عوارض کپسول ویتامین e400

تحقیقات جدید هشدار داد که زیاده‌روی در مصرف ویتامین E چه بسا باعث ابتلای افراد به پوکی استخوان می‌شود.

قرص ای – زاویت 4 حاوی 4 واحد ویتامین E است. ویتامین E 4 از آن دسته ویتامین هایی است که به مانند یک کیمیاگر قدرت و توانایی بالایی در بهبود سلامت عمومی بدن و همچنین افزایش زیبایی و ظاهر افراد دارد. ویتامین E همچنین باعث افزایش سطح ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها، جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر، کمک به درمان بیماری‌های چشمی مثل آب مروارید و دژنراسیون ماکولر، کاهش احتمال حملات قلبی در بیماران مبتلا به دیابت، کند کردن روند پیری سلول‌ها، تقویت انسان در مقابل آلودگی‌های زیست محیطی، مقابله با کم خونی، درمان مشکلات ناشی از چربی‌های بد هضم و کمک به بهبود بیماری‌های پوستی، زخم‌ها، اختلالات تولید مثل و کاهش دردهای پیش از قاعدگی و کاهش علائم و نشانه‌های لوپوس می‌شود.

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که از اکسیداسیون اسیدهای چرب غیر اشباع جلوگیری می کند. مکانیسم عملکرد بیوشیمیایی ویتامین E به طور دقیق مشخص نشده است اما یکی از عناصر اساسی رژیم تغذیه ای انسان می باشد. اثرات آن مربوط به خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. این ویتامین احتمالاٌ اجزاء سلولی را از اکسیداسیون محافظت می کند و از همولیز گلبول های قرمز جلوگیری می کند.کمبود ویتامین E ناشی از جذب ناکافی است. همچنین کمبود آن در کودکان مبتلا به فیبروز سیستیک یا فاقد مجرای صفراوی که اختلال جذب چربی ها وجود دارد، دیده می شود. از مهم ترین علایم کمبود آن، اختلالات عصبی و میوپاتیک می باشد.

مصرف حدود 4 واحد در روز از ويتامين E ضرر ناشي از راديكال هاي آزادي كه به دليل ورزش آزاد شده اند را كاهش داده و كارائي ورزشكاران را افزايش مي دهد .اكثر مردم در مورد خطرات راديكال هاي آزاد يا اصطلاحاً اكسيدان ها و نيز آنتي اكسيدان ها به عنوان عامل محافظت كننده مطالبي شنيده اند . اما براي بسياري موضوع راديكال هاي آزاد يا اكسيدان ها غير شفاف و رمز آلود باقي مانده و كنترل آنها غير ضروري به نظر مي رسد و بنابراين نقش ويتامين E در سلامتي و طول عمر ناديده گرفته مي شود .

فرم طبيعي ويتامين E توسط روش فشار سرد استخراج مي شود كه به توكوفرول ها آسيبي نمي رساند و هيچگونه حلال شيميايي مورد استفاده قرار نمي گيرد . ويتامين E با منشا طبيعي كه با پيشوند D شناخته مي شود ( D – آلفا – توكوفرول ) ، از نظر قدرت فراهمي زيستس دو برابر ويتامين D صناعي است كه با پيشوند DL شناخته مي شود ( DL – آلفا – توكوفرول )عوارض کپسول ویتامین e4




کمبود ویتامین E:


پیشگیری از ویتامین E کمبود:

ویتامین E تنها در منابع گیاهی است و در منابع چربی حیوانی یافت نمی‌شود. روغن جوانه گندم غنی‌ترین ماده غذایی از لحاظ ویتامین E می‌باشد. موادی مثل روغن آفتاب گردان و زیتون٬ ذرت و بادام٬ آجیل تازه (فندق٬ بادام٬ گردو)٬ اسفناج٬ کلم پیچ٬ گوجه فرنگی، سویا و سیب زمینی دارای مقادیری از این ویتامین می‌باشند.

در میوه‌هایی مثل هلو و یا مارچوبه نیز به طور نسبی این ویتامین یافت می‌شود. به جز منابع طبیعی ویتامین E به صورت مصنوعی و به شکل قرص و آمپول نیز در دسترس می‌باشد. میزان نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین ۷ تا ۹ میلی گرم می‌باشد. دقت کنید این دارو اعتیاد آور است.



در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.



بخوانید:

تحقیقات جدید بر روی تاثیر ویتامین E در پیشگیری از سرطان

فواید ویتامین E،ویتامین E چگونه از سرطان جلوگیری میکند

آیا میدانید ویتامین E در چه مواد غذایی وجود دارند؟



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است؛ بدن این ویتامین را در بافت چربی ذخیره کرده و با استفاده از آن گلبول قرمز خون را تولید و ویتامین K را فعال می­ کند که در فرایند انعقاد خون نقش بسیار مهمی دارد. ویتامین E یک ماده مغذی ضروری بوده که حامی بسیاری از عملکردها و فرآیند ها در بدن است. این ویتامین همچنین یک آنتی اکسیدان به حساب می آید که از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

افراد از طرق مختلف در معرض رادیکال های آزاد قرار می گیرند. رادیکال های آزاد معمولا در زمان تبدیل غذا به انرژی در بدن تشکیل می شوند. همچنین براساس اداره مکمل های غذایی در ایالات متحده، رادیکال های آزاد در اثر اشعه فرابنفش خورشید، آلودگی هوا و دود سیگار نیز در محیط ایجاد خواهند شد.

ویتامین E به عنوان یک ماده مغذی و حیاتی برای ساخت ماهیچه های سالم، می تواند برای کاهش وزن مفید باشد. میزان روزانه توصیه شده این ویتامین برای بزرگسالان ۱۵ میلی گرم است.

براساس دفتر مکمل های غذایی موسسه ملی سلامت امریکا، موادغذایی حاوی ویتامین E شامل جوانه گندم، تخم مرغ، دانه ها، اسفناج و بروکلی است. این ویتامین در موادغذایی از جمله روغن ها و مغزها وجود دارد.عوارض کپسول ویتامین e4

روغن گرفته شده از زیتون، دانه سویا، ذرت، کانولا، گل آفتابگردان و گلرنگ حاوی منبعی از آنتی اکسیدان های آلفا توکوفرول و گاما توکوفرول است. بادام، بادام زمینی و فندق نیز منبع ارزشمندی از این آنتی اکسیدان به حساب می آیند.

۲۸ گرم از بادام ۷.۴ میلی گرم آلفا توکوفرول دارد. همچنین یک قاشق روغن دانه سویا حاوی ۸.۷ میلی گرم گاما توکوفرول است.

عملکرد ویتامین E به همراه ویتامین K برای تولید سلول های قرمز خون بوده، همچنین برای حفظ سلامتی و تولید ماهیچه ها ضروری است. ویتامین E به دلیل نقش آن در تشکیل سلول های قرمز خون و عملکرد ماهیچه ای، به طور بالقوه ای در عملکرد کلی آمادگی جسمانی و فیتنس نقش دارد. این ویتامین ممکن است مکمل مفیدی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کاهش وزن باشد.

همچنین بهبود عملکرد ماهیچه ای می تواند به تسریع ساخت توده ماهیچه ای بدون چربی کمک کند. براساس انجمن ملی فیتنس در ایالات متحده، توده ماهیچه ای بدون چربی نسبت به چربی بدن کالری بیشتری می سوزاند. مصرف مکمل های ویتامین E در کنار پیروی از یک بره آموزش مقاومتی برای ساخت توده ماهیچه ای بدون چربی می تواند به صورت بالقوه ای در دستیابی به کاهش وزن به شما کمک کند.

ویتامین E در کمک به بهبود آرتریت وماتوئید و بیماری آلزایمر موثر است. این ویتامین علاوه بر تقویت آمادگی جسمانی و فیتنس ممکن است به درمان کم خونی و بیماری صرع در کودکان کمک کند.

ویتامین E برای کمک به درمان آفتاب سوختگی، بهبود سلامت چشم، کاهش احتمال بروز عوارض دیابت و همچنین کاهش دل درد مرتبط با قاعدگی کاربرد دارد.

براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، ویتامین E ممکن است در کمک به جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری قلبی و برخی سرطان ها به ویژه سرطان پروستات مفید باشد.

ویتامین E نقش مهمی در افزایش توان سیستم ایمنی برای کمک به نابودی ویروس ها و باکتری ها دارد. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، پلاک دندان زمانی تشکیل می شود که موادغذایی، باکتری و مخاط بر روی دندان ها گسترش می یابند. درصورتیکه پلاک دندان از بین نرود، تبدیل به جرم خواهد شد و ایجاد آن، التهاب و سوزش لثه ها را به دنبال دارد که به آن ژنژیویت می گویند.

 

براساس مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات ژنیکولوژیکی زنان و زایمان در ایالات متحده، مصرف روزانه ۴۰۰ واحد بین الملل ویتامین E به کاهش دفعات گرگرفتگی تا ۵۷ درصد و کاهش شدت گرگرفتگی تا ۳۲ درصد کمک می کند.

مصرف خوراکی ویتامین E باعث افزایش و بهبود جریان خون در ساختارهای رویش مو و ناخن می شود. مو و ناخن هر دو از سلول های کراتین مرده ساخته شده اند. این سلول های مرده به عنوان یک نتیجه ای از فعالیت در ساختارهای رویش ناخن و مو روی هم انباشته می شوند. این فعالیت شامل تقسیم و تشکیل سلولی بوده که بدون خون رسانی کافی غیر ممکن است. افزایش خون رسانی باعث رویش موثر و در نتیجه رشد سریع، قوی و سالم مو می شود.

براساس مرکز تغذیه و ویتامین ها در ایالات متحده، کمبود تغذیه ای می تواند در ریزش و نازک شدن مو موثر باشد. به طور طبیعی سرعت جریان خون با افزایش سن در بدن کاهش می یابد، برای مقابله با اثرات این کاهش بر رشد مو و ناخن، استفاده از مکمل های ویتامین از جمله ویتامین E می تواند باعث افزایش مقدار ویتامین های در دسترس در جریان خون شود. همچنین به اجزای در حال رشد مو و ناخن اجازه می دهد تا از میزان مورد نیاز جذب کنند.

ویتامین E می تواند به بهبود اختلالات و مشکلات رشد ناخن از جمله زرد شدن ناخن ها کمک کند. در این شرایط، رشد ناخن ها با ظاهری ضخیم و زردرنگ صورت می گیرد. علاوه بر درمان موضعی، مکمل های خوراکی ویتامین E نیز در درمان این مشکل موثر است. ناخن های زرد و ضخیم می تواند نشانه ای از عفونت قارچی باشد که بهتر است قبل از خوددرمانی با پزشک مشورت کنید.

به عنوان یک آنتی اکسیدان، ویتامین E مانع از آسیب رادیکال های آزاد به مو و ناخن می شود. این آسیب ها در نهایت منجر به ظاهری پیر خواهد شد. برای محافظت از مو و ناخن در برابر آسیب رادیکال های آزاد و همچنین کمک به رویش سالم، استفاده از مکمل های موضعی و خوراکی ویتامین E می تواند موثر باشد.

زیاده روی در مصرف مکمل های ویتامین E یا موادغذایی حاوی این ویتامین به ویژه در افرادی که از داروهای رقیق کننده ی خون استفاده می کنند می تواند با عوارضی همراه باشد. دوز بالای این ویتامین می تواند باعث تشدید عفونت های دستگاه تنفسی شود، همچنین ممکن است با داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی یا پرتودرمانی، افسردگی، ضد روانپریشی و دیابت تداخل ایجاد کند.

زیاده روی در مصرف ویتامین E می تواند منجر به خونریزی های داخلی و افزایش خطر سکته شود.

براساس دانشگاه مریلند، ویتامین E ممکن است انعقاد خون در بدن را مختل کند. انعقادخون مناسب برای پیشگیری از خونریزی­ های بسیار شدید در اثر زخم­های سطح پوست و اندام های داخلی بسیار ضروری است. احتمال اختلال در روند انعقاد خون ممکن است با مصرف آسپرین یا داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین یا کلوپیدوگرل افزایش یابد. مصرف مکمل ویتامین E ممکن است ریسک خونریزی در فرآیند جراحی به ویژه در نوزادان را افزایش ­دهد.

ویتامین E می­ تواند با داروهای مختلفی تداخل داشته باشد و با توجه به اطلاعات دانشگاه مریلند ممکن است جذب یا تاثیر داروهای ضد افسردگی­ سه حلقه ­ای مانند دزیپرامین را کاهش دهد. همچنین ممکن است با کلرپرومازین، که یک داروی ضد روانپریشی است و داروهای مهارکننده­ بتا که برای درمان فشار خون بالا و استاتین که برای بالا بردن HDL خون استفاده می­ شود، تداخل داشته باشد. این ویتامین ممکن است که تاثیر داروهای شیمی­ درمانی را کاهش دهد.

موسسه ملی سلامت ایالات متحده تصویب کرده است که دوز مجاز ویتامین E برای بزرگسالان ۱۵۰۰ واحد بین الملل (IU) در روز است؛ این دوزی است که ایمن در نظر گرفته می ­شود. همچنین براساس موسسه لینوس پاولینگ حداکثر دوز قابل تحمل برای کودکان نوپا ۳۰۰ واحد بین الملل در روز و ۱۲۰۰ واحد برای نوجوانان است. برای نوزادان نیز میزان قابل تحملی تعریف نشده است.

مصرف این ویتامین مطابق با میزان دوز توصیه شده روزانه خطر زیادی برای سلامتی ایجاد نخواهد کرد. براساس دانشگاه مریلند، میزان مصرف روزانه توصیه شده برای نوجوانان و بزرگسالان ۲۲.۴ واحد بین الملل یا ۱۵ میلی گرم  است؛ در حالیکه بانوان شیرده باید ۲۸.۵ واحد مصرف کنند. دوز توصیه شده برای نوزادان ۶ واحد و برای کودکان ۱۶.۵ واحد است.

 

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را

بارداری و آنفولانزا زمانیکه باردار می شوید ، تمام چیزهایی که برای شما اتفاق می افتد ، می تواند نه []

چه زمانی اولین دوره پس از زایمان شما فرا می رسد ؟ و ممکن است که قبل از آن باردار []

مهارت های حرکتی درشت چیست ؟ مهارتهای حرکتی درشت به حرکت کل بدن و از جمله ماهیچه های بزرگ ( []

از تمام چیزهایی که یک زن ممکن است آنها را تجربه کند ، سقط جنین ممکن است یکی از مواردی []

طبیعی است که در رابطه با باردار شدن بعد از سقط جنین ، احساس نگرانی کنید به یاد آوردن آخرین []

انتقال گامت به داخل لوله فالوپ (GIFT) چیست ؟ GIFT ، یک عمل جراحی دستگاه تولید مثل است که شامل []


وارد کردن موارد ستاره دار الزامی است


ویتامین E یکی از انواع ویتامین‌ های محلول در چربی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به از بین بردن رادیکال های آزاد بدن کمک می کند.

ویتامین ای فواید زیادی  برای سلامتی دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص ویتامین e را برای سلامتی مردان و زنان، بارداری و لاغری، بدنسازی و پوست و مو شرح داده ایم.

 

ویتامین E یکی از انواع ویتامین های محلول در چربی و به همین دلیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای درمان خشکی پوست استفاده می شود.عوارض کپسول ویتامین e4

ماسک ویتامین E برای پوست

چند قطره روغن ویتامین e را با روغن زیتون ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست صورت و بدن خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

ویتامین E باعث افزایش تولید کلاژن پوست می شود، کلاژن یک پروتئین است که مسئول حفظ انعطاف پذیری پوست می باشد و به این ترتیب به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هایی است که اثرات رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید را خنثی می کند و در نتیجه می تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند.

چند قطره روغن ویتامین E را بر روی پوست بمالید و یا یک کپسول ویتامین E را بشکنید و آن را به آرامی بر روی محل آفتاب سوختگی بمالید.

لکه های قهوه ای پوست می تواند به دلیل آسیب رادیکال های آزاد، پیری و مشکلات کبدی ایجاد شود، ویتامین E حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که می تواند چنین مشکلاتی را درمان کند.

ماسک قرص ویتامین E برای پوست

کپسول ویتامین e را بشکنید و با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید، سپس آن را روی لکه های قهوه ای پوست بمالید.

ویتامین E یک نرم کننده طبیعی پوست است که به رفع آلودگی های پوست صورت کمک کرده و میزان چربی پوست صورت را تنظیم می کند.

ماسک ویتامین ای برای صورت

روزی دو بار چند قطره روغن ویتامین E را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

روغن ویتامین E الاستیک پوست را بهبود بخشیده و به درمان ترک پوست در دوران بارداری کمک می کند.

هر روز مقداری روغن ویتامین E را بر روی پوست شکم، ران ها و سینه ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که ترک های پوستی درمان شود، ادامه دهید.

تحقیقات نشان داده که استفاده موضعی از روغن ویتامین E می تواند به درمان بیماری های پوستی از جمله اگزمان و پسوریازیس کمک کند.

ویتامین E به عنوان یک مرطوب کننده لب عمل می کند و در از بین بردن خشکی و ترک لب مفید می باشد، مقداری روغن ویتامین E را بر روی لب ها بمالید. و بگذارید تا جذب شود.

روغن ویتامین E یک مرطوب کننده خوب برای ناخن ها به شما می رود و می تواند به درمان ناخن های خشک و شکننده کمک کند.

چند قطره روغن ویتامین E را بر روی ناخن ها بمالید و خوب ماساژ دهید.

ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هاست که گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

ماسک ویتامین E برای مو

دو قطره روغن ویتامین E را با روغن نارگیل یا زیتون گرم ترکیب کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید و خوب ماساژ دهید و پس از 3 دقیقه با آب گرم بشویید.

آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین E می تواند به درمان ریزش مو کمک کند.

ویتامین E به عنوان یک درخشان کننده، مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی مو عمل می کند.

ویتامین E باعث تقویت موی سر شده و با رطوبت رسانی به موها از خشکی و شکنندگی آن ها جلوگیری کرده و به درمان موخوره کمک می کند.

ماسک مو با ویتامین E

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 3 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را گرم کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن ویتامین E را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی موها ماساژ دهید تا موخوره درمان شود.

مقادیر کافی ویتامین E در بدن برای جلوگیری از سقط جنین در زنان بادار ضرروی می باشد.

ویتامین E در دوران بارداری و برای رشد جنین حیاتی است زیرا اسید های چرب ضروری برای رشد جنین را فراهم می سازد.

متخصصان توصیه می کنند که خانم ها در دوران بارداری و شیردهی از طریق رژیم غذایی و یا مصرف مکمل ها، ویتامین E مصرفی خود را افزایش دهند.

پیش از مصرف هرگونه مکمل و خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

تحقیقات نشان داده که مصرف مکمل ویتامین E می تواند باعث بهبود کیفیت و افزایش تعداد اسپرم در مردان شده و میل جنسی و باروری در مردان را افزایش دهد.

خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E می تواند برای پیشگیری و درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب مفید باشد.

ویتامین E می تواند برای بهبود استقامت فیزیکی در ورزشکاران و بدنسازان مفید می باشد، پس از ورزش بدنسازی می تواند انرژی را افزایش داده و سطح استرس اکسیداتیو در عضلات را کاهش دهد.

ویتامین E همچنین می تواند قدرت عضلانی بدنسازان را بهبود بخشد و با افزایش گردش خون، خستگی پس از تمرینات ورزشی را کاهش دهد.

کمبود ویتامین E در بدن باعث چاقی و افزایش وزن می شود.

مصرف ویتامین E و مکمل ویتامین E سوخت و ساز بدن را بهبود بخشیده و با افزایش چربی سوزی به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.عوارض کپسول ویتامین e4

کلسترول یک ماده طبیعی است که توسط کبد تولید می شود و برای عملکرد مناسب سلول ها، اعصاب و هورمون های بدن مورد نیاز است.

هنگامی که کلسترول اکسید شود، کلسترول خون افزایش می یابد. افزایش کلسترول خون عوارض زیادی را برای بدن به همراه دارد، ایزومرهای خاصی از ویتامین E می توانند اکسیداسیون را کاهش داده و از افزایش کلسترول خون جلوگیری کنند.

مصرف مکمل ویتامین E دو تا سه روز قبل و دو تا سه روز بعد از یک قاعدگی، می تواند گرفتگی، اضطراب و سایر علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش دهد.

ویتامین E با تنظیم سطح هورمون های بدن می تواند درد پریود و خونریزی قاعدگی را کاهش دهد.

تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه ویتامین E و ویتامین A به مقدار زیاد باعث بهبود بینایی افراد در جراحی لیزری چشم می شود.

مصرف بیش از حد ویتامین E طبیعی در مواد غذایی بدون خطر می باشد اما NIH گزارش داده که مصرف دوزهای بالای مکمل ویتامین E می تواند عوارض جانبی جدی از جمله افزایش خطر سکته مغزی را به همراه داشته باشد.

یک مطالعه نشان داده که مکمل های ویتامین E می توانند در ماه های اول دوران بارداری، مضر باشند. زنانی که در طول هشت هفته اول حاملگی از مکمل های ویتامین E استفاده می کردند، احتمال نقایص قلبی مادرزادی در جنین را افزایش می دادند.

دوزهای بالا ویتامین E گاهی ممکن است باعث تهوع، اسهال، گرفتگی معده، خستگی، ضعف، سردرد، تاری دید، خارش، کبودی و خونریزی در افراد شود.

افرادی که نباید قرص و کپسول مکمل ویتامین E مصرف کنند :

در واقع، ویتامین E در دو کلاس آلفا توکوفرول و توکوتیرینول به هشت نوع مختلف تقسیم می شود.

توکوفرول شامل 4 نوع ویتامین E به های آلفا، بتا، گاما و دلتا می باشد، توکوتیرینول هم به 4 نوع ویتامین E آلفا، بتا، گاما و دلتا تقسیم می شود. این دو کلاس ساختار تقریبا یکسانی دارند با این تفاوت که توکوتیرینول توانایی کمتری برای نفوذ به سلول ها دارد.

قوی ترین نوع ویتامین E همان آلفا توکوفرول می باشد.

کمبود ویتامین E باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان شده و توانایی تولید مثل در مردان را کاهش می دهد.

کمبود ویتامین E می تواند باعث سقط جنین در زنان باردار شود.

کمبود ویتامین E در بدن احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد.

1-3 سال : 6 میلی گرم در روز
4-8 سال : 7 میلی گرم در روز
9-13 سال : 11 میلی گرم در روز

14 سال و بالاتر : 15 میلی گرم در روز
بارداری : 15 میلی گرم در روز
شیردهی : 19 میلی گرم در روز

14 سال و بالاتر: 15 میلی گرم در روز

بیشترین مقداری که بدن می تواند دریافت ویتامین E را تحمل کند در ادامه آماده است. برای مصرف مقایر زیاد ویتامین E باید حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

1-3 سال: 2 میلی گرم در روز
4-8 سال: 3 میلی گرم در روز
9-13 سال: 6 میلی گرم در روز
14-18 سال: 8 میلی گرم در روز
18 سال و بالاتر: 1 میلی گرم در روز

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بهتر است ویتامین E مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی و با خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات کامل به دست آورید، علاوه بر این باید بدانید که مکمل ویتامین E زمانی بهتر جذب می شود که با غذا خورده شود.

تخمه آفتابگردان، فندق، بادام زمینی، بادام، کلم و کلم بروکلی، جعفری، کیوی، انبه و گوجه فرنگی خام از مواد غذایی سرشار از ویتامین E هستند.

یک راه آسان برای اینکه ویتامین E بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید این است که در غذا های خود یک قاشق روغن جوانه گندم بریزید، به سالاد خود تخمه آفتابگردان اضافه کنید و یا سالاد کلم و اسفناج درست کنید و بر روی آن فندق بریزید.

منابع : healthline – draxe – stylecraze

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *