فواید استفاده از ژل رویال

خواص ژل رویال باعث شده تا بسیاری از مردم از آن به عنوان دارو استفاده کنند. برخی از فواید ژل رویال که شاخص تر هستند را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. ژل رویال بخاطر اسمش (ژل سلطنتی) به نظر دارای اعتبار خاصی می آید و باعث ایجاد کنجکاوی می شود که این تا حدی منطقی است.

اسم آن به تنهایی میتواند شما را جذب کند، اما چه چیزهای دیگری به آن جذابیت میدهد؟ خب، برای شروع گزارش درباره خواص ژل رویال میتوان به ضد تومور، ضد باکتری و ترمیم زخم ها اشاره کرد.

ژل رویال طبیعی را با ضمانت کامل و بصورت مستقیم از زنبوردار تهیه کنید!

ژل رویال میخواهم!  915255551- 5836242521

 

فواید استفاده از ژل رویال

حتما می پرسید ژل رویال دارویی از کجا می آید؟ این ماده مغذی توسط زنبورهای کارگر تهیه میشود و میزان قابل توجهی پروتئین دارد که برای رشد و تکثیر سلول ها مهم است. درست مثل عسل، منبع آن کندوی زنبورهاست، اما زنبورها این ماده را برای دلایلی کاملا متفاوت تولید میکنند.

در حالی که عسل منبع انرژی زنبورهای کارگر است، ژل رویال بعنوان غذای اصلی مختص ملکه استفاده میشود. از اینجاست که ژل رویال یعنی ژل سلطنتی گرفته است.

 

درست مثل تمام استفاده های ویژه  عسل، ژل رویال نیز برای موارد درمانی زیادی مثل درمان طبیعی آسم، پرورش سالم استخوان ها، حفظ جوانی ظاهری و تقویت سیستم ایمنی استفاده میشود. حتی بعنوان راهی احتمالی برای جلوگیری از رشد سرطان نیز به آن اشاره شده است.

 

بعضی از ژل رویال بعنوان دارو استفاده میکنند، اما مهم این است که آن را با گرده گل و زهر زنبور عسل اشتباه نگیرید، چون این مواد کاملا متفاوت اند. به چند مورد از خواص ژل رویال اشاره میکنیم.

 

بر اساس نتایج آزمایشی منتشر شده در سال ۲۰۰۱ از مجله International Immunopharmacology ژل رویال می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. در این آزمایش، واکنش هیستامین به آلرژن ها فورا سرکوب شد و نشان داد که امکان دارد ژله رویال بتواند به کاهش علائم آلرژی فصلی کمک کند.

با این حال، هنوز تحقیقات بیشتری برای تأیید خواص ضد حساسیت ژل رویال لازم است.

 

پژوهش های اخیر میگوید ژل رویال میتواند حافظه کوتاه مدت را تقویت کند زیرا ثابت شده به طور کلی نقش تقویتی روی عملکرد اعصاب دارد. می دانیم بیماری آلزایمر به طور کلی یعنی اختلالات حافظه و یادگیری، برای همین آزمایشی برای بررسی تاثیر ژله رویال روی یادگیری و حافظه، در نهاد تحقیقات بیومدیک پیشرفته (Advanced Biomedical Research) مطرح شد.

به دلیل اینکه بافت مغز اسید های چرب سیر نشده زیادی در خود دارد که به ویژه در برابر حمله رادیکال های آزاد ضعیف اند، مواد آنتی اکسیدان موجود در ژل رویال میتوانند نقش مهمی در درمان و پیشگیری بیماری های مختل کننده اعصاب داشته باشد.

 

بنظر میرسد ژله رویال منبع مهم بیفیدوباکتری است که باکتری های مفید در حفظ سلامت مسیر گوارشی هستند. مطالعات بالینی دیگری مانند ضد سرطان بودن و افزایش ایمنی را نیز به وجود بیفیدوباکترها در مسیر گوارشی ربط داده اند. ترکیب ویژه عسل میتواند به رشد، فعالیت و پایداری بیفیدو باکترهای درون محصولات لبنی تخمیر شده کمک کند.

 

تحقیقات نشان میدهد که خوردن ژله رویال میتواند عوارض یائسگی را کاهش دهد و احساس سلامتی را در زنان یائسه بهبود میبخشد. ترکیبی از ژل رویال، روغن پامچال شب، دامیانا و جینسنگ هم میتواند عوارض یائسگی را کم کند.

آزمایشی انجام شده توسط گروه علوم پزشکی شرق و غربِ دانشگاه کیونگ هی (Kyung Hee) کره گزارش میدهد که ژله رویال چروک های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش B را تنظیم میکند. این تاثیرات ضد پیری روی پوست با تعیین محتوای کلاژن و ضخامت اپیدرمی بافت پوست اندازه گیری شدند.

درجه پرو کلاژن نوعِ ۱ در مواردی که رژیم غذایی آنها یک درصد ژله رویال داشت افزایش پیدا کرد. این نتایج مشخص میکند که ژله رویال میتواند با افزایش تولید کلاژن، از پوست در برابر پیری محافظت کند.

گروه ارتوپد و تروماتولوژیِ دانشکده پزشکی دانشگاه اروسیوس (Erciyes) ترکیه تاثیر ژل رویال و گرده گل روی کاهش از بین رفتن استخوان ها بدلیل پوکی را بررسی کردند. تراکم مواد معدنی استخوان را اندازه گرفتند، از بافت ها نمونه برداری و نمونه های خون را برای آزمایش جمع آوری کردند. با تصویر برداری از همه این ها در میکروسکوپ الکترونی میتوان میزان کلسیم و فسفات استخوان ها را مشخص کرد.

تفاوت های بارزی بین نمونه ها یافت شد که سلامت بالاتر استخوان های ستون فقرات و قسمت بالایی استخوان ران (proximal femur) در گروه های مصرف کننده ژله رویال و گرده گل را نشان میداد. میزان کلسیم و فسفات بافت استخوانی در نمونه های این گروه بود پس ژله رویال و گرده گل می توانند باعث کاهش از بین رفتن استخوان ها بدلیل پوکی شوند.

 

مدت زیادی است که عسل بعنوان کمکی در درمان زخم ها شناخته می شود. تحقیقات نشان میدهد ژل رویال نیز فایده های قابل توجهی در درمان زخم دارد. در آزمایشی در سال ۲۰۱۰ ، زخمی بلافاصله با ژل رویال به غلظت های مختلف تا حد ۴۸ ساعت تحت درمان قرار گرفت. کوچ یاخته (فرآیندی پایه‌ای در رشد و نگهداشت جانداران) با اندازه گیری بسته شدن حاشیه های زخم مورد بررسی قرار گرفت.

کوچ یاخته های فیبروبلاست پس از گذشت ۲۴ ساعت از ایجاد زخم شروع شد و درمان ژل رویال به طور قابل ملاحظه ای سرعت کوچ را بالا برد. به طور کلی، این آزمایش نشان داد که ژل رویال کوچ یاخته های فیبروبلاست را تسریع میکند. فیبروبلاست سلولی در بافت بهم پیوسته است که کلاژن و فیبرهای دیگر تولید میکند و باعث تعادل چربی های متنوع موجود در فرآیند درمان زخم میشود.

 

نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله داروهای گیاهی ابن سینا (Avicenna Journal of Phytomedicine) فواید ژله رویال روی پارامترهای اسپرم، درجه تستوسترون و مالون دی آلدئید در موش را ارزیابی کرده است. تعداد اسپرم، میزان تحرک، زنده بودن، تکامل و بی نقصی DNA آن ها در این آزمایش آنالیز شدند. نتایج اشاره بر این دارد که درمان توسط ژل رویال میتواند ناباروری جنس نر را بهبود بخشد.

پژوهش هایی حاکی از اینکه ژله رویال میتواند یک سری نشانگرهای دیابت نوع دو را در مردان و زنان بهبود بخشد وجود دارد. در یک آزمایش بالینی با افراد راندوم، چهل بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ موظف به خوردن روزانه ده گرم ژله رویال یا یک عدد قرص پلاسیبو (بی اثر و تلقینی) بصورت ناشتا شدند.

با اینکه اثرات فوری نبود و پژوهش های بیشتری در این زمینه لازم است، تغییراتی در درجه گلوکز خون صورت گرفت که میتواند برای دیابت نوع ۲ مفید باشد. یعنی ژله رویال میتواند درمان طبیعی برای دیابت باشد.

 

مطالعات نشان می دهد که ژل رویال (شاه انگبین) می تواند در زمان بهبودی بیماران تحت پرتودرمانی و شیمی درمانی کمک کند. همراه با درمان استاندارد با دهانشویه، مشخص شد که عوارض موکوزیت دهان را بهبود می بخشد. داده ها حاكي از آن است كه استفاده از ژله رویال تاثير شايعی در موكوزيت شديد دهان داشته و این تاثیر ناشی از فعاليت هاي ضد التهابي يا آنتي اكسيداني آن است.

بیماران شیمی درمانی، عوارض جانبی درمان سرطان و کاهش پاسخ ایمنی  را با زخم های دردناک و زخم های دهانی تجربه میکنند. در مطالعه ۱۰۳ بیمار مبتلا به سرطان، مصرف ژل رویال (۱ گرم در روز) باعث بهبود زخم های دهان و کاهش زمان بهبودی شد. ژل رویال را در دهان گذاشته و قورت دهید.

در یک مطالعه، ۳۱ داوطلب ۳ گرم ژل سلطنتی را به مدت شش ماه مصرف کردند؛ که این ارزیابی نتایج مثبتی در پی داشت.فواید استفاده از ژل رویال

ژل رویال ممکن است گلبول های قرمز را افزایش داده و باعث کاهش کم خونی شود . در یک مطالعه  شش ماهه بر روی  ۳۱ داوطلب که روزانه  ۳ گرم ژل سلطنتی مصرف می کردند ، مشخص شد که  تعداد گلبول های قرمز آنها افزایش یافته بود. ژل رویال با افزایش سطح تستوسترون ، تعداد گلبول های قرمز را بالا می برد .

ژل رویال می تواند سوخت و ساز چربی را افزایش دهد. در یک مطالعه ،  ۷ داوطلب در هر روز ۶ گرم ژل رویال مصرف کردند. بعد از ۴ هفته، کلسترول این افراد کاهش یافت.

ژل رویال ممکن است موجب محافظت مغز از بیماری آلزایمر شود. طی آزمایشی  برروی موشهایی که دارای بیماری آلزایمربودند معلوم شد  مصرف ژل رویال باعث بهبود حافظه مکانی، یادگیری و عملکرد مغز شد. موش هایی که ژل رویال را تغذیه می کردند قادر به حرکت در مارپیچ ها بودند و به رغم بیماری های مغزی، مسیر را به یاد می آوردند.

ژل سلطنتی می تواند طول عمر انسان را افزایش دهد.

 

خواص ژل رویال در دهه پنجاه میلادی بسیار مورد توجه پاپ قرار گرفت که از پیری و مشکلات تنفسی رنج میبرد. در آن زمان بسیاری از کاتولیک ها و مسیحیان خواستار آن شدند، که همین باعث شد کمیاب و گران قیمت شود.همچنین چینی ها و مردم قاره آسیا نسل هاست از آن استفاده میکنند.

ژله رویال یک ترشح پروتئینی است که از غدد هیپوفارِنکس و فک پایینی زنبور عسل کارگر خارج میشود. تنها غذایی که در طول عمر ملکه به او داده میشود و همچنین همه لاروهای کوچک در سه روز اول پس از از تخم در آمدن با ژل رویال تغذیه می شوند.

این سوخت زنبوری دارای ویژگی های مختلف بیولوژیکی مفید برای سلامت انسان مانند فعالیت های آنتی اکسیدانی، اثرات ضد باکتری، افزایش ایمنی و اثرات ضد تومور است.

پنجاه درصد وزن خشک ژل رویال را پروتئین تشکیل داده. گزارش شده که ۹ تا از پروتئین های اصلی ژله رویال  ۸۰ الی ۹۰ درصد کل پروتئین ها را تشکیل میدهند. دیگر پروتئین ها مانند آلفا گلوکوزیداز، گلوکز اکسیداز و آلفا آمیلاز نیز شناسایی شده اند.

علاوه بر این، ژله رویال زنبور عسل (Apis mellifera) به دلیل خواص محافظتی آن، دارای تاریخچه طولانی در داروهای طبیعی انسان است. برای درک و پایه ای و جامع از چربی های موجود در آن، به طور کلی، اکثرا شامل اسیدهای چرب (الیفاتیک) میشود، که تقریبا همه آنها اسیدهای چرب آزاد هستند. لیپید ها یک دسته از ترکیبات ارگانیک هستند که اسید های چرب بحساب می آیند و در آب حل نمی شوند بلکه در حلال های آلی قابل حل هستند.این دسته  شامل بسیاری از روغن های طبیعی، واکس ها و استروئیدها نیز میشود.

اسیدهای چرب ژله رویال ، اسیدهای چرب زنجیره ی میانی هستند. لیپید ها به عنوان داروهای پیشگیرانه و تقویت کننده مورد استفاده هستند. با ویژگی هایی که شامل مهارکنندگی قوی رشد سرطان، اعتدال بخش سیستم ایمنی، درمان جایگزین برای یائسگی، محافظ از پوست در برابر پیری و موارد دیگر میشود.

طعم ژل رویال معمولا خشک، گس، کمی تلخ بوده و اثر آن در دهان میماند. طعمی که پس از مصرف آن در دهان میماند گاهی ممکن است شامل کمی دوز زهر زنبور عسل باشد و حالت بی حسی به دهان و زبان بدهد، به همین دلیل افرادی که حساسیت شدید به زهر زنبور دارند نباید ژل رویال مصرف کنند.

تنها نصف قاشق چایخوری به صورت روزانه کافی است تا از خواص بسیار آن بهره ببرید. میتوانید خام یا به همراه عسل با صبحانه یا در چای یا نوشیدنی خود آن را مصرف کنید.

ژل رویال را میتوانید از فروشگاه های آنلاین عسل یا حتی داروخانه ها تهیه کنید. اگر بنظرتان زیاد استفاده ای ندارید، ژل رویال خشک شده برای نگهداری طولانی مدت مناسب تر است و خواص خود را در دمای اتاق حفظ میکند. وقتی از آن قرص و کپسول میسازند معمولا برای پر کردن کپسول مواد دیگری نیز اضافه میکنند پس حتما توضیحات روی بسته را بخوانید.

اگر از ژل رویال خشک نشده استفاده میکنید، حتما فریز شده آن را تهیه کنید زیرا انجماد در مقایسه با نگهداری در دمای اتاق یا نگهداری در یخچال، کیفیت آن را بهتر حفظ میکند.

میتوانید ترکیبات مایع ژل رویال را نیز تهیه کنید که البته، اغلب دارای مواد نگهدارنده و مقداری عسل برای بهبود طعم هستند.

 

اگر سرطان سینه ی گیرنده استروژن مثبت دارید از مصرف ژله رویال خودداری کنید چون میتواند رشد سلول های سرطانی را افزایش دهد. اگر از داروهای ضد انعقاد خون یا هرگونه داروی دیگری مصرف میکنید، یا حامله هستید یا شیرده، حتما قبل از خوردن ژل رویال با دکتر خود صحبت کنید.

حائز اهمیت است که بدانید از علت های موارد زیادی آنافیلاکسی، آسم و کولیت هموراژی، مصرف ژل رویال گزارش شده است. افرادی که حساسیت شدید به نیش زنبور عسل دارند هرگز نباید ژله رویال مصرف کنند.

دوز مناسب ژله رویال به فاکتورهای زیادی همچون سن مصرف کننده، سلامتی و شرایط دیگر او بستگی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کامل و مناسبی درباره یدوز بندی ژله رویال نداریم. بخاطر داشته باشید که هر محصول طبیعی همیشه مفید و بی خطر نیست، بنابراین دوز بندی ضروری است.

بطور کلی توصیه می شود روزانه ۱ تا ۳ گرم ژل رویال را بصورت ناشتا زیر زبان گذاشته و مصرف کنید. همچنین میتوانید این مقدار ژل رویال را با مقدار مساوی یا دو برابر عسل طبیعی ترکیب نموده و استفاده کنید.

حتما از توضیحات روی بسته بندی محصولات پیروی کنید و قبل از مصرف با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

با طریقه مصرف و نگهداری اصولی ژل رویال آشنا شوید.

 

با توجه به خواص ژل رویال برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن استفاده می شود، برای مثال درمان طبیعی آسم، استخوان‌سازی سالم، بعنوان درمانی ضد پیری و برای تقویت سیستم ایمنی، حتی بعنوان راهی احتمالی برای جلوگیری از رشد سرطان نیز مورد بررسی قرار گرفته شده است.

ژل رویال سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و با عکس‌العمل های آلرژیک مقابله می‌کند، به بیماران آلزایمری کمک می‌کند، حاوی پروبیوتیک‌های مفید می‌باشد، عوارض یائسگی و پس‌ ازیائسگی را سهولت می‌بخشد، سطح کلاژن را برای پوستی بهتر بهبود می‌بخشد، پوکی استخوان را درمان می‌کند، در التیام زخم‌ها کمک می‌کند، باروری مردان را بهبود می‌بخشد، دیابت را درمان می‌کند و در کاهش علائم موکوزیت (ورم غشاء مخاطی) تاثیر گزار است.

 

 

ژل رویال حاوی پروتئین، کربوهیدرات، چربی، آمینو اسیدهای آزاد، ویتامین و مواد معدنی می‌باشد. ژل رویال از ۶۰ الی ۷۰ درصد آب، ۱۲ الی ۱۵ درصد پروتئین، ۱۰ الی ۱۶ درصد شکر، ۳ الی ۶ درصد چربی و ۲ الی ۳ درصد ویتامین، نمک و آمینو اسید تشکیل شده است. البته ترکیب آن بسته به منطقه جغرافیایی و آب‌وهوا متفاوت می‌باشد.

ژل رویال معروف به “سرچشمه جوانی و زیبایی متشکل از ویتامین B5 و دیگر ویتامین‌های خانواده B، بیوتین، اینوسیتول، فولات، اسید نوکلئیک، گاما گلوبولین و ۱۷ آمینو اسید متفاوت از جمله هشت آمینو اسید اصلی است که بدن انسان نمی‌تواند تولید کند. علاوه بر این حاوی پتاسیم، کلسیم، مس، سولفور، روی، آهن و منگنز نیز می‌باشد. تعجبی ندارد که این مقطع غذایی مطلوب، خواص نشاط آفرین و انرژی بخشی دارد.

 

این خصوصیات به ژل رویال این قابلیت را می‌دهند که بدن را جوان و تازه کرده و مانع روند پیری شود، رنگ پوست را حفظ کند، درد آرتروز را کاهش دهد، بعنوان داروی ضدافسردگی عمل کند، به افرادی که از بیماری آلزایمر رنج می‌برند کمک کند، توانایی واضح فکر کردنمان را تقویت کند، عدم تعادل هورمونی را درمان کند و سلامت قلب را تقویت کند. این لیست بزرگیست!

نظر شما درباره خواص ژل رویال چیست ؟ با ما مطرح کنید.

سلام و خسته نباشید مدیران سایت بسیار عالی بود دستتون درد نکنه .

سلام از مطالب مفیدی که در سایت منتشر میکنید بسیار ممنونم ژل رویال اصل رو از کجا و چگونه و با چه قیمتی میتونیم تهیه کنیم ؟ با تشکر از شما

سلام وقت بخیر شما میتوانید قیمت ژل رویال طبیعی را از طریق فروشگاه آنلاین آهوتا بررسی کرده و در صورت نیاز به صورت آنلاین سفارش دهید. با آرزوی سلامتی

سلام ممنونم از مطالب مفیدوکامل شمامن هم خود ژل رو که ترکیبی با عسل هست صبح ناشتا بصورت زیر زبانی استفاده میکنم و جدیدا قرصش که طبق دستور روی جعبه همراه با غذا مصرف میکنم.احساسم خیلی خوبه .به دوستانم توصیه میکنم

سلام خوبید میگم شما کپسول رویال ژل می‌خورید نظرت راجب به اون چیه ؟ وب نظرتون کدوم برند رو تهیه کنم

سلام؛ لطف کنید اگر امکانش هست مقالات مربوطه رو هم منتشر کنید داخل سایت ممنون

سلام ممنون از توجهتان، در دسته بندی ژل رویال مقالات زیادی منتشر شده که از طریق لینک زیر میتوانید پیگیری کنید. مقالات مرتبط با ژل رویال

سلام پسر من سیزده سالشه و کولیت اولسرا داره ژل رویال رو میتونم برای مفاصل و بهبود زخم روده و کمبود ویتامین‌ها براش استفاده کنم نحوه مصرفش چجوربه آیا براش ضرر نداره؟؟؟

سلام وقت بخیر، لطفا مقاله زیر را مطالعه بفرمایید. درباره نحوه مصرف ژل رویال برای بیماری های مختلف توضیح داده ایم.

نحوه مصرف ژل رویال برای بیماری های مختلف

سلام پسر من سیزده سالشه و کولیت اولسرا داره ژل رویال رو میتونم برای مفاصل و بهبود زخم روده و کمبود ویتامین‌ها براش استفاده کنم نحوه مصرفش چجوربه آیا براش ضرر نداره؟؟؟ میشه یکلام بگید آره یا نه از مقاله جواب نگرفتم

بله ژل رویال در بهبود و درمان کولیت اولسروز موثر هست. ضمن اینکه بره موم هم برای درمان کولیت زخمی توصیه می شود. از آنجایی که این بیماری مزمن می باشد، درمان قطعی آن زمان بسیار طولانی را می‌طلبد؛ توصیه میکنیم در ابتدا با دوز پایین و در حد ۱ گرم مصرف نمایید و به مرور دوز را افزایش دهید. شاد باشید و سلامت

سلام.اگرواقعا این همه خواص داشته باشد بسیارداروی خوب وفوق العاده ای است حیف که قیمت آن گران است ضمن اینکه اینگونه داروها وموادمغذی متاسفانه بعدازفراگیرشدن ممکن است موردسوء استفاده قرارگیردیعنی بعدازمدتی به آن غش خواهند زدبنابراین لازم است مراکزمعتبری تحت نظارت به توزیع اینگونه موادمغذی اقدام کنند.ازمطالب مفید ارائه شده دراین بسیارسپاسگزاریم.

سلام در مقالات بسیار مزایای مصرف ژل رویال را بصورت علمی و طبق تحقیقات بیان کرده ایم، قیمت ژل رویال خالص بدلیل سختی برداشت و محدود بودن آن تعیین می شود بطوری که برای تهيه یک کيلوگرم ژل رویال به حدود ۲۵۰۰ سلول ملکه نياز است. ژل رویال های چینی و صنعتی در بازار به وفور با قیمت های پایین عرضه می شود که به هیچ وجه توصیه نمی شود. توصیه ما نیز خرید از مراکز معتبر می باشد.

سلام و وقت بخیر..این محصول برای چاقی هم موثره؟

سلام ژل رویال با تنظیم سوخت و ساز بدن وزن بدن را کنترل و مشکلات اضافه وزن و کاهش وزن که ناشی از اختلالات سوخت و ساز در بدن است را برطرف می کند.

ژل رویال رو برای بیماران ام اس میتوان پیشنهاد داد؟؟؟

سلام ژل رویال از لحاظ ویتامین B6 و B12 بسیار غنی می باشد و در روند بهبودی بیماران مبتلا به ام اس موثر است.

سلام وقت بخیر سپاس فراوان از شما که در جهت تقویت آگاهی عموم مردم گام بر میدارید خدا قوت اگه امکان داره لطف میکنید ادرس فروشگاه رو که حدس میزنم در مشهد باشین بدین ممنون میشم بعد اینکه ژل رویال برای ضعف عمومی بدن و احساس کسل بود کارایی داره یا نه . اگه داره دوز مصرف و چگونه مصرف کردن اون چقدر است برای ارسال به شهرستان چجور است چون طبق ویدئو که گذاشتین بهتر است که در فریزر نگهداری شود در اخر بازهم تشکر میکنم

سلام ممنون که نظرتان را با ما در میان می گذارید. آهوتا بستری برای خرید آنلاین محصولات زنبور عسل است، از طریق https://ahoota.com/shop می توانید خرید خود را انجام دهید و سفارشات را در هر جای ایران تحویل بگیرید. برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین افزایش انرژی بسیار موثر می باشد، مقدار مصرف روزانه یک گرم می باشد، همچنین اطلاعات کامل همراه بروشور خدمت تان ارسال می شود. ژل رویال همراه با یخ و یا عسل ارسال می شود. شاد باسید و تندرست

شهرام از بندرعباس ضمن عرض سلام و خسته نباشي، ازاينكه اين اطلاعات مفيد رو در خصوص ژل رويال به مردم ارائه كرديد، واقعا مطالبتون بسيار جالب و مفيد بود ، با آرزوي موفقيت براي شما و آرزوي سلامتي هرچه بيشتر براي آنانيكه مشكلات خاص دارند، و مطمئن باشند با مصرف ژل رويال بهبود ي پيدا خواهند كرد

باسلام بابت مژالب خوبتون ممنون.ایامصرف ژل رویال برای سرطان مجاری صفراوی ویاکبد مضرنیست؟

سلام خیر مضر نیست ولی توصیه می شود با پزشک متخصص مشورت کنید.

سلام بره موم هم برای سرطان میگن خیلی خوبه

سلام بله همانطور که فرمودید بره موم برای پیشگیری و درمان سرطان می تواند موثر باشد.

سلام. من میخواستم بدونم برای آموزش استخراج ژل رویال به کجا مراجعه کنم؟

سلام با مراجعه به جهاد کشاورزی منطقه تان از کلاس ها و دوره های آموزشی مربوطه اطلاع کسب کنید.

سلام من با توجه به ابنكه پيوند كبد شده ام و دارو مصرف ميكنم كه سيستم ايمنى بدنم پايين باشه ايا ميتونم مصرف كنم؟

سلام با پزشک متخصص مشورت کنید.

سلام ژل خوب گرمی جنده

سلام وقت بخیر، از طریق لینک زیر قیمت بروز را مشاهده کنید. قیمت ژل رویال

با سلام، آیا ژل رویال برای مادری که شیر کافی برای نوزادش نداره، موثر هست؟ با تشکر

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 13 و 16 الی 19:3

پنج شنبه از ساعت 8 الی 14

مجموعه آهوتا با 9 سال سابقه زنبورداری به ارائه معتبرترین آموزش های عسل درمانی میپردازد و با توجه به نیاز مردم به خرید عسل طبیعی اقدام به فروش عسل طبیعی بصورت مستقیم از زنبوردار و بدون واسطه می نماید . اگر به دنبال عسل طبیعی هستید ، فروشگاه آهوتا با فروش عسل و ارسال رایگان سفارشات بالای 2 کیلو و ضمانت اصالت ، میتواند بهترین عسل را به شما برساند. اهداف اصلی ما : 1- آگاهی عموم نسبت به فواید عسل طبیعی 2- آموزش عسل درمانی بصورت رایگان 3- فروش عسل طبیعی بدون واسطه

تلفن تماس: 5836242521 – 915255551 سامانه پیام کوتاه : 5966625551 : info [at] ahoota.com ارتباط از طریق تلگرام : ahoota_admin خراسان شمالی ، شیروان ، روستای باغان

آیا می دانید داروی شما به چه منظور تجویز شده است ؟ آیا از نحوه مصرف صحیح نگهداری، عوارض و تداخلات داروی خود مطلع هستید؟      آیا می دانید در هنگام مسمومیت دارویی یا غذایی چه باید کرد؟         شماره تلفن 149 مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم کشوری به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات دارویی همشهریان محترم می باشد. همچنین مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن 3155579 در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات دارویی شما می باشد                             مرکز اطلاع رسانی دارو و سمومDPIC                                     * برای حفظ سلامت خودمان آنتی بیوتیک را هوشمندانه استفاده کنیم .                                     * متاسفانه آمار ها نشان می دهد که کشور ایران رتبه سرانه مصرف دارو در جهان را دارد.


آشنایی با خواص ژل رویال


عسل مهمترین محصول زنبور عسل است که توسط زنبورهای کارگر تولید می شود.اما فعالیت زنبورهای کارگر منحصر به تولید عسل نبوده و محصولاتی همچون ژل رویال و موم را نیز تولید می کنند.به ژل رویال (royal jelly) شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه هم  می گویند. این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش است. در واقع به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده و از گذشته های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب باستان استفاده می شده و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته جهان استفاده طبی از آن بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه ها و موسسه های تحقیقاتی معتبر رایج است.


تولید ژل رویال

فواید استفاده از ژل رویال

این ماده از دو جفت غده هیپوفارین موجود در طرفین سر زنبوران کارگر جوان ترشح می شود و با بزاق دهان آنها مخلوط می گردد. این ژل، خمیری شکل با رنگ تقریبا سفید تا زرد کمرنگ و طعمی تند و زننده است. این ماده مغذی تا سه روز مورد استفاده همه لاروها قرار میگیرد ولی زنبور ملکه به طور دائم از این ماده تغذیه می شود. بدون ژل رویال هیچ لاروی قادر به رشد نیست و این ماده، ملکه را قادر می سازد که در روزهای تخم ریزی در شبانه روز بیش از 25 تخم بگذارد که وزن این مقدار بیش از وزن خود ملکه است. همچنین ملکه زنبور عسل به واسطه استفاده از این ماده مغذی حدود 5 تا 6 سال عمر می کند در حالی که زنبور های کارگر در فصول فعالیت خود (بهار و تابستان) حدودا در کمتر از 14 تا 24 روز از فعالیت خود میمیرند.

خواص فیزیکی ژل رویال

ژل رویال ماده ایست ژلاتینی سفید مایل به زرد روشن،کلوئیدی و چسبناک با بوی خاص که هنگام حل شدن کمی کف تولید می کند وPH  آن اسیدی می باشد.

تجزیه شیمیایی ژل رویال حضور مواد زیر را در آن اثبات کرده است:


• آب (بیشترین مقدار)


•کلاژن


•کربوهیدرات

• پروتئین (قسمت عمده آن آلبومین و گلبولین است)

• اسید های آمینه ضروری که 8 نوع آن در این ژل موجود است.

• از جمله اسید های چرب غیر اشباع موجود در آن می توان به 1- هیدروکسی 2- دکنوئیک اسید (HAD1) اشاره نمود که تنها درطبیعت در ژل رویال دیده شده و خواص اعجاب انگیزی را در بر دارد.


•استیل کولین

•مواد معدنی همچون کلسیم، آهن، سیلیسیوم، فسفر


•ویتامین های گروه B9,B12,B1,B2,B3,B5,B6,B7,B8,A,C,E.


خواص درمانی ژل رویال

مطالعات وسیعی از سال 1835 میلادی بر روی این ماده اعجاب انگیز صورت گرفته و خواص درمانی متعدد آن را به اثبات رسیده است که به برخی از آنها اشاره میشود:
 

تهیه کننده: زینب نراقی(کارشناس آرایشی و بهداشتی)


سند علمی دانشگاه
بره استراتژیک دانشگاه
مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی
مـــاهه حـــیات
مرکز هم اندیشی اساتید
جشنواره شهید مطهری
حاکمیــت بالینـــــی
پورتال دستگاه های اجرایی استان
پرسش های متداول
Distance Learning College
مجمع خیرین سلامت

اعضای هیات علمی
کارکنان دانشگاه
گالری عکس دانشگاه
مرکز پاسخگویی 149
نظام جامع پیشنهادات
کانون دانش آموختگان
ارتباط با مدیران
راهنمای ارباب رجوع
روش انجام خدمات
فهرست خدمات قابل ارائه
کمیته ها و شوراها

دریافت آنتی ویروس
امور مشترکین
ثبت و انتخاب واحد
نوبت دهی درمانگاه ها
رزرو شارژ اینترنتی غذا
فیلم های آموزش سلامت
روزه های ایران
ثبت متقاضیان طرح
پست الکترونیک دانشگاه
دانشگاه های علوم پزشکی
 


صفحه اول دانشگاه معرفی دانشگاه کارکنان  تماس با دانشگاه امور مشترکین تماس با مدیر سایت
 


  @218″ KAUMS
دانشگاه علوم پزشکی کاشان 

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ژل رویال چیست و چه فوایدی دارد؟ ژل رویال ترشحی شیرمانند از زنبورهای عسل کارگر است که به پرورش و رشد زنبور ملکه کمک می‌کند. دیگر ژل رویال شاه انگبین است. ژل رویال خواص درمانی بسیاری دارد. استفاده از این ژل به افرادی که به‌دنبال کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول خود هستند، توصیه می‌شود. در این مقاله به شما می‌گوییم خواص ژل رویال چیست و مقدار مصرف، تداخلات دارویی و عوارض جانبی آن چه هستند.فواید استفاده از ژل رویال

همه می‌دانند که عسل، فراورده‌ی زنبورهاست اما به‌ندرت می‌دانند که محصول دیگر این حشره، ژل رویال است. این ژل از ناحیه‌ی فوقانی سر زنبور به‌دست می‌آید و از خانه‌های کندو استخراج می‌شود.

زمانی که لارو زنبورها (لارو به نوزاد کرمی‌شکل حیواناتی که دگردیسی کامل دارند (مانند حشرات و دوزیستان) گفته می شود) تولید می‌شود، زنبورهای کارگر به آنها ژل رویال می‌دهند تا تقویت شوند و در روزهای آغازین زندگی خود، جان سالم به‌در ببرند.

بعد از ۳ تا ۴ روز، لاروها دیگر از ژل رویال استفاده نمی‌کنند. برای لاروهایی که احتمال دارد بدل به ملکه بشوند، این ژل‌ها از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار است. این لاروها در کندو با ژل رویال احاطه می‌شوند. این حرکت باعث می‌شود تا ریخت‌شناسی این زنبورها برای بدل شدن به ملکه توسعه یابد.

پروتئینی موسوم به رویالاکتین باعث ایجاد تغییرات فِنوتیپی در لارو ملکه می‌شود. در واقع باعث می‌شود تا لاروها دارای تخمدان بشوند و نسبت به سایر زنبورها اندازه بزرگ‌تری پیدا کنند و عمرشان نسبت به سایرین ۲۰ برابر افزایش پیدا کند. در هر کندوی زنبور عسل در طول ۵ تا ۶ ماه، ۵۰۰ گرم ژل رویال ذخیره می‌شود.

برای مصرف این ژل، شکل‌های مختلفی وجود دارد، ولی هرگز نباید آن را گرم کنید، زیرا خواص آنزیمی و پروتئین‌های سودمندش برای انسان ازدست می‌رود.

ژل رویال دارای مواد مغذی و معدنی مختلفی نظیر کلسیم، مس، آهن، فسفر، سیلیکون، سولفور، پتاسیم و است. از مواد مفیدی که در خانواده ویتامین B موجود هستند نیز در این ژل یافت می‌شود: بیوتین یا ویتامین B7، اینوزیتول، فولات، اسیدهای نوکلئیک، گاما گلوبین، ۱۷ نوع اسید آمینه شامل ۸ نوع اسیدآمینه‌ای که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست و باید ازطریق مواد غذایی به بدن خود وارد کند.

ازجمله مواردی که ژل رویال در درمان آنها کاربرد دارد می‌توان به این موارد اشاره کرد: کاهش علائم یائسگی، ناباروری، کلسترول بالا، زخم‌های پای دیابتی، زخم معده، پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده، بیماری های کبد و کلیه، برخی از انواع سرطان، آسم، اختلالات پوستی و . البته تحقیقات اثرگذاری ژل در این موارد را ثابت نکرده‌اند و هنوز تحقیقات جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

هنوز کاربردهای درمانی ژل مذکور به‌شکل علمی به اثبات نرسیده است و از سوی سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) به‌طور رسمی به‌عنوان دارویی معتبر اعلام نشده است. بنابراین به‌هیچ‌وجه نباید استفاده از آن جایگزین داروهایی شود که پزشک برای رفع مشکلات مختلف تجویز می‌کند. این ماده در اوقات به‌عنوان مکملی گیاهی استفاده می‌شود. مکمل‌های گیاهی از هیچ‌گونه استانداردی در ساخت و تولید بهره نمی‌برند؛ به‌همین‌خاطر ممکن است به فلزات سمی یا داروهای دیگر آلوده شده باشند. درصورت استفاده از مکمل‌های گیاهی/سلامتی باید آنها را از منابع مطمئن خریداری و تهیه کرد تا خطر آلوده بودن‌شان کاهش یابد.

علاوه‌بر موارد ‌برده، کاربردهای دیگری از ژل رویال در درمان هم وجود دارد که در این نوشته به آنها نپرداخته‌ایم. برای مصرف آن باید تمام دستورالعمل‌های مصرفی عنوان‌شده را پیگیری کنید و درباره‌ی وضعیت پزشکی خود، حساسیت‌ها و داروهایی که استفاده می‌کنید، توضیح بدهید. درصورتی‌که به ژل رویال یا سایر مواد حساسیت دارید و حتی از داشتن آسم نیز رنج می‌برید نیز نباید از این ماده استفاده کنید.

درصورتی‌که فشار خون پایین دارید یا دچار التهاب و آزردگی پوستی هستید هم از مصرف این ماده خودداری کنید. هنوز اثرات مصرف این ژل بر جنین مشخص نشده است. بنابراین بهتر است درصورتی‌که باردار هستید نسبت به مصرف آن دقت و حتما با پزشک مشورت کنید. ضمن اینکه هنوز مشخص نیست که این ماده به شیر مادر هم راه پیدا می‌کند یا نه؟ درصورتی‌که در دوران شیردهی هستید نیز نسبت به مصرف ژل رویال دقت و با پزشک مشورت کنید. استفاده از این ژل برای کودکان بالای ۶ ماه ظاهرا موردی ندارد. اما به‌طور کلی نباید هیچ‌گونه مکمل سلامتی/گیاهی را بدون نظر پزشک به کودک بدهید.

بیایید ببینیم فواید ژل رویال چیست و چگونه می‌تواند به انسان کمک کند:

برخی تحقیقات نشان داده است که پروتئین‌های موجود در ژل رویال می‌توانند موجب تنظیم فشار خون بشوند. این پروتئین هیدرولیزات می‌تواند اثرات بلندمدتی روی فشار خون داشته باشد و در ترکیب با پتاسیم موجود در آن، به‌عنوان بازکننده عروق در جهت کاهش فشار رگ‌های خونی و قلب عمل می‌کند. به‌نظر می‌رسد که این ماده برای رفع مشکلات قلبی مفید واقع می‌شود.

تصور می‌شود که مواد شیرین و خوشمزه نقش منفی در سطح کلسترول بدن ایفا می‌کنند، اما درمورد ژل رویال این‌طور نیست. پس نقش ژل رویال چیست و چگونه در این مورد به بدن کمک می‌کند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که اضافه شدن این ژل به رژیم غذایی افراد باعث کاهش سطح کلسترول بد می‌شود و از مشکلاتی نظیر تصلب شرایین جلوگیری می‌کند و برای پیشگیری از مشکلات قلبی-عروقی دیگر مثل سکته قلبی و مغزی مفید است.

هنوز چگونگی نقش این ژل در رفع مشکلات باروری کاملا مشخص نیست، اما به‌نظر می‌رسد وجود ماده رویالاکتین باعث این اثرگذاری است. این ماده در ریخت‌شناسی و باروری زنبور ملکه نقش دارد. در هر حال، مصرف این ژل باعث افزایش تحرک اسپرم‌ها و بالا رفتن امکان باروری می‌شود.

اگر بخواهیم اشاره‌ای به این نکته داشته باشیم که خواص دیگر ژل رویال چیست، باید به مهار ماده بیسفنول اِی (bisphenol A) اشاره کنیم. این ماده نوعی استروژن محیطی است که در ابتلا به سرطان پستان نقش دارد. با مصرف ژل مذکور در رژیم غذایی می‌توانید از این سرطان دور بشوید.

ژل رویال به‌دلیل داشتن ویتامین‌ها و آنزیم‌های فعال به کاهش التهاب کمک می‌کند. ضمنا، گرمای اضافی باعث بی‌اثر شدن خواص ضدالتهابی و آنزیمی این ماده می‌شود. برای استفاده از خواص ضدالتهابی می‌توانید این ماده را در نواحی که دچار التهاب است، بمالید.

همان‌طور که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این ژل باعث افزایش طول عمر زنبور ملکه می‌شوند با حذف رادیکال های آزاد در انسان نیز می‌توانند از پیری زودرس جلوگیری کنند. آنتی اکسیدان ها باعث رفع چروک، حفظ شفافیت و درخشندگی پوست، جلوگیری از ریزش مو، پرهیز ازدژنراسیون ماکولا (که به‌عنوان دجنراسیون وابسته به سن ماکولا (AMD or ARMD) شناخته می‌شود و وضعیتی پزشکی است که ممکن است نتیجه‌ی آن تاری یا ازدست‌دادن بینایی در مرکز دید باشد) می‌شوند. ضمنا این ماده می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های مزمن هم جلوگیری کند و باعث افزایش طول عمر بشود.

لسیتین یکی از مواد موجود در ژل رویال است که باعث کاهش کلسترول، بهبود عملکرد کبد و هضم بهتر می‌شود. همه‌ی اینها در کاهش وزن مؤثرند. وجود پروتئین و بهبود سوخت و ساز بدن در نتیجه‌ی استفاده از این ماده باعث کاهش وزن می‌شود.

این ماده منبع بسیار خوبی برای تأمین ۸ نوع اسیدآمینه‌ای است که بدن انسان به‌خودی‌خود قادر به تولید آنها نیست. این اسیدهای آمینه برای تشکیل پروتئین‌هایی در بدن و همچنین بهبود سوخت‌وساز آن ضروری هستند. مصرف ژل رویال به احیای سلولی کمک می‌کند، رشد و توسعه ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد، باعث افزایش قوت استخوان‌ها است و فرایند هورمونی‌آنزیمی در بدن را بهینه می‌کند. این موارد به افزایش کیفیت زندگی هم کمک می‌کنند.

اگر دچار هر یک از واکنش‌های آلرژیک زیر شدید، سریعا به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه کنید:

هر چند که عوارض جانبی مصرف ژل رویال مشخص نیست، اما به‌نظر می‌رسد که در کوتاه‌مدت مصرف آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. در صورت مشاهده علائم زیر نیز باید به پزشک مراجعه و مصرف ژل را قطع کنید:

از جمله عوارض رایج مصرف ژل رویال چیست؟

البته عوارضی که عنوان شد، تمام حالاتی نیست که ممکن است در اثر مصرف این ماده به‌وجود بیاید. درصورتی‌که بعد از مصرف ژل رویال، هر گونه مشکل و عارضه‌ای مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

از مصرف ژل رویال هم‌زمان با سایر مکمل‌های گیاهی/سلامتی که باعث افت فشار خون می‌شوند، پرهیز کنید. ازجمله داروهایی که ممکن است با ژل رویال تداخل داشته باشند و فرد را دچار مشکل افت فشار کنند، عبارت‌اند از: اندروگرافیس، پروتئین کازئین، پنجه گربه، کوآنزیم کیو ۱۰، روغن ماهی، ال-آرژنین، دیوخار، گزنه دوپایه، تیانین. در‌صورتی‌که از داروهای زیر استفاده می‌کنید، بدون مشورت پزشک به سراغ مصرف ژل رویال نروید:

این فهرست کامل نیست و سایر داروها نیز ممکن است با مصرف ژل رویال هم‌خوانی نداشته باشند؛ مثلا داروهایی که با نسخه یا بدون نسخه تجویز می‌شوند، ویتامین‌ها و تولیدات گیاهی دیگر.

برای مصرف مکمل‌های گیاهی همیشه با پزشک مشورت کنید. ضمنا می‌توانید با فردی که متخصص طب گیاهی است نیز دراین‌باره صحبت کنید. اگر تصمیم به مصرف ژل گرفتید، باید دقیقا مطابق دستورالعملی که روی بسته‌ی آن نوشته شده یا طبق تجویز پزشک و متخصص عمل کنید. هرگز مقداری بیش از مقدار توصیه‌شده مصرف نکنید. بدون مشورت با پزشک هم اقدام به مصرف هم‌زمان این ماده در قالب‌های مختلفی چون پماد، قرص، تونیک و نکنید. استفاده از شکل‌های مختلف این ماده می‌تواند منجر به اوردُز بشود. از شکل موضعی آن هرگز به‌شکل خوراکی استفاده نکنید، زیرا فقط برای مصرف پوستی تهیه شده است.

اگر استفاده از این ماده اثری نداشت یا اوضاع‌تان با مصرف آن بدتر شد، حتما با پزشک صحبت کنید.

این ماده باید در دمای اتاق و به‌دور از رطوبت و گرما نگهداری بشود. اگر در حین مصرف این ژل، یکی از نوبت‌های استفاده را فراموش کردید، در نوبت بعدی برای جبران دُز فراموش‌شده نباید مقدار بیشتری مصرف کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39) فواید استفاده از ژل رویال

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

سلام وسپاس از مطلب خوب شما ،
در سطر دوم در انتهای متن گفته شده که باید ژله را دمای اطاق نگه داری نمود که جسارتا عرض کنم که ژله باید در دمای ۱۸- درجه نگه داری شود ودر صورت مصرف در عرض ۲ ماه می توان در یخچال گذاشت .
همین طور در مورد عوارض مانند کهیر ویا سختی تنفس از مواردی هست که بسیار نادر هستند ودر طول حدود ۱۰ سال کار بنده فقط یکبار یک مورد پیش آمده است.

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قرص اسپیرونولاکتون (آلداکتون)؛ موارد مصرف و عوارض آلداکتون

بهترین رمان های ایرانی؛ ۱۰ رمانی که حتما باید بخوانید

چطور به یک سخنران عالی تبدیل شویم؟

راهنمای جامع فروش اینترنتی محصولات

برفک دهان؛ علائم،‌دلایل،‌ راه‌های تشخیص و درمان


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟

چند مورد از خواص ژل رویال را پیش از این در مقاله دیگری به  ارزش غذایی ژل رویال برشمردیم. اکنون در مقاله‌ای که پیش روی شماست، بصورت جزئی تمام اطلاعات مربوط به این ماده را بررسی می‌کنیم.

ژل رویال یک ماده مغذی است که توسط زنبورهای پرستار جوان ترشح می شود. این ماده حاوی پروتئین مهم برای رشد و تکثیر سلول است. اگرچه زنبورها آن را به دلایل کاملا متفاوتی تولید می‌کنند (و طعم تند و اسیدی دارد)، درست مانند عسل، از کندوی عسل گرفته می‌شود. عسل به عنوان غذای زنبور می‌باشد، اما ژل رویال به‌عنوان غذای ملکه استفاده می‌شود. مهم‌تر از همه، دارای خواص ضد تومور و شفابخش است. در این مقاله سعی داریم در مورد خواص ژل رویال بحث کنیم.

عموما ژل رویال دارای ۶۰ تا ۷۰ درصد آب، ۱۵ درصد پروتئین و ۲ تا ۳ درصد از انواع ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه است که همه این‌ها به مزایای آن اضافه می‌کنند.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم این ماده می تواند سطح کلسترول بد را کاهش دهد. همچنین می‌تواند ناباروری و فشار خون بالا را درمان کند و کمک خوبی در درمان انواع مختلف سرطان باشد. این تنها مختصری از خواص این ماده می‌باشد، در ادامه جزئیات بیشتری را مطرح می‌کنیم.

آنتی اکسیدان‌های موجود در ژل رویال، ایمنی بدن را افزایش داده و با سرطان مبارزه می‌کند. این ماده شامل انتقال دهنده‌های مهم عصبی است که سلامت مغز را بهبود می بخشد و از شرایطی مانند آلزایمر جلوگیری می‌کند. این ژل هورمون‌های بدن را متعادل می‌سازد و می‌تواند سلامت جنسی را بهبود ببخشد.فواید استفاده از ژل رویال

تحقیقات نشان می‌دهد که ماده هیستامین (ترکیبی در بدن که هنگام آسیب و یا آلرژی واکنش نشان می‌دهد) بعد از مصرف ژل رویال، به آلرژن‌ها پاسخ نمی‌دهند. یک مطالعه نشان می‌دهد این ماده دارای مقدار زیادی فلاونوئید و ترکیبات آلی است. همه این‌ها می توانند با تقویت ایمنی، عملکرد بدن را بهبود بدهند. این ژل می تواند آلرژن ها را از بین ببرد و حتی درمان زخم‌ها را تسریع ببخشد. این مورد یکی از مهمترین خواص ژل رویال می‌باشد و بیشترین مورد مصرف نیز برای بهبودی ایمنی بدن می‌باشد.

ژل رویال حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می توانند از اسیدهای چرب در بافت مغز در برابر حملات رادیکال‌های آزاد محافظت کنند. بنابراین توانایی بالایی برای کمک به درمان آلزایمر دارد. مواد مغذی موجود در این ماده می توانند عدم تعادل شیمیایی در مغز را درمان کنند که در صورت عدم تعادل، می‌تواند منجر به افزایش اضطراب و استرس شود.

همچنین این ماده تنها منبع طبیعی استیل کولین است که انتقال‌دهنده عصبی می‌باشند و حافظه را تنظیم می کنند و پیام ها را از سلولی به سلول دیگر منتقل می کنند. میزان بهینه این انتقال‌دهنده عصبی در مغز می تواند به بهبود حافظه و عملکرد شناختی منجر شود. ژله رویال همچنین ممکن است افسردگی را درمان کند.

ژله رویال به عنوان یک روش ممکن برای مهار رشد سرطان مورد توجه است. بعنوان ماده‌ای شناخته شده است که مانع از مصرف خون توسط سلول‌های سرطانی می‌شود و در نتیجه از رشد آن‌ها جلوگیری می‌کند. اجزای چربی این ماده، دارای اثرات استروژنی هستند که می تواند به درمان سرطان سینه و رحم کمک کند. یک مطالعه ایرانی نشان داد چگونه ژل رویال می تواند به کاهش خستگی مرتبط با سرطان (Cancer-related Fatigue) کمک کند.

مکمل‌های بلند مدت ژل رویال به منظور بهبود شاخص‌های دیابت مورد توجه هستند. مصرف این ماده، به تغییرات مثبت در میزان گلوکز مرتبط است، گرچه این تغییرات بلند مدت هستند. مطالعه دیگری نشان می دهد که مکمل این ژل می‌تواند برای کنترل عواقب دیابت مفید باشد. اگرچه ما به مطالعات بیشتری برای اثبات حقایق نیاز داریم، اما این یک گام به جلو است.

یک مطالعه ترکیه‌ای نشان می‌دهد که ژل رویال، همراه با گرده گل، می تواند کاهش تراکم استخوان حاصل از پوکی استخوان را متوقف کند. همچنین مشخص شد که جذب کلسیم داخلی افزایش می یابد که می‌تواند سلامت استخوان ها را افزایش دهد و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ژله رویال منبع خوبی از بیفیدوباکترها است که باکتری های مفیدی هستند و سلامت گوارش را تضمین می‌کنند. این ماده یک پروبیوتیک مفید است که باعث سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

طبق یک مطالعه ژاپنی، ژل رویال دارای اثرات ضد التهابی است که به درمان بیماری های پریودنتال کمک می کند. برخی منابع معتقدند که این ماده احتمالا به عنوان درمان آرتروز نیز مفید خواهد بود.

اگرچه ژل رویال وزن را به طور مستقیم کاهش نمی دهد، اما می تواند سطح انرژی انسان را افزایش دهد، که به نوبه خود، به شما کمک می کند ورزش کنید، و در نهایت، باعث کاهش وزن شما می‌شود. از آنجا که این ماده کم کالری است و چربی اشباع شده ندارد، می تواند برای رژیم غذایی کاهش وزن شما نیز مفید باشد.

بر اساس یک مطالعه ایرانی، مکمل ژل رویال میتواند به مدیریت وزن افراد دیابتی کمک کند. این ژله همچنین می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد که به نوبه خود باعث کاهش وزن می شود.

اگر چه اطلاعات کمی در این رابطه موجود است، اما یکی از مطالعات نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدان ژل رویال تأثیر مثبتی بر پارامترهای اسپرم دارد و این می تواند باروری را افزایش دهد.

تحقیقات روی حیوانات نشان می دهد که مکمل‌های ژل رویال می توانند تولید تستوسترون را افزایش دهند. گرچه این تحقیقات روی انسان‌ها کامل نیست اما بسیار امیدوار کننده هستند. برخی از منابع نیز اثبات کرده‌اند که این ماده می تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند.

ژل رویال بعنوان ماده‌ای شناخته شده‌ که میتواند روی هورمون‌های بدن تاثیرگذار باشد و همین مسئله می‌تواند باعث افزایش میل جنسی شود. در مورد این مسئله تحقیقات بیشتری در حال انجام می‌باشد.

ژله رویال حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که با نشانه‌های پیر شدن می‌جنگند. این ژله پوست شما را جوان سازی می کند، حفره‌های پوستی را از بین می‌برد و شما را زیباتر می‌کند. رادیکال‌های آزاد که باعث پیری می‌شوند را از بین می‌برد و به پوست درخشندگی می‌دهد.

این ماده با بیماری‌های پوستی مانند اگزما، قارچ و آکنه مبارزه می کند، همچنین شامل خواص ضد التهابی است که باعث کاهش التهاب، از بین بردن باکتری ها و بهبود ظاهر پوست شما می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از ژل رویال استفاده کنید، آن را به مناطق آسیب دیده بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این کار را صبح‌ها انجام دهید. شما همچنین می توانید عصاره یا پودر آن را خریداری کنید و برای این منظور از آن استفاده کنید.

برای درمان سیاهی دور چشم، دو قاشق غذاخوری ژل رویال را به محل مورد نظر بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید. در روش دیگری شما می‌توانید کمی روغن بادام را با ژل رویال مخلوط کرده و به محل مورد نظر بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

می توانید دست‌ها و پاهایتان را با این ماده مرطوب کنید. آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید. شما قطعا به طور چشمگیری تغییر پوست خود را خواهید دید.

همچنین می توانید برای کاهش زخم ها و لکه های تیره از این ماده استفاده کنید و پوست خود را شفاف کنید. دو قاشق غذاخوری ژل رویال، اندکی ماست و یک سفیده تخم مرغ را مخلوط کنید، و آن را روی صورتتان بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. اگر این کار را ۳ روز در هفته انجام دهید، صورتتان صاف و تمیز خواهد ماند.

پروتئین و ویتامین‌های ژل رویال می‌توانند رشد مو را افزایش دهند. کمی از این ماده را با شیر نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را به موهای خود بزنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه رها کنید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

شما می توانید یک روغن بی‌نظیر برای موهای خود بسازید. دو قاشق غذاخوری روغن بادام را با ژل رویال ترکیب کنید. آن‌ها را به مدت ۲۰ ثانیه در مایکروویو حرارت دهید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی موهای خود قرار دهید، سپس آن را با آب سرد بشویید.

این ماده می تواند به از بین بردن شوره سر و همچنین ایجاد موهای براق‌تر کمک کند.

 

موارد بالا تنها بخشی خواص ژل رویال بودند. ژل رویال از همان محلی استخراج می‌شود که عسل استخراج می‌شوند، اما چرا خواص آن‌ها متفاوت است؟

برای خرید ژل رویال کلیک کنید

 

ژل رویال اغلب به عنوان مکمل غذایی استفاده می‌شود، درحالی که عسل به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر به برخی از خواص مهم آن‌ها اشاره شده است:

 

ژله رویال ترشح زنبور عسل است که در تغذیه لارو و ملکه های بالغ استفاده می شود. عسل خام ۱۰۰% فرآوری نشده است و تمام آنزیم ها، ژل رویال، ویتامین های غنی، مواد معدنی و کربوهیدرات‌ها را در خود دارد و به همین دلیل می‌تواند ارزش غذایی ژل رویال را داشته باشد.

 

یک گرم از این ماده حاوی مواد مغذی زیر است:

 

تا اینجا اکثر خواص ژل رویال را دیدید. الان وقت آن رسیده که به طرف دیگر قضیه هم نگاهی بیندازیم.

برای خرید ژل رویال کلیک کنید

اطلاعات کافی در مورد خواص ژل رویال در دوران بارداری یا تغذیه با شیر مادر وجود ندارد. از این رو، بهتر است در این دوران از استفاده آن دوری کنید.

اگر آسم دارید، و یا به محصولات زنبورعسل حساسیت دارید، ژل رویال مصرف نکنید. ممکن است باعث واکنش های جدی و در برخی موارد حتی منجر به مرگ شود.فواید استفاده از ژل رویال

مواردی وجود دارد که ژل رویال باعث بروز درماتیت (نوعی اگزما) شدید می شود. بنابراین قبل از استفاده با دکتر خود مشورت کنید.

ژل رویال ممکن است فشار خون را کاهش دهد. بنابراین اگر از داروهای فشار خون استفاده می‌کنید، احتیاط کنید، زیرا ممکن است فشار شما کاهش پیدا کند.

 

پاسخ به چند سوال رایج در مورد ژل رویال:

چقدر ژل رویال را می توانیم در یک روز مصرف کنیم؟

– برای بزرگسالان ۱ گرم در روز و برای کودکان (بیش از ۵ سال)، روزانه نیم گرم است. شما می توانید آن را بعد از صبحانه میل کنید.

آیا ژل رویال همان B-Complex است؟

– این ماده مطمئنا حاوی تمام ویتامین های B در مقادیر زیاد است. اما برای تغذیه مطلوب توصیه می‌کنیم، بر روی تمام غذاها و مکمل‌ها تمرکز کنید و نه تنها ژل رویال.

ژل رویال چند مدت در یخچال قابل نگهداری است؟

– این ماده می تواند تا ۶ ماه در یخچال نگهداری شود.

جینسینگ ژل رویال چیست؟

– جینسنگ ژل رویال ترکیبی از خواص دارویی جینسنگ Panax ( جینسنگ آسیایی) و ژل رویال است. این یک ماده مقوی گیاهی است که در سراسر آسیا بسیار محبوب می‌باشد.

۱۰-HDA در ژل رویال چیست؟

– ۱۰ HDA به عنوان ۱۰-Hydroxy-2-Decenic Acid شناخته می شود که اسید چرب اشباع نشده طبیعی در ژل سلول است که خواص مهار کننده سرطان را به آن می دهد. مطالعات نشان می دهد که ۱۰-HDA می تواند از گسترش سرطان جلوگیری کند و حتی باعث مرگ سلول های سرطانی شود.

 

برای خرید ژل رویال کلیک کنید

منبع: stylecraze

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه عسل را به طعم شیرین و لذیذ می شناسیم اما کمتر از خواص درمانی آن اطلاع کافی داریم. این ماده read more

ارزش غذایی ژل رویال چیست؟
از ارزش غذایی ژل رویال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ژله رویال یا ژل رویال read more

عسل از خواص بیشماری برخوردار است، اما این مقاله به مهمترین فواید عسل در صورت مصرف روزانه اشاره می‌کند.
ما read more

بره موم (Propolis) تنها آنتی بیوتیک فوق العاده قوی در طبیعت می باشد که زنبور عسل آنرا از ترکیب read more

برای خدمت رسانی بهتر، با ما در تماس باشید

برای ارتباط نزدیکتر و همچنین برای اطلاع از آخرین پیشنهادات ویژه، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نمایید

به نظر می‌رسد که شما در بین صفحات گم شده اید، ما به شما کمک می کنیم تا از اینجا به بیرون بروید.

بر اساس علایق شما

بر اساس علایق شما

بر اساس علایق شما
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *