عوامل ابتلا به سنگ کلیه

عوامل ابتلا به سنگ کلیه
عوامل ابتلا به سنگ کلیه

مشاهده نظرات (۳)

چاپ

یک پژوهش جدید می گوید در آمریکا میزان ابتلا به سنگ کلیه چه در زنان و چه مردان، در سه دهه اخیر به طور مداوم افزایش یافته است. در این پژوهش که در میان سال های ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲ صورت گرفته، بیش از ده هزار نفر از ساکنان مینه سوتا مورد مطالعه قرار گرفتند.

براساس باوری قدیمی، آدم ها باید روزی هشت لیوان آب در روز بیاشامند. این کار در بعضی روزها، بخصوص در هوای سرد، کار دشواری است. اکنون معلوم شده که نیازی به آشامیدن این همه آب نیست. تقریباً بیست درصد آب مورد نیاز بدن ما از غذاهای جامد به ویژه از میوه ها و سبزی ها تامین می شود.

همچنان اهمیت دارد که روزانه مقدار زیادی آب بیاشامیم، به ویژه در تابستان اما همچنین می توانید با برخی خوراکی های بسیار عطش زدا، تشنگی تان را فرو بنشانید. میوه هایی مثل هندوانه که بیش از ۹۰ درصد وزن شان آب است.

عوامل ابتلا به سنگ کلیه

به موجب این مطالعه جدید در آمریکا، سنگ کلیه در میان مردان در این مدت ۴ برابر و در زنان ۲ برابر شده است.

ابتلا به سنگ کلیه بیماری نسبتاً شایعی است. در حدود ۱۰ درصد از مردم در مرحله ای از زندگی دچار سنگ کلیه می شوند.

این بیماری با درد زیاد همراه است به طوری که به آن زایمان مردانه می گویند و به صورت ادواری بروز می کند و علل گوناگون دارد. از جمله علت ژنتیکی، میزان بالای کلسیم در ادرار و همچنین افزایش موارد آزمایش های اولترا ساوند و«سی. تی.اسکن. » درمعاینات پزشکی می تواند عامل آن باشد.

پزشکان معمولا چند راه برای مقابله با سنگ کلیه پیشنهاد می دهند. برخی از این راهها سنتی هستند. استفاده از لیموترش و آبلیموی تازه، و پرهیز از خوردن نان، پاستا، ماکرونی و شکر فرآوری شده می تواند کمک باشد. نوشیدن آب پرتغال هم به رفع سنگ کمک می کند.

برخی نیز توصیه می کنند مصرف آبجو را در رژیم روزانه قرار دهید. البته مصرف بی رویه نوشیدنی های الکلی خود عامل محرک و سنگ ساز می تواند باشد.

نمایش نظرات

عوامل ابتلا به سنگ کلیه
عوامل ابتلا به سنگ کلیه
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *