عوارض مصرف زیاد سیتریزین در کودکان

شربت سیتمریزین (Cetirizine) یک داروی ضد آلرژی و ضد حساسیت می باشد . از این دارو می توان برای درمان علائم سرماخوردگی یا آلرژی مانند عطسه،خارش، ترشح اشک یا آبریزش بینی استفاده کرد. قرص و کپسول این دارو برای بزرگسالان و فرم شربت آن برای کودکان مناسب می باشد. البته مصرف این دارو در کودکان کمتر از دو سال مناسب نیست و توصیه نمی شود.

اثرات آنتی هیستامین سیتریزین به علت رقابت با هیستامین در اتصال به گیرندهH1 است . کاربر د آن در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک ممکن است به دلیل جلوگیری از اثرات انقباضی هیستامین در برونش ها در این بیماران باشد .

حداکثر اثر دارو یک ساعت بعد از مصرف ظاهر میشود.در صورت مصرف با غذا سرعت جذب دارو کاهش می یابد. موارد منع مصرف هشدارها عوارض جانبی تداخل دارویی نکات قابل توصیه این دارو ممکن است باعث منگی شود.


عوارض مصرف زیاد سیتریزین در کودکان

این دارو معمولا در دوران حاملگی خطری برای جنین ندارد و مصرف ستیریزین در دوران بارداری مانعی ندارد ولی توجه داشته باشید که در موقع تجویز پزشک ، حامله بودن خود را به پزشک اطلاع دهید و در صورت صلاح دید پزشک ، از این دارو در دوران بارداری استفاده نمایید.

ستیریزین از طریق شیر مادر وارد بدن شیر خوار خواهد شد و ممکن است برای نوزاد شما مضر باشد . از مصرف این دارو در دوران شیر دهی اکیدا خوداری کرده و فقط در صورت صلاح دید پزشک متخصص ، از داروی ستیریزین در دوران شیردهی استفاده نمایید.

هر داروی شیمیایی دارای عوارض جانبی خواهد بود که این عوارض جانبی ممکن است در شخصی بروز کرده و در شخص دیگر ، کاملا بدون عوارض باشد . عوارض جانبی احتمالی داروی ستیریزین به شرح زیر است:

احساس خواب الودگی ، احساس سرگیجه و سردرد ، خستگی و بی حوصلگی ، خون دماغ شدن ، شکم درد ، حالت تهوع و استفراغ ، اسهال ، عطسه ، سرفه ، خشک شدن دهان

قبل از تجویز سیتریزین توسط پزشک ، در صورتی که داروی دیگری مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید . سیتریزین ممکن است با سایر داروهای آنتی هیستامین و یا داروهای سرماخوردگی ، مسکن ، فشارخون ، ضد افسردگی ، ضد اضطراب ، داروهای خواب آور و تداخل داشته باشد .



بخوانید:


موارد مصرف و عوارض شربت لوراتادین


همه چیز در مورد مصرف شربت کوآموکسی کلاو


موارد مصرف و عوارض شربت سانستول



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *