عوارض چربی خون بالا در بارداری

آکنه کیستیک، نوع شدیدی از آکنه است که به صورت برآمدگی های حساس، بزرگ و قرمز رنگی در عمق پوست ظاهر می شوند. آکنه کیستیک دردناک است و به سختی درمان می شود و در صورت ماندگاری طولانی به مدت چند ماه، باعث بروز لکه هایی بر روی پوست می شوند. درمان های موثر عبارتند از ایزوترتینوئین خوراکی، قرص های ضدبارداری و رتینوئید موضعی. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی آکنه کیستیک می پردازیم و راه های درمان

در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام،  بعضی از راه های طبیعی سفید کردن دندان را که شما شنیده اید، پیشنهاد می کنم. همچنین بررسی می کنیم هر متد شامل چه چیزهایی می شود، چطور روی دندان هایتان اثر می گذارد و ریسک های ممکن آن را چک می کنیم. اگر شما دنبال این نوع سفید کردن هستید، احتمالا دلایلی وجود داشته است: می خواهید بدانید که جایگزین طبیعی به جای استفاده از مواد شیمیایی مثل هیدروژن پراکسید وجود دارد یا خیر. می خواهید

عوارض چربی خون بالا در بارداری

آفتاب سوختگی لب ‌ها نسبت به سایر قسمت ‌های بدن، دردناکتر است. آفتاب سوختگی لب ‌ها، دارای علائم خاصی بوده و تشخیص زود هنگام این علائم، مهم است.

فاسیای کف پا چیست؟ شرایطی است که به منجر به درد شدید در انتهای پاشنه پا می شود. این عارضه به دلیل التهاب در قسمت ضخیم بافتی ایجاد

با اینکه اندازه آفت دهان چند میلی متر نیست، ولی می تواند ناراحتی های زیادی در دهان شما ایجاد کند. در حالی که این آفت ها در

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

آیا تری گلیسیرید بالا در بارداری برای جنین عوارض دارد؟

هفته ۲۴ بارداری هستم و تری گلیسیرید خیلی بالایی دارم TG ۱۰۰۰ و hdl و ldl در رنج نرمال هستند. آیا این حالت برای جنین و ادامه بارداری خطرناک است؟


پاسخ مشاور:

کسانی هستند که به طور ارثی دارای تری گلیسیرید خیلی بالا تا ۲۰۰۰ نیز هستند. این پدیده چون از ابتدا با بیمار بوده چندان خطری ایجاد نمی کند به خصوص در حاملگی، روی جنین اثری ندارد. چون بدن به تدریج به تری گلیسیرید بالا عادت کرده است در عین حال باید تحت مراقبت پزشکان تغذیه و قلب قرار داشته باشید.

تری گلیسیرید با اختصاری T.G است و هنگامی که بدن بیش از اندازه کالری دریافت می کند این کالری به تریگلیسیرید تبدیل شده و در سلول های چربی ذخیره می شود. در مواقعی که نیاز به انرژی زیاد داشته باشید این سلول ها تجزیه می شود و انرژی لازم برای بدن را تامین می کند. اما هنگامی که از حد مجاز عبور کند باعث مسدود شدن و گرفتگی رگ قلب و سرخرگ ها می شود و به پانکراس صدمه می زند.

عوارض چربی خون بالا در بارداری


افزایش تری گلیسیرید و بسته شدن رگ های خونی

افزایش این لیپید در بدن علامتی ندارد. اما اگر ناشی از عوامل ژنتیکی باشد در زیر پوست بخش هایی از چربی مشاهده می شود. در برخی موارد ممکن است باعث ورم لوزالمعده شود که همراه با درد ناگهانی و شدید در ناحیه شکم، از دست دادن اشتها، تهوع، استفراغ و تب است.

عوامل افزایش دهنده تری گلیسیرید خون از خطرناک ترین عوامل می توان به چاقی اشاره نمود:

بیماری های کلیوی
بیماری های تيروئيدی
دیابت
وراثت و ژنتیک
استفاده از برخی داروها نظیر استروژن، قرص هاي ضدبارداري، بتابلوکرها و استروئيدها
استفاده بیش از حد از مواد غذایی شیرین و چرب
مصرف زیاد الکل

رژیم غذایی مناسب جهت کاهش تری گلیسیرید
1) به منظور کاهش این نوع لیپید، رژیم غذایی مناسب و ورزش بهترین راه ممکن است. در صورتی که نمی توانید این عمل را انجام دهید باید تحت درمان پزشک قرار گرفته و از داروهای شیمیایی استفاده کنید.

2) فعالیت بدنی خود را زیاد کنید و کمتر غذا میل کنید. به منظور کاهش این نوع لیپید، باید انرژی سوزانده شده شما از انرژی دریافت شده از مواد غذایی باشد.

3) کربوهیدرات ها را نظیر شیرینی، شکلات، شکر و قند را از رژیم غذایی خود حذف کنید. بهتر است از کربوهیدرات های پیچیده که در نان و غلات سبوس دار، سبزي ها، ميوه ها و حبوبات یافت می شود استفاده شود، همچنین این کربوهیدرات غنی از انواع ويتامين، املاح و آنتي اکسيدان ها است.

4) قند و شکر برای شما بسیار مضر است و آن را به عنوان یک سم یاد کنید. مواد مغذی درون شکر تقریباً صفر است و فقط حاوی کالری است و خیلی سریع به تریگلیسیرید تبدیل می شود. مواد قندی مانند نوشابه ها، دسرهاي شيرين، شيريني ها، شکلات، کيک، کلوچه، آب نبات، آدامس، آب ميوه هاي مصنوعي، ژله، کرم کارامل می باشد.

5) از مصرف مواد غذایی، که حاوی انرژی زیاد و کربوهیدرات هستند، دوری کنید. قسمت اعظم مواد غذایی شما باید حاوی گوشت لخم، ميوه ها و سبزي ها و لبنيات کم چرب باشد.

6) در مصرف چربی محتاط باشید و از مصرف چربی های اشباع و جامد خودداری کنید، این چربی ها نظیر روغن نباتي جامد، کره، مارگارين، چربي گوشت، پوست مرغ، لبنيات پرچرب، خامه و سس مايونز می باشد و به جای مصرف این نوع روغن ها از روغن هاي گياهي مايع استفاده کنید.

7) الکل سطح این لیپید در خون را افزایش می دهد، بنابراین، از مصرف الکل خودداری کنید.


درمان طبیعی کاهش تری گلیسیرید خون

استفاده از سیر
در تحقیقات انجام شده بر روی سیر مشاهده می شود که سیر در کاهش این لیپید و کلسترول خون نقش اساسی دارد. تاثیر سیر خام نسبت به سیر پخته بسیار است.

مصرف سرکه سیب
سرکه سیب باعث کاهش این بیماری و کاهش کلسترول خون و همچنین در درمان کبد چرب بسیار کمک می کند. سرکه سیب باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون می شود.

استفاده از تخم گشنیز
تخم گشنیز باعث افزایش متابولسیم بدن می شود که همین امر در کاهش این لیپید موثر است.

مصرف فلفل قرمز
در فلفل قرمز نوعی ترکیب آلکالوئیدی به کاپسیسین وجود دارد که باعث کاهش این لیپید می شود. از طرفی دیگر باعث کاهش وزن نیز می شود.

دارچین
دارچین باعث کاهش قند و چربی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

افزایش مصرف فیبر
مواد غذایی که حاوی فیبر بالایی هستند باعث کاهش تریگلیسیرید و کلسترول خون می شوند.

افزایش اسیدهای چرب امگا 3
در ماهی سالمون، ماهی خال مخالی، ماهی کاد، گردو، بقولات، سبزیجات پر برگ سبز رنگ، روغن بذر کتان و روغن دانه سویا، اسید امگا 3 یافت می شود. 

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *