عوارض مصرف طولانی مدت کپسول داکسی سایکلین

pamuh.com – سایتی جامع برای مطالب علمی ، آموزشی ، پزشکی ، خانواده ، موارد مصرف و عوارض جانبی داروها

فهرست

داکسی سایکلین نوعی آنتی بیوتیک تتراسیکلین [1] است که برای درمان عفونت های باکتریایی مانند : جوش صورت و بدن  ، آکنه ، عفونت های ادرار ، عفونت های روده ، عفونت چشم ، کونوره ، کلامیدیا ، عفونت لثه ،و استفاده می شود . برخی از انواع داکسی سایکلین برای جلوگیری از مالاریا و عفونت های ناشی از کنه و شپش استفاده می شود . در صورتی که به نوعی از آنتی بیوتیک ها حساسیت دارید ، نباید از داکسی سایکلین استفاده کنید . همچنین مصرف داکسی سایکلین در کودک ، فقط در موارد اضطراری و در صورتی که دارو و درمان جایگزین دیگری یافت نشود مجاز است .

مصرف داکسی سایکلین دردوران حاملگی ممکن است باعث نارس به دنیا آمدن نوزاد شود .همچنین استفاده از این دارو در دوران بارداری می تواند باعث تغییر رنگ دندان های نوزاد تا آخر عمر شود .

این دارو از طریق شیرمادر به بدن نوزاد منتقل می شود و میتواند بر روی دندان ها و استخوان نوزاد تاثیر بد داشته باشد .استفاده از داکسی سایکلین در دوران شیردهی مجاز نیست . در هر صورت باید طبق نظر پزشک رفتار کنید .عوارض مصرف طولانی مدت کپسول داکسی سایکلین

سوالات

داکسی سایکلین را همراه با شیر و یا غذا و میوه مصرف نکنید . اینکار میتواند باعث ایجاد ناراحتی معده شود . بهترین زمان مصرف قرص داکسی سایکلین 1 ساعت قبل از غذا و یا حداقل 2 ساعت بعد از غذا می باشد . در صورتی که بیماری شما بهبود یافت ، مصرف دارو را متوقف نکنید و دوره درمان را کامل کنید . قطع ناگهانی و قبل از طی دوره کامل ، باعث ایجاد مقاومت دربرابر آنتی بیوتیک شود .

در صورتی که یک وعده از داروی خود را فراموش کردید به محض یاداوری دوز خود را مصرف کنید . در صورتی که به وعده مصرف بعدی نزدیک هستید ، دوز فراموش شده را رها کنید .

در صورتی که به اشتباه و یا باقصد خودکشی با داکسی سایکلین ، مقدار زیادی دارو مصرف کرده اید سریعا با اورژانس تماس بگیرید . مصرف بیش از حد داکسی سایکلین کشنده است.

داکسی سایکلین برای بیماری فعلی شما تجویز شده است و نحوه مصرف دارو ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد . این دارو را به کسی پیشنهاد ندهید .در دوره مصرف داکسی سایکلین از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کرده ، برنزه نکنید و از دستگاههای سولاریم استفاده نکنید . داکسی سایکلین ممکن است باعث اسهال شود . در صورت مشاهده اسهال خونی سریعا به پزشک مراجعه کنید .

در زمان مصرف داکسی سایکلین در صورتی که هرگونه علائمی از حساسیت مشاهده کردید سریعا با اورژانس تماس بگیرید . علائم حساسیت به داکسی سایکلین میتواند شامل این موارد باشد : خارش و قرمز شدن چشنم ، آبریزش بینی ، خشک شدن دهان و گلو ، عطسه و سرفه ، تورم لب و زبان ، خارش پوست و کهیر و

هر نوع داروی آنتی بیوتیک و ویتامین ممکن است با داکسی سایکلین تداخل داشته باشد . داروهایی مانند :  ایزوترتینوئید (داروهای رتینوئید)، باربیتورات‌ها (نظیر فنوباربیتال)، دیگوکسین، پنی‌سیلین و تمامی داروهای ضد تشنج از مواردی هستند که با این دارو تداخل می‌کنند. در زمان تجویز داکسی سایکلین ، مصرف تمام دارو های خود را به پزشک اطلاع دهید .

داکسی سایکلین یک آنتی بیوتیک از گروه تتراسایکلین ها بوده و مصرف آن ارتباطی با سیکل های قاعدگی ندارد.در صورت داشتن رابطه جنسی محافظت نشده و شک به حاملگی نیاز به انجام تست بارداری می باشد.در غیر این صورت نیاز به بررسی مسائل مربوط به قاعدگی و علل تاخیر آن می باشد.مصرف داکسی سایکلین در حین بارداری فقط در موارد تهدید کننده حیاط مجاز می باشد.

تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com

داکسی سایکلین و جوش صورت,داکسی سیکلین 1 میلی گرم, تاثیر داکسی سایکلین بر پریود, قیمت کپسول داکسی سایکلین دوره مصرف,نحوه مصرف داکسی سایکلین برای درمان جوش,

آشنایی با تفاوت علائم «عفونت سینوسی» با علائم سرماخوردگی

دلایل مختلف “درد قفسه سینه + راههای تشخیص و درمان

اسانس و روغن رزماری – خواص و فواید درمانی و دارویی

آمیودارون – عوارض جانبی ، تداخل دارویی amiodarone

روغن کرچک – فواید ، خواص و عوارض جانبی روغن دانه کرچک

تعبیر خواب آب – دیدن آب در خواب چه معنی دارد ؟ تعبیر متفاوت

آدرس شما نمایش داده نمی شود و محرمانه است.در صورتیکه معتبر و بدون www وارد کنید دیگران میتوانند به شما پاسخ دهند و این پاسخ برای شما خواهد شد.

این و آدرس را برای نظرهای بعدی من ذخیره کن.

سلام من مکمل بدنسازی استفاده میکنم؛ میتونم داکسی سایکلین مصرف میکنم مشکلی پیش نمیاد

سلام من اشتباهی در فاصله ی یک تا دو ساعتی دوتا قرص داکسی سایکلین خوردم ایا مشکلی برام پیش میاد؟؟؟

ببخشید داکسی سایکلین منظورم بود

سلام خسته نباشید، این دارو (تتراساکلین)۲ روز قبل از عمل بینی برایی من تجویز کردن، اما من از ۵روز قبل شروع به خوردن کردم، واسم مشکلی به وجود نمیاد?

سلام
ایا می توانیم قرص داکسی سایکلین رو بدون ویزیت دکتر استفاده کنیم چون من قبلا این دارو را استفاده کرده ام

با سلام و وقت بخیر
بسیار مهم هست که از این دارو برای درمان کدام نوع عفونت استفاده می کنید . خیلی بهتره که مصرف انتی بیوتیک تحت نظر پزشک باشه . همچنین دلیل دوباره مصرف کردن شما برای این دارو چیه ؟ آیا قبلا مصرف کردید و نتیجه کامل نگرفتید و احساس می کنید دوباره باید داکسی سایکلین مصرف کنید ؟
در هر صورت با وجود اینکه مصرف خودسرانه این دارو عوارض جانبی و جانی در پی نداره خیلی بهتر هست که تحت نظر پزشک مصرف بشه .



بارزترین عارضه جانبی مصرف آنتی‌بیوتیک، اسهال و استفراغ است. تقریبا همه مردم این را می‌دانند. اما بر اساس تحقیقات دانشمندان مشخص شده که ۲۰ درصد از مردم عوارض دیگری نیز از آنتی‌بیوتیک را تجربه می‌کنند که کمتر پزشکی در مورد آنها به بیمار توضیح می‌دهد.

برای اینکه با عوارض جانبی کمتر اعلام شده آنتی‌بیوتیک آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه این مطلب با روزیاتو همراه باشید.

۱- عفونت قارچی

عوارض مصرف طولانی مدت کپسول داکسی سایکلین

آنتی‌بیوتیک‌ها محل سکونت باکتری‌ها در بدن ما را تغییر می‌دهند، به همین خاطر بدن به عفونت‌های قارچی حساس می‌شود. ممکن است عفونت در دهان، پوست یا زیر ناخن‌ افراد ظاهر شود.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ اگر برای مدت طولانی باید آنتی‌بیوتیک مصرف کنید، حتما به همراه آن داروهای ضد قارچ هم بخورید تا اثرات منفی آنتی بیوتیک از بین برود.

۲- رنگ دندان‌ها

تتراسایکلین رنگ دندان‌های کودکان زیر ۸ سال را تغییر می‌دهد. اگر زن بارداری این داروها را مصرف کند، این احتمال وجود دارد که نوزاد با مشکلات مینای دندان مواجه باشد.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ دانشمندان اخیرا کشف کرده‌اند که آنتی بیوتیک داکسی سایکلین مدرن روی رنگ دندان‌های نوزاد تاثیری ندارد. بنابراین می‌توانید از این دارو استفاده کنید. البته حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

۳- تب

تب ممکن است به دلایل مختلف در بدن ظاهر شود. اما اگر پس از مصرف آنتی بیوتیک تب کردید، یعنی به این دارو حساسیت دارید.

با اینکه این حساسیت ممکن است بعد از مصرف هر آنتی بیوتیکی بروز کند اما β-lactam، سفالکسین، مینوسایکلین و سولفوید از بقیه آلرژیک هستند.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ تب خود به خود از بین می رود. اما اگر خیلی قوی بود شما باید استفاده آن را قطع کنید و از پزشک بخواهید تا داروی دیگری برایتان تجویز کند.

۴- واکنش آلرژیک

یکی از خطرناک ترین واکنش های بدن در برابر آنتی بیوتیک، حساسیت است. در چنین مواقعی فرد دچار خارش، ورم پلک ها، لب ها، زبان و حتی تورم گلو می شود که ممکن است به آنافیلاکسی تبدیل شود.

یادتان باشد که حساسیت به یک آنتی بیوتیک به این معنا نیست که به بقیه نمونه های آن نیز حساسیت خواهید داشت.

۵- حساسیت به آفتاب

برخی از آنتی بیوتیک ها همانند تتراسایکلین، فلوروکینولون و سولفون می‌توانند روی حساسیت پوست به اشعه‌های فرابنفش تاثیر بگذارند. اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار داشته باشید، هنگام مصرف این داروها احتمالا اینکه آفتاب سوختگی تشدید شود، زیاد خواهد بود.

همین آنتی بیوتیک ها همچنین ممکن است در برخی افراد پوسته ایجاد کنند، حتی اگر فرد فقط ۱۵ دقیقه در آفتاب مانده باشد.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ بهترین کار این است که بین ساعات ۱۰ صبح تا ۲ ظهر زیر نور مستقیم آفتاب قرار نداشته باشید. یا همه جای پوست بدن خود را با لباس بپوشانید.

۶- ناراحتی قلبی

برخی از آنتی بیوتیک ها ممکن است مشکل قلبی در افراد ایجاد کنند. این داروها اغلب افت فشار خون یا آریتمی (بی نظمی در ضربان قلب)  ایجاد می کنند.

در مواقع، مصرف داروهایی همچون اریترومایسین و فلوروکینولون چنین عارضه ای بدنبال دارد.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ نزد پزشک بروید و از او بخواهید تا داروی دیگری برایتان تجویز کند.

۷- سردرد و سرگیجه

سردرد و سرگیجه نیز از دیگر عوارض جانبی مصرف آنتی بیوتیک هاست. اما خوشبختانه این مشکل پس از قطع مصرف دارو از بین می رود.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ اگر سردرد شما طولانی و قوی است و دردتان هم شدید است و نمی توانید قرص نخورید، توصیه می کنیم نزد پزشک بروید تا دارو را تغییر دهد.

۸- بارداری ناخواسته

اگر قرص های کنترل بارداری و rifamycins را با هم مصرف می کنید، باید بدانید که آنتی بیوتیک یاد شده سبب کاهش اثر قرص ضدبارداری می شود.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ اگر تغییری در بدن خود احساس کردید حتما نزد پزشک بروید.

یه موضوع خیلی خیلی مهمتر از همه اینا هست، مصرف انتی بیوتیک همونجور که از اسمش پیداست ولی متاسفانه تو کشور ما مثل نقل و نبات مصرف میشه و ترجمه چرک خشک کن که واقعا ترجمه غلطیه استفاده میشه
انتی بیوتیکا همونجور که اسمش روشه ضد حیات یا زندگی میشه ترجمش کرد که برای مقابله با سلول های زنده مثل باکتری ها استفاده میشه، همونجور که این دارو ها روی باکتریا اثر دارن میتونن روی سلول های بدن هم اثر داشته باشن و باعث ( سرطان) بشن
چیزی که هیچوقت گفته نمیشه سرطانزا بودن این داروهاست لطفا مراقب باشین تا حد امکان استفاده نکنین تا مجبور نیستیدعوارض مصرف طولانی مدت کپسول داکسی سایکلین

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.

فتیشیسم, علاقه به پای زن, اختلال لیس زدن پای زن, فوف جاب, مالش و پاساژ پای زن, فوت فتیش, علاقه جنسی به پای زن, نوازش پای زن در رابطه جنسی

عوارض مصرف طولانی مدت کپسول داکسی سایکلین

تمام خواص شگفت انگیز دانه شنبلیله دانه شنبلیله چه فوایدی دارد؟ شنبلیله می تواند باعث

طرز تهیه باقالی قاتق باقلا قاتق غذای خوشمزه گیلان و خطه شما است که یکی

بازگردانی سیم کارت سلب امتیاز شده با این روش چنانچه سیم کارت شما 9 روز

رابطه جنسی دهانی بین بعضی از زوجین انجام می شود که نمونه آن پوزیشن 69

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *