فواید خوردن انار ناشتا

سایت رسمی پیش فروش محصولات پارس خودرو

شرکت پارس خودرو در سال 1335 با شرکت جیپ تاسیس و به فروش خودروی جیپ ویلیز و قطعات یدکی آن اقدام نمود. در سال 1338 با احداث کارخانه ای واقع در جاده مخصوص کرج (محل کنونی شرکت) تولید و مونتاژ انواع اتومبیل های جیپ آغاز شد.

شرکت در سال های بعد شروع به تولید خودروهای وانت سیمرغ،آریا،شاهین (رامبلر) و آهو نمود.

در سال 1352 ابتدا شرکت به موتور جک و سپس به جنرال موتورز ایران (سهامی خاص) تغییر یافت و در سال 1353، تولید محصولات سواری لوکس آغاز شد. در همان سال خودروی شورولت ایران (اپل)و در سال 1355 اتومبیل های شورولت نوا و بیوک و کادیلاک به سبد محصولات شرکت اضافه گردید.

 بعد از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران در سال 1359 شرکت از جنرال موتورز ایران به شرکت خودروسازی ایران و سپس در همان سال به شرکت پارس خودرو (سهامی عام) تغییر یافت . در این زمان به دلیل قطع رابطه با شرکت جنرال موتورز و امریکن موتورز، شرکت پارس خودرو به منظور ادامه فعالیت های خود، جیپ های توسن هندی را تولید کرد و در سال های بعد روند تولید محصولات شورولت و بیوک و کادیلاک تا سال 68 ادامه یافت.فواید خوردن انار ناشتا

کیا علیپور
16 بهمن 97 ساعت 21:5۲ دیدگاه

عمیق ترین عکس فضایی موجود که توسط تلسکوپ معروف هابل ثبت شده، زمینه فراژرف هابل (Hubble Ultra-Deep Field) دارد که در تازه‌ترین پژوهش ستاره شناسان، جزئیات آن به کمک تکنولوژی‌های جدید به میزان شگفت‌انگیزی دقیق‌تر شده‌ است.

نیما رمضانی
16 بهمن 97 ساعت 21:3دیدگاهتان را ثبت کنید

از چند مدت قبل می‌دانستیم که استودیوی ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) در حال کار بر روی یک قسمت جدید از مجموعه تایتان‌ فال (Titanfall) است و حال مشخص شده که باید منتظر چه چیزی باشیم. بازی بتل رویال تایتان فال با  Apex Legends منتشر شد.

رضا آقامحمدی
16 بهمن 97 ساعت 21:15۲ دیدگاه

کمپانی هوندا در سال ۱۹۴۷ توسط هوندا سویچیرو تاسیس شد و حالا این غول ژاپنی جشن ۵۰ سالگی خود را با طلاپوش کردن برخی از محصولات خاطره ‌انگیز خود برگزار کرده است.

حسین مرادی
16 بهمن 97 ساعت 2:55۱۱ دیدگاه

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از ارسال درخواست به مراجع قضایی برای مسدودسازی سایت دیوار خبر داد و حالا روابط عمومی دیوار در بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داده است.

حسین مرادی
16 بهمن 97 ساعت 2:4۷ دیدگاه

پرفروش ترین خودروهای بازار چین در سال 218 معرفی شدند. در این لیست خودروهایی چون فولکس واگن لاویدا، نیسان سلفی، تویوتا کرولا، هیوندای النترا و هاوال H6 قرار دارند. در ادامه با خودروهای پر فروش بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان آشنا می‌شویم.

نیما رمضانی
16 بهمن 97 ساعت 2:5یک دیدگاه

مشخصات سیستم مورد نیاز بازی ایپکس لجندز – Apex Legends را در ادامه مشاهده کنید. استودیوی ریسپاون (Respawn) سرانجام بازی بتل رویال فری تو پلی جدید‌ خود را منتشر کرد.

حسین مرادی
16 بهمن 97 ساعت 19:45۵ دیدگاه

اینترنت ADSL به عنوان پرمصرف‌ترین سرویس اینترنت خانگی در ایران شناخته می‌شود، اما بر اساس آمار، تعداد کاربران اینترنت موبایل به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود اینترنت ADSL هم به سرنوشت دیال آپ دچار خواهد شد.

حسین مرادی
16 بهمن 97 ساعت 19:3یک دیدگاه

تحویل ام جی 36 با 4 تا 1 ماه تاخیر انجام می‌شود. طبق اطلاعیه شرکت آذویکو، مشتریان خودرو MG 36 از اسفند 97 تا 1 آبان 98 می‌توانند خودرو ثبت ی خود را تحویل بگیرند.

حسین مرادی
16 بهمن 97 ساعت 19:۵ دیدگاه

انجام پیش فروش خودرو با توجه به اینکه خودروسازان داخلی چون ایران خودرو و سایپا به تعهدات قبلی خود عمل نکردند، اعتراض بسیاری از مشتریان را به همراه داشته و برخی آن را غیرقانونی می‌دانند.

فرشید نوتاش حقیقت
16 بهمن 97 ساعت 18:55۳ دیدگاه

در این مطلب آموزشی، نحوه صفحه بندی مطالب در وردپرس با کمک افزونه WP-PageNavi و جزییات عملکرد آن شرح داده شده است. در ادامه همچنین به آموزش استایل‌دهی با استفاده از افزونه WP PageNavi Style نیز پرداخته‌ایم.

م. معصوم‌پور
16 بهمن 97 ساعت 18:3۳ دیدگاه

امروزه تعداد کاربران موبایل و اپلیکیشن‌های موبایل به سرعت در حال افزایش است و به همین دلیل، تبلیغات موبایلی نیز بیش از پیش مورد توجه تبلیغ‌دهندگان قرار گرفته‌ است؛ چرا که تبلیغ‌دهندگان و صاحبان کسب‌وکار نیز به اهمیت موبایل و کاربران موبایلی پی برده‌اند و

رضا آقامحمدی
16 بهمن 97 ساعت 18:2۳ دیدگاه

یکی از مورد قبول ترین تئوری ها درباره نحوه شکل گیری ماه ، برخورد سیاره زمین با یک جرم دیگر است. اما مدل های جدید ناسا نشان می‌دهند که شاید این فرضیه چندان هم دقیق و درست نباشد!

حسین مرادی
16 بهمن 97 ساعت 17:45۴ دیدگاه

خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک، مناطق آزاد و بنادر بر اساس دستورالعمل جدیدی که از سوی گمرک ابلاغ شد، ترخیص می‌شوند. انتظار می‌رود بر اساس این ابلاغیه حدود 14 هزار خودرو خارجی به بازار عرضه شوند.

رضا آقامحمدی
16 بهمن 97 ساعت 17:1۳ دیدگاه

گویا طی روزها و هفته‌های اخیر حرکت قطب ‌های مغناطیسی زمین به قدری سریع و زیاد بوده است که دانشمندان آمریکایی مجبور شده‌اند نقشه های جدیدی را برای مدل مغناطیسی کره زمین ارائه دهند.

دانیال حجاری
16 بهمن 97 ساعت 16:55۴ دیدگاه

سامسونگ گلکسی اس 1 (Samsung Galaxy S1) و گلکسی اس 1 پلاس (+Samsung Galaxy S1) به دوربین‌های سلفی باکیفیتی مجهز خواهند شد. به تازگی اخبار هیجان‌انگیزی درباره ویژگی‌های دوربین سلفی گلکسی اس 1 منتشر شده است.

مطالعه مشخصات فنی انواع خودرو با امکان مقایسه‏‏

سدان ایرانی یا چینی؛ مساله این است

تحویل انواع رنو با قیمت قدیم

با وام یکساله و بدون بهره

تحویل ام جی 36 با قیمت قطعی

فواید خوردن انار ناشتا

چه مشکلاتی برای استفاده از رادیو در خودرو وجود داشت؟

دلبری زیبای ایتالیایی در پاییز تهران

ملاقات با نماینده قدبلند هایما

چینی ایده‌آل با بخت شوم

قسمت هفتم- ستارگان دهه 8 میلادی

تحویل در بهار و تابستان 98

از کراس اورهای شهری چینی تا سدان های خانوادگی ژاپنی

سایت رسمی پیش فروش محصولات پارس خودرو

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

 

خانه » اخبار و حوادث » علمی » چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

ممکن است شنیده باشید که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند و اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. شما می توانید تبدیل به یک نابغه فوق العاده شوید و یا قدرت‌های روانی مانند ذهن‌خوانی و حرکت اجسام با نیروی ذهن را به دست آورید.

این “افسانه ده درصد الهام‌بخش منابع بسیاری در خیالپردازی فرهنگی بوده است. به عنوان مثال، در فیلم لوسی محصول سال 214 ، یک زن با مصرف مواد مخدر، 9 درصد از مغزش را که قبلا غیرقابل دسترس بوده را رها می‌کند و قدرت‌های خدامانند را در خود پرورش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات سال 213 که توسط بنیاد مایکل جی فاکس برای تحقیقات پارکینسون انجام شد، بسیاری از مردم، ازجمله حدود 65 درصد آمریکایی‌ها این افسانه را باور دارند. در مطالعه دیگری که از دانشجویان پرسیده شد انسان‌ها از چند درصد مغزشان استفاده می‌کنند، حدود یک سوم دانشجویان رشته‌های روانشناسی، پاسخ دادند.1 درصد.فواید خوردن انار ناشتا

با این حال، بر خلاف اسطوره ده درصد، دانشمندان نشان داده‌اند که انسان هر روز از تمام ظرفیت مغز خود استفاده می‌کند.

چندین مورد از شواهد وجود دارد که افسانه ده درصد را رد می‌کند.

بخوانید:

بازسازی سلولهای مغزی

اندازه مغز با میزان هوش چه ارتباطی دارد؟

چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

علم عصب‌شناسی بررسی می کند که چگونه آناتومی مغز بر رفتار، احساسات و شناخت افراد تاثیر می گذارد.

در طول سال‌ها، دانشمندان مغز نشان داده‌اند که قسمت‌های مختلف مغز مسئول اعمال خاصی هستند، از تشخیص رنگ گرفته تا حل مسائل. بر خلاف افسانه ده درصد، دانشمندان به لطف تکنیک‌های تصویربرداری مغز مانند توموگرافی انتشار پوزیترون و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی، ثابت کرده‌اند که همه بخش‌های مغز در فعالیت‌های روزانه ما به طور کامل استفاده می‌شود.

تا به حال تحقیقات درباره پیدا کردن یک منطقه مغز که کاملا غیر فعال باشد، به جایی نرسیده است. حتی مطالعاتی که فعالیت در سطح تک‌سلولی را اندازه گیری می کنند، هیچ بخش غیر فعال مغز را نشان نداده‌اند.

بسیاری از مطالعات تصویربرداری مغز که فعالیت مغز را هنگامی که فرد یک کار خاص را انجام می دهد، اندازه گیری می‌کنند، نشان می‌دهد که چگونه قسمت‌های مختلف مغز با یکدیگر کار می‌کنند.

به عنوان مثال، در حالی که شما این متن را در تلفن هوشمند خود می‌خوانید، برخی از قسمت‌های مغز شما، از جمله قسمت‌هایی که مسئول دید، درک مطلب و نگه داشتن گوشی شما هستند، فعالت‌ر خواهند بود.

با این حال، برخی از تصاویر مغز، به طور ناخواسته از افسانه ده درصد حمایت می‌کنند، زیرا این تصاویر، اغلب لکه‌های روشن کوچکی روی تصویر خاکستری مغز نشان می‌دهد. این ممکن است به این معنا باشد که تنها نقاط روشن در مغز فعالیت دارند، اما اینطور نیست. بلکه، لکه‌های رنگی نمایانگر مناطقی از مغز هستند که وقتی شخص کاری انجام می‌دهد، فعال‌ترند، و زمانی که شخص کاری انجام نمی‌دهد، نقاط خاکستری وجود دارد، یعنی مغز فعال است ولی به میزان کمتر.

مخالفت مستقیم با افسانه 1 درصد در افراد مبتلا به آسیب مغزی ،مثل سکته مغزی، ضربه به سر یا مسمومیت با مونواکسیدکربن، قرار می‌گیرد و کارهایی که به دلیل صدمات فوق دیگر قادر به انجام آن‌ها نیستند و یا نمی‌توانند مانند قبل انجام دهند. اگر افسانه 1 درصد درست باشد، پس آسیب به بسیاری از نقاط مغز ما، نباید بر عملکرد روزانه ما تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده‌اند که آسیب رساندن به یک بخش بسیار کوچک مغز ممکن است عواقب ویرانگر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسی تجربه آسیب به منطقه براکا را داشته باشد، میتواند زبان را درک کنند، اما نمیتواند به درستی کلمات را ادا کند یا به صورت روان صحبت کند.

در یک مورد بسیار افشا شده، یک زن در فلوریدا زمانی که کمبود اکسیژن نیمی از ناحیه پیشین مغزش_که 85 در از مغز را تشکیل می‌دهد_ را تخریب کرد به طور دائم “قابلیت تفکر، درک، خاطرات و احساسات که اساس انسان بودن است را از دست داد.

یکی دیگر از شواهد علیه افسانه ده درصد، تکامل است. مغز افراد بزرگسال تنها دو درصد از جرم بدن را تشکیل می‌دهد، اما بیش از 2 درصد از انرژی بدن را مصرف می‌کند. در مقایسه، مغز بسیاری از گونه‌های مهره دار – از جمله ماهی‌ها ، خزندگان، پرندگان و پستانداران – دو تا هشت درصد انرژی بدن خود را مصرف می کنند.

مغز به وسیله میلیون ها سال انتخاب طبیعی شکل گرفته است، که این موضوع ویژگی‌های مطلوب را برای افزایش احتمال زنده ماندن به ارمغان می آورد. بعید است بدن در صورتی که تنها از 1 درصد مغز استفاده کند، مقدار زیادی از انرژی خود را به مغز اختصاص دهد.

حتی با شواهد فراوان که خلاف آن را نشان می دهد، چرا بسیاری از مردم هنوز معتقدند که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند؟ مشخص نیست که چگونه در وهله اول اسطوره گسترش یافته است، اما ممکن است از طریق کتاب‌های خودآموز محبوب شده باشد و حتی ممکن است در مطالعات قدیمی و ناقص علوم عصب‌شناسی نیز وجود داشته باشد.

جذابیت اصلی اسطوره ده درصد این ایده است که اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. این ایده با پیامی که توسط کتاب های خودآموز بیان می‌شود مطابقت دارد که به شما راه‌هایی را می دهد که می توانید خودتان را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، مقدمه لوئل توماس در کتاب مشهور دیل کارنگی، چطور بر دوستانمان پیروز شویم و مردم را تحت تآثیر قرار دهیم، می‌گوید که فرد معمولی “تنها 1 درصد از توانایی ذهنی پنهانش را توسعه می‌دهد. این بیانیه که از ویلیام جیمز، روانشناس، بیان شده، اشاره می‌کند به پتانسیل فرد برای دستیابی بیشتر، نه اینکه چقدر از مغز آن‌ها استفاده می‌شودگفته می‌شود  که انیشتین، با استفاده از افسانه ده درصد، نبوغش را توضیح داد، هرچند این ادعاها بی اساس است.

یکی دیگر از منابع اسطوره موجود در زمینه‌های ‌ساکت مغز از پژوهش های علوم انسانی قدیمی است. به عنوان مثال، در دهه 193، ویلدر پنیفورد، جراح مغز و اعصاب، الکترودهای الکتریکی را به مغز بیماران مبتلا به صرع متصل کرد. او متوجه شد که برخی از نواحی مغز باعث شده بیماران احساسات مختلفی را تجربه کنند که دیگران نمی‌توانند تجربه کنند.

با تکامل تکنولوژی، محققان بعدا دریافتند که این مناطق “ساکت مغز، که شامل لوب پیشانی است،مطمئناٌ کارکردهایی داشته‌اند.

بخوانید:

هشت علامت تومور مغزی را بشناسید

مغز چگونه هشیاری را بوجود می آورد؟

عادات هفت گانه مضر برای سلامت مغز

صرف نظر از اینکه چگونه و کجا این افسانه ایجاد شده است و علی رغم فراوانی شواهد که نشان می‌دهد انسان از کل مغز خود استفاده می‌کند، این افسانه در تصورات فرهنگی نفوذ کرده است. با این حال، این فکر که شما می‌توانید با رمزگشایی بقیه مغزتان، تبدیل به یک نابغه یا فوق بشر با قدرت حرکت اجسام با ذهن شوید، بسیار وسوسه‌انگیز است.

thoughtco

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

فواید خوردن انار ناشتا

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

پوست و ريشة انار ضدكرم مي‌باشد.انار معتدل ، مقوي ، ملين ، ادار آور و ضد تشنگي مي‌باشد.اگر بعد از غذا انار شيرين خورده شود رنگ چهره زيبا و غذا آسان هضم مي‌شود.كساني كه لاغر هستند خوردن انار براي آنها مفيد است البته نوع شيرين آن.🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید 👇Facebook 👉 http://facebook.com/AfazTVInstagram 👉 http://instagram.com/AfazTVTelegram 👉 http://t.me/AfazTVTwitter 👉 http://twitter.com/afazsadat Disclaimer Under Section 17 of the copyright Act 1976,allowance is made for fair use for purposes such as criticism,comment,news,reporting,teaching,scholarship and research.Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing.Non-profit,educational or personal use tips the balance in favor of fair use.سلب مسئولیت حقوقی طبق ضمیمه 17 قانون حق تکثیر 1976، برای استفاده عادلانه برای اهداف مانند انتقاد، نظر، اخبار، گزارشگری، تدریس، بورس تحصیلی و تحقیقاتی، کمک هزینه می شود.استفاده منصفانه از استفاده مجاز توسط قانون کپی رایت است که در غیر اینصورت ممکن است نقض آن باشد.استفاده غیر انتفاعی، آموزشی یا شخصی تعادل را به نفع استفاده عادلانه راهنمایی می کند.

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Playlists werden geladen

انار یک میوه پاییزی و بسیار خوشمزه است که طرفداران بیشماری دارد.

در این مطلب برای شما دلایلی آوردیم تا ناشتا انار و گلپر بخورید.

– نخست انار دون شده را درون قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید.

گلپر، نبات و چوب دارچین را اضافه کنیدو روی حرارت غیر مستقیم ( کتری یا وارمر ) قرار دهید .

بگذارید قوری برای حداقل یک ساعت روی شعله غیر مستقیم باشد تا کاملا رنگ بگیرد.فواید خوردن انار ناشتا

بهتر است برای دمنوش از قوری چینی استفاده کنید.

اگر از آب انار به جای آب جوش استفاده کنید دمنوش شما خوش رنگ تر می شود.

خواص دمنوش انار و گلپرخوردن این میوه و آب آن به دلیل ترکیباتی که دارد، یبوست آور است و خوردن اش به همراه هسته مانند یک ملین عمل می کند اما به دلیل ایجاد مشکلاتی به هنگام دفع، بهتر است که یک چهارم آن را با هسته و بقیه اش را بدون هسته میل کنید.

ضمنا از آنجا که این میوه نفاخ است، مصرف آن با گیاه معطری مانند گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفاخ بودن را از این میوه می گیرد.

خوردن انار یا آب آن به تنهایی سوء هاضمه آور بوده و سوزش معده به دنبال دارد.

به این دلیل خوردن اش با گلپر توصیه می شود.

یادتان باشد که خوردن مقدار کمی از انار گلپر زده بعد از غذا به هضم غذا کمک می کند.

ناشتا خوردن انار و گلپر معده را پاکسازی و خون را تصفیه میکند، پوست را شاداب نگه میدارد، با خواص آنتی اکسیدانی؛ دشمن سرطان و آلزایمر است، دفع کننده چربی و سموم بدن است.

کلید واژه ها: انار – خوردن – میوه – هسته – خواص – طرفداران – پاکسازی – آلزایمر – دارچین – همراه – سرطان – توصیه – ساعت – چینی – پوست – چربی – گیاه – مصرف1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *