فواید خوردن نخود فرنگی در بارداری

خواص نخود فرنگی برای پوست خواص نخود فرنگی پروتئین خواص نخود فرنگی تازه خواص نخود فرنگی برای سرماخوردگی نخود‌فرنگی حاوی موادی است که برای سلامت استخوان مناسب می‌باشند. آنها منبعی غنی از ویتامین K1، فولیک‌اسید و ویتامین B6 هستند. نخود فرنگی در همه انواع آن طعمی بسیار خوشمزه دارد و از نظر سلامتی مغذی می‌باشد. فصل کاشت نخود فرنگی از بهار تا اوایل پاییز است.


 


 


 

فواید خوردن نخود فرنگی در بارداری


 


 


خواص نخود فرنگی برای التایام زخم


 

اگر به دنبال یک منبع غذایی خوب برای جذب فولات یا همان ویتامین B9 هستید که در ساخت تمام سلول‌های بدن و بخصوص گلبول‌های قرمز نقش دارد به سراغ نخودفرنگی بروید. این ویتامین در بهبود عملکرد سیستم عصبی و دستگاه ایمنی بدن و همچنین التیام زخم‌ها و جراحات نقش دارد.


 


خواص نخود فرنگی برای رشد استخوان

نخودفرنگی یکی از بهترین منبع جذب ویتامین A برای خانم‌هاست. این ویتامین در رشد استخوان‌ها و دندان‌ها نقش دارد و برای حفظ سلامت پوست و مقابله با عفونت‌ها لازم است. ویتامین A نقش آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث تقویت قوه‌ی بینایی می‌شود.


 


تامین ویتامین C بدن با خواص نخود فرنگی


 

نصف فنجان نخودفرنگی پاک شده یعنی در حدود ۹۰ گرم از این نخودهای سبز ۵۰ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت های بدن و همچنین برای ساخت کلاژن لازم است. باید بدانید که کلاژن پروتئین لازم برای سلامت غضروف ها، پوست و تاندون ها می باشد و بدون آن کار این بافت ها لنگ می شود. از این ها گذشته وجود ویتامین C برای جذب آهن لازم است. باید بدانید که بدن ما نمی تواند این ویتامین را ذخیره کند برای همین لازم است که هر روز ویتامین C بدن تان را از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این ویتامین تامین کنید. مصرف نخودفرنگی یکی از روش های تامین این ویتامین ضروری بدن می باشد.


 


کاهش وزن با خواص نخود فرنگی


 

نخود فرنگی در مقایسه با بسیاری از مواد غذایی دیگر حاوی پروتئین و کالری و چربی کمتری است. در واقع در هر فنجان نخود فرنگی 134 کالری وجود دارد و سرشار از فیبر است. برای همین برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند یک ماده ی غذایی فوق العاده محسوب می شود. اگر رژیم لاغری گرفته اید در سوپتان نخود فرنگی بریزید. در این صورت سوپتان حاوی 9 گرم فیبر و 9 گرم پروتئین است و جلوی اشتها را گرفته و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می کند.


 


 


انعقاد خون با خواص نخود فرنگی


 

نخودفرنگی منبع خوب ویتامین K محسوب می‌شود. این ویتامین برای تولید پروتئین‌هایی که در انعقاد خون نقش دارند کمک می‌کند. ویتامین K همچنین در ساخت استخوان‌ها نیز نقش دارد.


 


کسب آهن مورد نیاز بدن با خواص نخود فرنگی


 

نخودفرنگی پخته‌شده منبع خوب آهن گیاهی محسوب می‌شود. این ماده‌ی معدنی برای انتقال اکسیژن و ساخت گلبول‌های قرمز خون نقش مهمی دارد. علاوه بر این آهن در تولید سلول‌های جدید، ترشح هورمون و نروترانسموتورها (ناقل‌های عصبی) شرکت دارد. درست است که آهن موجود در مواد غذایی گیاهی کمتر از آهن موجود در مواد غذایی حیوانی جذب بدن می‌شود؛ اما لازم است بدانید که ویتامین C برای افزایش میزان جذب این آهن موثر است.


 


 


کاهش کلسترول خون با خواص نخود فرنگی


 

نخود فرنگی منبع خوب پکتین و فیبرهای غذایی دیگری است که میزان کلسترول خون را کاهش می دهد. اگر از کلسترول بالا رنج می برید حتماً نخود فرنگی را در بره ی غذایی خود بگنجانید. یک فنجان نخود فرنگی حاوی نصف ویتامین K مورد نیاز روزانه ی ما است. این ماده ی مغذی برای پیشگیری از تخریب بافت های استخوانی ، تصلب شرایین ، بیماری های قلبی و حتی سرطان لازم و ضروری است. نخود فرنگی منبع فوق العاده ی ویتامین C و همچنین آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین محسوب می شود که از بیماری آب مروارید و بیماری های چشمی دیگر پیشگیری می کنند.


 


بدست آوردن ویتامین B1 با خواص نخود فرنگی


 

فواید خوردن نخود فرنگی در بارداری

تیامین یا همان ویتامین B1 بخشی از کوآنزیم‌های ضروری برای تولید انرژی از کربوهیدرات‌های مصرفی ماست. این ویتامین همچنین در انتقال پالس‌های عصبی داخل نورون‌ها و همچنین رشد طبیعی سلول‌های بدن نقش دارد. شما می‌توانید با مصرف این نخودهای تازه‌ی پخته شده میزان قابل‌توجهی ویتامین B1 کسب کنید.


 


 


دوستدار قلب شما با خواص نخود فرنگی


 

۹۰ گرم نخودفرنگی پخته شده یعنی معادل نصف فنجان حدود یک چهارم نیاز روزانه ما به فیبرها را تامین می کند. نتایج یک پژوهش سوئدی که روی بیش از ۲۰۰۰۰ نفر انجام شده بود نشان می دهد خانم هایی که تغذیه شان سرشار از مواد غذایی حاوی فیبر است کمتر از خانم هایی که فیبر کمتری مصرف می کنند در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار می گیرند. در خصوص آقایان نیز باید بگوییم داشتن تغذیه سرشار از فیبر خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.


 

مقابله با رادیکال های آزاد با خواص نخود فرنگی


 

نصف فنجان نخودفرنگی پخته شده ۲۵ درصد نیاز روزانه ما به منگنز را تامین می کند. منگنز یکی از عناصر کلیدی آنزیمی است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند. متاسفانه کار رادیکال های آزاد تخریب و آسیب رسانی به سلول های بدن است. این رادیکا ل های شوم می توانند باعث رشد برخی از سرطان ها شده و به غشای سلول ها و DNA ما آسیب برسانند. برای همین لازم است تمام تلاش خود را برای مقابله با این رادیکال های آزاد انجام دهید.


 


 

راه‏هایی برای افزودن نخودفرنگی به بره غذایی


 

خیلی از والدین به خاطر حساسیت فرزندانشان به باقلا( فاویسم)  نمی توانند از باقلا در باقلا پلو استفاده کنند به این دسته از والدین توصیه می کنم حتما یکبار از نخود فرنگی به جای باقلا استفاده کنند و با طعم بی نظیر این پلوی خوشمزه آشنا شوند.

نخود فرنگی را می توانید در غذاهای رنگی مختلف از جمله استامبولی،ماکارونی و بدون نگرانی از تغییر طعم غذا به کار ببرید.

نخودفرنگی‏ را خیلی کم با کمی قارچ در روغن تفت دهید و در آخر یک تخم مرغ به آن اضافه کنید.

 نخودفرنگی را می توانید به صورت خورش نخودفرنگی با مرغ بپزید که بسیار خوشمزه خواهد شد.

نخود فرنگی را می توانید با تکه های سیب زمینی آب پز کرده و به عنوان یک غذای مقوی و خوشمزه رژیمی نوش جان کنید.

نخودفرنگی را می‏ توانید به صورت پخته به سالاد ماکارونی و یا سالاد الویه بیفزایید.

نخود فرنگی را می توانید به عنوان تزئین کننده غذاهای مختلف نیز به کار برید.

 می توانید املت های مختلفی از ترکیب نخود فرنگی با سبزیجات دیگر درست کنید.

می توانید از نخود فرنگی پخته، کمی پیاز و تخم مرغ، کوکوی نخود فرنگی درست کنید.


 


 


 


 

خواص نخود فرنگی برای لاغری , خواص نخود فرنگی برای مو

خواص نخود فرنگی برای لاغری , خواص نخود فرنگی برای مو

خواص نخود فرنگی برای لاغری , خواص نخود فرنگی برای مو

خواص نخود فرنگی برای لاغری , خواص نخود فرنگی برای مو


 


 


 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

ورود | عضویت

یک بره غذایی درست، تمام گروه های غذایی را شامل می شود: لبنیات، میوه ها، سبزیجات، ماهی، گوشت قرمز، تخم مرغ، اسیدهای چرب، کربوهیدرات (قند) و زنان باردار باید به اندازه لازم

یک بره غذایی درست، تمام گروه های غذایی را شامل می شود: لبنیات، میوه ها، سبزیجات، ماهی، گوشت قرمز، تخم مرغ، اسیدهای چرب، کربوهیدرات (قند) و زنان باردار باید به اندازه لازم از تمام این غذاها در سبد غذایی شان بهره ببرند؛ مشروط بر این که:

متخصصان تغذیه می گویند اگرچه در دوران بارداری نباید از غذاهای آماده (فست فود) و دسرهای شیرین و امثالهم به عنوان پایه اصلی یک وعده غذایی استفاده کرد، ولی هیچ لزومی ندارد که خودتان را از خوردن غذاهایی که دوست دارید، صرفا به خاطر باردار بودن، محروم کنید. می توانید شربت انواع میوه ها را بخورید و حتی خوردن یک تکه کوچک از کیک یا شیرینی مورد علاقه تان هیچ ضرری برای شما یا فرزندانتان نخواهد داشت. اما فراموش نکنید که همواره بهتر است میوه ها (به ویژه سیب، موز، هلو و زردآلو) و کمپوت میوه ها را در بره غذایی روزانه تان بگنجانید.

آن چه شما خواهید خواست

فواید خوردن نخود فرنگی در بارداری

اسید فولیک، آهن، کلسیم و روی. تمام خانم های باردار به این ۴ موردنیاز دارند. اما چقدر و چگونه؟ در قالب غذا یا مکمل؟ کارشناسان تغذیه پاسخ می دهند:

اسید فولیک یا همان ویتامین B۹ در سه ماهه بارداری (و حتی از ۲ ماه قبل از شروع بارداری) موردنیاز است.

این ویتامین در تشکیل و تکامل سیستم عصبی جنین نقش مهمی دارد. کمبود اسید فولیک در نخستین ماه های بارداری ممکن است به بیماری اسپینا بیفیدا منجر شود. این بیماری به دنبال عدم تکامل رشد مغز، نخاع و پرده مننژ بروز می کند و منجر به فلج شدن نوزاد می شود. این ویتامین همچنین می تواند از بروز بسیاری از ناهنجاری های مادرزادی مانند لب شکری جلوگیری کند.

منابع مناسب اسید فولیک عبارتند از: جو، میوه ها و سبزیجات تازه، آب پرتقال، عدس، نخود و برنج.

اما سوای مصرف این موادغذایی، استفاده از مکمل اسیدفولیک (روزانه ۴۰۰ میکروگرم) از ۲ ماه قبل از بارداری و تا انتهای ۳ ماهه اول بارداری توصیه می شود. البته این مقدار فقط برای خانم هایی با شرایط عادی توصیه می شود و در شرایط غیرعادی حتما نیاز است که با پزشک در مورد میزان مصرف این مکمل مشورت شود.

آهن، خون موردنیاز برای ارسال موادغذایی به جفت را فراهم می کند و یک خانم باردار در طول بارداری از زمان عادی به آهن نیاز دارد. منابع خوب آهن عبارتند از: سبزیجات سبز (مانند کلم بروکلی و اسفناج)، توت فرنگی، پسته و نان.

ویتامین C جذب آهن را بالا می برد و به همین خاطر توصیه می شود همراه یا بلافاصله بعداز خوردن غذاهای حاوی آهن، ویتامین C (آبلیمو، پرتقال، گوجه سبز یا) نیز مصرف می شود. اما کافئین، تئین و کلسیم باعث کاهش جذب آهن می شوند و به همین دلیل توصیه شود از مصرف چای، قهوه، ماست و شیر همراه با غذاهای حاوی آهن و حداقل تا ۱ ساعت بعداز صرف این غذاها پرهیز شود.

متخصصان تغذیه به خانم های باردار توصیه می کنند که از هفته بیستم بارداری، روزانه یک قرص مکمل آهن بخورند. البته اگر خانمی تغذیه خوبی داشته باشد و در آزمایش هایش نیز کم خونی دیده نشود، ضرورتی برای مصرف قرص آهن ندارد اما چنین موردی به ندرت پیش می آید.

در ضمن توجه داشته باشید که مصرف قرص آهن ممکن است با بروز عارضه یبوست همراه باشد.

مصرف تمام مواد معدنی و به ویژه مصرف موادی مانند کلسیم و روی برای رشد جنین ضرورت دارند. اگر چه روی و کلسیم در موادغذایی مختلف یافت می شوند اما در صورت نیاز به مصرف مکمل آنها باید با پزشک مشورت شود. خانم های بارداری که تحت درمان دارویی هستند(مثلا خانم هایی که دیابت یا کم خونی دارند) و خانم هایی که سابقه زایمان نوزادی با کمبود وزن را دارند، حتما باید برای مصرف انواع مکمل ها و مقدار آنها با پزشک خود مشورت کنند. در ضمن باید به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد این مکمل ها نه تنها مفید نیست، بلکه ممکن است برای کودک بسیار مضر هم باشد، پس باید در مصرف آنها حد اعتدال را رعایت کرد.

هر ۴ساعت یک بار غذا بخورید

در طول بارداری، زیاد اتفاق می افتد که شما خودتان گرسنه نیستید اما کودکتان گرسنه است. به همین دلیل توصیه می شود بره مشخصی برای غذاخوردن داشته باشید و صرفا به احساس گرسنگی خودتان تکیه نکنید. بهتر است هر۴ساعت یک بار غذا بخورید؛ حتی اگر حالت تهوع دارید یا بی اشتها هستید یا سوءهاضمه دارید یا

هر روز باید بین ۵تا ۶وعده غذا بخورید، هرچقدر هم که این وعده ها مختصر باشد، اهمیتی ندارد و بسیار بهتر از آن است که روزانه ۳ وعده غذا بخورید، آن هم با اشتهای زیاد و مفصل و بی بره. جنین شما برای رشد، به مصرف وعده های غذایی منظم و متداوم نیاز دارد.

در طول بارداری از مصرف زیاد غذاهای حاوی ویتامین A (مانند دل و جگر) پرهیز کنید، زیرا افراط در مصرف این ویتامین با خطر آسیب های جنینی همراه است. از مصرف الکل جدا بپرهیزید. مطالعات متعددی نشان داده است که مصرف الکل در دوران بارداری منجر به بروز ناهنجاری های جسمی، ناتوانی های ذهنی و مشکلات روانی در کودک می شود.

خوردن محصولات کافئین دار را هم محدود کنید. تحقیقات نشان داده است که مصرف بیش از ۴فنجان چای در طول روز ممکن است در برخی موارد منجر به سقط جنین یا تولد نوزادی با وزن کم و حتی مرده زایی شود. کافئین اصولا در چای، نوشابه ها و شکلات یافت می شود. می توانید جوشانده های بدون کافئین را جایگزین کنید. به جای این نوشیدنی ها بهتر است شیر، آب میوه های طبیعی و حتی خود آب به همراه چند قطره آبلیمو را به عنوان نوشیدنی انتخاب کنید. در ضمن یادتان باشد که از مصرف شیر و پنیرهای غیر پاستوریزه نیز پرهیز کنید، چرا که احتمال بروز بیماری های واگیردار متعاقب مصرف آنها وجود دارد.

ماساژ، معجزه‌ای برای پایان بی‌خوابی‌ها!

با دستگاه بخور آرامش را به پوستتان بازگردانید

تورهای لحظه آخری نوروز 98 سلام پرواز

افزایش ورودی گوگل با 2 تکنیک ساده

گروه حقوقی آساک، ارائه مشاوره آنلاین و رایگان

ورزش به سبک شاهزادگان ، خرید ارزان یا رستوران ملل!!

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

آفتاب مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

خواص نخود فرنگی در بارداری را بدانید

خواص نخود فرنگی در بارداری را بدانید

‫نخود فرنگی , خواص ‫نخود فرنگی , مضرات ‫نخود فرنگی , فواید ‫نخود فرنگیفواید خوردن نخود فرنگی در بارداری

نخودفرنگی منبعی خوب از ویتامین b2، b3، b6 و b1 است که همه این ویتامین ها برای سوخت و ساز چربی، پروتئین و کربوهیدرات ضروری هستند نخودفرنگی.با نگاهی به جدول ترکیبات مواد مغذی نخود فرنگی، میزان بالای ویتامین k که ویتامین مهمی در پروسه لخته شدن خون و نیز ساخت استخوان است مشخص می کند که نخودفرنگی منبع خوبی از این ماده مغذی برای حفظ سلامت است.
از خواص نخود فرنگی بدانید

از خواص نخود فرنگی بدانید

نخودفرنگیشاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در زمان کودکی و یا حتی الآن شروع می‌کنند به جدا کردن نخود فرنگی‌های موجود در غذاها. اما در این مقاله‌ی کوتاه ما قصد داریم فقط چند نمونه از فواید این نخودهای سبز کوچک را بازگو کنیم تا شما را با آن آشتی دهیم. اگر نخودفرنگی دوست ندارید سعی کنید این مطلب را به دقت بخوانید و در ذائقه‌تان تغییری ایجاد کنید نخودفرنگی. توصیه می‌کنیم به خاطر سلامتیتان خود را از مصرف این قبیل مواد غذایی محروم نکنید.نخود فرنگی سرشار از فیبرهای غیر حلَالی است که از یبوست پیشگیری می‌کنند.
از خواص نخود فرنگی بدانید

از خواص نخود فرنگی بدانید

نخودفرنگیپیشگیری از سرطان معده: در نخودفرنگی نوعی پلی فنول به کومسترول وجود دارد که بنابر پژوهش ها تنها با مصرف روزانه ۲ میلی گرم از این ماده می توان به طور جدی از بروز سرطان معده جلوگیری کرد. از این رو بهتر است نخودفرنگیبدانید تنها در یک فنجان نخودفرنگی دست کم ۱۰ میلی گرم از این ماده شفابخش یافت می شود.

از خواص نخود فرنگی بدانید
‫نخود فرنگی , خواص ‫نخود فرنگی , مضرات ‫نخود فرنگی , فواید ‫نخود فرنگی
از خواص نخود فرنگی بدانید

تنظیم قند خون: نخودفرنگی میزان فراوانی فیبر و پروتئین دارد. یکی از ویژگی های این دو ماده، تنظیم سرعت هضم و گوارش غذا است. نخودفرنگیعلاوه بر این نخودفرنگی سرعت شکسته شدن مولکول های نشاسته به مواد قندی و سرعت عبور کربوهیدرات ها نخودفرنگیاز مجرای گوارشی را تنظیم می کند که این امر موجب کنترل و تنظیم قند خون می شود.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

(بدون www) *

در صورتی که کسی به نظر من پاسخ دهد به من ارسال شود.

دعا زبان بند ، حذف موقت اکانت اینستاگرام ، متن اینستاگرام ، تعبیرخواب خون ، رمان بدون سانسور ، علیرضا آذر

نقشه سایت | چکیده سایت |
کپی برداری مطالب آزاد است اما درج منبع نشانه معرفت شماست! |
بهینه سازی و صعود توسط میهن بک لینک (بک لینک)

نخود فرنگی یا نخود سبز گیاهی از خانواده حبوبات و یکی از سبزیجات بهاری است، دانه‌ های نخود فرنگی درون کیسه‌ هایی قرار می گیرند که در واقع این کیسه یا غلاف میوه ی گیاه نخود فرنگی محسوب می شوند.

نخود فرنگی فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص نخود فرنگی را برای سلامتی کل بدن، کودکان، دوران بارداری لاغری و پوست و مو شرح داده ایم. همچنین به بررسی مضرات نخود فرنگی برای مردان و خطر عقیم شدن آنها نیز در انتهای مقاله پرداخته ایم؛ با ما همرا باشید :

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

نخود سبز یک منبع خوب ویتامین C است که باعث افزایش تولید کلاژن پوست می شود و با کاهش چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

سرماسوزک تورم و التهاب انگشتان دست و پا و گوش ها در اثر سرما می باشد و نخود فرنگی به درمان سرماسوزک کمک می کند.فواید خوردن نخود فرنگی در بارداری

نخود سبز را در آب جوش بریزید و یک قاشق چای خوری روغن کنجد را به به آن اضافه کنید، بگذارید بجوشد تا عصاره ی آن در بیاید سپس انگشتان خود را در این آب بشویید تا تورم و درد انگشتان شما کاهش یابد.

نخود فرنگی باعث پاکسازی پوست شده و پوست صورت و بدن را درخشان و صاف می کند.

ماسک درخشان کننده پوست نخود فرنگی

مقداری نخود فرنگی را در آب بجوشانید، وقتی پخته شد له کنید و آن را بر روی پوست صورت و بدن بمالید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

نخود فرنگی منبع خوبی از ویتامین های B مانند فولات، ویتامین B6 و ویتامین B12 می باشد، این ویتامین ها با افزایش گلبول های قرمز خون، اکسیژن رسانی به فولیکول های مو را افزایش داده و به درمان ریزش مو و موخوره کمک می کنند.

ویتامین C موجود در نخود فرنگی باعث تقویت و آبرسانی به مو ها شده و مو های خشک و شکننده را درمان می کند.

نخود فرنگی حوای مقادیر بالای مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست که برای رشد و سلامتی نوزادان و کودکان مفید است.

مقادیر بالای ویتامین A موجود در نخود فرنگی به بهبود بینایی و سلامتی چشم ها در نوزادان و کودکان کمک می کند.

نخود فرنگی یک منبع عالی آهن است که برای درمان کم خونی و بهبود رشد مغز در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

غلاف نخود فرنگی تازه به عنوان منبع خوب اسید فولیک برای دوران بارداری در نظر گرفته می شود که می تواند از نقص لوله عصبی در جنین پیشگیری کرده و به باردار کمک کند.

حبوبات از جمله نخود فرنگی یا نخود سبز حاوی مقادیر مناسب استروژن طبیعی است که می تواند برای درمان نازایی و ناباروری، سندروم پیش از قاعدگی و سرطان پستان مفید باشد.

نخود فرنگی یا نخود سبز شاخص گلیسمی نسبتا کمی دارد و پس از مصرف قند خون را افزایش نمی دهد.

مقادیر بالای فیبر و پروتئین موجود در نخود فرنگی با کاهش هضم قند می تواند به کنترل قند خون افراد دیابتی کمک کند.

مقادیر بالای ویتامین های K، A و C و منیزیم موجود در نخود فرنگی خطر ابتلا به دیابت را در افراد کاهش می دهد.

نخود فرنگی یکی از سبزیجات کم چرب با کالری پایین که به کاهش وزن و لاغری افراد کمک می کند.

علاوه بر این فیبر موجود در نخود فرنگی باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، روی، مس و منگنز موجو در نخود فرنگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری می کند.

نخود سبز حاوی مقادیر بالای فیبر است که هضم غذا را بهبود می بخشد، زخم معده را درمان می کند و به سلامت دستگاه گوار کمک می کند.

فیبر موجود در نخود فرنگی خطر ابتلا به بیماری های شایع گوارشی مانند بیماری التهابی روده، سندرم روده تحریک پذیر و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

سرطان : تحقیقات نشان داده که پلی فنولی به کومسترول در نخود فرنگی وجود دارد که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان معده مفید می باشد.

مقادیر بالای فیبر موجود در نخود فرنگی باعث بهبود حرکات روده شده و به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

پتاسیم و منیزیم موجود در نخود فرنگی باعث کاهش فشار خون بالا می شود و به این ترتیب از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در نخود سبز باعث کاهش کلسترول بالا و چربی خون شده و از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند.

نخود سبز همچنین حاوی مقادیر بالای فلاونول ها، کاروتنوئید ها و ویتامین C می باشد که خطر حمله ی قلبی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی را کاهش می دهد.

افراد مبتلا به بیماری سلیاک نمی توانند مواد غذایی حاوی گلوتن مانند گندم و جو مصرف کند، نخود فرنگی گلوتن ندارد و افراد مبتلا به بیماری سلیاک می توانند نخود فرنگی را که غنی از پروتئین و فیبر است، جایگزین گندم و جو کنند.

نخود فرنگی حاوی مقادیر بالایی نشاسته طبیعی و پروتئین است که برای عضله سازی مفید می باشد و ورزشکاران می توانند نخود فرنگی خام و پخته را در مرحله ی عضله سازی بعد از تمرینات ورزشی استفاده کنند.

از جمله مضرات نخود فرنگی برای مردان این است که گفته می شود زیاده روی در مصرف نخود فرنگی باعث عقیم شدن مردان و ناباروری در آقایان می شود.

فاویسم : نخود فرنگی یا نخود سبز از خانواده حبوبات و یکی از غذا های ممنوعه در بیماران مبتلا به فاویسم می باشد، نخود سبز ممکن است در برخی افراد باعث فاویسم شود.

نقرس : نخود فرنگی حاوی ماده ای به پورین است که می تواند علائم بیماری نقرس را تشدید کند.

زنان شیرده : نخود فرنگی باعث افزایش شیر مادر در مادران شیرده می شود اما گفته می شود که برخی مواد غذایی از جمله نخود فرنگی می تواند باعث ایجاد ناراحتی گوارشی در نوزادان شوند.

طبع نخود فرنگی گرم و خشک می باشد. نخود فرنگی حاوی مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، تیامین، فولات و مواد معدنی از جمله کولین، مولیبدن، منگنز، پتاسیم، منیزیم، آهن و فسفر می باشد.

نخود و نخود فرنگی هر دو از خانواده ی حبوبات هستند، تفاوت نخود و نخود فرنگی در این است که نخود فرنگی غلافی سفت و غیر قابل استفاده دارد.

نخود یک دانه ی خوراکی است در حالیکه نخود فرنگی به عنوان یکی از سبزیجات شناخته می شود.

نخود فرنگی را به صورت نخود فرنگی خام برای تهیه انواع سالاد و نخود فرنگی پخته برای تهیه سوپ نخود فرنگی، نخود فرنگی پلو، خورش نخود فرنگی، خوراک نخود فرنگی و کوکو و کتلت نخود فرنگی استفاده می کنند.

نخود فرنگی 5 سال است که جای خود را در رژیم غذایی مردم جهان باز کرده است.فواید خوردن نخود فرنگی در بارداری

نخود فرنگی یکی از سبزیجاتی است که به آسانی رشد می کنند و تاکنون جان بسیاری از مردم جهان را از گرسنگی نجات داده است.

کانادا بزرگترین تولید کننده نخود فرنگی در جهان است.

هند بزرگترین وارد کننده نخود فرنگی در جهان می باشد، نخود فرنگی یکی از غذا های محبوب در این کشور می باشد.

منابع : healthline – stylecraze

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این فواید خوردن نخود فرنگی در بارداری

محققان قرص جدیدی را تولید کرده اند که می تواند انسولین را مستقیما به دیواره معده بیاورد. سوال اینجاست که آیا تزریق انسولین به زودی تنها بخشی از

چه اصول و قوانینی برای فنگ شویی خانه و محل کار وجود دارد؟ چگونه میتوان انرژی مثبت بیشتری را به سوی خانه و یا محل کار خود فرستاد؟

در مورد فنگ شویی آشپزخانه چقدر می دانید؟ آیا محل قرار گیری آشپزخانه تان از اصول فنگ شویی طبعیت می کند؟ اگر می خواهید به زودی مشغول خانه

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی میوه ها چقدر اطلاعات دارید؟ ممکن است بخواهید در تزئین منزل خود از نماد میوه ها استفاده کنید. آیا می دانید کدام یک

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *