عوارض وینسترول استانازول

در داروها

۷ مهر ۱۳۹۷

در مورد هورمون وینس ترول شنیده اید؟ عوارض هورمون استانازولبرای بدنسازان چیست؟ وینس ترول چه تاثیری بر بدن دارد و آیا باعث کات عضلانی می شود؟

وینس ترول یا استانازول را خیلی بدنسازان حرفه ای شنیده اند. در این نوشتار اطلاعاتی در مورد این هورمون بدنسازی ارائه کرده ایم.

هدف از عضله سازی می تواند زیبایی، سلامت و ورزشکار شدن باشد. برخی فقط عضله سازی را محدود به باشگاهبدنسازی و ورزش های سنگین می دانند. اما در کنار آن تغذیه سالم و استراحت کافی نیز از ملزومات عضله سازی می باشد. امروزه مصرف برخی از انواع قرص حجم دهنده عضلات مانند انواع پروتئین بدنسازی ، آمینو اسید ها و مکمل های حجم دهنده نیز در کنار تغذیه، نقش مهمی را در افزایش حجم عضلات ایفا می کنند.

عوارض وینسترول استانازول

وینس ترول

وینس ترول تجاری قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول می باشد که در گروه استروئیدی های آنابولیک طبقه بندی می شود. این دارو میل بیشتری به رشد عضلات دارد در صورتی که میل آن به فعالیت آندروژنی کمتر است.

این نوع از قرص حجم دهنده عضلات مقدمات رشد کیفی عضلات را فرآهم می کند. در واقع خواص آنابولیک این ماده در مقایسه با بسیاری از ترکیبات قوی تر، بسیار ملایم و ضعیف است اما باز هم می توان در زمینه تقویت عضلات به آن اعتماد کرد. البته خواص آنابولیک این دارو با دیانابول برابری می کند اما تمایل به جذب یا عدم دفع آب در هر دوی آنها متفاوت است.

قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول نیز مثل دیانابول حاوی همان ساختمان متیلی ۱۷ کربنی است اما با تغییر کوچکی که در آن ایجاد شده است، امکان مصرف به صورت خوراکی هم وجود دارد. علی رغم این طراحی، انواع تزریقی این دارو نیز تولید شده است.

ساختمان استانوزولول طوری نیست که بتواند به استروژن تبدیل شود. بنابراین زمانی که از این استروئید استفاده می کنید، دیگر نیازی به مصرف آنتی استروژن ندارید. در این صورت حتی افراد حساس هم نباید نگران مشکل بزرگ شدن سینه باشند.

اگرچه استروژن مقصر اصلی در بروز مشکل جذب آب است اما استانوزولول ظاهر کیفی بسیار خوبی را در عضلات ایجاد و چربی را از آنها دور می کند. در نتیجه دیگر نیازی نیست که نگران جذب زیاد مایعات زیرپوستی باشید. به همین دلیل استروئید بسیار خوبی است که ورزشکار طی دوره تقویت کات عضلات می تواند از آن استفاده کند یعنی همان زمانی که جذب آب و چربی به نگرانی بزرگ ورزشکاران تبدیل می شود.

اثرات وینس ترول

وینس ترول یا همان قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول به دو شکل قرص خوراکی و محلول تزریقی آماده می شود. اگر چه ساختمان شیمیایی هر دو شکل مثل هم است اما نوع تزریقی به مصرف کننده امکان می دهد تا دوز استروئید را مصرف کند. علت هم این است که داروی تزریقی از اثرات بیشتری برخوردار است و به همین دلیل به نوع خوراکی ترجیه داده می شود.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هر دو نوع استانوزولول می تواند نسبت کلسترول HDL به LDL را تغییر داده و آن را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که درمان با استروئید انابولیک را شروع می کنید بروز این عارضه جانبی بسیار معمول و متداول است و زمانی که دوز مصرف دارو یا زمان مصرف آن از حد نرمال شود، مسلما باید نگران سلامتی خود باشید.

قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول خوراکی در مقایسه با نوع تزریقی تاثیرات بیشتری روی مقدار کلسترول باقی می گذارد که این عمل به نوع مصرف دارو مربوط می شود. همچنین مصرف نوع خوراکی استانوزولول تاثیر عمیقی روی مقدار SHBG (گلوبولین وابسته به هورمون جنسی) باقی می گذارد.

آنچه گفته  از خصوصیات بارز همه استروئیدهای آنابولیکی/آندروژنی می باشد اما آنچه باعث می شود استانوزولول از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار شود، توانایی و نوع مصرف آن است. از آنجا که پروتئین های وابسته به پلاسما مثل SHBG طوری عمل می کنند که هورمن های استروئیدی را به فعالیت مجبور کنند چنین تاثیری موجب می شود درصد هورمون های استروئید در بدن بالا برود. این مسئله موجب ایجاد مکانیسم جالب  مثری می شود که در نتیجه آن استانوزولول قابلیت و توان استروئید مصرف شده را افزایش می دهد.

برای این منطور می توانید پرووبرون را به دوره مصرف خویش بیفزایید؛ زیرا میل ترکیبی شدیدی در مقابل SHBG از خود نشان می دهد.

این میل ترکیبی سبب می شود پروویرون جانشین سوبستراهای ضعیف تر SHBG (مثل تستوسترون) شود و مکانیسم دیگری را بوجود آورد که در آن امکان افزایش مدار هورمن های آزاد وجود دارد. بنابراین بهتر است استانوزولول و پرووپرون را به دوره بعدی تستوسترون اضافه کرده و از اثرات مفیدش برخوردار شوید. زیرا تحت چنین شرایطی است که اندروژن تقویت عضلات در موقعیت آزاد قرار گرفته و عضلات را به خوبی تقویت می کند.

در حال حاضر به نظر می رسد محصولات استانوزول که در مکزیک تولید می شوند از جمله معروف ترین محصولات موجود در بازار سیاه باشند. این محصولات عبارتند از: استانول -V که محصولات ت توکیو است، استانوسوس که محصول شرکت ژوراکس می باشد و استانازولیک که محصول شرکت ایلیوم می باشد. در حال حاضر جدید آنابولیک -ST جایگزین استانوسوس شد و برچسب گروه تجاری تاراسکو (توزیع کننده محصولات ژوراکس استرالیا) روی آن به چشم می خورد. شاید علت تغییر برچسب این باشد که گفته می شود درصد زیادی از استروئیدهای تولید شده در استرالیا به مکزیک صادر می شوند ( از آنجا نیز به بازار سیاه امریکا راه پیدا می کنند). البته هر دو محصول در بازار فروش یافت می شوند بنابراین نیازی نیست نگرانی به خود راه دهید. خط تولید محصولات ت توکیو موفق به تولید و بازاریابی خوب استانوزولول مکزیکی شده است بطوری که آمپول تزریقی ۱۰۰ میلی گرمی/میلی لیتری استانوزولول و همچنین قرص ۱۰ میلی گرمی توسط این شرکت تولید شده است.

اگر چه عده ای از مشکل تزریق این آمپول و دردسرهای همراه با آن شکایت می کنند (شاید جهت تزریق آن به سوزن ۲۱ نیاز پیدا کنید) اما اکثرا معتقدند دوز ۱۰۰ میلی گرمی آنقدر بالاست که به راحتی نمی تواند وارد بدن شود. بنابراین عده زیادی مایلند به قرص ۱۰ میلی گرمی دسترسی پیدا کنند. بویژه این مطلب در مورد کسانی صدق می کند که از دوز پایین قرص ۲ میلی گرمی خسته شده اند. وقتی به دوز بالا و تقاضای زیاد مصرف کنندگان این دارو نگاه می کنیم دیگر تعجبی ندارد چرا دو نوع استانازولیک تولیدی ایلیوم llium این قدر مورد استقبال بازار قرار گرفته است.

نوع جدید استانوزولول که به شکل تزریقی است در شیشه ۱۰ میلی لیتری عرضه شده و مثل محصولات ت توکیو حاوی ۱۰۰ میلی گرم/میلی لیتر می باشد. حال اگر به کیفیت بالای نوع ۵۰ میلی گرمی توجه کنیم، در می یابیم چرا مورد توجه زیادی قرار دارد. نوع دوم کپسول استانوزولول ۶ میلی گرمی است که در شیشه های ۳۰۰ تایی عرضه می شود. اگر چه با دوز ۱۰ میلی گرمی ت توکیو برابری نمی کند اما غلظت  قدرت ان سه برابر قرص معمولی وینس ترول است  تنها محصول دیگری است که به کل ۵ میلی گرمی تولید می شود. علی رغم اینکه امریکا محصولات مکزیکی را زیاد وارد می کند اما زامبود اسپانیایی هم راهی بازارهای آمریکا می شود. زامبون به شکل قرص ۲ میلی گرمی و آمپول ۵۰ میلی گرمی و مخلوط با اب تولید می شود.

وینس ترول به صورت قرص خوراکی یا تزریقی از جمله استروئیدهایی است که همواره مورد توجه تولیدکندگان داروهای تقلبی قرار دارد. از آنجا که استانوزولول مجاز و قانونی در سطح بالا تولید نمی شود، همواره به علایم ظاهری وینس ترول خریداری شده جه کنید. بهترین توصیه ای که در این میان وجود دارد این است که هرگز درصدد خرید قرص یا آمپولی نباشید که فقط ژنریک استانوزولول روی آن به چشم می خورد. البته محصولات ژن فارم کشور یونان تحت این قانون قرار نمی گیرند. همه محصولاتی که به صورت قانونی تولید می شوند، حتما حاوی برچسبی هستند که معرف تجاری آنها است.

دوز معمول مصرف این قرص حجم دهنده عضلات بسته به نوع دارو از ۱۵ تا ۲۵ میلی گرم در روز متغیر است. ورزشکار با توجه به نتایج دلخواه می تواند مصرف وینس ترول را با سایر استروئیدها ترکیب کند. اگر قصد دارید با افزایش حجم عضلات مواجه شوید بهتر است از آندروژن قوی تری مثل تستوسترون، دیانابول یا آنادرول ۵۰ استفاده کرده  آن را به دوز مصرفی وینس ترول بیفزایید. در اینجا وینس ترول جهت حفظ تعادل دوره مصرفی عمل می کند بطوری که اثرات آنابولیک خوبی را ایجاد کرده و فعالیت عممی استروژنی را کاهش می دهد. در صورتی که چنین استروئیدهایی به تنهایی مصرف شوند نمی توانیم شاهد چنین پیشرفت هایی باشیم. نتیجه حاصل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات افزایش قابل توجه حجم عضلات است و به علاوه آب و چربی در سطحی حفظ می شود که برای بدن ناراحتی ایجاد نکند.

اگر قصد دارید در مرحله رژیم غذایی و حضور در مسابقه از این قرص حجم دهنده عضلات استفاده کنید می توانید وینترول را به طور متناوب یا یک آندروژن آروماتیز نشده مثل ترن بولون یا هالوتستین ترکیب کنید. چنین ترکیبی به عضلات کمک می کند تا هم سفت شده و هم از ظاهر متراکم و زیبایی برخوردار شوند؛ یعنی همان چیزی که ورزشکاران پرورش اندام درصدد دست یابی به آن هستند. ورزشکار مسن تر یا حساس تر می تواند ترکیباتی مثل پریمویولان یا اکوپی پویز با دکادورابولین را به دوره مصرف وینس ترول بیفزاید. در نتیجه شاهد بروز عوارض جانبی کمتر و نتایج خوبی خواهد بود .

خانم ها بهتر است دوز مصرفی روزانه خود را در سطح ۵ تا ۱۰ میلی گرم یا سطح ۲/۵ تا ۵ قرص ۲ میلی گرمی حفظ کنند. بدن خانم های ورزشکار به خوبی می تواند استانوزولول را تحمل کند اما مصرف نوع تزریقی را اصلا توصیه نمی کنیم زیرا امپول ۵۰ میلی گرمی دوز بالایی به شمار رفته و خطر افزایش خواص آندروژنی را به همراه دارد. بهتر است آنها قرص را به آمپول ترجیح دهند. در این صورت به راحتی می توانند قرص را شکسته و تقسیم بندی کنند اما نمی توانند آمپول یک سی سی را تقسیم کرده و در چند نوبت مختلف تزریق کنند.

اگر یکی از موارد زیر شامل حال شما می شود قبل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات حتماً با پزشک مشورت کنید :

• سرطان پروستات
• سرطان سینه یا
• سطح بالای کلسیم خون (هیپر کلسمی)
• بیماری های قلب و عروق
• سابقه ی سکته ی قلبی
• سطح کلسترول بالا در خون
• اختلالات خون ریزی دهنده و انعقادی
• دیابت
• مصرف دارو های ضد انعقادی (رقیق کننده ی خون )
• مشکلات کبدی
• مشکلات کلیوی

مصرف استانوزولول در دوران بارداری می تواند باعث آسیب به جنین شود ؛ بنابراین چنانچه باردار هستید و یا در دوران مصرف دارو قصد باردار شدن دارید به هیچ وجه از این دارو استفاده نکنید.

هنوز مشخص نشده است که آیا استانوزولول قادر به انتقال از طریق شیر هست یا خیر بنابراین اگر شیر می دهید قبل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات با پزشک مشورت کنید.

این قرص حجم دهنده عضلات  را مطابق با دستور پزشک خود مصرف کنید.
استانوزولول را همراه با یک لیوان کامل آب مصرف کنید.
استانوزولول را می توان همراه با غذا و یا بدون آن مصرف کرد.

پزشک شما ممکن است برای بررسی میزان بهبودی و عوارض جانبی دارو، انجام یک سری آزمایش های خون یا دیگر تست های پزشکی را در طول درمان با استنوزولول درخواست کند. قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول را در دمای اتاق و به دور از رطوبت، گرما و نور مستقیم نگه داری کنید.

اگر پس از مصرف قرص حجم دهنده عضلات هرگونه عوارض جانبی جدی و خطرناک زیر را دارید، بلافاصله با پزشک خود مشورت کرده یا به پزشک اورژانس مراجعه کنید:

• یک واکنش آلرژیک (دشواری در تنفس ، بسته شدن گلو و احساس خفگی ، تورم لب ها، زبان یا صورت ، کهیر)
• تورم دست ها یا پاها (به خصوص مچ پا)
• نعوظ مکرر یا مداوم، حساسیت به لمس یا بزرگ شدن پستان ها (در بیماران مرد)
• تغییرات صدا (بم شدن صدا)، ریزش مو، رویش مو های زائد در صورت، بزرگ شدن اندام تناسلی خارجی(کلیتوریس) یا بی نظمی قاعدگی (در بیماران خانم).

عوارض جانبی دیگری به جز لیست نیز می توانند در اثر مصرف این قرص حجم دهنده عضلات به وجود آیند . درصورتی که این عوارض آزاردهنده هستند به پزشک مراجعه کنید.

منبع ایده آل شو

همچنین بخوانید :

عوارض وینسترول استانازول

مزایا و معایب افزایش هورمون تستوسترون برای مردان

سوستانن Sustanon چیست و چه استفاده در بدنسازی و چه عوارضی دارد؟

۳ آذر ۱۳۹۷

۲۵ آبان ۱۳۹۷

۲۲ مهر ۱۳۹۷

۱۷ مهر ۱۳۹۷

۱۶ مهر ۱۳۹۷

۱۵ مهر ۱۳۹۷

۱۵ مهر ۱۳۹۷

۹ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۷ مهر ۱۳۹۷

آدرس شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

*

وب سایت

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

متاسفانه از قرص سیلدنافیل به منظور تاخیر در انزال استفاده می کنند و یکی از



وﯾﻨﺴﺘﺮول از ﺧﺎﻧﻮاده آﻟﻔﺎ اﻟﮑﯿﻠﺖ می باشد و به ﻧﺴﺒﺖ ﺳﺎیر اﺳﺘﺮوﺋﯿدها ، داروی ﻧﺴﺒﺘﺎً ﮔﺮاﻧﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و در طبقه ﺑﻨﺪی داروهای اﺳﺘﺮوﺋﯿﺪی ﺑﺴﯿﺎر ﮐﻨﺪ اﺛﺮ ﺑﺎ ﻋﻮارض ﺟﺎﻧﺒﯽ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﮐﻢ و دوام اﺛﺮ ﻧﺴﺒﺘﺎ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ .

دوام اﺛﺮ وﯾﻨﺴﺘﺮول در ﺧﻮن ﻧﺴﺒﺘﺎً ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺑﻮده و تنها ٢ روز ﻣﯽ ﺑﺎﺷـﺪ و ﺗﺎ ٢ ﻣﺎه ﭘﺲ از ﭘﺎﯾﺎن ﻣﺼﺮف ﻣﯽ ﺗﻮان آن را در آزﻣﺎﯾﺸﺎت دوﭘﯿﻨﮓ ردﯾﺎﺑﯽ ﮐﺮد از اﯾﻦ رو در دوره های آﻣﺎده ﺳﺎزی ﭘﯿﺶ از ﻣﺴﺎﺑﻘﺎت اﮐﺜﺮا ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد .این دارو بصورت قرصهای ۲و۵ میلی گرمی و آمپولهای ۵۰mg/ml و ۱۰۰mg/ml در بازار
موجود است.وﯾﻨﺴﺘﺮول ﺗﻮﺳﻂ ورزﺷﮑﺎران دو ﻣﯿﺪاﻧﯽ نیز استفاده می گردد.ﻣﺜﻼ رﮐﻮرد ﺟﺎدوﯾﯽ ﺑﻦﺟﺎﻧﺴﻮن در اﻟﻤﭙﯿﮏ ﺳﺌﻮل ، که دو ۱۰۰ ﻣﺘﺮ را در کمتر از ۱۰ ثانیه ﭘﯿﻤﻮد ﻣﺮﺑﻮط به ‫ﻣﺼﺮف وﯾﻨﺴﺘﺮول ﺑﻮد!

این دارو برای جلوگیری از عدم کار غدد جنسی تضمین شده است .همچنین ﻓﻮﺗﺒﺎﻟﯿﺴﺖ ها و ﺳﺎﯾﺮ ورزﺷﮑﺎراﻧﯽ که ‫ﻧﯿﺎز به اﻓﺰاﯾﺶ ﻧﯿﺮو و ﻗﺪرت و ﺑﺎﻓﺖ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﺑﺮای بهبود ﮐﺎراﯾﯽ ﺑﺪن ﺧﻮد دارﻧﺪ وﻟﯽ اﻓﺰاﯾﺶ وزن ﺑﺮای آنها ﻣﺸﮑﻞ ﺳﺎز اﺳﺖ از اﯾﻦ اﺳﺘﺮوﺋﯿﺪ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ. از اﯾﻦ رو داروی ﺑﺴﯿﺎر ﭘﺮ ﻃﺮﻓﺪاری ﺑﯿﻦ ‫ورزﺷﮑﺎران زن و ﻣﺮد در رشته های ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ورزﺷﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ .

به طور کلی پذیرفته شده است که به علت سمی بودن استانوزول استفاده از آن را بایستی به ۶ هفته محدود کرد افراد زیادی آن را برای ۱۲ هفته بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی مصرف کنند.

ﻣﻮﺛﺮ ﺗﺮﯾﻦ دوز ﻣﺼﺮﻓﯽ آﻣﭙﻮل وﯾﻨﺴﺘﺮول دﯾﭙﻮت ۵۰ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم در روز و ﺣﺪاﻗﻞ ٢ روزی ۵۰ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ از اﯾﻦ رو دوز ﻣﺼﺮﻓﯽ آن در دوره ها نهایتاً ۶ آﻣﭙﻮل در هفته که ﻣﻌﺎدل ۳۰۰ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم در هفته ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ .

‫ﻣﻮﺛﺮﺗﺮﯾﻦ دوز ﻣﺼﺮﻓﯽ در اﺳﺘﺮوﺋﯿﺪ ﺧﻮراﮐﯽ اﺳﺘاﻧﺎزول که در ﺑﺎزار ﺑﺼﻮرت ﺳﺘﺎﺑﻮن ٢ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم و وﯾﻨﺴﺘﺮول ۵ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم ﻣﻮﺟﻮد ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ ﺑﯿﻦ۱۲ ﺗﺎ ۲۵ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم در روز ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

قیمت آمپول وینسترول,عوارض وینسترول,قیمت وینسترول تزریقی,بهترین مارک وینسترول,قرص استانازول چیست؟,عوارض استانازول,طریقه مصرف قرص استانازول,عوارض آمپول وینسترول,عوارض وینسترول,آمپول استانازول,قیمت قرص استانازول,قیمت آمپول وینسترول,نحوه مصرف وینسترول,قیمت قرص وینسترول,وینسترول مدیتچ,وینسترول مگنوم

استانوزولول (stanozolol) عموما به صورت وینسترول (قرص‌های خوراکی) و وینسترول ( تزریق ماهیچه ای‌) موجود میباشند.در حالی‌ که فرم خوراکی آن‌ به صورت منظم دریافت میشود، فرم تزریقی آن به تدریج مقدار زیادی استانوزولول را مهیا می‌سازد.

استانوزولول یک استروئید آنابولیک مصنوعی است که از مشتقات تستوسترون می‌باشد.تستوسترون نیز یک هورمون جنسی‌ مردانه می‌باشد که مسئول تعیین ویژگی‌‌های جنسی‌ مردان و ساختار ماهیچه‌ها می‌باشد.استروئید‌های آنابولیکی نظیر وینسترول به طور معمول توسط بدن سازان برای ساختن حجم عضلانی خالص و سوزاندن چربی‌‌های اضافه استفاده میشود.

استانوزولول معمولا برای درمان شرایطی مثل آنژیوادم ارثی (نوع بیماری ورم بدن زیر پوستی‌)(hereditary angioedema) که به وسیله ورم‌های شدید مشخص میشود تجویز میگردد.این اتفاق زمانی‌ که احتباس آب درون بدن افزایش می‌یابد رخ میدهد.

این استروئید همچنین در درمان کم خونی (anaemia) که مشخصه آن کاهش تعداد سلولهای خونی است مورد استفاده قرار می‌گیرد.عوارض وینسترول استانازول

تاثیر وینسترول روی بدن چه می‌باشد؟ وینسترول باعث کاهش نشانه‌‌های بیماری آنژیوادم ارثی میشود.وینسترول از احتباس آب درون بدن جلوگیری می‌کند و باعث کاهش علائم این بیماری میگردد.همچنین در بیماری کم خونی نیز این استروئید باعث افزایش تولید سلول‌های خونی میشود.

تحقیقات روی حیوانات نشان داده است که وینسترول باعث بهبود رشد عضلات، افزایش تراکم استخوان ها، افزایش تولید سلولهای خون و باعث تحریک و افزایش اشتها میشود.

وینسترل چگونه در چربی‌ سوزی کمک می‌کند؟ امروزه وینسترول به وسیله بدن سازان و ورزش کاران برای حفظ عضلات خود و از دست دادن چربی‌ استفاده میشود.توانایی وینسترول در جلوگیری در احتباس آب در بدن میتواند در این زمینه مفید باشد.مقداری از هورمون تستوسترون میتواند به استروژن تبدیل شود و از این طریق باعث احتباس آب در بدن شوند.

به هر حال تستوسترون موجود در وینسترول بسیار ناچیز می‌باشد و باعث احتباس آب نمیگردد.سایت ادکوان دات آی آر همچنین اعتقاد بر این است که وینسترول با افزایش دفع آب از بدن باعث افزایش میزان ادرار میشود.

ا توانایی چربی‌ سوزی خود میتواند باعث افزایش سرعت فرایند چربی‌ سوزی در بدن شده و از حجم کلی‌ چربی‌ در بدن بکاهد.

همچنین باعث افزایش قدرت بدون افزایش در وزن بدن میشود. از این جهت این هورمون به عنوان یک داروی محبوب در میان بدن سازان و ورزش کارانی که خواهان افزایش حجم عضلانی و قدرت بدون افزایش چربی‌ در بدن میباشند مورد توجه قرار گرفته است.

وینسترول چگونه استفاده میشود؟ وینسترول معمولا توسط بدن سازانی که در دوره کات هستند به منظور حفظ حجم عضلات خود و چربی‌ سوزی همزمان استفاده میشود.البته هدف از این دوره کات افزایش حجم عضلات نمی‌باشد بلکه هدف حفظ حجم عضلات و کاهش بافت‌های چربی‌ در بدن می‌باشد.

گرچه هنوز قابلت چربی‌ سوزی وینسترول به طور کامل اثبات نگردیده است.وینسترول خوراکی و تزریقی مورد استفاده در دوران کات باعث افزایش سطح آزاد سازی تستوسترون در بدن میشود که این امر باعث کمک به بدن در استفاده از تستوسترون برای حفظ عضلات و کاهش بافت‌های چربی‌ میشود.

قابل ذکر است که استفاده از وینسترول در دوران کات باعث افزایش وزن نمی‌شود.اگر هدف افزایش حجم باشد (دوره حجم) از استروئید‌های آنابولیکی دیگری استفاده میشود.

سؤ استفاده از وینسترول چگونه می‌باشد؟ استروئید آنابولیک استانوزولول (وینسترول) فقط برای مقاصد پزشکی‌ در انسان توسط (FDA ) مورد تصویب قرار گرفته است.هر گونه استفاده دیگر در ایالات متحده آمریکا ممنوع می‌باشد.

وینسترول معمولا توسط بدن سازان و ورزشکاران مورد سؤ استفاده قرار می‌گیرد.وینسترول اساسا در بدن سازی در دوران کات برای حفظ حجم عضلات و کاهش چربی‌  بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.سایت ادکوان دات آی آر استفاده مناسب از این هورمون باعث افزایش وزن نخواهد شد.

همچنین اعتقاد بر این است که استفاده از وینسترول مرتبط با دیگر عوارض جانبی تستوسترون نظیر افزایش اندازه سینه در مردان و تغییر الگوی صدا و ریزش مو در زنان نمی‌باشد.به همین دلیل است که استفاده از این دارو در میان ورزش کاران به ویژه بانوان در مقایسه با دیگر داروهای آنابولیکی مورد استقبال قرار گرفته است.

همچنین قابل ذکر است که از این دارو در ورزشی نظیر دو و میدانی که ترکیبی‌ از قدرت و سرعت می‌باشد نیز استفاده میشود.استفاده از وینسترول در ورزشکاران مسابقه ای ممنوع می‌باشد و مواردی نیز بوده است که بعد از جواب مثبت آزمایش مبنی بر استفاده از وینسترول مدال ورزشکار از او پس گرفته شده است.

چرا وینسترول در میان خانوم‌ها محبوب است؟ استفاده از استروئید‌های آنابولیکی در زنان باعث بروز صفات مردانه در آنان میشود.در حالی‌ که بعضی از این صفات بعد از قطع مصرف دارو برگشت پذیر میباشند ولی‌ بسیاری از این صفات نیز قابل برگشت نمی‌باشد و از این رو استفاده از استروئید‌های آنابولیک توسط زنان ترجیح داده نمی‌شود.

در حالی‌ که وینسترول دارای چنین ویژگی‌‌هایی نمی‌باشد و به همین دلایل در میان زنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.وینسترول باعث افزایش رشد عضلات در زنان و همچنین میزان بسیار کمی‌ نیز باعث بروز صفت مردانه (androgenic ) میشود.

به همین دلیل صفات مردانه نظیر کلفتی‌ صدا و الگوی ریزش موی مردانه به ندرت در زنانی که وینسترول مصرف میکنند دیده میشود.همچنین قابلیت چربی‌ سوزی آن باعث شده که این دارو بیشترین استقبال را توسط بانوان نسبت به دیگر استروئید‌های آنابولیکی داشته باشد.

سؤ استفاده یا مصرف بیش از حد از وینسترول باعث عوارض جانبی بسیاری میشود.بسیاری از مصرف کنندگان وینسترول از حد مجاز استفاده از این دارو استفاده میکنند.مسمومیت کبد یکی‌ از رایج‌ترین عوارض جانبی سؤ استفاده از وینسترول است.

از دیگر عوارض جانبی می‌توان به درد مفاصل، بزرگ شدن بافت سینه در مردان و احتباس آب اشاره کرد.افراد مبتلا به بیماریهایی نظیر سرطان سینه، سرطان پروستات و بیماری هایپرکالسمیا (hypercalcemia ) (بیماری که در آن سطح کلسیم در خون زیاد میشود) مجاز به استفاده از وینسترول نیستند.

افراد دارای سابقه حمله قلبی، کلسترول خون بالا با دیابت نیز باید در مورد استفاده از این دارو با پزشکان مرتبط مشاوره نمایند.

وینسترول و استانوزول یک استروئید ترکیبی خیلی مشهور برای چرخه های مقطعی است . در حالی که تعدادزیادی از مردم برای استفاده از دیانابول تلاش می کنند و یا حتی سعی می کنند برای چرخه های مقطعی از آنادرول ( anadrol ) استفاده کنند . در حقیقت من هرگز از کسی استفاده از استانوزول را برای چرخه های مقطعی نشنیده بودام . استانوزول یک دارو مقطعی است .افراد کمی برای استفاده از آن در چرخه های اصلی بحث خواهند کرد این دارو به معین یک ترکیب موثر برای آنمی نیست و بنابراین ، کسی می تواند به طور صحیح فرض کند که نقش آن در چرخه های اصلی خیلی محدود و کم است . استفاده و کاربرد جدیدی برای وینسترول در هر چرخه یا دوره داروی می توان برای استفاده آن در دوزهای خیلی محدود به منظور کاهش shbg به کار برد . یکی از ویژگی های وینسترول توانای آن برای کاهش shbg بیش از دیگر استروئیدهاست . یک دوزه mgkg به طور قابل توجهی shbg را کاهش داد . که همین دوز می تواند به نوبت ، میزان تستوسترون را در بدن افزایش دهد . هرچند که با ۹۹% از استروئیدها ، با ید به یاد داشت که سطح هورمونی بدن شما تغییر خواهد کرد چنانچه با حرکت هر یک از اجزا ئ مکمل تستوسترون ( یعنی انجام یک آزمایش در یک دوره داروی شامل وینسترول ) . این دارو برای جلوگیری از عدم کار غدد ***ی تضمین شده است . اثرات جانبی وینسترول و استانوزول افزودن این دارو به چرخه ای داروی اصلی می تواند مشکل ساز باشد ، چنانچه استانوزول یک ترکیب ۱۷aa است ، به این معنی که آن با اولین عبور کردن از کبد شما بدون از بین رفتن تغییر می کند این حالت از آن یک داروی فعال به وجود می آورد ، بنابراین بسیاری از مردم قرص های را انتخاب می کنند که هم از شرکت های داروی قابل دسترس هستند و هم از لابراتوارها . متاسفانه ، از آنجای که این داروی ترکیبی ۱۷aa است در حقیقت کبد را زهرآگین می کند ، استانوزول دارای یکی از سمی ترین ترکیبات استروئیدی است .این حالت یعنی زهر آگین شدن کبد ، نتیجه اضافه کردن آن به چرخه دارویی اصلی است که می تواند مشکل ساز باشد . به طور کلی یک چرخه دارویی اصلی را خیلی سنگین خواهد کرد ، و مقدار زیاد استفاده از آن باعث افزایش سمی شدن خواهد شد . این دارو همچنین دارای نتایج نا مطلوبی بر کلسترول است ، و مقدار۶mgs از استانوزول را می توان برای کاهش hdl به ۳۳% و افزایش LDL به ۲۹% به کاربرد .

بزرگ شدن قلب حتی در مقدارهای کم از این دارو می تواند مربوط به مصرف وینسترول با شد بنابراین ، تعداد زیادی از مردم از خوردن آنها به طور چرخه های دارویی خودداری می کند . به طور کلی پذیرفته شده است که به علت سمی بودن استانوزول استفاده از آن را بایستی به ۶ هفته محدود کرد افراد زیادی آن را برای ۱۲ هفته بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی مصرف کنند. اثرات استفاده از وینسترول و استانوزول ، به طور کلی افراد می گویند احساس خشکی در مفاصل شان در هنگام استفاده از این دارو دارند و همچنین رروی هم رفته این خشکی یک حالت مقدماتی به نظر می رسد این خشکی می تواند به علت اثر فشار اسمزی معکوس باشد ، البته این گمان است اماافراد احساس خشکی بیشتری در ناحیه ای که تزریق انجام می شود دارند . گزارش های مختلف و زیادی در باره ای استحکام تاندون و استانوزول حتی در مجلات پزشکی وجو دارد برخی می گویند که تاندون ها را ضعیف می کند ، دیگران می گویند تاندون ها را قوی می کند ( و برخی هم از طریق اینترنت به وسیله معلم های زیادی شایعه می کنند که تاندون ها را به طور ناصاف متغیر قوی می کند ، به طوری که احتمال صدمه دیدن به آنها زیاد است ) .

به همین علت ممکن است همین ضعف تاندون ها بهترین چیزی باشد که ورزشکاران دیگر از آن استفاده نکنند این دارو به طور معین نشان داده است که می تواند در بعضی بیماری های مزمن استخوانی با القای گلوکوکورتیکوئید مفید باشد همچنین دارای ویژگی ها تولید کلاژن تیزی می باشد . اما با همه این مشکلات ، ورزشکاران مشکلات زیادی را با مفاصل شان تحمل کرده اند زیرا از استانوزول استفاده می کرداند . از این دارو بر خلاف دارو های استروئیدی دیگر برای کاهش وزن استفاده می شود تا افزایش وزن و برای دوره های رژیمی قبل از مسابقات بسیار موثر است . این یک ترکیب منحصر به فرد است که هم به صورت تزریقی و هم به صورت دهانی در بازار قابل دسترس می باشد . حالت های هر دو شامل ترکیبات مشابه است اما تزریق این دارو نسبت به خوردن آن بهتر است ، بنابراین یکی می تواند روی هم همه برای این نوع ترکیبات خیالاتی داشته باشد . تزریق آن نیز دارای مزایای جلوگیری از اولین عبور از طریق کبدتان هست پس لطفا کبد خودتون را تحت فشار قرار ندهید .

دوز مصرفی ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم روزانه ماندگاری در تست های کنترل دوپینگ خوراکی ۳ هفته تزریقی ۹ هفته مدت زمان فعالیت در بدن ۸ ساعت

اثرات استفاده از وینسترول و استانوزول به طور کلی افراد می گویند احساس خشکی در مفاصل شان در هنگام استفاده از این دارو دارند و همچنین رروی هم رفته این خشکی یک حالت مقدماتی به نظر می رسد این خشکی می تواند به علت اثر فشار اسمزی معکوس باشد ، البته این گمان است اماافراد احساس خشکی بیشتری در ناحیه ای که تزریق انجام می شود دارند . گزارش های مختلف و زیادی در باره ای استحکام تاندون و استانوزول حتی در مجلات پزشکی وجو دارد برخی می گویند که تاندون ها را ضعیف می کند ، دیگران می گویند تاندون ها را قوی می کند ( و برخی هم از طریق اینترنت به وسیله معلم های زیادی شایعه می کنند که تاندون ها را به طور ناصاف متغیر قوی می کند ، به طوری که احتمال صدمه دیدن به آنها زیاد است ) . به همین علت ممکن است همین ضعف تاندون ها بهترین چیزی باشد که ورزشکاران دیگر از آن استفاده نکنند این دارو به طور معین نشان داده است که می تواند در بعضی بیماری های مزمن استخوانی با القای گلوکوکورتیکوئید مفید باشد همچنین دارای ویژگی ها تولید کلاژن تیزی می باشد . اما با همه این مشکلات ، ورزشکاران مشکلات زیادی را با مفاصل شان تحمل کرده اند زیرا از استانوزول استفاده می کرداند . چنانچه قبلا هم شرح داده شد این یک ترکیب منحصر به فرد است که هم به صورت تزریقی و هم به صورت دهانی در بازار قابل دسترس می باشد.

حالت های هر دو شامل ترکیبات مشابه است اما تزریق این دارو نسبت به خوردن آن بهتر است ، بنابراین یکی می تواند روی هم همه برای این نوع ترکیبات خیالاتی داشته باشد . تزریق آن نیز دارای مزایای جلوگیری از اولین عبور از طریق کبدتان هست پس لطفا کبد خودتون را تحت فشار قرار ندهید .

ثبت شده در ستاد ساماندهی سایتهای کشور

محسن مشهدپور(3)

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *