عوارض واریکوسل شدید

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا ریزش مو را کاهش دهید یا متوقف سازید. اما آنچه که انجام می دهید به علل  ریزش موهایتان،  بستگی دارد. در بعضی از مواقع  نظیر ریزش مو پس از بارداری، ممکن است که مشکل خود به خود بر طرف گردد و به خاطر داشته باشید که هر شخصی روزانه مقداری ریزش مو دارد که کاملا طبیعی است. وقتی که ریزش مو ادامه می یابد، مایلید که پزشکتان را ببینید. در این مقاله از بخش زیبایی،

روغن های گیاهی چگونه برای حفظ سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند؟ در چند سال اخیر استفاده و محبوبیت روغن های گیاهی رشد چشم گیری داشته است. برند های زیادی این گونه روغن ها را تولید می کنند که خواصی مانند ضد اضطراب و ضد میکروب بودن، آنتی اکسیدان، ضد التهابی، تقویت ایمنی بدن، خواب آور و کاهش استرس نیز دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام، به فواید روغن های گیاهی برای کاهش وزن می پردازیم. یکی از

در مورد اسب درمانی چه می دانید؟ آیا با فواید و کاربردهای اسب درمانی آشنایی دارید؟ می دانید که با کمک این روش میتوان بیماری های روانی را درمان کرد؟ حیوانات به میزان فوق العاده ای می توانند حمایت احساسی ارائه دهند. فراتر از رابطه با حیوانات خانگی که بسیاری از ما آن را  تجربه کرده ایم، گاهی اوقات حیوانات از طریق به چالش کشیدن تجربیات عاطفی درمان جویان در تنظیمات درمانی شان، به آن ها کمک می کنند. در این مقاله از بخش روانشناسی

کودکان و نوجوانانی که درگیر اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) هستند، گاهی تا بزرگسالی با این علائم زندگی می کنند بدون این که حتی متوجه آن ها شوند. اگر چه SAD سومین اختلال سلامت ذهن رایج است، بسیاری از والدین و معلمان با علائم و نشانه های آن در کودکان و نوجوانان آشنا نیستند. اختلال اضطراب اجتماعی شامل ترس یا فوبیای شدید از موقعیت های اجتماعی یا عملکردی است. اگرچه بسیاری از نوجوانان اضطراب های نرمال ناشی از تغییرات بلوغ را تجربه می کنند، افرادی که

می دانید فیتوتراپی چیست؟ آیا می دانستید که واکنش نسبت به برخی از داروها چهارمین علت مرگ و میر در آمریکا است؟ با توجه به تحقیقات منتشر شده توسط دانشگاه هاروارد، احتمال واکنش نسبت به داروهای تجویزی حتی پس از آزمایش آن ها یک پنجم است. حتی داروهایی که به درستی تجویز شده بودند نیز باعث بستری شدن ۱.۹ میلیون نفر در هر سال می شدند، از این میان حدود ۸۴۰,۰۰۰ نفر تحت تاثیر عوارض جانبی دارو در بیمارستان بستری می شدند. تمام این ها عوارض واریکوسل شدید

 دلایل متعددی وجود دارد که بر اساس آن شما پی می برید که به بلیط لحظه آخری نیاز دارید. ممکن است یک مسئله مهم خانوادگی یا فرصت شغلی

در ابتدا باور بر این بود که چربی قهوه ای تنها در کودکان وجود دارد، اما بعدها دانشمندان آثاری از وجود این نوع چربی، در افراد بالغ نیز

در مورد همبرگر غیر ممکن چه می دانید؟ آیا این همبرگرها واقعا بدون گوشت درست می شوند؟ همبرگر های غیر ممکن در تمامی کشور قابل رویت در تمامی

می دانید چه کسانی به ایمپلنت چانه نیاز دارند؟ ایمپلنت های چانه برای ایجاد تعادل در قسمت پائینی چهره، ترمیم آرواره مربع شکل و یا چانه شکاف دار

اول از همه افراد باید مشخصات یک لثه سالم را بدانند. لثه سالم به طور عادی دارای علائمی مثل درد، سوزش، حجم اضافی، تغییر رنگ و یا تغییر

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها

واریکوسل بر حسب شدت درجه بندی می شود. نوع خفیف درجه یک، نوع متوسط درجه دو و نوع شدید درجه سه یده می شود.

واریکوسل یک بیماری شایع است و مهمترین و شایعترین علت ناباروری قابل اصلاح در مردان می باشد. اغلب مردان مبتلا به این بیماری نمی دانند نیاز به چه اقدامی دارند و علی رغم اینکه با پزشکان مختلف مشورت می کنند، هنوز نمی توانند تصمیم قطعی در مورد بیماری خود بگیرند. در این نوشتار سعی می شود که به سئوالات متداول که مبتلایان به واریکوسل می کنند، پاسخ داده شود.

واریکوسل از کلمه واریس منشاء می گیرد. واریکوسل عبارت از متسع شدن و گشاد شدن وریدها یا سیاهرگهای اطراف بیضه می باشد.

سیاهرگها مسئول خارج کردن خون از عضو و هدایت آن بطرف قلب می باشند. برای اینکه خونی که بطرف بالا و سربالائی می رود بطرف عقب برنگردد، داخل سیاهرگها دریچه هائی وجود دارند که از برگشت خون بطرف عقب جلوگیری می کنند. حال اگر این دریچه ها خراب شوند، خون براحتی بطرف عقب برگشته و سبب اتساع سیاهرگها می شود. در موارد نادر بخصوص اگر واریکوسل در طرف راست باشد و ناگهان ایجاد شده باشد، علت آن می تواند سرطان کلیه باشد.

بیضه ها برای اینکه خوب بتوانند نطفه مردانه یا همان اسپرم تولید کنند، باید درجه حرارت آنها نیم درجه کمتر از درجه حرارت بدن باشد. به این دلیل موقعیت بیضه‌ها خارج از داخل بدن می باشد. وقتی سیاهرگهای اطراف بیضه متورم وگشاد می شوند، درجه حرارت بیضه‌ها بالا رفته و ممکن است تولید اسپرم آسیب ببیند.عوارض واریکوسل شدید

خیر. بسیاری از مردان مبتلا به واریکوسل دارای چند فرزند بوده و تا آخر عمر نیز از وجود واریکوسل در خودشان بی اطلاع می مانند.

بله. ولی در 9 درصد موارد فقط بیضه چپ گرفتار می شود.

اگر بررسی شود حدود 4 درصد مردان نابارور دارای واریکوسل هستند.

این امر بسیار نادر است. در مردانیکه دارای آزواسپرمی هستند و واریکوسل نیز دارند باید دنبال علل دیگر آزواسپرمی بود.

خیر. در مواردیکه مشکل بیمار شدید است، عمل جراحی واریکوسل منجر به حاملگی طبیعی نمی شود، ولی مواردی وجود دارند که کیفیت و کمیت اسپرم آنقدر بد است که امکان بارداری حتی با روشهای لقاح مصنوعی نیز وجود ندارد، در همچون مواردی عمل جراحی واریکوسل می تواند سبب بهبود کمیت و کیفیت اسپرم شده و شانس موفقیت لقاح مصنوعی را بالا ببرد.

معمولا خیر. بعد از عمل بهتر است بیمار حداقل شش ماه تحت درمان داروئی قرار گیرد. اسپرم از نظر کمیت (تعداد) و کیفیت (حرکت و شکل طبیعی) می تواند مشکل داشته باشد. برای بهبود کمیت و کیفیت اسپرم داروهای جداگانه ای لازم است. بستگی به نوع مشکل می توان یک یا چند نوع از این داروها را برای بیمار تجویز کرد.

بدانید : عمر اسپرم در هوای آزاد + باورهای نادرست در مورد اسپرم ها

اغلب بیماران عجله دارند و چند هفته پس از عمل تقاضای انجام آزمایش برای مشاهده نتیجه عمل هستند. یک سلول زایا در داخل بیضه 72 روز طول می کشد تا تبدیل به اسپرم بالغ شود، در هر نوع مداخله درمانی در مردان نابارور از جمله عمل جراحی واریکوسل باید حداقل دو دوره 72 روز تا بهبود قدرت باروری منتظر شد. بنابراین باید در حدود شش ماه بعد از عمل منتظر شد تا نتیجه عمل مشخص شود. در مدت این شش ماه بهتر است بیمار دارو دریافت کند.

واریکوسل با گذشت زمان و بتدریج سبب آسیب به قدرت باروری مرد می شود. درست است که شما در حال حاضر مشکلی ندارید ولی ممکن است چند سال بعد واریکوسل سبب آسیب به قدرت باروری شما شود.

گاهاً بعضی افراد دارای واریکوسل شدید هستند و صاحب فرزند می شوند. تعدادی از این افراد مثلاً 1 سال بعد می خواهند صاحب فرزند دوم شوند، ولی آزمایش نشان می دهد که دچار ناباروری شده‌اند. در این افراد واریکوسل شدید با گذشت زمان تولید اسپرم را آسیب زده‌ است. باید متذکر شد که وجود واریکوسل دلیل حتمی بر آسیب به قدرت باروری مرد در آینده نیست، ولی آن بالقوه قابل اتفاق افتادن است.

خیر. واریکوسل در مردانی نیاز به عمل جراحی دارد که هنوز ازدواج نکرده و صاحب تعداد دلخواه فرزند نشده اند.

معمولا توصیه می شود که واریکوسل بخاطر وجود درد در بیضه جراحی نشود، در افرادیکه درد شدید بیضه دارند، بعد از عمل جراحی واریکوسل در 8-7 درصد موارد درد بهبود پیدا می کند، ولی این حتمی نیست.

واریکوسل را می توان به دو روش لاپاراسکوپی و جراحی باز درمان کرد. چون هدف از جراحی لاپاراسکوپیک ترخیص زود بیمار و داشتن شکاف اندک بر روی بدن است، بعلت اینکه واریکوسل را می توان با یک شکاف 3 سانتی متری و بصورت سرپائی جراحی کرد، دیگر جراحی لاپاراسکوپیک واریکوسل توصیه نمی شود، چون جراحی لاپاراسکوپیک واریکوسل دارای عوارضی است که جراحی باز ندارد، مثل سوراخ شدن روده ها.

بله. یکی از خصوصیات جراحی واریکوسل عود آن بعد از عمل است. میزان عود حدود 15 درصد است، ولی با استفاده از میکروسکوپ این میزان کمتر می شود. استفاده از میکروسکوپ هزینه جراحی را 25 درصد زیاد می کند.

گرید (Grade) نشاندهنده شدت واریکوسل است و ترجمه فارسی آن درجه می باشد. واریکوسل بر حسب شدت درجه بندی می شود. نوع خفیف درجه یک، نوع متوسط درجه دو و نوع شدید درجه 3 یده می شود. در نوع درجه 3 تمامی کیسه بیضه همانطرف پر از عروق متسع می باشد که اصطلاحا گفته می شود مثل اینکه کیسه بیضه پر از کرم خاکی است.

با اینکه عمل جراحی واریکوسل یک عمل جراحی ساده است، ولی دارای عوارض بالقوه نیز می باشد. این عوارض عبارتند از:

اقدامی برای پیشگیری از ابتلا به واریکوسل وجود ندارد.دکتر محمدرضا صفری نژاد، اورولوژیست

بدانید : بیضه مردان در مورد سلامت و شخصیت آنها چه حقایقی را بر ملا می کند؟

بدانید :  1 دلیل درد بیضه را بدانید

بدانید : واریکوسل چیست؟ علائم، علل و درمان واریکوسل

بدانید : راههای درمان واریکوسل

بدانید : آیا واریکوسل نیاز به درمان دارد؟!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : safarinejad.com

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

آسپرین یکی از داروهای پرمصرف است که مصرف آن توسط برخی افراد توصیه می شود که در ادامه چند آسپرین گیاهی را معرفی می کنیم

در اين مقاله با عسل و دارچين، درمان کننده بسياری از بيماری ها آشنا می شويم

اگر در زمینه مشکلات خانواده و تربیت فرزندان نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

دکتر حسین کرمی درمان ناباروری – درمان ناباروری

واریکوسل شایع ترین علل ناباروری قابل درمان است.حتما کسانی را دیده اید که در پای شان رگ ها واریسی می شوند. حالا اگر این اتفاق در سیاهرگ های بیضه اتفاق بیفتد فرد دچار واریکوسل شده است. در واقع اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم خون سرخرگ که خون خوب و دارای اکسیژن است به بیضه می رود اما برگشت نمی کند در نتیجه سلول های نطفه ساز به درستی نمی توانند اسپرم سالم بسازند.

فهرست موضوعات

در حال حاضر هنوز بین محققان بحث وجود دارد که عوارض واریکوسل تا چه حد پارامتر های منی را تغییر می دهد. این تغییرات ممکن است بلوغ، حرکت و حتی شکل اسپرم ها را به صورت خفیف یا شدید درگیر کند. برای آشنایی با پارامتر های آزمایش اسپرم می توانید مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

مطلب مرتبط: تفسیر آزمایش اسپرم

عوارض واریکوسل شدید

درصورت وجود واریکوسل غلظت مایع منی زیاد تحت تاثیر قرار نمی گیرد ولی با پیشرفت بیماری ممکن خصوصیت اسپرم سالم از بین برود، که ممکن است در بعضی افراد باعث عدم وجود اسپرم در منی شود و این از عوارضی بود که آقای اشرفی به آن مبتلا شده بود. واریکوسل با مقدار اسپرم موجود در منی ارتباط مستقیم ندارد ولی نکته قابل ذکر این است که کاهش مقدار اسپرم ها ممکن است بخاطر از بین رفتن سلول های اسپرم زا در بیضه باشد.

یکی از عوارض واریکوسل این است که به صورت تدریجی باعث کاهش قدرت باروری می شود. مخصوصا در کسانی که دچار نازایی ثانویه می شوند. حدس زده می شود که یکی از مهمترین دلایل نازایی ثانویه به خاطر کاهش تدریجی قدرت باروری بر اثر واریکوسل بر روی بیضه ها باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنم که برای جلوگیری از تاثیر منفی بر روی بیضه ها ، عمل جراحی صورت بگیرد.

واریکوسل در نوجوان ها باید اهمیت داده شود و باید واریکوسل در این سن را زود تشخیص بدهیم. دلیل این اهمیت این است که چون در این سن بیضه ها در حال رشد هستند و واریکوسل می تواند باعث اختلال در رشد بیضه و کوچکی آن بشود.

تقریبا فرضیه این که ممکن است واریکوسل باعث اسیب به بیضه می شود ، در پسران در حال بلوغ دیده شده است که البته کوچک شدن دو طرفه ی بیضه ها در این افراد با درمان واریکوسل از طریق جراحی بهبود یافته است.

مطلب مرتبط: بیضه درد (علت،درمان خانگی و پزشکی)

معمولا واریکوسل در دوران بلوغ بوجود می آید ولی یقینا در مردان بالغ نیز رخ می دهد. خیلی از مبتلایان از حسی مثل داشتن “کیسه ای از کرم ها “در کیسه بیضه خود شکایت دارند. برخلاف واریس در پا ، ورید های درگیر در واریکوسل حتی در زمانی که خیلی ورم کرده اند، به دلیل کوچک بودن در معاینات دیده نمی شوند و از طریق معاینات فیزیکی تشخیص داده می شوند. برخلاف اینکه انتظار میرود این عارضه خیلی دردناک باشد ، ولی حتما دردناک نیست. البته در صورتی که دردی در بیضه و یا کیسه بیضه وجود دارد و یا یکی از بیضه ها بزرگتر از دیگری است و یا تورمی در کیسه بیضه وجود دارد ، احتمال واریکوسل وجود دارد. در صورت وجود درد ، دراز کشیدن میتواند به تسکین ان کمک کند.

مطلب مرتبط:  آیا همه واریکوسل ها به درمان نیاز دارند؟

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و ناباروری مردان در تهران

پروفسور حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشند.

پست قبلی

درمان کندی حرکت اسپرم چیست؟

پست بعدی

عمل میکروسرجری واریکوسل چیست؟

تفاوت درجه های واریکوسل در آقایان و نشانه های آن

جلوگیری از ناباروری ناشی از واریکوسل [روش بدون جراحی]

آیا جراحی نکردن واریکوسل عوارضی دارد؟

هزینه عمل واریکوسل سال 97 [دولتی و خصوصی]

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

آدرس : تهران، خیابان شریعتی،قلهک،روبروی مسجد قلهک ،کوچه سجاد ، ساختمان پزشکان سجاد، پلاک ۶۸

میدان اقدسیه ، خیابان اراج، خیابان ۲۲ بهمن بیمارستان نیکان

شماره تماس نوبت دهی : ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ساعت تماس : از 8 صبح تا 7 عصر

تفاوت درجه های واریکوسل در آقایان و نشانه های آن

جلوگیری از ناباروری ناشی از واریکوسل [روش بدون جراحی]

آیا جراحی نکردن واریکوسل عوارضی دارد؟

خوش آمدید

بازگشت پسورد

رمز عبور برای شما می شود !

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *