عوارض مصرف مولتی ویتامین تراپوتیک

مولتی ویتامین تراپوتیک برای پیشگیری یا درمان کمبود ویتامین ها در بدن استفاده میشود که میتواند به دلایل مختلف ایجاد شود از جمله:  رژیم غذایی ناسب، برخی از بیماری ها و یا بارداری. ویتامین ها نقش مهمی در بدن داشته و برای حفظ سلامتی ضروری هستند.

این دارو معمولا روزانه یک نوبت و بصورت خوراکی مصرف میشود. راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید و دارو را طبق دستورات پزشک مصرف کنید. از این دارو بیش از مقدار توصیه شده توسط پزشک استفاده نکنید.

برای حصول نتایج بهتر دارو را بصورت منظم و روزانه در یک زمان معین و مشخص مصرف نمایید.

برخی از مواد بکار رفته در ترکیب مولتی ویتامین تراپوتیک:

یبوست، اسهال یا ناراحتی معده میتواند رخ دهد. این عوارض معمولا موقتی هستند و طی هماهنگ شدن بدن با دارو از بین میروند. درصورتی که هریک از این علایم از بین نرفت و یا رو به وخامت گذاشت به پزشک اطلاع دهید.

عوارض مصرف مولتی ویتامین تراپوتیک

بسیاری از افرادی که از تراپوتیک استفاده میکنند عوارض جانبی جدی را تجربه نمیکنند.

واکنش شدید آلرژیک به تراپوتیک نادر است در هر صورت اگر متوجه علایم واکنش آلرژیک شدید فورا به اورژانس مراجعه کنید. این علایم میتواند شامل جوش های پوستی، خارش، تورم (به ویژه در صورت، زبان و گلو)، سرگیجه و مشکل در تنفس باشد.

پیش از مصرف تراپوتیک درصورت داشتن حساسیت نسبت به این دارو یا سایر مواد، پزشک را در جریان بگذارید. این دارو میتواند حاوی برخی از مواد غیر فعال باشد که میتوانند سبب بروز حساسیت شوند.

پیش از مصرف این دارو درصورت داشتن هریک از موارد زیر به پزشک اطلاع دهید:

برخی از برند های مولتی ویتامین تراپوتیک میتوانند حاوی فولیک اسید باشند. درصورتی که به کمبود ویتامین B12 مبتلا هستید پیش از مصرف به پزشک اطلاع دهید. فولیک اسید میتواند نتایج برخی از آزمایش های پزشکی مرتبط با کمبود ویتامین B12 را تحت تاثیر قرار دهد. عدم درمان کمبود ویتامین B12 میتواند سبب مشکلات جدی عصبی (مانند نوروپاتی محیطی) شود.

درصورتی که باردار هستید پیش از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. همچنین این دارو میتواند وارد شیر مادر شود. پیش از آنکه به نوزاد خود شیر دهید با پزشک مشورت کنید.

درصورت مصرف بیش از حد (اووردوز) و داشتن علایم جدی مانند مشکل در تنفس و از حال رفتن فورا به اورژانس مراجعه کنید. علایم مصرف بیش از حد میتواند شامل موارد زیر باشد:

در صورت فراموش کردن مصرف دارو: نوبت از دست رفته دارو را به محض یادآوری، مصرف کنید. اگر تقریبا نزدیک به زمان مصرف نوبت بعدی هستید، از مصرف مقدار از دست رفته چشم پوشی کنید. برای جبران کردن داروی از دست رفته، داروی اضافی مصرف نکنید.

دارو را در دمای اتاق و دور از تابش نور و رطوبت نگهداری کنید.

تداخلات دارویی میتوانند چگونگی عملکرد داروها را در بدن تغییر دهند. درمورد تمام داروهای مصرفی، ویتامین ها و یا داروهای گیاهی پزشک را در جریان بگذارید و از شروع یا توقف خودسرانه مصرف داروها اجتناب کنید.

اگر برند مورد استفاده شما حاوی آهن است از مصرف همزمان آن با موارد زیر  خودداری کنید:

درمورد شیوه صحیح این داروها همراه با مولتی ویتامین تراپوتیک با پزشک مشورت کنید.

همچنین اگر برند مورد استفاده شما حاوی فولیک اسید است و درصورتی که از داروهای ضد تشنج مانند فنی توئین استفاده میکنید؛ با پزشک مشورت کنید.

این دارو میتواند نتایج برخی از آزمایشات پزشکی را تحت تاثیر قرار داده و سبب نتایج اشتباه شود. درصورت انجام آزمایش های پزشکی، پزشک معالج را مطلع سازید.

اگر هنوز سوالی در رابطه با مولتی ویتامین تراپوتیک دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد دار

نوشته شده در 22 مرد 1397

مرجع : www.webmd.com

دیدگاهی در رابطه با مولتی ویتامین تراپوتیک ثبت نشده است.

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.




۱٫ Multi Vitamin Plus Mineral
فراورده های مولتی ویتامین مینرال جهت تامین ویتامین و املاح در بیمارانی که از تغذیه ی کافی برخوردار نبوده یا رژیم غذایی آنها فاقد مواد غذایی ضروری و کافی است و یا در افراد خاصی مثل بانوان باردار و شیرده کاربرد دارد.

اجزای مولتی ویتامین+مینرال شامل موارد زیر می باشد:

عوارض مصرف مولتی ویتامین تراپوتیک

Vtamin A 5 IU
Vtamin D 4 IU
Vtamin E 3 IU
Vtamin B1 1.5 mg
Vtamin B2 1.7 mg
Nicotinamide 2 mg
Vtamin B6 2 mg
Vtamin B12 6 mcg
Vtamin C 6 mg
Folic Acid .4 mg
Calcium 125 mg
Iodine 15 mcg
Iron 18 mg
Magnesium 1 mg

۲٫ Multi Vitamin Therapeutic
این فراورده ها در بیماران دارای کمبودهای ویتامینی مورد استفاده دارد. این نوع مولتی ویتامین در حالات مرضی که نیاز به مواد غذایی و ویتامین ها افزایش می یابد مانند اعتیاد به الکل، پر کاری تیروئید، آسیب یا بیماری شدید یا در مواردی که جذب، مصرف یا دفع ویتامین ها غیر طبیعی است، مانند سندرم سوءجذب مصرف می شود.

 

اجزای مولتی ویتامین تراپیوتیک شامل موارد زیر می باشد:

Vtamin A 25 IU
Vtamin B1 2 mg
Vtamin B2 5 mg
Nicotinamide 5 mg
Vtamin B6 1 mg
Vtamin B12 5 mcg
Vtamin C 15 mg
Biotin .25 mg
Vtamin D 1 IU
Vtamin E 1 mg
Folic Acid 1 mg
ملاحظات:
۱٫ این مولتی ویتامین ها را به عنوان یک مکمل بی ضرر تلقی نکنید و اگر پزشک یا متخصص تغذیه آن را توصیه نکرده مصرف نکنید. پس سوال کدام بهترند؟ بی مورد است، چون هر کدام کاربرد خودشان را دارند و مصرف خودسرانه ی هیچ یک توصیه نمی شود.

۲٫ به ویژه در مورد مولتی ویتامین تراپیوتیک که دوزهای ویتامینی آن بالاتر است مراقب هایپر ویتامینوز ویتامین A باشید و تاکید می کنم سر خود تراپیوتیک را مصرف نکنید.

۳٫ اگر دقت کرده باشید، متوجه می شوبد که مولتی ویتامین اول غیر از ویتامین ها حاوی املاح معدنی هم هست و این فرق مهم آن با مولتی ویتامین تراپیوتیک است، ضمن آن که ویتامین های موجود در تواپیوتیک دوز بالاتری دارد و مثلا مقدار همین ویتامبن A در نوع تواپیوتیک ۵ برابر مقدار آن در مولتی مینرال است. (ویتامین های دیگرش هم همینطورند.)

سلام. من پسر 5 ماهه ای دارم که از شیرخشک تغذیه میکند، بدلیل سختی مراقبت از او گاها ساعتها فرصت نمیکنم غذا بخورم یا غذایم نصفه میماند، خیلی عصبی شده ام، بدلیل ریزش وحشتناک موهای سرم گاهی پیش همسرم هم روسری سر میکنم. آیا میتوانم یکروز درمیان یا هرروز مولتی ویتامین مینرال مصرف کنم؟ متشکرم.

سلام مصرف دارو در دوران بارداری و شیر دهی باید طبق نظر پزشک صورت گیرد و از مصرف خود صرانه مکملها (مولتی ویتاینها ) خودداری شود

مصرف خود سرانه ی چه دوز های پایین و چه بالای تمام مکمل های غذایی در دراز مدت عوارض زیر را خواهد داشت :

۱_سرطان ریه و پروستات (مصرف زیاد ویتامین e)

۲_نارسایی کلیوی ( مصرف زیاد کلسیم )

۳_ ریزش مو (مصرف خود سرانه ی مولتی ویتامین ها)

۴_سردرد و صرع و قلیایی شدن خون و ایجاد لخته ی خونی و سنگ کلیه و ..

پس چه بهتر است که حتما قبل از مصرف خودسرانه با پزشک متخصص و متعهد مشورت نمایید .

سالم چه زمانی برای مصرف این دارو در طول روز مناسب است؟ برای مرزشکار بدنساز

سلام بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها و مکمل های معدنی در حین صرف غذا است.اگر ویتامین ها را با شکم خالی مصرف کنید ممکن است تا بدنتان نتواند انها را به طور کامل جذب کند و حتی ممکن است دچار ناراحتی معده شوید

سلام .برای کسی که مشکل کمبود ویتامین دارد و هر هفته دو سه بار ویا به علت احتلام غیر ارادی در شب دچار ضعف جسمانی شده حصوصا مشکل در قسمت غضرف ها و اسنخوان چه ویتامین هایی و چه اندازه توصیه میشه. البته من روزانه یک قرص مواتی ویتامین تراپوتیک مصرف میکنم از دو ماه پیش تا الان.

سلام
من از چند سال پیش با نظر مربی بدن سازی ام مولتی ویتامین مینرال مصرف میکنم، امسال که مربی ام عوض شد؛ مربی جدید مولتی ویتامین تراپوتیک رو تجویز کرد، سوال من اینه که مصرف این دو برای من چه تفاوتی داره، آیا این مسئله ممکنه خطری برای من داشته باشه؟!
با تشکر فراوان

با سلام
دوست گرامی تفاوت این دو در ترکیب آنهاست هر دو ویتامین ها و املاح زیر را دارند :
A,B1,B2,B6,B12,C,D,E,Nicotinamide,Folic Asid,آهن و منگنز
ولی در بعضی موارد با هم تفاوت می کنند از جمله اینکه ترکیب کلسیم بکار رفته و منگنز بکار رفته متفاوت بوده در نوع تراپوتیک بیوتین وجود دارد ویک سری عوامل دیگر که در نوع مینرال وجود ندارد
فراورده های مولتی ویتامین تراپوتیك ممكن است در بیماران مبتلا به كمبود ویتامین ها مفید باشند . این فراورده ها در امراضی كه نیاز به مواد غذایی و ویتامین ها افزایش می یابد، مانند اعتیاد به الكل، پركاری تیروئید، آسیب یا بیماری شدید یا در مواردی كه جذب، مصرف و دفع ویتامین ها غیر طبیعی است، مانند سندرم سوءجذب، مصرف می شود.
فراورده های مولتی ویتامین مینرال جهت تأمین ویتامین ها در بیمارانی كه از تغذیه كافی برخوردار نبوده یا رژیم غذایی آنها فاقد مواد غذایی ضروری وكافی است و همچنین در بیمارانی كه نیاز به این مواد به طور موقت در آنها افزایش یافته است (مانند زنان باردار و در دوران شیردهی) مصرف می شود.
.

سلام۲۷سالمه یه دختر۷ساله دارم زیر چشام گود افتاده وپوستم داره چروکاش میشه اشکال نداره مولتی ویتامین مصرف کنم روزی یه قرص

سلام دوست عزيز شما باید با مشاوران تغذیه صحبت نمایید گودی و تیرگی زیر چشم در موارد کم خونی و اختلالات تیروئید مشاهده می شود که باید از نظر این بیماریها بررسی شوید در درجه اول بهتر است آزمايش دهيد و بدن خود را از نظر ميزان ويتامين ها بسنجيد در درجه دوم بهتر است آب زياد مصرف كنيد به همراه خواب كافي و قرص قوی 1 میلی ویتامین سی بخور و استرس را از خود دور كنيد استرس وکم خوابی باعث تشدید تیرگی و گودی زیر چشم می شود . باسباس

مرسی از راهنمایی خوبتون

سلام من ریزش موی شدید گرفتم میتونم از کپسول تراپیوتیک استفاده کنم؟جواب میده؟

سلام اگر کمبود یک ماده مغذی باعث ریزش مو شما شده با دریافت مقدار کافی و لازم آن می توان مشکل را برطرف کرد
اصولا دریافت کم ویتامین های گروه B به خصوص B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک و املاحی مانند گوگرد، منیزیم و روی باعث ریزش مو می شود
مصرف این مکمل ها باید با توصیه و مشورت پزشک باشد و از مصرف خودسرانه آنها جداً خودداری کنید

سلام خسته نباشین قرص مولتی ویتامین مینرال واسه چاقی هم خوبه؟؟؟

سلام مولتی‌ویتامین‌ها باعث افزایش وزن نمی‌شونددر حقیقت مصرف مولتی‌ویتامین در افراد دچار اضافه‌وزن باعث کاهش وزن هم می‌شود. بسیاری از مولتی‌ویتامین‌ها ممکن است با هدف افزایش وزن در افرادی که کم وزن هستند و یا دچار سوءتغذیه‌اند یا به هر دلیل نیاز به افزایش وزن دارند به افراد توصیه شوند. اما این تأثیر افزایش وزن و افزایش اشتها فقط در افراد کم وزن ایجاد می‌شود نه افرادی که دچار چاقی و اضافه‌وزن‌اند.
برای افزایش اشتها می تونید از قرص مخمر استفاده کنید حتی استفاده از ویتامین ث تا ۳۰۰۰ واحد در روز کمک زیادی در افزایش اشتها دارد حتی میتونید از مکمل ها استفاده کنید که همراه رژیم غذایی ( استفاده از مواد غذایی با کالری بالاتر )نتیجه مطلوب را ببینید بهترین منبع دریافت املاح و ویتامین ها همان غذایی است که می خورید چرا که آمادگی جذب آنها در بدن است . البته مکمل های ویتامینه می توانند برای گروه خاصی – مانند افراد گیاهخوار ، کسانی که روزانه کمتر از ۱۶۰۰ کالری دریافت می کنند ، خانم های باردار و کسانی که به دلیل بیماری قادر به جذب مواد مغذی خاصی نیستند – مفید واقع شود

سلام. من ۲۱ سالمه و ورزش بدنسازی و همچنین فوتبال انجام میدم.
میخاستم ببینم روزی چن عدد قرص ویتامین تراپوتیک مصرف کنم و چه ساعتایی؟
من در حین ورزش احساس ضعف میکنم و ب قول معروف کم میارم.

سلام یکی کفایت میکنه اونم سعی کن با یع وعده غذایی مثل نهار مصرف کنی دلایل زیادی هست که باعث بی حال ضعف میتونه بشه ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد کمبود برخی از ویتامین ها نیز همراه با ضعف و بی حالی است که می توان به ویتامین های گروه B به خصوص B2 و B6 و نیاسین اشاره کرد که با کمبود آن فرد دچار تحریک پذیری و عصبی بودن ، ضعف و بی حالی می شود و در صورتی که فردی از الگوی غذایی ناسبی پیروی کند احساس ضعف و بی حالی کرده و باید گفت با الگوی غذایی نابسامان فرد به درجاتی از ضعف و بی حالی دچار می شودبه نظر من یه چک اپ کامل کن ازمایش بده

بازم سلام. ضعفی که میگم در اون حد شدید نیس. از لحاظ تغذیه ای هم برم اینجوریه که
صبح ها دیر بیدار میشم و یک صبحانه مختصر میخورم. ساعت حدودن یک ناهار میخورم قبل باشگاه همیشه سیب زمینی آب پز دو عدد متوسط میخورم بعده باشگاه هم شام میخورم.
مکمل ورزشی هم مصرف نمیکنم.
قد من ۱۷۷ و وزنم ۵۷ کیلو هستش. نظرتون چیه؟

خوردن مولتی ویتامین مینرال بطور مداوم تا چند ماه بیضرر میتونه باشه؟

سلام باید صورت دوره ای از مولتی ویتامین مینرال استفاده کنی البته باید توسط یکی از متخصصین تغذیه توصیه های لازم به شما بشود البته شما بهتره با مصرف روزانه ۵-۶ واحد میوه و سبزی،۲-۳ واحد گوشت یا حبوبات و ۲-۳ واحد شیر و لبنیات در روز براحتی میتوان کلیه نیازهای بدن به ریز مغذی ها را تامین نمود و نیازی به مصرف مکمل ها نخواهد بود.

سلام.
من هفته ای یک بار آمپول ویتامین ب کمپلکس ب ۱۲ تزریق میکنم.
قرص تراپوتیک هم روزانه مصرف میکنم.
مصرف قرص با وجود تزریق آمپول مضر نیستش؟
باشگاه بدن سازی میرم.

عوارض مصرف مولتی ویتامین تراپوتیک

باسلام
خیلی خوبه که به ویتامین ها اهمیت می دی ولی باید بگم سرخود خوردن بیش از حد هم ممکن خیلی خوب نباشداگرچه هیچ دارویی جای مواد غذایی را نمی گیره البته هیچ نیازی نیست که شما بخواهید به صورت خودسرانه ب- کمپلکس تزریق کند، بلکه با مصرف میوه و سبزی تازه و مواد غذایی مختلف می تونی این ویتامین ها را دریافت کنی
برخی غذاها دارای اثر تداخلی با تزریق ویتامین B12 می باشند، از جمله:
الکل، آنتی بیوتیک ها، سایمتیدین، کلشیسین، اسید فولیک، متوتروکسایت، نئومایسین، پاراآمینوسالیسیلیک اسید ( Paser)، فنوباربیتال، فنی توئین، مکمل های پتاسیم، پیریمتادین (Daraprim) و برخی ترکیبات ویتامینی
متاسفانه بسیاری از افراد نمی دانند که مصرف بی رویه ویتامین ها نیز خطرناک است و می تواند باعث مسمومیت شود بهتر است برای دوز دقیق داروها به یک متخصص تغذیه مراجعه کنی

با سلام من ۲۴ سالمه و کمی لاغرم بخصوص صورتم برای پر شدن صورت مصرف مولتی ویتامین میتونه تاثیر گذار باشه؟

سلام ببخشید من هیچ مشکل خاصی ندارم ولی به توصیه پزشک(البته بدون هیچ ازمایشی)مولتی ویتامین مصرف میکنم و میگه کلا برای همه خوبه حالا و دز دارو تونقدی بالا نیست که مشکل ایجاد کنه حالا میخواستم بدونم اگه الکی بخوری چ پسر چ دختر چ عوارضی داره اخه همه نوشتن مثله همه ی داروها عوارض داره ولی ننوشتن چی پزشکم به من گفت هیچ مشکلی نداره و خوبه میخواستم نظر شمارو هم بدونم ممنون

راستی مولتی ویتامین مینرال مصرف میکنم ممنون

سلام میخواستم بدونم مصرف روزانه دو قرص در ماه چهارم بارداری ضرری نداره

البته قرص مولتی ویتامین مینرال

با سلام کلیه خانم های باردار از پایان ماه چهارم تا سه ماه بعد از زایمان باید روازنه یک عدد کپسول مولتی ویتامین ساده یا مولتی ویتامین مینرال مصرف نماینددو عدد زیاده

سلام خسته نباشیذ من رژیم غذایی سختی دارم میخواستم بدونم کدوم مولتی ویتامین مفید تره مولتی ویتامین مینرال یا تراپوتیک? و برای جلوگیری از ریزش مو همین مولتی ویتامین ثاثیر داره ? ممنون میشم جواب بدین

توضیحات کامل راجب مولتی ویتامین ها
معمولا مقادیر کافی از ویتامینها و املاح معدنی از یک رژیم غذایی متعادل بدست می آید و افراد سالمی که از یک رژیم غذایی معمولی و کافی استفاده می کنند، به مصرف اضافی ویتامینها نیاز ندارند. فرآورده های مکمل مولتی ویتامین جهت تأمین ویتامین ها در بیمارانی که از تغذیه کافی برخوردار نبوده یا رژیم غذایی آنها فاقد مواد غذایی ضروری و کافی است، مصرف می شود. با این وجود در صورت امکان، رژیم هایی که فاقد مواد غذایی ضروری بوده یا به میزان کم حاوی این مواد هستند، باید تصحیح شوند.
الف) هشدارها :
۱- این فرآورده را بیش از مقدار تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید.
۲-از مصرف سایر فرآورده های درمانی بدون تجویز پزشک خودداری کنید.
۳- این فرآورده را با شیر، فرآورده های لبنی، مکملهای کلسیم یا آنتی اسیدهای حاوی کلسیم مصرف نکنید.
۴- قبل از مصرف این فرآورده در خصوص سایر داروها و یا مکملهایی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.
۵-کپسول را بعد از غذا و با یک لیوان پر آب مصرف کنید.
۶-کپسول را کاملاً بلعیده و از جویدن، شکستن و خرد کردن آن خودداری کنید.
۷-فرآورده را بطور منظم مصرف کنید تا از منافع آن بهره مند شوید.
۸-از مصرف سایر فرآورده های مولتی ویتامین ۲ ساعت قبل و یا ۲ ساعت بعد خودداری کنید.
۹-در صورت بروز واکنشهای آلرژیک نظیر راش، کهیر، آنژیوادم، گیجی، سر درد، بی خوابی، بی اشتهایی و کاهش سرعت ضربان قلب سریعاً به یک مرکز پزشکی مراجعه نمائید.
۱۰-فراموش نکنید که تغذیه مناسب مهمترین و بهترین راه برای دریافت مواد مغذی و ویتامین هاست. اگر تغذیه شما مناسب و مقدار کافی آب باشد مطمئناً شما مواد مغذی کافی خود را از رژیم غذایی خود دریافت می کنید. در صورت عدم مصرف یک رژیم غذایی متعادل کپسول امین- مولتی ویتامین مینرال کمک می کند که شکاف تغذیه ای را کاملاً پر نماید.
ب) نحوه و مقدار مصرف :
یک کپسول در روز بعد از غذا می باشد.
پ) منع مصرف :
حساسیت به هر یک از اجزاء این فرآورده می باشد.
ج) مسمومیت:
در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه شده بیمار را سریعا به بیمارستان مسمومین منتقل نمائید.
چ) شرایط نگهداری:
دارو را دور از نور و رطوبت و در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری کنید.
دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

سلام نیلو بهترین مکملهای ویتامینی و املاح برای جلوگیری از ریزش مو
دریافت کم ویتامین های گروه B به خصوص B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک و املاحی مانند گوگرد، منیزیم و روی باعث ریزش مو می شود.
ویتامین های گروه B به خصوص B5 ( اسید پانتوتنیک) و B3 ( نیاسین) نقش مهمی در رویش مو دارند. در آزمایشات حیوانی نشان داده شده که اسیدهای آمینه در ضخامت مو موثر هستند. بعنوان مثال دریافت کم منیزیم در موش های آزمایشگاهی باعث ریزش موی زیادی در آنها شد. کمبود بعضی ویتامین های گروه B مثل بیوتین و اینوزیتول نیز باعث ریزش مو می شود.
البته این کمبودها را می توان با تغذیه صحیح و مناسب جبران کرد.
دریافت مکمل های ویتامینی در بعضی موارد باعث رشد مو شده است. مردانی که دچار کمبود B6 هستند اغلب دچار ریزش مو می شوند. حتی کمبود اسید فولیک باعث طاسی بعضی مردان می شود. مطالعات حیوانی نشان داده دریافت طبیعی و نرمال این ویتامین ها باعث می شود موها به وضعیت قبلی خود برگردند.
دریافت دوز بالای ویتامین A (صد هزار واحد بین المللی در روز ) برای یک مدت طولانی، باعث ریزش مو می شود ، ولی قطع دریافت آن مشکل را حل می کند.
بطور کلی اگر کمبود یک ماده مغذی باعث ریزش مو شود، با دریافت مقدار کافی و لازم آن می توان مشکل را برطرف کرد.
در زیر تعدادی از مکمل ها و مقدار مصرف آنها را برای شما آورده ایم.
*تذکر : مصرف این داروها و مکمل ها باید با توصیه و مشورت پزشک باشد و از مصرف خودسرانه آنها جداً خودداری کنید ، زیرا ممکن است برای شما مشکل ساز شود.
اسیدهای چرب ضروری :
اسیدهای چرب ضروری ( روغن بذرکتان، روغن ماهی و روغن گل پامچال منابع خوبی هستند) حالت مو را خوب می کنند و از خشکی و شکنندگی آن جلوگیری می کنند.
مقدار مصرف : ۵۰۰ میلی گرم در روز
* توجه : این مکمل را به کودکان ندهید.
ویتامین های گروه B :
این گروه ویتامین ها نقش مهمی در حفظ سلامتی و رشد مو دارند. مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B شامل: حبوبات ( مثل لوبیا و نخود )، هویج ، گل کلم ، سویا، مخمر خوراکی، سبوس غلات، آجیل و تخم مرغ است.
برای تأثیر بیشتر، غیر از منابع غذایی ویتامین های گروه B از مکمل های آنها (مثل شربت B- کمپلکس ) نیز استفاده کنید.
ویتامین B3 ( نیاسین) : سه بار در روز و هر بار ۵۰ میلی گرم.
ویتامین B5( اسید پانتوتنیک) : سه بار در روز و هر بار ۱۰۰ میلی گرم.
ویتامین B6 ( پیریدوکسین) : سه بار در روز و هر بار ۵۰ میلی گرم.

بیوتین
در حفظ سلامتی پوست و مو تأثیر بسیاری دارد و حتی می تواند از ریزش مو در آقایان جلوگیری کند. موادغذایی غنی از بیوتین را به مقدار زیاد مصرف کنید یا مکمل خوراکی آن را بخورید.
منابع غذایی بیوتین شامل: مخمر، برنج قهوه ای، نخودسبز، عدس، جو، سویا، دانه آفتابگردان و گردو است.
مقدار مصرف : سه بار در روز و هر بار ۵۰ میلی گرم.
اینوزیتول
برای رشد مو ضروری است.
مقدار مصرف : دو بار در روز و هر بار ۱۰۰ میلی گرم.
ویتامین C
ویتامین C جریان خون را در پوست سر بهبود می بخشد و از دیواره مویرگ های خونی که خون را به فولیکول های مو می رسانند، حفاظت می کند.
مقدار مصرف : ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ میلی گرم در روز.
ویتامین E
دریافت اکسیژن را افزایش می دهد و باعث گردش بهتر خون در پوست سر می شود. سلامتی و رشد مو را بهبود می بخشد.ویتامین E بعنوان یک آنتی اکسیدان نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند.
از آنجایی که سلامتی موها با سلامتی سیستم ایمنی مرتبط است، می توان گفت ویتامین E با تقویت ایمنی بدن، رشد موها را افزایش می دهد.
مقدار مصرف : ابتدا با ۴۰۰ واحد بین المللی (IU) در روز شروع کنید و کم کم آن را به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین المللی در روز برسانید. واحد بین المللی مثل میلی گرم، یکی از واحدهای اندازه گیری است.
روی
با تقویت ایمنی بدن، رشد موها را تحریک می کند.
مقدار مصرف : ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در روز . از این مقدار مصرف نکنید.
سایر مواد مغذی
کوآنزیم Q1 :
کوآنزیم Q1 گردش جریان خون را در سر بهبود می بخشد. مقدار اکسیژن بافت ها را افزایش می دهد. همچنین برای حفظ سلامتی قلب بسیار مهم است. ۶۰ میلی گرم در روز مصرف کنید.
L- سیتئین و L- متیونین :
دو اسیدامینه ای که حالت، کیفیت و رشد موها را بهبود می بخشند و از ریزش مو جلوگیری می کنند.
مقدار مصرف : ۵۰۰ میلی گرم دو بار در روز و با معده خالی .

سلام دلایل ریزش مو در زنان
علت ریزش مو در زنان مانند مردان ژنتیکی است و معمولاً به صورت پراکنده یا کل مو را شامل می‌شود و به منطقه خاصی از سر محدود نمی‌گردد. اگر چه در برخی از زنان نازک شدن موها و ریزش آن از سن ۳۰ سالگی آغاز می‌شود، ولی معمولاً سال‌ها طول خواهد کشید تا آنها متوجه نازکی و ریزش موهای‌شان شوند. این نازک شدن موها کاملاً طبیعی و فیزیولوژیک است و با بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد. عوامل ریزش مو در زنان به نسبت مردان است و شرایطی از جمله کم خونی و بیماری تیروئید از مهم‌ترین آنهاست. اگر چه مطالعات نشان می‌دهند که ممکن است طاسی از طریق ژن منتقل شود، ولی اکنون موضوع در حال بررسی است. خانم‌ها باید به نکات زیر توجه داشته باشند:
داشتن موهای بلند لزوماً به معنای فشار به ریشه مو نیست.
شامپو کردن، ریزش مو را افزایش نمی‌دهد و فقط به ریزش موهای مرده و مستعد کمک می‌کند. رنگ کردن و سشوار مو، موجب افزایش ریزش مو نخواهد شد؛ اما دکلره قوی و کشیدن موها به سمت عقب و وارد کردن فشار بیش از حد به فولیکول مو، موجب ریزش می‌شود. بارداری تغییرات بی‌شماری در بدن ایجاد می‌کند و بر روی موها تأثیر می‌گذارد. بسیاری از زنان احساس‌ می‌کنند در دوره بارداری موهای آنها پرشت‌تر شده است. این موضوع معمولاً به چرخه رویش مو مربوط می‌شود؛ ولی دلیل قطعی آن مشخص نیست. در برخی خانم‌ها نیز برعکس، بارداری موجب ریزش مو می‌شود که دلیل آن تغییرات هورمونی بدن است و معمولاً بعد از زایمان و یا در طول یک دوره شش ماهه کاهش می‌یابد. علت دقیق این موضوع نیز ناشناخته است.
درمان ریزش مو در خانم‌ها: درمان ریزش مو در خانم‌ها شامل استفاده از ماینوکسیدیل (Rogaine)، پیوند مو، استفاده از پودر مو، کلاه گیس و اضافه کردن موهای مصنوعی به موهای طبیعی می‌باشد. توجه داشته باشید که خارش پوست سر نیز هم در مردان و هم در زنان می‌تواند موجب ریزش مو شود و این خارش ممکن است ناشی از شوره سر باشد. در هر صورت علت هر چه باشد، حتماً باید درمان شود. برای درمان شوره می‌توان از کرم‌های کورتیزونی موضعی یا لوسیون‌های کاهش خارش سر و یا شامپوهای کتوکونازول استفاده کرد.

بهترین داروهایی برای افزایش تراکم موها ماینوکسیدیل و مولتی ویتامین است

سلام دوستان معرفی یک غذای معجزه دار برای جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن مو
پس از آزمایشهای متعدد این نتیجه به دست آمده است که نقص عمده غذایی ما ایرانیان برنج خوار، کسر ویتامینهای (ب) موجود در سبوس برنج است. زیرا ما برنج سفید کرده را که فاقد ویتامین بوده و دارای ماده ضد ویتامین است می خوریم و سبوس آنرا که مخزن ویتامینهای (ب) می باشد دور می ریزیم.

برنج مانند گندم از دو قسمت تشکیل شده است قسمت خارجی که چلتوک دارد و قسمت داخلی مواد نشاسته ای می باشد.

قسمت خارجی دارای ویتامین (ب) به مقدار زیاد است ولی قسمت داخلی نه تنها ویتامین (ب) ندارد بلکه ماده ایست که ویتامین (ب) را رسوب می دهد و از این جهت کسانی که برنج سفید کرده می خورند مبتلا به مرض مخصوصی می گردند که بری بری دارد.

سبوس غلات مانند گندم، جو، ارزن و برنج منابع مهمی از ویتامینهای (ب) هستند. عده ای از چینیها برنج را به صورت چلتوک می خورند و همیشه سالم بوده، موی سرشان سفید نمی شود و نمی ریزد. این فواید و مزایا همه در سبوس برنج است که ما آنرا دور می ریزیم و در نتیجه اعصاب قوی نداریم و به رماتیسم و عرق النساء و نقرس مبتلا می شویم. موی سرمان یا می ریزد یا زود سفید می شود و سایر عوارض کمبود ویتامین (ب) نیز در ما دیده می شود.

برنج کته بهتر است یا چلو؟

حال ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که برنج کته بهتر است یا چلو؟ عده ای کته را قوی تر و مفیدتر می دانند و معتقدند که در چلو ویتامینهای برنج در آب حل شده و خارج می شود.

عده ای به عکس کته را غذایی سنگین و دیرهضم می دانند. البته خاصیت ضد ویتامین (ب) که در قسمت داخلی برنج وجود دارد در کته محسوس است و در چلوهای صاف شده کمتر می باشد و از این رو کته را حتما بایستی با پیاز خورد ( پیاز ماده ای ضد عمل برنج دارد یعنی عملا ضد ویتامین (ب) برنج را خنثی می کند ) ولی چنانچه برنج را با چلتوک بپزند این ضرر وجود ندارد.

اگر برنج را بی چلتوک پخته و صاف نمایند ویتامین های (ب) و (ث) و همچنین ویتامین (پ پ) آن در آب حل شده و دور ریخته می شود و ممکن است شخص را مبتلا به برص و بیماری بری بری نماید.

در هر حال برنج سفید کرده چون ویتامین ندارد چلو آن بهتر از کته می باشد زیرا وقتی ویتامین ها را دور ریختیم بهتر آن است که ضد ویتامین را هم دور بریزیم ولی اگر برنج با چلتوک بود آنرا کته نمایید و نگذارید ویتامینهای شما دور ریخته شود.

برای جبران این کمبود بهترین وسیله، طبخ برنج به همراه سبوس دوم آن و یا خوردن سوپ سبوس برنج یا دم کرده سبوس برنج است.

طرز طبخ برنج به همراه سبوس دوم آن:

ابتدا برنج را پاک کرده، سه بار با با آب ولرم بشویید. سعی کنید در هنگام شستن، برنج را زیاد مشت نکنید زیرا برنج خرد خواهد شد. به ازای هر پیمانه برنج، یک پیمانه آب به آن اضافه کنید تا برنج هنگام پخت دون شود. پس از آن نمک و سبوس را به برنج افزوده و هم بزنید و ظرف را روی حرارت نسبتا ملایمی قرار دهید تا بجوشد. به محض آنکه آب برنج کشیده شد، روغن لازم را به آن اضافه کنید و برنج را دم بگذارید و شعله اجاق را کم کرده، اجازه بدهید تا برنج دم بکشد.

طرز تهیه سوپ سبوس برنج:

نیم سیر پوست برنج را با دو استکان آب و یک قاشق سوپ خوری سرکه خانگی مخلوط کرده، مختصری می جوشانیم بعد آنرا صاف کرده آب آنرا با غذا می خوریم.

طرز تهیه دم کرده سبوس برنج:

و یا اینکه می توانید پس از مخلوط کردن این مواد و مختصری جوشاندن مانند چاهی دم بگذارید و بعد از یکساعت آنرا صاف کرده و میل نمائید.

فواید مصرف سبوس برنج:

خوردن این سوپ و یا دم کرده موهای سفید را پس از ۳ ماه بکلی سیاه می نماید و کله های طاس را پرمو می سازد و به شخص نیروی جوانی می بخشد و عمر را طولانی می کند.

اشخاصی که از خوردن برنج چاق می شوند همچنین کسانی که برنج به بدن آنها سازگار نیست دارویی بهتر از این غذا برای درمان خود ندارند.

توجه کنید که برنج ماده غذایی بسیار مفیدی است که مصرف درست آن برای سلامتی انسان لازم است و در روایات وارد شده از ائمه اطهار (علیهم السلام) آمده است که برنج در اطعمه مثل سید و آقا است در جماعتی و همچنین برای وسعت دادن روده ها و قطع شدن بواسیر بسیار مفید می باشد پس با درست مصرف کردن آن از تمامی فواید آن بهره مند شویم.

برگرفته از :کتاب اسرار خوراکیها نوشته دکتر جزایری و کتاب مفاتیح الصحه نوشته علامه ده سرخی

ممنونم از نظرات خوبتون واقعا عالی بود مرسی از دوستان❤️

سلام ممنون از سایت خوبتون اسمم مهدی هستن و ۶۶ وزن دارم و ۲۳ سالمه
ازتون میخوام یه مولتی ویتامین خوب معرفی کنید که یاعث رشد سریع ماهیچه ها بشه

با سلام
مدتی پیش احساس درد خفیفی توی مفصل مچ دستم داشتم که رفتم دکتر و دکتر قرص های بن کر-کلسیم د-گلوکزامین کندروییتین پلاس-برام نوشت.سه چهار روز استفاده کردم تا حدودی بهتر شد.دیگه فراموش کردم استفاده کنم.میخاستم بدونم اگر این قرصها فوایدی برای ورزش و بدنم اگر دارن دوباره استفاده بکنم؟؟وزمان بندی استفادش به چه صورت باشه؟چون زمانبندی قبلی که دکتر گفته بود رو فراموش کردم.ممنون از راهنماییتون

با سلام
مدتی پیش احساس درد خفیفی توی مفصل مچ دستم داشتم که رفتم دکتر و دکتر قرص های بن کر-کلسیم د-گلوکزامین کندروییتین پلاس-برام نوشت.سه چهار روز استفاده کردم تا حدودی بهتر شد.دیگه فراموش کردم استفاده کنم.میخاستم بدونم اگر این قرصها فوایدی برای ورزش و بدنم اگر دارن دوباره استفاده بکنم؟؟وزمان بندی استفادش به چه صورت باشه؟چون زمانبندی قبلی که دکتر گفته بود رو فراموش کردم.ممنون از راهنماییتون.
ضمنا ۳۴سن-۹۰وزن-۱۷۹قد-۱۵ساله جسته گریخته بدنسازی کار میکنم

اره استفاده کن دورشو کامل میکردی خوب بود گلوکوزامین سعی کن یه مکمل کلسیم هم کنارش بگیری خوب جواب میده بعد نهار بخور

من زیر چشمام سیاه میشه زیادم میوه نمیخورم خوابمم بموقع نیست بخاطر کارم غذاییم که میخورم سادس اگه روزی یدونه مینرال بخورم چند وقت بخورم بعد شروع کنم که بخودم برسم بخدا وقتشو ندارم تا چند ماه دیگه

رفع پف و سیاهی دور چشم با تغذیه
میوه‌هایی مانند انار و موز از جمله بهترین خوراکی‌ها برای بهبود کبودی دور چشم محسوب می‌شوند.
دلایل مختلفی برای پف و حلقه‌های سیاه اطراف چشم‌ها وجود دارد. اطراف چشم بسیار نازک است و با بالا رفتن سن، شل‌تر و نازک‌تر می‌شود. به همین دلیل تیرگی عضلات و رگ‌های عمق پوست با وضوح بیشتری دیده می‌شود و حالت تیرگی دور چشم را به وجود می‌آورد.

خستگی، کار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه ناسب و مصرف غذاهای پرنمک، کم‌خونی یا کمبود آهن و حتی کمبود مواد آنتی‌اکسیدان و یا ویتامین K، خون‌رسانی ناسب به ناحیه چشم، استرس و ناراحتی‌های کلیوی از عوامل موثر در ایجاد سیاهی دور چشم می‌باشند.

علل بروز پف چشم

علت آن تجمع مایعات مختلف در زیر چشم‌ها می‌باشد. از آنجایی که در طول شب، مایعات مختلف فرصت کافی برای تجمع زیر چشم را دارند به همین دلیل پف چشم، معمولاً صبح‌ها شدیدتر است.

بابونه

چای بابونه به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد می‌تواند در کاهش کبودی‌های زیر چشم و پف‌های اطراف آن تأثیر بسزایی داشته باشد.

گلاب

یکی دیگر از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نسخه‌های تغذیه‌ای برای از بین بردن پف زیر چشم استفاده از یک دستمال نخی تمیز و آغشته کردن آن به گلاب است. این دستمال را روی صورت‌تان بیندازید، به گونه‌ای که چشم‌ها و ناحیه زیر آن را به خوبی پوشش دهد. هر چند دقیقه یک‌بار در صورت نیاز مقداری گلاب روی دستمال بپاشید. تکرار این روش به مدت یک هفته به شما کمک می‌کند که برای مدت‌ها از شر پف زیر چشم‌تان راحت شوید.

مغزها

خوردن پسته، بادام، فندق و گردو به همراه صبحانه و یا در طول روز به رفع کبودی دور چشم کمک خواهد کرد. مصرف روزانه حداقل ۱۰ عدد بادام خام در میان‌وعده‌ها توصیه شده است.

میوه‌ها

میوه‌هایی مانند انار و موز از جمله بهترین خوراکی‌ها برای بهبود کبودی دور چشم محسوب می‌شوند. از زمان‌های قدیم خوردن گلابی به خصوص گلابی‌های آسیایی توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیرگی زیر چشم‌ها توصیه می‌گردیده است، چرا که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، مس و ویتامین C می‌باشد، لذا مصرف این میوه معجزه‌گر در صاف و روشن کردن پوست از جمله پوست دور چشم توصیه شده است.

نمک

مصرف زیاد نمک باعث احتباس و حفظ مایعات در بافت‌های بدن می‌شود، بنابراین پایین آوردن مصرف نمک می‌تواند از پف کردن چشم‌ها جلوگیری کند.

سبزیجات

مصرف سبزی‌ها به ویژه سبزی‌های سبز رنگ مثل اسفناج، جعفری و کاهو برای مبتلایان توصیه شده است.

چای سبز

یکی از روش‌های بهبود پف و سیاهی دور چشم، استفاده از چای سبز کیسه‌ای مرطوب و سرد شده است، چای سبز حاوی مواد شیمیایی ضد التهابی به EGCG است که مانع از افزایش مایع زیر چشم می‌شود. تعداد بسیاری از محصولات ضدپف چشم حاوی چای سبز هستند، چرا که باعث بهتر شدن جریان خون زیر چشم می‌شود.

برای مصرف پیشنهاد می‌شود دو بسته چای مصرف‌شده را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار داده سپس در حالت خوابیده بر روی چشم‌های بسته قرار دهید. این روش برای روزهایی که از کم‌خوابی یا پرخوابی زیر چشم پف می‌کند نیز بسیار مناسب است.

بادام و لیموترش

ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با کمک روغن بادام تلخ که با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با کمک این روغن می‌تواند به بهبود گردش خون – یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن تیرگی دور چشم و عضلات اطراف چشم – کمک کند.

پوست خیار

خیار حاوی ویتامین K و مناسب برای فعال‌سازی جریان خون است، بنابراین راهی مناسب برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم است. برای رفع این مشکل باید دو برش دایره‌ای خیار را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال گذاشته سپس به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم‌های بسته قرار دهید.

نعناع

استفاده از کمپرس عصاره برگ‌های نعناع تأثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا که از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به دست می‌آید موجب بهبود این تیرگی می‌شود.

بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است که ۲ تا ۳ قاشق از برگ‌های نعنا را درون ۲‌ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به دست آمده را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته کرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید و در صورتی که امکان آن را دارید، بگذارید تمام شب روی صورت‌تان باقی بماند.

نوشیدن آبآب

دریافت میزان کافی آب علاوه بر حفظ رطوبت بدن به تسکین تیرگی دور چشم کمک می‌کند. وقتی آب بدن کم می‌شود، به عنوان یک مکانیسم دفاعی، بدن آب ذخیره می‌کند. این ذخیره آب باعث پف کردن زیر چشم‌ها می‌شود.

از آنجا که داخل حفره استخوانی اطراف کره چشم را چربی فرا گرفته است، با افزایش سن این چربی رفته‌رفته بیرون می‌زند و موجب حالت پف‌آلود زیر چشم می‌شود. هنگامی‌که آب در این چربی جمع می‌شود حالت پف‌آلود زیر چشم‌ها تشدید می‌گردد. پس مصرف میزان توصیه‌شده آب (۸-۶ لیوان در روز) می‌تواند احتباس آب در بدن را کاهش داده و پف‌کردگی دور چشم‌ها نیز کمتر می‌شود.

سرد کردن پوست دور چشم

برای سرد کردن پوست دور چشم می‌توانید از سردکننده‌های صورت که در یخچال نگه داشته‌اید استفاده نمایید. یک تکه یخ، قاشق سرد، دستمال خیس سرد، پوست سیب‌زمینی، خیار و یا توت‌فرنگی گزینه‌های مناسبی هستند. سرمای وارده پف‌کردگی و تورم چشم‌ها را برطرف کرده و یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن آن است.

مشکل میتواند به دلایل بسیاری باشد که گفتن آنها در این مقاله به شما کمک میکند تا راههای پرهیز از آن را بدانید.
در ادامه با ذکر علتها راههای رفع مشکل را مورد بررسی قرار داده ایم.
چربی ها در بخشهای مختلف بدن از جمله صورت تجمع پیدا میکنند. هر گونه کاهش در ذخایر چربی میتواند به گود افتادن چشمان منجر گردد. تمرینات ورزشی به خصوص تمرینات طولانی مدت و استقامتی باعث کاهش ذخایر چربی صورت میشوند و این باعث گود افتادن چشم در اثر تمرینات استقامتی نسبتا شدید میباشد. برای اینکه بتوانیم بر این مشکل غلبه نمائیم مایعات زیاد مصرف نمائیم. البته به یاد داشته باشیم بهترین روش برای کاستن گودی های زیر چشم مربوط به لاغری و تمرین افزودن بر وزن است.

بسیاری از متخصصان پزشکی به گودی زیر چشم به عنوان یک بیماری ایدیوپاتیک مینگرند. ایدیوپاتیک به معنی بیماری های غیر قابل تشخیص علتی میباشند. در عین حال از نظر ما متخصصان علوم تمرین مهمترین دلیل میتواند اثرات محیطی و تمرین باشد. در عین حال که عوامل پزشکی نیز مورد تائید ما میباشند. گودی زیر چشم در زمانی که به همراه تیره گی و یا همان کبودی همراه گردد آزارنده خواهد بود. اغلب تیره گی ها به علت کاهش خون رسانی بخصوص در حین و بلافاصله بعد از تمرین رخ میدهد. برای اینکه بر این مشکل فائق آئیم میتوانیم مواردی را در زندگی روزمره رعایت کنیم.

صبح با آب سرد صورت خود را بشوئید و از کمپرسهای آب سرد و گرم استفاده کنید. این کمپرسها باعث بهبود جریانات خون در منطقه چشم میشوند. علاوه بر کمپرسها، ماساژ نیز راه مناسبی برای برطرف کردن سیاهی های دور چشم میباشد.

خوب خوابیدن و پرهیز از بی خوابی های مداوم نیز یکی دیگر از دلایل کبودی ها و گاهی پفهای زیر چشم میشود. خوب بخوابید و سعی کنید در حین استراحت کمترین تنش عصبی را تحمل نمائید.

هر روز به مدت ۱۰ دقیقه چای کیسه ای مرطوب را بر روی چشم در حال استراحت قرار دهید. توجه: چای کیسه ای سرد باشد و پس از پایان کار نیز چشم را با آب سرد بشوئید. چای به علت داشتن تانن در خود تاثیرات مفیدی بر روی چشمان خواهد داشت.

روی چشمها از پوست خیار استفاده کنید در هفته ۳ تا چهار بار
سیگار نکشید
قهوه زیاد نخورید
الکل مصرف نکنید
کرمهای حاوی ویتامین E ،C ، K استفاده کنید
در صورتی که حساسیت ندارید از کرمهای حاوی آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید AHA, BHA استفاده نمائید.
سعی کنیدمدت زمان پرداختن به تمرینات هوازی شدید را مدتی کم کنید .

سعی کنید کرمهایی که استفاده میکنید دارای یک تا دو درصد هیدروکینون (روشن کننده پوست و ضد افتاب) باشد.

اغلب اوقات تیرگی های دور چشم حاصل از آفتاب سوختگی میباشد. همچنین موارد ارثی و یائسگی نیز در آن دخیل هستند. کهولت سن یکی دیگر از این موارد میباشد.

امیدواریم مطالب فوق مفید واقع گردند

ممنون از جوابتون خیلی خیلی ممنون که وقت گذاشتین جواب دادین.

ببخشید یادم رفت میدونم سوالم بیجاست اما چندتا قرص گرفته بودم مولتی ویتامین مینرال بخورم این چندتارا یا ضرر داره.

ضرر نداره به شرط اینکه تاریخ گذشته نباشه ولی بهتره زیر نظر پزشک مصرف شه

سلام من ۱۷ سال دارم و همچنین بدون تجویز دکتر تراپوتیک یک روز در میان همراه با مولتی ویتامین جوشان مصرف میکنم وزنم ۱۷۶ کیلو هست و همچنان ۲ سال است که بدنسازی به عنوان ورزش خوب میشناسم . میخواستم بدونم چه عوارضی میتونه برام داشته باشه (مشکل گوارشی دارم ایا با مصرف ویتامین مشکلم بدتر نمیشه ؟ ) ممنون از همایتتون .

سلام امید مصرف بسیار بعضی از عناصر می تواند خطرناک باشد.» اخطار داد:« میزان آهن موجود در بعضی از مولتی ویتامین مینرال ها بالا است و مصرف آهن اضافی و تجمع آن در بدن می تواند بخت ابتلا بە بیماری های قلبی وعروقی و بعضی از بیماری های بدخیم را افزایش دهد مکمل ها بە دو دسته مکمل های تغذیه ای و دارویی تقسیم می گردد کە مانند هر ترکیب دیگری اگر بی رویه و نابجا مصرف شود می تواند عوارض کوتاه مدت و یا بلند مدت خفیف و یا کشنده ای داشته باشد.

مولتی‌ویتامین‌ها انرژی‌زا هستند؟
مصرف یک مولتی‌ویتامین مناسب هنگام رعایت رژیم کاهش وزن و نیز رژیم‌های ورزشی نقش مهمی در تامین انرژی فرد دارد. هر یک از سلول‌های بدن به منظور عملکرد صحیح و زدودن ضایعات تولیدی نیازمند ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. به علاوه نقش بسیار مهم مولتی‌ویتامین‌ها اهمیت آن‌ها در تامین آب مورد نیاز سلول‌ها است که بدن فرد را در حالت هیدراته و شاداب نگه می‌دارد. آب موجود در بدن به عنوان حاملی برای انتقالات بین سلولی مواد مغذی و در نتیجه تامین انرژی سلول‌ها، زدودن مواد زائد و در نهایت دفع ضایعات از طریق کلیه‌ها دارای اهمیت بالایی می‌باشد.
مولتی‌ویتامین زیادی می‌تواند تأثیر عکس بر سلامتی داشته باشد
مطالعات اخیر نشان داده‌اند مولتی‌ویتامین‌ها به هر میزان هم، برای سلامت فرد مفید نیستند. آخرین گزارش ارائه‌شده توسط انجمن سلامت آمریکا مبنی بر این است که مصرف بالای ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان خطر مرگ‌ومیر افراد را ۱۶ درصد افزایش می‌دهند. اگرچه مصرف متعادل آن‌ها برای سلامتی بسیار حائز اهمیت خواهد بود و با دفع سموم بدن طول عمر را افزایش نیز می‌دهند. بنابراین هنگام مصرف یک مولتی‌ویتامین از مناسب بودن مقادیر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود برای سن و جنس اطمینان حاصل فرمایید و در خصوص افرایش مقادیر مصرفی حتماً با پزشک خود مشورت نمایید و فراموش نکنید که بهترین منبع برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن غذاهای طبیعی و البته تازه می‌باشد.

امید خوب به دکترت مشکل تو میگفتی اون تشخیص میداد که تجویز کنه یا نه ولی به نظر من دوتا مولتی ویتامین سعی کن با هم نخوری یکیشو صبح بخور یکیشو با نهار

س.خسته نباشید.من موهام ریزش داره و خیلی خشک شده.پوست صورتمم خشک شده.١٨ سال دارم.قدم ١٧۵.وزنم ۶٠.ایا مولتی ویتامین مینرال مصرف کنم یا مولتی ویتامینه تراپوتیک؟

باسلام!ممنون ازسایت خوبتون
میخواستم بدونم مینرال برای افزایش حافظم خوبه??

با سلام
مصرف روزانه مکمل‌های ویتامینی می‌تواند با افزایش کارآمدی سلول‌های مغزی، تاثیرات سودمندی را بر حافظه بر جای گذاشته و از سرعت زوال مغز می‌کاهد.

سلام اینم ویتامین های لازم برای تقویت حافظه :
۱- اسید فولیک : برای رفع هموسیستئین ( اسید آمینه خطرناک ) بدن لازم است. تحقیقات ثابت کرده است در اثر کاهش اسید فولیک، ویتامین های B6 و B12 در خون، مشکلاتی نظیر کاهش سطح ادراک در افراد مسن، اشکال در یاد آوری، تمرکز حواس و افزایش هموسیستئین خون به وجود می آید.منابع غنی از اسید فولیک عبارتند از : جگر، مخمر (ماءالشعیر)، حبوبات پخته، اسفناج پخته، جوانه گندم خام، کاهو، آب پرتقال ، کلم، زرده تخم مرغ و موز .

۲- ویتامین B12 : برای نگهداری سلول های عصبی ضروری است. حتی اگر این ویتامین در حداقل مقدار طبیعی باشد، برای بدن مضر است و بایستی دارای مقدار نرمال خود باشد. رفتار و حافظه افراد با مکمل دهی ویتامین های گروه B بهبود می یابد. در کمبود این ویتامین ها سطح ادراک و آگاهی کم می شود، طوری که کسی هم متوجه نمی شود.
البته نباید محتوای ویتامین B موجود در غذا را بشمارید. وجود ویتامین های B و A که از صد در صد RDA را تامین کند، سالم و موثر است.
منابع غذایی B12 فقط در منابع حیوانی مثل جگر – قلوه – شیر – پنیر – تخم مرغ و ماهی است.
۳- ویتامین E: مغز شما را از آسیب حفظ می کند. مطالعات طولانی مدت نشان داده، مکمل ویتامین E خطر بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد ، LDL را بی اثر می کند و احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد.
همچنین وخامت بیماری آلزایمر افراد را آهسته می کند. اثر آنتی اکسیدانی ویتامین E تشکیل پلاک های آمیلوئیدی را که باعث التهاب و کج شدن انتهای اعصاب می شوند، متوقف می کند.

سلام من۲۱ سالمه به خاطر رشته تحصیلیم مجبورم روزی ۱۲ ساعت یا درس بخونم .. خیلی زود خسته میشم و سرگیجه میگیرم لطفا راهنماییم کنید ک چیکار کنم چ مولتی ویتامینی مصرف کنم؟؟

سلام یک زن بیست وهفت ساله هستم در حال حاضر باردار نیستم اما تا چند ماه آینده قصد بارداری دارم هم اکنون مشغول استفاده از قرص فولیک اسید هرشب یک عدد هستم آیا در کنار آن میتوانم از مولتی ویتامین مینرال استفاده کنم ؟

سلام عزیزم . تمام خانم هایی که قصد باردار شدن را دارند باید از ویتامین های گروه B (فولیک اسید) به منظور جلوگیری از نقایص جنینی همانند مشکلات مغزی و طناب نخاعی استفاده کنند. شما باید مصرف این ویتامین ها را پیش از باردار شدن یا در زمان بارداری استفاده کنید.
دانستن زمان دقیق بارداری مشکل است. وقتی شما باردار می شوید ممکن است برای مدت ۱۰ تا ۱۴ روز از آن بی اطلاع باشید. مناسب است که پیش از باردار شدن ملاقاتی با پزشک خود داشته باشید و در خصوص داروهایی که به صورت روزانه، هم اکنون یا در آینده می خواهید مصرف کنید با او صحبت کنید. گاهی از اوقات داروها باید تغییر کنند و گاهی پیش از باردار شدن نیاز به قطع داروها احساس می شود. این حالت برای هر خانمی متفاوت است. بنابراین شما پیش از قطع داروی خود باید با پزشکتان مشورت کنید.اگر شما باردار هستید یا تصمیم به بارداری گرفته اید:

* پیش از گفتگو با پزشکتان هیچ داروی نسخه ای را قطع نکنید.
*
* پیش از مصرف هر گونه داروی بدون نسخه با پزشکتان مشورت کنید.
با عرض معذرت از مدیر سایت ..چون خودم قبلا باردار شدم واین مراحل رو گزروندم گفتم اطلاع رسانی کنم

سلام من هرروزبعدازناهاریک یادوعددکپسول مولتی مینرال مصرم میکنم.کاملاسالم هم هستم.ایامشکل دارد؟

سلام.بره ی غذایی متوسطی دارم همیشه میتونم از قرص های مولتی ویتامین+مینرال و همچنین از قرص امگا٣ استفاده کنم؟خیلی متشکر

سلام همیشه نه سعی کن یع مدت استفاده کنی بعدش یه چند ماه استراحت بعد دوباره چنین ریتمی بابد داشته باشه مثلا دو ماه بخور دو ماه نخور

سلام مصرف ب کمپلکس ب ۱۲ با فولیک اسید تداخل داره؟ مصرف ویتامین d3 با اینها چطور.من چهار ماهه باردارم

مخمر ابجو بخور ببین چطوره اینم تو افزایش اشتها تاثیر گزاره

مخمر آبجو !!! مثلا چه مخمری آخه من اشتهام خیلی زیاده ینی قبل از مصرف ویتامین اشتهام هم خوب بود الانم اشتهام. خیلی عالیه و هیچ تاثیری نداره به نظر شما.مصرف قرص هایی که مثل مینرال و
تراپوتیک و یا سیپروهپتادین چطوره مصرف کنم؟

مولتی ویتامین ها خوبه ولی به نظر من شما یه چکاپ کامل برو ببین مشکلی چیزی خدای نکرده نداری

خوبه به شرطی که اصل باشه همین

۵ ویتامین بسیار مهم برای عضله‌ سازی و ریکاوری
۱) ویتامین آ
ویتامین آ به نظر می‌رسد که جز آن دسته از ویتامین‌های در حال فراموشی است.ویتامین آ معمولا به عنوان تاثیر مثبتش روی سلامتی‌ چشم شناخته شده می‌باشد اما این ویتامین دارای بسیاری دیگر از مزایا می‌باشد که افراد آنها را نادیده میگیرند.برای ورزشکاران و بدن سازان از آن جهت اهمیت بالایی دارد چون این ویتامین باعث افزایش سنتز پروتیین میشود که این فرایند برای رشد عضلات بسیار ضروری می‌باشد.هرچقدر سطح سنتز پروتیین در بدن افزایش یابد سطح ویتامین آ کاهش می‌یابد.همین موضوع نشان دهنده این است که وجود ویتامین آ در طول فرایند شکستن پروتیین برای ترمیم ماهیچه‌ها لازم می‌باشد.
علاوه بر این ویژگی‌‌ها ویتامین آ تاثیر مستقیم روی تستوسترون دارد.همانطور که میدانید تستوسترون قدرتمند‌ترین هورمون عضله‌ ساز در بدن می‌باشد.در تحقیقات روی ۱۰۲ نوجوان که مبتلا به بلوغ دیررس بودند مشخص شد که پس از استفاده از ویتامین آ و آهن این نوجوانان نیز توانستند همانند نوجوانان نرمال نشانه‌های بلوغ خود را مشاهده کنند.این تحقیقات مشخص کرد که کمبود ویتامین آ میتواند تاثیرات بسیار مخربی روی تستوسترون در مرد‌ها و در تمام سنین بگذارد. ویتامین آ همچنین در گسترش استخوان‌ها و تحریک سلول‌های جوان نقش مهمی‌ را در افزایش قدرت ماهیچه‌ها ایفا می‌کند.

۲) ویتامین دی
هنگامی که بحث عضله‌ سازی و ریکاوری عضلات مطرح میشود اینطور مشخص شده است که ویتامین دی مهم‌ترین ویتامین در این زمینه می‌باشد.ویتامین دی از یک جهت منحصر به فرد می‌باشد و آن هم این است که بدن برای افزایش تولید آن باید در معرض نور خورشید قرار بگیرد.مطمئنا همه ما می‌دانیم که وجود ویتامین دی برای رفع انواع بیماری‌ها ضروری می‌باشد اما بسیاری از افراد در مورد نقش عضله‌ سازی و ریکاوری آن بی‌ خبر هستند.
هنگامی که بحث تستوسترون مطرح میشود ویتامین دی مهم‌ترین ویتامین می‌باشد که میتوانیم در مورد آن صحبت کنیم.حتی در برخی‌ تحقیقات مشخص شده است که مصرف ویتامین دی میتواند باعث افزایش قدرت انفجاری در بزرگسالان شود.ویتامین دی حتی میتواند باعث افزایش افزایش سنتز پروتیین شود که این امر نیز به واسطه تاثیر مستقیم آن روی تستوسترون می‌باشد.در تحقیقاتی‌ روی مردانی که از کمبود تستوسترون رنج می‌بردند دانشمندان پس از دادن ویتامین دی به آنها دریافتند که سطح تستوسترون آنها تا ۲۰% افزایش پیدا کرده بود.
علاوه بر تاثیر این ویتامین بر روی سطح تستوسترون و عضله‌ سازی ویتامین دی همچنین در بهبود سلامت استخوان‌ها نقش دارد.ویتامین دی در کنار کلسیم و منیزیوم فعالیت خود را انجام میدهد که این دو مورد نیز از مواد معدنی بسیار مهم در رشد استخوان‌ها هستند.

۳) ویتامین سی‌
ویتامین سی‌ ویتامینی است که بیشترین بحث‌ها روی آن انجام میشود.همه ما تا کنون سرما خوردگی را تجربه کرده ایم و معمولا در این گونه زمان‌ها افراد مختلف به ما میگویند که برای بهبود وضعیت سلامتی‌ خود مصرف ویتامین سی را افزایش بده.اما آیا در مورد نقش این ویتامین در عضله‌ سازی و ریکاوری آگاهی‌ دارید؟
اول از همه باید بگوئیم که ویتامین سی‌ یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد که سلول‌های ماهیچه ای‌ را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.همچنین این ویتامین در فرایند تولید تستوسترون و دیگر هورمون‌های آنابولیکی نقش ایفا می‌کند.اما مزایای عضله‌ سازی این ویتامین به همین جا ختم نمی‌شود.
ویتامین سی‌ همچنین در تشکیل کلاژن نقش دارد.از آنجا که کلاژن جز اصلی‌ تشکیل دهنده بافت‌های پیوندی می‌باشد از همین رو می‌توان گفت ویتامین سی‌ یکی‌ از اجزای ضروری برای مراقبت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها از آسیب دیدگی می‌باشد.هر چقدر کلاژن قویتر باشد مفصل‌ها نیز توان و مقاومت بیشتری در برابر تمرینات سنگین از خود نشان خواهند داد و آسیب دیدگی نیز کاهش خواهد یافت.
در یک تحقیقات در دانشگاه کارولینای شمالی مشخص شد که استفاده از ویتامین سی‌ قبل و بعد از تمرینات باعث کاهش خستگی‌ عضلات خواهد شد و از اکسایش یک نوع آنتی اکسیدان بسیار قوی نیز جلوگیری می‌کند.این موضوع از آن جهت مهم است که خستگی‌ عضلات در طول تمرین به هیچ وجه حس خوشایندی نمی‌باشد و ویتامین سی ثابت کرده است که میتواند باعث کاهش این خستگی‌ شود.

۴) ویتامین ای
ویتامین ای کاربرد‌های عملی‌ بسیاری دارد.بسیاری از مردم از آن در جهت درمان مشکلات پوستی‌ استفاده میکنند ولی‌ چیزی فراتر از این موضوع را نمی‌دانند.خبر خوب برای بدن سازان و ورزشکاران این است که ویتامین ای یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد که در جهت حفظ کامل سلول‌های بدن به خوبی‌ عمل می‌کند.ورزش کردن و تمرینات سنگین باعث تولید رادیکال‌های آزاد در بدن میشود که این رادیکال‌ها سمی بوده و باعث صدمه دیدن سلول‌های بدن میشوند.
هرچقدر این رادیکال‌ها تولید شوند بدن آلوده میشود و در نهایت عملکرد ورزشی فرد، عضله‌ سازی، ریکاوری و سلامت دستگاه ایمنی با خطر مواجه میشود. ویتامین ای به این رادیکال‌های آزاد حمله کرده و آنها را از بدن خارج می‌کند.نتیجه نها‌یی این عمل کاهش استرس وارده به بدن و کاهش آسیب‌های ماهیچه ای‌ می‌باشد. ویتامین ای همچنین با تاثیر مثبت خود روی جریان خون بدن باعث انتقال بیشتری از مواد مغذی به درون سلول‌های ماهیچه ای‌ میشود.

۵) ویتامین‌ بی‌۶، فولیک اسید و ویتامین‌ بی‌۱۲
ویتامین بی‌۶، فولیک اسید و ویتامین بی‌۱۲ هنگامی که بحث عضله‌ سازی و ریکاوری مطرح میشود جز مهم‌ترین ویتامین‌های گروه بی‌ میباشند.ویتامین بی‌۶ و بی‌۱۲ هر دو روی متابولیسم پروتیین نقش مستقیم دارند.در حقیقت در تحقیقاتی‌ مشخص شده است که هرچه مصرف پروتیین باشد نیاز به ویتامین بی‌۶ بیشتری برای جذب این پروتیین‌ها می‌باشد.
یک حقیقت جالب دیگر نیز این است که برای جذب ویتامین بی‌۱۲ در بدن وجود ویتامین بی‌۶ مورد نیاز می‌باشد.ویتامین بی‌۶ و بی‌۱۲ هر دو در تولید سلول‌های قرمز خون و سلول‌های دستگاه ایمنی بدن نقش دارند و از این جهت وجود این دو ویتامین برای عضله‌ سازی و ترمیم آنها اجتناب ناپذیر است.مصرف فولیک اسید همراه ویتامین بی‌۶ و ویتامین بی‌۱۲ باعث کاهش سطح هوموسیستین در بدن میشود و تولید نیتریک اکسید را افزایش خواهد داد.نتیجه پایانی این است که با بهبود جریان خون در بدن مواد غذایی بیشتری به سلول‌های ماهیچه ای‌ منتقل خواهند شد.

سلام خسته نباشید من همراه باورزش پودر کراتین هم میخورم .ایا میشه قرص مولتی ویتامین نوریال هم باهاش بخورم واگه میشه چه زمانی برای مصرف مولتی ویتامین خوبه ؟

بهتزین زمان برای مصرف مولتی ویتامین به همراه یه وعده غذایی هست میتونی بعدنهار مصرف کنی

سلام. من ورزش بوکس میکنم میخواستم بدونم مصرف نوریال با کراتین خوبه؟ و تاثیری برروی کلیه نداره؟

نوریال چیه باز نه مشکلی نداره با مصرف کراتین آب فراروان مصرف کن همین بعد هر دوره کراتین هم یک ماه مصرف نکن

سلام خسته نباشید خدمت شما
۱۷سالمه
قد۱۸۰
وزن۷۳
ورزش بدنسازی میرم خواستم بدونم مولتی ویتامسن ترابوتیک برای بدنسازی و افزایش وزن مفیده
و ترابوتیک کلا بهتره یا مینرال با تشکر
و باعت ریزش مو نمیشه ؟؟؟

آیا مولتی‌‌ویتامین‌ها چاق می‌کنند؟
مولتی‌ویتامین‌ها باعث افزایش وزن نمی‌شوند. در حقیقت مصرف مولتی‌ویتامین در افراد دچار اضافه‌وزن باعث کاهش وزن هم می‌شود.
با ترویج زندگی مدرن و تمایل به مصرف مولتی‌ویتامین‌های مختلف، نگرانی‌ها در خصوص عوارض مصرف روزانه مولتی‌ویتامین‌ها و تأثیر آن‌ها بر اشتها و افزایش وزن بسیار گسترش یافته است.
حتماً شما هم اخیراً این موضوع را شنیده‌اید و یا خودتان فردی هستید که وقتی با شما در خصوص مولتی‌ویتامینی مناسب صحبت می‌شود اولین سۆالی که برای‌تان مطرح می‌شود این است که “آیا مصرف این ویتامین مرا چاق می‌کند؟
واقعیت این است که بسیاری از مولتی‌ویتامین‌ها ممکن است با هدف افزایش وزن در افرادی که کم وزن هستند و یا دچار سوءتغذیه‌اند یا به هر دلیل نیاز به افزایش وزن دارند به افراد توصیه شوند. اما این تأثیر افزایش وزن و افزایش اشتها فقط در افراد کم وزن ایجاد می‌شود نه افرادی که دچار چاقی و اضافه‌وزن‌اند.
مساله این است که بسیاری از افرادی که دچار اضافه‌وزن‌ هستند از این واقعیت غافل‌اند و دلیل اضافه‌وزن خود را مصرف مولتی‌ویتامین‌ها می‌دانند. از این رو مصرف آن را قطع می‌کنند و این اقدام هیچ تأثیری بر وزن آن‌ها نخواهد داشت و تنها بدن خود را از دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی محروم می‌کنند.
مولتی‌ویتامین‌ها باعث افزایش وزن نمی‌شوند. در حقیقت مصرف مولتی‌ویتامین در افراد دچار اضافه‌وزن باعث کاهش وزن هم می‌شود. این به معنی آن است که مصرف مولتی‌ویتامین توسط فردی که رژیم کاهش وزن را رعایت می‌کند و هدفش کاهش وزن است بهترین کمک ممکن می‌باشد. یک مولتی‌ویتامین حاوی انواع ویتامین‌ها نظیر ویتامین A، C و E در مقادیر بالاتر از غذاهای دریافتی فرد است که کمک زیادی به روند کاهش وزن می‌کند. یک مولتی‌ویتامین خوب همچنین حاوی ویتامین‌های B نیز می‌باشد. ویتامین‌های B با تأثیر بر سیستم عصبی و بهبود و تقویت ارتباطات عصبی باعث ارتقا سطح انرژی بدن می‌گردد که بدون شک افزایش سطح انرژی فرد باعث می‌شود فرد کمتر احساس خستگی و گرسنگی کند. از این رو تحمل و ادامه رژیم غذایی کاهش وزن را تسهیل می‌نماید. مولتی‌ویتامین‌ها همچنین حاوی مواد معدنی نظیر کلسیم، منیزیم، مس و نیز آهن هستند. آهن ماده معدنی مهمی است که با تقویت تولید گلبول‌های قرمز بدن، انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های بدنی را تامین می‌کند و از این رو روند کاهش وزن را تسهیل می‌نماید.
مطالعات اخیر نشان داده‌اند مولتی‌ویتامین‌ها به هر میزان هم، برای سلامت
فرد مفید نیستند. آخرین گزارش ارائه‌شده توسط انجمن سلامت آمریکا مبنی
بر این است که مصرف بالای ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان خطر مرگ‌ومیر افراد
را ۱۶ درصد افزایش می‌دهند
مولتی‌ویتامین‌ها وضعیت تغذیه‌ای فرد را دگرگون می‌کنند
مصرف روزانه یک مولتی‌ویتامین مناسب در زمان کاهش وزن برای سلامت کلی بدن و بهبود روند کاهش وزن بسیار مفید خواهد بود. وقتی فرد قصد کاهش وزن دارد تلاش می‌کند که غذای کمتری مصرف کند و از طرفی فعالیت بدنی خود را افزایش دهد. در این شرایط است که از تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای سلامتی غافل می‌شود. زمانی که شما یک مولتی‌ویتامین مینرال مناسب مصرف می‌کنید بدن خود را بیمه می‌کنید که این رژیم کاهش وزن حداکثر سلامتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.فراموش نکنید که در زمان کاهش وزن هم ضروری است که مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها مانند هویج، سیب، هلو و آلو و سایر میوه‌ها و سبزیجات خوش‌طعم و مزه را مصرف کنید. زمانی که مولتی‌ویتامین‌ها با وعده‌های غذایی سلامت همراه شوند، جذب تمامی ویتامین‌های موجود در مولتی ویتامین مصرفی افزایش خواهد یافت. چرا که در این شرایط مدت زمان برقراری تماس بین پرزهای روده و غذای مصرفی همراه مولتی‌ویتامین افزایش می‌یابد و این امر مخصوصاً درباره مکمل کلسیم دارای اهمیت می‌باشد. از طرفی گاهی مصرف مولتی‌ویتامین‌ها با معده خالی و بدون غذاها می‌تواند منجر به مشکلات گوارش گردد.

مولتی‌ویتامین‌ها انرژی‌زا هستند؟
مصرف یک مولتی‌ویتامین مناسب هنگام رعایت رژیم کاهش وزن و نیز رژیم‌های ورزشی نقش مهمی در تامین انرژی فرد دارد. هر یک از سلول‌های بدن به منظور عملکرد صحیح و زدودن ضایعات تولیدی نیازمند ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. به علاوه نقش بسیار مهم مولتی‌ویتامین‌ها اهمیت آن‌ها در تامین آب مورد نیاز سلول‌ها است که بدن فرد را در حالت هیدراته و شاداب نگه می‌دارد. آب موجود در بدن به عنوان حاملی برای انتقالات بین سلولی مواد مغذی و در نتیجه تامین انرژی سلول‌ها، زدودن مواد زائد و در نهایت دفع ضایعات از طریق کلیه‌ها دارای اهمیت بالایی می‌باشد.
مکمل غذایی
مولتی‌ویتامین زیادی می‌تواند تأثیر عکس بر سلامتی داشته باشد
مطالعات اخیر نشان داده‌اند مولتی‌ویتامین‌ها به هر میزان هم، برای سلامت فرد مفید نیستند. آخرین گزارش ارائه‌شده توسط انجمن سلامت آمریکا مبنی بر این است که مصرف بالای ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان خطر مرگ‌ومیر افراد را ۱۶ درصد افزایش می‌دهند. اگرچه مصرف متعادل آن‌ها برای سلامتی بسیار حائز اهمیت خواهد بود و با دفع سموم بدن طول عمر را افزایش نیز می‌دهند. بنابراین هنگام مصرف یک مولتی‌ویتامین از مناسب بودن مقادیر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود برای سن و جنس اطمینان حاصل فرمایید و در خصوص افرایش مقادیر مصرفی حتماً با پزشک خود مشورت نمایید و فراموش نکنید که بهترین منبع برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن غذاهای طبیعی و البته تازه می‌باشد.

مصرف مولتی ویتامین و بهترین زمان مصرف قرص مولتی ویتامین
چرا مصرف ویتامین ها اهمیت دارد؟ و چه ساعتی مناسب ترین زمان برای مصرف و جذب ویتامین ها است؟ این سوالاتی هستند که خیلی ها به دنبال جواب آن هستند. شما حتی اگر از یک بره غذایی مناسب برخوردار باشید در حد درصد کمی هم که باشد لازم است نیازهای تغذیه ای بدن از طرق مصرف مولتی ویتامین ها برطرف شود. اگر هم ورزشکار هستید و یا رژیم دارید مصرف مولتی ویتامین ها ضرورت بیشتری پیدا می کند.

اهمیت مصرف مولتی ویتامین و مناسب ترین زمان مصرف ویتامین هامتخصصان تغذیه به این مواد، ریز مغذی می‌گویند که کمبود آن ها در بدن باعث بروز بیماری می‌شود. پروفسور کراس استاد تغذیه دانشگاه کلمبیا معتقد است که اگر افراد رژیم غذایی سالم و مناسب داشته باشند، دریافت این ریز‌مغذی‌ها بسیار راحت است. متأسفانه اغلب مردم این‌کار را نمی‌کنند و با مصرف تنها یک تا دو واحد میوه و سبزیجات مقدار کافی از ریز‌مغذی‌ها را دریافت نمی‌کنند. این در حالی است که برای دریافت ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن، باید حداقل ۵ واحد در روز میوه و سبزی مصرف شود. شاید به همین دلیل بعضی متخصصان برای مردم مولتی‌ ویتامین تجویز می‌کنند، چون اکثریت آن ها رژیم غذایی مناسبی ندارند.

چرا مصرف مولتی ویتامین ها مهم است؟

همانطور که بارها به این نکته اشاره کرده ایم، مولتی ویتامین ها هیچ وقت نمی توانند جایگزین مواد غذایی باشند، اما در شرایطی که رژیم و سبک غذایی شما نیاز بدن را تأمین نکند اینجاست که باید از مولتی ویتامین ها استفاده کنید.

مکمل‌ها تنها بره غذایی را از لحاظ دریافت ویتامین و املاح غنی‌تر می‌کنند.

مصرف مولتی ویتامین ها به عنوان مکمل در کنار مواد غذایی، نه تنها موجب تأمین نیازهای تغذیه‌ای تأمین نشده از غذاها می‌شود بلکه در بسیاری موارد موجب پیشگیری یا کاهش عوارض یک بیماری می‌شود. برای مثال مصرف فولیک اسید در کم خونی و یا قرص‌های کلسیم + ویتامین D در پیشگیری یا کاهش عوارض پوکی استخوان و حتی پیشگیری از سرطان!

بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین ها

معمولا برای خیلی ها پیش آمده که شنیده اند، صبح ها یا شب قبل از خواب بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین ها است، یا شاید هم شنیده باشید که مصرف آن ها با غذا جذب بهتری دارد. به عنوان مثال خیلی ها خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند زیرا کلسیم در شب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به دلیل اینکه کلسیم می تواند زمانی که در رختخواب هستید به خوابیدن تان کمک کند. برای مثال خوردن یک لیوان شیر را قبل از خواب به خاطر بسپارید.

اهمیت مصرف مولتی ویتامین و مناسب ترین زمان مصرف ویتامین هاپزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن ویتامین ها و املاح در زمان هایی می تواند جذب بیشتری داشته باشد یا برعکس همراه کردن آن ها با بعضی از خوراکی ها می تواند از اثربخشی آن ها بکاهد. در بین مکمل های خوراکی به زمان مناسب خوردن نمونه هایی از آن ها اشاره می کنیم، مثلا بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند به این دلیل که مصرف کلسیم در بدن در شب صورت می گیرد و همچنین به دلیل این که کلسیم می تواند به خوابیدن کمک کند.

اما چرا برخی مصرف مولتی ویتامین ها را همراه با غذا پیشنهاد می کنند؟ ویتامین های محلول در چربی برای جذب به چربی نیاز دارند بنابراین آن ها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود. این ویتامین ها شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین K هستند. در مورد مجموعه ای از ویتامین های گروه B مثل B 1 تا B 12 گفته می شود چون ما در حالت عادی این ویتامین ها را که از جمله ویتامین های محلول در آب هستند با غذا دریافت می کنیم پس بهتر است این ویتامین ها هم همزمان با خوردن غذا به خصوص میوه ها و سبزی ها مصرف شوند.

دقت کنید در صورتی که قرص آهن برای شما تجویز شده است از نوشیدن شیر و لبنیات و همچنین قرص کلسیم با آن خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد.

ویتامین C هم از ویتامین های محلول در آب است اما تفاوت آن با دیگر ویتامین ها این است که فقط چند ساعت در خون می ماند و به سرعت از راه کلیه ها دفع می شود به همین علت برای کسب نتیجه بهتر، ویتامین C بهتر است در هر سه وعده غذایی تقسیم و مصرف شود. خوشبختانه ویتامین C تنها ویتامینی است که خوردن میزان بیش از نیاز آن دفع می شود و عارضه ای ندارد. ویتامین های محرک مثل ویتامین C، نباید قبل از خواب مصرف شوند زیرا شخص را بیدار نگه می دارد. بعضی ها معتقدند که آب مرکبات و ویتامین C خواب را برهم می زند اما این مورد تأیید نشده است.

هنگام مصرف مولتی ویتامین به این نکته توجه کنید

فیبر(مانند پوست میوه و یا سبزیجات) در روده می تواند مانع جذب ویتامین ها شود، زیرا به عنوان یک پوشش برای روده عمل می کند، بنابراین بهتر است قبل از مصرف فیبر ویتامین استفاده نکنیم. اگر از فیبر خوراکی هم برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است و لازم است که قرص های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند چون فیبر مانع جذب ویتامین ها می شود. در واقع پودرهای حاوی فیبر به عنوان پوششی برای روده عمل می کنند، بنابراین بهتر است مصرف فیبر را به صبح ها موکول کنیم و ویتامین ها را با وعده دیگری از غذا میل کنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

قبل از خرید و مصرف مولتی ویتامین این موارد را به خاطر بسپارید

از ویتامین‌هایی استفاده کنید که برچسب شرکت‌های تولیدکننده مطمئن و معروف را دارند. به این ترتیب اطمینان خواهید داشت که محصول مربوطه، واقعا حاوی همان مواد و ترکیباتی است که روی برچسب آن چاپ شده است. سن، جنسیت و شرایط جسمی خود را همواره در نظر بگیرید و مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که فرمول آن مخصوص شرایط شما باشد. از مکمل‌هایی استفاده کنید که فاقد هر نوع ماده مضر مثل قند، نشاسته، گلوتن یا رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی باشند .

در پایان

با توجه به نیاز بدن مولتی ویتامین ها و همچنین نیاز مبرم آن در شرایط خاص مانند بیماری،گروهی از سالمندان، برخی از کودکان، مبتلایان به بیماری های مزمن و همچنین کسانی که تحت رژیم های غذایی قرار دارند و یا ورزشکار هستند یا مبتلا به بیماری های گوارشی هستند توصیه می شود. با این وصف از خوردن خودسرانه مولتی ویتامین ها خودداری کنید، زیرا پزشکان تأکید می کنند خوردن نابجا و بدون تجویز ویتامین ها فقط از این جنبه که بخواهیم سلامت بیشتری داشته باشیم صحیح نیست و چه بسا ممکن است متحمل عوارض تجمع آن ها در بدنمان هم بشویم. قرص‌های مولتی‌ ویتامین هم به هر حال دارو هستند و عوارض خاص خودشان را دارند و به همین دلیل توجهات ویژه‌ای را می‌طلبند.

سلام مهدی جان مصرف مولتی ویتامین باید بر اساس نیاز بدن باشد، اگر رژیم غذایی شما میزان نیاز بدن را تأمین نکند، با مشورت پزشک می توانید نیاز بدن را تشخیص دهید در کل قرص های مولتی ویتامین فقط برای جبران کمبود ویتامین و مواد معدنی استفاده میشه. درچاقی یا لاغری تاثیری ندارند.

سلام وقت بخیر
میخواستم بپرسم مگه این درست نیست که کلسیم مانع جذب آهن میشه پس چرا تو مولتی ویتامینا آهن و کلسیم باهم هستن؟

مقداری که تو مولتی ویتامین ها هست خیلی ناچیزه واسه این مشکلی پیش نمیاد

سلام من یه وزنه بردار هستم بعد تازه شروع کردم کپسول تراپوتیک می خورم می خواستم ببینم که برای من ضرری نداره؟؟؟
درضمن من وزنم بالاست و ۱۷ سالمه وزنم ۱۰۶ کیلو و قدم حدود ۱۷۱ می خواسم ببینم که دیقا به من چه کمکی می تونه بکنه؟؟؟
لطفا جواب بدین ممنون می شم

نه ضرری نداره ولی بهتره خودسرانه از ویتامین ها استفاده نکنی بهتره زیر نظر پزشک از ویتامین ها استفاده کنی موفق باشی دوست من کمکش اینه که نیاز بدنت به املاح ویتامین ها رو در کنار بره غذاییت براورده میکنه

سلام وقت بخیر
من ۳۱ سالمه یک سال هست بدنسازی کار میکنم و تا حدود چند روز پیش هیچی مصرف نکردم و طبیعی رفتم باشگاه بدنی کاملا خطی دارم ولی حجم نداره در واقع کاهش وزن دارم قد ۱۸۳ وزن ۶۷ اول چی مصرف کنم و در حال حاضر چهار مرتبه تستسترون از داروخانه گرفتم و توی بیمارستان تزریق کردم و جدیدا قرص سنتوم مولتی مینرال خریدم و لی هنوز مصرف نکردم آیا مصرف این دوتا با هم اشکال داره یا روزی یکی میتونم بخورم و (آیا بهتر نیست همزمان با تستسترون پروتوئین وی و کراتین استفاده کنم) و یا اون هم ضرر داره لطفا راهنمایی کنید چون تو باشگاه اگه این سوال ها بپرسم بچه ها با دیدی دیگه بهم نگاه میکنن و از طرفی میترسم خودسرانه استفاده کنم زندگیم و جونم به خطر بیفته از شما عاجزانه درخواست کمک دارم چون بعضی وقت ها فکر رها کردن باشگاه به سرم میزنه ولی دوستام بهم میگن بدنم جالب شده باشگاه رها نکنم اگه به م به صورت شخصی جواب بدید همیشه دعا گو شما هستم و خواهم بود با تشکر

سلام بیین منم مثل توبودم یه دوره قرص مگارنج خوردم۱۵کیلو چاق شدم ازعطاری بگیر

سلام.روی تو این قرصها نیست؟ لازمه برای بدم
من الان ماههاست بعد از غذاست یه دونه مولتی ویتامین مینرال میخورم.لازم جدا روی هم مصرف کنم؟
و اینکه ویتامین های محتوی قرص های ایرانی با خارجی یکی است؟برای مثال اونها هم روی یا امگا۳ ندارند؟

سلام هر قرصیو سعی کن مقطعی مصرف کنی بهتره نه اینکه مادام العمر مصرف کنی دو ماه مصرف کن یه ماه مصرفش قطع کن
خارجی ها بهتره نه همه چی که نداره اونا سواست

سلام خسته مباشید
راستش یکی از آشناها به من قرص مولتی ویتامین داد و گفت که من و مادرم دو روزی یک مصرف کنیم من خودم ۱۷ سالم هست ولی از قبل میدونستم مولتی ویتامین معمولا زیادش ضرر داره اما روی این قرصا فقط نوشه مولتی ویتامین و ننوشته چه نوعی هست صورتی رنگ و گرده می خواستم بدونم چقدر باید مصرف کنم من مشکل فقر آهن و کم خونی هم دارم

ممطنا هر چیزی زیادش مضر هست خوب ازش بپرس واسه چه شرکتی هست صورتی رنگ ندیدم تاحالا مولتی ویتامین ها اصولا قهوه ای سیاه اینا هستن صورتی ویتامین سی دیدم سعی کن سرخود چیزی مصرف نکنی بهتره بری پیش پزشک اون بهت بگه چی بخوری چی نخوری نه اینکه بر اساس اینکه آُناهاتون چی میخورن تو هم واسه خودت نسخه بچینی

سلام
من ۲۴ سال سن دارم ۵۸ کیلو وزن و ۱۸۲ سانتیمتر قد
برای افزایش وزن طبق دستور پزشک کپسول مولتی ویتامین مینرال+جینگ سینگ و قرص زینک پلاس و همچنین قرص Eisen plus مصرف می کنم،بهترین زمان مصرف این قرص ها چه ساعتی از روز می باشد ؟ و همچنین این قرص ها می تواند به افزایش وزن کمک کنند؟

با سلام ،میخواستم بدونم مصرف همزمان andriol testocaps با ویتامین ها(فولیکوفر و ویتامین ب کمپلکس )مشکلی نداره؟

قرص تستسرون واسه چی میخای بخوری حالا
نه فکر نکنم مشکلی داشته باشن

با سلام و خسته نباشید من ۲۵ سالمه و ریزش موی شدیدی دارم در صورتی که مولتی ویتامین مینرال در طول روز و ففورکس پلاس در شب استفاده میکنم مصرف این دو باهم مشکلی ایجاد نمیکنه.؟؟؟؟؟
ممنون و سپاسگزار

مولتی ویتامین سی کن با یه وعده غذایی مصرف کنی پلاس هم قبل خواب مصرف کن

ممنون از شما دوست گرامی

یه سوال داشتم اینکه معنی اون درصد های که پشت بسته پولتی ویتامین نشنال مید نوشته چیه
مثلا زینک ۱۵mg_ 1%
یا
کلسیم ۱۶۲ میلی گرم ۱۶%
؟؟

سلام.میخواستم بدونم من بدنساز هستم ب دکتر هم نرفتم اگر مصرف کنم اشکالی دارد؟ممنون میشم جواب بدید

سلام من به باشگاه بدنسازی میرم مربی ام گفته مولتی ویتامین استفاده کن میخام ببینم واسه بدنم ضرر نداره یا باعث کاهش وزنم نمیشه تشکر

چرا جواب نمیدین

سلام
من سه هفته هست که مخمر آبجو نوع آلمانیشو استفاده میکنم تاثیرش خیلی کم بوده شما میدونید کدوم نوعش بهتره؟تو اینترنت قرص مگارنج و دیدم اما اصلا درمورد عوارضش چیزی نمیدونم اگه میشه درمورد مگارنج هم راهنماییم کنید.
ممنون از سایت خوبتون

حالا چرا مخمر میخای بخوری دلیلش شما بهتره یه نوع مولتی ویتامین خوب ورداری تا نیازهاتو برطرف کنه

منم دسترسی به دکتر ندارم سال پیش زایمان داشتم ۲۱سالمه ازون موقع خستگی شدید دایمی دارم پنجماهه گوشه لبام زخم شده خوب نمیشه چه نوعش باید بخورم

یه بسته قرص مولتی ویتامین hansel دارم که همراه با Q1 هست ولی ۱۲/۲۰۱۵ تاریخ مصرفش تموم شده میتونم اینها رو استفاده کنم یا ضرر داره ؟

سلام بهتره مصرف نکنی الان یه ۶ ماهی از تاریخش گذشته ولی اگر جای که بوده خوب بوده میشه مصرف کرد ولی در کل بخوای حساب کنی مصرف نکنی بهتره ارزششو نداره

سلام من ۲۷سالمه خیلی لاغرم میتونم برای افزایش وزن مولتی ویتامین مینرال مصرف کنم؟یه سوال دیگه مخمربهتره یامولتی ویتامین کدوم عوارضش کمتره؟

مخمر خوبه ولی مولتی ویتامین هم کنارش داشته باشی بهتره عوارضی نداره دوست عزیز اگه اصل باشه

سلام من مولتی ویتامین مینرال را تهیه کردم مربی بدنسازی بنده گفته اند تهیه کن و میل کن برای ترمیم و عضلات اسیب دیده موقع تمرین مفید است ایا ویتامین را مصرف کنم لطفا راهنمایی ام کنید

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین مینرال واسه افزایش وزن چه موقع ست؟

سعی کن با یه وعده غذایی بخوری ترجیحا بعد ناهار بخور

دو تا با هم چرا رگفتی یکی میگرفتی بس بود تراپوتیک با نهار بخور مینرال با شام بخور سعی کن دوره ای مصرف کنی

سلام و خسته نباشید
من ۲۳ سال دارم الان حدود ۵ سال میشه ک عمل زشت خود ارضاییرو انجام میدم من می خام جبران کنم تورو خدا کمکم کنید بدنم خیلی ضعیفه دارم کمکم به فکر خود کشی می افتم تورو خدا کمکم کنید

سلام
من زیر چشام سیاه(سیاهی زیر چشم دارم) هستش ک ارثیه مادرم و اقواممون این مشکلو دارن
به نطرتون میتونم تا ی ماه از قرص مولتی ویتامین مینرال استفاده کنم
ممنون میشم جوابمو بدید

میتونی استفاده کنی
گودی و حلقه تیره زیر چشم ها ممکن است در موارد نشانه ای از کم خوابی در نظر گرفته شود ولی در واقع فاکتورهای زیادی می توانند در گود افتادن و ایجاد تیرگی دور چشم دخیل باشند. فاکتورهایی نظیر آلرژی، ژنتیک و گرفتگی بینی. تیرگی دور چشم می تواند در همه سنین افراد را درگیر سازد اما بیشترین فراوانی را در سنین بزرگسالی دارد. یکی از دلایل رایج و معمول حلقه های تیره دور چشم کمبود ویتامین بدن است. تغییر رژیم غذایی و استفاده از کرم های پوستی غنی از ویتامین و مکمل های ویتامین می تواند به محو شدن یا از بین رفتن کامل گودی و حلقه های تیره دور چشم کمک کند.

برخی از مکمل های تغذیه ای می توانند کمبود های تغذیه ای که مسوول ایجاد حلقه های تیره دور چشم هستند را از بین برده و مداوا کنند. و برخی دیگر از مکمل ها مواد مغذی که باعث حفظ سلامت رگهای خونی و کلاژن اطراف چشمها می گردند را تامین می کنند.

قبل از استفاده از هرگونه قرص یا مکمل ویتامینی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

۱٫ویتامین K

ویتامین کا

ویتامین کا برای کاهش حلقه های تیره اطراف چشمها گزینه ای حیاتی می باشد. نقش این ویتامین در انعقاد خون شناخته شده بوده و گردش خون مناسب را در اطراف چشمها تضمین می کند. زمانی که این ویتامین در خون کم باشد، خون می تواند از میان رگهای کوچک تراوش کرده و در پوست نازک زیر چشمها تجمع یابد که این باعث ایجاد یک هاله تیره و کبود مانند در زیر چشمها می گردد. همچنین کمبود ویتامین کا می تواند باعث شکننده شدن مویرگها شود که این امر تیرگی و گودی زیر چشمها را بدتر می سازد. ویتامین کا در اکثر کرم های دور چشم و کرم های شب و همچنین در سبزیجات پر برگ سبز رنگ(بروکلی، کلم سبز) ، آووکادو و کیوی وجود دارد. همچنین روغن دانه سویا و روغن کانولا نیز منابع خوبی از ویتامین کا می باشند.

۲٫ویتامین C

ویتامین ث

زمانی که رگهای خونی زیر چشمها ضعیف و متسع می شوند، حلقه های تیره شروع به ظاهر شدن می کنند. کمبود کلاژن دور چشمها منجر به نازک شدن پوست زیر چشم شده و همچنین سایه تیره دور چشم را جلوه می دهد.

ویتامین C حلقه های تیره دور چشم را با بالا بردن میزان کلاژن پوست که باعث سفتی و چاق شدن پوست می شود، از بین می برد. این ویتامین همچنین پوست را در برابر رادیکال های آزاد و آسیب نور خورشید که می توانند باعث پیری پوست و تشدید گودی و تیرگی زیر چشم شوند، محافظت می کند. ویتامین C در اکثر کرم های پوستی در فرم ال آسکوربیک اسید یافت می شود.سعی کنید از مصرف ویتامین C خالص خودداری کنید چون وقتی در معرض هوا قرار گیرد اکسیده شده و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را افزایش می دهد. ویتامین C همچنین می تواند در میوه ها و مکمل های رژیمی یافت شود. بهترین روش دریافت ویتامین C مصرف آن به همراه آهن می باشد، زیرا این ویتامین کمک می کند که بدن آهن را بهتر جذب کند. کمبود آهن باعث رنگ پریدگی پوست می گردد که باعث می شود رگهای زیر چشم تیره تر و برجسته تر به نظر برسند. آهن را می توان از طریق مصرف سبزیجات پر برگ سبز رنگ، اسفناج و مکمل های آهن تامین کرد. ویتامین C و اهمیت آن در سلامت

ویتامین C مورد نیاز بدن در مردان بزرگسال روزانه ۹۰ میلی گرم است، در حالیکه زنان روزانه به ۷۵ میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. افراد سیگاری به میزان بیشتری از این ویتامین نیازمندند. بهتر است برای اطمینان از دوز مصرفی ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید.

۳٫ویتامین E

ویتامین ای

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند به حفظ ظاهر شاداب و جوان پوست کمک کند. به همین دلیل این ویتامین می تواند به کاهش چین و چروکها و حلقه های تیره اطراف چشم کمک کند. این ویتامین همچنین می تواند هر گونه پف آلودگی را که می تواند باعث برجسته و نمایانتر شدن حلقه های تیره دور چشم گردد را کاهش دهد. مالیدن روغن ویتامین E بطور مستقیم به زیر چشمها گزینه ای خوب و موثر است، اما بهتر است که شما علاوه بر استفاده موضعی از این ویتامین آن را به صورت خوراکی در قالب مکمل ها یا مواد غذایی غنی از ویتامین E نظیر سبزیجات پر برگ سبز رنگ، زیتون، آجیل ها و دانه ها نیز مصرف کنید. بهتر است مصرف ویتامین E همراه با ویتامین A باشد، چون به تنظیم روش مصرف بدن از این ویتامین کمک می کند. ویتامین E همچنین رادیکال های آزاد و دیگر آلودگی ها را دفع کرده و جریان خون را افزایش می دهد.ویتامین E و اهمیت آن در سلامت ویتامین E دارویی شفا بخش برای پوست و مو

۴٫ویتامین A

ویتامین آ

ویتامین A به حفظ سلامت پوست و بهبود هر گونه آسیب پوستی اطراف چشم کمک می کند. این ویتامین آنتی اکسیدانی است که به از بین رفتن چروکها، نازک شدن پوست و نشانه های پیری کمک می کند. ویتامین A را در بسیاری از کرم های پوستی، سبزیجات سبز رنگ تیره، جگر، کدو تنبل، تخم مرغ و برخی از میوه ها می توان یافت.

۵٫ویتامین B9 یا فولیک اسید

ویتامین بی

مصرف ویتامین B9 یا فولیک اسید می تواند به کاهش حلقه های تیره دور چشم کمک کند. همانند دیگر ویتامین های گروه B ، ویتامین B9 نیز برای داشتن پوست و چشمهایی سالم حیاتی می باشد. بزرگسالان روزانه به حدود ۴۰۰ میکرو گرم از این ویتامین نیاز دارند. ویتامین B9 با ویتامین های B6 و B12 اثر گذار می باشد، زیرا ویتامین های گروه B همراه با هم کار می کنند، به همین دلیل مکمل ها معمولا حاوی مجموعه ویتامین های گروه B می باشند به جای اینکه فقط حاوی یکی از این ویتامین ها باشند.

سلام.من از یه پزشک اونلاین مشاوره گرفتم بهم مولتی‌ ویتامین مینرال رو گفت بخورم اما الان که انقد عوارض خطرناکو که مناسب با سنّ و اینآ باشه اینجا نوشتین ترسیدم آخه من ایران نیستم اینجام دکترش به درد نمی‌خورن واسه همین از دکتر ایرونی‌ اونلاین سوال کردم حالا موندم برم بخرم آخر این قرص و واسه اینکه لاغرم و اشتها ندارم یا نه ۳۲ سالمه ۱۵۸ قد و ۵۸ وزن میشه به ای میل ام جواب بدین

بله میتونی مصرف کنی ولی سعی کن طولانی مدت مصرف نکنی سعی کن ۶ هفته مصرف کنی بعد قطع کنی حالا اگه مینرال نیست یه مولتی ویتیامین دیگه بگیر

با سلام.خودتون رو با غذا بسازید نه با دارو

سلام
پسر من ۱۰ سالشه و موهاش داره به سرعت سفید میشه.تازه آزمایش داده و مشکل خاصی نداره اما غذای مفید نمیخوره یعنی منابع ویتامینی بدنش ضعیفه .میدونم ویتامینb5 برای جلوگیری از سفیدی مو هست .لطفاً یک نوع قرص معرفی کنید که منابع کافی رو داشته باشه
ممنون

سلام خدمت شما . من ۲۰ سالمه ۱۷۸ قدم و ۷۰ کیلو وزنمه. بدنسازی کار میکنم ولی یکم لاغر هستم . اشکال نداره مینرال یا تراپوتیک بخورم .

بابا اینقد ملتو الکی نترسونید اینایی ک شما بعنوان عوارض مطرح کردید برای دوز های بسیار بالای این داروهاست و مصرف دوز پایین هیچ عوارضی برای کسی نداره من خودم ۱۹ سالمه و بدنسازی کار میکنم هم تراپوتیک خوردم هم مینرال هیچ عوارضی هم تا بحال نداشته

عوارضش واسه وقتی هست که تو دراز مدت استفاده بشه و تقلبی باشه دوست عزیز

سلام بعضیا هستن هر روز نمی تونن میوه و ویتامینای مورد نیاز شونو تامین کنن هر روز نمی تونن سبزی و میوه بخورن انا واسه چاقی چکار کنن من قدم ۱۶۶ وزنم ۴۶ نمی دونم چکار کنم چاق شم؟؟؟

خوب فقط تعداد وعده های غذاییت کن الان ۳ وعده میخوری ۶ وعده بخور همین توصیه های لازم برای افزایش وزن
۱- ابتدا باید بدانید چقدر کالری نیاز دارید تا به وزن دلخواه خود برسید.
۲- تنوع(یعنی از گروه های غذایی مختلف استفاده کنید) و تعادل(به مقدار کافی از هر گروه غذایی استفاده کنید) را در بره غذایی خود رعایت کنید.
۳- در صبحانه خود نان سبوس دار و کره بادام زمینی را وارد کنید.
۴- از کره بادام زمینی استفاده کنید. می توانید از بستنی ها و یا غذاهای صبحانه آماده دارای بادام زمینی استفاده کنید و یا بادام زمینی را با میوه و سبزیجات میل کنید.
۵- بعد از صبحانه و بعد از ظهر خوراک مختصری را فراهم آورید. توجه کنید که این خوراک نباید از تنقلات باشد. شما می توانید آجیل یا میوه خشک را به عنوان خوراک مختصر میل کنید.
۶- با افزودن سیب زمینی سرخ شده، استیک ماهی و مرغ سرخ شده، رژیم سالم خود را به رژیم ناسالم تبدیل نکنید. بلکه با مصرف سیب زمینی، ماهی و مرغ پخته شده(آب پز یا بخارپز یا کبابی)، مواد مغذی سالم را به بدن خود وارد کنید.
۷- از کره برای پخت سبزیجات استفاده کنید. از مایونز به عنوان سس در ساندویچ استفاده کنید. سس سالاد را برای مزه دار کردن سالاد به کار برید.
۸- از تخم مرغ برای درست کردن سوپ، سس و نان استفاده کنید. تخم مرغ پخته را به سالاد اضافه کنید.
۹- می توانید با افزودن خامه و پنیر پیتزا به ماهی و مرغ مزه بدهید.
۱۰- پنیر پیتزا را به گوشت، سبزیجات، ماکارونی، سالاد، پوره سیب زمینی و املت بیافزایید.
۱۱- پنیر خامه ای را به روی نان و بیسکویت بمالید. پنیر خامه ای را با سس مخلوط کنید. همچنین می توانید از پنیر خامه ای به همراه میوه و سبزیجات، یک غذای مقوی و سرشار از انرژی درست کنید.
۱۲- پنیر، بادام زمینی، بادام، پسته، سس های سالاد و میوه های خشک را در بره غذایی خود قرار دهید.
۱۳- شیرخشک را در سوپ و سس برای تأمین کالری و پروتئین بیافزایید. شیرخشک را می توانید به شیر، پودینگ، پوره سیب زمینی، املت و حتی گوشت اضافه کنید.
۱۴- حتماً در یک وعده غذایی از سبزیجات سبز رنگ، ذرت و مواد نشاسته ای استفاده کنید.
۱۵- در هر وعده غذایی،۲ یا ۳ لیوان آب بنوشید. این کار باعث می شود که عمل جذب به راحتی صورت گیرد.
۱۶- تا جایی که می توانید، بنوشید. زیرا نوشیدن باعث می شود که جای خالی بیشتری برای وارد شدن غذاهای پُرکالری داشته باشید.
۱۷- برای افزایش کالری، شیر و آب میوه بنوشید. از نوشابه ها دوری کنید، زیرا آنها فقط دارای کالری می باشند و هیچ ارزش تغذیه ای ندارند.
۱۸- شکلات سیاه بخورید. شکلات سیاه دارای آنتی اکسیدان می باشد.
۱۹- در آخر بازهم ورزش را از یاد نبرید.
رژیم افزایش وزن این نیست که هرچه می خواهیم بخوریم، بلکه باید همیشه تنوع و تعادل را، چه در رژیم افزایش وزن و چه در رژیم کاهش وزن، رعایت کنیم.

سلام من ۲۸ سالمه استخون بندی و بدن ضعیفی دارم تقریبا میخاستم ببینم برا افزایش وزن چی پیشنهاد میکنید
در ضمن چند بار از این مکمل هایی که تو عطاری میدن استفاده کردم ولی موقت یکم وزن اضافه کردم ک برگشت

عطاری چیزی واسه چاقی نخر دوست عزیز بهترین راهکار واسه شما روزی ۶ وعده تغذیه هست اگه هم میخای مکمل مصرف کنی کراتین و گینر مصرف کن میتونی از مولتی ویتامین هم استفاده کنی

سلام خسته نباشید من یه پسر ۱۶ ساله هستم و سالن فوتسال زیاد بازی میکنم و بعد فوتسال احساس گشنگی ندارم و تغذیه نمیکنم بعد سالن چون اشتها ندارم و به نظرم دارم لاغر میشم قدم ۱۷۰ و وزنم ۵۵هست به نظر شما قرص های تراپیوتیک استفاده کنم چاق تر میشم ؟؟؟میخوام پر تر بشه تنم و از این حالت خارج بشم ممنون میشم از راهنماییتون

چاق کننده نیست ولی خوبه یه سری نیاز های ویتامینی بدنت فراهم میکنه البته سعی کن همیشه مصرف نکنی یه ۴ هفته مصرف کنی بسه فعلا

سلام.من بدنسازی کار میکنم و تغذیه بدی هم ندارم ولی نمیدونم چرا چاق نمیشم. بنظر شما من میتونم قرص مینرال استفاده کنم؟؟؟؟؟

خوبه بد نیست ولی انتظار از یه قرص ویتامین نداشته باش که بخواد چاقت کنه

سلام من ۲۵ سال سن دارم . ی کم دچار ریزش مو شدم . دنبال ی مولتی ویتامینی میگردم که هم از ریزش مو جلو گیری کنه هم تقریبا شامل همه ویتامینا باشه . چون کمبود ویتامینو تو خودم میبنم. میشه راهنماییم کنید

سلام من رژیم برای لاغری میگیرم و یه مدت تحت نظر دکتر تغذیه بودم که قرص مولتی مینرال رو برام تجویز کردند ولی من به دلیل اینکه نمیخواستم در روند لاغر شدنم مشکلی پیش بیاد از مصرف ویتامین کلا صرف نظر کردم اما حالا که دیگه تحت نظر هم نیستم و خودم رژیمم رو ادامه می دم بدنم هم ضعیف شده و مو هام هم تقریبا داره میریزه ولی نمیخوام دوباره این مقداری که کم کردم برگرده به نظر شما چه ویتامین ی مصرف کنم که چاقم نکنه مولتی مینرال میتونم استفاده کنم و اینکه آیا ویتامین فورهیر اصلا چاق نمی کنه درست هستش یا نه ؟ممنون میشم جواب بدید

سلام خسته نباشید . یکی از دوستام بدن سازی کار میکنه ولی هرچی پروتئین کراتین میخوره حجم نمیگیره بدنش اصلا وزنش بالا نمیره . مشکلیم نداره آزمایش داده. علت میتونه چی باشه؟

سلام بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین مینرال برای افرادعادی چه زمانی هست ؟آیا اهن موجود باعث ازبین بردن مواد ویتامینی ها نمیشود

سلام من کلا هنگام ورزش حتی سبک و در حالت عادی خیلی عرق میکنم
این مشکل دلیلش چی میتونه باشه
کدوم ویتامینا برام بهتره؟

سلام خسته نباشید. من فرید هستم یه پسر دارم چهارسالشه اما وزنش ۱۱ کیلو نیست. خیلی ضعیفه چندتا دکتر بردمش دکتر گفتن مشکل خاصی نداره آزمایش کامل دادم.نمیدونم چیکار کنم لطفا اگه میشه راهنمایی لازم را ارایه فرمایید.ممنون

این دارو برای ریزش مو هم مناسب است در افراد ۱۸ سال؟؟؟

سلام من زیر وزنه سرگیجه میگیرم روزی چن تا و چ موقع مصرف کنم

مهدی جان اول برو زیر پزشک ببین مشکلت چیه به نظرم شما سوئ تغذیه دارید در کنارشم میتونید مولتی ویتامین با نهار مصرف کنید

سلام من ژریاتریک فارماتون به همراه مینیرال مصرف میکنم می تواستم بدونم اشکالی نداره با فقط یکی شو استفاده کنم

بسیار عالی بود .ممنون

سلام.قطع کردن قرص تراپوتیک بعد از مصرف روزانه دو عدد و روزی یک عدد آیا تاثیر منفی دارد؟

سلام خسته نباشید من ۴۰ سال سن دارم کم کاری تیروئید دارم از زمانی که مشکل تیروئید پیدا کردم ۴ مشکل اساسی دارم ریزش مو و کم حجم شدن مو.یبوست.ضعف حافظه و فراموشی و انرژیم خیلی کمه با یه فعالیت کوچیک زود خسته میشم به پزشک گفتم گفت هفته ای یه دونه مولتی ویتامین مینرال بخور خواستم بدونم این مولتی ویتامین مناسبه؟ضمنا تو دوران قاعدگی هم این مشکلات تشدید میشه مخصوصا خستگی و فراموشی خیلی عذاب می کشم لطفا راهنمایی کنید ممنون.

سلام من پسری ۳۴ساله هستم..چندین ساله صورتم ودرسرم جوشهای چرکی سرسفیدمیزند.هزارجورقرص وشامپواستفاده کردم ولی فایده ای نداشت وزیرنظرپزشکهای مختلفی بودم..چکارکنم ؟؟ واقعااین جوشها داره دیونم میکنه..

من موهام نازک و کم پشته ایا مولتی ویتامین تراپوتیک خوبه مصرف کنم چند جا خوندم نازکی و کم پشتی مو بخاطر کمبود ویتامینه هاست

سلام .
میشه شمارتونو بدید تماس بگیرم
چندتا سوال داشتم ک باید باهاتون مشورت کنم؟

سلام جناب مدیر خسته نباشید،
خواستم خدمتتون عرض کنم به علت تهوع و بی اشتهایی دکتر گوارش برام قرص فولیک اسید و مولتی مینرال تجویز کرده، آیا این دو قرص رنگ اجابت مزاج رو تیره میکنه؟ قهوه ای تیره، مایل به سبز؟

سلام
من با هماهنگی دکتر حدود ده روزه که تراپوتیک مصرف میکنم و توی این ده روز ریش موی شدید گرفتم احتمال هست که بخاطر مصرف این دارو ریزش مو گرفتم؟

مصرفش قطع کن ببین ریزش مو هم اگه همزمان قطع شد بدون واسه همونه
داروی دیگه مصرف نمیکنی دوست عزیز

سلام خسته نباشید امشب سومین شبی هست که چندین ویتامین(ویتامینe،کلسیم،آهن،مولتی ویتامین ،b komplex)رو همگی با هم مصرف میکنم،میخواستم بدونم که هیچ مشکلی پیش نمی اید؟

چه خبره چه لزومی داره این همه قرص با هم مصرف کنی دوست عزیز
مولتی ویتامین صبح بخور
ویتامین ای با نهار بخور
بهترین زمان مصرف مکمل های کلسیم هنگام شب است
بهترین زمان برا مصرف قرص آهن زمانی است که معده خالی باسد
ب کمپلکس هم صبح مصرف کن

سلام.من ۲ساله ک مینرال میخورم.و همچینین رواکوتان برای جوش صورت.در مصرف رواکوتان گفته شده ک نباید مکمل های حاوی ویتامین آ استفاده کنیم.بعد داخل مینرال ۵۰۰۰IUویتامین آ هست.یعنی نباید دیگه بخورم؟میزانش اندازه ای هست ک ضرر داشته باشه؟چون گفته ویتامین آ همراه با رواکوتان عوارضش رو تشدید میکنه

سلام در کل مینرال بهتره یا تراپیوتیک از لحاظ وجود ویتامین کدوم بیشتره?

سلام من ٢۴ سال سن دارم تقریبا یک سال و نیم پیش ٨عدد امپول تستسترون ٢۵٠ استفاده کردم و از ان زمان تا الان ریزش موی شدید دارم لطفا راهنمایی کنید چکار کنم که ریزش موهام قطع بشه؟؟؟؟؟؟؟

سلام.شیرخواره هفت ماهه دارم. همش وزنم میادپایین. طی روز هم غذای معمولی میخورم. تازگی ها هم گرسنه میشم اما کم غذا میخورم، نمیتونم زیاد بخورم. لطفا راهنماییم کنین چی بخورم تا دوباره چاق بشم؟

شما غذا به اندازه نیاز روزانت نمیخوری، معلومه که وزن کم میکنین.
غذا غذا غذا
۳ وعده در روزتون رو به ۵ وعده افزایش بدید.
شده بزور غذا بخورین.

سلام من کم خونی دارم دکتر گفته فولیک اسید مصرف کنم. میشه به جاش مینرال بخورم که هم فولیک اسید داره هم ویتامین؟

سلام.
باید از پزشکتون اینرو هم میپرسیدید که چه میزان دوز مصرف، اونوقت بود که چک میکردید آیا مینرال اون مقدار فولیک اسید رو در خودش داره یا نه.
که اگر نداشت، نخیر. نباید چنین کاری کنین. چون شرایط فعلی شما طبق نظر پزشک، اینه که باید فولیک اسید مصرف بشه.

میتونین از غذاهای طبیعی هم استفاده کنین البته. یه جستجو در اینترنت داشته باشین با این عبارت: “غذاهای خون ساز

موفق باشین.

سلام.مادر من دچار آسم و کمی ضعف جسمانی است و همین ضعف موجب عدم مقاومت جسم او در مقابل سرماست که اگر در برابر سرمای کم هم قرار بگیره فورا درگیر تب،تپش،سرفه همراه خس خس و بیحالی شدید میشه.
آیا ویتامین خاصی جهت تقویت قوای جسم پیشنهاد میدین که اینقدر سریع ضعف بهش غلبه نکنه؟.سپاس فراوان
بنظر شما

سلام ایامصرف زینک پلاس با مولتی کمپلکس همزمان بعد از ناهار مانع جذب مولتی کمپلکس میشه؟؟؟؟
و ایا باعث مشکل کبدی میشه؟

سلام من مدت ۱۰ روز ب کمپلکس استفاده کردم و روز ی ۵۰ میلی گرم b۶ مصرف می کردم بعده ۱۰ روز دست و. پاهام شروع به گز گز کردن.بی حسی خفیف پیدا کردن لطفا راهنمایی کند ومدتی که b6در بدن باقی میماند. چند روز هست

سلام من بعضی وقت ها پاهام و دست هام درد میکنه بخاطر این مشکل رفتم پیش متخصص برا من مولتی ویتامین مینرال برام نوشت آیا برا درمان پاهام خوب هست؟؟؟
متشکرم

سلام. ابتدا باید عامل اصلی این درد مفاصل رو پیدا کنید. گفتین گاهی اوقات، خب پس حتما در اون زمانها، کار خاصی رو انجام میدین که بعلت استراحت نکردن یا کار بیش از حد، نتیجش به چنین دردهایی منجر میشه.

عوامل بسیار زیادی میتونه مسبب چنین مشکلی بشه.
مثلا اعصاب. فشارهای عصبی روزانه یا روزهایی خاص
مثلا کار بیش از حد. فشار بیش از حد آوردن در فعالیتی که هم دستها درگیرن و هم پاها در شرایط و زوایای استانداردی نیستن.
مثلا ضربه خوردن اون مفاصل و ماهیچه ها.

خیلی عوامل ممکنه عامل این اتفاق بشن. و همیشه این خود شخص هستش که میتونه علت رو شناسایی کنه. پس باید دقت کنید و ببینید که در روزهای قبل از درد گرفتن عضلات، چکارهایی یا فعالیتهایی انجام دادین که همیشه مشترک بوده. یعنی همیشه اونارو انجام دادین. اتوماتیک همیشه درد هم داشتین.
———————–
بله. مولتی ویتامین میتونه گزینه خوبی باشه ولی برای حال فعلی شما. احتمالا خستگی و هم داشتین.
ولی برای حل همیشگی این مشکل، شما باید بدنبال رفع علت اصلی باشین.

موفق باشین.

سلام ریزش مو خیلی دارم مصرف مولتی ویتامین مینرال خوب هست

نه. تاثیری در جلوگیری از ریزش مو نداره.

ریزش مو و با توجه به اون خستگی و درد و گفتین، میشه احتمال داد که مربوط میشن به مسائل مرتبط با زنان، تغذیه و

پیشنهاد ما اینه که به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنین. چون احتمالا احتیاج به یک متخصص دارین در زمینه مسائل هورمونی و ژنتیکی در خانم ها.

چرا جواب نمیدید

سلام ۲۵سالمه قدم ۱٫۷۲است ولی وزنم ۵۵تا۵۸است هیچ تغییری نمیکند قرص مولتی ویتامین مینرال میتونم بخورم یا نه?

سلام من غذا میخورم ولی هیچ اثری رو بدنم نمیزاره خب بعدش دگزا یا مولتی ویتامین بخورم یکم چاق میشم؟
ممنون اگه الان جواب بدید

سلام
پسر ۲۸ ساله هستم به توصیه پزشک مو از ولمن استفاده میکنم و جدیدا هم دکتر ارولوگ مولتی ویتامین مینرال برام تجویز کرده آیا تداخل ندارن این دو تا با هم؟

سلام.تون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

سلام من دو روزه مولتی ویتامین مینرال مصرف میکنم،هم سرم درد میکنه هم به شدت معده و پشتم ،می‌خواستم بفرمائید آیا این از عوارض همین قرص؟؟؟

سلام.۲۵سالمه. قد۱۶۵٫وزن ۵۵٫ همیشه بدنم بیحاله و هرکار میکنم بازم خابم زیاده. تقریبا هرروز پیاده روی میکنم. ویه بار ازمایش دادم همه چیم نرمال بود ولی همیشه حس میکنم بدنم انرژی نداره.غذا رو تقریباخوب میخورم ولی بازم بدن درد و بیحالی دارم.میخاستم بدونم چه مکمل هایی باید بخورم؟و کی بخورم؟ وهرچی که لازمه رو لطفا بهم بگید.خیلی ممنون

سلام پدرمن نزدیک ۷۰سالش می باشد اگراین کپسول هارو بخوره مشکلی نداره؟پدرم قبلا وزنش بالا بوده ولی الان کم شده.هنوز مصرفشو شروع نکرده

سلام خسته نباشید،،
من میخواستم بدونم مصرف روزی یک عدد مینرال+تراپوتیک توی دوره یک تا دو ماه ضرر داره برای کسی کع باشگاه میره ؟؟
ا

سلام.من موهام نازک شده و شوره سر هم زیاد شده.چند تار مو سفید و دو تار مو هم به شکل قرمز روییده شده.آیا بخاطر کمبودویتامینه؟؟

سلام خسته نباشید
من حدود ۴ ماه پیش رفتم پیش یه متخصص غدد و هورمون بهم گفت قرص ونوستات مصرف بکن.
ولی در کنارش هیچ مولتی ویتامینی رو توصیه نکرد
ولی من الان حس میکنم که بدم ضعیف شده و حتی زیر چشمام گود افتاده.به نظرتون طوری نیس که مولتی ویتامین تراپوتیک رو مصرف کنم؟؟
واقعا ممنون میشم اگه جواب بدین

بهتره زیر نظر پزشک مصرف کنی یا حداقل روزانه ۵ وعده از میوه و سبزیجات استفاده کنی

سلام
۲روزی میشه رژیم کانادایی گرفتم،روزانه احساس ضعف میکنم و لرزش دست،چربی خونم بالاست آیا هیچ ضرری نداره برای من؟
من شنیدم که میگن در زمان رژیم وسط غذا مصرف بشه!
ممنون میشم راهنمایی کنین?

سلام من متولد ۱۳۷۹ هستم قدم ۱۵۷هستش و وزنم ۷۰ از نظر ژنتیکی هم همه قد بلندن ولی من بخاطر شب نخابی و درس خواندن زیاد خوب قد نکشیدم الان واقعا ناامید شدم و افسردم دکترام میگفتند قد نمیکشی ولی بعدش قد کشیدم به ص رشد و اینا اعتقاد ندارم لطفا راهنمایی کنید

سلام من بخاطر اضافه وزن زیادم به تجویز متخصص تغزیه ونوستات مصرف میکنم که از جذب چربی جلوگیری میکنه.بهمین دلیل باید قرص های مولتی ویتامین مینرال و ب کمپلکس و امگا ۳ رو قبل خواب استفاده کنم.درحالی برای همه اینها گفته شده ک بهترین جذب همران با غذاست.لطفا راهنمایی کنین که چیکار کنم؟
ضمنا من اصلا ماهی و غذای دریایی نمیخورم.استفاده مداوم روزی یک عدد قرص روغن جگر ماهی مشکلی ایجاد نمیکنه؟
و اینکه ب تجویز دکترم همراه با مولتی ویتامین مینرال ب کمپلکس هم باید مصرف کنم.این دو باهم تداخلی ندارند؟ و ایا اصلا مصرف ب کمپلکس نیازه؟
عذر میخوام انقدر سوالام زیاد شد.ممنون میشم جواب بدین.

من مدتی است از مولتی ویتامین تراپوتیک استفاده میکنم هر روز صبح بعد از صبحانه طبق تجویز دکتر ،بعلت درد در مفاصل ، البته همراه با اون از قرصهای Nature Made به همراهه مسکن آلفن ایکس ال ١٠٠ و گاباکس و قرص Mixodin
ضمت اینمه تیروئید کم کار دارم لطفا راهنمایی کنید
قد ١٨۴
سن ۵١
???????

سلام خسته نباشید من یک روز در میان باشگاه می روم و فوق سنگین کار میکنم هر شب قبل خواب یک قرص تراپوتیک میخورم آیا واسه من مضر است با این که انرژی زیادی هنگام تمرین از دست میدم؟

سلام مصرف همزمان مولتی ویتامین تراپوتیک و مینرال ضرری دارد؟

سلام ، آیا مصرف مولتی ویتامین مینرال برای کبد چرب مشکل داره ؟
تجویز مربی باشگاه بدنسازی هست .
و کلا برا کبد چرب مصرف ویتامین ها مشکل داره ؟

سلام و عرض ادب

دوستان من اگر کمی پیاده روی میکنم چنان خسته و کوفته میشم که انگار کوه کندم پاهام درد میگیره کسل میشم چشمام خواب میره نیم ساعت پیاده روی کنم باید چند ساعت استراحت کنمبه هر کی میگم مسخره م میکنن میگن از تنبلیه ولی تنبلی نیست حال عجیبی بهم دست میده توانایی دکتر رفتن هم ندارم به نظرتون من چه مشکلی دارم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

سلام من ۱۴ سالمه و خیلی لاغرم میخواستم بدوم مولتی ویتامین چاقم میکنه؟

سلام. نه. بهتره ورزش رو در دستور زندگیتون قرار بدین و تعداد وعده های غذاییتون رو کنین.

سلام م ی مولتی ویتامینی میخوام که آهن نداشته باشه، چی معرفی میکنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است – آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد –


پاک کردن دیدگاه


تمامی حقوق مطالب برای “مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ”محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

طراحی : کلکسیون طراحی — پشتیبانی و اجرا : ایده نو

فرآورده های مولتی ویتامین تراپوتیک ممکن است در بیماران مبتلا به کمبود ویتامین ها مفید باشند. این فرآورده ها در حالات مرضی که نیاز به مواد غذایی و ویتامین ها افزایش می یابد، مانند اعتیاد به الکل، پرکاری تیروئید، آسیب یا بیماری شدید یا در مواردی که جذب، مصرف و دفع ویتامین ها غیرطبیعی است، مانند سندرم سوء جذب، مصرف می شود.

روزی یک قرص یا یک کپسول یا طبق دستور پزشک مصرف می شود.

Tablet

Capsule

 

عوارض مصرف مولتی ویتامین تراپوتیک

25 IU

25 IU

 Vit. A

2 mg

2 mg

 Vit. B1

5 mg

5 mg

 Vit. B2

5 mg

5 mg

 Nicotinamide

1 mg

1 mg

 Vit. B6

5 mcg

5 mcg

 Vit. B12

15 mg

15 mg

 Vit. C

.25 mg

.25 mg

 Biotin

5 IU

1 IU

 Vit. D

1 mg

1 mg

 Vit. E

1 mg

1 mg

 Folic Acid

1 mg

عوارض مصرف مولتی ویتامین تراپوتیک

 Dexpanthenol

1 mg

 Ca

5 mg

 Mg

3 mg

 MgO

.5 mg

 Mn

2.5 mg

 MnSO4, 4H2O

.1 mg

 Mo

1 mg

 Fe

.5 mg

 Zn

11.6 mg

 Calcium pantothenate

129 mg

 CaHPO4, 2H2O

 

 CuSO4

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *