عوارض مصرف سرترالين

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این عوارض مصرف سرترالين

قوانین فنگ شویی آینه چیستند؟ اگر آینه ها به طور مناسبی مورد استفاده قرار گیرند، شگفتی می سازند، که به اصطلاح آسپرین فنگ شویی یده می شود. استفاده

آیا مدام به شما گفته می شود که خسته به نظر می رسید؟ رگ های عنکبوتی زیر چشم یکی از علل رایج هستند که ممکن است افراد به

خونریزی نظم خسته کننده است مخصوصاً زمانی که قصد بارداری داشته باشید. اما ناامید نشوید زیرا این خونریزی می تواند علامت یک خبر خوب برای شما باشد. این

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

 قرص سرترالین برای درمان برخی بیماری های روحی مانند افسردگی و اختلال هراس تجویز می شود که در ادامه هر آنچه لازم است در مورد قرص سرترالین و عوارض سرترالین بیان می شود.

اسامی تجاری : زولوفت Zoloft ژنریک :  Sertralineسرترالین Sertraline HCL زولوفت zoloft برای درمان افسردگی، حملات هراس، اختلال وسواس فکری، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب اجتماعی و حالت شدید سندروم پیش از قاعدگی تجویز می شود.سرترالین به بهبود خلق و خو، خواب، اشتها و سطح انرژی و به بهبود علاقه فرد به زندگی روزمره کمک می کند. سرترالین در کاهش ترس، اضطراب، افکار ناخواسته و تعداد حملات هراس نیز موثر است. همچنین سرترالین نیاز به تکرار برخی فعالیت ها مانند شستن دست ها، شمردن و چک کردن اطراف را کاهش می دهد. سرترالین یک داروی مهار کننده بازجذب انتخابی سروتونین SSRI است و با بازگرداندن تعادل برخی مواد طبیعی مانند سروتونین در مغز اثر بخشی دارد.

ابتدا راهنمای مصرف دارو را با دقت مطالعه کنید و هر بار که دارو را خریداری می کنید، دوباره راهنمای مصرف دارو را بخوانید. اگر در مورد این دارو سوالی دارید از پزشک خود بپرسید. داروی سرترالین خوراکی است و باید طبق دستور پزشک مصرف شود،معمولا یک بار در صبح یا شب مصرف می شود. قرص سرترالین همراه با غذا یا بدون غذا  مصرف می شود و کپسول سرترالین معمولا با غذا بعد از صبحانه یا بعد از شام مصرف می شود.اگر سرترالین را برای سندروم پیش از قاعدگی مصرف می کنید، پزشک به شما توصیه می کند دو هفته قبل از شروع پریود مصرف سرترالین را آغاز کنید و تا پریود شدن آن را ادامه دهید.میزان مصرف دارو بر اساس شرایط پزشکی فرد و واکنش بدن وی به درمان تعیین می شود. برای کاهش خطر عوارض جانبی دارو پزشک توصیه می کند مصرف دارو را به میزان کم آغاز کرده و به تدریج میزان آن را افزایش دهید. دستورات پزشک را به دقت دنبال کنید و دارو را به طور منظم مصرف کنید تا بیشترین فایده را از آن ببرید. لازم است دوره مصرف داروی سرترالین را کامل کنید، حتی اگر حس می کنید حالتان خوب شده است. مصرف سرترالین را بدون مشورت با پزشک متوقف نکنید. توقف ناگهانی دارو باعث می شود برخی شرایط بدتر شوند. به علاوه ممکن است علائمی مانند نوسانات خلقی، سردرد، خستگی، تغییر در الگوی خواب و احساسی شبیه به شوک الکتریکی بروز کند.میزان مصرف دارو باید به تدریج کاهش پیدا کند تا خطر بروز عوارض جانبی کمتر شود. هر گونه بدتر شدن علائم یا نشانه های جدید را به پزشک اطلاع دهید. اگر بیماری یا مشکل شما ادامه پیدا کرده یا بدتر شد به پزشک اطلاع دهید.

برخی عوارض احتمالی سرترالین عبارتند از:

عوارض مصرف سرترالين

اگر هر یک از این عوارض ادامه پیدا کرده یا بدتر شدند، به پزشک اطلاع دهید. به یاد داشته باشید که پزشک با بررسی مزیت ها و عوارض جانبی هر دارو آن را تجویز می کند. بسیاری از مصرف کنندگان داروی سرترالین هیچ عارضه جانبی در خود مشاهده نمی کنند.

در صورت مشاهده این عوارض جانبی جدی و کمیاب حتما به پزشک اطلاع دهید:

سرترالین باعث افزایش سروتونین می شود و به ندرت باعث بروز شرایطی جدی به سندروم سروتونین می شود. اگر داروهای دیگری که سروتونین را افزایش می دهند، مصرف کنید، خطر بروز این مشکل می شود. بنابراین قبل از شروع مصرف سرترالین لیست تمام داروهایی که مصرف می کنید را به پزشک اطلاع دهید. در صورت مشاهده هر یک از این علائم بلافاصله به پزشک اطلاع دهید:

به ندرت پیش می آید که مردان در اثر مصرف سرترالین دچار نعوظ دردناک یا طولانی مدت شوند، نعوظی که  ساعت یا طول می کشد. در صورت بروز این عارضه مصرف سرترالین را متوقف کرده و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. واکنش حساسیتی به سرترالین به ندرت رخ می دهد. با این حال در صورت مشاهده علائم واکنش حساسیتی به پزشک مراجعه کنید. علائم واکنش حساسیتی عبارتند از:

موارد ذکر شده لیست کامل عوارض جانبی سرترالین نیستند. در صورت مشاهده هر گونه عارضه دیگر به پزشک مراجعه کنید.

قبل از شروع مصرف سرترالین اگر به این دارو یا هر داروی دیگری حساسیت دارید، به پزشک اطلاع دهید. سرترالین ممکن است دارای ترکیبات غیر فعال باشد که منجر به بروز واکنش های حساسیتی یا دیگر مشکلات می شوند. برای جزئیات با پزشک مشورت کنید. قبل از شروع مصرف سرترالین سوابق پزشکی خود و خانواده تان را به اطلاع پزشک برسانید، به ویژه اگر دچار هر یک از موارد زیر بوده اید:

سرترالین باعث خواب آلودگی و سرگیجه می شود. الکل و ماری جوانا خواب آلودگی و سرگیجه را تشدید می کند. در زمان مصرف این دارو از رانندگی، کار با ماشین آلات حساس و یا هر کاری که نیاز به هوشیاری دارد اجتناب کنید. در زمان مصرف سرترالین از نوشیدن الکل جدا خودداری کنید. قبل از انجام هر گونه جراحی به پزشک یا دندانپزشک خود اطلاع دهید که در حال مصرف داروی سرترالین هستید. سالمندان ممکن است نسبت به عوارض سرترالین، به ویژه خونریزی یا عدم تعادل، حساس تر هستند. به علاوه سالمندان ممکن است دچار نوعی عدم تعادل در نمک شوند که هیپوناترمی hyponatremia یده می شود.کودکان نیز به برخی عوارض سرترالین حساس تر هستند، به ویژه کم شدن اشتها و کاهش وزن.وزن و قد کودکانی که از سرترالین مصرف می کنند باید به طور منظم چک شوند.

در دوران بارداری دارو تنها در صورت نیاز مصرف شود. سرترالین به نوزاد متولد نشده آسیب می زند. به علاوه مصرف سرترالین در سه ماهه آخر بارداری باعث بروز علائم ترک در نوزاد می شود، علائمی مانند مشکل تنفسی، مشکل در تغذیه، تشنج، گرفتگی عضلانی و گریه مداوم. در صورت مشاهده هر یک از این علائم در نوزاد خود به پزشک مراجعه کنید. از آنجایی که عدم درمان مشکلات روحی (مانند افسردگی، حمله هراس و اختلال وسواس فکری)می تواند شرایط جدی باشد، بدون مشورت و دستور پزشک مصرف دارو را متوقف نکنید. اگر قصد باردار شدن دارید یا تصور می کنید در زمان مصرف سرترالین باردار شده اید، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.

داروی سرترالین وارد شیر مادر می شود. بنابراین در دوران شیردهی قبل از شروع مصرف سرترالین با پزشک مشورت کنید.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

6 فیلم کلاسیک سینما که تماشا کردنشان ممنوع اعلام شد!!

وجود پروتئین در ادرار نشانه چیست؟

روز ولنتاین با چیز کیک قلبی همسرتان را سورپرایز کنید

«رهی معیری» عاشقی که هیچ‌وقت ازدواج نکرد + زیباترین اشعار

برای دیوارهای سفید با قرنیز قهوه ای تیره و درب قهوه ای روشن، چه رنگ چهارچوبی انتخاب کنم؟

رنگ مو زیتونی را چگونه نسکافه ای کنم؟

شکستگی استخوان داشتم برای جوش خوردن و ترمیم استخوان چی بخورم؟

عوارض قرص ریتالین و هر آنچه باید در مورد ریتالین بدانید

گر نظر پاک کنی کعبه و بتخانه یکیست!

ریمل خشک شده تان را مانند روز اول نو کنید!!!

آیا عطسه کردن در دوران بارداری خطرناک است؟

مدل پالتو زمستانی بلند، به سبک بازیگران زن ایرانی

این فیلم ها را موقع غذا خوردن نگاه نکنید!! (قسمت 2)

ساخت لوسترهای فانتزی با وسایلی که در خانه دارید!!

عکس حلقه زدی گرانقیمت پریانکا چوپرا Priyanka Chopra پخش شد!

خوشرنگ ترین ترکیب رنگ مو برای مامانها!+عکس

فرش سورمه ای را با چه رنگ مبل استیل ست کنیم؟

7 نشانه که می گوید سرماخوردگی شما جدی تر از آن است که فکر می کنید

5 فیلم برتر هالیوود در مورد بارداری!! (+عکس)

عوارض مصرف سرترالين

سه ماده غذایی برای ترمیم سریع عضله

تقویت مو با 5 روش طبیعی برای داشتن مو هایی پرپشت و زیبا!!

این فیلم ها را موقع غذا خوردن نگاه نکنید!!

با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است ؟

در سال‌های اخیر با تعداد بیشتری از فیلم‌های اول قابل‌قبول یا شگفتی‌ساز روبه‌رو بوده ایم. در این مقاله به سراغ این فیلم‌های اول رفته‌ایم که بخش بیشترشان مربوط به سال‌های اخیرند

رهی معیری از آن دست شاعران عاشق‌پیشه‌ای است که اگر کسی دیوان اشعارش را هم نداشته باشد، حتما ترانه‌های عاشقانه او همچون «خزان عشق»، «به کنارم بنشین»، «دیدی که رسوا شد دلم»، «نوای نی» را شنیده است

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *