عوارض مصرف چای بلوبری

آکنه کیستیک، نوع شدیدی از آکنه است که به صورت برآمدگی های حساس، بزرگ و قرمز رنگی در عمق پوست ظاهر می شوند. آکنه کیستیک دردناک است و به سختی درمان می شود و در صورت ماندگاری طولانی به مدت چند ماه، باعث بروز لکه هایی بر روی پوست می شوند. درمان های موثر عبارتند از ایزوترتینوئین خوراکی، قرص های ضدبارداری و رتینوئید موضعی. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی آکنه کیستیک می پردازیم و راه های درمان

در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام،  بعضی از راه های طبیعی سفید کردن دندان را که شما شنیده اید، پیشنهاد می کنم. همچنین بررسی می کنیم هر متد شامل چه چیزهایی می شود، چطور روی دندان هایتان اثر می گذارد و ریسک های ممکن آن را چک می کنیم. اگر شما دنبال این نوع سفید کردن هستید، احتمالا دلایلی وجود داشته است: می خواهید بدانید که جایگزین طبیعی به جای استفاده از مواد شیمیایی مثل هیدروژن پراکسید وجود دارد یا خیر. می خواهید

عوارض مصرف چای بلوبری

آفتاب سوختگی لب ‌ها نسبت به سایر قسمت ‌های بدن، دردناکتر است. آفتاب سوختگی لب ‌ها، دارای علائم خاصی بوده و تشخیص زود هنگام این علائم، مهم است.

فاسیای کف پا چیست؟ شرایطی است که به منجر به درد شدید در انتهای پاشنه پا می شود. این عارضه به دلیل التهاب در قسمت ضخیم بافتی ایجاد

با اینکه اندازه آفت دهان چند میلی متر نیست، ولی می تواند ناراحتی های زیادی در دهان شما ایجاد کند. در حالی که این آفت ها در

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه


چای بلوبری که از ترکیب برگ بلوبری و بلوبری خشک تهیه می شود حاوی مقادیر بالایی آنتوسیانین ها، ترکیبات پلی فنول و ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B و ویتامین K، پتاسیم، منگنز، روی و آهن می باشد.

ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص چای بلوبری برای سلامتی، لاغری و بارداری و طرز تهیه و روش مصرف چای بلوبری را ارائه کرده ایم.

چای بلوبری با سم زدایی و پاک سازی روده ها به دفع چربی های بدن کمک کرده و با افزایش سوخت و ساز بدن به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

پس از نوشیدن چای بلوبری شما احساس سیری می کنید، در واقع چای بلوبری با کاهش اشتها به جلوگیری از پرخوری کمک کرده و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

عوارض مصرف چای بلوبری

نوشیدن چای بلوبری باعث افزایش متابولیسم شده و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود، علاوه بر این آنتی اکسیدان های موجود در این چای باعث افزایش انرژی در تمرینات ورزشی می شود.

چای بلوبری مقادیر بالایی پتاسیم دارد که به عنوان یک وازودیلاتور عمل کرده و با کاهش فشار خون بالا به پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی کمک می کند.

علاوه بر این گفته می شود که مقادیر بالای آنتوسیانین های موجود در چای بلوبری هم خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

آنتی اکسیدان های موجود در چای بلوبری از رسوب پلاک در مغز جلوگیری کرده و خطر ابتلا به آلزایمر، زوال عقل و سایر بیماری های نروژنیک را کاهش می دهد.

اسید گالیک یک آنتی اکسیدان طبیعی در بلوبری است که می تواند التهاب بدن را کاهش دهد و برای درمان معده درد، یبوست و اسهال و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

مقادیر بالای ویتامین C و آنتوسیانین های موجود در چای بلوبری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید می باشد.

همچنین چای بلوبری با افزایش تولید گلبول های سفید خون به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های سرطان و تومور را کاهش می دهد.

ویتامین A موجود در چای بلوبری باعث تقویت بینایی شده و خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.

الاژیک اسید موجود در چای بلوبری باعث سم زدایی و پاکسازی کلیه ها شده و با کاهش سطح اگزالات موجود در بدن سنگ کلیه را درمان می کند.

چای بلوبری با افزایش ترشح انسولین و بهبود مقاومت به انسولین به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک می کند.

علواه بر این گفته می شود که نوشیدن چای بلوبری خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

آهن موجود در چای بلوبری با افزایش تعداد گلبول های قرمز خون باعث بهبود گردش خون شده و به درمان کم خونی و علائم کم خونی مانند خستگی کمک می کند.

مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در چای بلوبری باعث تقویت بدن زنان در دوران بارداری می شوند، فشار خون بالا را کاهش می دهند و به تقویت استخوان ها در دوران جنینی کمک می کنند.

2-3 قاشق چای خوری چای بلوبری آماده که از فروشگاه تهیه کرده اید یا برگ و میوه بلوبری که خودتان خشک کرده اید را در دو فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 1 دقیقه بماند تا دم بکشد، چای را صاف کنید و 1 قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

چای بلوبری را می توان گرم یا سرد با یخ به عنوان یک شربت سرو کرد.

گفته شده که بهترین زمان مصرف چای و دمنوش بلوبری برای افزایش انرژی روزانه، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و لاغری و کاهش وزن 2 دقیقه قبل از هر وعده ی غذایی می باشد.

در ادامه بخوانید : خواص شگفت انگیز میوه بلوبری برای سلامتی

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.



تومان18,

تأثیر دمنوش بلوبری نیوشا در صاف شدن چربی های شکم بی نظیر است. این دمنوش نیوشا به عنوان یکی از اصلی ترین دمنوش های لاغری نیوشا در پک لاغری نیوشا وجود دارد. اخیرا محققان طی پژوهش جدید اعلام کرده اند که استفاده از تمشک آبی می تواند پس از مدتی چربی های شکمی را از بین ببرد.

مطالعه ای جدید ثابت کرده که موش هایی که در رژیم غذایی آنها تمشک آبی به میزان فراوان گنجانده شده ، بعد از مدتی چربی شکمی خود را از دست داده اند. گفتنی است که این نوع چربی ارتباط قوی با ابتلا به دیابت و بیماری قلبی دارد.

دمنوش بلوبری که یک دمنوش لاغری نیز شناخته میشود، از برگ های خشک بوته  بلوبری تهیه می شود که در فارسی به آن زغال اخته آبی یا تمشک آبی نیز می گویند. بلوبری طعم علف مانندی دارد و در برخی از موارد با بلوبری های خشک طعم دار می شود تا مزه شیرین تر، میوه ای تر و رنگ بنفش تندتری به آن ببخشد.  برگ های بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف هستند و همین امر باعث می شود مزایای مختلفی همچون کاهش سطح چربی خون و محافظت از بدن در برابر هپاتیت C را داشته باشند.

عوارض مصرف چای بلوبری

برگ های بلوبری سرشار از پی فنول هستند که نوعی آنتی اکسیدان طبیعی است. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۹ که در مجله Journal of Medicinal Food منتشر شد نشان می دهد  صرف نظر از اینکه برگ ها از بوته بلوبری وحشی به دست آمده باشند یا  اینکه به صورت صنعتی تهیه شده باشند، ظرفیت آنتی اکسیدانی چای تهیه شده از بلوبری بسیار بالاست. دانشمندان این مطالعه اطمینان داده اند که برگ های این گیاه در آب داغ قرار گرفتند و همانند دم کردن دمنوش بلوبری در منزل، به خوبی دم کشیدند. یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۳ که در مجله Journal of Medicinal Food منتشر شد نشان می دهد محتوای آنتی اکسیدانی دمنوش بلوبری به اندازه ای بود که می توانست در درمان نشانه های فیزیولوژیکی بیماری اضمحلالی عصبی همچون عملکرد کاهش یافته مغز و اختلالات روانی مفید و موثر باشد.

مواد تشکیل دهنده دمنوش بلوبری ( هم برگ ها و هم توت) در برگیرنده آنتوسیانین است که جزو آنتی اکسیدان های مهم موجود در میوه هایی با رنگ تیره همچون بلوبری است. همانطور که می دانید آنتوسیانین ها محلول در آب هستند و به همین خاطر مزایای آن ها زمانی که به صورت چای مورد استفاده قرار می گیرند نمایان خواهد شد. یکی از مطالعات منتشر شده در مجله American Journal of Clinical Nutriton در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد  افزایش مصرف آنتوسیانین به عنوان مکمل و به شکل غذاهای غنی از آنتوسیانین همچون بلوبری، می تواند خطر ابتلای زنان و مردان به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

دمنوش بلوبری به طور طبیعی در برگیرنده آنتی اکسیدانی به گالیک اسید است. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله Molecules در سال ۲۰۱۳، اسید گالیک خاصیت ضد التهابی و ضد آلرژی دارد.  همانند آنتوسیانین ها، گالیک اسید نیز محلول در آب است و در چای بلوبری یافت می شود. محققان دریافته اند که اسید گالیک می تواند مقدار التهاب مرتبط با واکنش ]ای آلرژیک را کاهش دهد. این موضوع موجب می شود اسید گالیک یک ماده مفید و ضد التهاب طبیعی برای حساسیت باشد به خصوص زمانی که در کنار دگزامتازون( داروی ضد التهابی) مورد استفاده قرار می گیرد. گالیک اسید زمانی که به همراه دگزامتازون مورد استفاده قرار می گیرد می تواند به عنوان یک عامل ضد التهابی تاثیر بهتری نسبت به مصرف تنهای آن برای بدن داشته باشد.

زمانی که می خواهید در منزل چای دم کنید، مقدار چایی که مورد استفاده قرار می دهد، دمای آب و مدت زمانی که برای دم کشیدن آن اختصاص می دهید بر روی محتوای تغذیه ی و نیز طعم چای تاثیر خواهد گذاشت. برای تهیه چای بلوبری، دو قاشق چایخوری از بلوبری را در آب بریزید. برای اینکه بتوانید از مزایای انتی اکسیدانی آن بهره مند شوید، چای را در ۸ اونس آب و به مدت ۳۰ دقیقه آماده کنید و اجازه دهید دم بکشد. آب باید تقریبا به درجه جوش که تقریبا ۲۰۳ درجه فارنهایت است رسیده باشد. اگر دوست داشتید می توانید مقدار برگ و آب را دو یا سه برابر کنید و در ظرف بزرگ تری چای خود را آماده سازید. می توان دمنوش بلوبری را به صورت داغ یا سرد میل کرد.

چای بلوبری مزایای بسیار شگفت انگیزی برای بدن دارد که از جمله این مزایا می توان به توانایی آن برای محافظت از بدن در برابر سرطان، تقویت سلامت قلب، افزایش  تراکم استخوان، بهبود سیستم ایمنی، پیشگیری از دژنراسیون ماکولا، بهبود عملکرد شناختی، کاهش خطر ابتلا به دیابت و افزایش سلامت کلیه اشاره کرد. با این حال نوشیدن چای بلوبری در برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی اندکی همچون حساسیت به این گیاه را در پی داشته باشد. درد و ناراحتی شکمی و اسهال نیز  در صورت مصرف بی رویه این چای ممکن است بروز نماید.

چای بلوبری با دم کردن برگ های خشک بوته بلوبری به دست می اید. از آنجایی که این برگ ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هستند می توانند برای سلامت بدن بسیار مفید باشند. بلوبری در چند دهه اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این  موضوع به خاطر آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در آن و اثرات مثبتی است که بر روی سلامت کلی بدن دارد.  بوته این میوه بومی آمریکای شمالی است اما چند قرن قبل به اروپا نیز معرفی شده است . در حال حاضر می توان این بوته را در بخش های جهان مشاهده کرد. رایج ترین گونه این گیاه، Vacciniumcyanococcus است که اکثریت قریب به اتفاق مزایای آن برای سلامتی از غلظت بالای آنتوسیانین ها،ترکیبات پلی فنولی  و سایر مواد شیمیایی گیاهی  و نیز ویتامین A، C،B، K، پتاسیم، منگنز، روی و آهن نشئت می گیرد.

نوشیدن چای بلوبری، برای افرادی که نشانه های آب مروارید، سیستم ایمنی ضعیف، دمانس، بیماری آلزایمر، دیابت، عفونت های کلیوی، کلسترول بالا، پرفشاری خون، پوکی استخوان ، متابولیسم پایین، کمبود مواد مغذی و کم خونی و افرادی که در معرض انواع مختلفی از سرطان هستند انتخاب هوشمندانه ای است.

دمنوش بلوبری به روش های مختلف می تواند سلامت سیستم قلبی عروقی را افزایش دهد. این ماده سرشار از پتاسیم است و همین امر برای کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به آترواسکرولوز، سکته و حملات قلبی بسیار مفید است. ثانیا غلظت بالای پروآنتوسیانین ها در بلوبری، باعث می شود این ماده برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی بسیار موثر باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در این دمنوش قدرتمند می تواند با پیشگیری از استرس اکسیداتیو و رسوب پلاک در مغز ، عملکرد شناختی را بهبود ببخشد. اینکار ارتباطات عصبی را بهبود می بخشد و از بروز بیماری هایی همچون آلزایمر، دمانس و سایر بیماری های عصبی پیشگیری می کند. ترکیبات فعال در بلوبری می تواند از بروز چنین بیماری هایی پیشگیری نماید.

گارلیک اسید موجود در بلوبری به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند و می تواند التهاب موجود در کل بدن را کاهش دهد. با کمک به ایجاد تعادل در سطح باکتری های روده، هضم و گوارش بهبود می یابد، ناراحتی شکمی کمتر می شود، نفخ  و گرفتگی شکم کمتر می شود و نشانه های اسهال یا یبوست بهبود می یابد.

 سیستم ایمنی ما به کمک ویتامین C و آنتوسیانین های موجود در چای بلوبری به خوبی تقویت می شود. ویتامین C تولید گلبول های سفید خون را تحریک می کند و به عنوان یک انتی اکسیدان عمل می کند. این در حالیست که آنتوسیانین ها با رادیکال های ازاد مبارزه می کند و اثر آن ها را قبل از اسیب به سلول ها، خنثی می نمایند.

 ویتامین A موجود در چای بلوبری بدین معناست که این نوشیدنی گیاهی می تواند به پیشگیری از بیماری های چشمی و تقویت بینایی کمک کند. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در مبارزه با دژنراسیون ماکولا عمل می کند و بروز مروارید چشم را کندتر می کند.

دو اسید موجود در این چای یعنی اسید الاجیک و اسید هیپوریک به سم زدایی از مجاری مثانه و دیواره آن کمک می کند. علاوه بر این، وجود چنین ترکیبات فعالی در چای بلوبری می تواند سطح اگزالات را در بدن کاهش دهد. اگزالات زیاد به سنگ کلیه منجر می شود.

دمنوش بلوبری می تواند سطح قند خون را با بهینه سازی عملکرد پانکراس، افزایش ترشح انسولین و بهبود مقاومت به انسولین در بدن، کاهش دهد. افرادی که از دیابت یا سایر شرایط توسعه یافته رنج می برند، می توانند از این چای برای پیشگیری و البته درمان استفاده نمایند.

برخی از مطالعات انجام شده نشان می دهد مصرف چای بلوبری می تواند با افزایش سطح تراکم استخوانی و کاهش خطر پوکی استخوان مرتبط باشد.  اگرچه سطح مواد معدنی در برگ های بلوبری زیاد نیست اما به اندازه ای هست که بتواند مواد معدنی بدن را افزایش دهد و باعث تقویت استخوان ها شود.

آهن نیز در چای بلوبری موجود است و همین امر باعث جذب آن در سیستم گوارش می شود. این ماده یک ترکیب کلیدی در گلبول های قرمز خون است و همین امر اکسیژن رسانی به بدن و بافت ها را افزایش می دهد. جریان خون بهبود یافته می تواند سطح انرژی را کند و از بروز نشانه های کم خونی پیشگیری نماید.

بلوبری  به خاطر تاثیر خوبی که بر روی سرطان دارد ،به عنوان یک ماده فوق العاده شناخته شده  است. این موضوع به خاطر آنتوسیانین های موجود در این چای است. با نوشیدن چای بلوبری ، اسید گالیک و سایر انتی اکسیدان ها می توانند خطر ابتلا به سرطان روده، پروستات، سینه، ریه و دهانه رحم را کاهش دهند.

 تهیه دمنوش بلوبری در منزل بسیار ساده و سریع انجام می شود. تنها چیزی که بدان نیاز دارید، برگ های خشک شده بلوبری، آب داغ و شیرین کننده طبیعی همچون عسل است. افراد چای بلوبری را با خود توت تهیه می کنند اما برگ های آن منبع غنی از مواد مغذی است و حتی کافئین نیز دارد. برگ های خشک شده بلوبری را می توان از فروشگاه های معتبر خریداری کرد. اگر دوست دارید از بلوبری وحشی و برگ های آن استفاده کنید قبل از جمع آوری، اطمینان حاصل کنید که برگ های درستی را انتخاب می کنید. برخی از گونه های توت وحشی ممکن است برای سلامت بدن خطرناک باشند.

مواد تشکیل دهنده:

 ابتدا آب را بجوشانید و حرارت آن را کم کنید تا به آرامی بجوشد. آب جوش ممکن است برخی از آنتی اکسیدان ها را خنثی کند.

برگ های بلوبری را به ترکیب اضافه کنید.

 اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد.

چای را صاف کنید و به آن عسل یا شکر اضافه نمایید.

 چای بلوبری نیز همانند هر ماده دیگری ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد و این ها تقریبا به مشکلات معدی روده ای و واکنش های آلرژیک محدود می شوند. با اینحال برخی از افراد قبل از نوشیدن چای بلوبری باید محتاط باشند.

مبینا – اردیبهشت ۲, ۱۳۹۷

یکی از خوشمره‌ترین دمنوش های شما هست. من طعمش رو خیلی دوست دارم

شما *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

چای بهارنارنج اثراتی مشابه دیازپام در كاهش اضطراب و استرس

عوارض مصرف چای بلوبری

یکی از برجسته ترین خواص دارچین، تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هاست و برای بهبود یا پیشگیری از سرماخوردگی یا ضعف بدنی، چای دارچین می تواند بهترین داروی طبیعی باشد.

دمنوش معجزه آسا، نقش موثری در تسریع کاهش وزن، بهبود زخم معده، بهبود عملکرد جنسی، ترمیم و جلوگیری از پیری پوست

شماره تماس ما:   91188556

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *