فواید خوردن جوانه گندم در بارداری

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

فواید خوردن جوانه گندم در بارداری

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد کودکان طلایی کاملا محفوظ می باشد

خواص جوانه گندم در دوران بارداری

آیا تا به حال از خود پرسیده‌‌‌‌اید که جوانه گندم چگونه گندم قهوه‌‌‌‌ای مایل به زرد درون مزارع را به نان سفید پف کرده تبدیل می‌‌‌‌کند که ما دوست داریم آن را با کره و مربا یا پنیر بخوریم؟! وقتی گندم فرآوری می‌‌‌‌شود سبوس و جوانه آن گرفته میشود و بقیه برای درست کردن آرد و نان سفید مصرف می‌‌‌‌شود ولی جوانه جایی است که بیشترین مقدار موادغذایی در آن است. خوشبختانه این جوانه بسته‌‌‌‌بندی شده و در فروشگاه‌‌‌‌ها فروخته می‌‌‌‌شود. 

فواید خوردن جوانه گندم در بارداری

آیا تا به حال از خود پرسیده‌‌‌‌اید که جوانه گندم چگونه گندم قهوه‌‌‌‌ای مایل به زرد درون مزارع را به نان سفید پف کرده تبدیل می‌‌‌‌کند که ما دوست داریم آن را با کره و مربا یا پنیر بخوریم؟! وقتی گندم فرآوری می‌‌‌‌شود سبوس و جوانه آن گرفته میشود و بقیه برای درست کردن آرد و نان سفید مصرف می‌‌‌‌شود ولی جوانه جایی است که بیشترین مقدار موادغذایی در آن است. خوشبختانه این جوانه بسته‌‌‌‌بندی شده و در فروشگاه‌‌‌‌ها فروخته می‌‌‌‌شود. 

                                                                             با پاشیدن کمی از آن بر روی غذاها می‌‌‌‌توانید مواد مغذی را به غذاهایتان برسانید. جوانه گندم نه تنها منبع خوب فیبر بوده بلکه منبع خوب ویتامین‌‌‌‌های B، آهن و دیگر موادغذایی بوده و از یک دوران بارداری سالم و بدون مشکل پشتیبانی می‌‌‌‌کند. حتی ممکن است باعث برطرف کردن خستگی دوران بارداری نیز شود.

حتما بخوانید: خواص دوغ کفیر در دوران بارداری

مقدار مصرف: 4/1 فنجان تقریبا 28 گرم          کلسیم:1%               کالری:1         ویتامینA: صفر چربی اشباع شده: صفر              ویتامینC: صفر                پروتئین:6 گرم             آهن:8% فیبر: 4گرم  

                                                                                    

مقدار فوق‌‌‌‌العاده‌‌‌‌ای آهن در جوانه گندم وجود دارد( در 4/1 فنجان آن 8 درصد آهن وجود دارد) آهن یک ماده‌‌‌‌غذایی انرژی‌‌‌‌زا است اما مستقیما به بدن شما انرژی نمی‌‌‌‌دهد به خصوص آنگونه که ویتامین‌‌‌‌های گروه B در متابولیسم انرژی عمل می‌‌‌‌کنند. قابل توجه است که 4/1 فنجان جوانه گندم دارای بیش از 2 درصد تیامین، ویتامین B6 و فولات و حدود 1 درصد ریبوفلاوین و نیاسین موردنیاز شما است. آهن برای ساختن هموگلوبین مورد نیاز است که ترکیبی در گلبول‌‌‌‌های قرمز خون بوده و اکسیژن را از ریه‌‌‌‌ها به بقیه بدن شما می‌‌‌‌رساند. اکسیژن انرژی‌‌‌‌دهنده نهایی است و خوردن غذاهای آهن‌‌‌‌دار می‌‌‌‌تواند در مبارزه با خستگی کمک کند. کمبود مقدار آهن در غذاها می‌‌‌‌تواند به نوعی کم‌‌‌‌خونی منجر شود که در آن به خاطر شمار کم گلبول‌‌‌‌های قرمز خون احساس خستگی می‌‌‌‌کنید. مقداری جوانه گندم برداشته و با آن به جنگ خستگی بروید. 

حتما بخوانید: در بارداری خرنوب بخورید!

وقتی پوست شما مجبور می‌‌‌‌شود کشیده شود و شکل جدید به خود بگیرد، به مقدار کمک غذایی بیشتری نیاز دارد. جوانه گندم برای پوست شما موادغذایی خوبی مانند ویتامین E و پروتئین دارد. ویتامین E و پروتئین دارد. ویتامین E آنتی‌‌‌‌اکسیدان مهمی در بخش چرب پوست شما است که می‌‌‌‌تواند آن را آبدار و عاری از التهاب نگه دارد. این التهاب باعث می‌‌‌‌شود خانم‌‌‌‌های باردار موقع کشیده شدن پوست، احساس خارش کنند. نصف لیوان جوانه گندم دارای نیمی از نیاز روزانه شما به ویتامین E است. جوانه گندم در هر 4/1 لیوان نزدیک به 6 گرم پروتئین داشته که راه خوبی برای تامین پروتئین موردنیاز پوست است. پروتئین برای کمک به تولید آنزیم‌‌‌‌های رشددهنده و ترمیم‌‌‌‌کننده پوست لازم است. با کمک جوانه گندم پوستی سالم‌‌‌‌تر و شاداب‌‌‌‌تر داشته باشید.

                                                                                         

من همین جا به شما می‌‌‌‌گویم که طرفدار پر و پا قرص گندم نیستم ولی طرفدار خوب جوانه گندم هستم. جوانه گندم مزه‌‌‌‌ای خوب و شبیه آجیل و ساختاری ترد داشته و می‌‌‌‌توان آن را روی هر غذایی اعم از غلات، ماست، سبزیجات و سالاد پاشید. اگر در غذاهای خود آرد استفاده می‌‌‌‌کنید به جای نصف تا یک فنجان آن از جوانه گندم استفاده کنید تا هم فیبر و هم موادغذایی آن را افزایش داده باشید. جوانه گندم نیروگاه موادغذایی است ولی چون روغن زیاد دارد( البته روغن خوب ولی باز هم روغن است!) اگر به طور صحیح نگهداری نشود، فاسد می‌‌‌‌شود. یک شیشه جوانه گندم بسته‌‌‌‌بندی شده، اگر باز نشود برای یک سال خوب است ولی وقتی باز شد، باید در یخچال نگهداری شده و ظرف چند ماه نیز مصرف شود.

                                                                                          

جوانه گندم منبع خوب اسید فولیک (فولات) بوده که برای رشد سالم کودک و پیشگیری از اسپینابیفیدا (spinabifida) لازم است.

 

پیشنهاد ویژه فیلم آموزشی: ارتباط برقرارکردن با کودکان

Your browser does not support the video element, please #D try downloading the video instead

 

اگر در دنیای امروز مطلبی درباره هوش جنین خواندید به هیچ‌وجه تعجب نکنید. زیرا در دنیای ما همه چیز امکان‌پذیر است. حتی آموزش به جنین در دوران بارداری. و از آن تعجب‌آورتر نیز آموزش جنین قبل از بارداری است. اما کودکان طلایی به عنوان اولین و تنها مجموعه آموزشی در ایران است که به طور تخصصی با توجه متدها و ورش‌های بروز دنیا که برگرفته از متد پروفسورمکوتوشیچیدا است، بر روی هوش‌های چندگانه جنین قبل از تولد و بعد از تولد کار می‌کند. و مادران و پدران را در طول دوران بارداری همراهی می‌کند.

آزمایش سندرم دان در بارداری

سندرم دان در بارداری از رایج ترین ناهنجاری های کروموزمی در نوزادان است که می توان آن را از طریق نونه بردااری و سونوگرافی انجام داد

چرا باید در بارداری تخم مرغ خورد؟

 آیا تخم‌‌مرغ دوست دارید ولی به خاطر ترس کلسترول زیاد از آن دوری می‌‌کنید، پس در آخرین تحقیقات مربوط به تخم‌‌مرغ با من همراه باشید. ما همه می‌‌دانیم تخم مرغ پر از کلسترول است. در حقیقت در یک تخم مرغ بیش از 2 میلی گرم کلسترول وجود دارد که آن در زرده است. ترس از تخم مرغ به  خاطر این است که فکر می‌‌کنیم خوردن کلسترول مقدار کلسترول خون ما را افزایش می-دهد

نکات برجسته سه ماه دوم بارداری را بشناسیم

در اینجا به تغییراتی که برای شما اتفاق می افتد و چگونگی رشد کودک نگاهی گذرا داریم و نیز به آنچه که شما طی سه ماهه دوم انتظار آن را دارید، می پردازیم:

قدرت باروری در مردان

موقعی که مساله موفقیت بارور شدن پیش می‌‌‌آید، باروری مرد هم مانند زن مهم است. در این فصل به وضعیت باروری مرد به طور کلی نظری انداخته و خواهیم گفت که مردها چگونه باروری خود را افزایش دهند.

رشد مناسب جنین

یکی از دلایل اصلی مراقبت‌ها و معاینات دوره‌ی بارداری این است که رشد مناسب نوزاد بررسی شود. پزشک معمولاً با اندازه گیری ارتفاع رحم مادر چگونگی رشد نوزاد را بررسی می‌کند.

اصول تغذیه ی سه ماه دوم بارداری را بشناسیم

زمانی که اشتهایتان بر می گردد، یک گرسنگی دائمی یا میل بخصوصی به خوردن در شما بوجود می آید. این میل که در سه ماهه اول بارداری شروع می شود ممکن است شدت و یا تغییر پیدا کند. خوردن وعده های کوچک غذا به تعداد زیاد به شما کمک می کند گرسنگی شدیدتان را کنترل کنید و این روش هضم غذا را هم آسان می کند. متوجه می شوید که خوراکیهایی که در کشوی میز کارتان گذاشته اید یا جعبه کشمشی که همیشه در کیف شما هست چقدر به شما کمک می کند.

تعداد کل امتیازات این مطلب 4

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبره می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در خود با خبر شوید

تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به کودکان طلایی می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید

نشانی : تهران – اندیشه-ابتدای فازیک-ساختمان تشریفات-طبقه چهار واحد 22
پشتیبانی سایت: 6557889 21
خدمات پس از فروش: 4489177 21
تلگرام و پیامک: 654577 912

شماره تماس : 6557889 / 4489177

: koodakanetalaie@gmail.com

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به “کودکان طلایی ” می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی وطن دیزاین

بهترین مرکز ارائه خدمات زیبایی را چطور پیدا کنیم؟ امروزه با گسترش روز افزون اهمیت بهداشت و زیبایی در میان زنان و مردان سرتاسر جهان، یافتن بهترین مرکز ارائه کننده خدمات زیبایی نظیر اپیلاسیون و لیزر موهای زائد، به یکی

کتاب چاپ کنید؛ حتی یک جلد! نشر کتاب غالباً به دو شیوۀ سرمایه‌گذاری ناشر یا سرمایه‌گذاری نویسنده انجام می‌شود. در شیوۀ اول سرویراستار مجموعه یا دیگر متخصصانِ حوزۀ موردِ بحثِ کتاب پس از بررسی موضوع و محتوا دربارۀ سرمایه‌گذاری روی

چطور در مهمانی لباس خود را با فرزندتان ست کنید یکی از لذتهای پدر و مادر شدن، ست کردن لباس با بچههاست. این کار علاوه بر اینکه زیبایی استایل خانوادگی شما را میکند؛ به ایجاد احساس نزدیکی با

انواع محیط کاری و لباسهایی که مناسب آنهاست میگویند نمیتوانید شغل مورد علاقهتان را به دست آورید؛ مگر اینکه برای همان شغل لباس بپوشید. ما یک قانون جدید را به این قانون اضافه میکنید؛ نمیتوانید شغل مورد علاقهتان را حفظ

مهمترین وسایلی که قبل از سفر به شهر ساحلی باید به همراه داشته باشید درست وقتی که خستگی از هر طرف حمله میکند، سفر به مناطق ساحلی میتواند مثل یک معجزه شیرین، حال آدم را خوب کند و خستگیها را

فواید خوردن جوانه گندم در بارداری

8 روش ساده برای اینکه کتاب خواندن جزئی از عادات روزمره تان شود کسانی که کتاب میخوانند میتوانند به تعداد شخصیتهای موجود در کتابها، زندگیهای مختلفی را تجربه کنند. هر کدام از این زندگیها تجارب زیادی به فرد میدهند؛ برای

9 روش برای خواندن درسهای تحلیلی و دشوار درسهای سخت نیاز به یادگیری بهتر و نه لزوما بیشتری دارند. برای اینکه بتوانید کیفیت یادگیریتان را بالا ببرید، از شیوههایی که در این مقاله میخوانید، استفاده کنید. خواندن سرفصلها یکی از

9 نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمانها عشق به مهمانی دادن و پذیرایی کردن در خیلیها وجود دارد؛ کسانی که دوست دارند همه را دور هم جمع کنند و ساعتهای خوشی را برایشان به یادگار بگذارند. اگر شما هم

9 نکته برای داشتن رژیم غذایی سالم و تناسب اندام کمتر کسی است که از داشتن یک رژیم غذایی سالم لذت نبرد و دلش نخواهد بدنش روی فرم باشد. خوشبختانه برای رسیدن به تغذیه سالم هزاران تحقیق انجام شده و

بسته به نوع ماده غذایی نحوه بسته بندی نیز تفاوت خواهد کرد. برای بسته بندی مواد غذایی ماشین آلات بسیار زیادی طراحی شده و همچنین سبک بسته بندی نیز در این میان بسیار متنوع است. اگر قصد خرید دستگاه بسته

بهترین مرکز ارائه خدمات زیبایی را چطور پیدا کنیم؟ امروزه با گسترش روز افزون اهمیت بهداشت و زیبایی در میان زنان و مردان سرتاسر جهان، یافتن بهترین مرکز ارائه کننده خدمات زیبایی نظیر اپیلاسیون و لیزر موهای زائد، به یکی

کتاب چاپ کنید؛ حتی یک جلد! نشر کتاب غالباً به دو شیوۀ سرمایه‌گذاری ناشر یا سرمایه‌گذاری نویسنده انجام می‌شود. در شیوۀ اول سرویراستار مجموعه یا دیگر متخصصانِ حوزۀ موردِ بحثِ کتاب پس از بررسی موضوع و محتوا دربارۀ سرمایه‌گذاری روی

چطور در مهمانی لباس خود را با فرزندتان ست کنید یکی از لذتهای پدر و مادر شدن، ست کردن لباس با بچههاست. این کار علاوه بر اینکه زیبایی استایل خانوادگی شما را میکند؛ به ایجاد احساس نزدیکی با

انواع محیط کاری و لباسهایی که مناسب آنهاست میگویند نمیتوانید شغل مورد علاقهتان را به دست آورید؛ مگر اینکه برای همان شغل لباس بپوشید. ما یک قانون جدید را به این قانون اضافه میکنید؛ نمیتوانید شغل مورد علاقهتان را حفظ

مهمترین وسایلی که قبل از سفر به شهر ساحلی باید به همراه داشته باشید درست وقتی که خستگی از هر طرف حمله میکند، سفر به مناطق ساحلی میتواند مثل یک معجزه شیرین، حال آدم را خوب کند و خستگیها را

فواید خوردن جوانه گندم در بارداری

8 روش ساده برای اینکه کتاب خواندن جزئی از عادات روزمره تان شود کسانی که کتاب میخوانند میتوانند به تعداد شخصیتهای موجود در کتابها، زندگیهای مختلفی را تجربه کنند. هر کدام از این زندگیها تجارب زیادی به فرد میدهند؛ برای

9 روش برای خواندن درسهای تحلیلی و دشوار درسهای سخت نیاز به یادگیری بهتر و نه لزوما بیشتری دارند. برای اینکه بتوانید کیفیت یادگیریتان را بالا ببرید، از شیوههایی که در این مقاله میخوانید، استفاده کنید. خواندن سرفصلها یکی از

9 نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمانها عشق به مهمانی دادن و پذیرایی کردن در خیلیها وجود دارد؛ کسانی که دوست دارند همه را دور هم جمع کنند و ساعتهای خوشی را برایشان به یادگار بگذارند. اگر شما هم

9 نکته برای داشتن رژیم غذایی سالم و تناسب اندام کمتر کسی است که از داشتن یک رژیم غذایی سالم لذت نبرد و دلش نخواهد بدنش روی فرم باشد. خوشبختانه برای رسیدن به تغذیه سالم هزاران تحقیق انجام شده و

بسته به نوع ماده غذایی نحوه بسته بندی نیز تفاوت خواهد کرد. برای بسته بندی مواد غذایی ماشین آلات بسیار زیادی طراحی شده و همچنین سبک بسته بندی نیز در این میان بسیار متنوع است. اگر قصد خرید دستگاه بسته

طب فارسی – اخبار پزشکی سلامت زیبایی روانشناسی موفقیت زناشویی

خواص چوانه گندم بسیار زیاد و متنوع است. شاید یکی از مهمترین خواص جوانه گندم تقویت پوست و مو باشد. از جوانه گندم میتوانید به عنوان یک ماسک برای موهایتان استفاده کنید. همچنین جالب است بدانید که جوانه گندم کلسترول را پایین می اورد. سعی کنید از ان حداقل در سالاد خود استفاده کنید.

فواید خوردن جوانه گندم در بارداری

در این پست از سایت پزشکی طب فارسی برخی از خواص جوانه گندم را برایتان بیان میکنیم.

به گزارش سایت پزشکی طب فارسی ، یکی از خواص جوانه گندم رفع مشکلات فشار خون است. دلیل این امر انست که جوانه گندم دارای مقدار زیادی پتاسیم است و به گردش بهتر خون کمک می کند. به گزارش سایت پزشکی طب فارسی پتاسیم موجود در جوانه گندم برای پیشگیری از بیماری های روماتیسمی هم فایده زیادی دارد.

اسید لینولئیک موجود در جوانه گندم سبب جذب چربی در بدن خواهد شد. همچنین فیتوسترول های موجود در جوانه گندم جذب چربی در بدن را متوقف می سازد. به گزارش سایت پزشکی طب فارسی اگر شما می خواهید کاهش وزن پیدا کنید باید جوانه گندم را درکنار ماست و یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از غذا بخورید. همچنین  اگر تصمیم دارید از خاصیت اضافه وزن جوانه گندم بهره ببرید باید جوانه گندم را ۱۰ دقیقه بعد از غذا بخورید.

سعی کنید در وعده های غذایی دوران بارداری خود جوانه گندم را بگنجانید. چون جوانه گندم دارای مواد مفید زیادی برای بدن است و موجب تقویت شما و جنین می شود. پروتئین یکی از مواد مغذی مهم در سه ماهه دوم و سوم بارداری است و بدن شما باید در این دوران از بارداری که کودک در حال رشد است پروتئین کافی را بدست آورد . پس مصرف جوانه گندم را فراموش نکنید.

جوانه گندم برای پوست شما فواید زیادی دارد . از ان به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.  مقدار زیاد ویتامین E موجود در جوانه گندم برای سلامت پوست مفید اتس.

جالب است بدانید که جوانه گندم یک ضد لک قوی است و مصرف خوراکی جوانه گندم از ایجاد لکه های ناشی از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند . همچنین شما می توانید با کمک خواص جوانه گندم ماسک های طبیعی را در منزل تهیه کنید. ماسک جوانه گندم ماسک طبیعی و گیاهی بی نظیری است که دارای خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی برای پوست صورت است و اگر شما پوستی خشن و خشک دارید به شما توصیه می کنیم که از این نوع ماسک استفاده کنید.

یکی دیگر از خواص جوانه گندم ، درمان ریزش مو و ترمیم موهای آسیب دیده است. شما می توانید با مصرف روزانه ۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم از ریزش موهای خود پیشگیری کنید. پس مصرف جوانه گندم را برای تقویت موهایتان فراموش نکنید.

پیشنهاد طب فارسی :  نمونه از گیاهان دارویی قاعده آور سریع

به گزارش سایت پزشکی طب فارسی جوانه گندم سرشار از ویتامین های B1 , E است . این امر سبب شده سطح انسولین و قند خون را در بدن  به خوبی تنظیم کند . در نتیجه جوانه گندم برای بیماران دیابتی می تواند مفیدمی باشد.خواص جوانه گندم , فواید جوانه گندم , خاصیت جوانه گندم , خواص جوانه گندم برای پوست, خواص جوانه گندم برای بارداری, خواص جوانه گندم چیست, فواید جوانه گندم چیست , خاصیت جوانه گندم

اگر دوست دارید سطح کلسترول خونتان پایین بیاید از خواص جوانه گندم استفاده کنید. همچنین جوانه گندم برای سلامت قلب و گردش خون مفید است. علاوه بر جوانه گندم غذاهایی مانند جو دوسر و حبوباتی نظیر لوبیا چیتی و روغن های ماهی نیز می توانند سطح کلسترول را پایین نگه دارند.

جالب است بدانید در هر ۱۱۵ گرم از جوانه گندم ۶۰ درصد فیبر موجود است و فیبر موجود در جوانه گندم به دفع سموم در بدن کمک می کند .همچنین از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. پس برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ از جوانه گندم استفاده کنید.

طبق اطلاعات بدست امده جوانه گندم سرشار از ویتامین E است . در نتیجه برای درمان اختلالات قاعدگی و ضعف تخمک گذاری در خانم ها از جوانه گندم استفاده کنید.

جوانه گندم دارای مقدار زیادی آهن است. آهن موجود در جوانه گندم برای افراد مبتلا به بیماری کم خونی و یا برای پیشگیری از این بیماری مفید است. پس مصرف جوانه گندم را فراموش نکنید.

۴۰ خواص پرتقال و خاصیت پرتقال و فواید

۹ مورد فواید کرفس و خواص کرفس و خاصیت

گرفتگی عضلات بدن به چه عواملی بستگی دارد و دلیل گرفتگی یکدفعه ی چیست

نکات نگهداری از نوزاد

نکات لازم برای داشتن ریه های سالم

نکات لازم برای مراقبت از موها

آیا رژیم غذایی اتکینز برای لاغری همه افراد موثر است؟

شکم گوشتی بزرگی دارید و میخواهید ان را آب کنید ؟ پس این چند

تبخال چیست و چگونه به وجود می آید و راه درمان آن چیست

عفونت ادرار و تکرر ادرار در کودکان چگونه به وجود می آید و

فواید خوردن جوانه گندم در بارداری

بوسه هایی که میتواند عامل افزایش بیماری باشد را بشناسید

خمیر بازی چیست و میزان خطر خمیر بازی برای فرزندانمان چقدر

ورم پا را با این حرکات ورزشی میتوانید کمی درمان کنید و درد

خريد بک لينک خريد رپورتاژ فوق تخصص گوارش کودکان لابیاپلاستی رژیم لاغری آنلاین

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *