عوارض گینر بدنسازی

گینر ها (Weight Gainer) مکمل هایی هستند که برای افزایش وزن به کار می روند و کاملا مناسب افراد لاغری هستند که می خواهند وزنشان افزایش یابد و بدنی حجیم داشته باشند.

گینر به مکمل هایی گفته می شود که از ذخایر پروتئین، کربوهیدرات، اسید آمینه‌های ضروری و غیر ضروری، مواد معدنی و ویتامین‌ها برخوردار می‌باشد. گینر خوب مکملی است که از پروتئین های باکیفیت تر مثل پروتئین وی تشکیل شده باشد همچنین کربوهیدرات بکار رفته در آن سریع هضم شود و تنوع آمینو اسیدها و ویتامین ها در آن زیاد باشد.

همواره افزایش وزن برای بدن‌سازان لاغر یکی از سخت ترین مشکلات بوده و برخی از بدنساز ها شاید ۱۰ ها دوره و رژیم را برای افزایش وزن تست کرده باشند اما جواب دلخواهی نگرفته باشند، البته باید نکات پزشکی را هم در نظر بگیریم. مکمل گینر شاید پاسخی برای این پرسش ها باشد.

هر مقدار نسبت کربوهیدرات به پروتئین در یک گینر باشد کیفیت عضله سازی آن کمتر می شود ولی در عوض وزن بیشتری را به شما می‌دهد اگر خیلی کمبود وزن دارید از محصولات با کربوهیدرات بالا استفاده کنید (کربوهیدرات عنصری مهم در عضله سازی و بازسازی عضلات می باشد. اگر میزان کربوهیدرات مذکور در بدن تامین نشود، مشکلاتی مثل:دردهای عضلانی،خستگی،عملکرد ضعیف مغزی، پایین آمدن سطح ایمنی و مقاومت بدن در مقابل بیماری ها حاصل می شود ). اما اگر می‌خواهید کمی بر وزن خود اضافه کرده و به بهبود کیفیت عضلات خود بپردازید از مکملی با درصد پروتئین استفاده کنید.عوارض گینر بدنسازی

امروزه پرفروش ترین افزایش دهنده های وزن آن هایی هستند که هنگام ترکیب شدن با نیم لیتر آب به شما 6 تا 9 کالری در هر مصرف می‌دهند و بتواند مقدار کالری مورد نیاز روزانه شما را به‌خوبی تأمین کند.

اگر شما به پروتئین بیشتری نیاز دارید باید گینری را انتخاب کنید که مقدار پروتئین آن نسبت به دیگر افزایش دهنده ها باشد (7%پروتئین و3%کربوهیدرات)اگر مقدار پروتئین مورد نیازتان را بدون این محصول تامین کرده اید،ولی برای تامین کالری مورد نیاز روزانه با مشکل مواجه هستید ، محصولی با پروتئین کمتر و کربوهیدرات برای شما مناسب تر است (3%پروتیین و 7%کربوهیدرات).

اگر شما می خواهید افزایش وزن مناسبی داشته باشید سعی کنید همان ابتدا گینر سنگین وزن تری انتخاب کنید تا صرفه اقتصادی داشته باشد. معمولا بسته بندی گینرهای بدنسازی در پک ها یک ، دو و چهار کیلو و نیم و گاهی ۶ کیلو هست و بعید هست کسی با یک مکمل یک کیلویی به مقدار مورد نیازش برسد و کمبود وزن خود را جبران کند. پس توصیه می کنیم از همان ابتدا یک گینر ۲ کیلویی و حتی سنگین تر انتخاب کنید.


صبح پس از بیدار شدن
بدن که در طول شب به میزان 6-9 ساعت استراحت کرده و فاقد مواد مغذی است.

قبل تمرین
علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز برای فعالیت های ورزشی موجب جلوگیری از حس گرسنگی در حین فعالیت جسمانی می شود.

حین تمرین
مصرف مواد قندی به هنگام فعالیت منجر به افزایش کمتری در گلوکز خون و انسولین شده و واکنشی را که سبب سقوط ناگهانی گلوکز خون شود، کاهش می دهد.

بعد تمرین
موجب ذخیره مجدد گلیکوژن عضلانی شده و در نتیجه از ایجاد حس خستگی ناشی از فعالیت‌های شدید و سنگین ورزشی به طور قابل توجهی خواهد کاست و بسیار مهم می باشد.تا 1.5 ساعت بعد تمرین حتماً کربوهیدرات مصرف کنید.

برای چربی سوزی، توصیه می شه که از مصرف کربوهیدرات ها توی ساعات پایانی روز اجتناب کنید.

1-معمولا مصرف گینر در بین ورزشکاران به خصوص برای افزایش وزن بین بدن‌سازها بیشترین استفاده را دارد .
2- برای تقویت برخی از بیماران
3-برای افرادی که از کمبود وزن رنج می‌برند

افزایش بی رویه وزن می باشد که باعث تجمع چربی های زاید در بدن می باشد.به خصوص در قسمت باسن ,پهلو و شکم

از ورزشکاران عزیز می خواهیم که همواره هوشیار باشند و گول تبلیغات ، قیمت های پایین و یا سواستفاده هایی همچون مکمل طبیعی و گیاهی را نخورند. در سالیان گذشته مواردی زیادی بوده است که با عنوان مکمل گیاهی و طبیعی وارد مغازه های مکمل فروشی و عطاری ها شدند و تنها باعث آسیب های جبران ناپذیر در کلیه ، کبد ورزشکاران شده اند.


گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

هنگامی که به تمرینات بدنسازی مشغول هستید، یکی از بزرگ‌ترین اهداف شما، عضله سازی است، بنابراین استفاده بهینه از مکمل بدنسازی و غذایی پس از تمرین می‌تواند شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر کند. مکمل‌های زیادی در بازار وجود دارند، از مکمل افزایش حجم گرفته تا تفکیک عضلات و افزایش وزن. اما رایج‌ترین مکمل‌های که مورد استفاده هستند، گینر و پروتئین وی است.

خیلی از ورزشکاران نیز برای اولین دوره صرف معمولاً با اسم این دو مکمل آشنا می‌شود اما اطلاعی از تفاوت‌های آن ندارند و به نوعی سردرگم هستند. در این مطلب به طور خلاصه توضیحاتی در مورد تفاوت گینر و پروتئین وی را بیان می‌کنیم.

به طور خلاصه، پروتئین وی یا آب پنیر به عنوان یک محصول جانبی در صنایع تولید شیر و پنیر به دست می آید. پروتئین وی به سرعت جذب بدن می‌شود و حاوی آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز برای رشد عضلانی است. این نوع پروتئین حاوی لاکتوز است و چربی آن گرفته شده است. مصرف پروتئین وی را می‌توان یک راه ساده برای دریافت پروتئین مورد نیاز روزانه یک ورزشکار در کنار تغذیه‌اش، دانست.

در واقع بهترین شکل پروتئین موجود است که به راحتی هضم شده و به سرعت وارد جریان خون می‌شود. بر اساس محتوای پروتئین، پروتئین وی به سه دسته تقسیم می شود. که بر اساس کاهش محتوای پروتئین به ترتیب؛ پروتئین وی ایزوله، پروتئین وی کنسانتره و پروتئین وی هیدرولیز است. پودر پروتئین تنها مقدار کمی کربوهیدرات و چربی دارد و معمولاً حاوی حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین در هر وعده است.

پروتئین وی نه تنها برای بدنسازان و ورزشکاران مفید است، بلکه به طور متوسط اکثر افرادی که ورزش می‌کنند و می‌خواهند سالم باشند می‌توانند از آن استفاده کنند. بیشترین استفاده از مصرف پروتئین وی به منظور افزایش قدرت و توده عضلانی است. این مکمل در تأمین پروتئین و آمینو اسیدهای لازم برای بدن که به عنوان بلوک‌های ساختمانی برای افزایش رشد عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرند، نقش دارد. همچنین، موجب افزایش ترشح هورمون‌های آنابولیک مانند انسولین می‌‌شود که در رشد عضلات نقش دارد.عوارض گینر بدنسازی

پروتئین وی با تأمین سوخت عضلات و افزایش استقامت و قدرت به بدنسازان برای رسیدن به توانایی واقعی خود کمک می‌کند. به همین ترتیب پروتئین وی در کاهش وزن و سوزاندن چربی با افزایش مدت زمان سیری در کنار ورزش کمک کننده است. همچنین پروتئین وی به عنوان منبع انرژی عمل کرده و به افراد کمک می کند تا مصرف روزانه پروتئین خود را تقویت کنند.

گینر و یا مس گینر مکمل‌هایی هستند که حاوی پروتئین کم به همراه مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی برای تأمین کالری مورد نیاز مصرف کننده است. نسبت کربوهیدرات به پروتئین در این مکمل‌ها ۲ به ۱ و حتی ۳ به ۱ است، به عنوان مثال، ممکن است ۶۰ گرم کربوهیدرات و ۳۰ گرم پروتئین در یک وعده دریافت کنید. بنابراین عمدۀ سهم کالری به دست آمده از گینرها، کربوهیدرات است که عمدتاً ترکیبی از مالتوز و گلوکز هستند و با هدف افزایش وزن مصرف می‌شوند.

گینرها تنها برای یک هدف تولید شده‌اند، آن هم افزایش وزن است. مقدار زیاد چربی و علل خصوص کربوهیدراتی که در گینر و در مس گینر وجود دارد برای کسانی که کمبود وزن دارند و می‌خواهند اضافه وزن پیدا کنند، خصوصاً در کنار فعالیت ورزشی مثل بدنسازی مناسب است.

اختلاف بارز میان پروتئین وی و گینرها نیز در میزان کربوهیدرات و کالری آن است. یک پروتئین وی معمولی در هر وعده مصرف حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کالری دارد، اما هر وعده مس گینر بین ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ کالری دارد. اگر سخت وزن می‌گیرید یا می‌خواهید سریع وزن‌تان افزایش پیدا کند، گینر گزینه مناسبی است.

ممکن است تنها دلیل انتخاب این مطلب از طرف شما و مطالعه آن این باشد که بدانید در نهایت کدامیک از این دو مکمل را مصرف کنید؟ در ادامه توضیح می‌دهیم.

اگر هدف بدنسازی است

همانطور که گفته شد، گینرها شامل کربوهیدرات هستند، این حجم کربوهیدارت موجب افزایش قابل توجه انسولین و افزایش ذخیره چربی می‌شود. اما مکمل پروتئین وی؛ بیشترین نیاز بدن را به پروتئین خالص تامین می‌کند. بنابراین اگر هدف‌تان عضله سازی و افزایش قدرت است، پیشنهاد می‌کنیم، پروتئین وی را به جای گینر انتخاب کنید.

اگر هدف تناسب اندام یا لاغری است

اگر رژیم غذایی دارید و نوع تمرینات شما برای کاهش چربی و حتی تفکیک عضلات است، پس بهتر است سراغ پروتئین وی ایزوله بروید، چون این نوع از پروتئین وی ۹۰ درصد یا از آن پروتئین در خود دارد و حاوی لاکتوز و چربی کمتری است.

اگر هدف افزایش وزن و حجیم شدن است

همانطور که همه می دانیم وزن گیری برای افرادی که سخت وزن می گیرند دردسر است. مس گینرها در چنین مواردی که وزن گیری با حداکثر سرعت ممکن تنها هدف است بسیار کمک کننده هستند. اگرچه مشابه دیگر مکمل ها، یک مس گینر یک قرص معجزه گر نیست. استفاده از مس گینر برای مدت زمانی طولانی ممکن است لایه هایی از چربی ناخواسته که خلاصی از آن ها دشوار است را به بدن اضافه کند.

برای بعضی‌ها وزن گرفتن بسیار دشوار است، خصوصاً برای تیپ بدنی اکتومورف! با این حال اگر هدف شما افزایش حجم کلی بدن است و می‌خواهید مقدرای سریع وزن بگیرید، گینرها راه حل سریعی هستند اما باید بدانید مصرف مدوام آن‌ها لایه‌های چربی بدن شما را می‌کند و بعد از قطع مصرف، ریزش محسوسی در وزن خواهید داشت.

نکات پایانی

با توجه به توضیحات مطرح شده، احتمالاً متوجه شده‌اید که مکمل‌های پروتئین وی در برابر گینرها برتری دارند. هر چند که گینرها باعث بهبود وزن شما خواهند شد اما در مجموع برتری با پروتئین وی است، بنابراین اگر می‌خواهد وزن‌تان با سرعت کمتری افزایش پیدا کند اما توده چربی کمتر و توده عضلانی بیشتری بدست آورید، پروتئین وی را مصرف کنید.

شما باید این واقعیت را بدانید که هیچ مکمل افزایش وزن یا پروتئین وی، نمی‌تواند به شما نتایج یک شبِ بدهد، شما زمانی به نتیجه بهتری می‌رسید که سبک زندگی، تغذیه و تمرینات‌تان در مسیر اهداف‌تان باشد. در کنار این توضیحات لازم به ذکر است که در بلند مدت تنها یک بره غذایی جامع و مفید، راه ساده و سالم‌تری برای حفظ عضله و یا افزایش وزن است.

تهیه و تدوین elmezesh.com

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

سلام من ۱۸ سالم هست ۹۱ کیلو بودم با رژیم کم کردم شدم ۸۰ کیلو الان هم میخوام عضله سازی کنم بعضی ها میگن کربوپروتیین بخور بعضیا میگن اگه بخوری دوباره چاق میشی فقط پروتیین خالی بخور
به نظرتون کدوم بهتره؟؟؟؟

سلام، پروتئین وی بخور

سلام من مشکل کمبود وزن ندارم قدم ۱۸۶ و وزنم هم ۸۶ کیلوس . منتها مشکلم نگرفتن حجم هست . خیلی سخت بدنم حجم میگیره . کدوم بهتره ؟ وی یا گینر ؟ اگر وی مناسبتره کدوم نوعش سوپر یا ایزوله ؟

سلام، به نظرم ناشی از تیپ بدنی تون هست، من اگر جای شما کراتین و وی رو ترجیح میدم، ایزوله

سلام من ۱۷ سالمه وزنم۶۷کیلو و قدم ۱۷۵ بدنم رو فرم هستش چند وقتیه بدنسازی کار میکنم و درحال حاضر کراتین مصرف میکنم میخواستم بدونم بعد دوره کراتینم(گفتن باید بعد مصرف تا شش ماه نباید مصرف کرد) میتونم پروتین وی ایزوله رو با کراتین منوهیدرات مصرف کنم؟
درضمن من میخوام سبک بادی کلاسیک کار کنم یعنی هم حجم و هم تفکیک ایا با کراتین و وی میتونم به این وزن و حجم برسم
سوال بعدیم اینه که امینو اسید و گلوتامین به بدن حجم میدن یعنی میتونم همون حجم و عضله ای که از وی و کراتین میشه گرفت رو از امینو و گلوتامین بگیرم برا رسیدن به حجم و بدن داخواهم؟؟

سوالاتم خیلی زیاد شد اما ممنون میشم جواب بدین چون مطمعنم خیلیا همین سوالات رو دارن

سلام، دوست عزیز یه چیزی رو دقت کنید، صرفاً بدن با مکمل در مسیر بادی کلاسیک، کات و .. قرار نمی گیره، بدن شما باید استعداد و ویژگی مثلاً بادی کلاسیک رو داشته باشه، یا فیزیک و یا هیچ تضمینی نیست که شما با مکملی خاص هم حجم بگیرید، هم عضله بسازید و هم اینکه وزن بگیرید، مهم نوع تمرین، تغذیه و لایف استایل شماست. برای حجم بهتره کراتین و پروتئین رو مصرف کنید، در نهایت لازم هست مربی تون با علم به این کار تشخیص بده شما به چی نیاز دارید

مرسی واقعا دستتون درد نکنه فقط یه سوال پروتعین میتونه وزنم رو ایده ال کنه همراه با عضله؟

سلام؛ وزنی که از پروتئین می گیرید ناشی از افزایش حجم عضله هست، یعنی بهترین نوع افزایش وزن

پودر‌های مکمل پروتئین برای افزایش حجم عضله، ریکاوری سریع، تأمین منابع از دست رفته ریز مغذی‌ها و التیام آسیب‌ها بعد از تمرین برای هر ورزشکار حرفه‌ایی و آماتور مفید و مؤثر است. اما قیمت این مکمل‌ها و از همه مهمتر تنوع زیاد در شرکت‌های تولید کننده و محتویات آن

زمانی‌که در مورد مصرف استروئید ورزشکاران حرفه‌ای خبرهایی به گوش می‌رسد، سوالاتی مثل عوارض جانبی، استفاده بیش از حد، عوارض مغزی، زمان حفظ اثرات مصرف و غیره در ذهن همه ما ایجاد می‌شود. بنابراین در این مطلب مجله علم ورزش به بررسی این سوالات در مورد دیانابول می‌پردازد. دیانابول

یکی از سوالاتی که برخی از ورزشکاران و حتی اشخاص عادی به دنبال پاسخ آن هستند، بهترین مکمل افزایش وزن است. مجله علم ورزش نیز بنا به درخواست کاربران، این مطلب را تهیه و تدارک دیده است. در این مطلب ۱۰ مکمل پروتئینی برتر سال ۲۰۱۸ که توسط وب

مکمل‌ های زیادی با اهداف متفاوت توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند پیشرفت خود و بدون اطلاع از نحوه مصرف و ترکیب آن ها به مصرف این مکمل‌ها روی می‌آورند. در این مطلب سعی شده است اطلاعات جامع و

همه ما ایده خاص خودمان را از یک بدن آماده و ظاهر آن داریم. برای بعضی یک بدن آماده یعنی همان بدن زیبایی هالیوودی یا مدل‌های فیتنس، برای بعضی دیگر بدن آماده یعنی یک بدن حجیم عضلانی و این داستان همین گونه ادامه دارد. اما آمادگی بدنی با شکلعوارض گینر بدنسازی

افزایش وزن بعد از یائسگی برای زنان غیر معمول نیست. یائسگی و دوران پیش از یائسگی نیز زمانی هستند که سطوح استروژن به شدت کاهش می‌یابند. استروژن یک هورمون جنسی زنانه است که توسط تخمدان‌ها تولید می‌شود. این یکی از دو هورمون بزرگ جنسی زنانه است. هنگامی که تخمدان

شـکل و قالب بدن شما همان روزی که به دنیا آمدید، تعیین شده است. گرچه می‌توانید ساخت و تـرکـیب بـدنتـان را بـا ورزش و رژیـم غـذایـی تـغــییر دهید (مـیـزان چـربـی در مـقـابل مـیـزان عضله‌ای که بدنتان را تشکیل می‌دهد)، اما فرم و شکل اصلی و ابتدایی هیکل‌تان همیشه همانطور

تمرینات هوازی یا کاردیو، به طور مختصر‌ و‌ مفید یعنی هر حرکتی است که ضربان قلب‌‌ و میزان جریان خون‌تان را افزایش دهد. واژه‌ی کاردیو برای بعضی از‌ افراد دلهره‌آور‌ و‌ برای برخی دیگر محرکی بسیار جذاب است، به‌طوری که نمی‌توانند از اجرای این تمرینات دست ‌بردارند. با‌وجود اینکه

مچ پا به دلیل عملکرد بالا و همچنین تحمل وزن بدن در فعالیت‌های ورزشی بسیار آسیب پذیر است به نوعی که آسیب‌های مچ پا جزو شایع‌ترین آسیب‌های ورزشی محسوب می‌گردد. ۸۵% از صدمات مچ پا را پیچ خوردگی مچ پا تشکیل می‌دهد و ۸۵% این پیچ خوردگی ها را

با عضویت در خبره مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به شما ارسال می‌شود. 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *