عوارض مصرف قرص امگا۳ در بارداری

اسیدهای چرب امگا۳ خواص ضدالتهابی دارند که ممکن است از بدن در برابر بیماری های قلبی-عروقی محافظت کنند. متاسفانه سطوح بالای امگا۳ (به دست آمده از روغن کریل، روغن ماهی یا منابع گیاهی از جمله دانه بذرکتان) در بدن عوارض جانبی بسیاری دارد. البته مصرف موادغذایی غنی از این اسیدهای چرب معمولا سلامتی بدن را تهدید نخواهد کرد و بروز هر گونه عوارض مربوط به استفاده از مکمل های امگا۳ است. بنابراین برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی امگا۳ حفظ تعادل در مصرف اهمیت دارد.

براساس بسیاری از تحقیقات انجام شده، اسیدهای چرب امگا ۳ گرفته شده از روغن ماهی نقش زیادی در پایین آوردن فشارخون و سطوح تری گلیسرید خون دارند.

شواهد حاکی است که اسیدهای چرب امگا ۳ برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید نیز مفید است.

انواع مختلفی از امگا ۳ وجود دارد. منابع مختلف گیاهی حاوی آلفا لینولنیک اسید یا ALA بوده که بدن می تواند آن را به امگا ۳ تبدیل کند. روغن ماهی نیز معمولا حاوی اسیدهای چرب EPA و DHA است.

امگا ۳ به مقدار فراوان در گردو، ماهی سالمون و اسفناج وجود دارد.

عوارض مصرف قرص امگا۳ در بارداری

 

بیشترین آمار مرگ و میر به بیماری قلبی مربوط می شود و امگا ۳ ممکن است به کاهش این خطر کمک کند.

مصرف امگا ۳ برای بیماری هایی از جمله زوال عقل، سرطان و افسردگی نیز فوایدی دارد. اگرچه این فواید چشمگیر هستند اما نباید از عوارض جانبی این اسیدهای چرب غافل شد.

 

تغییر سطوح قند خون یکی از عوارض جانبی امگا ۳ است. بنابراین در صورت ابتلا به دیابت یا استفاده از گیاهان، دارو ها و مکمل هایی برای تغییر سطوح قند خون مراقبت بیشتری مورد نیاز است.

همچنین در صورت استفاده از امگا ۳ برای جلوگیری از بروز هر گونه عوارض و مشکلی نسبت به بررسی قند خون خود اقدام نمایید.

 

افت فشار خون ممکن است یکی دیگر از عوارض جانبی امگا ۳ باشد. بنابراین قبل از مصرف امگا ۳ در صورت استفاده از مکمل یا داروی کاهش دهنده ی فشار خون با پزشک خود مشورت کنید.

 

مصرف از سه گرم امگا ۳ در روز ممکن است منجر به خونریزی شود. بنابراین در صورت اختلالات خونریزی یا مصرف داروهای افزایش دهنده ی خطر خونریزی، مراقبت بیشتری مورد نیاز است. در این مورد باید با پزشک خود مشورت کنید.

 

مصرف میزان بالایی از روغن ماهی تاثیرات منفی بر واکنش سیستم ایمنی بدن دارد.

همچنین درصورت ضعف سیستم ایمنی بدن به دلیل ابتلا به ایدز یا سایر بیماری ها، مصرف روغن ماهی می تواند باعث بروز مشکلات جدی تری شود.

دفیبریلاتور دستگاهی است که برای جلوگیری از ضربان نظم قلب و جلوگیری از مرگ ناگهانی در بیماران مبتلا به تاکی‌کاردی یا فیبریلایسون قلبی از طریق عمل جراحی در قفسه سینه بیمار کار گذاشته می شود. دستگاه الکتروشوک (دفیبریلاتور) از پالس‌های الکتریکی برای کنترل آریتمی‌‌های خطرناک قلبی که ممکن است منجر به ایست قلبی شوند، استفاده می‌کند.

بنابراین این بیماران برای پیشگیری از بروز عوارض جانبی امگا۳ باید از مصرف مکمل های آن اجتناب کنند، زیرا می تواند منجر به افزایش خطر ضربان قلب نظم شود.

 

درصورت آلرژی به ماهی و غذاهای دریایی، احتمال بسیاری وجود دارد که مصرف مکمل های روغن ماهی نیز با بروز این آلرژی ها همراه باشد.

بنابراین بهتر است برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی امگا۳ از مصرف مکمل های روغن ماهی اجتناب نمایید.

 

براساس مقاله منتشر شده توسط انجمن قلب امریکا، از عوارض جانبی امگا ۳ می توان به حالت تهوع، ناراحتی روده ای و ایجاد طعم بد در دهان بعد از غذا خوردن اشاره کرد. این عوارض جانبی ممکن است بعد از مصرف مکمل های روغن ماهی به وجود آید.

سایر عوارض جانبی امگا ۳ شامل آروغ زدن، اسهال، نفخ، رفلاکس اسید معده به مری و درد شکمی است.

 

مصرف مکمل های امگا ۳ ممکن است باعث تشدید علائم در بیماران مبتلا به افسردگی یا افسردگی دوقطبی شود.

همچنین مصرف مداوم امگا ۳، کمبود ویتامین E را به دنبال دارد.

 

امگا ۳ علاوه بر عوارض جانبی یاد شده، با برخی از داروها نیز ممکن است تداخل ایجاد کند. بناراین در صورت استفاده از این داروها بهتر است نسبت به تداخلات آنها آگاه باشید و قبل از مصرف امگا ۳ با پزشک خود مشورت نمایید.

عوارض مصرف قرص امگا۳ در بارداری

 

مصرف داروی ضد بارداری ممکن است با روغن ماهی تداخل ایجاد کند، به طوریکه اثربخشی آن با پایین آمدن سطح تری گلیسرید کاهش می یابد.

برخی از قرص های ضدبارداری شامل اتینیل استرادیول، لوونورژسترول و نوراتیندرون است.

 

روغن ماهی ممکن است به کاهش فشارخون کمک کند، اما با داروهای ضدفشارخون نیز تداخل دارد و موجب افت شدید فشار خون خواهد شد.

برخی از داروهای پرفشاری خون شامل لوزارتان، انالاپریل، کاپتوپریل، هیدروکلروتیازید و فوروزماید است.

 

اورلیستات برای کاهش وزن کاربرد دارد که می تواند با روغن ماهی تداخل ایجاد کند و بر جذب روغن ماهی از روده اثر بگذارد.

بنابراین توصیه می شود روغن ماهی چند ساعت قبل از اورلیستات مصرف شود.

داروهای ضد انعقادی که برای کاهش لخته شدن خون استفاده می شوند با روغن ماهی تداخل دارند و همچنین احتمال خونریزی و کبودی را افزایش می دهند.

برخی از داروهای مورد استفاده در کاهش لخته شدن خون شامل ایبوپروفن، آسپرین، دیکلوفناک، هپارین، دالتپارین و انوکساپارین است.

منبع: www.med-health.net

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را

مهارت های حرکتی درشت چیست ؟ مهارتهای حرکتی درشت به حرکت کل بدن و از جمله ماهیچه های بزرگ ( []

از تمام چیزهایی که یک زن ممکن است آنها را تجربه کند ، سقط جنین ممکن است یکی از مواردی []

طبیعی است که در رابطه با باردار شدن بعد از سقط جنین ، احساس نگرانی کنید به یاد آوردن آخرین []

انتقال گامت به داخل لوله فالوپ (GIFT) چیست ؟ GIFT ، یک عمل جراحی دستگاه تولید مثل است که شامل []

ورزش برای اغلب زنان، تمرینات بدنی منظم در طی بارداری به عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم، اهمیت دارد. []

رابطه جنسی برای زوج ها در طی بارداری بی خطر است. در بارداری، رابطه جنسی و ارگاسم ممکن است []

ممنونم ک راهنمایم کردین بابت سایتتون تشکر. من برا حافظه کوتاه مدتم مخام مصرف کنم هیچ بیماری خاصی یا قرصی استفاده ندارم مگه اینکه ویتامینه باشه. *

سلام ممنون از سایتتون مادر من ۸۵ ساله است وقرص آسپرین پروپرانول ۱۰ ودیلتیازم۶۰ که البته نصف صبح ونصف شب وکیوتن ۱۰ و صبح شب یک عدد امگا ۳ هم مصرف میکند اخیرا روی دست وپاش خشک میشه ودر اثر خاراندن کبود میشه امروز بعد از مراجعه به سایتتون گفتم شاید براثر مصرف آسپرین باشه خیلی سپاسگزار میشم اگه راهنمایی بفرمایید، سلامت و برقرار باشید


وارد کردن موارد ستاره دار الزامی است

سایت اداره اموزش پرورش خوزستان

عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای

پنج کشور در جهان وجود دارند که رتبه نخست را در زمینه آموزش ابتدایی، دارا هستند، و رتبه‌بندی این کشورها بر اساس

عوارض مصرف قرص امگا۳ در بارداری

بسیاری از کارشناسان و والدین،تنبیه بدنی را به دلیل اثرگذاری منفی آن بر سلامت روانی کودک رد می‌کنند، اما گروه د

معمولا هر پدر و مادری شیوه خاصی برای تربیت فرزندان خود دارند؛ یعنی هر خانواده ای شرایط و قانون های خاص خودش را

کدام کودکان به گفتاردرمانی نیاز دارند؟ کودک یک ساله گفتار را به‌صورت تک‌کلمه شروع می‌کند. وقتی سنش به یک سال و سایت اداره اموزش پرورش خوزستان

آشنایی با رسوم جالب بچه داری در فرهنگ های مختلف در هر کشوری پدر و مادرها شیوه خاص خودشون رو در تربیت و بزرگ کر

  برای درمان بیماری ها راه های بسیاری وجود دارد. یکی از این راه ها از طریق گوش دادن و نواختن موسیقی است ک

فرزند، گلی است که پدر و مادر وظیفه دارند به‌عنوان باغبان آن‌را پرورش دهند تا عطر دل‌انگیز آن فضای خانواده و جا

۱- کاشتن سبزیجات: به راستی چه کاری بهتر از کاشت و برداشت سبزیجات در باغچه، جعبه و گلدان می تواند، پایه های علو

اوقات فراغت دانش آموزان (از انگیزه ها تا آسیب ها) یک دانش آموز در مدت تحصیلات ابتدایی تا اخذ دیپلم متوسطه حدود

آخرین اخبار

همه چیز درباره عید فطر و اعمال آن + ذکر قنوت نماز عید فطر

خرداد ۲۱, ۱۳۹۷ در: اخبار آموزشی, گوناگون ۵ Comments

عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و نماز عید برگزار می‌ شود. پرداخت زکات فطره ادامه متن

نگاهی به شیوه ی تربیت کودکان در ۵ کشور برتر آموزشی دنیا تنبیه کودکان در کشور های مختلف دنیا تاثیر سختگیری والدین بر ویژگی های اخلاقی کودکان در آینده کدام کودکان به گفتاردرمانی نیاز دارند؟ آداب و رسوم جالب درباره کودکان در کشورهای مختلف موسیقی درمانی چیست؟

بیشتر

عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و نماز عید برگزار می‌ شود. پرداخت زکات فطره ادامه متن

پنج کشور در جهان وجود دارند که رتبه نخست را در زمینه آموزش ابتدایی، دارا هستند، و رتبه‌بندی این کشور ادامه متن

ترفند ذخیره عکس پروفایل اینستاگرام بدون نرم افزار : اینستاگرام ، یک شبکه اجتماعی پربازدید است که کاربران بسیار زیادی را در خود جای داده است. هر شبکه اجتماعی دارای یکسری محدودیت ها است. به عنوان مثال تلگرام اجازه ذخیره عکس ارسالی در سکرت چت ادامه متن

با عضویت در کانال و خبره تلگرام پازما، از آخرین خبرهای آموزشی، معرفی محتوا، رویداد های آموزشی، کدهای تخفیف و غیره مطلع شوید

استفاده از مطالب سايت پازما فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت به پازما تعلق دارد.

سایت اداره اموزش پرورش خوزستان

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

عوارض مصرف قرص امگا۳ در بارداری

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *