عوارض مصرف هروئین در مردان

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است



مواد مخدر پدیده ای است که تمام کشورهای دنیا با آن درگیر هستند. بسیاری از دولت ها با این معضل به مبارزه می پردازند و سعی دارند سردسته باندها و قاچاق چیان را برای همیشه نابود سازند. در سال های نه چندان دور مصرف کنندگان از مواد سنتی استفاده می کردند، در حالی که امروزه مواد خطرناکی مانند کراک و فلاکا رواج پیدا کرده است. با این حال یک ماده از روزهای گذشته تا به حال همواره مورد توجه قرار داشته: هروئین.

هروئین یکی از گران ترین و مضر ترین مواد مخدر جهان به شمار می رود و مصرف آن آسیب های جدی به همراه خواهد داشت. علی رغم آنکه این ماده تا به حال از جنبه های بسیاری مورد بررسی قرار گرفته، اما حقایقی درباره آن وجود دارد که کمتر کسی آن ها را شنیده است. ما در این مقاله قصد داریم ۱۸ حقیقت تکان دهنده درباره هروئین را به شما اطلاع دهیم. تا پایان همراه باشید.

پس از جمع آوری شیره گل خشخاش و پالایش آن، مرفین حاصل می شود. پس از ترکیب مرفین با «استیک انیدرید» (همان ماده ای که برای ساخت آسپرین استفاده می شود) واکنش رخ می دهد و به این ترتیب هروئین حاصل می گردد.

هروئین به صورت تزریق، دود کردن و یا استشمام، ماده ای بسیار اعتیاد آور به شمار می رود. روش مصرف آن تاثیری در موضوع ندارد و این ماده به سرعت وارد مغز خواهد شد. به علاوه مصرف مستمر هروئین باعث می شود که بدن مقدار بیشتری از آن را بطلبد و پس از گذشت مدت کوتاهی از شروع، میزان زیاد تری از آن را برای ایجاد همان تاثیر درخواست نماید. این امر به اعتیاد منجر می گردد.

عوارض مصرف هروئین در مردان

هنگامی که هروئین در سال ۱۸۹۸ میلادی توسط شرکت آلمانی بایِر به صورت اولیه تولید گشت، به عنوان دارویی برای درمان اعتیاد به مرفین و مبارزه با بیماری سل فروخته شد.

این پودر یکی از گران ترین مواد مخدر جهان به شمار می رود. هزینه مصرف متوسط و روزانه یک شخص می تواند به ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار (۵۶۰ تا ۹۴۰ هزار تومان) برسد.

تقریبا ده سال پیش، قیمت خیابانی یک بسته استاندارد هروئین حدودا ۵۰ تا ۱۵۰ دلار برای خلوص ۲ تا ۳ درصدی بود. در سال ۲۰۱۴ قیمت یک بسته با خلوص ۷ تا ۱۰ درصدی ۱۰ دلار برآورد می شد. هرچه خلوص هروئین باشد، راه مصرف آن ساده تر خواهد بود. در خلوص پایین تنها راه برای تاثیر گذاری تزریق است.

معتادانی که در شهر های ساحل شرقی آمریکا مانند نیویورک و فیلادلفیا حضور داشتند، به علت خرید و فروش آهن های بدون استفاده به «به درد نخورها» معروف شده بودند.

جالب است بدانید که هاینریش درسر شیمی دان آلمانی که در راس پروژه هروئین قرار داشت، به این ماده اعتیاد پیدا کرد. دارویی که او انتخاب نمود سرانجام به مرگ خودش منجر گشت.

از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ میلادی، تعداد نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله ای که به مصرف این ماده روی آوردند، ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

ترکیبی از هروئین سیاه مکزیکی و ماده ای به «Tylenol PM»، هروئین پنیری را به وجود می آورد. این ماده بسیار گران و البته خطرناک است. مصرف آن عملکردهای حیاتی بدن مانند تنفس و ضربان قلب را کند می کند و در نهایت به مرگ منجر می شود.

تنها ۱۲ هفته پس از مصرف، فرد به صورت کامل اعتیاد پیدا می کند. دقیقا همین مدت نیز طول می کشد تا مصرف کننده بتواند این ماده را کنار بگذارد. علائم ترک پس از سه روز به اوج خود می رسند.

خارش، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، آهسته شدن تنفس، ظاهر کسل و خواب آلودگی، از نشانه های اعتیاد به هروئین هستند. همچنین مردمک چشم مصرف کننده به مرور کوچک تر می شود.

هروئین ماده ای مسکن است و می تواند مصرف کننده را به حالت خواب ببرد. خواب عمیق ناشی از مصرف در برخی موارد به قدری عمیق است که نمی توان فرد را بیدار کرد. شاید خیلی از معتادها دوست داشته باشند به این حالت برسند، اما این مرحله آغاز مصرف بیش از حد خواهد بود.

یکی از عوارض شایع مصرف هروئین، خارش بیش از حد بدن است. مواد مخدر می تواند در بدن التهاب ایجاد نماید و باعث شود که ماده هیستامین تولید گردد. این ترکیب در واقع واکنش بدن به حساسیت است و سوزش پوست را به همراه خواهد داشت. بسیاری گمان می کنند که خارش در اثر ناخالصی ماده به وجود می آید، در صورتی که قضیه کاملا برعکس است و این امر از خلوص هروئین حکایت دارد.

در سال های نه چندان دور، جنبشی شکل گرفت که در آن مدل های مشهور خودشان را به شکل یک معتاد در می آوردند. رنگ پریدگی و دایره های سیاه دور چشم ها، از نشانه های آن ها به شمار می رفت. این جنبش هنگامی فراگیر شد که نوع ارزان تر هروئین از کشور کلمبیا وارد خاک آمریکا گشت. همین امر تعداد مصرف کنندگان را به شدت افزایش داد.

یکی از راه هایی که همواره برای قاچاق این ماده مورد استفاده قرار گرفته، پنهان کردن آن در بدن است. این کار توسط شخصی که به «پِیک» ملقب شده بود، انجام می گرفت.

پژوهش ها نشان داده که اگر نوزاد در شکم مادر در معرض هروئین قرار داشته باشد، این احتمال وجود دارد که بچه به صورت معتاد به دنیا بیاید.

اگر کسی تصمیم به ترک این ماده داشته باشد، ۷۲ ساعت طول خواهد کشید که نشانه های اولیه و نقطه اوج ناشی از این کار ظاهر گردد. پس از این مرحله باید چند ماه بگذرد تا فرد به طور کامل پاک شود.

فردی که به طور مداوم این ماده را مصرف کند، به تدریج حواس خود را از دست داده و بدنش نیز بی حس می گردد. حس بویایی و چشایی تقریبا از بین رفته و قوای دیگر بدن نیز تحلیل می رود.

خدایا هیچ کسی و هیچ خانواده ای رو درگیر اعتیاد به این ماده لعنتی نکن

زنده باد خدا از دهنت بشنوه و برادرخواهرای معتادم رو نجات بده.

کاش هرویین مصرف میکردم متادون نمیخوردم ازچاله به چاه

من ۳۰سالمه ۸ساله ازدواج کردم یه دختر ۲ساله دارم. باورش برای خودم سخت شده اما من الان ۱۴ساله هروئین مصرف میکنم بقدری از این کارم خسته شدم که عاجز شدم واقعا احتیاج به کمک عزیزام دارم بتونم این لعنتی پرزور و پوزه شو به خاک بمالم. تازه بعد از ۱۴سال از مصرف فهمیدم هرویین دلیل اصلی سردردهای شدیدمه. سردردهایی که بعضی اوقات با دیدن ذره ای نور چراغ بیچارم میکنه. من آدمم انسانم زنم و دخترم و عاشقانه دوست دارم فقط خدا میدونه درددل من چقدر بزرگه. این مشکل مالی لعنتی هم برای ترک کردن شده معضل که نتونم حالاحالاها ترک کنم. خوشحال شدم مطالب خوبتون و خوندم و لطفا برام دعا کنید بتونم از زندگیم بیرونش کنم و از این سردردهای دردآلود و مانع از کسب درامد خلاص شم. کوچیک همه شما امروز ۱۱/۶/۹۷

شما سلام برادر مراجعه کن به جمعیت انسانی کنگره۶۰حتما نتیجه میگیری

متادون بخور روزی نیم سی سی کم کن من ۱۰۰بارترک کردم خواستی ز بزن ۰۹۱۸۹۰۰۲۰۹۱فقط کمپ نری

پیام بده کمکت میکنم راحت شی خیلی زود

من حقیقآخسته شدم دیگه از زندگی سیرم کمپ نمیخوام برم، چطور میتونم از شر این لعنتی خلاص بشم، ممنون میشم کمک کنید

۲۸ساله هرویین مصرف کردم اومدم ترک کنم ازچاله به چاه افتادم,بامتادون متادون,ترک نداره کاش همان هرویین مصرف میکردم

سلام من قبلابه‌متادون وشیشه اعتیادداشتم ولی الان هرویین مصرف میکنم ودیگه شیشه ومتادون مصرف ندارم چطورمیتونم ترکش کنم

سلام،دوست عزیز فقط برو کنگره ۶۰.قطعا درمان میشی.

من حقیقآخسته شدم دیگه از زندگی سیرم کمپ نمیخوام برم، چطور میتونم از شر این لعنتی خلاص بشم، ممنون میشم کمک کنید

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.

عوارض این ماده مخدر بسیارزیاد است، ولی به چند مورد اشاره می شود:

1 – اعتیاد و مصرف مداوم

2 – تغییر ساعات خواب و بیداری

3 – افسردگی

4 – بی توجهی به وضع بهداشت فردی

عوارض مصرف هروئین در مردان

5 – سوء تغذیه و کاهش وزن

6 – یبوست مزمن

7 – تیره شدن رنگ پوست

8 – کاهش میل جنسی، اختلال نعوظ در مردان

9 – به هم خوردن قاعدگی در زنان

1 – تضعیف سیستم ایمنی

11 – عفونتهای ریوی

12 – عوارض تزریق (آبسه یا عفونت پوست، مغز، قلب، استخوان، کبد، کلیه و ابتلاء به کزاز– هپاتیت، ایدز)

13 – مسمومیت و مرگ به دنبال مصرف زیاد مقادیر مواد.

در صورت مشاهده هر نوع اشکال و یا برای ارسال نظرات و پیشنهادهای خود می توانید با تکمیل فرم زیر ما را در جریان قرار دهید.
برای تکمیل کردن فرم بازخورد اینجا را کلیک کنید.

اخبار پژوهشی این پایگاه بر اساس نتایج استخراج شده از یافته‌های پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، لذا صحت و سقم خبر منتسب به تهیه کننده خبر می‌باشد.

کلیه حقوق این وب سایت و مطالب آن متعلق به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و هر استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

○CITIZEN シチズン 1918年、当初は尚工舎時計研究所としてCITIZEN(シチズン)は誕生しました。193年に「市民に親しまれるように」との意を込め社名をシチズン時計株式会社と改め、一時は戦争に翻弄されながらも国内最大手の時計メーカーとして成長して来ました。クォーツ時計が主流となる前には電磁テンプ式時計の国産化を、またアメリカのブローバ社と共に立ち上げた現シチズン電子にて音叉式腕時計の国産化にも成功しており、現在ではチタン外装や表面硬化技術、太陽光発電、電波修正などの最新技術を駆使した高品質な製品を生み出しています。社名を冠した「ザ?シチズン」ブランド以外にも、タレントの劇団ひとりも愛用している「カンパノラ?コレクション」や映画「デス?ノート」にも主人公の着用品として出てきた「オルタナ」などのラインや、「Q&Q」「ウィッカ」等のセカンドラインなど多くのラインがあります。時計以外でも、電卓、電子辞書、血圧計などでも有名です。

ABOUT

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *