فواید استفاده از چای بابونه

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خواص بابونه دم کرده را چقدر می‌شناسید؟ چای بابونه یک نوشیدنی محبوب با فواید فراوان است. بابونه، این گیاه گلدار از خانواده‌ی کاسنیان، از قرن‌ها پیش به عنوان درمانی طبیعی برای مشکلات مختلف به کار رفته است. برای درست کردن چای بابونه، باید گل‌های خشک‌شده‌ی آن را به آب جوش اضافه کرد. بعضی‌ها به خاطر ماهیت بدون کافئین چای بابونه و طعم جالبش، آن را جانشین چای سبز یا چای سیاه می‌کنند. علاوه‌بر‌این، چای بابونه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف ازجمله بیماری های قلبی و سرطان نقش داشته باشد. ازجمله خواص بابونه می‌توان به خواب خوب و هضم غذا اشاره کرد. در این مقاله خواص چای بابونه و نیز مضرات آن را مطرح می‌کنیم.فواید استفاده از چای بابونه

بابونه خواص منحصربه‌فردی دارد، ازجمله می‌تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد. این گیاه حاوی آپیژنین است، آنتی‌اکسیدانی که به گیرنده‌های خاصی در مغز می‌چسبد و موجب خواب‌آلودگی می‌شود، به‌این‌ترتیب بی خوابی یا اختلالات مزمن خواب را کاهش می‌دهد.

طی مطالعه‌ای مشاهده شد زنانی که بعد از زایمان به مدت دو هفته چای بابونه نوشیدند نسبت به سایرین کیفیت خواب بهتری داشتند. همچنین علائم افسردگی که با مشکلات خواب در ارتباط است در این زنان نسبت به بقیه کمتر بود.

مطالعه‌ی دیگری نشان داد کسانی که به مدت ۲۸ روز و ۲ بار در روز به‌اندازه‌ی ۲۷۰ میلی‌گرم عصاره‌ی بابونه مصرف کردند نسبت به سایرین ۱۵ دقیقه زودتر به خواب رفتند و ۱/۳ کمتر از دیگران، شب‌‌ها از خواب بیدار می‌شدند.

این نتایج امیدوار کننده است ولی برای تعیین اثرات دقیق چای بابونه روی خواب نیاز به مطالعات بیشتری است. بااین‌وجود، اگر مشکل بی‌خوابی دارید، نوشیدن چای بابونه قبل از خواب ارزش امتحان کردن را دارد.

عملکرد مناسب سیستم گوارش و هضم صحیح غذا برای سلامتی عمومی بدن ضروری است.

شواهد اندکی نشان می‌دهد بابونه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خاص دستگاه گوارش، می‌تواند موجب هضم بهتر غذا شود.

نتایج چندین مطالعه درباره‌ی خواص چای بابونه حاکی از آن است که عصاره‌ی بابونه به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی، می‌تواند در موش‌ها از اسهال جلوگیری کند.

طی بررسی دیگری روی موش صحرایی، مشاهده شد بابونه می‌تواند در جلوگیری از زخم معده نیز مؤثر باشد؛ زیرا موجب کاهش اسید معده می‌شود و از رشد باکتری‌هایی که باعث ایجاد زخم معده می‌شوند جلوگیری می‌کند.

با وجود تمام این یافته‌ها، برای تأیید نقش بابونه در سیستم گوارش، نیاز به آزمایش‌های بیشتری روی انسان است.

با این حال، می‌گویند چای بابونه برای معده آرام‌بخش است؛ و از قدیم از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های گوارشی مانند حالت تهوع و گاز معده استفاده می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای بابونه خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می‌دهد.

بابونه حاوی آنتی‌اکسیدان آپیگنین است. پژوهشگران در مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کردند آپیژنین با سلول‌های سرطانی، به‌خصوص سرطان سینه، دستگاه گوارش، سرطان پوست، سرطان پروستات و سرطان رحم مبارزه می‌کند.

علاوه‌براین، بعد از انجام آزمایشی روی ۵۳۷ نفر، مشاهده شد کسانی‌ که هفته‌ای ۲ تا ۶ مرتبه چای بابونه نوشیدند بسیار کمتر از سایرین در معرض ابتلا به سرطان تیروئید قرار گرفتند.

این یافته‌ها امیدوارکننده است اما برای اطمینان از نقش چای بابونه روی پیشگیری از سرطان به تحقیقات دقیق‌تر و روی انسان نیاز داریم.

یکی دیگر از خواص چای بابونه این است که می‌تواند به کاهش قند خون کمک کند.

وقتی سطح قند خون افزایش می‌یابد، سلول‌های پانکراس آسیب می‌بینند، خواص ضدالتهابی بابونه از این آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

پانکراس، انسولین (هورمونی مسئول حذف قند از خون) تولید می‌کند، بنابراین سلامت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در مطالعه‌ای روی ۶۴ فرد مبتلا به دیابت، مشاهده شد کسانی که روزانه به مدت ۸ هفته چای بابونه مصرف کردند، نسبت به سایرین که فقط آب می‌نوشیدند متوسط قند خون کمتری داشتند.

مطالعات روی حیوانات نیز نشان می‌دهد چای بابونه می‌تواند به میزان قابل توجهی سطح قند خونِ ناشتا را کاهش دهد و از افزایش قند خون بعد از خوردن غذا جلوگیری کند.

نتایجی که مربوط به نقش چای بابونه در کنترل قند خون می‌شود براساس مطالعه روی حیوانات است. با این حال، نتایج این مطالعات امیدوارکننده است.

چای بابونه سرشار از فلاون (دسته‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها) است. فلاون‌ها با کاهش فشار خون و نیز کاهش کلسترول احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.

پژوهشگران با مطالعه‌ای که روی ۶۴ بیمار دیابتی انجام دادند دریافتند، میزان کلسترول کل، تری‌گلیسیرید و سطح کلسترول بد (LDL) در کسانی‌ که با هر وعده‌ی غذایی چای بابونه مصرف کردند نسبت به سایرین کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

برای اطمینان از نقش چای بابونه در سلامت قلب نیاز به تحقیقات بیشتری است ولی می‌توان با اطمینان گفت این چای حداقل باعث بدتر شدن سلامت قلب نمی‌شود.

بابونه خاصیت ضداسپاسم و ضدالتهابی بالایی دارد و در درمان اسپاسم و گرفتگی های روده و معده تأثیر چشمگیری دارد. مصرف منظم چای بابونه به بهبود مشکلاتی مانند سندروم روده‌ تحریک پذیر، حالت تهوع، درمان اسپاسم عضلانی و گاستروانتریت (بیماری التهابی معده‌ای روده‌ای) کمک می‌کند.

ترکیبات فنُلی موجود در چای بابونه به تقویت سیستم ایمنی و نابودی عفونت‌ها کمک می‌کند. همچنین دیگر ترکیبات موجود در چای بابونه نیز با سرماخوردگی، آنفولانزا و مشکلات سینوس مبارزه کرده و به تسکین و بهبود گرفتگی‌ها کمک می‌کند.

یکی از معروف‌ترین فواید چای بابونه در درمان استرس و نیز درمان نگرانی است. پس از یک روز طولانی کاری، طبع گرم و آرام‌بخش این نوشیدنی می‌تواند به افزایش سطح هورمون ملاتونین و سروتونین در بدن کمک بکند. این هورمون‌ها می‌توانند استرس و نگرانی را از بین ببرند.

براساس گزارش یک مجله‌ی آمریکایی بابونه می‌تواند به تسکین فوری سردرد و میگرن کمک بکند. همچنین بابونه به آرامش ذهن و ازبین‌بردن علائم رایج اضطراب کمک می‌کند. مصرف یک تا دو فنجان چای بابونه در روز می‌تواند به بهبود استرس مزمن کمک چشمگیری بکند. براساس تحقیقات چای بابونه در درمان علائم افسردگی پس از زایمان نیز مؤثر است.

از دیگر خواص چای بابونه می‌توان به ویژگی‌های ضدالتهابی آن اشاره کرد. این چای به‌خاطر خواص ضدالتهابی و سرشاربودن از آنتی‌اکسیدان‌ها، چیزی فراتر از یک نوشیدنی گیاهی داغ است. مصرف موضعی چای بابونه به بهبود و بیماری‌ها و حساسیت های پوستی مانند درماتیت (اگزما) کمک می‌کند.

نوشیدن چای بابونه می‌تواند برای شفافیت پوست نیز بسیار مفید باشد. می‌توان از چای بابونه به‌عنوان یک شفاف کننده طبیعی پوست استفاده کرد. چای بابونه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به سلامت پوست کمک می‌کنند. بابونه می‌تواند رنگ پوست را شفاف‌تر بکند و به شما همان پوستی را ببخشد که همیشه آرزویش را داشتید.

همچنین چای بابونه می‌تواند به‌طور چشمگیری به سلامت پوست کمک کند و در کاهش آکنه و نیز کاهش چین و چروک پوست صورت مؤثر است. چای بابونه با کاهش استرس اکسیداتیو (پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی‌اکسیدانی بدن) و تقویت عکس‌العمل سیستم ایمنی تأثیرات شگفت‌انگیزی بر پوست دارد.فواید استفاده از چای بابونه

عصاره‌ی بابونه می‌تواند اُستئوبلاست (یاخته‌هایی که استخوان می‌سازند یا استخوان‌ساز) را به فعالیت تحریک کند. این سلول‌ها در ساخت استخوان نقش دارند. بنابراین یکی از خواص چای بابونه افزایش تراکم استخوان است. درنتیجه از بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

طبع ضدالتهاب چای بابونه آن را به گزینه‌ای محبوب و آرام‌بخش برای زنانی تبدیل کرده که از درد قاعدگی و علائم سندروم پیش از قاعدگی مانند نفخ شکم، گرفتگی عضلات، اضطراب، عرق‌کردن، ناتوانی در خوابیدن و تغییرات خلقی رنج می‌برند.

از دیگر خواص بابونه درمان واکنش‌های آلرژیک است. چای بابونه می‌تواند واکنش‌های دستگاه ایمنی نسبت به آلرژی‌ها را تعدیل بکند. بابونه می‌تواند مانند یک آنتی‌هیستامین عمل کند و واکنش‌های آلرژیک بدن را کاهش بدهد.

علاوه‌بر تمام خواص چای بابونه که تاکنون به آنها اشاره کردیم، بسیاری از مصرف‌کنندگان مدعی‌اند که این چای می‌تواند به بهبود ظاهر و مقاومت مو کمک بکند. براساس مطلبی که در مجله‌ی بین‌المللی دارو و علوم زیستی به چاپ رسید ترکیبات ضدالتهاب بابونه می‌توانند موجب کاهش حساسیت پوست سر بشوند. ترکیبات شیمیایی موجود در بابونه می‌توانند موجب تقویت موها شوند، در درمان شوره سر مؤثر باشند و به شما مویی زیباتر و نرم‌تر هدیه بکند.

از دیگر خواص چای بابونه توانایی مبارزه با عفونت‌های دهان، جلوگیری از پوسیدگی دندان و محافظت از دندان‌ها و لثه‌هاست. علاوه‌بر این خواص ضدالتهابی آن می‌تواند به تسکین دندان درد کمک بکند.

به لطف خواص بابونه در تسکین‌دهندگی، این گیاه می‌تواند به درمان بواسیر (هموروئید) و صرع کمک بکند.

آیا سرما خورده‌اید؟ یکی از مهمترین فواید بابونه کمک به درمان سرماخوردگی است. برای کمک به درمان سرماخوردگی تنها کافی است یک فنجان چای بابونه‌ی داغ میل بکنید و اجازه بدهید این چای جادوی خودش را انجام بدهد. همچنین می‌توانید با استفاده از بخور چای بابونه از گرفتگی بینی و پشت حلق، آبریزش بینی و سوزش گلو بکاهید.

براساس اطلاعات مرکز ملی بیوتکنولوژی چای بابونه می‌تواند به آرامش دستگاه گوارش و بهبود اختلالات گوارشی مانند نفخ، سوء‌هاضمه، اسهال، بی اشتهایی عصبی، بیماری سفر، حالت تهوع و استفراغ کمک بکند.

آیا می‌دانستید در یونان، مصر و روم باستان برای درمان زخم ها و کمک به سلامت افراد از چای بابونه استفاده می‌شد؟ این امر به آن خاطر است که بابونه از گیاه بابونه‌ی آلمانی مشتق می‌شود که خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد. همچنین این گیاه به درمان بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می‌کند. از مطالعه‌ی این همه خواص بابونه شگفت‌زده شده‌اید، نه؟

چای بابونه منبع فوق‌العاده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌هاست و از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. بابونه روند ترمیم سلول‌ها و بافت‌ها را تسریع می‌کند و می‌تواند منافذ پوست را تنگ‌تر کند و از سرعت پیرشدن پوست بکاهد.

بهتر است کیسه‌های چای بابونه کیسه‌ای را پس از مصرف دور نریزید. به‌جای این کار آنها را در یخچال بگذارید. سپس بسته‌های سردشده را بر روی چشم‌تان بگذارید (مخصوصا پس از ماساژ چشم) تا اطراف چشم‌تان به‌طور چشمگیری روشن و پف زیر چشم ها کم بشود.

موارد زیر تعدادی دیگر از خواص چای بابونه هستند که به‌صورت علمی ثابت نشده‌اند:

این خواص بابونه هنوز به صورت علمی ثابت نشده‌اند اما منظور این نیست که صحت ندارند، صرفا تا به‌ حال بررسی نشده‌اند و ممکن است در آینده درباره‌ی آن تحقیقات گسترده صورت گیرد.

معمولا نوشیدن چای بابونه برای کسی ضرر ندارد، ولی بر اساس برخی گزارش‌ها، افرادی به این گیاه آلرژی داشته‌اند. معمولاً کسانی به بابونه آلرژی دارند نسبت به گیاهان خانواده‌ی کاسنی مانند کهنه‌واش و گل داودی نیز حساسند.

علاوه‌براین، محصولات آرایشی حاوی بابونه ممکن است در صورت تماس مستقیم با چشم، آن را تحریک کند و موجب قرمزی و التهاب چشم‌ها شود.

همچنین ممکن است نوشیدن چای بابونه برای کودکان، زنان باردار یا شیرده و افراد مبتلا به بیماری های کبد یا کلیه خوب نباشد.

با این حال هیچ گزارشی مبنی بر خطرات جدی چای بابونه برای سلامتی اعلام نشده است.

چای بابونه یک نوشیدنی سالم است. این چای حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که فواید زیادی دارند، ازجمله، خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.

اگرچه تحقیقات خوب و امیدوارکننده‌ای راجع به خواص بابونه انجام شده ولی برای نتیجه‌گیری نهایی درباره‌ی تأثیر آن روی سلامت انسان نیاز به تحقیقات بیشتری است. بسیاری از مطالعات در این زمینه روی حیوانات و در آزمایشگاه انجام شده و درنتیجه ممکن است در مورد انسان صدق نکند.

با تمام این تفاسیر نوشیدن چای بابونه ضرری ندارد و می‌توان از طعم خوش و عطر آرامش‌بخش آن لذت برد و می‌توان گفت به امتحان کردنش می‌ارزد!

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

با سلام ممنون بابت مطالب خوبتون عالی بود تشکر

سلام صبح بخیر دوست گرامی مقاله جالب و آموزنده بود.

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

جوش صورت نوزاد؛ عوامل، راه‌های تشخیص و درمان

مطالب سخنرانی‌مان را با چه ترتیبی ارائه دهیم؟

علائم کبد چرب؛‌ هر مرحله از کبد چرب چه نشانه‌هایی دارد؟

فروش آنلاین لباس با ۱۹ توصیه که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

چای بابونه یکی از محبوب ترین گزینه های جایگزین برای چای معمولی محسوب می شود و مزایای بسیار زیادی برای بدن دارد. این مزایا در برگیرنده توانایی ان برای محافظت از پوست، پایین آوردن سطح استرس، تنظیم خواب، تسکین نشانه های دوران قاعدگی است. این گیاه دارویی می تواند قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد، مشکلات معدی روده ای را درمان نماید و دیابت را مدیریت کند.

با دم کردن گل بابونه میتوانید از مزایای این گیاه پرخاصیت بهره مند شوید.

گیاه بابونه در اشکال مختلفی وجود دارد. مطالعات مختلف نشان می دهد گونه های آلمانی و رومی بابونه غلظت قوی تری از ترکیبات مفید و مواد مغذی را دارند. علاوه بر طعم و دسترس پذیری بالای چای بابونه، این ماده به خاطر مزایایی که دارد سال هاست که تحسین می شود. وجود فلاونوئیدها و سایر آنتی اکسیدان های قدرتمند تاثیر بسیار زیادی بر روی بدن خواهد داشت.

افراد مزایای زیادی از نوشیدن این چای به دست می آورند. در ادامه برخی از این مزایا را با هم مرور می کنیم:فواید استفاده از چای بابونه

به خاطر ماهیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی چای بابونه، این ماده تنها یک نوشیدنی نیست. شما می توانید چای بابونه گرم یا سرد را بر روی پوست خود اعمال کنید. تحقیقات انجام شده نشان می دهد این نوع اعمال مستقیم می تواند به طور قابل توجهی فرآیند درمان را بهبود ببخشد و حضور لکه ها و چین و چروک های موجود بر روی پوست را کاهش دهد.

کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش پاسخ سیستم ایمنی یکی از موارد عالی است که بابونه برای پوست انجام می دهد.

اگر می خواهید قدرت ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت ها افزایش دهید، چای بابونه بهترین انتخاب است. مقادیر خاصی از ترکیبات فنولی در این چای وجود دارد که می تواند با عفونت های باکتریایی در بدن مبارزه کند.

مطالعات انجام شده نشان می دهد ۵ الی ۵ لیوان از این میوه در طول دو هفته می تواند توانایی بدن برای مبارزه با عفونت را افزایش دهد.

ماهیت ضد التهابی و آرام بخشی چای بابونه باعث شده است این ماده برای افرادی که از نشانه های دوران قاعدگی رنج می برند بسیار عالی باشد. این نشانه ها در برگیرنده نفخ، گرفتگی شکمی، اضطراب، عرق کردن، ناتوانی برای خواب و تغییر خلق و خوست.

چای بابونه می تواند به طور مستقیم این نشانه ها را تسکین ببخشد و التهاب را کاهش دهد.

یکی از محبوب ترین کاربردهای چای بابونه کاهش استرس و اضطراب است. بعد از یک روز کاری، نوشیدن یک فنجان چای بابونه می تواند سطح سروتونین و کلاتونین در بدن را افزایش دهد. این سطوح می توانند به خوبی سطح استرس و نگرانی را کاهش دهند و نشانه های اضطراب را کمتر نمایند.

یک الی دو فنجان چای بابونه در روز می تواند در تسکین بیماری های مزمن بسیار موثر باشد. در طول دوران بارداری استفاده از این چای به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد.

همانطور که در بخش قبلی نیز بیان کردیم چای بابونه می تواند استرس و نگرانی را کمتر کند و به بهبود خواب به خصوص در افرادی که خواب کافی ندارند کمک نماید.

حتی افرادی که با آپنه خواب و سایر اختلالات دست و پنجه نرم می کنند نیز می توانند از مزایای این خواب بهره مند شوند. نوشیدن یک فنجان چای بابونه گرم می تواند به خواب سریع تر و بهتر کمک کند.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد چای بابونه برای افرادی که از دیابت رنج می برند مفید است. این ماده باعث کاهش سطح قند خون و تنظیم انسولین در خون می شود. ترکیبات شیمیایی طبیعی که در بابونه یافت می شود به کاهش افت و خیز در قند خون کمک می کند.

اگر از مشکلات معده رنج می برید چای بابونه می تواند کمک فراوانی به شما بکند. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و به تسکین مشکلات روده و معده کمک می کند. یک فنجان چای بابونه می تواند حال شما را بهتر کند.

علاوه بر تمامی صفات و ویژگی های مهمی که برای چای بابونه بیان کردیم مصرف کنندگان این چای بر این باورند که بابونه می تواند ظاهر و قدرت موها را بهبود ببخشد. به خاطر ترکیبات ضد التهابی در این گیاه، تحریکات پوست سر کمتر می شود. مواد شیمیایی طبیعی در این گیاه می تواند شوره سر را کمتر کند و ظاهر بهتری به موها ببخشد.

اگرچه بابونه برای برخی از افراد حساسیت زاست اما می تواند پاسخ سیستم ایمنی را در برابر آلرژن های موجود در بدن برای افراد تقویت کند. یک فنجان چای بابونه می تواند واکنش های آلرژیک را تسکین ببخشد.

به خاطر ترکیبات و مواد شیمیایی قدرتمندی که در این چای یافت می شود زنان باردار بهتر است از آن استفاده نکنند زیرا باعث سقط جنین می شود.

برخی از افراد به این گیاه حساسیت دارند. این گروه از افراد نیز نباید از بابونه استفاده کنند. قبل از اینکه بخواهید از چای بابونه در رژیم غذایی خود استفاده کنید بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

گل بابونه رو فقط باید دم کرد؟
مثلا نمیشه پودر گل بابونه رو با آب میوه یا آب مصرف کرد؟

 خواص دارویی دمنوش بابونه


پرسش: می خواستم در خصوص دمنوش گیاه بابونه اطلاعاتی داشته باشم.


فواید استفاده از چای بابونه


 

بابونه به دلیل دارا بودن خواص آرامش بخشی، به خواب راحت کمک می کند. این گیاه کاهش دهنده استرس است و به دکتر گیاهان معروف است. 





چای بابونه دارای خواص درمانی متعددی از جمله :

درمان التهاب، تسریع کننده روند بهبود زخم ها و تبخال، درمان آکنه و جوش های چرکی  و تازه ترین یافته ها خاصیت گیاه بابونه در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی را نشان می دهد.

 

چای بابونه از گیاهان خشک شده بابونه که منبع غنی از آنتی اکسیدان های مختلف است، تهیه می شود.

 

بابونه، بهترین کورتن طبیعی در بین گیاهان می ‌باشد که دارای اثرات جلدی و خوراکی می ‌‌باشد.

یکی از مهمترین خواص بابونه، درمان زخم معده و ورم معده است؛ این گیاه به آسانی این مرض را درمان می ‌کند.

 

دمنوش بابونه اعصاب را تقویت می ‌کند.

 

تقویت کننده مغز است.

 

برای رفع بی خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است 1 دقیقه قبل از این که به رختخواب بروید، یک فنجان دمنوش بابونه بنوشید.

 

درمان کننده سردرد و میگرن

 

برای تسکین دردهای عضلانی دمنوش بابونه بنوشید.

 

دمنوش بابونه درمان کننده کم خونی است.

 

اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای دفع ناراحتی های پوستی نظیر کهیر و خارش مفید است.

 

بابونه تسکین دهنده دردهای عادت ماهانه است.

 

آن‌ هایی که یائسه شده‌اند بهتر است همه روزه دمنوش بابونه بنوشند؛ زیرا اختلالات یائسگی را بر طرف می ‌کند.

 

این دمنوش ترشح شیر مادران را افزایش می ‌دهد.

 

بابونه درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهانه است.

فواید استفاده از چای بابونه

 

دمنوش بابونه ضد آلرژی است.

 

خوردن پنج گرم ریشه بابونه با سرکه رقیق محرک نیروی جنسی است.

 

استفاده از بابونه، سنگ مثانه را خرد و دفع می ‌کند.

 

اگر کسی قطره قطره ادرار می‌ کند، به او دمنوش بابونه دهید تا درمان شود.

 

دمنوش بابونه ادرار آورد است.

 

دمنوش بابونه قاعده آور می ‌باشد.

 

حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد ؛ برای این منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان بریزید و مدت پانزده دقیقه در آن دراز بکشید.


نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما – همچنین چای بابونه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و درمانی برای برخی از مشکلات گوارشی و کنترل دیابت است.

گل هایی از خانواده ی گیاهان Asteraceae است که می توانند به صورت خشک شده و به عنوان داروی گیاهی و طبیعی (که رایج ترین و محبوب ترین شکل آن چای است) استفاده شوند. این گیاه به شکل های مختلفی رشد می کند، بنابراین چای بابونه در یک قسمت از جهان ممکن است با نقاط دیگر متفاوت باشد اما اجزای اصلی آن مشابه یکدیگر است و اثرات مشابهی دارند.

مطالعات نشان داده است که گونه های بابونه ی آلمانی و رومانی دارای بیشترین غلظت ترکیبات مفید و مواد مغذی هستند که می توانند توسط کسانی که علاقه مند به مصرف چای بابونه به طور منظم هستند استفاده شوند.فواید استفاده از چای بابونه

به استثنای طعم لذت بخش و دسترسی آسان به آن، در طول سالیان سال به خاطر دشتن مزایایی برای سلامتی، بابونه مورد توجه بسیار واقع شده است. به خاطر حضور فلاونوئید ها، سزکوئی ترپن ها و دیگر آنتی اکسیدان های قوی در این چای، تاثیر قابل توجهی بر بدن انسان دارد.

علاوه بر این که به طور معمول به عنوان یک نوشیدنی مصرف می شود، می توان از آن برای مصارف موضعی و برای تسکین برخی از مسائل مختلف پوستی نیز استفاده کرد.

به علت محتوای غنی از آنتی اکسیدان و ضد التهاب چای بابونه، فقط از آن به عنوان نوشیدنی استفاده نمی شود. شما می توانید به صورت موضعی از نوع گرم یا سرد آن برای تسکین محل سوزش یا اگزما استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که این نوع اعمال مستقیم می تواند به طور قابل توجهی زخم را بهبود بخشد و ظاهر لک ها و چین و چروک صورت را کاهش دهد. از بین بردن “استرس اکسیداتیو و افزایش پاسخ ایمنی در این نواحی می تواند تاثیر شگفتی بر پوست شما ایجاد کند.

اگر می خواهید برای جلوگیری از عفونت، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید، چای بابونه پیشنهاد مناسبی است. مقدار مشخصی از ترکیبات فنلی در چای بابونه وجود دارد که به طور خاص برای مبارزه با عفونت های باکتریایی در بدن می باشد. مطالعات نشان داده است که ۵-۶ لیوان چای در طی دو هفته می تواند به طور قابل توجهی توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت افزایش دهد.

طبیعت ضد التهابی چای بابونه باعث می شود که به عنوان آرامش بخش در زنانی که از علائم قاعدگی مانند نفخ، اضطراب، عرق، ناتوانی در خواب و نوسانات خلقی رنج می برند استفاده شود. چای بابونه به طور مستقیم می تواند بسیاری از این علائم را با آرام کردن ذهن و بدن و کاهش التهاب تسکین دهد.

یکی از محبوب ترین درمان های استرس و اضطراب، استفاده از یک فنجان چای بابونه است. پس از یک روز طولانی کار کردن، طبیعت گرم و تسکین دهنده ی این نوشیدنی می تواند باعث افزایش سطح سروتونین و ملاتونین در بدن شما شود که به طور موثری موجب از بین بردن استرس و نگرانی و کاهش نشانه های اضطراب می شود.

۱-۲ فنجان چای بابونه در روز می تواند کمک قابل توجهی در برابر استرس مزمن باشد. استرس در دوران بارداری حتی می تواند منجر به افزایش خطر سقط جنین شود.

همان گونه که چای بابونه می تواند استرس و نگرانی را کاهش دهد، می تواند به خواب عمومی نیز کمک کند، به خصوص برای افرادی که خواب کافی یا موثر نمی توانند داشته باشند. حتی کسانی که در خواب دچار آپنه (توقف تنفس) و اختلالات دیگر می شوند می تواند از اثرات چای بابونه کمک گیرند. نوشیدن یک فنجان گرم از چای بابونه بدون کافئین می تواند به شما کمک کند که سریعتر بخوابید و زمانی که بیدار می شوید احساس انرژی و رفرش شدن کنید.

تحقیقات نشان داده است که چای بابونه برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. از طریق کاهش سطح قند خون و تنظیم مقدار انسولین در خون، مواد آلی و ارگانیک قوی آن به حذف کردن ذرات درشت قند از خون کمک می کند.

اگر از ناراحتی معده رنج می برید، از نفخ خفیف تا داشتن علائم IBS، نوشیدن بابونه می تواند کمک بزرگی باشد. خواص ضد التهابی آن به ماهیت پیچ خوردگی روده کمک می کند و عبور گاز و حرکت روده را آسان می کند. یک لیوان چای بابونه باعث می شود شما احساس بهتری داشته باشید و استفاده ی مداوم از آن موجب جلوگیری از مشکلات جدی گوارشی می شود.

جدا از خواص قابل توجه بابونه که ذکر شد، برخی از مصرف کنندگان مدعی هستند که بابونه بر مو ها نیز تاثیر دارد و آنها را بهبود می بخشد. در حالی که ترکیبات ضد التهاب بابونه می تواند موجب کاهش سوزش در پوست سر شود، ترکیبات دیگر آن می توانند رشته های مو را تقویت کنند، شوره سر را از بین ببرند و به طور کلی موهای شما را بهتر و سالم تر کنند.

بابونه می تواند با تقویت پاسخ ایمنی بدن به آلرژی برخی افراد کمک کند، مانند افرادی که به خربزه، گیلاس یا گل داوودی حساسیت دارند. مانند یک آنتی هیستامین، یک فنجان چای بابونه می تواند واکنش های آلرژیک در سراسر بدن را تسکین دهد. بنابراین قبل از آنکه موضوع جدی شود، از علائم آن جلوگیری می کند.

با توجه به ماهیت قوی ترکیبات و مواد شیمیایی موجود در بابونه، مصرف آن در زنان باردار با احتیاط توصیه می شود. زیرا خطر سقط جنین را ممکن است افزایش دهد. همچنین در افرادی به گیاه “پیر گیاه (ragweed) حساسیت دارند، مصرف منظم بابونه به خصوص به صورت موضعی می تواند علائم آن را بدتر کند. قبل از آنکه چای بابونه جزئی از رژیم غذایی روزمره شما باشد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

زردچوبه برای لاغری؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

7 خاصیت درمانی نارنج و تداخل آن با داروها

نکاتی درباره تغذیه پیش از بارداری که باید بدانید

طرز تهیه قهوه‌ ترک و خواص درمانی آن

5 خواص درمانی خرمالو که نمی دانید

12 فواید شگفت انگیز خرما

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو فواید استفاده از چای بابونه

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

جشنواره 37/ معرفی فیلم قصر شیرین به کارگردانی سید رضا

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید دکوراسیون خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این فواید استفاده از چای بابونه

چگونه میتوان به موفقیت شغلی بیشتری دست پیدا کرد؟ فنگ شویی مطمئنا نکات بسیاری دارد که به شما در پیشرفت شغلی تان کمک می ‌کند و انرژی موفقیت

نکات فنگ شویی دفتر کار این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک می ‌کند تا یک انرژی موفق و پویا را در فضای اداری خود

فنگ شویی برای جذب ثروت امکان پذیر است؟ فنگ شویی برای جذب ثروت چه راهکارهایی را توصیه می کند؟ راه های جذب انرژی ثروت با به کارگیری فنگ

فنگ شویی ثروت چیست؟ راه‌ های زیادی وجود دارند که شما می ‌توانید از فنگ شویی برای جذب ثروت، کامیابی و فراوانی استفاده کنید. یک روش ساده این

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *