فواید استفاده از قرص ویتامین e

ویتامین E یکی از انواع ویتامین‌ های محلول در چربی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به از بین بردن رادیکال های آزاد بدن کمک می کند.

ویتامین ای فواید زیادی  برای سلامتی دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص ویتامین e را برای سلامتی مردان و زنان، بارداری و لاغری، بدنسازی و پوست و مو شرح داده ایم.

 

ویتامین E یکی از انواع ویتامین های محلول در چربی و به همین دلیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای درمان خشکی پوست استفاده می شود.

ماسک ویتامین E برای پوست

فواید استفاده از قرص ویتامین e

چند قطره روغن ویتامین e را با روغن زیتون ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست صورت و بدن خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

ویتامین E باعث افزایش تولید کلاژن پوست می شود، کلاژن یک پروتئین است که مسئول حفظ انعطاف پذیری پوست می باشد و به این ترتیب به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هایی است که اثرات رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید را خنثی می کند و در نتیجه می تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند.

چند قطره روغن ویتامین E را بر روی پوست بمالید و یا یک کپسول ویتامین E را بشکنید و آن را به آرامی بر روی محل آفتاب سوختگی بمالید.

لکه های قهوه ای پوست می تواند به دلیل آسیب رادیکال های آزاد، پیری و مشکلات کبدی ایجاد شود، ویتامین E حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که می تواند چنین مشکلاتی را درمان کند.

ماسک قرص ویتامین E برای پوست

کپسول ویتامین e را بشکنید و با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید، سپس آن را روی لکه های قهوه ای پوست بمالید.

ویتامین E یک نرم کننده طبیعی پوست است که به رفع آلودگی های پوست صورت کمک کرده و میزان چربی پوست صورت را تنظیم می کند.

ماسک ویتامین ای برای صورت

روزی دو بار چند قطره روغن ویتامین E را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

روغن ویتامین E الاستیک پوست را بهبود بخشیده و به درمان ترک پوست در دوران بارداری کمک می کند.

هر روز مقداری روغن ویتامین E را بر روی پوست شکم، ران ها و سینه ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که ترک های پوستی درمان شود، ادامه دهید.

تحقیقات نشان داده که استفاده موضعی از روغن ویتامین E می تواند به درمان بیماری های پوستی از جمله اگزمان و پسوریازیس کمک کند.

ویتامین E به عنوان یک مرطوب کننده لب عمل می کند و در از بین بردن خشکی و ترک لب مفید می باشد، مقداری روغن ویتامین E را بر روی لب ها بمالید. و بگذارید تا جذب شود.

روغن ویتامین E یک مرطوب کننده خوب برای ناخن ها به شما می رود و می تواند به درمان ناخن های خشک و شکننده کمک کند.

چند قطره روغن ویتامین E را بر روی ناخن ها بمالید و خوب ماساژ دهید.

ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هاست که گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

ماسک ویتامین E برای مو

دو قطره روغن ویتامین E را با روغن نارگیل یا زیتون گرم ترکیب کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید و خوب ماساژ دهید و پس از 3 دقیقه با آب گرم بشویید.

آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین E می تواند به درمان ریزش مو کمک کند.

ویتامین E به عنوان یک درخشان کننده، مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی مو عمل می کند.

ویتامین E باعث تقویت موی سر شده و با رطوبت رسانی به موها از خشکی و شکنندگی آن ها جلوگیری کرده و به درمان موخوره کمک می کند.

ماسک مو با ویتامین E

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 3 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را گرم کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن ویتامین E را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی موها ماساژ دهید تا موخوره درمان شود.

مقادیر کافی ویتامین E در بدن برای جلوگیری از سقط جنین در زنان بادار ضرروی می باشد.

ویتامین E در دوران بارداری و برای رشد جنین حیاتی است زیرا اسید های چرب ضروری برای رشد جنین را فراهم می سازد.

متخصصان توصیه می کنند که خانم ها در دوران بارداری و شیردهی از طریق رژیم غذایی و یا مصرف مکمل ها، ویتامین E مصرفی خود را افزایش دهند.

پیش از مصرف هرگونه مکمل و خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

تحقیقات نشان داده که مصرف مکمل ویتامین E می تواند باعث بهبود کیفیت و افزایش تعداد اسپرم در مردان شده و میل جنسی و باروری در مردان را افزایش دهد.

خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E می تواند برای پیشگیری و درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب مفید باشد.

ویتامین E می تواند برای بهبود استقامت فیزیکی در ورزشکاران و بدنسازان مفید می باشد، پس از ورزش بدنسازی می تواند انرژی را افزایش داده و سطح استرس اکسیداتیو در عضلات را کاهش دهد.

ویتامین E همچنین می تواند قدرت عضلانی بدنسازان را بهبود بخشد و با افزایش گردش خون، خستگی پس از تمرینات ورزشی را کاهش دهد.

کمبود ویتامین E در بدن باعث چاقی و افزایش وزن می شود.

مصرف ویتامین E و مکمل ویتامین E سوخت و ساز بدن را بهبود بخشیده و با افزایش چربی سوزی به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

کلسترول یک ماده طبیعی است که توسط کبد تولید می شود و برای عملکرد مناسب سلول ها، اعصاب و هورمون های بدن مورد نیاز است.فواید استفاده از قرص ویتامین e

هنگامی که کلسترول اکسید شود، کلسترول خون افزایش می یابد. افزایش کلسترول خون عوارض زیادی را برای بدن به همراه دارد، ایزومرهای خاصی از ویتامین E می توانند اکسیداسیون را کاهش داده و از افزایش کلسترول خون جلوگیری کنند.

مصرف مکمل ویتامین E دو تا سه روز قبل و دو تا سه روز بعد از یک قاعدگی، می تواند گرفتگی، اضطراب و سایر علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش دهد.

ویتامین E با تنظیم سطح هورمون های بدن می تواند درد پریود و خونریزی قاعدگی را کاهش دهد.

تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه ویتامین E و ویتامین A به مقدار زیاد باعث بهبود بینایی افراد در جراحی لیزری چشم می شود.

مصرف بیش از حد ویتامین E طبیعی در مواد غذایی بدون خطر می باشد اما NIH گزارش داده که مصرف دوزهای بالای مکمل ویتامین E می تواند عوارض جانبی جدی از جمله افزایش خطر سکته مغزی را به همراه داشته باشد.

یک مطالعه نشان داده که مکمل های ویتامین E می توانند در ماه های اول دوران بارداری، مضر باشند. زنانی که در طول هشت هفته اول حاملگی از مکمل های ویتامین E استفاده می کردند، احتمال نقایص قلبی مادرزادی در جنین را افزایش می دادند.

دوزهای بالا ویتامین E گاهی ممکن است باعث تهوع، اسهال، گرفتگی معده، خستگی، ضعف، سردرد، تاری دید، خارش، کبودی و خونریزی در افراد شود.

افرادی که نباید قرص و کپسول مکمل ویتامین E مصرف کنند :

در واقع، ویتامین E در دو کلاس آلفا توکوفرول و توکوتیرینول به هشت نوع مختلف تقسیم می شود.

توکوفرول شامل 4 نوع ویتامین E به های آلفا، بتا، گاما و دلتا می باشد، توکوتیرینول هم به 4 نوع ویتامین E آلفا، بتا، گاما و دلتا تقسیم می شود. این دو کلاس ساختار تقریبا یکسانی دارند با این تفاوت که توکوتیرینول توانایی کمتری برای نفوذ به سلول ها دارد.

قوی ترین نوع ویتامین E همان آلفا توکوفرول می باشد.

کمبود ویتامین E باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان شده و توانایی تولید مثل در مردان را کاهش می دهد.

کمبود ویتامین E می تواند باعث سقط جنین در زنان باردار شود.

کمبود ویتامین E در بدن احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد.

1-3 سال : 6 میلی گرم در روز
4-8 سال : 7 میلی گرم در روز
9-13 سال : 11 میلی گرم در روز

14 سال و بالاتر : 15 میلی گرم در روز
بارداری : 15 میلی گرم در روز
شیردهی : 19 میلی گرم در روز

14 سال و بالاتر: 15 میلی گرم در روز

بیشترین مقداری که بدن می تواند دریافت ویتامین E را تحمل کند در ادامه آماده است. برای مصرف مقایر زیاد ویتامین E باید حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

1-3 سال: 2 میلی گرم در روز
4-8 سال: 3 میلی گرم در روز
9-13 سال: 6 میلی گرم در روز
14-18 سال: 8 میلی گرم در روز
18 سال و بالاتر: 1 میلی گرم در روز

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بهتر است ویتامین E مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی و با خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات کامل به دست آورید، علاوه بر این باید بدانید که مکمل ویتامین E زمانی بهتر جذب می شود که با غذا خورده شود.

تخمه آفتابگردان، فندق، بادام زمینی، بادام، کلم و کلم بروکلی، جعفری، کیوی، انبه و گوجه فرنگی خام از مواد غذایی سرشار از ویتامین E هستند.

یک راه آسان برای اینکه ویتامین E بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید این است که در غذا های خود یک قاشق روغن جوانه گندم بریزید، به سالاد خود تخمه آفتابگردان اضافه کنید و یا سالاد کلم و اسفناج درست کنید و بر روی آن فندق بریزید.

منابع : healthline – draxe – stylecraze

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

ویتامین E از ویتامین های محبوب در بین افراد است. این ویتامین در بسیاری از مکمل های خوراکی وجود دارد و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و ظاهر افراد دارد. لطفاً تا پایان مطلب ما را دنبال بفرمایید.

ویتامین E از آن دسته ویتامین هایی است که در بهبود سلامت عمومی بدن و افزایش زیبایی و ظاهر افراد اهمیت فراوانی دارد. کپسول ویتامین e دارای خواص آنتی اکسیدان است و ویتامین E نیز از ویتامین های محلول در چربی است.

ویتامین E یا آلفاتوکوفرول مانند یک مدافع به مقابله با اثرات مخرب شیمیایی و تخریب ها می رود و از سلول های بدن محافظت به عمل می آورد. این ویتامین می تواند رادیکال های آزاد که به مغز آسیب می رساند را مهار کند. این ویتامین را می توان هم به صورت خوراکی و مکمل و هم به صورت موضعی مورد مصرف قرار داد.

فواید استفاده از قرص ویتامین e

این ویتامین در غذاهای گیاهی از جمله روغن های خاص مانند جوانه گندم و روغن آفتابگردان، آجیل ها مانند فندق، بادام، در میوه ها مانند انبه، کیوی و آووکادو و سبزیجانی چون اسفناج، بروکلی، قارچ خوراکی، گوجه فرنگی، ذرت، سیب زمینی، سویا و گندم وجود دارد.

علائم کمبود ویتامین E: اختلال دید و گفتار، از دست دادن هماهنگی عضلات

این کپسول عارضه چندانی نداشته و در صورتی که بیش از 4 واحد در روز مصرف شود، مشکلات زیادی به خصوص برای بیماران دیابتی و قلبی ایجاد می کند.

مصرف دوز بالای کپسول ویتامین e بین 3 تا 8 IU در روز است که احتمال بروز سکته مغزی را به میزان 22 درصد افزایش می دهد. یکی از عوارض جدی آن، افزایش خونریزی به ویژه در مغز است.

بهتر است از مکمل های حاوی ویتامین E یا هر ویتامین آنتی اکسیدان بلافاصله قبل و بعد از آنژیوپلاستی(نوعی عمل جراحی قلب) اجتناب کنید. این ویتامین ها با بهبود تداخل ایجاد می کنند، بنابراین برای مصرف هر گونه مکمل یا کپسول ویتامین e با پزشک خود مشورت کنید.

این ویتامین در دوز بالا می تواند منجر به بیماری های زیر شود:

مکمل های این ویتامین می تواند منجر به کاهش سرعت لخته شدن خون شود. از این رو لخته شدن تدریجی می شود و احتمال کبود شدن و خونریزی افزایش می یابد. داروهایی که لخته شدن خون را سرعت می بخشند آسپیرین، ایبوپروفن، وارفارین و کلوپیدوگرل می باشند. وارفارین به ویژه برای کاهش لخته شدن خون به کار می رود. از این رو مصرف ویتامین E  با آن، احتمال خونریزی و کبود شدن را افزایش می دهد. برای تنظیم دوز باید به طور مرتب خون خود را چک کنید.

داروهایی که برای کاهش کلسترول مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است تحت تاثیر این ویتامین باشند. مشاهده نشده است که این ویتامین به تنهایی باعث کاهش اثر بخشی داروهای کاهنده کلسترول شود اما به نظر می رسد هنگامی که با بتا کاروتن، سلنیوم و ویتامین C مصرف شود، بر کلسترول اثر می گذارد.

در این مطلب با اطلاعات دارویی کپسول ویتامین E آشنا شدید. امیدواریم توضیحات ارائه شده مورد لطف و عنایت شما بزرگواران قرار گرفته باشد و از خواندن آن نهایت استفاده را برده باشید.

منبع : آرگا



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید



چطور عسل طبیعی با کیفیت بخریم؟

نشانی شما منتشر نخواهد شد.





می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

کرم و انگل روده در کودکان به چه دلایلی بوجود می آید؟ راه های درمان و تشخیص وجود آن چیست؟ عفونت های حاصل از انگل روده، رایج ترین نمونه عفونت روده ای هستند که توسط انگل رودهی ایجاد می شوند. این کرم ها هر ساله میلیون ها انسان را مبتلا می کنند که کودکان هم از این قاعده مستثنی نیستند. به عنوان والدین کودک باید به این موضوع توجه کنید. اما نگران نباشید زیرا راحت شدن از دست این عفونت زیاد زمان بر نیست! این

آیا تا به حال به بوتاکس کردن موهایتان فکر کرده اید؟ آیا می دانید کراتین مو بهتر است یا بوتاکس؟ بوتاکس مو درمانی برای جوان سازی مو است که باعث کاهش فر بودن و بهبود سلامت مو می شود و برای همه نوع مویی مناسب است. بوتاکس مو نسبت به درمان کراتینی (شیمیایی) اطمینان بخش تر است. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی فواید و مزایای بوتاکس مو می پردازیم و تفاوت آن را با کراتین مو مورد

خشکی لب در کودکان پدیده ای طبیعی در زمستان است که در مکان هایی با رطوبت کم اتفاق می افتد. اگر کودکان به مدت طولانی سینه مادر را بمکند، ممکن است به خشکی لب دچار شوند. بسیاری از بزرگسالانی که دچار خشکی و ترک لب هستند، از مرطوب کننده لب و بالم لب برای کاهش خشکی لب در کودکان استفاده می کنند. اما آیا برای کودکان هم میتوان از مرطوب کننده لب استفاده کرد؟ والدین چگونه باید با ترک لب در کودکان برخورد کنند؟ فواید استفاده از قرص ویتامین e

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان

در پستانداران و انسان ها، گوش به صورت طبیعی ماده ای مومی شکل ب جرم گوش تولید می کند. تمیز کردن جرم گوش در کودکان و بزرگسالان در

کرم و انگل روده در کودکان به چه دلایلی بوجود می آید؟ راه های درمان و تشخیص وجود آن چیست؟ عفونت های حاصل از انگل روده، رایج ترین

گال در کودکان یا Scabies چیست؟ آیا مراقب رژیم غذایی و واکسیناسیون کودک نوپای خود هستید؟ آیا نگران این هستید که کودک نوپای بازیگوش تان بیماری را از

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه




خانه

موبایل

فواید استفاده از قرص ویتامین e

روغن ویتامین E یکی از بهترین پاک‌کننده‌های پوست است

 

روغن ویتامین E به عنوان یک التیام‌بخش بسیار مفید شناخته می‌شود. استعمال این روغن بر روی صورت باعث روشن شدن زخم‌ها، تسکین آفتاب‌سوختگی، کاهش چین و چروک و می‌شود.

ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است. اگرچه عملکرد اولیه ویتامین E حفاظت از غشای سلولی بدن است، آن همچنین نقش مهمی در حفظ شمارش تعداد گویچه‌های خون، سلامت قلب، عضلات، اعصاب، پوست و مو ایفا می کند. ویتامین E در برگ سبز سبزیجات و میوه‌ایی مانند انبه، پاپایا، تمشک و موجود است. ما می‌توانیم بدنمان را با مقدار مورد نیاز ویتامین E به‌وسیله مکمل‌های ویتامین E که حاوی روغن ویتامین E هستند غنی کنیم. روغن ویتامین E یک راه‌حل برای زیبایی است که پوست را جوان کرده و التیام می‌بخشد. روغن ویتامین E برای صورت،پوست، مو و ناخن شگفتی‌ساز است. اجازه دهید نگاهی به فواید روغن ویتامین E بر روی صورت بیاندازیم.فواید روغن ویتامین E بر روی صورتروغن ویتامین E یک مایع چسبناک بی‌رنگ است که گستردن آن بر سراسر پوست کمی مشکل است. روغن ویتامین احساس چسبندگی است و بعد از استعمال به سرعت به بافت‌های زیر پوست جذب می‌شود. این روغن در لایه‌های زیرین پوست کار می‌کند و سطح پوست را صاف و نرم می‌کند به همین دلیل برای پوست خشک ایده‌آل است. روغن خالص ویتامین E برای صورت در فروشگاه‌ها در دسترس است. همچنین می‌توانید کپسول ویتامین E و روغن فشاری آن‌را تهیه و استعمال کنید.ضد پیریچین و چروک، لک و پیس و لکه های سن و هر آنچه که می تواند نشانه های پیری باشد با این روغن در تضاد است. به دلیل ماهیت آنتی اکسیدانی آن، روغن ویتامین E می تواند به مبارزه با این علائم ناخواسته که ناشی از بالا رفتن سن و تاثیر رادیکال های آزاد است، بپردازد.افزایش تولید کلاژن که به خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و مانع از افتادگی پوست و چین و چروک می شود، از دیگری خواص این روغن است. مالدین منظم و شبانه روغن ویتامین E بر روی پوست و یا استفاده از مواد غذایی غنی از این ویتامین، باعث می شود تمام این خواص را در اختیار داشته باشید.

 

روغن ویتامین E تاثیر ضد‌پیری و خواص شگفت انگیزی دارد.

   پاک کننده خوبروغن ویتامین E یکی از بهترین پاک‌کننده‌های پوست است و رنگ طبیعی پوست را حفظ می‌کند. یعد از یک روز خسته کننده در محل کار، مقداری روغن ویتامین E را بر روی توپ پنبه‌ای قرارداده و بر روی پوست صورت بمالید. به‌صورت دایره ای و از یک بخش به بخش دیگر بمالید. چرک، دوده و مواد چرب از صورت به توپ پنبه‌ای انتقال خواهند یافت و شما احساس نرمی و صاف روی پوست صورت خواهید داشت.درمان کننده آفتاب سوختگیخواص آنتی اکسیدانی این روغن می تواند به پوست در بهبود آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی، کمک کند. برای این کار این روغن را درون اسپری ریخته و به آرامی بر روی پوست آفتاب سوخته اسپری کنید. اگر تمایل به این کار ندارید قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کپسول حاوی این ویتامین استفاده کنید. این کار از پوست شما محافظت می کند.

 

  التیام زخم خشکی لب و ترک خوردگی بر اثر سرماخشکی شدید لب‌ها می‌تواند بسیار دردناک و همچنین مایه خجالت شود. ترک خوردگی‌ها بر روی لب نیاز دارند تا به‌وسیله روغن ویتامین Eدرمان شوند. فقط منطقه آسیب دیده را با چند قطره روغن در حال حاضر و در طول روز ماساژ دهید. بعد از یک یا دو روز لب‌های شما نرم شده و بهبود خواهد یافت.

ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است

درمان جای جوشاگر زخمی ناشی از تصادف دارید و یا از جای جوش و آکنه تان کلافه شده اید، روغن ویتامین E می تواند به کاهش علائم ظاهر این ضایعات در دراز مدت کمک کند. این روغن قادر است به پوست عمیقا نفوذ کرده و جای زخم را از ریشه درمان کند. به یاد داشته باشید برای درمان جای جوش و گوشت اضافه، هیچ درمان طبیعی وجود ندارد که در کوتاه مدت موثر باشد. روغن ویتامین E نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس باید از آن به مدت طولانی استفاده کنید. برای درمان چند قطره از این روغن را روی محل آسیب دیده ریخته و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید سپس ۳۰ دقیقه صبر کرده و بعد از آن، پوست را بشویید.دیگر مزایای ویتامین Eدر این مقاله بر روی خواص روغن ویتامین E برای پوست و مو تمرکز کردیم اما اجازه دهید در ادامه به خواص عمومی تر این ویتامین نیز اشاره کنیم.* تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر بیماری ها* محافظت در برابر بیماری آلزایمر* سلامت چشم* کاهش سطح کلسترول* کمک به گردش خون* جلوگیری از لخته شدن خون

 

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

منبع:

 rasekhoon.net

payamesalamat.com

اسباب بازی های فکری و جالب

حس خوب زندگی (زیباتر شوید)

ویژه تبلیغات در بیتوته

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

تخفیف های ویژه /سوپر مارکت اینترنتی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *