عوارض کمبود ویتامین ب۱

عوارض کمبود ویتامین ب۱
عوارض کمبود ویتامین ب۱

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

HOROSfit – وب سایت رژیم غذایی و سلامتی


ویتامین بی 3

عوارض کمبود ویتامین ب۱

6 خاصیت فوق العاده ویتامین B2 + غذاهای سرشاز از ریبوفلاوین

فواید ضروری ویتامین B1 برای سلامت بدن و عوارض کمبود تیامین

ویتامین B1 که به اسم تیامین هم او را می شناسند. از جمله مواد مغذی است که بدن برای انجام عملیات های ضروری خود، به آن احتیاج دارد. تیامین یکی از ویتامین های محلول در آب است که تقریبا در همه ی سلول های بدن کاربرد دارد. به این صورت که ما برای هر حرکت و یا درک حواس از محیط نیاز داریم پیام های عصبی از مغز به اعصاب بدن و بالعکس منتقل شوند، تیامین در انتقال این پیام های عصبی نقش اصلی را بر عهده دارد. در مقاله فواید ضروری ویتامین B1 برای سلامت بدن و عوارض کمبود تیامین به بررسی کامل این ویتامین می پردازیم .

بدن انسان قابلیت تولید تیامین را ندارد. پس باید برای جلوگیری از آسیب هایی که کمبود این ویتامین به بدن می رساند، می بایست رژیم غذایی سالمی را انتخاب کرد. کمبود ویتامین ب1 در بدن باعث چه بیماری هایی می شود؟ چه غذاهایی سرشار از تیامین است؟ فواید این ویتامین در بدن چیست ؟ صبور باشید چرا که این مطالب برای سلامت بدن بسیار مهم هستند.

چرا تیامین برای سالم بودن واجب است ؟ این ویتامین همچون ریبوفلاوین و نیاسین محلول در آب است. به این معنی که بدن مقدار بیش از نیاز خود به ویتامین ب1 را روزانه از طریق ادرار دفع می کند. بنابراین بدن به صورت روزانه نیاز به تیامین دارد. با توجه به یافته های سازمان UMM ، تیامین را ویتامین ضد استرس می نامنند. همچنین این ویتامین برای ایجاد نگرش مثبت و جلوگیری از از دست دادن حافظه، افزایش توانایی های یادگیری، مبارزه با استرس و افزایش انرژی نیز استفاده می شود.

حتما تا الان تصمیم گرفتین که بیشتر از ویتامین ب1 استفاده کنید، و الان هم دنبال غذاهایی می گردید که بیشترین میزان تیامین را دارند. بسیار عالی. تصمیم خوبی گرفتید. تیامین گرچه حتی بسیار کم، ولی در بیشتر مواد غذایی یافت می شود. غنی ترین منابع مخمر و جگر هستند، همینطور غلات هم مهمترین منابع آن به شمار می روند.

قابل توجه آشپزان و خانم های خانه دار : تیامین یا ویتامین ب1 در مجاورت حرارت، اکسیداسیون و اشعه یونیزه کننده تخریب می شود. اما در برابر منجمد شدن پایدار است .

آیا تیامین همانند ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین آ و ویتامین دی  در صورت مصرف بیش از حد خطرناک است ؟ خیر. همانطور که ذکر شد، این ویتامین محلول در آب است و بدن مقدار زیاد تر از مصرف خود را از راه ادرار دفع می کند. جدول زیر مقدار مصرفی تیامین می باشد.

همانطور که ذکر شد ویتامین ب1 عملکرد های حیاتی بدن را بر عهده دارد. مسلم است که کمبود این ویتامین ضروری برای بدن بیماری های زیادی را به همراه خواهد داشت. لازم به ذکز است که الکل باعث کمبود این ویتامین در بدن می شود. 23 خسارت جبران ناپذیر الکل را بخوانید. بعضی از این بیماری ها را با هم مرور می کنیم :

همانطور که در بخش دریافت مرجع رژیمی گفته شد. این ویتامین محلول در آب است و بدن مقدار بیشتر از مورد نیاز خودش را از طریق ادرار دفع می کند. لذا تاکنون گزارشی از مسمومیت به وسیله ای این ویتامین به دست نرسیده است. اما مقدار بیش از 1000 برابر نیاز انسان می تواند باعث نفس تنگی و مرگ شود.

خواص درمانی این ویتامین از قبیل زیر است :

نظر شما در مورد فواید ضروری ویتامین B1 برای سلامت بدن و عوارض کمبود تیامین چیست ؟ اگر دچار کمبود ویتامین ب1 هستید، تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین این مقاله را برای دوستان و اعضای خانواده تان به اشتراک بگذارید. 


مطلب قبلی

7 خاصیت ضروری ویتامین کا برای سلامت بدن + غذاهای سرشار از آن

مطلب بعدی

6 خاصیت فوق العاده ویتامین B2 + غذاهای سرشاز از ریبوفلاوین

ویتامین بی 3

6 خاصیت فوق العاده ویتامین B2 + غذاهای سرشاز از ریبوفلاوین

7 خاصیت ضروری ویتامین کا برای سلامت بدن + غذاهای سرشار از آن

خواص و عوارض کمبود ویتامین دی +غذاهای حاوی آن

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.


ویتامین بی 3

6 خاصیت فوق العاده ویتامین B2 + غذاهای سرشاز از ریبوفلاوین

فواید ضروری ویتامین B1 برای سلامت بدن و عوارض کمبود تیامین

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خستگی یکی از شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به کمبود ویتامین است، اما کمبود ویتامین همیشه به شکل خستگی ظاهر نمی‌شود. گاهی ممکن است مشکلاتی در بدن‌مان ایجاد شوند که خیلی از ما نمی‌دانیم از کمبود ویتامین ناشی شده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد ۷ نشانه‌‌ی کمبود ویتامین و منابع غذایی تأمین‌کننده‌ی ویتامین‌های ضروری بدن بیشتر بدانیم.

عوارض کمبود ویتامین ب۱

برای آشنا شدن با نشانه‌های کمبود ویتامین‌ می‌توانید به جای خواندن مقاله، ویدیوی زیر را نیز ببینید.

چنانچه به صورت مداوم و بدون هیچ دلیل مشخصی، مثلا بدون اینکه تمرینات ورزشی سنگین انجام داده باشید، دردهای عضلانی دارید، شاید به کمبود ویتامین D مبتلا هستید. علیرغم شیوع بالای کمبود ویتامین D، چون نشانه‌های کمبود این ویتامین خیلی واضح نیستند، تشخیص آن می‌تواند دشوار باشد. با توجه به اینکه ویتامین D در سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و عضلات نقش دارد، اگر به همراه دردهای عضلانی، دندان‌ها و استخوان‌های‌تان هم مشکل دارد، لازم است سطح این ویتامین در بدن‌تان اندازه‌گیری شود.

برای اینکه به کمبود ویتامین D دچار نشوید، روزانه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید و در رژیم غذایی خود از شیر یا سایر فرآورده‌های لبنیِ غنی شده با ویتامین D مثل ماست و پنیر کُلبه (نوعی پنیر نرم با طعم ملایم) استفاده کنید. ماهی‌های چرب مثل سالمون یا ماهی‌ تُن نیز از جمله منابع ویتامین D به شمار می‌روند که به دلیل خطر رسوب جیوه در بدن بهتر است بیشتر از دو بار در هفته مصرف نشوند.

چنانچه در ناحیه‌ی پاها احساس کرختی یا بی‌حسی می‌کنید و در راه رفتن‌تان هم مشکل ایجاد شده است (مثلا تعادل ندارید یا اغلب زمین می‌خورید)، شاید به کمبود ویتامین ب۱۲ (B12) مبتلا هستید. حتما می‌پرسید چرا؟ چون ویتامین B12 برای سلامت و عملکرد مغز و دستگاه عصبی ضروری است. اگر سطح این ویتامین کم شود، مغز به دشواری می‌تواند با اعصاب بدن ارتباط برقرار کند و به همین دلیل به بی‌حسی و مشکلات تعادل دچار خواهید شد.

برای افزایش سطح ویتامین B12، مصرف مواد غذایی حیوانی مثل ماهی، مرغ و فرآورده‌های لبنی و نیز مواد غذایی گیاهی مثل جایگزین‌های شیر یا گوشت و غلات صبحانه که با ویتامین B12 غنی شده باشند، توصیه شده است.

آیا چون شب‌ها مشکل دید دارید، ترجیح می‌دهید همیشه بعد از شام در منزل بمانید و بیرون نروید؟ گاهی مشکل دید در شب به کمبود ویتامین آ (A) مربوط می‌شود. ویتامین A در ساختن رنگدانه‌های سلول‌های گیرنده‌ی نوری در چشم‌ها و کمک به دید در نور کم مؤثر است. کمبود ویتامین A موجب می‌شود شب‌ها نتوانید دید واضحی داشته باشید و شاید حتی به سایر اختلالات بینایی مثل دِژِنِراسیون ماکولا (تخریب لکه‌‌ی زرد) نیز دچار شوید.

سبزیجات دارای برگ سبز مثل اسفناج و کلم‌‌برگ، سبزیجات دارای رنگدانه‌های نارنجی مثل هویج، سیب‌زمینی شیرین، فلفل دلمه‌ای نارنجی، طالبی و تخم‌مرغ از جمله منابع ویتامین A هستند.

آیا در گرفتن توپ کُند هستید؟ آیا حین رانندگی وقتی کسی ناگهان جلوی ماشین‌تان سبز می‌شود، نمی‌توانید سریع ترمز بگیرید؟ شاید این تأخیرها ناشی از کمبود ویتامین ای (E) باشد و نه بی‌دست‌وپا بودن شما. ویتامین E برای سلامت دستگاه عصبی مفید است و مثل ویتامین B12 به برقراری ارتباط بین مغز و اعصاب کنترل‌کننده‌ی عضلات و عکس‌العمل‌ها کمک می‌کند. کمبود ویتامین E موجب دشوارتر شدن برقراری این ارتباط می‌شود.

جوانه‌ی گندم غنی‌ترین منبع تأمین‌کننده‌ی ویتامین E خوانده شده است، پس این ماده‌ی مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تخم‌مرغ، مایونز، گوشت اندام (organ meat) یا همان احشاء خوراکی، مغزها، دانه‌ها و آووکادو نیز از جمله سایر منابع ویتامین E به شمار می‌روند.

آیا وقتی دست‌تان را می‌بُرید یا جراحت دیگری برای‌تان پیش می‌آید، زخم‌های‌تان دیر التیام می‌یابند؟ شاید بخشی از این مشکل ناشی از کمبود ویتامین سی (C) باشد. سلول‌های پوستی و سایر سلول‌هایی که پس از ایجاد جراحت باید خودشان را به منظور شروع فرآیند التیام بازسازی کنند، به ویتامین C و همچنین ویتامین A و زینک (روی) نیاز دارند. التیام زخم‌ها بدون میزان کافی از این مواد مغذی دشوارتر خواهد شد و به همین دلیل احتمال عفونی شدن زخم‌ها افزایش می‌یابد.

برای اینکه به کمبود ویتامین C مبتلا نشوید، مصرف روزانه‌ی مرکبات مثل گریپ‌فروت و انواع لیموها و نیز سبزیجات دارای برگ سبز مثل اسفناج، مَنداب یا همان آراگولا و کلم‌برگ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

علائم کمبود ویتامین همیشه در جسم ظاهر نمی‌شوند. همه‌ی ما ممکن است گاهی وقت‌ها دل‌مان بگیرد، اما چنانچه متوجه شدید که این مشکل در حال وخیم‌تر شدن است، طوری که افسردگی گرفته‌اید یا بیشتر روزها غمگین هستید، شک کنید که شاید به کمبود ویتامین ب۱ (B1) مبتلا شده‌اید. این ویتامین مثل ویتامین B12 برای سلامت سلول‌های عصبی و مغزی ضروری است. کمبود ویتامین B1 در عملکرد این سلول‌ها اختلال ایجاد می‌کند و در نتیجه‌ ممکن است به مشکلات روانی مثل افسردگی دچار شوید. کمبود این ویتامین به ندرت اتفاق می‌افتد، اما در افراد الکلی، مبتلایان به بیماری کرون (نوعی بیماری التهابی روده) یا بی‌اشتهایی (آنورِکسیا) ممکن است بروز کند.

منابع غذایی حاوی این ویتامین عبارتند از گوشت قرمز و سفید، گوشت احشاء مثل کبد، نخود، لوبیا، عدس و مِلاس سیاه (شربتی غلیظ که از چغندرقند یا نیشکر به دست می‌آید).

بوی بد دهان ممکن است از کمبود ویتامین ب۳ (B3) ناشی شود، به ویژه اگر خوب مسواک می‌زنید و نخ دندان استفاده می‌کنید و به طور کلی در رعایت بهداشت دهان و دندان کوشا هستید. کمبود ویتامین B3 به ضعیف شدن عملکرد کبد می‌انجامد. کبد روی عملکرد صحیح معده و روده‌ها تأثیر می‌گذارد و به همین دلیل اختلال در عملکرد آن به مشکلات گوارشی و در نهایت بوی بد دهان منجر خواهد شد. این کمبود در افراد الکلی موجب کاهش سطح انرژی می‌شود.

برای جلوگیری از ابتلا به کمبود ویتامین B3، مصرف احشاء خوراکی، ماهی‌های چرب، دانه‌ی آفتابگردان و سبزیجاتی مثل چغندر توصیه شده است.

به طور کلی، کمبود ویتامین چیزی نیست که تشخیص آن از سوی خودِ افراد به سادگی امکان‌پذیر باشد. چنانچه احساس می‌کنید علائمی دارید که شاید به کمبود ویتامین مربوط باشند، حتما با یک پزشک مشورت کنید و از مصرف خودسرانه‌ی قرص‌ها و مکمل‌های ویتامین بپرهیزید. یک آزمایش خون ساده سطوح ویتامین‌ها در بدن‌تان را مشخص می‌کند و پزشک در صورت مشاهده‌ی هر نوع کمبودی در سطوح ویتامین‌ها راهنمایی‌های لازم را برای بازگشت به وضعیت عادی در اختیارتان خواهد گذاشت.

 

برگرفته از: lifehack.org

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

مترجم گروه دانش و سلامت روزنامه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

عوارض کمبود ویتامین ب۱

بسیار عالی بود
به نظرتون مصرف روزانه یک قرص جوشان مولتی ویتامین کمک کننده هست؟

مخاطب عزیز سلام،
ممنون که وقت گذاشتید و این مطلب رو مطالعه کردید. مصرف خودسرانه و بی‌رویه‌ی مکمل‌ها در صورتی که بدن‌تون نیازی نداشته باشه، آسیب رسان خواهد بود. پس حتما در این مورد از یک پزشک مشورت بگیرید.

مطالب راجع بسلامتی همیشه مورد توجهمن هست از شماهم تشکر میکنم

صدف عزیز موفق باشی
عالی بود. تشکر

بی‌نهایت سپاس. خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده. شاد و سلامت باشید.

رژیم و تغذیه

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن

رژیم غذایی برای سیکس پک شدن شکم در ۶ قدم علمی و کاربردی

رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب چگونه به ‌تر کمک می‌کند

افزایش متابولیسم بدن و تر با ۱۰ راهکار علمی

ویتامین ب کمپلکس چیست؛ فواید، موارد مصرف و عوارض احتمالی آن

آخرین مطالب

اسهال صبحگاهی؛ علت، روش‌های پیشگیری و درمان آن

راهنمای جامع راه اندازی سایت در ۵ مرحله

آموزش ماساژ کف دست به روش صحیح و اصولی

درمان خشکی بینی با ۵ روش مؤثر خانگی

اورژانس اجتماعی و همه چیز دربارهٔ خدمات و مأموریت‌های آن

ترین های جهان

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟


ارزانترین کشور برای تحصیل کدام است؟

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

چگونه میتوان لب هایی صورتی داشت؟ چه چیزی بهتر از یک لبخند جذاب شما را زیبا می کند؟ قطعا لب های نرم و صورتی برای لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهند. وضعیت و شکل لب های ما، رازهایی را در مورد سلامت عمومی ما آشکار می کند. بی رنگی و ترک خوردن لب ها می تواند نشانه ای از مشکلاتی در سلامتی ما باشد. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی چند راه حل برای …

بهترین مرطوب کننده طبیعی چیست؟ پوست خشک شایع ترین پوستی است که بسیاری از مردم به خصوص در ماه های زمستان از آن رنج می برند. لیستی از عوامل پوسته پوسته شدن، خشکی طولانی مدت، عادت نامناسب حمام کردن روزانه، یک عادت نادرست مراقبت از پوست است. در این زمان پوست شما به خوبی مرطوب به نظر می رسد. خبر خوب این است که شما برای خلاص شدن از پوست خشک خود مجبور نیستید به متخصص پوست مراجعه کنید. همیشه مرطوب کننده های طبیعی برای …

در مورد انقباض کپسولی چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که پروتز سینه انجام می دهند، ممکن است به انقباض کپسولی دچار شوند؟ انقباض کپسولی حتی سال ها بعد از عمل پروتز سینه هم می تواند اتفاق بیفتد. روش های زیادی به غیر از جراحی برای درمان این پدیده وجود دارند اما تمام این روش ها سودمند نیستند. گاهی برای برداشتن زخم، جراحی ضروری است. در این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام به بررسی انقباض کپسولی می پردازیم و در مورد …

چگونه میتوان با کمک درمان های طبیعی التهاب بدن را درمان کرد؟ آیا با مواد غذایی ضد التهاب آشنایی دارید؟ انسانها ممکن است در طول زندگی از مشکلات متعدد سلامتی رنج ببرند، از مشکلات ساده مانند آفتاب سوختگی گرفته تا بیماری های حاد مانند بیماری های قلبی. اثبات شده است که بیشتر، التهاب است که باعث این مشکلات می شود. بنابراین اگر به دنبال درمان مشکلات سلامتتان هستید، بهتر است در ابتدا به مقابله با التهابات بپردازید. در این مقاله از بخش تغذیه و بیماری …

پارگی رباط صلیبی قدامی و پیچ خوردگی، از شایع ترین آسیب ها در میان ورزشکارانی هستند که ورزش ‌هایی با ریسک بالا را انجام می دهند، از جمله بسکتبال و فوتبال و همچنین کسانی که ورزش اسکی انجام می دهند. اما باور کنید یا نه، طبق گفته انجمن جراحان ارتوپد آمریکا، اکثر آسیب ‌های ناشی از پارگی رباط صلیبی قدامی ، از طریق مکانیزم‌ های غیر تماسی ایجاد می شوند. در این مقاله از بخش بیماری ها و ورزش و سلامتی دکتر سلام به بررسی پارگی …

عوارض کمبود ویتامین ب۱

لایه برداری چیست؟ حتی استفاده بیش از حد از یک چیز خوب هم می تواند آسیب رسان باشد. علامت های شایع زیادی در مورد لایه برداری بیش از …

آیا وازلین برای پوست فایده دارد یا مضر است؟ وازلین کاملاً توسط متخصصان بیماری های پوستی به عنوان مرطوب کننده و بالم درمان کننده تأیید شده است. وبلاگ …

آب لیمو می تواند در از بین بردن لکه های پوستی و سوراخ های ایجاد پوست موثر باشد و معمولا به عنوان یکی از اجزای ترکیبات خانگی که …

نفروبلاستوم یکی از نادرترین سرطان کلیه است که روی بچه ها تاثیر می گذارد. در گروه سنی ۳ تا ۴ سال دیده می شود. بیشتر این نوع سرطان …

عصاره آلوئه ورا یک نوشیدنی بسیار محبوب است. مطالعات زیادی روی اجزا، مواد غذایی و پتانسیل سلامت این عصاره گیاهی انجام شده و در سال های اخیر به …

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین …

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی …

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

ناتوانی عضلات چیست و چه زمانی بروز می کند؟ آیا بهترین راه برای ساختن عضله، خسته کردن و از پا در آوردن آن است؟ …

ورزش کردن در پیری فواید زیادی بر سلامتی آنها می گذارد. آیا می دانید چه نکاتی را باید در این راستا رعایت کنند. با …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

عوارض کمبود ویتامین ب۱
عوارض کمبود ویتامین ب۱
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *