عوارض مصرف چای زنجبیل



همانطور که میدانید دمنوش زنجبیل نیز یکی از اعضای خانواده دمنوش نیوشا می باشد و کاملا گیاهی و بدون هیچگونه افزودنی شیمیایی تولید میشود. چای ریشه زنجبیل مزایای زیادی برای سلامتی دارد. از جمله این مزایا می توان به تعادل سطح استرس، تسکین مشکلات سیستم گوارش، از بین بردن بیماری صبحگاهی، درمان سرماخوردگی و سرفه، از بین بردن التهاب، کاهش نشانه های دوره قاعدگی، سرکوب رشد تومورها، بهبود شرایط تنفسی و کاهش فشار خون اشاره کرد. اگر این چای زیاد مصرف شود می تواند به ناراحتی شکمی و التهاب منجر گردد یا در افرادی که به زنجبیل حساسیت دارند به آلرژی بیانجامد.

این دمنوش محبوب و قوی را می توان به راحتی تهیه کرد و سال هاست که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل گیاه گل دهنده ای است که بومی جنوب شرقی اسیاست هر چند این روزها در سرتاسر جهان کشت می شود. این ماده عمدتا در پخت و پز و کاربردهای پزشکی به کار می رود و اولین خط دفاعی در برابر سرماخوردگی و سایر مشکلات جسمی است

خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی این دمنوش به خوبی شناخته شده است و می تواند خواص ضد التهابی و اکسپکتورانتی داشته باشد. همین امر باعث می شود این چای برای بهبود سرماخوردگی و نشانه های سرفه عالی باشد و فرایند ریکاوری را سرعت ببخشد.عوارض مصرف چای زنجبیل

زنجبیل دارای ماده فعال gingerol است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارد و به کاهش درد و ناراحتی ناشی از التهاب در بدن همچون آرتروز و اختلال مفاصل، سردرد، تب، گرفتگی و درد عضلات کمک می کند.

چای ریشه زنجبیل سال هاست که برای درمان دوره های قاعدگی نظم و دردناک استفاده می شود. این ماده خاصیت ضد اسپاسم دارد و گرفتگی های دردناک را کمتر می کند.

یکی از مهم ترین خواص چای ریشه زنجبیل خاصیت ضد توموری وآنتی اکسیدانی اش است. مواد فعال در آن  می توانند از تشکیل تومور پیشگیری کنند و خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را کاهش دهند.

چای زنجبیل می تواند به طور مستقیم بر روی سلامت و عملکرد غده آدرنال که برای مدیریت صحیح هورمون استرس در بدن ضروری است نقش داشته باشد. وجود مقادیر اضافی از کورتیزول و سایر هورمون های استرس بر روی سطح فعالیت متابولیک اثر می گذارد و باعث می شود سیستم ایمنی اسیب پذیرتر گردد.  این چای می تواند مشکلات غده آدرنال را درمان کند و سطح استرس را کاهش دهد.

زنجبیل به هر شکلی برای درمان ناراحتی شکمی، گاز ، نفخ و گرفتگی مفید خواهد بود. این ماده برای حالت تهوع و استفراغ به خصوص نشانه های مرتبط با شیمی درمانی عالی است. زنان باردار در سه ماهه اول بارداری می توانند از این چای برای بهبود نشانه های بیماری صبحگاهی استفاده کنند.

ریشه زنجبیل را به ۵ الی ۶ قطه برش دهید. زنجبیل را به ظرف آب اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد. حرارت را کم کنید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۴ الی ۵ دقیقه با حرارت کم بجوشد. فلفل را به آن اضافه کنید و یک الی دو دقیقه بجوشانید. آن را از حرارت بردارید و اجازه دهید برای یک الی دو دقیقه خنک شود. عسل، آب لیمو و سیر را بدان اضافه کنید. ترکیب را خوب هم بزنید تا عسل حل شود.

همچنیم شما میتواند این دمنوش نیوشا را از سایت دمنوش شاپ تهیه نمایید.

چای ریشه زنجبیل برای سرفه و احتقان بسیار عالی است زیرا خاصیت ضد التهابی دارد به خصوص اگر در تهیه آن از نعناع و عسل نیز استفاده شده باشد.

زنجبیل را برش دهید. آن را به همراه نعناع در ظرف آب بریزید  و اجازه دهید بجوشد. ترکیب را بپوشانید و برای ۵ الی ۷ دقیقه اجازه دهید دم بکشد. آن را از روی حرارت بردارید و عسل را اضافه کنید. شما می توانید این چای را هر چند ساعت یکبار بنوشید تا سرفه تان بهتر شود. لازم نیست کل چای را به یکباره بنوشید.

نکته: می توانید کمی فلفل سیاه به این چای اضافه کنید که به از بین رفتن مخاط و کاهش احتقان کمک می کند.

نوشیدن این چای برای برخی از افراد می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد:

اگر این نشانه ها بروز کرد دیگر از چای استفاده نکنید. چای زنجبیل به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند پس اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید یا جراحی کرده اید از این چای استفاده نکنید. این عوارض جانبی در صورت بروز می کند که مقادیر چای استفاده شده در روز زیاد باشد. پس زیاده روی نکنید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

آیا چاقی و لاغری ارثی است؟ در جواب باید بگوییم: نه، چرا فرزندان افراد چاق مثل خودشان چاق می‌شوند؟ هرچند

در برخی از پک های لاغری نیوشا شما دمنوش کرن بری نیوشا را به عنوان یک دمنوش لاغری خواهید

چاقی یک بیماری مزمن است و مثل هر بیماری مزمن دیگری نیاز به درمان دارد. با توجه به فراوانی

در این مقاله قصد داریم یکی دیگر از دمنوش های لاغری نیوشا را به شما معرفی کنیم. این دمنوش

یک دمنوش نیوشا دیگر را در اینجا معرفی خواهیم کرد. دمنوش به لیمو خواص بسیاری به همراه دارد اما

در این مقاله میخواهیم به اصولی بپردازیم که کسانی که میخواهند از دمنوش های گیاهی استفاده کنند، باید بدانند. قبل

زمانی که یک روز استرس زا و پرمشغله را پشت سر می گذارید قطعا به خواب خوبی نیاز خواهید

چای سفید یک درمان عالی برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود زیرا خاصیت پزشکی و انتی اکسیدانی

چند توصیه برای کاهش وزن  خوب فرض کنید که برای کاهش وزن آماده اید اما از شنیدن داستان های معمول

مطالعات نشان می دهد چای سبز می تواند برای پوست شما مفید باشد: اگر ۱۷ آگوست سال ۲۰۰۰ را به

شماره تماس ما:   91188556

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *