عوارض گلت مو مردانه

این روزها بحث بر سر دستمزد بازیگرها به عنوان یکی از عوامل افزایش هزینه‌های تولید سینمابالا گرفته است

در شبکه های اجتماعی عکس های از مریم کاویانی با یک دیپلمات (رامین مهمانپرست) منتشر شده است که حکایت ا

همسر جدید و دوم الهام حمیدی چیست؟ الهام حمیدی با انتشار تصویری در صفحه شخصی اش خبر از ازدواجش دا

باران خوش اندام همسر امیرحسین صدیق کیست؟ امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرامش و

ستارگان مرد هالیوود همواره به تغییر ذائقه مشهور بوده اند و این موضوع را در زندگی شخصی خود نیز به خوبعوارض گلت مو مردانه

نظرات

شرکت شیمیدر سلف در زمینه صادرات روانکاری های صنعتی است. چهار شرکت

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

احمد توکلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت : اصلاحات در دستگاه

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

تاریخ بازی یوونتوس و اتلتیکو مادرید ،ساعت بازی یوونتوس و اتلتیکو مادرید

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

با دیدن فیلم زندگی‌های لاکچری چهره‌ها و درک فاصله‌ زیادی که بین

نظرات

۱ نظر

نظرات

۱ نظر

نظرات

۴ نظر

نظرات

این روزها بحث بر سر دستمزد بازیگرها به عنوان یکی از عوامل

نظرات

عوارض گلت مو مردانه

۱ نظر

۲ نظر

۴ نظر

۲ نظر

۲ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

یک میلیاردر برای کسی که با دختر ۲۶ ساله او ازدواج کند،

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

مردان نیمی از جامعه انسانی را تشکیل می‌دهند، به سبب ساختار تفاوت

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

فرشاد مقیمی در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد زیان انباشته بانک دی در ۹

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

ملکه زیبایی امریکایی که برای نوجوانان تصاویر مستهجن می‌فرستاد، دستگیر شد. رامزی

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

اگر قصد سفر به استان کهکیلویه و بویراحمد را دارید، بهتر است

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نان برساق لکی در لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، بیجار، بدره و دلفان

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۶ نظر

نظرات

نظرات

جشنواره بازی های بومی محلی بانوان با عنوان (دا) روز چهارشنبه در

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

دانشجوی ۲۱ ساله کلاله‌ای که از ۱۷ سالگی به فکر اهلی کردن

نظرات

۳ نظر

نظرات

۲ نظر

نظرات

نظرات

۲۰ اسفند ۱۳۹۷

۱۸ اسفند ۱۳۹۷

۲ بهمن ۱۳۹۷

۲ بهمن ۱۳۹۷

۲۴ دی ۱۳۹۷

۲۴ دی ۱۳۹۷

۲۳ دی ۱۳۹۷

۱۵ دی ۱۳۹۷

۷ دی ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 219, All Rights Reserved. | Powered by saten

در مد و زیبایی ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱ نظر 36,716 بازدید

عوارض گلت مو ،  قیمت گلت glatt مو ، هزینه گلت مو ، ضرر گلت مو

عمل صاف کردن مو  امروزه توسط داروهای شیمیایی انجام می شود که با شکستن پل های گوکردی موی سر و تغییر ساختار و طرز قرار گرفتن این پلها موهای مجعد را به موی صاف تبدیل می کند. مواد صاف کننده از ماده ی فر و دکلره قوی تر است . بنابراین کار با آن با احتیاط کامل و دقت بیشتری باید انجام شود .

هر ماده ی شیمیایی از رنگ گرفته تا مواد دکلره و مواد صاف و فر ، هر چند که با موفقیت انجام شود ، به نحوی به مو آسیب می رساند. موهای شما بعد از انجام عمل فر و صاف و دکلره حتی رنگ ساده دیگر آن موهای طبیعی مقاوم به حساب نمی آید و در مراحل بعدی یعنی اگر خواستید حتی بعد از ۵ ماه بعد موهای صاف شده و یا خود را رنگ یا مش کنید ، به موهای شما موهای آسیب دیده یا موهای غیر مقاوم گفته می شود و باید از داروهای ضعیف برای کار با موهای شما استفاده شود و این فقط در آن صورت است که عمل صاف یا فر با موفقیت کامل انجام شود و اصلا منظورم موهایی که در اثر عملیات آرایشگاهی سوخته و خشک شده نست. باید از قید کار با آنها گذشت و اجازه داد که موها قدری استراحت کنند و مو های شما رشد کند و بعد با موهای سالم کار کنید. بنابراین همه ی موارد بالا بدین منظور گفته می شود که شما بتوانید به طور متنوع و با فواصل مناسب در مورد موهای خود تصمیم بگیرید و از انجام کاری بطور دائم اجتناب کنید.

در این تصویر تیوپی که بر روی آن SN نوشته شده مربوز به داروی قوی تر و برای موهای طبیعی استفاده می شود و تیوپ دیگر که بر آن SC نوشته شده  داروی ضعیف تر و برای موهای رنگ شده استعوارض گلت مو مردانه

عمل صاف کردن مو به سختی دکره یا فر نیست ولی نیاز به متخصص خوب و مسلط دارد. کسی که بتواند با آرامش و تسلط کامل این کار را برای شما انجام دهد .

در هر بسته ی داروی صاف دو تیوپ وجود دارد که اولی داروی صاف است و دومی تثبیت کننده ی آن ، که معمولا بر روی آن نوترالیزور نوشته شده است.

در ایران معمولا از گلت که محصول شوارتسکف آلمان و ولا استرست  که محصول کارخانه ی ولا ی آلمان می باشد برای صاف کردن مو استفاده می شود . پین آپ نیز داروی مناسب ولی گرانتری است.

همیشه سعی کنید برای صاف کردن مو از مواد بهتر استفاده کنید زیرا این کار استرس و ناراحتی های بعد از عمل را کمتر می کند و شما با اطمینان بهتری به کار خود ادامه می دهید . دارو های صاف به دو دسته ی قوی و ضعیف تقسیم می شوند. دسته ی قوی برای موهای طبیعی و رنگ نشده که مقاومت بالا دارند استفاده می شود و دسته ی ضعیف برای موهای رنگ و دکلره شده بکار می رود. فرمول ساخت هر کارخانه با کارخانه ی دیگر فرق می کند بنا براین بطور اکید توصیه می کنم اطلاعات روی بسته و یا بروشورها را به دقت بخوانید.  مدت مکث داروی صاف روی موهای سالم بین ۲۰ تا ۳۵ دقیقه و برای موهای آسیب دیده حداکثر تا بیست دقیقه است و نباید دارو بر روی مو بماند . این نکته از مواردی است که بر روی داروهای صاف و فر نوشته شده است و در مورد مارک های متفاوت فرق می کند . این نکته را هرگز فراموش نکنید.

مراحل صاف کردن مو

ابتدا موها را شامپو کرده و بشویید . رطوبت زیاد آن را با کمک حوله بگیرد بطوری که مو رطوبت داشته باشد ولی چکه نکند. مرطوب بودن مو به عمل صاف کردن کمک می کند . همچنین می توانید از لوسیون هایی که قبل از صاف کردن  استفاده می شود روی موهای مرطوب بمالید. لوسیون را ابتدا به کف هر دو دست مالیده سپس آن را روی موهای مرطوب بکشید.  قبل از زدن دارو به دور گردن مشتری حوله یا ظرف مخصوص دور گردن را قرار دهید زیرا در هنگام صاف و فر کردن ، مو مقدار زیادی آب از دست می دهد و باعث خیس شدن لباسهای مشتری می شود .

در مرحله ی بعد تقسیم بندی پنج گانه ی موی سر را انجام دهید . داروی صاف را درون کاسه ای ریخته و با برس رنگ شروع به کار کنید . مانند عمل رنگ کردن از دو سانت مانده به ریشه ، موها را کاملا آغشه به مواد صاف کنید. لایه هایی که جدا می کنید باید کاملا نازک باشد تا داروی فر بتواند بطور موثر بر روی آن اثر کند .  همینطور لایه لایه تا آخر ادامه دهید . سرعت عمل شما باید زیاد باشد . چون زمان عامل مهمی است . کم و زیاد شدن آن بر روی نتیجه ی کار اثر سوء      می گذارد.

نحوه ی تقسیم بندی موی سر نشان داده شده است . کسانی که سریع تر کار می کنند می توانند سر را به سه قسمت تقسیم کنند .

برای هر قسمت لایه ها ی مو باید نازک انتخاب شود تا دارو کامل به خورد مو برود .

توجه : در این مرحله نباید موهای مشتری را بکشید یا شانه کنید فقط مراقب زمان باشید . پس از گذشت بیست دقیقه ( این زمان برای مارک های مختلف متفاوت است) دوباره از پایین شروع به زدن مواد به ریشه ی مو بکنید. لایه لایه موها را بردارید و ریشه ها را مواد بمالید . بعد از صرف دو دقیقه آهسته شروع به شانه کردن بکنید. مو را نکشید. این کار را به مدت ۵ تا ده دقیقه بسته به مقاومت و نوع مو انجام دهید . بعد از این مدت ، درنگ جایز نیست . مشتری را به طرف سرشویی هدایت کرده و با آب ولرم رو به کمی گرم سر مشتری را آرام بشویید.

عمل شست و شو بسیار مهم است. داروهای صاف و فر بسیار بد بو هستند . آنقدر باید مو رابا آب ولرم آرام بشویید تا دیگر از مو های مشتری بوی داروی صاف به مشام نرسد. تقریبا حدود نیم ساعت باید آب ار روی موهای مشتری بگذرد. اگر دارو بطور کامل از روی مو شسته نشود موهای مشتری بعد از عمل صاف شکسته و خرد می شود.

هنگامی که از شستشوی مو فارغ شدید رطوبت مو را با حوله بگیرید . سپس داروی نوترالیزور یا تثبیت کننده را درون ظرفی ریخته و با کمک یک اسفنح آن را بر روی مو بمالید. این کار باید بادقت فراوان انجام شود . مدت مکث نوترالیزور بر روی مو بین ۵ تا ده دقیقه باز بسته به نوع مار ک دارو متفاوت است . بعد از مدت مکث نوترالیزور مو ها را با دقت شسته و آبکشی نمایید . می توانید از یک کاندیشنر خوب بعد از اتمام کار نیز استفاده کنید و دوباره موها را آبکشی نمایید . سپس موها را با حرارت ملایم خشک و فرم دهید .

یک نکته ی مهم دیگر: برای اینکه موهای صاف شده ی شما همیشه شاداب باشند بهتر است قبل از حمام موها را به روغن زیتون ، روغن بادام و یا روغن کنجد آغشه کرده و بگذارید حداقل نیم ساعت روی مو ها بماند و بعد  استحمام کنید . و یا از کاندیشنر های مخصوص موهای صاف استفاده کنید . من هر دو مورد را توصیه می کنم.

آیا می‌دانید که ایمن‌ترین روش برای صاف کردن موها کدام روش است؟ روش شیمیایی؟ حرارت دادن موها با اتو و سشوار؟ استفاده از شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص؟ و . اگر دوست دارید اطلاعات و دقیق‌تری درباره صاف کردن موها به دست بیاورید با این مطلب همراه شوید.

۱- موثرترین روش برای صاف کردن موها کدام است؟

استفاده از محصولات آرایشی شیمیایی‌ای که برای صاف کردن موها به کار می‌روند (کراتینه کردن موها)، موثرترین راه برای صاف کردن موها به مدت حداقل ۴ تا ۶ ماه است. مصرف شامپوهای مخصوص، سشوار و اتوی مو، اثری موقتی بر صاف ماندن موها دارند و پس از هر بار شستشو، اثرشان از بین می‌رود.

 

۲- آیا برخی از محصولات صاف‌کننده مو حاوی ماده سرطان‌زای فرمالدیید هستند؟

بله. برخی از کراتین‌های صاف‌کننده مو، سطح بالایی از ماده سرطان‌زای فرمالدیید را دارند. برخی از عوارض جانبی فرمالدیید، بروز حساسیت‌های چشمی (خارش، سوزش و اشک‌ریزش) و پوستی،‌ خارش شدید پوست، سردرد، مشکلات تنفسی، تهوع و استفراغ هستند.

این عوارض در آرایشگران بسیار از سایر افراد دیده می‌شود و برای رهایی از شر آنها و مواد سرطان‌زا، می‌توانید برچسب محصولی را که می‌خرید به دقت بخوانید و اگر این ‌ها را در ترکیب آن دیدید، از خریدنش خودداری کنید: فرمالدیید، فرمالین، متانال، اسید موربیدیک، آلدیید فرمیک، آلدئید متیل، اگزیمتیلن، گلاتارالدهید، گلی‌اکسال، آلدیید سی۸ و کپریلالدهید.

۳- استفاده نادرست از محصولات شیمیایی صاف‌کننده مو، چه عوارضی را در پی خواهد داشت؟

اگر محصولات شیمیایی صاف‌کننده مو بیش از حد روی موها بمانند، یا از محصولات ناسب و رغوب استفاده کنید، حتما دچار عوارضی مانند سوختن پوست سر و پوسته‌پوسته شدن آن، ریزش و شکسته‌شدن تارهای مو خواهید شد، بنابراین بهتر است برای صاف کردن موها، از فرد باتجربه‌ای کمک بگیرید.

 

۴- پیش از صاف کردن موهای سر چه باید کرد؟

برای پیشگیری از آسیب دیدن موها هنگام صاف‌کردنشان، باید علاوه بر مشورت با یک آرایشگر مجرب و ماهر، موها را از ۶ یا ۷ ماه پیش رنگ نکرده باشید و اگر رنگ رتب و موخوره دارند، آنها را با کوتاه کردن از بین ببرید و پس از صاف کردن هم حتما از مواد تقویت‌کننده مانند سرم مو برای پیشگیری از موخوره شدن و شکستن نوک تارهای مو استفاده کنید.

 

۵- محصولات شیمیایی مخصوص صاف کردن موها چند وقت یک بار می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند؟

هر ۶ تا ۸ هفته یک بار. اگر صاف‌کننده‌های موی شیمیایی زودتر از ۶ تا ۸ هفته یک بار استفاده شوند، عوارض خطرناکی از جمله ریزش موی شدید، ابتلا به موخوره و شکستن عمیق تارهای مو را به دنبال دارند.

 

۶- چرا موهای خود را همزمان با صاف کردن، نباید رنگ کرد؟

رنگ و صاف کردن همزمان موها، خشکی تارهای مو را به حداکثر ممکن می‌رساند و باعث شکستن، آسیب و ایجاد موخوره‌ در تعداد بیشتری از تارهای مو می‌شود.

 

۷- آیا کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده، تنها راه محافظت و برگرداندن شادابی به آنهاست؟

هرچند کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده، آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای پیشگیری از آسیب آنهاست، اما این تنها راه نیست. استفاده از شامپوهای حاوی نرم‌کننده، شامپوهای تقویت‌کننده و پروتئینه می‌تواند علاوه بر حفظ شادابی و رطوبت موها، شکستگی و آسیب‌دیدگی‌های احتمالی‌شان را هم برطرف کند. اگر موهایتان را رنگ، صاف یا فر کرده‌اید، بهتر است در صورت امکان حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ و فرکرده یا صاف‌شده استفاده کنید. این شامپوها حاوی موادی هستند که می‌توانند موهایتان را نرم و شفاف کنند و جلوی موخوره شدنشان را بگیرند.عوارض گلت مو مردانه

۸- آیا صاف کردن موها با مواد شیمیایی برای خانم‌های باردار خطرناک است؟

اگرچه مواد شیمیایی بسیاری در انواع محصولات صاف‌کننده مو به کار می‌روند، اما متخصصان معتقدند جذب این مواد از طریق پوست سر به قدری کم است که نمی‌تواند خطری برای جنین در پی داشته باشد، اما به هر حال شرایط بارداری هر فردی با دیگری متفاوت است و به همین دلیل به خانم‌های بارداری که قصد صاف یا فر کردن موهایشان را دارند، توصیه می‌کنیم حتما با نظر پزشک خود این کار را انجام دهند.

 

۹- پس از صاف کردن موها، چه باید کرد؟

وقتی موهایتان را صاف می‌کنید، قدری از رطوبت آن با استفاده از مواد شیمیایی از بین می‌رود، بنابراین لازم است حتما از یک نرم‌کننده و حالت دهنده مناسب برای پیشگیری از شکننده شدن موها کمک بگیرید. نرم کننده‌های طبیعی مانند روغن بادام تلخ، روغن نارگیل و روغن زیتون بدون بو از بهترین گزینه‌ها هستند. البته حواستان باشد که حجم ظاهری موهای صاف از موهای فر کمتر است و نباید با استفاده بیش از اندازه از این روغن‌ها، موها را چرب و کثیف و کم‌پشت نشان دهید.

چرب‌کردن نوک موها با این روغن‌ها، برای نرم کردن آنها کافی است و لزومی ندارد روغن را به کف سر یا ساقه و ریشه موها هم بمالید. وقتی نوک موها را چرب و سپس آنها را شانه می‌کنید، چربی لازم با دانه‌های برس به کل سطح موها خواهد رساند.

۲۰ بهمن ۱۳۹۷

۱۸ بهمن ۱۳۹۷

۱۴ بهمن ۱۳۹۷

سلام من موهام فر و وزه کدوم روشو برام توصیه میکنید؟ گلت یا کراتینه یا ریباندینگ؟؟؟؟

آدرس شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاه.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “4af2f6657e82a48da3c5ba7f8c5” ).getElementById(“ffaffc9f9”).setAttribute( “id”, “comment” )

*

*

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 219, All Rights Reserved. | Powered by saten

عوارض گلت کردن مو به علت شیمیایی بودن مواد موجود در آن ایجاد می شود. گاهی نیز روش نادرست صاف کردن مو با گلت و دیگر مواد صاف کننده باعث می شود آسیب جدی و عوارض جبران ناپذیری برای موها ایجاد شود که تنها راه حل آن کوتاه کردن موها و انتظار برای رشد موهای جدید است.

 

برخی از مواد صاف کننده ی مو از جمله گلت مو و برخی از مواد کراتینه ی مو حاوی ماده ی سرطان زایی به فرمالدهید هستند. این ماده چندین سال است که در کشور های پیشرفته از سوی سازمان جهانی غذا و دارو منع مصرف پیدا کرده است و حتی در محصولاتی مانند چسب های صنعتی نیز منع مصرف دارد. برخی از عوارض جانبی فرمالدهید ایجاد حساسیت و خارش، سوزش و اشک ریزی از چشم ها، حساسیت های پوستی، سر درد، مشکلات تنفسی، تهوع و استفراغ هستند.

البته این عوارض در آرایشگرانی که مداوم با مواد گلت در تماس هستند دیده می شود. حتی افراد دیگری که در فضای آرایشگاه حضور دارند نیز در معرض خطر هستند و توصیه می شود مادران باردار در آن جا حضور نداشته باشند.

در گذشته در خارج از کشور که مصرف این محصولات ممنوع نبود از ماسک های ضد شیمیایی قوی استفاده می کردند.عوارض گلت مو مردانه

 

زمانی که مواد شیمیایی صاف کننده ی مو روی مو ها قرار می گیرند بسیار مهم است. اگر این زمان کم باشد نتیجه بخش نخواهند بود و در صورتی که زیاد تر از حد لازم باشد و یا اینکه مواد مورد استفاده نا مرغوب باشند، پوست سر آسیب می بیند، تارهای مو شکسته می شوند و شاهد ریزش مو خواهید بود.

 

برای اجتناب از این عوارض، باید محصولات حاوی فرمالدهید را مورد استفاده قرار ندهید و نیز فردی حرفه ای باید خدمات گلت مو را ارائه دهد.

مدت ها قبل و بعد از انجام گلت نباید از رنگ مو استفاده کرد و استفاده از محصولات تقویت مو پس از اعمال گلت ضروری است. استفاده از رنگ مو و بد تر از آن دکلره مو به فاصله نزدیکی از گلت کردن خشکی موها را به نهایت می رساند و باعث ریزش مو نیز می شود.

تجدید استفاده از مواد گلت نباید زود تر از فاصله ی 8 هفته ای صورت بگیرد زیرا در غیر اینصورت سبب ریزش شدید مو ها، ایجاد شکنندگی و مو خوره می شود.

بوتاکس موی سر نیز یکی از روش های تقویت و خوش حالت کردن مو است که البته موها را صاف نمی کند. پس از گلت می توانید از بوتاکس مو نیز کمک بگیرید.

دانستن عوارض گلت کردن مو به شما در انتخاب آگاهانه کمک می کند.

سلامت نگه داشتن پوست در زمستان افراد زیادی هستند که با خشکی پوست در زمستان دست و پنجه نرم می کنند. فصول سرد همراهان خوبی برای پوست نیستند. برای

درمان گوشه کردن ناخن هر فردی حداقل یک بار در عمر خود گوشه کردن ناخن را تجربه کرده است. درمان گوشه کردن ناخن و خلاصی از آن به دلیل دردی که ایجاد می

لایه برداری و فواید و عوارض لایه برداری شیمیایی از پوست لایه برداری از پوست فواید زیادی دارد. وقتی صحبت از نوع شیمیایی آن به میان می آید دانستن عوارض

معرفی مواد طبیعی برای زیبایی پوست : روغن نارگیل از جمله مواد طبیعی برای زیبایی پوست روغن نارگیل است که سلول های مرده را از بین می برد، ضد آفتابی

لیزر موهای زائد لیزر موهای زائد می تواند رشد مو های زائد را متوقف کند و برای کسانی که دیگر از تراشیدن یا اپلاسیون مو های زائد خسته شده اند گزینه ی

ویتامین ای برای پوست ویتامین ای برای پوست نقش تغذیه کننده و آنتی اکسیدان را دارد و متخصصین پوست 5 سال است که از آن بهره می گیرند. ویتامین ای

نظر

اسم *

وب سایت

گلت مو مردانه و زنانه ندارد تنها روش استفاده از مواد گلت مو برای مو ها ی کوتاه و بلند کمی در زمان و حرارت دادن متفاوت است.

داشتن مو های لخت و صاف آرزوی خیلی از افراد مو فرفری است. مخصوصا که تمام مو های فرفری حالت زیبایی ندارند و ممکن است به صورت ژنتیکی فر نظمی داشته باشند. یا اینکه وقتی بلند باشند فر بودنشان قشنگ دیده شود و در حالت کوتاه مردانه تنها ژولیده به نظر برسند. به همین دلیل بسیاری از آقایان نیز به دنبال گلت کردن مو های خود و صاف کردن آن هستند. چه بسا طرفداران بسیار زیادی نیز در بین آقایان دارد.

 

صاف کردن مو با صاف کننده های موقت مانند سشوار و اتو با هر بار شستشو اثر خود را از دست می دهد. اما صاف کننده مو گلت نوعی صاف کننده ی شیمیایی محسوب می شود که ساختار مو را دچار تغییر می کند و سبب می شود مو به طور دائمی صاف شود و تمدید آن تنها برای ریشه های مو که جدید رشد می کنند نیاز است. این روش به دلیل دائمی بودن بسیار مورد توجه آقایان است زیرا آقایان تمایل دارند وقت کمتری را صرف زیبایی مو های خود کنند و صبح ها سریعا آماده ی رفتن به سر کار شوند.

 

عوارض گلت مو مردانه

صاف کردن مو با گلت برای آقایان نیز دقیقاً مانند موی خانم ها انجام می شود با این تفاوت که برخی از افراد حرفه ای اتوی داغ روی مو ها نمی گذارند و از روش های سرد برای صاف کردن نهایی استتفاده می کنند.

یکی از معایب گلت برای مو های کوتاه مردانه این است که با رشد ریشه ها نیاز به تمدید دارد و موی آقایان نیز مدام کوتاه می شود و ریشه های جدید تمام مو را تشکیل می دهند به همین دلیل تمدید گلت در بازه زمانی کم تر باید انجام شود و این مساله خود باعث افزایش هزینه ها می شود.

اما برای خانم ها با موی بلند و آقایان با موی بلند زمان تمدید می تواند فاصله ی بیشتری داشته باشد زیرا قسمت های صاف مو بر ریشه های رشد کرده غلبه دارند.

 

گلت حاوی مواد شیمیایی است. باید از تماس آن با چشم و پوست جلوگیری کرد. به همین دلیل گلت را با فاصله میلی متری از پوست سر به مو ها می زنند.

از گلت نباید برای مو های دکلره استفاده کرد. مواد گلت روی مو های از پیش گلت شده نیز نباید استفاده شود زیرا باعث شکست و ریزش ساقه مو ها می شود.

این موارد را در گلت مو مردانه نیز باید رعایت کرد.

 

سلامت نگه داشتن پوست در زمستان افراد زیادی هستند که با خشکی پوست در زمستان دست و پنجه نرم می کنند. فصول سرد همراهان خوبی برای پوست نیستند. برای

درمان گوشه کردن ناخن هر فردی حداقل یک بار در عمر خود گوشه کردن ناخن را تجربه کرده است. درمان گوشه کردن ناخن و خلاصی از آن به دلیل دردی که ایجاد می

لایه برداری و فواید و عوارض لایه برداری شیمیایی از پوست لایه برداری از پوست فواید زیادی دارد. وقتی صحبت از نوع شیمیایی آن به میان می آید دانستن عوارض

معرفی مواد طبیعی برای زیبایی پوست : روغن نارگیل از جمله مواد طبیعی برای زیبایی پوست روغن نارگیل است که سلول های مرده را از بین می برد، ضد آفتابی

لیزر موهای زائد لیزر موهای زائد می تواند رشد مو های زائد را متوقف کند و برای کسانی که دیگر از تراشیدن یا اپلاسیون مو های زائد خسته شده اند گزینه ی

ویتامین ای برای پوست ویتامین ای برای پوست نقش تغذیه کننده و آنتی اکسیدان را دارد و متخصصین پوست 5 سال است که از آن بهره می گیرند. ویتامین ای

نظر

اسم *

وب سایت

خانه » اخبار و حوادث » علمی » چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

ممکن است شنیده باشید که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند و اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. شما می توانید تبدیل به یک نابغه فوق العاده شوید و یا قدرت‌های روانی مانند ذهن‌خوانی و حرکت اجسام با نیروی ذهن را به دست آورید.

این “افسانه ده درصد الهام‌بخش منابع بسیاری در خیالپردازی فرهنگی بوده است. به عنوان مثال، در فیلم لوسی محصول سال 214 ، یک زن با مصرف مواد مخدر، 9 درصد از مغزش را که قبلا غیرقابل دسترس بوده را رها می‌کند و قدرت‌های خدامانند را در خود پرورش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات سال 213 که توسط بنیاد مایکل جی فاکس برای تحقیقات پارکینسون انجام شد، بسیاری از مردم، ازجمله حدود 65 درصد آمریکایی‌ها این افسانه را باور دارند. در مطالعه دیگری که از دانشجویان پرسیده شد انسان‌ها از چند درصد مغزشان استفاده می‌کنند، حدود یک سوم دانشجویان رشته‌های روانشناسی، پاسخ دادند.1 درصد.عوارض گلت مو مردانه

با این حال، بر خلاف اسطوره ده درصد، دانشمندان نشان داده‌اند که انسان هر روز از تمام ظرفیت مغز خود استفاده می‌کند.

چندین مورد از شواهد وجود دارد که افسانه ده درصد را رد می‌کند.

بخوانید:

بازسازی سلولهای مغزی

اندازه مغز با میزان هوش چه ارتباطی دارد؟

چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

علم عصب‌شناسی بررسی می کند که چگونه آناتومی مغز بر رفتار، احساسات و شناخت افراد تاثیر می گذارد.

در طول سال‌ها، دانشمندان مغز نشان داده‌اند که قسمت‌های مختلف مغز مسئول اعمال خاصی هستند، از تشخیص رنگ گرفته تا حل مسائل. بر خلاف افسانه ده درصد، دانشمندان به لطف تکنیک‌های تصویربرداری مغز مانند توموگرافی انتشار پوزیترون و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی، ثابت کرده‌اند که همه بخش‌های مغز در فعالیت‌های روزانه ما به طور کامل استفاده می‌شود.

تا به حال تحقیقات درباره پیدا کردن یک منطقه مغز که کاملا غیر فعال باشد، به جایی نرسیده است. حتی مطالعاتی که فعالیت در سطح تک‌سلولی را اندازه گیری می کنند، هیچ بخش غیر فعال مغز را نشان نداده‌اند.

بسیاری از مطالعات تصویربرداری مغز که فعالیت مغز را هنگامی که فرد یک کار خاص را انجام می دهد، اندازه گیری می‌کنند، نشان می‌دهد که چگونه قسمت‌های مختلف مغز با یکدیگر کار می‌کنند.

به عنوان مثال، در حالی که شما این متن را در تلفن هوشمند خود می‌خوانید، برخی از قسمت‌های مغز شما، از جمله قسمت‌هایی که مسئول دید، درک مطلب و نگه داشتن گوشی شما هستند، فعالت‌ر خواهند بود.

با این حال، برخی از تصاویر مغز، به طور ناخواسته از افسانه ده درصد حمایت می‌کنند، زیرا این تصاویر، اغلب لکه‌های روشن کوچکی روی تصویر خاکستری مغز نشان می‌دهد. این ممکن است به این معنا باشد که تنها نقاط روشن در مغز فعالیت دارند، اما اینطور نیست. بلکه، لکه‌های رنگی نمایانگر مناطقی از مغز هستند که وقتی شخص کاری انجام می‌دهد، فعال‌ترند، و زمانی که شخص کاری انجام نمی‌دهد، نقاط خاکستری وجود دارد، یعنی مغز فعال است ولی به میزان کمتر.

مخالفت مستقیم با افسانه 1 درصد در افراد مبتلا به آسیب مغزی ،مثل سکته مغزی، ضربه به سر یا مسمومیت با مونواکسیدکربن، قرار می‌گیرد و کارهایی که به دلیل صدمات فوق دیگر قادر به انجام آن‌ها نیستند و یا نمی‌توانند مانند قبل انجام دهند. اگر افسانه 1 درصد درست باشد، پس آسیب به بسیاری از نقاط مغز ما، نباید بر عملکرد روزانه ما تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده‌اند که آسیب رساندن به یک بخش بسیار کوچک مغز ممکن است عواقب ویرانگر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسی تجربه آسیب به منطقه براکا را داشته باشد، میتواند زبان را درک کنند، اما نمیتواند به درستی کلمات را ادا کند یا به صورت روان صحبت کند.

در یک مورد بسیار افشا شده، یک زن در فلوریدا زمانی که کمبود اکسیژن نیمی از ناحیه پیشین مغزش_که 85 در از مغز را تشکیل می‌دهد_ را تخریب کرد به طور دائم “قابلیت تفکر، درک، خاطرات و احساسات که اساس انسان بودن است را از دست داد.

یکی دیگر از شواهد علیه افسانه ده درصد، تکامل است. مغز افراد بزرگسال تنها دو درصد از جرم بدن را تشکیل می‌دهد، اما بیش از 2 درصد از انرژی بدن را مصرف می‌کند. در مقایسه، مغز بسیاری از گونه‌های مهره دار – از جمله ماهی‌ها ، خزندگان، پرندگان و پستانداران – دو تا هشت درصد انرژی بدن خود را مصرف می کنند.

مغز به وسیله میلیون ها سال انتخاب طبیعی شکل گرفته است، که این موضوع ویژگی‌های مطلوب را برای افزایش احتمال زنده ماندن به ارمغان می آورد. بعید است بدن در صورتی که تنها از 1 درصد مغز استفاده کند، مقدار زیادی از انرژی خود را به مغز اختصاص دهد.

حتی با شواهد فراوان که خلاف آن را نشان می دهد، چرا بسیاری از مردم هنوز معتقدند که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند؟ مشخص نیست که چگونه در وهله اول اسطوره گسترش یافته است، اما ممکن است از طریق کتاب‌های خودآموز محبوب شده باشد و حتی ممکن است در مطالعات قدیمی و ناقص علوم عصب‌شناسی نیز وجود داشته باشد.

جذابیت اصلی اسطوره ده درصد این ایده است که اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. این ایده با پیامی که توسط کتاب های خودآموز بیان می‌شود مطابقت دارد که به شما راه‌هایی را می دهد که می توانید خودتان را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، مقدمه لوئل توماس در کتاب مشهور دیل کارنگی، چطور بر دوستانمان پیروز شویم و مردم را تحت تآثیر قرار دهیم، می‌گوید که فرد معمولی “تنها 1 درصد از توانایی ذهنی پنهانش را توسعه می‌دهد. این بیانیه که از ویلیام جیمز، روانشناس، بیان شده، اشاره می‌کند به پتانسیل فرد برای دستیابی بیشتر، نه اینکه چقدر از مغز آن‌ها استفاده می‌شودگفته می‌شود  که انیشتین، با استفاده از افسانه ده درصد، نبوغش را توضیح داد، هرچند این ادعاها بی اساس است.

یکی دیگر از منابع اسطوره موجود در زمینه‌های ‌ساکت مغز از پژوهش های علوم انسانی قدیمی است. به عنوان مثال، در دهه 193، ویلدر پنیفورد، جراح مغز و اعصاب، الکترودهای الکتریکی را به مغز بیماران مبتلا به صرع متصل کرد. او متوجه شد که برخی از نواحی مغز باعث شده بیماران احساسات مختلفی را تجربه کنند که دیگران نمی‌توانند تجربه کنند.

با تکامل تکنولوژی، محققان بعدا دریافتند که این مناطق “ساکت مغز، که شامل لوب پیشانی است،مطمئناٌ کارکردهایی داشته‌اند.

بخوانید:

هشت علامت تومور مغزی را بشناسید

مغز چگونه هشیاری را بوجود می آورد؟

عادات هفت گانه مضر برای سلامت مغز

صرف نظر از اینکه چگونه و کجا این افسانه ایجاد شده است و علی رغم فراوانی شواهد که نشان می‌دهد انسان از کل مغز خود استفاده می‌کند، این افسانه در تصورات فرهنگی نفوذ کرده است. با این حال، این فکر که شما می‌توانید با رمزگشایی بقیه مغزتان، تبدیل به یک نابغه یا فوق بشر با قدرت حرکت اجسام با ذهن شوید، بسیار وسوسه‌انگیز است.

thoughtco

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *