عوارض وازلین برای دور چشم

Caps Lock is on

خانه &gt آرایش عروس &gt وازلین تراپی | وازلین + (خواص باور نکردنی آن)

وازلین نوعی روغن معدنی است که در سال 1859 کشف شده و از سال 1982 توسط شرکت های آرایشی بهداشتی به بازار عرضه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

در جهان امروز زیبایی و بهداشت پوست بسیار مورد توجه قرار گرفته است و هر روز شاهد تبلیغات گسترده ی رسانه ها درخصوص یک محصول جدید در این حوزه هستیم. که اغلب این محصولات پایه ی شیمیایی و غیر طبیعی دارند که در کنار فواید بسیار می توانند، عوارضی هم داشته باشند. اما وازلین یک محصول با پایه ی طبیعی و معدنی است که خواص باورنکردنی دارد. شرکت های مختلفی سعی کرده اند، از وازلین در ترکیب های مختلف لوسیون، کرم های مرطوب کننده ی دست و صورت و سایر محصولات استفاده کنند. نتیجه ی استفاده از این محصولات در اکثر مواقع با رضایت مشتری همراه بوده است.

وازلین یک کرم ژل مانند است که از ترکیب پارافین، واکس میکرو کریستالی و مواد معدنی به دست می آید.

بسیاری از بازیگران و هنرمندان مطرح که پوست هایی صاف و شفاف دارند، راز جوانی و شادابی پوست شان را در استفاده از وازلین عنوان می کنند. وازلین به عنوان یک کرم ضد چروک بسیار خوب عمل می کند.

عوارض وازلین برای دور چشم

اگر شب ها قبل از خواب مقداری وازلین را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ بدهید و بعد از 2 دقیقه آن را با آب بشویید، در مدت کوتاهی شاهد تاثیرات مثبت آن خواهید بود. دقت داشته باشید که قبل از استفاده از وازلین پوست تان را تمیز کرده و خوب خشک کنید. البته طبیعی است که چین و چروک های قدیمی و بسیار عمیق، با استفاده از وازلین ترمیم نخواهند شد، وازلین یک لایه ی مرطوب کننده و ضد چروک به شمار می آید که برای چین و چروک خفیف و ریز موثر است و می تواند از تشدید چین و چروک های صورت شما نیز محافظت کند.

ترکیب وازلین و شکر را روی پوست خود بمالید، بعد از مدتی آن را تمیز کنید و با آب بشویید. شکر با دانه های ریز خود به عنوان لایه بردار عمل کرده و پوست تان را تمیز می کند و وازلین به دلیل روغنی بودن، پوست تان را مرطوب و نرم می کند. دقت کنید که قبل از استفاده از وازلین صورت تان باید تمیز باشد. بنابراین قبل از وازلین تراپی حتما مواد آرایشی را از سطح پوست خود پاک کنید.

وازلین با ترکیب شکر می تواند خشکی لب هایتان را برطرف کند و سلول های مرده ی روی لب هایتان را پاکسازی کند. برای کسانی که دارای لب های حساس هستند و مدام از خشکی و ترک خوردگی آن ها شکایت می کنند؛ می تواند توصیه ی خوبی باشد. چرا که لب های خشک در هنگام آرایش بسیار دردسر ساز هستند و می توانند زیبایی شخص را تحت الشعاع قرار دهند.

برای بسیاری از خانم ها، پاک کردن آرایش، به ویژه آرایش چشم کار بسیار خسته کننده و حوصله سر بری است. استفاده از محلول های پاک کننده، برای برخی افراد حساسیت زا هستند و همیشه نمی توان از آن ها استفاده کرد. برای رفع این مشکل شما کافیست مقداری از روغن وازلین را با پد روی صورت و چشم تان بمالید و بعد آبکشی کنید. شاهد خواهید بود که به سرعت صورت تان از مواد آرایشی پاک شد. البته مواظب باشید که وازلین به داخل چشم تان نفوذ نکند.

اگر احساس می کنید در اثر خستگی، بالا رفتن سن یا کار زیاد، اطراف چشم هایتان سیاه شده اند و استفاده از کرم های دور چشم چندان موثر نبوده است، بهتر است ترکیب وازلین و آب لیمو ترش را امتحان کنید. این ترکیب را به آرامی و با احتیاط دور چشم تان بمالید و یک ساعت بعد آن را با آب بشویید. بعد از چند بار استفاده از این ترکیب شاهد تاثیر معجزه آسای آن خواهید بود.

اگر شما هم از طرفداران ماسک های صورت طبیعی هستید، توصیه می کنیم ماسک وازلین و توت فرنگی را هم امتحان کنید. وازلین، توت فرنگی و آب را مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را چند دقیقه روی پوست صورت خود قرار داده و پوست تان را با این خمیر ماساژ بدهید، سپس صورت تان را با آب گرم شستشو دهید.

وازلین برای رفع خشکی قسمت های مختلف بد موثر است. می توانید از وازلین به عنوان مرطوب کننده ی بدن، کف پا، صورت و دست استفاده کنید. وازلین می تواند لوسیون مناسبی برای بعد از استحمام شما باشد. اگر از ترک های کف پا رنج می برید و راه های مختلفی را برای برای درمان آن امتحان کرده اید، توصیه می شود که روغن وازلین را نیز امتحان کنید. به این شکل که بعد از شستشوی کامل پا با آب گرم، آن ها را خشک کرده و روغن وازلین را روی ترک ها بمالید. بعد از چند دقیقه جوراب بپوشید و اجازه دهید وازلین ترک های پایتان را بهبود ببخشد.

گونه ها و برجسته سازی آن ها با استفاده از هایلایت ها و براق کننده ها، تاثیر بسیاری در زیبایی چهره دارد. اگر شما هم علاقمند هستید زیباتر دیده شوید ولی علاقه ای به مواد براق کننده ی غیر طبیعی ندارید؛ می توانید از وازلین استفاده کنید. برای این کار مقدار کمی وازلین را روی گونه و استخوان زیر ابرو بمالید. سعی کنید مقدار وازلین کم باشد که پوست تان را چرب نشان ندهد.

برای بسیاری از ما ممکن است این اتفاق رخ دهد که رنگ رژی را که دوست داریم، در بازار پیدا نکنیم. برای این کار می توانید از مخلوط وازلین و چند رنگ رژ استفاده کنید. مقداری از رژ را بریده و با وازلین ترکیب کنید. شما با امتحان چند رژ در طیف رنگی مختلف ، می توانید به رنگ دلخواه تان برسید.

اغلب نوزادان به ویژه در بدو تولد، به علت پوشک شدن، دچار سوختگی پا می شوند. شما می توانید از روغن وازلین بعد از شستشو و تمیز کردن پای نوزاد، روی پا استفاده کنید. روغن وازلین به درمان سوختگی و مرطوب کردن پای نوزاد کمک خواهد کرد.

ممنونم بابت راهنمایی خیلی خوبتون

 

تمامی فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است | 1396 © AROOS.CO

فال حافظ اصلی

ژل پترولیوم یا پترولاتیوم که با وازلین شناخته می شود نوعی روغن معدنی است که رابرت آگوستوس چیسبوری در سال 1859 آن را کشف کرد. وازلین در حقیقت ترکیبی از پارافین، واکس میکرو کریستالی و مواد معدنی می باشد.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

وازلین به عنوان یک مرطوب کننده قوی پوست شناخته می شود که می تواند برای پیشگیری و درمان چروک صورت و چروک دور چشم استفاده شود.

هر شب قبل از خواب پوست را خوب بشویید و خشک کنید، سپس مقداری روغن وازلین را با عسل و سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و دور چشم بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 2 دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید.

عوارض وازلین برای دور چشم

وازلین برای درمان سیاهی دور چشم و پف زیر چشم مفید می باشد. چند قطره آب لیموترش را با وازلین مخلوط کنید و به آرامی به ناحیه زیر چشم بمالید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب سرد بشویید.

یک مطالعه نشان می دهد که روغن وازلین برای درمان زخم و سوختگی مفید می باشد.

توجه کنید که حتما از وازلین استریل استفاده کنید در غیر این صورت باکتری ها و دیگر پاتوژن ها می توانند در باعث عفونت در زخم شوند و درمان را طولانی تر کنند.

توجه داشته باشید که استفاده از وازلین بر روی سوختگی تازه شرایط را بدتر می کند پس از وازلین برای درمان جای سوختگی استفاده کنید.

لوسیون بدن وازلین : بعد از حمام مقداری روغن وازلین را بر روی پوست صورت و بدن خود بمالید تا از خشک شدن پوست جلوگیری کند.

وازلین برای ترک کف پا : پاهای خود را در آب گرم بشویید و کاملا خشک کنید، روغن وازلین بمالید و جوراب پنبه ای تمیز بپوشید تا ترک کف پا را درمان کند.

کرم دست وازلین : پس از شستشوی دست ها مقداری روغن وازلین را بر روی دست بمالید تا ترک ها و خشکی پوست دست را سریع تر درمان کند.

وازلین برای ترک لب : مقداری وازلین را بر روی لب ها بمالید تا ترک و خشکی لب را درمان کند و رنگ لب ها صورتی شود.

ماسک وازلین و شکر

وازلین را با شکر ترکیب کنید و بر روی لب ها بمالید، این ترکیب سلول های پوست مرده بر روی لب را از بین می برد و لب ها را نرم و صورتی می کند.

تحقیقات نشان داده روغن وازلین برای درمان سوختگی پوست نوزاد ناشی از پوشک بچه مفید می باشد. پوست نوزاد را خوب بشویید و خشک کنید، یک لایه روغن وازلین بر روی آن بمالید و بگذارید بماند تا به رطوبت رسانی به پوست بهبود آن را تسریع کند.

روغن وازلین یک راه موثر برای پاک کردن آرایش صورت و آرایش چشم می باشد. با استفاده از پد پنبه ای مقداری وازلین را بر روی چشم بمالید تا آرایش پاک شود و سپس با آب بشویید. دقت داشته باشید که وازلین به داخل چشم نرود.

ماسک وازلین برای پوست صورت

مقداری وازلین را با توت فرنگی و آب ترکیب کنید تا یک خمیر صافی به دست آید سپس به مدت 1 دقیقه آن را به آرامی در حرکات دایره ای بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید.

اگر موخوره دارید مقداری وازلین را با آب ترکیب کنید و آن را بر روی نوک موها بمالید و بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید تا موخوره را درمان کند.

وازلین به عنوان بهترین مرطوب کننده مو های خشک و آسیب دیده شناخته می شود که با آبرسانی به موها از شکنندگی آن ها جلوگیری می کند.

مقداری روغن وازلین را بر روی موها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید.

وازلین برای درمان شپش سر بسیار مفید است. یک لایه ضخیم روغن وازلین را بر روی موها و پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب و شامپو خوب بشویید.

وازلین را می توان برای درمان شوره سر هم به کار برد. مقدار را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

وازلین می تواند به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو عمل کند.

ماسک وازلین برای مو

1 قاشق سوپخوری وازلین آب شده را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و بر روی موهای خود بمالید، بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

وازلین باعث تقویت و رشد سریع مژه ها می شود. هر شب تا دو هفته قبل از خواب مقداری روغن وازلین را بر روی مژه ها خود بمالید تا مژه های شما تقویت شده و سریع تر رشد کنند.

وازلین یک روش طبیعی برای تقویت و پرپشت شدن ابرو می باشد. مقداری روغن وازلین را به صورت حرکات دایره ای بر روی ابرو ها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

وازلین برای تقویت و افزایش رشد ناخن ها هم مفید می باشد.مقداری روغن وازلین را بر روی ناخن ها بمالید و ماساژ دهید تا هم ناخن ها را تقویت کند و هم رنگ آن ها را صورتی کند.

کمی از وازلین را به گوشواره بزنید بدون درد سر می توانید آن را خارج کنید . همچنین می توانید برای دستبند و یا حلقه تنگ هم استفاده کنید.

ورزشکاران از وازلین در ران یا زیر بغل خود برای جلوگیری از سوزش ناشی از سایش استفاده می کنند.

اگر کیف پول کهنه و رنگ پریده شده، آن را با وازلین تمیز کنید.

اگر لولای در یا کشو سفت شده است کمی وازلین بزنید تا روان حرکت کند.

اگر قفلی را برای مدت طولانی استفاده نکردید اول به آن وازلین بزنید بعدا کلید داخلش قرار دهید تا روان شود.

اگر پوست پنجه سگ خشک و ترک خورده، آن را با وازلین ماساژ داده تا نرم شود.

آلرژی : وازلین از مشتقات نفتی بوده و ممکن است در بعضی افراد آلرژی ایجاد کند.

خطرات آسپیراسیون : قبل از استفاده از روغن وازلین به ویژه در کودکان با پزشک خود مشورت کنیدف استنشاق روغن های معدنی ممکن است باعث ایجاد پنومونی آسپیراسیون شود.

عوارض جانبی مصرف خوراکی وازلین شامل اسهال و بیماری های مختلف معده می شود.

کپی برداری ممنوع !

عوارض وازلین برای دور چشم

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

حتماً وقتی اسم وازلین را می شنوید ، تصور می کنید استفاده های محدودی می توان از آن کرد، و همین طرز تفکر باعث می شود از یکی از ارزان ترین مواد زیبایی غافل بمانید. با اینکه وازلین تقریباً در هر خانه ای پیدا شده و دارای خواص درمانی و زیبایی فوق العاده قدرتمندی در میان دوستداران بهداشت و آراستگی است، معمولاً مورد کم لطفی افراد قرار می گیرد.

اگر پوست شما بیش از حد خشک است و حالت ترک و پوسته پوسته روی آن ایجاد می‌شود استفاده از وازلین می‌تواند مشکل شما را حل کند. این ماده با ایجاد یک لایه محافظ، رطوبت را روی پوست نگه می‌دارد و خشکی آن را از بین می‌برد. البته این ماده پوست را بیش از حد براق می‌کند و برای مصرف روزانه مناسب نیست و بهتر است شب‌ها استفاده شود. بر خلاف تصور عموم وازلین روزنه‌های پوستی را نمی‌بندد اما اگر پوست شما مستعد آکنه است بهتر است قبل از استفاده از وازلین با پزشک خود مشورت کنید. کاربردهای وازلین تنها محدود به صورت نیست و می‌تواند از آن برای رفع خشکی و ترک دست و پاشنه پا و هم استفاده کنید.

اگر علاقه‌ای به آرایش زیاد و استفاده از هایلایت کننده‌های براق که در حال حاضر بسیار رواج یافته‌اند ندارید می‌توانید برای براق‌تر کردن گونه‌ها و استخوان زیر ابرو، بدون آرایش از مقدار کمی وازلین استفاده کنید. وازلین را برای این کار به مقدار بسیار کم استفاده کنید چون استفاده زیاد از آن پوست را چرب و کثیف نشان خواهد داد.


عوارض وازلین برای دور چشم

یکی از مشکلات رایج در رنگ کردن مو، آلوده شدن پوست اطراف سر و صورت به رنگ مو و لک شدن ان است که ممکن است تا چند روز هم از بین نرود. برای پیشگیری از این مشکل اطراف صورت را که احتمال آغشته شدن آن به رنگ مو وجود دارد با وازلین بپوشانید. وازلین مانع از رسیدن رنگ به سطح پوست شده و از لک شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین اگر از کرم‌های برنزه کننده استفاده می‌کنید مقداری وازلین روی مچ دست و پا و آرنج بزنید تا از رگ رگه شدن برنزه کننده روی آن جلوگیری شود.

اگر لب‌هایتان خشک و پوسته پوسته شده وازلین می‌تواند یک اسکراب مناسب برای از بین بردن سلول‌های مرده سطح لب باشد. کمی وازلین را با شکر مخلوط کنید و روی لب‌ها ماساژ دهید و سپس با دستمال پاک کنید. یا می‌توانید یک لایه وازلین روی لب‌ها بمالید و کمی صبر کنید سپس با یک مسواک تمیز به آرامی پوسته‌ها را جدا کنید.


وازلین یک کرم ژل مانند به ژل پترولیوم است که در واقع چربی حاصل از تقطیر مواد نفتی می باشد که با پارافین مخلوط شده است. متخصصان پوست می گویند اکثر چین و چروک ها نتیجه خشکی پوست است و برای جلوگیری از آن باید به صورت متناوب از مرطوب کننده ها و آبرسان ها استفاده شود.
استفاده از وازلین می تواند چروک های ریز اطراف چشم را ناپدید کرده و به یکدست کردن پوست اطراف چشم کمک کند. فراموش نکنید قبل از زدن وازلین دور چشم حتماً تمیز و مواد آرایشی کاملاً پاک شده باشد. بهترین زمان برای استفاده از وازلین دور چشم شب قبل از خواب است.
وازلین می تواند باعث نرم و لطیف شدن پوست شود، افرادی که پوست خشکی دارند در معرض چین و چروک و شلی پوست هستند. با زدن یک لایه ژل پترولیوم یا همان وازلین روی صورت، دور چشم و لب ها از چروک های زودرس جلوگیری کنید.

یکی از بهترین کاربرد های وازلین پاک کردن آرایش چشم است, هر خانمی هرچقدر هم وسایل آرایشی و بهداشتی گران قیمت بخرد به یک قوطی وازلین هم روی میز آرایشش نیاز دارد چون وازلین فواید بی نظیری در زیبایی پوست دارد. با استفاده از وازلین می‌توانید خیلی راحت و بی دردسر و بدون آسیب به چشم ها و مژه ها آرایش تان را پاک کنید.
برای پاک کردن آرایش چشم با وازلین می‌توانید یک لایه از وازلین را روی پد آرایشی بمالید و آرایش چشم تان را به آرامی پاک کنید, همچنین می‌توانید به یک گوش پاک کن کمی وازلین بزنید و به پلکتان بمالید تا آرایش چشمتان به آرامی از روی پوست و مژه بلند شود سپس با یک پد آرایشی می‌توانید آرایش چشم تان را کاملاً پاک کنید.

فقط حواستان باشد تا وازلین به داخل چشم تان نرود زیرا وازلین روغنی است و اگر وارد چشم شود باعث می‌شود تار ببینید, اگر وازلین وارد چشمتان شد سریع چشم ها را با آب گرم بشویید.






گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *