فواید استفاده از روغن کرچک برای پوست

آیا می دانید روغن کرچک برای سلامت پوست صورت شما مفید است؟ آیا تا بحال با خود فکر کرده اید که روغن کرچک برای پوست صورت شما مفید است یا خیر؟ اکثر افراد روغن کرچک را به عنوان یکی از روغن های مخصوص پخت و پز می شناسند.

اما شاید شما از خواص شگفت انگیز روغن کرچک برای پوست صورت مطلع نباشید؟ در ادامه با 8 فایده روغن کرچک برای پوست صورت آشنا شوید.

روغن کرچک (Castor oil) دارای خواص گوناگونی است که به عنوان یکی از درمان های خانگی مورد توجه عموم افراد است. این روغن با دارا بودن اسید ریسینولئیک و چند اسید چرب دیگر، خواصی دارد که آن را محصول مناسبی برای مراقبت از پوست، مخصوصاً پوست صورت می کند.

گفته می شود روغن کرچک، خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و مرطوب کنندگی دارد. کرچک و اسید ریسینولئیک، توسط پوست به خوبی جذب شده و گاهی برای درمان مشکلات گوناگون پوستی به کار می روند، مانند پسوریازیس و آکنه.

در این مطلب ما قصد داریم برخی از اسرار این روغن جادویی را که نه تنها رنگ پوست شما را تغییر می دهد، بلکه به شما کمک می کند پوستی بی نقص و زیبا داشته باشید عنوان کنیم.

فواید استفاده از روغن کرچک برای پوست

آیا می خواهید بدانید که روغن کرچک چه فوایدی برای پوست صورتتان دارد؟ پس را مطالعه نمایید.

روغن کرچک برای صورت مزایای بسیار زیادی دارد، که ما تعداد کمی از آنها را در اینجا عنوان خواهیم کرد. پس بهتر است مزایای این روغن جادویی را برای داشتن پوستی بی عیب و نقص مطالعه کنید.

آیا همیشه دوست دارید لب هایتان نرم، صاف و زیبا باشند؟ اگر پاسخ شما مثبت است، راه حل مشکل شما، هیچ چیز نیست جز روغن کرچک! این روغن لب های شما را نرم  می کند و ظاهری صاف و زیبا به آنها می بخشد.

بنابراین هر شب قبل ازینکه به رختخواب بروید یک قاشق چایخوری روغن کرچک را بر روی لبهایتان بمالید و کل لبها را بپوشانید. همچنین شما می توانید این کار را اول صبح انجام دهید.

این کار مقرون به صرفه بوده و گزینه بسیار بهتری در مقایسه با استفاده از کرم های گران قیمت گران است.

امروزه اکثر افراد از کم پشتی ابروهایتان شکایت دارند و بعضی نیز فکر می کنند که آنها به اندازه کافی تیره رنگ نیستند. اما هنگامی که روغن کرچک در خانه دارید، این مشکل به سرعت برطرف خواهد شد.

اگر مدام ابروهایتان را با کمی روغن کرچک بپوشانید، بدون شک همه چیز تغییر خواهد کرد. بهتر است این کار را شب ها انجام دهید زیرا نتایج زودتر خود را نشان می دهند.

آیا می دانستید روغن کرچک می تواند پوست شما را پاک کند؟ بله، این روغن می تواند تمام سلول های مرده را از روی پوستتان برداشته و اجازه دهد تا پوست شما روشن و شفاف تر شود.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قطره روغن کرچک را بر روی یک تکه پنبه بریزید و  پنبه را بر روی صورتتان ماساژ دهید. این کار از چروک افتادن پوست شما نیز جلوگیری می کند و تمام ناخالصی های موجود در منافذ را از بین می برد.

پس از این که پوست خود را ماساژ دادید، صورتتان را با آب گرم و یا آب سرد خوب بشویید.

شما می توانید روغن کرچک را به عنوان یک مرطوب کننده پوست مورد استفاده قرار دهید. در اینجا یک روش گام به گام در مورد چگونگی انجام این کار ارائه شده است.

درمان آفتاب سوختگی یکی دیگر از فواید بی نظیر روغن کرچک است که باید آن را همیشه در نظر بگیرید. برای این کار باید روغن نارگیل را با مقدار مساوی روغن کرچک مخلوط کنید و روی نواحی آفتاب سوخته بمالید.

استفاده ی روزانه از روغن کرچک می تواند به شکل چشمگیری تاثیرات آفتاب سوختگی را کاهش دهد.

ریسینولیک اسید موجود در روغن کرچک برای درمان التهاب پوستی که باعث آکنه و جوش صورت می شود مفید است همچنین روغن کرچک جای جوش را درمان می کند.

مقداری روغن کرچک را با پنبه بر روی جوش و جای جوش بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس آن را با آب بشویید

یکی از مزایای روغن کرچک این است که با تولید کلاژن و الاستین از پیری پوست جلوگیری کرده و برای به رفع چین و چروک پوست صورت و دور چشم مفید است.

به آرامی پوست دور چشم خود را با روغن کرچک ماساژ دهید تا گردش خون را افزایش دهد و سیاهی دور چشم شما درمان شود.

ما در این مطلب کوتاه تمام موارد لازم در مورد چگونگی اعمال روغن کرچک بر روی صورت را بیان نمودیم. در زیر می توانید برخی کاربردهای دیگر روغن کرچک را بررسی کنید.

روغن کرچک باعث افزایش رشد مو می شود. مخلوط روغن نارگیل و کرچک در چنین مواردی به خوبی عمل می کند. شما باید این مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید این مخلوط به درون پوستان نفوذ کند.

بگذارید این ترکیب یک شب بر روی موهایتان بماند و سپس آن را بشویید. همچنین روغن کرچک به داشتن مژه هایی تیره تر و بلندتر نیز کمک می کند. اگر شما این روغن را به طور منظم بر روی مژه های خود بمالید، دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی ندارید.

جذب کامل روغن کرچک توسط پوست کمی زمان‌ بر است، اما می توانید با رقیق کردن آن، جذبش را سریع‌ تر کنید. می توانید روغن کرچک را با روغن های دیگر مانند روغن زیتون یا روغن بادام زمینی به نسبت نصف به نصف رقیق کنید.

می توانید پنبه ای را با یک قاشق چای خوری روغن کرچک آغشته کرده و به پوست صورت خود بزنید.

پس از آن به صورت حرکات دایره‌ای، و به سمت بالا، روغن را روی پوست خود ماساژ دهید. پس از ماساژ، اجازه دهید تا روغن 5 تا 1 دقیقه روی پوست صورت شما بماند و سپس با پاک کننده ای ملایم آن را پاک کرده و شستشو دهید.

هشدارقبل از استفاده از روغن کرچک، آن را روی بازوی خود تست کنید تا از نداشتن آلرژی نسبت به آن مطمئن شوید. چند قطره از این روغن را روی بازوی خود بریزید و اجازه بدهید به مدت یک شب روی پوست تان بماند. اگر دچار خارش، قرمزی و حساسیت پوستی نشدید می توانید از آن استفاده کنید.

6 روغن گیاهی برای درمان آفتاب‌سوختگی

7 ماسک موی طبیعی برای تقویت موهای آسیب دیده

1 روش برای مراقبت و زیبایی پوست

آیا مطلب ” فواید روغن کرچک برای پوست صورت ” برای شما مفید بود؟

 من استفاده کردم بسیار عالی جواب میده حتی جای جوش ها که چال شده بود به مرور ازبین برد  من هرروز روزی دوساعت استفاده میکنم  خیلی خیلی عالی جواب میده  حتی گودی جای تتو رو هم بر طرف کرد 

سلام وقت بخیر

ایا میشه روغن و بطور کامل از شب تا صبح بزاری روی صورت بمونه!

و حتما باید با پنبه باشهَ یا انگشت هم میشه!

خیلی ممنون از مطالبِ مفیدی که ذکر کردید، من حدود دو ماهه که برای تقویت مژه ها و ابروهام استفاده میکنم، تاثیرش روی ابروهام خیلی از مژه هام بوده

فواید استفاده از روغن کرچک برای پوست

سلام من از این روغن قبلا  استفاده کردم و واقعا تاثیر خیلی خوبی داشته ولی بعد چند وقت که دوباره ازش استفاده کردم چشمام به شدت می سوخت البته لازم به ذکر که برای مژه هام استفاده میکنم اگه از دلیل این موضوع اطلاع دارید ممنون میشم اگه کمکم کنید

با سلام.

من از روغن کرچک هرشب استفاده میکنم.هم رنگ پوستشو روشن کرد.هم ی شادابی خاصی ب صورتت میده.حتی ابروهام خیلی خوب شده.ب نظر من که هم برای پوست فوق العاده هم مو

سلام.من موهام‌شدید میریزه..اگه ازش‌استفاده کنم تاثیر‌میزاره؟انگار میگن‌ اگه‌ مرتب‌استفاده نشه‌‌و استفاده نکنیم‌ریزشش شدید تر میشهآیا واقعیت داره؟

سلام میخواستم بدونم آیا ماساژ روغن کرچک یا هر روغن دیگه ای روی پوست باعث چاقی صورت میشه؟

بعد اینکه اگه بخایم از این روغن استفاده کنیم اما صورتمون چاق نشه چجوری ماساژ بدیم.

و آخرین چیزم اینکه چند روز تو هفته باید از کرچک استفاده کرد بعنوان کرم شب

مصرف آب خیار یک راه مطمئن برای بهبود سلامتی شماست، زیرا دارای مزایای شگفت آوری است و آماده کردن آن []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

روغن کرچک به (انگلیسی castor oil) یکی از انواع روغن های گیاهی است که از گیاه کرچک به دست می آید و از آن به عنوان ملین برای درمان یبوست استفاده می کنند، همچنین روغن کرچک خطر ابتلا به آرتروز را کاهش داده و به سلامت پوست و مو کمک می کند.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با طرز استفاده صحیح از روغن کرچک، خواص و تاثیر آن بر سلامتی بدن و پوست و مو آشنا شوید.

نکته مهم (تست عدم حساسیت) : پیش از استفاده موضعی از روغن کرچک بر روی نقاط حساس بدن، مانند پوست صورت و یا دور چشم، ابتدا مقداری از آن را بر روی پوست دست خود بمالید و حداقل 24 ساعت صبر کنید تا از عدم داشتن حساسیت نسبت به آن مطمئن شوید.

ریسینولیک اسید موجود در روغن کرچک دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی بوده و با کاهش باکتری های پوست به درمان آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش کمک می کند.

ماسک روغن کرچک برای جوش صورت

فواید استفاده از روغن کرچک برای پوست

قبل از خواب صورت خود را با آب گرم خوب بشویید تا تمیز شود، مقداری روغن کرچک را به مدت 1 دقیقه به صورت حرکات دایره ای بر روی پوست صورت ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

یکی از مزایای روغن کرچک این است که وقتی به صورت موضعی بر روی پوست صورت و دور چشم مالیده شود، به افزایش تولید کلاژن و الاستین کمک کرده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

اگر شما به دنبال یک مرطوب کننده ارزان و طبیعی برای پوست هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از روغن کرچک استفاده کنید.

اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک به راحتی به پوست نفوذ کرده و باعث آبرسانی پوست صورت و بدن می شوند.

روغن کرچک برای درمان زخم ها مفید می باشد. اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک به داخل بافت زخم نفوذ کرده و باعث رشد بافت های سالم اطراف آن می شوند.

روغن کرچک برای درمان لک های تیره پوست صورت مفید می باشد؛ اسیدهای چرب به ویژه اسید های چرب امگا 3 موجود در روغن کرچک به پوست نفوذ کرده و لک های پوستی را درمان می کنند.

اسید های چرب موجود در روغن کرچک می توانند به درمان ترک های پوستی که در دوران بارداری ایجاد شده اند، کمک کنند.

توصیه می شوند که زنان باردار در ماه های آخر دوران بارداری روغن کرچک را به صورت موضعی بر روی شکم و سینه ها بمالند.

روغن کرچک با افزایش گردش خون در پوست دور چشم به درمان سیاهی و پف دور چشم کمک می کند.

نحوه استفاده روغن کرچک برای دور چشم

توصیه می شود که چند قطره روغن کرچک را به آرامی بر روی پوست دور چشم خود ماساژ دهید تا سیاهی دور چشم را درمان کند.

روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی قوی است و می تواندبه درمان سریع تر آفتاب سوختگی کمک کند.

روغن کرچک برای آفتاب سوختگی

مقدار های مساوی روغن نارگیل و روغن کرچک را با هم ترکیب کنید و بر روی نواحی آسیب دیده پوست بمالید تا آفتاب سوختگی درمان شود.

روغن کرچک یکی از بهترین درمان های طبیعی و خانگی برای ترک پاشنه پا محسوب می شود؛ مقادیر بالای رطوبت موجود در روغن کرچک باعث می شود که به درون پوست پاشنه پا نفوذ کرده و با آبرسانی ترک آن را درمان کند.

هر شب قبل از خوابیدن مقداری روغن کرچک را بر روی پاشنه پا بمالید، جواراب بپوشید و بگذارید یک شب بماند.

روغن کرچک یک درمان طبیعی برای افزایش رشد مو می باشد؛ روغن کرچک به دلیل مواد مغذی موجود در آن به افزایش گردش خون در پوست سر کمک کرده و با تقویت فولیکو ها به افزایش رشد مو کمک می کند.

ماسک روغن کرچک برای مو

هر شب به مدت 1 تا 15 دقیقه پوست سر و مو های خود را با مقداری روغن کرچک ماساژ دهید.

روغن کرچک دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری قوی است و می تواند برای درمان شوره سر مفید باشد.

روغن کرچک دارای خواص آبرسانی قوی است که با افزایش رطوبت مو ها به درمان مو های خشک و آسیب دیده کمک می کند.

یک قاشق چای خوری روغن کرچک را به نرم کننده خود اضافه کنید و هر بار پس از شامپو کردن مو ها، آن را بر روی مو بمالید تا نرم تر شوند.

روغن کرچک حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب است که به حفظ رنگدانه های مو کمک کرده و از سفید شدن زودرس مو ها جلوگیری می کند.

روغن کرچک حاوی مقادیر بالای اسید های چرب و آنتی اکسیدان هاست که به تقویت فولیکول های موی ابرو کمک کرده و باعث تقویت و رشد سریع ابرو ها می شود.

طرز استفاده از روغن کرچک برای ابرو

برای یک ماه هر شب چند قطره روغن کرچک را بر روی ایرو ها بمالید و به مدت 2 تا 3 دقیقه با نوک انگشتان دست ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب ولرم بشویید.

روغن کرچک حاوی مقادیر بالای مواد مغذی است که به تقویت مژه ها کمک کرده و باعث پرپشت شدن آن ها می شود.

روغن کرچک دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که به درمان قارچ ناخن کمک کرده و باعث تقویت و بهبود رشد ناخن ها به صورت طبیعی می شود.

پیش از مصرف خوراکی روغن کرچک حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

مصرف خوراکی روغن کرچک باعث کاهش اشتها شده و برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد. علاوه بر این روغن کرچک احتباس آب در بدن شما را کاهش می دهد، به عنوان یک مسهل عمل کرده و معده و روده را پاکسازی می کند که آن هم برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد.

استفاده از روغن کرچک به صورت موضعی هم برای کاهش وزن و لاغری مفید است؛ یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را گرم کنید و آن را بر روی شکم خود ماساژ دهید این روش چربی اضافی در ناحیه شکم را آب کرده و باعث درمان چاقی شکمی می شود.

روغن کرچک به دلیل مقادیر بالای آندسیلینیک اسید که دارد به پاک سازی روده ها کمک کرده و کرم های حلقوی روده را دفع می کند.

روغن کرچک در طب سنتی برای بهبود هضم غذا، درمان نفخ شکم، کاهش اسید معده و سلامتی دستگاه گوارش استفاده می شود.

روغن کرچک برای پاکسازی معده

1 قاشق چای خوری روغن کرچک را در یک لیوان آب پرتقال طبیعی بریزید و صبح ناشتا با معده خالی آن را بنوشید.

فواید استفاده از روغن کرچک برای پوست

بعد از 2 دقیقه 3 تا 5 لیوان آب گرم بنوشید تا معده شما پاک سازی شود.

ریسینولیک اسید موجود در روغن کرچک به عنوان یک مسهل طبیعی قوی عمل می کند و با افزایش حرکات روده باعث پیشگیری و درمان یبوست می شود.

بخوانید : 3 مسهل و ملین طبیعی، گیاهی و خانگی قوی برای رفع فوری یبوست

مصرف خوراکی روغن کرچک برای درمان علائم سندروم پیش از قاعدگی مانند خستگی، تغییرات خلقی و افسردگی مفید بوده و درد پریود را کاهش می دهد.

ماساژ با روغن کرچک یکی از بهترین درمان های طبیعی برای کمردرد محسوب می شود؛ قبل از خواب روغن کرچک را بر روی کمر خود ماساژ دهید و بر روی آن یک دستمال تمیز و گرم بگذارید سپس یک کیسه آب گرم روی پشت قرار دهید و بخوابید. این روش را سه روز تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

آن‌هایی که به هموروئید (بواسیر) مبتلا می‌شوند، غالبا در آن ناحیه احساس خارش و درد می‌کنند. فواید روغن کرچک برای سلامتی شامل درمان هموروئید و علائم مربوط به آن نیز می‌شود. فقط کافی است کمی روغن کرچک را به آن ناحیه بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه به همان حالت بماند.

در طب سنتی گفته می شود که استفاده خوراکی و موضعی روغن کرچک به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی موجود در آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که به پیشگیری و درمان آتروز و روماتیسم کمک کرده و به دلیل خواص ضد درد طبیعی که دارد برای درمان درد مفاصل مفید می باشد.

روغن کرچک خطر زایمان زودرس و حتی سقط جنین را افزایش می دهد.

روغن کرچک یک مسهل بسیار قوی است و دوز بالای آن می تواند عضلات رحم را تحریک کند.

مقادیر بالای روغن کرچک باعث اسهال در زنان باردار می شود که اسهال باعث کم آبی بدن شده و می تواند زایمان را سخت و دردناک کند.

زیاده روی در مصرف روغن کرچک در دوران شیردهی باعث کاهش شیر مادر می شود.

زیاده روی در مصرف روغن کرچک می تواند باعث مسمومیت شود که با علائمی مانند اسهال، گرفتگی عضلانی شدید و حالت تهوع مشخص می شود.

روغن کرچک ممکن است در بعضی افراد باعث ایجاد آلرژی و حساسیت شود. روغن کرچک را نباید در چشم و بینی بریزید و حتما از دسترس نوزادان و حیوانات خانگی دور کنید.

طبیعت روغن کرچک گرم و خشک می باشد. روغن کرچک حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب از جمله ریسینولیک اسید، اولئیک اسید، لینولئیک و لینولنیک اسید است.

روغن کرچک اصل در دواقع به روش پرس سرد دانه‌ های بدون هسته کرچک استخراج می‌شود، این روغن پس از تصفیه، بی‌رنگ کردن و عبور بخار آب به عنوان روغن کرچک دارویی و خوراکی استفاده می شود.

روغن کرچک مایعی شفاف و بی رنگ است که مصریان باستان از آن برای درمان التهاب چشم و به عنوان یک درمان طبیعی برای مراقبت از پوست و مو استفاده می کردند.

در هند روغن کرچک را به صورت موضعی برای درمان درد و به دلیل خواص ضد باکتریایی آن استفاده می کنند.

در صنعت روغن کرچک را برای تهیه روغن هیدرولیک، روغن ترمز، رنگ، جوهر، انواع آستر، پلاستیک های مقاوم در برابر سرما، واکس، نایلون و عطر استفاده می کنند.

روغن کرچک به صورت خوراکی برای درمان بیماری ها استفاده می شود.

روغن کرچک را در محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و مو به کار می برند.

از روغن کرچک برای ماساژ استفاده می شود.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی می گویند که هر فرد بزرگسال تنها مجاز است که روزانه .7 میلی گرم / کیلوگرم وزن بدن روغن کرچک مصرف کند.

در ادامه بخوانید : خواص روغن کنجد برای مو

منابع : stylecraze – medicalnewstoday

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

روغن کرچک یکی از مواد ضدالتهاب و ضدباکتری است که به‌سبب داشتن مواد مورد نیاز برای سلامت پوست و مو، در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد بسیاری دارد. این روغن که از عصاره‌ی دانه‌ی کرچک به‌دست می‌آید، یکی از مواد خام مفید با پایه‌ی زیستی است که حتی در تولید دارو نیز از آن استفاده می‌شود. علمی آن ریسینوس کامیونِس و خاستگاه آن آفریقا و هند است. دانه‌های کرچک مناطق استوایی آفریقا و هند، سرشار از روغن هستند. در این مقاله با ۱۷ مورد از خواص روغن کرچک برای سلامت پوست، مو و بدن آشنا می‌شویم.

فواید استفاده از روغن کرچک برای پوست

التهاب‌های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی، آکنه و خشکیِ پوست به کمک روغن کرچک درمان می‌شوند.

برای درمان این نوع التهاب، یک تکه پنبه را به روغن کرچک آغشته کنید و آن را روی قسمت ملتهب پوست بکشید. پس از یک ساعت پوست خود را بشویید.

یکی از اثرات اعجاب‌انگیز روغن کرچک، کاهش روند پیری پوست است. روغن کرچک با نفوذ به عمق پوست به تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند؛ این امر موجب آبرسانی به پوست می‌شود و آن را نرم‌تر می‌کند؛ در نتیجه ایجاد چروک و خطوط ریز به‌تأخیر می‌افتد و پوست لطیف‌تر و جوان‌تر می‌شود. برای رفع خطوط ریز اطراف چشم نیز می‌توان از روغن کرچک استفاده کرد.

روغن کرچک سرشار از رسینولئیک اسید است؛ این ماده باکتری‌های مولد آکنه را از بین می‌برد. افرادی که پوست آنها دچار آکنه شده و استفاده از روغن‌های دیگر موجب بسته‌شدن منافذ پوست و در نتیجه بدترشدن مشکل‌شان می‌شود، می‌توانند از روغن کرچک برای درمان آکنه استفاده کنند. برای این منظور ابتدا باید صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شوند. سپس به صورت دورانی پوست خود را با روغن کرچک ماساژ دهید. این روغن باید تمام شب روی پوست باقی بماند و صبح روز بعد صورت خود را با آب سرد بشویید.

روغن کرچک مرطوب‌کننده‌ای فوق‌العاده است. اسیدهای چرب بسیار غلیظ موجود در این روغن، به‌راحتی در پوست نفوذ می‌کند و با آب‌رسانی، باعث درمان خشکی پوست می‌شوند. از این روغن در صنایع مختلف استفاده می‌شود اما به‌دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی آن در بخش مراقبت های پوستی بسیار مورد توجه است. استفاده از این روغن پوست را صاف، نرم و باطراوت می‌کند. اگر به‌دنبال مرطوب‌کننده‌ای ارزان و طبیعی هستید، روغن کرچک انتخاب مناسبی است.

اغلب از روغن کرچک برای درمان جای زخم استفاده می‌شود. اسیدهای چرب موجود در این روغن در بافت‌ محل زخم نفوذ و آن را برجسته می‌کند و موجب رشد بافت‌های سالم اطراف آن می‌شود. عملکرد این روغن برای درمان محل زخم آهسته است، پس با یک‌بار مصرف نباید انتظار تغییرات چندانی داشت اما با استفاده‌ی مداوم می‌توان به‌نتیجه‌ی مطلوب رسید.

ترک‌های بارداری به‌دلیل کشیدگی بیش‌ازحد پوست در دوران بارداری به‌وجود می‌آید. هرچه پوست خاصیت کشسانی بیشتری داشته باشد، کمتر ترک می‌خورد. استفاده از روغن کرچک برای این منظور مناسب است.

برای جلوگیری از ترک‌های بارداری استفاده از روغن کرچک در دو ماه آخر بارداری توصیه می‌شود.

توانایی روغن کرچک در از بین بردن رنگ‌دانه‌ها سبب می‌شود از این روغن برای از بین بردن لکه های روی پوست استفاده شود.

همان‌طور که قبلا گفته شد این روغن به‌خاطر داشتن اسیدهای چرب به‌ویژه اسید چرب امگا ۳ خاصیت آب‌رسانی دارد و هم‌زمان به رشد بافت‌های سالم کمک می‌کند و پوستی صاف و بدون ترک برای شما به‌ارمغان می‌آورد.

یکی از راه‌حل‌های بسیار عالی برای افزایش رشد مو استفاده از روغن کرچک است. ماساژ پوست سر با این روغن، مو را محکم‌تر و بلندتر می‌کند. این روغن با افزایش جریان خون در فولیکول‌ها رشد مو را افزایش می‌دهد. اسیدچرب امگا ۹ موجود در این روغن برای سلامت و مراقبت از مو و جلوگیری از موخوره مفید است، شکنندگی مو را کاهش می‌دهد و مو را نرم و مرطوب نگه می‌دارد.

عفونت‌های پوست سر منجر به بروز مشکلاتی همچون ریزش مو، شوره سر و خارش پوست سر می‌شود. روغن کرچک به سبب داشتن خواص ضدقارچ و ضدباکتری با پاتوژن‌ها و میکروارگانیسم‌های تولیدکننده‌ی عفونت مبارزه کرده و مانع بروز عفونت های پوستی می‌شود.

یکی از روش‌های رایج برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو، استفاده از روغن کرچک است. این روغن به حفظ رنگ‌دانه‌های مو کمک و روند سفیدشدن آن را کند می‌کند.

برای درمان موهای خشک و آسیب‌دیده می‌توان از روغن کرچک استفاده کرد. یک قاشق چای‌خوری روغن کرچک را به شامپوی نرم‌کننده‌ی موی خود اضافه کنید و به‌خوبی تکان دهید.

مرطوب‌کنندگی این روغن سبب آبرسانی به مو می‌شود و از خشک‌شدن آن جلوگیری می‌کند.

کرم‌ حلقوی نوعی عفونت قارچی است که تمام گروه‌های سنی را درگیر می‌کند. ترکیب فعالی به آندی‌سایلنیک‌اسید در روغن کرچک وجود دارد که از بروز کرم‌ حلقوی جلوگیری می‌کند.

این روغن ضدعفونی‌کننده‌ای بسیار عالی‌ برای زخم‌ها و جراحات کوچک است و به درمان آنها کمک می‌کند همچنین به‌سبب خاصیت ضدالتهابی درد را نیز کاهش می‌دهد.

روغن کرچک یک ملین شناخته‌شده است که از آن در طب سنتی بسیار استفاده می‌شود. این خاصیت به‌دلیل وجود ریسینولئیک‌اسید در این روغن است. برای درمان یبوست از این روغن استفاده کنید.

این روغن برای کاهش دردهای مفصلی و بافت‌های بدن بسیار مؤثر است. یک تکه پارچه‌ی پنبه‌ای را به روغن آغشته کنید، سپس پارچه را فشار بدهید تا روغن اضافه‌ی آن گرفته شود. پارچه را در محل درد قرار دهید و آن را با پلاستیک ببندید. یک کیسه‌ی آب گرم را به‌مدت یک ساعت روی آن قرار دهید.

خاصیت ضدالتهابی این روغن درد ماهیچه‌ها، مفاصل و التهاب‌های عصبی را کاهش می‌دهد.

براساس مشاهدات کارشناسان رشته‌ی طبیعی‌درمانی، روغن کرچک به افزایش قدرت سیستم ایمنی کمک می‌کند. این روغن حتی اگر به‌صورت موضعی استعمال شود، با افزایش تعداد سلول‌های T۱۱ مکانیزم دفاعی بدن را بهبود می‌بخشد. این سلول‌ها با تولید آنتی‌بادی‌، پاتوژن‌ها را از بین می‌برند، به سم زدایی بدن و درنتیجه افزایش سلامتی بدن کمک می‌کنند.

یکی از بهترین درمان‌ها برای از بین بردن کمردرد، استفاده از روغن کرچک است. برای کاهش درد و گرفتگی، محل درد را با روغن کرچک ماساژ بدهید و با پارچه و پلاستیک ببندید و یک کیسه‌ی آب گرم روی محل درد قرار دهید. برای حصول نتیجه‌ی بهتر این کار را در روزهای آینده نیز تکرار کنید.

در جدول زیر میانگین میزان اسیدهای چرب موجود در دانه‌های کرچک آورده شده است.

ترکیب این دو ماده درمان خانگیِ فوق‌العاده‌ای برای پاک‌سازی شکم به‌وجود می‌آورد که می‌تواند در درمان نفخ شکم، درمان سندرم روده تحریک پذیر و سایر مشکلات روده‌ای همچون ترش‌کردن (یکی از شایع‌ترین علائم رفلاکس معده) و یبوست مؤثر باشد.

یک قاشق چای‌خوری روغن کرچک را به نصف لیوان شیر اضافه کنید و هفته‌ای یک‌بار با معده‌ی خالی بخورید.

یک درمان خانگی مکمل برای مسمومیت شدید غذایی و یبوست، استفاده از روغن کرچک همراه با آب‌پرتقال است. برای این منظور روغن کرچک و آب‌پرتقال را به نسبت مساوی باهم ترکیب کرده و خوب هم بزنید؛ سپس با معده‌ی خالی میل کنید. ۲۰ دقیقه‌ی بعد آب گرم بنوشید و ۳ تا ۵ بار هر بیست دقیقه نوشیدن آب گرم را تکرار کنید. بعد از اینکه شکم پاک‌سازی شد و احساس سبکی کردید، ماست بخورید. با این روش سموم شکم دفع می‌شود. سم‌زدایی روش خوبی برای درمان سوزش معده و ترش‌کردن است.

برای سم‌زدایی شکم، روغن کرچک را روی تمام سطح شکم خود بمالید. شکم خود را با پارچه‌ی تمیز یا شکم‌بند، ببندید. یک حوله‌ی تمیز هم به دور شکم ببندید و کیسه‌ی آب‌گرم را به‌مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون حوله قرار دهید. این شیوه‌ی سم‌زدایی به رفع گرفتگی‌های معده و درمان حالت تهوع ناشی از سنگینی معده، ترشا، گاز معده و نفخ کمک می‌کند.

برای پاک‌سازی معده و روده از باکتری‌های مضر، از ترکیب آب گرم و روغن کرچک استفاده کنید. با این روش باکتری‌های مفید جایگزین باکتری‌های مضر می‌شوند. باکتری‌های مفید به هضم بهتر غذا کمک می‌کنند و باعث کاهش ترش‌کردن و نفخ می‌شوند. تقریبا یک قاشق چای‌خوری روغن کرچک را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و دوبار در هفته با معده‌ی خالی میل کنید. این روش یک درمان خانگی قدیمیِ هندی است که برای بهبود سوخت و ساز بدن استفاده می‌شود.

خواص زنجبیل برای سلامتی بسیار زیادند. زنجبیل خردشده را در آب‌جوش بریزید و با شعله‌ی متوسط به‌مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. دم‌نوش زنجبیل را از صافی عبور بدهید و یک قاشق چای‌خوری روغن کرچک را به آن اضافه کنید. این دم‌نوش را به‌مدت یک هفته با معده‌ی خالی میل کنید. این ترکیب به‌مرور به بهبود گوارش کمک می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا روغن کرچک را به‌عنوان یک ماده‌ی بی‌خطر و کاربردی شناخته است. اما این ماده دارای عوارضی است که باید با احتیاط مصرف شود.

فواید استفاده از روغن کرچک برای پوست

قبل از استفاده از این ماده آن را روی بازوی خود تست کنید تا از نداشتن آلرژی نسبت به آن مطمئن شوید. چند قطره از این روغن را روی بازوی خود بریزید و اجازه بدهید به‌مدت یک شب روی پوست‌تان بماند. اگر دچار خارش، قرمزی و حساسیت پوستی نشدید می‌توانید از آن استفاده کنید.

مصرف روغن کرچک موجب تهوع، شکم‌درد، اسهال و ضعف می‌شود. اگر این علائم را دارید به پزشک مراجعه کنید.

روغن کرچک در زنان باردار، باعث شروع دردهای زایمان می‌شود؛ به همین دلیل استفاده از این روغن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. به دلیل تداخل دارویی بهتر است قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

بهترین رمان های ایرانی؛ ۱۰ رمانی که حتما باید بخوانید

چطور به یک سخنران عالی تبدیل شویم؟

راهنمای جامع فروش اینترنتی محصولات

برفک دهان؛ علائم،‌دلایل،‌ راه‌های تشخیص و درمان

خواص چای کوهی؛ ۱۱ خاصیت اعجاب‌انگیز، عوارض و طرز تهیه آن


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

باهوش ترین نژاد سگ ها در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *