عوارض مصرف کپسول مولتی ویتامین

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

عوارض مصرف کپسول مولتی ویتامین

محققان قرص جدیدی را تولید کرده اند که می تواند انسولین را مستقیما به دیواره معده بیاورد. سوال اینجاست که آیا تزریق انسولین به زودی تنها بخشی از

چه اصول و قوانینی برای فنگ شویی خانه و محل کار وجود دارد؟ چگونه میتوان انرژی مثبت بیشتری را به سوی خانه و یا محل کار خود فرستاد؟

در مورد فنگ شویی آشپزخانه چقدر می دانید؟ آیا محل قرار گیری آشپزخانه تان از اصول فنگ شویی طبعیت می کند؟ اگر می خواهید به زودی مشغول خانه

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی میوه ها چقدر اطلاعات دارید؟ ممکن است بخواهید در تزئین منزل خود از نماد میوه ها استفاده کنید. آیا می دانید کدام یک

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

پذیرش و چاپ تضمینی در معتبرترین مجلات تماس

کپسول مولتی دیلی از مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین های A، C، D ، آهن و روی و همچنین سایر ویتامین‌های مورد نیاز بدن بوده که به منظور تامین ویتامین و انرژی مورد نیاز بدن در بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمبود هر کدام از ویتامین‌ها موجب اختلال در عملکرد کلی بدن شده و ممکن است فرد را ضعیف کند. از فوایدی که مصرف کپسول مولتی دیلی به دنبال دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مولتی دیلی حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، ویتامین E، ویتایمن C، آهن، زینک و است. اگرچه مصرف این مولتی ویتامین می‌تواند برای سلامت کلی بدن مفید باشد اما این تنها در صورتی است که بدن شما با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی روبرو باشد. در غیر اینصورت نباید خودسرانه از چنین مکمل‌های غذایی استفاده کرد. مولتی دیلی محصول نیچرمید آمریکا بوده و در بسته‌های ۱۰۰ عددی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

در صورت مصرف صحیح و به اندازه عارضه جانبی خاصی ندارد

منبع: سایت ستاره 

چرا مصرف مولتی ویتامین اهمیت دارد؟ و چه ساعتی مناسب ترین زمان برای مصرف و جذب ویتامین ها است؟ این سوالاتی هستند که خیلی ها به دنبال جواب آن هستند.  شما حتی اگر از یک بره غذایی مناسب برخوردار باشید در حد درصد کمی هم که باشد لازم است نیازهای تغذیه ای بدن از طرق مصرف مولتی ویتامین ها برطرف شود. اگر هم ورزشکار هستید و یا رژیم دارید مصرف مولتی ویتامین ها ضرورت بیشتری پیدا می کند.

متأسفانه اغلب مردم این‌کار را نمی‌کنند و با مصرف تنها یک تا دو واحد میوه و سبزیجات مقدار کافی از ریز‌مغذی‌ها را دریافت نمی‌کنند. این در حالی است که برای دریافت ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن، باید حداقل ۵ واحد در روز میوه و سبزی مصرف شود. شاید به همین دلیل بعضی متخصصان برای مردم مولتی‌ ویتامین تجویز می‌کنند، چون اکثریت آن ها رژیم غذایی مناسبی ندارند.

چرا مصرف مولتی ویتامین ها مهم است؟

همانطور که بارها به این نکته اشاره کرده ایم، مولتی ویتامین ها هیچ وقت نمی توانند جایگزین مواد غذایی باشند، اما در شرایطی که رژیم و سبک غذایی شما نیاز بدن را تأمین نکند اینجاست که باید از مولتی ویتامین ها استفاده کنید. مصرف مولتی ویتامین ها به عنوان مکمل در کنار مواد غذایی، نه تنها موجب تأمین نیازهای تغذیه‌ای تأمین نشده از غذاها می‌شود بلکه در بسیاری موارد موجب پیشگیری یا کاهش عوارض یک بیماری می‌شود. برای مثال مصرف فولیک اسید در کم خونی و یا قرص‌های کلسیم + ویتامین D در پیشگیری یا کاهش عوارض پوکی استخوان و حتی پیشگیری از سرطان!

از مصرف خودسرانه مولتی ویتامین ها خودداری کنید، بهترین راه حل برای تأمین ویتامین ها مواد غذایی، میوه و سبزیجات هستند. مصرف خودسرانه ویتامین می تواند به سلامتی آسیب برساند.

عوارض مصرف کپسول مولتی ویتامین

چرا برخی مصرف مولتی ویتامین ها را همراه با غذا پیشنهاد می کنند؟  

ویتامین های محلول در چربی برای جذب به چربی نیاز دارند بنابراین آن ها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود. این ویتامین ها شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین K  هستند. در مورد مجموعه ای از ویتامین های گروه B مثل B 1 تا B 12 گفته می شود چون ما در حالت عادی این ویتامین ها را که از جمله ویتامین های محلول در آب هستند با غذا دریافت می کنیم پس بهتر است این ویتامین ها هم همزمان با خوردن غذا به خصوص میوه ها و سبزی ها مصرف شوند.

دقت کنید در صورتی که قرص آهن برای شما تجویز شده است از نوشیدن شیر و لبنیات و همچنین قرص کلسیم با آن خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد. ویتامین C هم از ویتامین های محلول در آب است اما تفاوت آن با دیگر ویتامین ها این است که فقط چند ساعت در خون می ماند و به سرعت از راه کلیه ها دفع می شود به همین علت برای کسب نتیجه بهتر، ویتامین C  بهتر است در هر سه وعده غذایی تقسیم و مصرف شود.

خوشبختانه ویتامین C تنها ویتامینی است که خوردن میزان بیش از نیاز آن دفع می شود و عارضه ای ندارد. ویتامین های محرک مثل ویتامین C، نباید قبل از خواب مصرف شوند زیرا شخص را بیدار نگه می دارد. بعضی ها معتقدند که آب مرکبات و ویتامین C خواب را برهم می زند اما این مورد تأیید نشده است.

ویتامین‌های محلول در آب مانند انواع ویتامین‌های B و C، الزاماً نیازی نیست همراه با غذا مصرف شوند، چه آنها را صبح بخورید چه شب، به راحتی جذب خواهند شد. دقت کنید که ویتامین C نباید قبل از خواب مصرف شوند چون ماده ای محرک است و شخص را بیدار نگاه می دارد.

معمولا برای خیلی ها پیش آمده که شنیده اند، صبح ها یا شب قبل از خواب بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین ها است، یا شاید هم شنیده باشید که مصرف آن ها با غذا جذب بهتری دارد. به عنوان مثال خیلی ها خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند زیرا کلسیم در شب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به دلیل اینکه کلسیم می تواند زمانی که در رختخواب هستید به خوابیدن تان کمک کند. برای مثال خوردن یک لیوان شیر را قبل از خواب به خاطر بسپارید.

پزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن ویتامین ها و املاح در زمان هایی می تواند جذب بیشتری داشته باشد یا برعکس همراه کردن آن ها با بعضی از خوراکی ها می تواند از اثربخشی آن ها بکاهد. اما در مجموع وعده نهار را می توان به عنوان بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین شناخت.

بهترین زمان برای استفاده از این قرص را می توان زمانی دانست که معده خالی باشد، چرا که هنگامی که معده خالی باشد بدن مقدار بسیار بیشتری آهن جذب خواهد کرد. اگر کسی پس از استفاده از قرص آهن به ویژه با معده خالی حالت تهوع پیدا کند می تواند آن را پس از غذا و قبل از خواب مصرف کرده و بلافاصله بخوابد.

هنگام مصرف مولتی ویتامین به این نکته توجه کنید

فیبر(مانند پوست میوه و یا سبزیجات) در روده می تواند مانع جذب ویتامین ها شود، زیرا به عنوان یک پوشش برای روده عمل می کند، بنابراین بهتر است قبل از مصرف فیبر ویتامین استفاده نکنیم. اگر از فیبر خوراکی هم برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است و لازم است که قرص های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند. چون فیبر مانع جذب ویتامین ها می شود در واقع پودرهای حاوی فیبر به عنوان پوششی برای روده عمل می کنند، بنابراین بهتر است مصرف فیبر را به صبح ها موکول کنیم و ویتامین ها را با وعده دیگری از غذا میل کنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

قبل از خرید و مصرف مولتی ویتامین این موارد را به خاطر بسپارید

از ویتامین‌هایی استفاده کنید که برچسب شرکت‌های تولیدکننده مطمئن و معروف را دارند. به این ترتیب اطمینان خواهید داشت که محصول مربوطه، واقعا حاوی همان مواد و ترکیباتی است که روی برچسب آن چاپ شده است. سن، جنسیت و شرایط جسمی خود را همواره در نظر بگیرید و مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که فرمول آن مخصوص شرایط شما باشد. از مکمل‌هایی استفاده کنید که فاقد هر نوع ماده مضر مثل قند، نشاسته، گلوتن یا رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی باشند .

در پایان

با توجه به نیاز بدن مولتی ویتامین ها و همچنین نیاز مبرم آن در شرایط خاص مانند بیماری،گروهی از سالمندان، برخی از کودکان، مبتلایان به بیماری های مزمن و همچنین کسانی که تحت رژیم های غذایی قرار دارند و یا ورزشکار هستند یا مبتلا به بیماری های گوارشی هستند توصیه می شود. با این وصف از خوردن خودسرانه مولتی ویتامین ها خودداری کنید، زیرا پزشکان تأکید می کنند خوردن نابجا و بدون تجویز ویتامین ها فقط از این جنبه که بخواهیم سلامت بیشتری داشته باشیم صحیح نیست و چه بسا ممکن است متحمل عوارض تجمع آن ها در بدنمان هم بشویم.  قرص‌های مولتی‌ ویتامین هم به هر حال دارو هستند و عوارض خاص خودشان را دارند و به همین دلیل توجهات ویژه‌ای را می‌طلبند.

به روز رسانی: ۹۷/۳/۲۰

تهیه و تدوین:اختصاصی elmezesh.com

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

چه مدت میشه مولتی ویتامین رو مصرف کرد ک ضرر نداشته باشه؟

کلاً زمانی میشه مصرف کرد که پزشک تشخیص بده و یا تغذیه ضعیف باشه، قانون خاصی نداره که چقدر باید مصرف بشه

ویتامین ها بر اساس حلالیت آن ها در آب و یا در چربی به دو گروه تقسیم می شوند، ویتامین های محلول در چربی و ویتامین های محلول در آب. ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است، روند جذب ویتامین های محلول در چربی مشابه جذب چربی

اگر از رفتن به سالن ورزشی، دویدن، یا تجهیزات ورزش خانگی خسته شده ‌اید، طناب زنی ورزش کم هزینه ای است که می توان آن را در یک فضای کوچک اجرا کرد. در طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی تقویت می­ شود و  آمادگی

تمرینات با وزنه از بخش های اصلی و بنیادی هر بره تمرینی است. هدف شما از تمرین هرچه باشد، کاهش وزن، افزایش وزن، عضله سازی یا حفظ فرم بدن، افزودن تمرینات با وزنه به بره تمرینی روزانه، شما را در رسیدن به هدف تان کمک خواهد کرد. ممکن است

آیا طناب زدن روی افزایش قد تأثیر دارد؟ سوالی که باعث شده شما در پی آن باشید تا به پاسخ آن دست یابید. بارها با این سوال مواجه می شویم و بسیاری معتقد بوده اند که ورزش هایی مانند والیبال و بسکتبال باعث افزایش قد می شود و تعدادی

دریافت کلسیم غذایی برای افراد کار ساده‌ای است. اما عده‌ای به دلیل رژیم‌های محدود شده‌ی غذایی یا کم غذایی، نمی‌توانند نیاز روزانه‌ی خود به کلسیم را تامین کنند. برای این افراد، منابع ارزان قیمت کلسیم مانند پوست تخم مرغ می‌تواند مفید باشد. در این مطلب از مجله علم

آیا شما با داستان آشیل آشنایی دارید؟ او یکی از بزرگ ‌ترین جنگجویان یونانی است. او ذاتا شکست ‌ناپذیر بود و تنها نقطه ضعفش ساق پایش بود. اگر آسیب این ناحیه را تجربه کرده‌‌اید، می‌دانید که چطور می‌تواند به معنای واقعی کلمه شما را از پا درآورد. این امر

تمرینات کاردیو یا هوازی یکی از مهمترین تمریناتی است که شما می توانید انجام دهید، چه بخواهید وزن خود را کاهش دهید یا چربی بسوزانید و یا سلامتی را بهبود ببخشید، بنابراین داشتن یک بره تمرینی هوازی مفید خواهد بود. شاید تنها تصور از تمرینات هوازی دویدن روی تردمیل یا

چربی اشباع شده و اشباع نشده در مواد غذایی گوناگون یافت می‌شوند. هنگامی که بحث خوراک سالم پیش می‌آید یا شما از آن دسته افرادی هستید که رژیم غذایی کم‌چربی را دنبال می‌کنید یا پُر چرب را دنبال می‌کنید این سوال مطرح می‌شود که چربی اشباع شده و اشباع

برای اینکه از اندامی متناسب برخوردار باشید یا مانند یک ورزشکار حرفه ای تمرین کنید، بدون شک راه سختی رو در پیش دارید! تمرینات مداوم و طاقت فرسا باعث خستگی  شما می شود و شاید برای تمرین در روز بعد انرژی نداشته باشید. اما می توانید با رعایت اصول

قدرت تستوسترون یک قدرت افسانه ای است. این هورمون عضله سازی را سرعت می‌دهد و باعث چربی سوزی می‌شود، همچنین باعث خواب بهتر و انرژی و بهبود سلامت کلی بدن نیز می‌شود. متأسفانه اغلب مردان بعد از سن ۳۰ سالگی دچار روند نزولی در سطح تستوسترون خون می

با عضویت در خبره مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به شما ارسال می‌شود.

 در یک پژوهش دقیق، عنوان شده افراد سالم که روزانه مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که هیچ ویتامینی مصرف نمی‌کنند، نه سالم‌ترند، نه عمر طولانی‌تری می‌کنند.

 حتما دیده‌اید که بعضی از پدر و مادرها شربت‌ها و ویتامین‌های مختلف را به کودکان خود می‌خورانند. شاید تبلیغ‌های مربوط به انواع ویتامین‌ها شما را هم جذب کرده‌اند. شاید هم بعضی از کودکان را می‌شناسید که ویتامین مصرف نمی‌کنند و سالم به نظر می‌رسند. ممکن است از خودتان پرسیده باشید آیا واقعا قرص های ویتامین لازمند؟ کدامیک از آنها بهترند و از هر کدام چقدر باید مصرف کرد؟ آیا ویتامین‌ها می‌توانند خطرناک باشند؟

 با آسمونی همراه باشید

 واژه «ویتامین» از «ویتا» به معنی «زندگی» و «آمین» که ترکیب موجود در بعضی از ویتامین‌هاست، گرفته شده است. ویتامین‌ها مانند مواد معدنی نیستند و در واقع ترکیبات مولکولی هستند، در حالی که مواد معدنی از یک عنصر تنها ساخته شده‌اند.

عوارض مصرف کپسول مولتی ویتامین

 با این تعریف همه ما به ویتامین نیازمندیم، بخصوص این که برای مردم استفاده روزانه از مولتی‌ویتامین بی‌خطر است، اما از نظر پزشکی این کار فقط صرف هزینه اضافی است.

 در یک پژوهش دقیق، عنوان شده افراد سالم که روزانه مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که هیچ ویتامینی مصرف نمی‌کنند، نه سالم‌ترند، نه عمر طولانی‌تری می‌کنند.

 از آنجا که بدن شما مقدار کمی ویتامین لازم دارد، با مصرف غذا بیش از آنچه که نیاز دارید، ویتامین دریافت می‌کنید. البته بعضی از افراد به علت رژیم غذایی خاص یا اختلال در جذب یک یا چند ویتامین نیاز به مصرف مکمل‌های ویتامینی دارند. توجه کنید که مصرف بیش از اندازه یک ویتامین می‌تواند خطرناک باشد.

طبقه‌بندی ویتامین‌ها

 متخصصان و منابع علمی، ویتامین‌ها را به انواع محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می‌کنند. این نوع تقسیم‌بندی بسیار درست است، زیرا بدن با آب و چربی به شیوه‌های مختلفی برخورد می‌کند. ویتامین‌های محلول در آب به سادگی از طریق روده جذب می‌شوند و توسط بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند و مقدار اضافی آنها از طریق ادرار دفع می‌شود.

 ویتامین مورد نیاز همواره از طریق رژیم غذایی تامین می‌شود و البته مصرف ویتامین‌های محلول در چربی توجه بیشتری را طلب می‌کنند. بعضی افراد نمی‌توانند ویتامین‌های محلول در چربی را جذب کنند، با این که رژیم غذایی آنها از نظر ویتامین کمبود ندارد.

 ویتامین‌های محلول در چربی می‌توانند در بافت‌های مختلف بدن مثل کبد ذخیره گردند . به همین علت مصرف زیاد آنها می‌تواند خطرناک باشد13 ویتامین اصلی شامل ویتامین‌های محلول در آب (تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ب6، فولیک اسید، ب12، پانتوتنیک اسید، بیوتین و ث)‌ و ویتامین‌‌های محلول در چربی (آ، د، ای و کا)‌ هستند.

چه کسانی به ویتامین اضافی نیاز دارند؟

 وقتی شواهد واضحی از کمبود یک ویتامین خاص وجود دارد، درمان بسیار ساده است، اما وقتی صحبت از استفاده دائمی ویتامین به میان می‌آید، نظرات متخصصان مختلف است.

 مردم هم اغلب نظر متخصصان را گوش نمی‌دهند و ویتامین‌هایی را مصرف می‌کنند که هیچ پزشکی توصیه نکرده است و خودشان را برای مصرف ویتامینی که به آنها توصیه می‌شود به زحمت نمی‌اندازند.

 شواهد علمی، مصرف منظم قرص ویتامین را برای افراد زیر توصیه کرده‌اند:

  1- خانم‌های باردار: مهم‌ترین ویتامین در این دوره اسید فولیک یا فولات است که برخی از اختلالات حین تولد، مانند اختلال لوله عصبی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، زنانی که در سن باروری قرار دارند و احتمال باردار شدن آنها وجود دارد، تشویق می‌شوند حتی سه قبل از شروع بارداری، اسید فولیک مصرف کنند.

  2- خانم‌ها در دوران یائسگی: به آنها مکمل ویتامین «د» همراه با کلسیم توصیه می‌شود تا از پوکی استخوان و سایر بیماری‌های استخوانی جلوگیری شود.

  3- افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی: مکمل اسیدفولیک به این افراد توصیه می‌شود، به خصوص آنهایی که هموسیستئین بالا دارند.

  4- گیاهخواران: به این گروه مولتی‌ویتامین توصیه می‌شود، زیرا بعضی ویتامین‌ها مانند ب12 فقط در منابع غذایی حیوانی وجود دارند. ریبوفلاوین (ویتامین ب2)‌، ویتامین «د» و ویتامین «آ» نیز برای آنهایی که گوشت یا غذاهای حیوانی مصرف نمی‌کنند لازم است. مصرف مولتی‌ویتامین به طور روزانه مقدار کافی از ویتامین‌ها را تامین می‌کند.

  5- سیگاری‌ها : مصرف ویتامین «ث» و اسیدفولیک باعث کاهش بیماری در افرادی می‌شود که سیگار زیادی مصرف می‌کنند.

  6- سالمندان: از آنجا که ضعف تغذیه در این گروه دیده می‌شود (به خصوص در آنها که بیمار و نحیف‌تر هستند)‌، کمبود ویتامین نیز شایع است. مولتی‌ویتامین برای پیشگیری از عوارض کمبود ویتامین در این گروه توصیه می‌شود.

آیا قرص های ویتامین خطرناکند؟

 در حالی که دریافت ویتامین از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌های ویتامینی برای سلامتی لازم است، باید توجه داشته باشید که محدودیت‌هایی هم در این زمینه وجود دارد.

 بد نیست عوارض مصرف طولانی مدت ویتامین با مقدار زیاد را بدانید؛ به عنوان مثال، مصرف بیش از اندازه ویتامین «» موجب سردرد، آسیب کبد، کوری و شکستگی در استخوان‌ها می‌شود.

 ویتامین «د» زیادی باعث سنگ کلیه، نارسایی کلیه، ضعف عضلانی، درد استخوان، کاهش اشتها و استفراغ می‌شود.

 زیادی نیاسین (ویتامین‌ ب3) موجب اسهال، استفراغ و آسیب کبدی و مصرف بیش از اندازه ویتامین ب6 موجب آسیب عصبی می‌شود.

 همچنین ویتامین «ث» بیش از حد می‌تواند سردرد، اسهال و سنگ کلیه را به همراه داشته باشد.

 پژوهش‌ها همچنان در حال انجام است و محققان با انجام آنها سعی می‌کنند ترکیبات ویتامین‌هایی را که از اهمیت بیشتری برخوردارند پیدا کنند و با اطمینان بفهمند که چه کسانی باید از آنها استفاده کنند.

 تا رسیدن به نتیجه نهایی شاید بعضی از مطالب به نظر ما کمی گیج‌کننده باشند. مصرف‌کنندگان همواره با بمباران توصیه‌های مختلف در زمینه مصرف ویتامین مواجه بوده‌اند و این تبلیغات توسط افراد یا شرکت‌هایی صورت می‌گیرد که سعی در فروش محصولاتشان دارند.

 آیا واقعا لازم است که ویتامین مصرف کنید؟ خیر؛ به خصوص اگر سالم هستید و دست‌کم 5 وعده میوه و سبزی در روز مصرف می‌کنید.

 اما اگر نگران این هستید که ممکن است رژیم غذایی شما جوابگوی نیاز ویتامینی شما نباشد، رژیم غذایی خود را عوض کنید و در نهایت اگر به مصرف ویتامین‌ها و شربت‌ها عادت کرده‌اید، روزانه فقط مولتی‌ویتامین مصرف کنید. این کار کم‌هزینه است و همه نیازهای ویتامینی شما را برطرف می‌کند و دست‌کم خیالتان راحت می‌شود!

و من را برای نظرات بعدی ذخیره کن.

بهترین قالیشویی های تهران

عوارض مصرف کپسول مولتی ویتامین

بهترین تابلوسازی های تهران

بهترین اتوبار و باربری های تهران

بهترین مشاورین املاک در تهران

بهترین آموزشگاه های آرایشگری زنانه در تهران

بهترین سالن های عقد و ازدواج در تهران

بهترین تالارهای پذیرایی در تهران

بهترین مراکز تاتو بدن در تهران

بهترین دفاتر وکالت و موسسات حقوقی در تهران

بهترین مراکز دريافت وام به ازای طلا در تهران

فروشندگان درب و پنجره آلومینیومی و UPVC در تهران

بهترین شرکت های فروش درب ضد سرقت در تهران

بهترین شرکت های فروش درب ضد سرقت در تهران

بهترین شرکت های طراحی، نظارت و اجرای پروژه ساختمانی در تهران

بهترین شرکت های ایزوگام و عایق های رطوبتی در تهران

بهترین فروشندگان لوازم اداری و تجاری، تجهیزات و مبلمان دفاتر در تهران

بهترین آژانس های مسافرتی در تهران

تبلیغات در آسمونی:

21-2272529

asemooni.com/advertising

سیمرغ طلایی پرواز

مجری ویزا و تور کانادا

www.goldensimurgh.com

جذابیت

طراحی سایت و سئو

www.jazabiyat.com

تهران تاتو

آموزش تاتو با مدرک بین المللی

www.tehrantattoo.com

شما

محل تبلیغات

لینک سایت شما

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *