عوارض مصرف زیاد قرص قند

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

قرص گلی بنکلامید برای دیابت نوع 2 که نیازی به تزریق انسولین نمی باشد، تجویز می شود. در ادامه این مطلب با اطلاعاعت دارویی، موارد مصرف، مکانیسم اثر و عوارض جانبی این قرص آشنا خواهید شد. پس در ادامه همراه ما باشید.

گلی بنکلامید جزء داروهای سولفونیل اوره به شمار می آید. این نوع داروها لوزالمعده را تحریک می کنند تا انسولین بیشتری ترشح کند و بدین ترتیب سطح قند خون نیز پایین می آید. این داروها مشابه انسولین عمل کرده و برای درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تجویز می شوند. در ادامه با قرص گلی بنکلامید و عوارض آن آشنا خواهید شد.

همان طور که گفتیم قرص گلی بنکلامید برای دیابت نوع 2 تجویز می شود. این قرص دارای اثراتی همچون انسولین است زیرا مصرف آن موجب ترشح انسولین شده و بدین ترتیب میزان انسولین خون افزایش و قند خون نیز بسیار کاهش می یابد. برای اینکه شخص دچار هیپوگلیسمی یا علائم کاهش قند خون نشود، بایستی به طور منظم غذا خورده و قرص را قبل از غذا و یا بعد از آن مصرف نماید. انواع داروهای دسته سولفونیل اوره دارای اثرات کوتاه، متوسط و یا طولانی هستند. اثر این قرص نیز متوسط است و با مصرف اولین دوز شروع می شود. 

از چندین دهه پیش از این قرص برای درمان بیماری دیابت استفاده می شود. اما تا به کنون چگونگی مکانیسم این قرص مورد بحث است. قرص گلی بنکلامید برای دیابت غیر وابسته به داروی انسولین کاربرد دارد و با تحریک مستقیم پانکراس آن را وادار به ترشح انسولین کرده و بدین ترتیب میزان قند خون نیز کاهش می یابد.

عوارض مصرف زیاد قرص قند

بعد از مصرف این قرص انسولین به طور ناگهانی ترشح و سطح آن افزایش می یابد. بنابراین بهتر است این قرص را اندکی بعد از غذا و یا قبل از غذا مصرف کنید تا احتمال کاهش قند خون کمتر شود.

معمولا روزانه دو عدد (حداکثر دوز مصرفی) از قرص گلی بنکلامید, نیم ساعت قبل از غذا مصرف می شود. بعد از مصرف دارو بایستی شخص غذا خورده و آن را به تاخیر نیندازد. ابتدا مصرف دارو با دوز کم شروع شده و بعد از پیدایش اثرات آن به تدریج میزان دارو افزایش می یابد تا به مقداری که مد نظر پزشک است برسد. بدون مشورت با پزشک دوز مصرفی قرص را افزایش ندهید، زیرا ممکن است قند خون به شدت افت پیدا کند. از طرفی فشار زیادی هم بر سلول های پانکراس خواهد آمد.

اگر دچار بیماری های کلیوی و کبدی هستید یا عمل جراحی قلب بار انجام داده اید و یا دچار سکته قلبی شده اید، بهتر است از قرص گلی بنکلامید استفاده نکنید زیرا مشکلات و ناراحتی های شما می شوند.

به طور کلی قرص گلی بنکلامید عوارض کمی دارد. اما مهم ترین عارضه آن افزایش وزن و افت قند خون است. سایر عوارض عبارتند از حالت تهوع، ناراحتی های معده، سردرد، یبوست، اسهال، کاهش هوشیاری، زرد شدن پوست و چشم ها، تشنج، تیرگی و یا کم رنگی ادرار و مدفوع، بثورات جلدی مثل کهیر یا خارش، گلودرد، متورم شدن صورت، زبان و یا لب ها، کبود شدن غیر معمول بدن و حساسیت به نور آفتاب می باشند.

منبع : آرگا








آشنایی با عمارت دریایی آتاتورک




15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *