، بدلیل مصرف گینر است، مصرفش را قطع کنید، و مواد مورد نیاز بدنتان را از طریق مواد غذایی تامین کنید. 🙂

سلام من 182 سانت قدمه و 82 کیلو وزنم
باشگاهم دارم کار میکنم نمیخوام وزنم بالا و پائین شه، میخوام بالا تنم عضلاتش بزنه بیرون بهم پودر وی و کراتین معرفی کردن و دو روزه دارم مصرف میکنم میخواستم بدونم چاق و لاغر نمیشم و تعصیری رو بدنم داره در ضمن پودر وی و کراتین باعث میشه بدن و صورت جوش بزنه

سلام میلاد عزیز،

احتمالا از اینکه وزنتان تغییری کند، شاهد تغییر سایزتان خواهید بود. چرا که چربی‌ها کاسته، و بدنتان عضلانی می‌شود، و این در حالی است که عضلات جای کمتری از چربی‌ها اشغال می‌کنند. برای عضله سازی، باید حدود ۱.۵ تا ۲ برابر وزن بدنتان به گرم در روز پروتئین مصرف نمایید. پودرهای پروتئین، ممکن است باعث بوجود آمدن جوش در بعضی افراد شود، اما کراتین خیر. 🙂

سلام خدمت شما و تشکر ازینکه به نظریات نیک تان ما را کمک میکنید.
من یازده ماه است میرم فتنس میخواستم از پروتین آرنولد برای بدن سازیم استفاده کنم ولی برم گفتند استفاده پروتین از لحاظ جنسی ضرر دارد اگه حال ضرر نکرد در آینده ها ضرر میکنه لطفآ برم نظر بتین استفاده کنم یا نه.18 سالمه
تشکر.

،
خیر، ضرری ندارد. نگران نباشید 🙂

سلام دوست عزيز. من شنيدم كه پروتيين وي براي حجم خشكه. ولي من يه دوره ميخوام فقط واس حجم بعدشم ميخوام سوماتروپين بگيرم روزي چن تا بايد بزنم ممنون ميشم از راهنماييتون

برای اینکه عضلات به خوبی رشد کنند، باید روزانه حداقل ۱.۵ تا ۲ برابر وزن بدنتان به گرم پروتئین مصرف نمایید، که می‌توانید بخشی از آنرا از پروتئین وی تامین کنید. خشک بودن یا نبودن دوره‌ی حجم شما به میزان مصرف کربوها بستگی دارد، اگر چربی بگیرید دیگر حجم خشک محسوب نمی‌شود. در مورد داروها باید از پزشک یا یک مربی صاحب دانش و تجربه مشاوره بگیرید 🙂

سلام
من 25 سال سن دارم.و پنج سال سابقه ی کاربا دستگاه.سه روز در هفته به باشگاه میرم.
میخواستم مکمل وی مصرف کنم.
آیا مکمل وی رو زمانی ک باشگاه میرم باید مصرف کنم یا هفت روز هفته رو امکان مصرفشو دارم?
و مقدار مصرف آن چقدر است??
ممنون میشم پاسخ بدین. مقدار مصرف آن چقدر است??
ممنون میشم پاسخ بدینبا

سلام مینای عزیز،
مکمل‌ها بر اساس نیاز و یا هدف شما انتخاب و مصرف می‌شوند. اگر تصمیم به عضله سازی دارید، باید حدود ۱.۵ برابر وزن بدنتان به گرم در هر روز هفته پروتئین مصرف کنید. بخشی از این مقدار را می‌توانید از مواد غذایی و بخشی را هم از مکمل‌های غذایی مانند پروتئین وی تامین کنید. پروتئین مورد نیاز را می‌توانید هر زمانی از روز مصرف نمایید، اما برای اینکه در طول تمام روز بدن شما دسترسی به سوخت پروتئینی داشته باشد، پیشنهاد می‌شود که در اوقات خاصی پروتئین وی را مصرف نمایید. به ترتیب اولویت، بعد از تمرین، قبل از خواب، قبل از تمرین و صبح‌ها. بعنوان مثال اگر ۵۰ کیلو وزنتان باشد، نیاز به مصرف ۱۰۰ گرم پروتئین در روز دارید. هر چقدرش را می‌توانید از مواد غذایی تامین کنید، و باقیمانده را از پروتئین وی تان. هر اسکوپ پروتئین وی معمولا ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین دارد. 🙂

سلام من 2 سالمه 4 ماه هست دارم میرم باشگاه بدنسازی الان شروع به مصرف پودر وی کردم میخواستم بدونم مشکلی نداره ؟

سلام احسان عزیز، خیر مشکلی نیست 🙂

سلام خسته نباشید. ما پروتئین وی رو برای خانم ها هم توصیه میکنین؟
من میخوام4 کیلو وزن کم کنم ولی ورزشم موضعیه.واسه پایین تنم افزایش حجم میخوام.بنظرتون مصرف کنم؟

،
مصرفش برای خانم‌ها مشکلی ندارد. اما بهتر است از طریق مواد غذایی پروتئین مورد نیازتان را تامین کنید. 🙂

من كبدم چربه موردى نيست كه مصرف كنم

پیشنهاد می‌کنیم که از طریق مواد غذایی پروتئین مورد نیازتان را مصرف کنید.

سلام. من 18سالمه قد 18وزن 64
5ساله بدنسازی کار میکنم بدون مصرف هیچگونه مکمل ویا هورمون اما قصد دارم که دوره مکمل برم میشه لطفاً راهنماییم کنید؟

سلام علی عزیز،
می‌توانید اولین دوره‌تان را با توجه به ضعف‌هایی که در بدن، تمرین، یا تغذیه‌تان مشاهده می‌کنید و همچنین با توجه به هدفتان انتخاب نمایید.
مثلا برای عضله سازی، می‌توانید از کراتین، bcaa، و پروتئین استفاده کنید. 🙂

سلام من الان 15 سالمه از 7 سالگي فوتبال بازي ميكنم چند ماه كه بدن سازي كار مي كنم ما بدنم خيلي خوب شده مربيم بهم گفته وي استفاده كنم به نظره شما براي من خوبه به سنه من مي خوره بعد اگه خوبه طرز مصرفش هم بي زحمت بهم بگيد

سلام من 17سال دارم و مدت 5ماه بدن سازی کارمیکنم وقدم 163ووزنم52کیلو است برای افزایش وزن از چه مکملی استفاده کنم؟

می تونی از گین اپ شرکت حیاتی کارن به مدت ۳دوره استفاده کنی نتیجش عالیه

سلام فرهاد عزیز،
مصرف پروتئین روزانه‌تان را تا ۲ برابر وزن بدنتان به گرم افزایش دهید. پیشنهاد می‌کنیم که این مقدار را از مواد غذایی همچون تخم مرغ، مرغ، گوشت، ماهی، سویا، ذرت و چیزهای این چنینی تامین نمایید تا از مواد مغذی دیگر نیز بهره مند شوید. همچنین می‌توانید از کراتین و BCAA هم استفاده کنید.

سلام. من 8 ماه هست بدنسازي ميرم. تا ماه 6 رشد خوبي تو عضلاتم داشتم ولي ديگه متوقف شده و احساسم اين هستش كه بايد از طريق مكمل به رشد عضلاتم كمك كنم. مقداري شكم هم دارم. لطفا راهنماييم كنين با توجه به 3 روز ورزش از چه نوع پروتئين (بدون هيدروكربن يا با هيدروكربن) استفاده كنم؟ آيا ضرري به سلامتيم وارد ميشه با مصرف مكمل و يا بعد از قطع مصرف آن؟ در صورت استفاده چه مقدار مصرف كنم؟
فراوان

سلام امیرحسین عزیز،
برای اینکه رشد عضلات به راحتی اتفاق بیفتد، باید علاوه بر تمرین صحیح با شدت کافی، تغذیه‌ی مناسبی هم داشته باشید. باید روزانه ۲ برابر وزن بدنتان به گرم پروتئین مصرف کنید. می‌توانید کل این مقدار را از طریق مواد غذایی تامین کنید، در غیر اینصورت باقی آنرا از طریق هر نوع پودر پروتئین دیگر. 🙂

سلام خسته نباشید من دوتا پروتیین دارم که یکیش beef protein 1% Hydrolyzed با برند crossgen و علاوه بر این whey elite که قسمت بالاشش نوشته protein powder که تو اینترنت جز سایت اصلی هیچ سایتی اطلاعاتی نداره دربارش میخواستم شما بگید که با توجه به این که من میخوام چربی کمم از بین بره و حجم خشک بگیرم روزی چند پیمونه و چه زمانی باید مصرف کنم (البته داروهای دیگه ای هم کنارش دارم )

سلام مهدی عزیز،
روزانه باید ۲ برابر وزن بدنتان به گرم، پروتئین مصرف نمایید، از منابع مختلف. هرچقدر از این میزان را از مواد غذایی دریافت می‌کنید، باقیمانده‌اش را می‌توانید از پودرهای پروتئینتان تغذیه کنید. 🙂

با سلام و عرض خسته نباشید من پسری 17 ساله هسام با قد 175 و وزن 75 جدیدا اینقد چاق شدم و چربی همه جامو گرفته پاهام سریع پیچ میخوره تخصص ارتوپد رفتم گفت باید فیتنس کار کنی من 1 سال پیش دو ماهی کار کردم خیلی سریع بدون مکمل رشد کردم اما این اسکات رو که استاندارد هم انجام میدادم به زانو هام فشار می اورد و زانوهام داغ میشد بااین که وزنه کم بود خلاصه با فشار پدر مادرم ول کردم ولی الان میخوام شروع کنم.هرچه به مادر پدرم میگویم با مصرف مکمل اونم فقط پروتنیین وی راحتتر به پروتیین مورد نیازم میرسم میگویند اعتمادی به این مکمل ها نیست به نظرتون درسته؟ برای داغ شدن زانوهام چیکار کنم؟ میخوام درصد چربی بدنم رو به 1 درصد برسونم چقدر کاردیو باید بعد وزنه زدن انجام بدم چند جلسه برم؟ واقعا میخوام مثل این عکس بشم توروخدا جوابم رو بدین باتشکر از شکیبایی شما

فرهنگ عزیز،
اگر اسکات به زانوهایتان فشار می‌آورد، ابتدا با تمرینات سبک تری عضلات پاهایتان را تقویت کنید،‌ و پس از اینکه احساس آمادگی کردید به سر وقت اسکات بروید. در مورد پروتئین نیز، می‌توانید پروتئین مورد نیازتان را از مواد غذایی تامین کنید، تا خانواده هم راضی باشند 🙂
برای کاهش درصد چربی بدنتان، علاوه بر اینکه با وزنه تمرین می‌کنید، با تمرینات هوازی را هم ضمیمه کنید، و با رعایت یک بره‌ی غذایی مناسب، به تدریج چربی سوزی کنید. 🙂

سپاسگذارم

سلام
میخواستم نظرتون رو در مورد بره بدنسازیم بدونم و اگه مشکلی داره راهنماییم کنین
شنبه : سینه
یکشنبه : جلو بازو
دو شنبه : سرشانه و کول
سه شنبه : پشت بازو
چهار شنبه : زیر بغل
پنج شنبه و جمعه : استراخت

سلام علی عزیز،
این بره فاقد تمرینات پایین تنه است که یک ضعف بزرگ به حساب می‌آید. 🙂

من 15 سالم به نظرت رو اثر میکنم کربن وی

سلام
ببخشيد من ١٨٠سانت قد دارم و٦٠كيلو وزن و ١٧سال سن
رشته ورزشيم هم فوتباله ميخواستم بدونم به نظر شما از چه مكملي براي افزايش وزن استفاده كنم؟
ممنون

سلام امیر عزیز،
برای افزایش وزن، در مرحله‌ی اول باید تغذیه‌تان را اصلاح نمایید. سعی کنید تا وعده‌های غذایی‌تان را کنید، و در هر وعده از مواد غذایی پر کالری استفاده کنید. در مورد مکمل نیز، کراتین و پروتئین، هم به بهبود کارایی ورزشی‌تان کمک می‌کند و هم در افزایش وزن عضلانی موثر هستند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان،‌ در کنار ورزش فعلی‌تان و بعنوان ورزش مکمل، با وزنه هم تمرین کنید. 🙂

سلام
نظرتون در مورد hgh چیه؟ و چه نوعش واسه سلامتی مضر نیست و به پیشرفت کمک میکنه؟
ممنون از راهنماییاتون

سلام
بعد از یک دوره استفاده از کراتین آیا حجم عظله کم میشه؟ و وزن بدن چقدر بر میگرده به قبل از دوره؟

سلام علی عزیز،
آنقدری که در مورد اضافه وزن کراتین صحبت است، اضافه وزنش شدید نیست. شاید نهایتا ۰.۵ تا ۱ کیلو از وزنتان ناشی از تجمع آب بدلیل مصرف کراتین باشد. حجم عضلانی که توسط مصرف کراتین نصیب شما می‌شود پس از قطع مصرف کراتین از بین نخواهد رفت.

سلام
میشه بگین مولتی ویتامین چه تاثیری روی بدنسازی و افزایش حجم خشک عظله داره؟و از کدام شرکت تهیه بشه بهتره؟
ممنون

سلام علی عزیز،
به زبان ساده، برای اینکه بدن به فعالیت‌های پایه‌ای خودش به نحو احسن رسیدگی کند، در جای جای مختلف به انواع ویتامین‌ها احتیاج دارد. یک ورزشکار، با توجه به اینکه بدنش تحت فشار قرار دارد، به انواع مواد غذایی، مواد معدنی و ویتامین‌ها، احتیاج بیشتری پیدا می‌کند، و اگر این مواد برای بدن تامین نگردد، به بدن استرس وارد شده، شرایط را خطرناک و قحطی تلقی کرده، و هیچگونه تغییری در خود ایجاد نمی‌کند. بدین معنی که چربی‌ها نخواهند سوخت، و یا عضلات جدید به خوبی رشد نخواهند کرد.
در مورد اینکه از کدام شرکت تهیه کنید مخطارید، اما مولتی‌ویتامین‌های برندهایی که تخصصشان مکمل ورزشی است، نسبت به مولتی‌ویتامین‌های عمومی که در داروخانه‌ها بفروش می‌رسند، حاوی درصد به مراتب بالاتری از انواع ویتامین‌ها می‌باشند. 🙂

سلام
میخواستم بدونم BCAA رو از کدوم مدلش بگیرم که اضافه وزن نداشته باشه و حجم خشک بیاره و در مورد مولتی ویتامین هم همینطور
ممنون

چرا جواب نمیدین

سلام علی عزیز، بابت تاخیر در پاسخ عذرخواهی می‌کنیم.
bcaa و همچنین مولتی ویتامین در این مورد تعیین کننده نخواهد بود. هر تناسب از bcaa که خریداری نمایید برای عضله سازی‌تان مفید خواهد بود. برای اینکه در دوره‌ی حجم چربی زیادی نگیرید، باید مصرف کربوهیدرات و چربی‌هایتان را تحت کنترل نگاه دارید. 🙂

سلام
ممنون از راهنمایی های مفیدتون
فقط چون من پروتیین وی و کازیین هم مصرف میکنم میخواستم بدونم مصرف BCAA ضرورت داره؟ و نحوه ترکیب مصرفیش با پروتیین به چه شکل هست؟
بازم ممنون

سلام، خیر ضرورتی ندارد اما مصرفش به دوره‌ی حجمتان کمک شایانی می‌کند. مصرفش هم بدین ترتیب است که ۵ گرم قبل تمرین، و ۵ گرم هم بعد از تمرین همراه با آب میل نمایید. البته، بهتر است دوز مصرفی و زمان مصرف را مطابق با توضیحاتی که روی قوطی مکملتان درج شده تنظیم نمایید.

بسیار سپاسگذارم

سلام
میشه بگین تفاوت آمینو اسید با BCAA در چیه؟ و کارایی هرکدومشون هم به چه شکل هست؟
ممنون

سلام علی عزیز، مکمل‌های آمینو اسید، حاوی تمامی آمینوها اعم از ضروری و غیر ضروری هستند. اما BCAA ها صرفا حاوی آمینو اسیدهای ضروری هستند که بدن توانایی تولیدشان را ندارد.

سلام
ممنون لطف کردین

سلام
من روزی 1 ساعت بدن سازی با وزنه ( 7 تا 8 صبح) و روزی 2 کیلومتر دو چرخه سواری اونم 1ساعت ( 1 تا 11 ) قبل از ضهر تمرین میکنم.میخواستم طریقه مصرف مکملای زیر رو توی بره هر روزم رو لطف کنین بهم بگین.
قد 175
وزن 78
میخوام حجم خشک داشته باشم.
ممنون..
پروتیین وی گلد استاندارد
پروتیین کازیین گلد استاندارد
bcaa سلوکر
روغن امگا3
مولتی ویتامین
ال کارنتین 1

سلام علی عزیز،
پروتئین روزانه‌ی شما، باید ۱۵۶ گرم در روز باشد. مقداری از این پروتئین را از طریق مواد غذایی‌تان تامین می‌کنید، و باقی را می‌توانید قبل و بعد از تمرین، پروتئین وی، و قبل از خواب، کازئین مصرف کنید. bcaa را قبل و بعد از تمرین، مطابق دوز پیشنهادی روی قوطی مکمل مصرف کنید. مولتی ویتامین، و امگا۳ نیز مطابق دوز پیشنهادی روی قوطی، چرا که هر مارکی دارای دوزیج‌های متفاوتی است. ال کارنیتین را هم نیم ساعت با ۴۵ دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید. 🙂

ممنون
میشه یه کراتین خوب و بدون عوارض به من معرفی کنید
سپاسگذارم

علی عزیز اگر مارک‌ها را نمی‌شناسید و فروشنده‌ی مکمل معتمد هم سراغ ندارید، بهترین کار این است که به داروخانه مراجعه کرده و از بین کراتین‌های مجوز دار اقدام به خرید نمایید. از نظر کیفی آنقدری باهم تفاوت ندارند. 🙂

سلام و خسته نباشین
میخواستم نظرتون رو در مورد مکمل بتا آنلانین بدونم و اینکه آیا واسه افزایش حجم خوبه؟و عوارضش و روش مصرفش رو هم بگین
ممنون

سلام علی عزیز،
بتا آلانین جزو آمینو اسیدهای غیر ضروری است. مصرفش به بهبود کارایی ورزشی، و ساخت عضلات کمک می‌کند و معمولا جزو مکمل‌های قبل تمرین به حساب می‌آید. کاری که این مکمل انجام می‌دهد، خستگی شما در تمرینات قدرتی را کاهش داده و تحمل عضلات را بالا می‌برد. عوارضی ندارد. در مورد روش مصرف، با توجه به اینکه مکمل‌های بتا آلانین معمولا همراه با مواد دیگر همچون منیزیم یا سدیم ترکیب هستند و در هر اسکوپ دوزیج‌های متفاوتی از بتا آلانین را ارائه می‌دهند، بهتر است طبق دستور مصرفی که روی قوطی مکملتان درج شده است آنرا مصرف کنید. اما وعده‌های مصرفی، معمولا صبح‌ها و ۳۰ دقیقه قبل از تمرین است. 🙂

سلام
میشه یه کراتینی که حجم خشک بده رو به من معرفی کنید؟ در ضمن روش مصرفش رو هم لطفا بگید.البته الان دارم از پروتیین وی گلد استاندارد (بعد از تمرین) و کازیین ( قبل از خواب ) و روزی یه کپسول ( 1 میلی گرم )ال کارنتین استفاده میکنم.
ممنون از راهنماییتون

سلام علی عزیز.
آنچه باعث می‌شود حجم خشک نداشته باشید و بدنتان چربی بگیرد، مصرف کربوهیدرات و چربی زیاد است، که معمولا بدنسازان برای تسهیل فرایند عضله سازی بدین ترتیب عمل می‌کنند. کراتین، صرفا باعث جمع شدن مقداری آب در عضلات شده، که در نتیجه باعث افزایش ظرفیت و توان عضلات شما می‌گردند، و پس از قطع مصرف کراتین هم این مقدار آب از بین خواهد رفت. روش مصرفش هم ۵ گرم قبل تمرین و ۵ گرم بعد از تمرین است. 🙂

سلام
ممنون از راهنمایتون
بنابراین کراتین حجم کاذب میده درسته؟
به غیر از این مکمل هایی که گفتم (پروتیین وی و کازیین) چی میتونم استفاده کنم که رشد عظله هام بشه؟البته رشد بدون چربی
ممنون که وقت میگذارین

سلام

خیر کراتین حجم کاذب نمی‌دهد. کراتین، به شما کمک می‌کند تا قدرت تمرین با وزنه‌تان شود، و همچنین عضلاتتان زودتر ریکاوری شوند و رشد کنند.
برای تسهیل روند رشد، باید میزان مصرف پروتئینتان در روز را به ۲ برابر وزن بدنتان به گرم برسانید. که البته مقداری از این توسط وعده های غذایی‌تان تامین می‌شود. همچنین می‌توانید از BCAA نیز استفاده کنید. 🙂

سلام.من ۲۱سالمه .۶ماهه باشگاه میرم میتونم پروتئین وی استفاده کنم؟؟؟جوش نمیزنم؟؟?

سلام ارغوان عزیز، بعضی‌ها به پروتئین وی در مورد جوش زدن حساسند، و بعضی خیر. بهرحال، اگر بتوانید مصرف پروتئینتان را از طریق وعده‌های غذایی‌تان افزایش دهید، نیازی به مصرف مکمل پروتئین نیست. 🙂

هنوز منتظر جوبم

سلام. من هدفم اینه که وزنم کمتر بشه، یعنی در واقع چربی هام سوخته بشه و بجاش عضلاتم رشد کنن و خوش فرم بشن، وزنم 88 کیلو و قدم 184 سانتی متر هست، چطوری پودر Whey رو مصرف کنم، ممنون میشم راهنمایی کنید
در ضمن من پودر آمینو گینر هم دارم، ممنون میشم اگه با توجه به هدف هام در مورد مصرف اونها هم بهم یکم راهنمایی بدید

سلام حسین عزیز،
برای اینکه عضله سازی و چربی سوزی در کنار هم اتفاق بیفتد، باید با وزنه تمرین کنید، و در کنار آن تمرینات هوازی را هم مستمر انجام دهید. اما مهم‌ترین بخش رعایت یک رژیم غذایی است. با استفاده از ابزارهایی که در سایت قرار داده شده میزان نیاز بدنتان به کالری را استخراج کنید و کالری مورد نیاز بدنتان در روز را به تناسب ۴۰ درصد پروتئین، ۴۰ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد چربی تنظیم کنید. همچنین مصرف فیبرتان را زیاد کنید واز غروب به بعد کربوهیدارت مصرف نکنید. مکمل‌هایتان را هم طبق دستور مصرفی که روی قوطی درج شده مصرف نمایید. 🙂

سوال ديگري داشتم من ٤ دوره هست كه امينو اسيد مصرف ميكنم طي ٥،٦ ماه گذشته همينطور گلوتامين، حالا اگه من گلوتامين رو حذف كنم و پروتىين وي بجاش بگيرم و همراه امينو اسيد مصرف كنم رونده چربي سوزي كم نميشه؟

سلام، خیر. ممکن است در وزنتان کاهشی اتفاق نیفتد، اما با توجه به تغذیه و روند تمریناتتان، چربی سوزی ادامه خواهد داشت.

با سلام
من سوالي داشتم بنده حدودا ٥،٦ ماهه يك بند باشگاه ميرم و فقط امينو و گلوتامين مصرف ميكردم
من ٨٨ كيلو وزنم هست ١٩٢ قدم هست يكم شكم و پهلو دارم بنظرتون من اگه پروتىين وي مصرف كنم باعث بيشتر شدن حجم شكم پهلوم ميشه؟ منتظر جوابتون هستم

سلام، اگر میزان مصرف پروتئینتان در روز را به دو برابر وزن بدنتان به گرم برسانید، عضله سازی اتفاق خواهد افتاد. مثلت در مورد شما ۱۷۶ گرم پروتئین در روز احتیاج دارید.

سلام
من یه پودر پروتیین وی کازیین گلد استاندارد گرفتم ولی روش نوشته برای کاهش وزن استفاده نکنید.
میخواستم بدونم مگه پروتیین وی کازیین گلد استاندارد چاق کننده هست؟
پروتیین وی گلد استاندارد چی؟
ممنون

سلام علی عزیز،
چنین موضوعی وجود ندارد که پروتئین کازئین برای کاهش وزن توصیه نشود. بلکه در مواردی و در تحقیقات مختلفی، یافت شده که حتی کازئین به پروسه‌ی کاهش وزن کمک هم می‌کند. تفاوت پروتئین کازئین و پروتئین وی‌های معمولی، صرفا در زمان هضمشان است. معمولا قبل و بعد از تمرین، پروتئین وی استفاده می‌شود تا با جذب سریع، ریکاوری آغاز شود و از عضله سوزی جلوگیری شود. و در زمان‌هایی مانند بین وعده‌های غذایی یا قبل خواب، که برای مدتی طولانی بدن تغذیه نمی‌شود نیز، از کازئین استفاده می‌شود، چرا که کازئین دیر هضم است. آنچه باعث افزایش وزن یا کاهش وزن شما می‌شود، نوع پروتئین نیست، بلکه میزان کالری مصرفی شما در کل روزتان است.
بهرحال، اگر عبارت مندرج روی قوطی پروتئینتان را برای ما بنویسید راحت‌تر می‌توانیم راهنمایی‌تان کنیم. 🙂

سلام
ممنون به خاطر راهنماییتون
این پروتیین از نوع میسلار هست گلد استاندارد شرکت اوپتیموم با مزه کرم وانیلی
پایین بروشورش نوشته برای کاهش وزن استفاده نشود
مرسی که اهمیت میدین

اسم کاملش هست :
پروتیین کازیین گلد استاندارد از نوع میسلار

اگر ممکن است از قوطی محصول و همچنین بروشوری که این عبارت در آن درج شده تصویر تهیه کرده و به ما نمایید تا بررسی شود. 🙂

با عرض سلام . مدتی است که بدنسازی کارمیکنم و همچنان از دو مکمل یکی گینر و موسکل 5 هم استفاده کردم ولی کدام تاثیر روی بدنم نداشته حال خواستم از وی استفاده کنم نظر شما در مورد اینکه چی نوعی وی بهتر بهتر است و بدنم چرا تاثیرات خود را ندارد

سلام رضای عزیز،
برای اینکه عضله سازی بصورت بهینه اتفاق بیفتد، باید در روز به میزان ۲ برابر وزنتان به گرم، پروتئین مصرف کنید. همچنین اگر لاغر اندام هستید، مصرف کربوهیدراتتان را هم افزایش دهید تا برای انرژی و برای ریکاوری و ساخت عضلات انرژی کافی فراهم شود. در صورتی که نمی‌توانید این حجم از پروتئین را از غذاهایتان فراهم کنید، مصرف پودر پروتئین وی پیشنهاد می‌شود.

فقط مشكلي نداره موقع مصرف همه ي اين مكمل هارو باهم مخلوط كنم با شيرياشيركاكائو بخورم.مخلوط كردن ايرادينداره؟

خیر، ایرادی ندارد 🙂

ممنون از پاسخگويي خوبتون

مكمل ها روبايد از داروخانه تهيه كرد؟ فقط لطفا براي پاسخدادن توجه داشته باشيد ك من براي چاق شدن و حجيم شدن ميخوام .ممنون از سايت خوبتون

سلام پری عزیز،
بله می‌توانید از داروخانه‌ها، یا از فروشگاه‌هایی در سطح شهر که به فروش مکمل‌های ورزشی اختصاص یافته‌اند تهیه نمایید.

سلام.من دختري 2سال با وزن 6 كيلو وقد١٥٦هستم.چربي اضافي ندارم وقصد دارم با بدنسازي باسن وران هايم را به مقدار خيلي زيادي چاق وحجيم كنم چون لاغرهستن.
ازچه مكملي استفاده كنم؟پودر پروتئين وي چند درصدداره؟ چه مكمل هاي ديگري توصيه ميكنيد وطرز مصرف پودر وي و انها ب چه صورت است ؟ ممنون ميشم پاسخ بدهيد

سلام پری عزیز،
برای اینکه فرایند عضله سازی به خوبی اتفاق بیفتد، باید به میزان ۲ برابر وزنتان به گرم در روز پروتئین مصرف نمایید. اگر نمی‌توانید این مقدار را از طریق مواد غذایی تامین کنید، مکمل پروتئین وی یا وی کربو مصرف کنید. همچنین می‌توانید از کراتین و bcaa هم استفاده کنید. برای مصرف پودر پروتئین، می‌توانید قبل و بعد از تمرین و همچنین قبل از خواب، هر مرتبه یک اسکوپ مصرف کنید. در مورد bcaa و کراتین هم ۵ گرم قبل تمرین و ۵ گرم هم بعد از تمرین. البته توجه داشته باشید که دوز هر مکملی متفاوت است. بنابراین همیشه به دستور مصرفی که روی قوطی مکمل‌ها درج شده است توجه کنید. 🙂

سلام من ٢٤سالم هست قدم ١٧٥و وزنم ٨٥ هست شيكم وپهلو دارم و به مدت يك ماه هست كه هر شب ميرم باشگاه و هيچ تغير نكردم وهيچ مكمل استفاده نميكنم.واقعا دارم خسته ميشم

سلام علی عزیز،
یک ماه برای اینکه نتیجه‌ی قابل مشاهده‌ای دریافت کنید زمان کوتاهی است. انگیزه تان را حفظ کنید و حداقل تا چهار ماه دیگر با جدیت به تمرینتان ادامه دهید. همچنین رژیم غذایی خیلی مهم تر از ورزش است. توجه بیشتری به تغذیه تان داشته باشید. 🙂

من ميخواهم به كمك شما بدن زيباى داشته باشم

حتما علی عزیز، از همین حالا شروع کنید موفق باشی

سلام وقت بخیر خانمها هم میتونن ایزو وی استفاده کنند؟ شنیدم رنگ مفاصل ممکنه تغییر کنه با استفاده از پودر ؟؟

، البته مشکلی نیست. رنگ مفاصل؟ چطوری می‌توانیم رنگ مفاصل را ببینیم؟ اگر منظورتان رنگ پوست جاهایی مثل آرنج یا زانو است، خیر ارتباطی ندارند. 🙂

ایا مصرف این مکمل باعث یبوست میشه?

سلام پرهام عزیز، در مواردی برخی از پودرهای پروتئین وی باعث یبوست می‌شوند. اگر شما هم چنین شرایطی را تجربه کرده‌اید، یا از پودرهایی استفاده کنید که حاوی فیبر هستند، و یا مصرف فیبر و آب آشامیدنی‌تان را افزایش دهید تا دچار یبوست نشوید 🙂

سلام واقعا از این رسیدگی به موقع به سوالات تشکر میکنم.ما شرمنده هستیم که انقدر هی از شما سوال میکنیم به بزرگی خودتون ببخشید

.کراتین رو میشه بلافاصله بعد ناهار خورد؟ چون من ساعت 1 ظهر باشگاه میرم بعد ناهار میخورم.در ضمن من اصلا زیاد تمایلی به خوردن صبحانه ندارم.هروقت که میخورم احساس سنگینی میکنم.سوالم اینه که میشه کراتین رو با معده خالی خورد؟

سلام عباس عزیز،
زمان و چگونگی مصرف کراتین اهمیتی ندارد. اما پیشنهاد می‌شود کراتین را همراه با مقداری نوشیدنی کربوهیدراتی یا شیرین میل نمایید تا راحت‌تر جذب عضلات شوند. 🙂

منم همون سوال سعید رو میخوام بپرسم پروتیین وی رو میتوان با کربو تو یه قاب قاطی کنیم و هر روز مصرف کنیم. پاسخ بدیید حتما

سلام مهدی عزیز، بله مشکلی نیست

من میتونم پودر.کربو رو با پروتیین بریزم تو یه قاب و مصرف کنم؟؟؟؟؟

سلام یه سوال دبگه دارم پروتبین روبا چی مصرف کنم بهتره. . شیر یا اب

سلام، تفاوتی ندارد. اگر در پروسه‌ی حجم هستید می‌توانید با شیر مصرف نمایید، اگر در دوره‌ی کاهش وزن یا کات کردن هستید با آب 🙂

لطفا راهنمای کنید

سلام من سه روز پروتیین وی استفاده میکنم.با کراتین و کربو وزنمم 75 قد 18 به نظرت خوبه این ترکیبات . و کدومشون رو اول چه موقعی استفاده کنم. .جواب بدی ممنون میشم ؛

سلام سعید عزیز، بله خوب است. ۵ گرم کراتین قبل تمرین، ۵ گرم بعد تمرین. پروتئین هم یک اسکوپ بعد از تمرین، یک اسکوپ هم قبل از خواب. 🙂

سلام.من پروتیین وی مصرف کردم الان دو هفته ای میشه بدنم جوش زده.بدنم جوش زده ایا جایگزینی برای اون هست. و اینکه من میخوام کراتین هم مصرف کنم قبلا شنیده بودم که میگفتن پروتیین وی برای بعضی ها حساسیت پوستی میاره. ایا کراتین هم همینطوریه.یا کراتین دیگه مثل پروتیین وی نیست عوارض نداره؟
لطفا پاسخ من را بدهید
ممنون

سلام عباس عزیز،
بله در برخی موارد پروتئین وی بدلیل برخی از مواد تشکیل دهنده‌اش، می‌تواند زمینه ساز آکنه شود. برای پیشگیری از چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم تا پروتئینتان را از مواد غذایی طبیعی تامین نمایید. در مورد کراتین، تجربه‌ای دال بر صحت این ارتباط وجود ندارد، ولیکن برخی از تحقیقات در این مورد گفته‌اند که گویا مصرف کراتین می‌تواند باعث تشدید وضعیت آکنه شود، نه اینکه مسبب بوجود آمدنش باشد 🙂

سلام و عرض خسته نباشید.تشکر بابت مطالب مفیدی که در اختیار کاربران سایت قرار می دهید. از شما سوالی داشتم.
یک عدد پودر پروتیین وی گلد اپتیمم خریدم. قبلش بگم که وزنم 64.قد 175.سن 22.سابقه تمرین 1 سال میباشد. الان به مدت یک هفته روزی یک اسکوپ که طبق گفته خود کمپانی شامل 24 گرم پروتیین میباشد مصرف میکنم.سوالم اینه که باید این پودر رو تا زمانی که کامل قوطی تموم شد هر روز مصرف کنم و سوال دیگه اینکه من به طور کلی حجم غذای روزانم معمولیه. صبحانه کم میخورم شاید هم نخورم. ناهارم رو مفصل و سنگین میخورم. بین وعده های ناهار و شام میوه و اجیل از این جور چیزا مصرف میکنم. تنقلات و فست فود اصلا نمیخورم.شامم هم خوبه با این وضع همون یک اسکوپ در روز خوبه یا باید مصرف کنم.ببخشید سوالم طولانی شد.
ممنون.

سلام عباس عزیز،
شما تقریبا به ۱۳۰ گرم پروتئین در روز احتیاج دارید تا پروسه‌ی عضله سازی به راحتی انجام بگیرد. پس تقریبا با یک اسکوپ پروتئین، ۱۰۰ گرم دیگر را باید در صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌هایتان تامین کنید. می‌توانید از مواد غذایی همچون تخم مرغ، شیر، سویا، پنیر، مرغ، ماهی، نخود و لوبیا و مواد دیگر پروتئینی استفاده کنید. در مورد اینکه هر کدام از این مواد چقدر پروتئین دارند می‌توانید در گوگل جستجو نمایید. پودر پروتئین، صرفا یک مکمل غذایی است. بنابراین زمانی که در بره‌ی غذایی‌تان کمبود پروتئین داشته باشید می‌توانید از آنها استفاده کنید 🙂

سلام
من وزنم 66.5 هست , قدم 181 — پروتئین وی اوپتیموم خریدم
هر روز باید چند اسکوپ پروتئین وی مصرف کنم ؟ با چه نوشیدنی میکس کنم ؟ و چند مرحله در روز استفاده کنم ؟

چرا جواب نمی دید ؟

سلام سعید عزیز،
از تاخیر در پاسخ عذرخواهی می‌کنیم. شما تقریبا روزانه به ۱۰۰ تا ۱۴۰ گرم پروتئین احتیاج دارید. مقداری که توسط تغذیه‌ی روزانه‌تان تامین می‌شود را از این مقدار کسر کنید، مابقی‌اش را باید از پودر پروتئینتان مصرف کنید. مثلا اگر ۵۰ گرم باقی ماند، و اگر هر اسکوپ از پروتئینتان حاوی ۲۵ گرم پروتئین است، به ۲ اسکوپ در روز احتیاج دارید. می‌توانید ۱ اسکوپ را قبل تمرین و ۱ اسکوپ را بعد از تمرین و بهمراه آب میکس و میل نمایید. و یا ۱ اسکوپ بعد از تمرین،‌ و ۱ اسکوپ پیش از خواب شبانه 🙂

فقط جواب سوال ما اضافی بود
جواب همرو دادید غیر سوال من
خیلی ممنون واقعا بیگ لایک

سلام مهسای عزیز،
عذر ما را بپذیرید، متاسفانه بخاطر ازدیاد کامنت‌ها در مقالات مختلف برخی اوقات سهوا متوجه بعضی از سوالات نمی‌شویم. از یاداوری شما سپاسگزاریم، و باز هم معذرت می‌خواهیم 🙂

بعد از ۳ ماه تمرین نمی‌توان با قاطعیت گفت که بدنتان اصطلاحا استوپ کرده، چرا که حافظه‌ی عضله برای عادت کردن به شرایط به زمان بیشتری احتیاج دارد. اما احتمالا علت اینکه در عضلاتتان شاهد رشدی نیستید بخاطر موارد دیگری است. مثلا در تمرینات باید به عضلات به اندازه‌ی کافی فشار بیاید، تا بدن پس از بازسازی عضلات آسیب دیده، آنها را بزرگ تر بسازد. یا مثلا عضله برای اینکه ترمیم شود و بزرگ‌تر ساخته شود، نیاز به مواد غذایی خاصی از جمله پروتئین دارد. به این صورت که شما باید حداقل ۱.۵ تا ۲ برابر وزن بدنتان در هر روز پروتئین مصرف کنید. مثلا اگر ۵۰ کیلو هستید، بین ۷۰ تا ۱۰۰ گرم پروتئین نیاز دارید. یا مثلا اگر به اندازه‌ی کافی استراحت نداشته باشید، بدنتان فرصت اینکه عضلات را ترمیم کند نخواهد داشت. اگر امکانش هست سیستم تمرینی و نحوه ی تغذیه‌تان را بفرمایید تا بتوانیم روشن‌تر در این مورد شما را راهنمایی کنیم.

در مورد سوال دیگرتان که فرمودید می‌خواهید پایین تنه‌تان رشد کند، اولا اینکه نگران این مورد نباشید، و سعی نکنید تا عضلات بالا تنه‌تان را نادیده بگیرید، چرا که در آنصورت ترکیب زیبایی پیدا نخواهید کرد. اما اینکه می‌گوییم نگران نباشید، به این دلیل است که آناتومی بدن خانم‌ها به صورتی است که ناخوداگاه در اطراف باسن حجم بیشتری پیدا خواهید کرد. اما بهرحال، اگر تصمیم دارید تا تاکید بیشتری بر پایین تنه داشته باشید، پیشنهاد ما این است که تمرینات پایین تنه را سنگین‌تر و با توجه و تمرکز بیشتری اجرا کنید، و در بالا تنه زیاد به عضلاتتان فشار نیاورید، تا صرفا شکل بگیرند، نه اینکه رشد کنند 🙂

با سلام
من 18 قدمه و 68 کیلو هستم یک هفته هست که میرم باشگاه
قصد افزایش وزن و حجم دارم البته نه خیلی نمایشی با حجم زیاد، استقامتی و زیبایی اندام یه چیزی مثل کریس رونالدو
به نظر شما از چه پودری میتونم استفاده کنم.
از کجا میتونم تهیش کنم که مطمئن باشه؟

سلام مصطفی عزیز،
پیشنهاد می‌کنیم یکی دو ماه اول را مکملی مصرف نکنید تا بدنتان با سبک تمرینی جدیدتان خودش را تطبیق دهد. آنگاه ببینید که خودتان چه نیازهایی دارید. مثلا آیا در تغذیه‌تان پروتئین کافی تامین نمی‌شود؟ آیا انرژی کافی برای تمرین ندارید؟ آیا پس از تمرین به خوبی بدنتان ترمیم و ریکاوری نمی‌شود؟ سپس با توجه به نیازهایتان برای خرید مکمل اقدام کنید. اما در کل پروتئین، کراتین و bcaa مناسب بنظر می‌رسند.
در مورد خرید نیز هم می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه فرمایید، و هم اگر در دوستان و آشنایان کسی را می‌شناسید که در حال حاضر از مکمل‌ها مصرف می‌کند، از وی پرس و جو نمایید 🙂

سلام و خسته نباشید
یک سوالی داشتم . از بین برند های معروف و درجه اول پروتیین وی ، بعد از گولد استاندارد چه برند دیگه ای خوبه و بتهر برای حجم دهی به عضلات جواب میده ؟ اگر میشه چندتا برند خوب هم برای گلوتامین و آمینو اسید معرفی کنید ممنون میشم

سلام رضای عزیز،
در کل خیلی سخت است که بتوان گفت بین برندهای مشهور و برتر در دنیا، کدام برند از دیگری برتر است. و متاسفانه با در نظر گرفتن اینکه ما در ایران به تمامی برندها دسترسی راحتی نداریم، برخی اوقات باید به یک یا دو برندی که از اصل بودنشان اطمینان داریم اکتفا کنیم. اما با این وجود، تمامی برندهای معتبر و مشهور مانند muscle pharm, cellucor, muscletech, optimum nutrition, bpi, nutrex, bsn, cutler, san و برندهای معتبر دیگر پیشنهاد می‌شوند. اگر بین یکی دو محصول خاص شک کردید، می‌توانید به bodybuilding.com مراجعه کرده و مردم و امتیازشان نسبت به آن محصول را بخوانید و خودتان تصمیم بگیرید 🙂

سلام وقت بخیر و خسته نباشید
من یک ماه و نیم هست که بدنسازی رو بصورت جدی شروع کردم مربیم گفته اگر بخای حجم بدی باید گلوتامین آمینو اسید پروتیین وی رو با هم مصرف کنی !!! میخام بدونم مصرف اینها با هم ایرادی داره یا خیر ؟ اگر پروتیین خالی مصرف کنم برای حجم دهی به عضلات کافی هست یا خیر ؟
آمینو اسید و گلوتامین رو میشه از چه راه های بغیر از مصرف مکمل بدست آورد ؟
من قدم 19 وزنم هم 9
تشکر

سلام رضای عزیز،
بلکه امکان مصرف همزمان این مکمل‌ها باهم وجود دارد و مشکلی نیست.
در کل، اگر بتوانید مواد غذایی مورد نیاز عضلاتتان برای رشد را از طریق غذاها تامین کنید، دیگر نیازی به مصرف مکمل‌های غذایی نیست. اما اینکار اغلب سخت است، چرا که همیشه امکان پخت و پز غذاهای خاص و تامین مواد غذایی خاص امکان پذیر نیست. بنابراین خیلی ها ترجیح می‌دهند تا پودرهای مکمل را تهیه کنند و روزی چند نوبت از آنها استفاده کنند. همچنین، مصرف مکمل‌هایی همچون گلوتامین و آمینوها، سرعت شما برای رسیدن به هدفتان را کمی می‌کنند. بیشترین مقادیر پروتئین و آمینو اسیدها و همچنین گلوتامین، در گوشت، غذاهای دریایی، طیور، تخم مرغ، و محصولات لبنی یافت می‌شود.

من 16سالمه امکان رشد قد دارم فعالیت بدنیم خوبه چربی ندارم عضلاته دستم نسبت به بقیه خیلی کوچکه ایا با خوردن پورتین وی باعث توقف قدورشد نمشود باتشکر لطفا دلیل بیارید

خیر، شما در حال حاضر هم با مصرف مرغ و گوشت و تخم مرغ، پروتئین مصرف کرده‌اید و می‌کنید، و رشدتان متوقف نشده است 🙂

من بدون ورزش در حال رژیم لاغری ام.وزنم 8 بوده الان 74 کیلو هستم.میخخوام به وزن 68 کیلو برسم.چون هرروز شیر یا سفیده تخم مرغ یا سینه مرغ نمیخورم.میترسم به جای چربی هام عضلاتم بسوزه.ایا میتونم از مکمل پروتیین بدون ورزش استفاده کنم؟؟

سلام شهره‌ی عزیز،
برای اینکه عضلاتتان نسوزد، تنها راه این است که به آرامی وزن کم کنید، ورزش کنید، و رژیم‌هایی که کالری را به شدت محدود می‌کنند نگیرید. البته مکمل‌هایی هم برای جلوگیری از این اتفاق طراحی شده‌اند، که چون شما ورزش نمی‌کنید پیشنهاد نمی‌شود. چرا که مکمل‌ها، برای افرادی مورد استفاده است، که نیازشان به مواد غذایی افزایش پیدا می‌کند 🙂

سلام من 8 کیلو هستم و الان حدود یک ماه دارم باشگاه میرم تمام اندام بدنم تقریبن فرم گرفته الی شکمم هنوز چربی داره با این که صبح ظهر شب شکم میزنم(2عدد) کلن در روز 6 تا میشه بازم انگار نه انگار پودر وی بهم کمک میکنه یا نه چون حقیقت از این عوارضاش میترسم تا حالا پودر مصرف نکردم کمکم میکنه یا بدتر چاقم میکنه

سلام امیر عزیز،

تمرینات شکمی‌تان را تنها به ۲ یا نهایتا ۳ روز در هفته محدود کنید، و از تمرین بیش از اندازه‌ی عضلات شکمتان بپرهیزید. می‌توانید برخی از تمرینات شکم را با وزنه انجام دهید تا با فشار وارده عضلات بزرگ‌تر شوند. همچنین، رعایت بره‌ی غذایی برای چربی سوزی هم اهمیت زیادی دارد. برایی اینکه عضلات شکمی‌تان پیدا شوند، باید درصد چربی بدن پایینی داشته باشید. در مورد پودر وی، اول اینکه هیچ عوارض جانبی ندارد. دوم اینکه برای انتخاب مکمل، باید هدفتان، و ضعف‌هایی که تصمیم دارید آنها را پوشش دهید مد نظر داشته باشید. پودر وی، صرفا کمبود پروتئین مصرفی شما در بره‌ی غذایی‌تان را پوشش می‌دهد. 🙂

یه سوال متفاوت !
آیا از فرآورده های گوشتی در مکمل پروتئین وی استفاده میشه ؟ که نگران حلال یا حرام بودنشون باشیم ؟ به هر حال روش های ذبح اونا طبق شریعت ما که نیست !!!

پروتئین‌های «وی» خیر. اما نوع خاصی از پروتئین‌ها وجود دارند که از فراورده‌های گوشتی تهیه می‌شوند، و عمدتا به beef protein شناخته می‌شوند. که البته برای تعیین حلال بودن یا نبودن آن‌ها، باید با کمپانی سازنده‌شان تماس بگیرید.

با سلام و خسته نباشید. میخواستم بدون پروتئین وی یا مکمل دیگه ای هست که باعث افزایش حجم سینه خانمها یا بزرگ شدنشون بشه تاثیر داره؟ با تشکر

سلام نیلوفر عزیز، متاسفانه خیر.

سلام ۲۳سالمه قدم ۱۷۳وزنم ۵۴ اگه پودر وی مصرف کنم بدون باشگاه رفتن تاثیر دارد

سلام سجاد عزیز،
خیر، از نظر تناسب اندام و عضله سازی تاثیری ندارد. مگر اینکه فقر غذایی داشته باشید و پیشنهاد پزشک باشد.

سلام و ممنون از راهنماییاتون
من چند ماهه به طور منظم و زیر نظر دکتر تغذیه و مربی بدنسازی ورزش میکنم، دکتر تغذیه ام سه ماهی هست که مکمل وی رو پیشنهاد داده ولی از عوارض بلند مدت این مکمل ها میترسم و تهیه نکردم، از طرفی رشد عضلانی بسیار با کندی پیش میره، خواهش میکنم از عوارض این پودر کمی توضیح دهید . ممنون

سلام زینب عزیز،
مکمل‌های غذایی، همان طور که از اسمشان پیداست، از مواد طبیعی دریافت می‌شوند. اما چون بهرحال فراوری شده‌اند، همان عوارضی که برای کنسروها متصور است، برای مکمل‌ها نیز توقع می‌رود. اما در مجموع برای مکمل‌های غذایی و ورزشی متداول همچون پروتئین وی، کراتین، گلوتامین و آمینو اسیدها، عوارض خاصی گزارش نشده است. صرفا با توجه به اینکه بصورت مستمر مصرف می‌شوند، پیشنهاد می‌شود تا پس از دو سه ماه استفاده، مدتی قطع گردد تا کبد و کلیه‌های بدن کمی استراحت کنند. کندی رشد عضلانی‌تان به دلیل کمبود مصرف پروتئین است. اگر بتوانید میزان مصرف پروتئینتان را از طریق مواد غذایی افزایش دهید، نیازی به مصرف پروتئین وی نیست 🙂

سلام.
میخواستم ببینم یه قوطی وی تقریبا چقدر حجم میده؟
و اینکه میشه فقط ب جای خاصی حجم داد؟ مثالا فقط بازو

سلام محمود عزیز، در مورد سوال اولتان اصلا نمی‌توان پاسخی داد، چرا که حجم عضلانی به موارد متعددی بستگی دارد.
در مورد سوال دوم، بله، اگر فقط بازوهایتان را تمرین دهید، فقط بازوها عضلانی خواهند شد. اما اینکار توصیه نمی‌شود.

سلام از مطالب مفید سایت تشکر میکنم. یه سوال داشتم من 22 سالمه یک ساله بدنسازی کار میکنم بدون هیچ مکملی بدنم فرم گرفته منتها مربیم بهم گفته حجمت کمه وزنم 64 قد 175 من خودم نمیخوام زیاد حجم بگیرم سوالم اینه که مکمل پروتیین وی برام خوبه و نیازم پاسخ میده.ایا کسی که پروتیین مصرف می کنه میتونه همیشه در کنار بدنسازی مصرف کنه اگه میتونه به طور مکرر باعث افزایش حجم میشه یا دیگه تا یه جایی رشد حجم متوقف میشه چون نمیخوام بدن زیاد حجیم شه

سلام عباس عزیز،
اینکه حجم بدن شما کم هست یا زیاد، کاملا به نظر شخصی شما بستگی دارد. اگر خودتان تمایل دارید تا به حجم عضلانی‌تان بیفزایید می‌توانید با افزایش مصرف پروتئین (چه از غذا و چه پودر) و مصرف کراتین و یا در صورت نیاز مکمل‌های دیگر همچون گلوتامین، کم کم به حجم عضلاتتان بیفزایید. مصرف این چنین مکمل‌ها، ضرری ندارند و می‌توانید از آنها بصورت مستمر استفاده کنید. در مورد سوال آخرتان، عضله سازی کار سختی است، و برای چند سانت حجم بدون استفاده از داروها، شاید به سال‌ها تمرین نیاز باشد. از طرفی، بدون مصرف داروهای استروئیدی، هیچوقت به حجم زیادی مانند بدنسازان حرفه‌ای دست پیدا نخواهید کرد.

سلام لطفا راهنماییم کنید من 24سالمه قد 18وزن 73بدنسازی دوماهه کار میکنم لاغر اندام هستم مخصوصا بالا تنه م سرشان وسیرسینه هام باگردنم رشد خیلی ضعیفی دارن استخوان ترقوه مم شکست دیگه تمریم سنگین نیست چکار کنم بااین همه مشکل لطفا کمک کنیین

کمککککک دختری هستم ۲۴ ساله قد ۱۷۰ وزن۶۵ قبلا بدنسازی میرفتم ول کردم مدت ۳ ماهه بدنسازی میکنم برای فرم گرفتن باسن با اینکه سنگین کار میکنم و اسکات و پرس و خیاطه میزنم انگار بدنم استپ کرده و عضله نمیاره
واس همین مربیم گفت از آمینو پروتئین وی استفاده کنم
حالا من نمیدونم اینجوری جواب میگیرم؟
چون من نمیخام بالاتنه حجم بیارم فقط برای پایین میخام یعنی اگر پایین تنه کار کنم اوکی میشه؟
و اینکه چیکا کنم این مکمل چاقم نکنه فقط عضله بیارم مثلا تردمیل زیاد بزنم خوبه ؟
وااااای انقدر قاطی کردم هی سوال میکنم 

سلام.ببخشید من ۵ ماهه بدنسازی کار میکنم و میخوام پایین تنه حجم بگیرم.پودر وی مصرف کنم.میشه بگین چطور؟

سلام مهشید عزیز، می‌توانید از مکمل‌های کراتین و پروتئین، و طبق دستور مصرفی که بر روی محصول چاپ شده استفاده کنید. همچنین در بره‌ی غذایی‌تان نیز باید مصرف پروتئین را افزایش دهید.

سلام وقت بخیر.من 7 ماه میشه بدنسازی میرم.تغذیه ی خوبی دارم اما یه خورده چربی زیر شکم با یه خورده چربی باسن دارم که میخوام بسوزن 6 تیکه کنم شکممو.چاق نیستم 66 کیلو هستم.واسه یه دست گنده شدن ماهیچه ها و 6 تیکه کردن بدون پف صورت (مثه فیتنس کارا) پروتئین وی خوبه؟لطفا توضیح بدین.

سلام رضای عزیز،

بدن شما برای عضله سازی، حداقل به اندازه‌ی ۲ برابر وزن بدنتان به گرم به پروتئین احتیاج دارد. اگر نمی‌توانید تمام این میزان را از طریق مواد غذایی فراهم کنید، مصرف پودر وی برایتان مفید است 🙂

سلام ممنون از سایت خوبتون
قدم 174 و وزنم 57. 2 هفته ای میشه که میرم بدنسازی و چون از وزن کمم خسته شدم به این ورزش رو آوردم.چنتا سوال دارم
1 – برای افزایش وزن از وی استفاده کنم؟
2 – اگه یه مدت استفاده کنم بعد بزارم کنارم و تغذیه معمولی داشته باشم آیا بدنم افت می کنه؟
3- عوارض وی چی هست؟ آیا در دراز مدت باعث عقیم شدن میشه؟

سلام علی اصغر عزیز،

۱- می‌توانید از کراتین و پروتئین وی استفاده کنید.
۲- اگر ورزش را کنار نگذارید، و کماکان در تغذیه‌تان پروتئین مناسب مصرف کنید خیر.
۳- کراتین و پروتئین وی، هر دو مشتق از مواد غذایی هستند و عوارضی ندارند. خیر، باعث عقیم شدن نمی‌شوند.

با سلام
من مدتی بدنسازی کار میکنم و میخوام شروع به استفاده از پروتئین بکنم. ترکیب پودر وی 1 با گلوتامین بهتره یا کراتین، آیا در کنار این دو میشه از آمینواسید bcca هم استفاده کرد.ممنون از راهنماییتون.

،

بله همزمان می‌توانید تمام مواردی که ذکر کردید را استفاده کنید. ترکیب مکمل‌ها با توجه به هدفی که دارید تعیین می‌شوند. اگر تصمیم به افزایش حجم عضلانی دارید، مکمل‌های مفید برای شما به ترتیب پروتئین، کراتین، گلوتامین و BCAA هستند.

س دوست عزیز من باشگاه میرم شکم شش تکه سینم بعد نیست اما بازوهام اصلا خوب نیست پودر وی خوبه عوارض نداره

پودر وی به دلیل جذب مستقیم یعنی به‌کبد نمیره باید بعد تمرین مصرف بشه تا عمل عضله سازی رو بهتر انجام بده ولی اگه میخوای عضله ای باشه پایین تنت از وی استفاده کن ولی اگه میخوای حجم داشته باشه و پف بکنه کربو بخور پروتئین وی رو۱۰۰پروتئین بخر

با سلام. من یه ماهی هست که باشگاه میرم مربیم پودر وی رو معرفی کرده و هنوز شروع به مصرف نکردم وزنم ۴۸ و قدم ۱۶۶ برای اینکه به وزن ایده آل با تناسب اندام پایین تنه برسم چه اندازه باید مصرف کنم؟
اگه بعد مدتی باشگاه نرم دوباره به حالت اول بر میگردم؟

سلام ساناز عزیز،

می‌توانید صبح ناشتا یک پیمانه، بعد از تمرین یک پیمانه، و قبل از خواب هم یک پیمانه مصرف کنید. البته برای افزایش حجم و عضله، باید استراحت کافی و تغذیه‌ی مناسب هم داشته باشید.
بله، پس از اینکه ورزشتان را رها کنید، به تدریج پس از گذشت دو تا سه هفته، عضلاتتان شروع به کوچک شدن می‌کنند.

سلام خسته نباشید من 24 سالمه قبلا سابقه ورزش بسکتبال رو دارم 14 سال کار کردم اما مدتی مرتب ورزش نکردم و شکم آوردم قدم 19 هست وزرنم شده بود 15 کیلو ، 8 ماهه باشگاه میرم و بدنسازی کار میکنم الان وزنمو رسوندم به 9 کیلو و یکم عضله سازیکردم اما هنوز شکم دارم و پهلو و رون (پاهام یکم نسبت به بقیه بدنم ماهیچه ای تره بخاطر سابقه بسکتبالم) ،تا حالا مکمل استفاده نکردم مربی باشگاه بهم پیشنهاد مکمل وی رو داد . لطفا راهنمایی کنین که چه مکملی بهتره برای بدنم هدف فیتنس و تناسب اندام و وزن مناسبه میخام که بدنم خطی بشه و شکم وپهلو نداشته باشم
لطفا منو راهنمایی کنین مرسی از سایت خوبتون
ظمنا نمیخام اصلا بدنم پف داشته باشه

سلام خسته نباشید من 24 سالمه قبلا سابقه ورزش بسکتبال رو دارم 14 سال کار کردم اما مدتی مرتب ورزش نکردم و شکم آوردم قدم 19 هست وزرنم شده بود 15 کیلو ، 8 ماهه باشگاه میرم و بدنسازی کار میکنم الان وزنمو رسوندم به 9 کیلو و یکم عضله سازیکردم اما هنوز شکم دارم و پهلو و رون (پاهام یکم نسبت به بقیه بدنم ماهیچه ای تره بخاطر سابقه بسکتبالم) ،تا حالا مکمل استفاده نکردم مربی باشگاه بهم پیشنهاد مکمل وی رو داد . لطفا راهنمایی کنین که چه مکملی بهتره برای بدنم هدف سلامتی ،فیتنس و تناسب اندام و وزن مناسبه میخام که بدنم خطی بشه و شکم وپهلو نداشته باشم
لطفا منو راهنمایی کنین مرسی از سایت خوبتون

سلام ایمان عزیز،

تقریبا پروتئین جزو مکمل های ضروری برای بدنسازان محسوب میشه. اگر برای چربی سوزی، تمرینات هوازی هم انجام می دهید، اما توقع دارید تا عضلاتتان از بین نرود، می توانید از مکمل گلوتامین هم استفاده کنید. کراتین هم برای افزایش استقامت و قدرت و نهایتا گرفتن حجم مفید است. تمام این سه مکمل کاملا طبیعی هستند.

باسلام پودر وی رو باچه کربوهیدراتی برای افزایش حجم می توان استفاده کرد ?

سلام رضای عزیز، تفاوتی نمی‌کند. منتها قبل و بعد از تمرین بهتر است کربوهیدرات زودهضم مصرف کنید.

بحث جالبی بودش؛یعنی ی فرد لاغر بااستفاده از وی ودرکنارش بارفتن به باشگاه به وزن ایده ال خودش میرسه؟ممنون

صرف مصرف پودر وی و انجام تمرینات بدنسازی خیر. تغذیه‌ی سالم و مغذی و استراحت کافی هم شرط هست.

سلام – من حدود 7کیلو اضافه وزن دارم هفته دو تا سه بار ورزش با دوچرخه ثابت ، دمبل دارم ولی وزنم ثابته ، آیا مصرف پروتین وی به چربی سوزی و اندام ایده ال کمکم میکنه ؟ شما چه نوع مکملی را توصیه میکنید ؟ متشکرم از سایتتون

بله مصرف پودر وی مفید است. مکمل خاصی را توصیه نمی‌کنیم، فقط از اصل بودنش اطمینان حاصل کنید. برای ارزیابی کیفیت مکمل مورد نظرتان هم می‌توانید به وب سایت bodybuilding.com مراجعه کرده و امتیازهایی که مصرف کنندگان آن کالا داده‌اند را مشاهده فرمایید.

با سلام و عرض خسته نباشد..بنده چندسالی هست که ورزش بدنساری ر به صورت غیر ممتد و بدون هیچ مکملی انجام میدهم. چون از زمان کودکی ورزش های مختلفی میکردم جسه ام لاغر ولی عضله ای می باشد. در حال حاضر به مدت شش ماه است که به صورت جدی و ممتد در حال انجام بدنسازی می باشد که نزدیک به یک ماه است که مکمل وی با درصدهای 48 درصد کربوهیدرات 5 درصد پرتیین و می باشد. حال باید به خدمت سربازی بروم و امکان دارد در حدود یک ماهی نتوانم به باشگاه بروم.. سوال بنده این است که در این مدت که به باشگاه نمیتوانم بروم آیا بهتر است مصرف وی را ادامه بدهم به همراه غذاهای نه چندان مناسب و مقوی سربازی؟! و یا مصرف آن را تا زمان بازگشت به باشگاه متوقف کنم ؟

سلام حسین عزیز،

خیر، نیازی به ادامه‌ی مصرف پروتئین نیست. با توجه به اینکه تمرینات شما در این مدت قطع می‌شود، بنابراین بدنتان همچون قبل به مواد غذایی نیازی ندارد. 🙂

سلام
من قدم 18 وزنم 72 هست میخام وزنم رو افزایش بدم و هیکل خوبی داشته باشم
چه پروتپینی رو باید مصرف کنم ؟
پودر وی چطور هست؟
چه مدتی باید اونو مصرف کنم ؟
بعد از قطع مصرف بدنم چطور خواهد شد ؟
استخوان بندی خوبی دارم ولی لاغر هستم

سلام مصطفی عزیز،
هنگامی که با وزنه تمرین می‌کنید، بدنتان برای بازسازی عضله و بزرگ‌تر ساختنش به مواد غذایی از جمله پروتئین احتیاج داره. بنابراین، بهمراه ورزش، تغذیه، و استراحت کافی، برای افزایش مصرف پروتئین، مکمل پروتئینی مثل پروتئین وی مصرف می‌کنند. مادامی که ورزش می‌کنید می‌توانید پروتئین مصرف کنید. پودر وی، مکمل مناسبی هست، فقط از کیفیت و اصالت محصول مطمئن باشید. بعد از قطع مصرف، اگر ورزشتان و تغذیه‌ی سالمتان قطع نشود، افتی نخواهید داشت.

راستی قرص سی ال ای هم روزی 3تا استفاده می کنه

،

خیر، مصرف این مقدار مکمل‌های غذایی ضرری برای ایشان نخواهد داشت. البته برای اینکه از مصرف این مکمل‌ها نتیجه بگیرند، باید تمرین سخت، و رژیم غذایی صحیحی را هم با مکمل‌هایشان همراه کنند.

سلام همسر من یکماهه که باشگاه فیتنس میره یه مقدار شکم داره می خواد چربی های بدنشو از بین ببره و به اصطلاح بدنش شش تکه بشه مربی بهش کلی پودرو قرص داده که تحقیق کردم به خودی خود ضضرری نداره اما می خوام بدونم مقداری که بهش داده زیاد نیست و مصرف بیش از حد ضرر نداره بره اش اینه:
روزانه 3پیمانه پودر وی صبح ناشتا و بعد ازتمرین و قبل از خواب تمرین
2- 9عدد قرص امینو اسید 3 در 3وعده
3- 6عدد قرص Bcaa در 3وعده
4- 2عدد قرص ال کارتین
5- 3پیمانه پودر گلوتامین
مصرف اینهمه پروتئین در روز واقعا نیازه و ضرری نداره براش

سلام
بهترین مدل پودر وی کدومه؟
چه مدت باید ازش مصرف بشه؟
بعد از قطع مصرف بدن به حالت قبل بر میگرده یا خیر؟
ممنون

سلام مصطفی عزیز،
هر مارکی مزایا و معایب خودش را دارد. بهترین راه این است که مارک‌های مورد نظر خودتان را در bodybuilding.com، از نظر امتیازاتی که از مصرف کنندگان دریافت کرده باهم مقایسه کنید.
مادامی که ورزش می‌کنید، عضلات شما به پروتئین بیشتری نسبت به افراد معمولی احتیاج دارد. اگر آنرا از طریق مواد غذایی روزانه‌تان دریافت می‌کنید که هیچ، اگر خیر، می‌توانید از پروتئین‌های وی استفاده کنید.
خیر. بعد از قطع مصرف به حالت قبل باز نخواهید گشت، اما در صورتی که بره‌ی تغذیه و ورزشتان دچار کاستی‌ای شود، احتمال کوچک شدن مجدد عضله می‌رود. 🙂

سلام
میخوام رژیم بگیرم 1 – 12 کیلو چربی آب کنم باحفظ عظله یا یکم عظله سازی whey1% میتونه کمکم کنه یا ضرر داره
2- برای لاغری (گرفتن رژیم علمی و ورزش باوزنه و هوازی کافیه یا حتما باید از چربی سوزهاهم استفاده کرد) با تشکر

سلام امیرحسین عزیز،
پروتئین وی مفید است. نیاز مبرمی به مصرف چربی سوز نیست، مهم‌ترین بخش تمرین و تغذیه‌ی مناسب است. اگر این دو را به تعادل رساندید، می‌توانید برای افزایش چربی سوزی به سراغ مکمل‌های کمکی همچون چای سبز یا قهوه یا سی‌ال‌ای و غیره هم بروید.

درود : من از چندین نفر سوال کردم که پودر وی چاق کننده است و مثل کراتین به عضلات پف میده گفتن نه ؟؟؟ ولی حالا شما عکس این حرف ومیزنین ؟؟؟؟میشه توضیح بدین بهم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سورنای عزیز، پودر وی چاق کننده نیست، اما به روند عضله سازی و نتیجتا افزایش وزن کمک می‌کند. کراتین هم چاق کننده نیست، بلکه بخاطر ذخیره‌ی آب در عضلات به افزایش توان شما کمک کرده، و در نتیجه می‌توانید وزنه‌های سنگین‌تری بزنید که این هم در نتیجه باعث عضله سازی و افزایش وزن می‌شود. در مجموع، تغذیه یک بال برای عضله سازی است. بال دیگر سیستم و شدت تمرینات شماست.
اگر به توضیحات بیشتری نیاز هست بفرمایید 🙂

جسارتا شما فرمودین ک واسه چاقی پودر کربو دارشو نصرف کنیم..درسته؟
من حقیقتا استعداد چاقی دارم فقط نیاز بی مکمل درست و حسابی دارم و در کنار اون صورتم لاغرو استخونیه..دوس دارم اگ از این قبیل پودرای وی چیزی هس واسه بهبودیه این خصوصیت بهم ی معرفی بکنین خیلی ممنون میشم.چون تعریف پودرای وی رو زیاد شنیدم.

پودر وی برای تکمیل ظرفیت مورد نیاز شما به پروتئین برای تغذیه‌ی عضله‌تان مصرف می‌شود. و یک مکمل است. شما بهمراه پودر وی، باید بره‌ی غذایی مناسب با هدفتان، که می‌تواند کاهش وزن یا افزایش وزن باشد داشته باشید تا به مقصودتان برسید.

سلام من میخوام هیکلم فیتنس بشع بهم توسیه شده وی استفاده کنم الانم هیکل خوبی دارم چون یازده ساله کیوکوشین کار میکنم به نظرتون وی میتونه تیکه های بدنمو و بهتر کنه

سلام امیر عزیز، بله موثر است.

سلام ۸ سال پیش تقریبا نیمه حرفه ای بدن سازی کار میکردم و هفته ای ۶ ساعت فوتبال بازی میکردم یه تصادف داشتم و بعد همه چی رو قطع کردم. الان دو ماهه فوتبال رو شروع کردم و میخوام هم زمان حجم بگیرم و چربی بسوزونم اگر راهنماییم کنید ممنون میشم. در ضمن ۳۳ سالمه و قد : ۱۸۰ وزن ۹۱ لطف میکنید

هادی عزیز، تمرینات باشگاهی‌تان را مجددا شروع کنید (البته با توجه به آسیب دیدگی که داشتید مشورت پزشک الزامیست). تغذیه‌تان را هم با توجه به بره‌ی ورزشی و نیاز بدنتان تنظیم کنید. تمرین با وزنه، و از آن طرف تمرینات فوتبال بعنوان تمرین هوازی، باعث چربی سوزی و عضله سازی همزمان خواهد شد.

سلام من 2سالمه ورزش کشتی هفته سه بار کار میکنم میخواستم بدونم من میتونم از پروتئین وی استفاده کنم یا اگه نه چه مکملی رو توصیه میکنید؟

سلام امیر عزیز،
با توجه به نیاز خودتان باید مکملی را انتخاب کنید. مکمل‌ها عمدتا جایگزینی برای مواد غذایی هستند که نمی‌توانید از طریق غذا خوردن تامینشان کنید. اگر بره‌ی غذایی ضعیفی دارید، یا اینکه از مصرف مکمل دنبال هدف خاصی هستید (مثلا افزایش انرژی هنگام تمرینات) آنگاه می‌توان مکملی را به شما معرفی کرد 🙂

سلام إرسلان هستم مدت 6 ماه ميشه بدنسازي ميكنم.وزنم 59kg و قدم 1.73 سن هم 17 سال به نظر شما مصرف پروتين را برأيم توصيه ميكنين؟

سلام من حدودآ ٨ ماه بدنسازى كار ميكنم و فقط در اين مدت امينو مصرف كردهام ميخواستم ببينم كدوم مدل پودر وى واستفاده كنم ممنون

از هر نوع پودر وی می‌توانید استفاده کنید مهدی عزیز.

سلام خسته نباشيد من براى عضله سازى ميخوام پروتئين مصرف كنم ولى به من گفتند باعث چاقي ميشه درست ميگن؟

خیر، باعث عضله سازی می‌شود. اگر استعداد چاقی دارید، از انواع بدون کربو مصرف کنید.

همون طور که در جواب مریم خانوم گفتم باعث چاقی ظاهری یا همون هیکل دار شدن میشه ولی وزنتو تغیر نمیده من ۱۰۰کیلو بودم همش چربی با این پودر وزنم شده ۸۰ولی هیکلم نشون دهنده۱۳۰کیلو هستش

البته باید از نوع پروتئین ۹۵درصدی استفاده کرد

با سلام
میخواستم بدونم بهترین زمان مصرف whey چه زمانایی هست؟ و همچنین قبل یا بعد از تمرین و با چه فاصله ی زمانی؟
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

به هدف شما و مقدار مصرفتان بستگی دارد. می‌توانید یک اسکوپ تا ۱ ساعت بعد از تمرین، و سک اسکوپ هم قبل از خواب مصرف کنید.

سلام من تا حال از بدنسازی خوشم نمیومد ولی رفتنم کار کنم واس سلامتی ..هیچ وقت باور نمیکردم تو مدت ۵ماه به ححجم عضلاتی برسم ولی فیزیک بدنم منو یاری کرد الان از لحاظ قدرتی حجمی در سطح بالای قرار گرفتم

سلام من میخوام چاق بشم ایا پودر وی کمکم میکنه

سلام مریم عزیز؛

پودر وی، به عضله سازی کمک می‌کنه، بنابراین اگر مصرف اون رو با بدنسازی همراه کنید، بله، باعث میشه وزنتون افزایش پیدا کنه.
همچنین، شما نیاز به افزایش مصرف کربوهیدرات هم دارید، که می‌تونید برای این منظور، پودرهای وی که بهمراه کربو هستند مصرف کنید 🙂

یه چیز در جواب مریم خانوم پروتئین وی حتی یک گرم هم به وزن شما اضافه نمیکنه فقط به عضلات شما حجم میده من خودم مربی بدن سازی ام و مصرف هم میکنم وزنم ۸۰کیلو هستش ولی ببینیم میگی ۱۳۰کیلو هستی

سلام رامین عزیز من فیزیک بدنیم بنظرم خودم جالب نی ی مدتم هس باشگامیرم ولی چون رشدم کمه دیگه انرژی واعتماد بنفس ندارم راهنماییم کن هم مکمل هم بره غذایی و بره تمرین.ممنون

سلام
یه سوال داشتم
من حدودا 2 سال ورزش میکردم فوتبال و بدن سازی و 3 کیلو وزن کم کردم و تمرینات واقعا عالی شده بود و سخت ولی 6 ماه ورزش نکردم و الان دوباره یه 3 ماهیه شرو کردم البته ن با کیفیته قبل و در حاله حاضر دوباره حدودا 2 کیلو چاق شدم و 1 ، 15 کیلو اضافه وزن دارم
الان تصمیم دارم پروءین وی مصرف کنم
به نظرتون خوبه ؟
راسی الان چون قبلن خیلی ورزش میکردم توانه بدنیه نسبتا خوبی دارم و میتونم دوباره تمریناته سختمو شروع کنم
ممنون میشم اگه به سوالم جواب بدین .

سلام پارسای عزیز؛

خوشحالیم که دوباره ورزش رو شروع کردی 🙂
پروتئین وی خوبه، به شرطی که قبلش چاله‌اش رو کنده باشی. اگر با وزنه تمرین می‌کنی و به عضلاتت فشار میاری پروتئین رو توصیه می‌کنیم، اما اگر به سراغ ورزش‌های دیگر رفتی، می‌تونی از کراتین بهره ببری.
پیشنهاد دیگر این هست که تا جایی که ممکنه از مواد غذایی تامین کن این مواد رو. و تمریناتت رو در حد متعادل انجام بده و به خودت فشار نیار. استمرار بهترین کلیده.

با سلام و خسته نباشیدمن حدود یکساله که به طور جدی ورزش میکنم و جدیدا به توصیه مربی باشگاه از سه مکمل WHET – HD ,و Amino Acid BLOX , وBETA ALKALINE استفاده میکنم خواهشم اینه که آیا اینها تداخلی با هم ندارن و اگر امکان داره نحوه صحیح مصرفشون و زمان آنرا بفرمایید ممنون میشم .

سلام حسین

همه چیز بستگی به هدف شما داره.
اگر در حال افزایش استقامت یا حجم هستید، پروتئین و کراتین، مکمل‌های پایه‌ای هستن که می‌تونید استفاده کنید.
اگر در حال کاهش وزن پس از دوره‌ی حجم هستید، پروتئین بهمراه آمینو مفید خواهد بود. در مورد نحوه‌ی مصرف، بهترین حالت اینه که به راهنمای روی بسته بندی مکمل‌هاتون توجه کنید.

من دو روزه دارم میرم باشگاه.چند وقتیه شکم و پعلوهام چربی اوردن و بدنم از فرم افتاده.هدفم از باشگاه رفتن فقط خوش فرم شدن بدنمه نه بزرگ کردن هیکل. به نظرتون منم باید از پودر وی استفاده کنم؟ اگه اره چقدر و چجوری؟

سلام رضای عزیز؛
پیشنهاد می‌کنیم که در حال حاضر بره‌ی غذایی‌تون رو بهبود ببخشید. مصرف مکمل‌های غذایی رو کمی به تاخیر بیندازید.

من از پودر وی آلبومین استفاده کردم بدون اینکه باشگاه برم (چون لاغرم روم نمیشه برم باشگاه) و هیچ تاثیری روم نداشت نه چاق شدم نه عارضه ای.

یعنی چی روم نمیشه دوست عزیز، تو اگه اندام مناسب و عضلانی داشتی که دیگه نیازی به باشگاه رفتن نبود. همه بلاخره یا اضافه وزن دارن و یا کمبود وزن که می رن باشگاه.
زندگی خیلی کوتاهه دوست من، با خجالت کشیدن نمیشه زمان رو هم کشید، تنها وقت تلف میکنی

اخه باهوش لاغری نمیری باشگاه!!!
مگه همه ارنولد به دنیا میان
خدا با کیا شدیم 75 میلیون

با مردم درست حرف بزن. بنده خدا اومده با صداقت داره وضعیتشو توضیح میده. شعور داشته باش و خودت رو هم جزو 75 میلیون حساب نکن.

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

فواید خوردن پروتئین در بدنسازی

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *