عوارض کپسول فلوکونازول در شیردهی

– اگرچه خطر فلوکونازول برای نوزادان شیرخوار که در معرض تماس با این دارو هستند هنوز مشخص نیست ولی ایمنی این دارو در دوران شیردهی گزارش شده است.

 

– در یک خانم شیرده که به دلیل ترک خوردن نوک سینه ناش از عفونت قارچی از فلوکونازول ( در ابتدا دوز 2 میلیگرم سپس 1 میلیگرم روزانه تا 15 روز، سپس 2 میلیگرم روزانه تا 15 روز ) استفاده می کرد، او با موفقیت به دو نوزاد شیرخوار خود، به مدت یک الی دو سال شیر داد و هیچ عارضه جانبی گزارش نشد.

 

عوارض کپسول فلوکونازول در شیردهی

– همچنین ایمنی این دارو در چندین مورد که مادران شیرده به دلیل مننژیت ناشی از گونه های کاندیدا از فلوکونازول تزریقی استفاده می کردند، گزارش شده است.

 

– بااین حال، ایمنی قطعی این دارو را نمی توان به طور کامل از این کیسهای گزارش شده، ارزیابی و برون یابی کرد.

 

– ولی به دلیل اینکه در نوزادان در معرض تماس با این دارو، هیچ گونه سمیت ناشی از فلوکونازول گزارش نشده است، احتمالا فلوکونازول در دوران شیردهی سازگار می باشد.

 

– آکادمی متخصصین اطفال آمریکا ( AAP )، فلوکونازول را در دوران شیردهی، سازگار اعلام می کند.

 

Drugs in Pregnancy A Refrence Guide to Fetal and Neonatal Risk,11th Edition.

 

 

 دکتر مهدی شاهمیرانی

نشانی نشریه: تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر(بخارست)، کوچه پنجم، پلاک ۱۵، طبقه چهارم، واحد ۲۰.  کدپستی: ۱۵۱۳۷۱۸۶۴۶ | ۷۹۱۱ – ۱۵۸۷۵تلفن دفتر مرکزی: ۸۸۴۸۱۰۵۷ – واحد اشتراک: ۸۸۴۸۱۰۵۸

{% o.Featured[].body %}

«مادرشو» با افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی متناسب، به زنان این سرزمین کمک می‌کند تا برای سلامت جسمی، روحی و باروری خود تلاش کنند و سلامت جنین و فرزندشان را حفظ کنند. با پیوستن به خانوادۀ مادرشو، اطلاعات متناسب با وضعیت سلامت شما در اختیارتان قرار می‌گیرد.

اگرچه مصرف برخی از داروها در دوران شیردهی بی‌خطر است، اما داروها تا حدی به شیر مادر راه پیدا می‌کند و حتی ممکن است در تولید شیر تأثیر بگذارد. مقدار دارویی که وارد شیر مادر می‌شود و چگونگی تأثیر آن در کودک به عواملی مثل نوع دارو، مقدار و طریقۀ مصرف آن ارتباط دارد. اسهال، استفراغ، خواب‌آلودگی یا تحریک‌پذیری غیرمعمول در نوزادان، برخی از عوارض جانبی قرارگیری در معرض داروهاست. همچنین برخی داروها می‌تواند تولید شیر را کاهش دهد یا منجر به افزایش وزن تناسب در کودک شود. بنابراین لازم است قبل از مصرف هر نوع داروی تجویزی یا بدون نسخه‌، حتماً و یقیناً با پزشک خود صحبت کنید. در این مطلب می‌توانید با برخی از داروهای ایمن و بی‌خطر در دوران شیردهی، داروهای کم‌خطر و داروهای خطرناک در دوران شیردهی آشنا شوید.

مصرف داروهای زیر در مقادیر استاندارد و معمول، در دوران شیردهی بی‌خطر خواهد بود. اما باز هم لازم است حتماً از پزشکتان در مورد مصرف آنها سؤال کنید و بدون دستور و تجویز پزشکی از مصرفشان خودداری کنید:

اطلاعات کمی در مورد چگونگی تأثیرگذاری این داروها در نوزادی که با شیر مادر تغذیه می‌شود وجود دارد، اما به احتمال زیاد مصرف آنها در مقادیر و دزهای معمول ایمن است و هر گونه عوارض جانبی احتمالاً خفیف خواهد بود. در موارد نادر نیز ممکن است نوزاد واکنش آلرژیکی به دارو نشان دهد. در هر صورت، حتماً لازم است قبل از استفاده از آنها با پزشکتان مشورت کنید. این داروها شامل موارد زیر است:عوارض کپسول فلوکونازول در شیردهی

طی دوران شیردهی، در مصرف داروهای زیر احتیاط کنید و هرگز بدون تأیید پزشک آنها را مصرف نکنید، به ویژه اگر در حال شیردهی به یک نوزاد زودرس هستید:

برخی داروها برای مصرف در دوران شیردهی خطرناک است. اگر باید داروی خاصی را مصرف کنید، ممکن است قادر به شیردهی نباشید یا ممکن است مجبور باشید شیردهی را به ‌طور موقت متوقف کنید. از پزشک یا ماما در مورد چگونگی حفظ میزان تولید شیر خود تا آمادگی دوبارۀ برای شیردهی سؤال کنید. برخی از این داروهای خطرناک که لازم است از مصرف آنها در دوران خودداری کنید شامل موارد زیر است:

همچنین لازم است بدانید که مصرف هر نوعی از مواد مخدر در دوران شیردهی، به خصوص کوکائین و مشتقات آن برای نوزاد یا کودک شیرخوارتان بسیار خطرناک است و در مورد مصرف داروهای ترک اعتیاد در دوران شیردهی نیز، حتماً لازم است با پزشکتان مشورت کنید.

بسیاری از چیزهایی که می‌خورید، می‌تواند از طریق خون وارد شیر شود و به نوزادتان برسد. یکی از مواردی که در رابطه با داروها لازم است در دوران شیردهی

مواد شیمیایی زیست‌محیطی مثل آفت‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها و دیگر مواد شیمیایی که از طریق مواد غذایی و دیگر موارد وارد بدن می‌شود، می‌تواند به شیر مادر راه

برخی از زنانی که سیگارشان را در دوران بارداری ترک می‌کنند یا مصرف قلیان را کنار می‌گذارند، پس از زایمان دوباره این عادت را شروع می‌کنند. اگر سیگار

تیم و هیئت علمی مادرشو تلاش می‌کند تا تمام مطالب کیفیت بالایی داشته باشد. اما حفظ این کیفیت بدون داشتن نظرات اصلاحی شما کاربر عزیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر ایرادی در مطلب بالا می‌بینید یا فکرمی‌کنید این مقاله مناسب نیست، نظرتان را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

© بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب در صورت استفاده آنلاین) بلامانع است. کليۀ حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

عوارض کپسول فلوکونازول در شیردهی

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *