عوارض مصرف قرص جينسينگ

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

تشک های فنر منفصل خوشخواب تشک های فنر منفصل خوشخواب در سال ۹۷ و با تغییر قیمت ها توانستند در

برخی فاکتورهای سبک زندگی و رژیم غذایی می توانند عامل چاقی شوند، اما گاهی اوقات برخی بیماری ها هم می

دانشمندان در کمیسیونی بین‌المللی، اولین رژیم غذایی جهانی را با هدف نجات کره زمین پیشنهاد کردند. به گزارش ایسنا، محور

کارشناسان سلامت معتقدند که عدم تشخیص بیماری تیروئید می‌تواند خطر ناباروری را افزایش دهد. به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان

عوارض مصرف قرص جينسينگ

در یک مطالعه جدید متخصصان پنج نوع بی‌خوابی را معرفی کرده‌اند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود از دیگری

طبق نتایج محققان، تغذیه نوزادان با تخم مرغ مواد مغذی مورد نیاز برای مغز بهتر را برایشان فراهم می کند.

یافته های جدید نشان می دهد مصرف هفته ای یکبار ماهی منجر به خواب بهتر و افزایش IQ کودکان می

بسته به نوع برندی که استفاده می‌ کنید، این عادت به ظاهر سالم ممکن است شما را در معرض مواد




خانه

موبایل

 

 

عوارض مصرف قرص جينسينگ

 

یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد “جینسینگ” می باشد که بهتر است آن را “گیاه جوانی” یا”نوش دارو” بیم.

 

در کتاب های سنتی و به عربی ریشه گیاه را “جنسه” و “جنسا” می ند. به فرانسوی و انگلیسی Ginseng و Asiatic ginsengو chinese ginseng گفته می شود.

 

گیاهی است از خانواد? عَشقه Araliaceae که علمی آن Panax ginseng می باشد.

 

ترکیبات شیمیایی

این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به پاناکیلون، یک ساپونین به پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است.

 

خواص و کاربرد

جین سینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.

 

سایر خواص جینسینگ عبارتند از:

* افزایش توان ذهنی

* افزایش قدرت جسمانی

* بهبود فعالیت حافظه

* افزایش شادابی و نشاط

* افزایش قدرت تحمل و پایداری

* از بین بردن استرس

* مقابله با پیری و عوارض آن

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

* جلوگیری از سردرد

* بهبود بی خوابی و بد خوابی

* كاهش عوارض یائسگی

* برطرف ساختن یا بهبود مشكلات جنسی

* رفع خستگی، ضعف و بی حالی

* افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی

* تنظیم فشار خون (كاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

* تنظیم سطح قند خون بدن

* مقابله با افسردگی

* تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن و به ‌ویژه تقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان

عوارض مصرف قرص جينسينگ

* کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان

 

خواص فوق به دلیل وجود تركیباتی خاص به جینسینوساید( ginsenoside ) در ریشه این گیاه است. هر چه ریشه این گیاه پیرتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز افزایش می یابد. لذا می توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه خواص درمانی و دارویی ریشه آن نیز افزایش می یابد.

 

ریشه جینسینگ می تواند از صدها سال زندگی كند. ولی به تدریج تغییراتی در ساختار آن حاصل می گردد.

 

شواهد به دست آمده حاكی از آن است كه این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی موثر است و برای درمان بیمارانی كه از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شكایت دارند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.

 

مطلب مهم این است كه علی رغم داشتن خواص درمانی، این گیاه عمدتاً نقش حفاظتی و پیشگیری كننده دارد و كمتر به عنوان درمان قطعی و سریع بیماری ها موثر است.

 

تهیه چای جینسینگ

برای تهیه چای جینسینگ، مقداری آب را بجوشانید و ترجیحا این کار را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی یا چینی یا پیرکس انجام دهید. مقداری از ریشه خشک شده ی جینسینگ (حدود 1 تا 3 گرم ) را به آب جوش اضافه کنید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشد. در صورت تمایل می توانید از این مدت نیز آن را بجوشانید، تا جایی که آب به نصف مقدار اولیه اش برسد.

 

حال صبر کنید تا چای کمی سرد شود و دمای آن به دمای اتاق برسد(این توصیه ای است که در طب سنتی چین به آن اشاره شده و پیشنهاد شده است که چای به صورت ولرم نوشیده شود).

 

بهتر است که روزانه، 1 یا 2 فنجان از این چای بنوشید.

 

ریشه گیاه جینسینگ را می توان به صورت قطعه قطعه استفاده کرد. توجه کنید که ریشه ها در هنگام تهیه چای آن و نیز تا پایان مرحله خنک شدن، باید در داخل قوری بمانند.

 

دم کردن ریشه کمک می کند تا نرم و قابل استفاده شود. علاوه بر این می توان با قرار دادن تعدادی از ریشه ها در ماکروویو، آنها را نرم و قابل برش کرد.

 

دقت کنید که ریشه ها هنگام گرم کردن، نسوزند. می توانید آن ها را به تنهایی یا همراه عسل میل کنید.

 

مصرف 1 تا 2 گرم پودر جینسینگ خالص و مرغوب در روز توصیه شده است. یا این که می توانید قطعه ای از ریشه آن را به اندازه یک سکه، روزانه مورد استفاده قرار دهید.

 

عوارض جانبی

اگرچه جینسینگ عموما بی خطر است، اما عوارض جانبی هم دارد. سردرد، بی قراری، مشکلات خواب، بی نظمی در ضربان قلب، تحریک پذیری، تنگی نفس، اسهال، استفراغ و خون دماغ از عوارض جانبی آن است.

 

مراقب باشید

همان طور که در بالا ذکر شد، این گیاه نقش درمانی ندارد، پس وقتی افراد به برخی بیماری ها مبتلا هستند، مخصوصا اگر دارو می خورند، باید از مصرف مقدار زیاد یا طولانی مدت جینسینگ پرهیز کنند، مانند:

 

* مبتلایان به فشار خون بالا

* بیماران قلبی

* مبتلایان به اندومتریوز

* افراد مبتلا به شیزوفرنی

* افراد مبتلا به دیابت (باید مراقب افت قند خون باشند)

* افراد مبتلا به بی خوابی

* زنان باردار و شیرده (جینسینگ شبیه هورمون استروژن عمل می کند)

* کسانی که آسپیرین، وارفارین و داروهای کاهش دهنده فشار خون مصرف می کنند، نباید جینسینگ مصرف کنند.

* همچنین باید از مصرف سایر مواد محرک مانند چای، قهوه و نوشابه های کولادار همراه با جینسینگ خودداری نمود.

 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

جینسینگ یکی از انواع گیاهان خوراکی می باشد که خواص دارویی زیادی دارد. یکی از مهمترین فواید و خواص جینسینگ درمان اختلالات جنسی در مردان و زنان می باشد. با اینکه این گیاه خواص بی شماری دارد اما مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارضی برای بدن داشته باشد.

امروزه جینسینگ یکی از گیاهان محبوب در میان افراد به شمار می رود و تحقیقات بسیاری نشان داده اند که این گیاه خواص دارویی بی شماری دارد. برخی از شواهد به دست آمده بر این باور هستند که جینسینگ سطح انرژی در بدن را تقویت می کند و از طرف دیگر طح قند خون و کلسترول را در بدن کاهش می دهد. در این مطلب با خواص جینسینگ و مهمترین فواید درمانی آن آشنا می شویم.

تحقیقات بسیاری نشان داده است که مصرف جینسینگ موجب کاهش استرس, ترویج آرامش و درمان برخی بیماری ها مانند دیابت و ناتوانی جنسی مردان می شود. در طب سنتی از جینسینگ در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شد به همین دلیل طب کنونی تحقیقات گسترده تری بر روی این گیاه انجام داد. یکی از نتایج حاصل از این تحقیقات در عصر حاضر, اشاره به یکی از خواص جینسینگ دارد و موجب بهبود عملکرد و توانایی تفکر و شناخت و رفتار در افراد می شود. برخی دیگر از نتایج به دست آمده به شرح زیر می باشد.

عوارض مصرف قرص جينسينگ

برخی تحقیقات بر روی افرادی که از این گیاه استفاده می کردند, نشان داده است که جینسینگ فعالیت های جسمی و روانی را در افرادی که دچار ضعف و خستگی بودند, تحریک و افزایش داد. از این رو مصرف این گیاه در رفع خستگی ناشی از بیماری های مزمن مانند سرطان, تاثیر مثبتی خواهد داشت.

با توجه به نتایج برخی از بررسی های صورت گرفته, یکی از خواص جینسینگ ضد التهابی بودن آن است. در واقع جینسینگ دارای هفت ترکیب جین سنوزید است که اثرات ایمنی سرکوب کننده ایی دارند و موجب مقابله با التهابات در بدن می شوند.

برخی مطالعات نشان داده است که جینسینگ دارای ترکیباتی است که این ترکیبات خواص ضد سرطانی دارند و در برخی از سرطان ها مانند سرطان سینه می توانند تاثیرات مثبتی در بهبود بیماری داشته باشند.

علاوه بر خواص درمانی جینسینگ, این گیاه نقش بسیار پر رنگی در حفظ سلامتی پوست دارد. امروزه در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست از این گیاه به وفور استفاده می شود و یکی از گیاهان طبیعی به شمار می آید که به طور گسترده ای در سلامت و زیبایی کاربرد دارد. برخی از خواص جینسینگ برای پوست و مو به شرح زیر است.

مصرف جینسینگ برای زنان نیز مفید است. یکی از مهمترین خواص جینسینگ برای زنان, تنظیم کردن قاعدگی در آن ها می باشد. همچنین مصرف این گیاه برای زنانی که در ابتدای یائسگی می باشند, بسیار مفید است چرا که باعث تنظیم تولید استروژن از تخمدان های آن ها می شود. به علاوه به دلیل خاصیت خنک کنندگی جینسینگ, این گیاه گرگرفتگی ناشی از یائسگی را درمان می کند. از دیگر خواص جینسینگ برای زنان می توان به خواص ضدپیری آن اشاره کرد. در واقع مواد تشکیل دهنده جینسینگ برای سلامتی پوست زنان بسیار مفید است و چربی پوست را متعادل می کند.

مصرف جینسینگ در زنان موجب افزایش میل جنسی در آن ها می شود. در واقع جینسینگ با تنظیم هورمون ها موجب تحریک میل جنسی می شود و به خصوص میل جنسی را در زنان در دوران یائسگی قرار دارند, افزایش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی در زنان یکی دیگر از خواص جینسینگ می باشد که از این رو خطر ابتلا به سرماخوردگی و عفونت را در زنان به طور قابل ملاحظه ایی کاهش می دهد.

بسیاری از زنان از جینسینگ برای تولید انرژی در بدن و افزایش استقامت استفاده می کنند. جینسینگ در واقع جریان خون در بدن را تحریک می کند و با خستگی مقابله کرده و موجب بهبود در عملکرد ورزشی در زنان می شود.

یکی از نشانه های یائسگی در زنان, ضعف حافظه است. جینسینگ با ضعف حافظه در زنان مبارزه کرده و به ایجاد تمرکز ذهنی کمک می کند.

بررسی ها نشان داده است جینسینگ می تواند مردانی که دچار اختلال در نعوظ می باشند, را درمان کند. همچنین امروزه به منظور تقویت فعالیت جنسی و کمک به اختلالات جنسی مردان و رفع ناباروری بویژه اختلالات کمی و کیفی اسپرم از این گیاه استفاده می‌شود. به طور کلی جینسینگ تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن و به ‌ویژه تقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان می باشد. برخی شواهد حاکی از آن است که این گیاه در درمان دیر انزالی مردان نیز کاربرد دارد.

اگرچه جینسینگ گیاه بی خطری محسوب می شود, با این حال مصرف بیش از حد آن ممکن است اثرات جانبی برای بدن داشته باشد. برخی از عوارض جانبی ناشی از مصرف جینسینگ به شرح زیر می باشد.

با توجه به موراد بیان شده, مصرف این گیاه باید محدود باشد و در صورت بروز هر یک از علائم از مصرف جینسینگ خودداری شود. از آن جایی که خواص جینسینگ هم برای زنان و هم برای مردان می باشد, همه ی افراد می توانند از این گیاه و مزایای آن بهره مند شوند.

منبع : آرگا



روغن خراطین، جادوی جذابیت!


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *